PDA

Bekijk Volledige Versie : Vanavond in NOVA



freya
24-09-03, 16:03
Vanavond in NOVA

Homo-discussie in België
Carim Bouzian, lid van de Vlaamse partij Agalev, wil een discussie over homoseksualiteit losmaken in België. Hij gaat daarom affiches verspreiden waarop zoenende, homoseksuele moslimmeisjes- en jongens te zien zijn. Een schande, vindt de moslimpartij AEL België.

Zeepaardje
24-09-03, 16:38
was hier niet al eens eerder een topic over?

freya
24-09-03, 18:30
Geplaatst door Zeepaardje
was hier niet al eens eerder een topic over?

Klopt, wij zijn er hier al over uitgediscussieerd en nu komt NOVA er nog eens mee :strik:

Victory
24-09-03, 19:02
PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! (5 kogels)

http://taipeitimes.com/images/2002/05/08/thumbs/20020507201003.jpeg

Need i say more?

Victory
24-09-03, 19:38
Geplaatst door Brie
BOEM! (1 bom)

http://images.usatoday.com/news/_photos/2003/05/10-iraq-leader.jpg

One goes to heaven the other one to hell..... :fpetaf:


Ik ben blij voor hem dat hij shaheed is geworden.

Dutchguy
24-09-03, 19:40
Geplaatst door Victory
PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! (5 kogels)

http://taipeitimes.com/images/2002/05/08/thumbs/20020507201003.jpeg

Need i say more?

ziek

Dutchguy
24-09-03, 19:41
Geplaatst door Brie
BOEM! (1 bom)

http://images.usatoday.com/news/_photos/2003/05/10-iraq-leader.jpg

ook ziek

Orakel
24-09-03, 21:30
Geplaatst door freya
Vanavond in NOVA

Een schande, vindt de moslimpartij AEL België.

Was het niet zo dat de AEL dit een schande vond omdat het een provocatief karakter had, namelijk dat de affiches bewust in "allochtone wijken" op te hangen?

Mijn buurman zou zeggen: "Wa kan mie danoe verrek'n!". Wijs man, die buurman van mij.

an3sdej
24-09-03, 23:00
Ik zag deze Marokkaanse man, ik heb diep respect voor zijn moed, om taboe's in een oude cultuur te doorbreken. Ik wens hem heel veel sterkte.

Wat zal hij het moeilijk gehad hebben, evenals vele andere islamitische homo's en lesbiënnes.

an3sdej
24-09-03, 23:23
Victory is een erg zieke "man". :zegniets:

Dutchguy
24-09-03, 23:23
Wat ik niet snap:

Volgens die Belgische voorzitter van de AEL is een moslimhomo een zondaar. Ok, so be it. Zal wellicht conform de Koran zijn. Zal nog waarschijnlijker zijn persoonlijke opvatting zijn. Maar wat dan? Dan betekent dat volgens de AEL dat ze niet binnen de AEL meer welkom zijn en gewoon kunnen verrekken. Voor de AEL bestaan ze niet. Terwijl deze mensen vaak verstoten worden door hun eigen familie en het ontzettend zwaar hebben.
DAT mag je de AEL zwaar aanrekenen. Er wordt deze mensen geen vinger aangereikt, zoals gezegd, ze bestaan niet voor de AEL.

Alhoewel ik de actie van de posters ook provocatief vind, snap ik nu dat je schijnbaar af en toe even flink op de tenen van een ander moet stampen omdat er anders totaal geen signaal komt. De onwil van de AEL om zich met dit gegeven bezig te houden is wellicht de reden van deze actie. Als je constant een muur optrekt moet je nl. niet gek opkijken dat iemand dat zat wordt en er met een hamer op gaat beuken. En dat lijkt mij hier het geval.

Simon
24-09-03, 23:47
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik niet snap:

Volgens die Belgische voorzitter van de AEL is een moslimhomo een zondaar. Ok, so be it. Zal wellicht conform de Koran zijn. Zal nog waarschijnlijker zijn persoonlijke opvatting zijn. Maar wat dan? Dan betekent dat volgens de AEL dat ze niet binnen de AEL meer welkom zijn en gewoon kunnen verrekken. Voor de AEL bestaan ze niet. Terwijl deze mensen vaak verstoten worden door hun eigen familie en het ontzettend zwaar hebben.
DAT mag je de AEL zwaar aanrekenen. Er wordt deze mensen geen vinger aangereikt, zoals gezegd, ze bestaan niet voor de AEL.

Alhoewel ik de actie van de posters ook provocatief vind, snap ik nu dat je schijnbaar af en toe even flink op de tenen van een ander moet stampen omdat er anders totaal geen signaal komt. De onwil van de AEL om zich met dit gegeven bezig te houden is wellicht de reden van deze actie. Als je constant een muur optrekt moet je nl. niet gek opkijken dat iemand dat zat wordt en er met een hamer op gaat beuken. En dat lijkt mij hier het geval.

De heer Bouzian gaf ook aan dat hij al jaren probeert dit thema aan de orde te stellen en dat er niks mee gebeurd. In Nederland is dat anders. Milli Gürus is er bijvoorbeeld actief mee bezig. En er zijn andere organisaties. Er zit een provocatief element in het idee van die actie van Bouzian. Maar dat is de AEL zeker niet vreemd. Agenten volgen en hun beroepsuitoefening controleren heeft ook een provocatief element in zich bijvoorbeeld. En als ik zag wat voor foto's ze aan het maken zijn voor de actie van Agalev dan ziet het er zeer onschuldig uit.
Verder vind ik dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is. We hebben afgelopen jaren al vaak mogen horen wat homo zijn vanuit de Islam betekent. Waarom mag iemand die homo is niet verkondigen wat moslim zijn voor hem betekent vanuit zijn homo zijn.
Overigens zat er een tegenstelling tussen de verklaringen van de AEL woordvoerder in deze uitzending en een interview met Jahjah wat hier recent is geplaatst: Jahjah zegt dat je moslim en homo tegelijk kunt zijn. Hij ziet het wel als zondig maar zegt dat er zoveel moslims zondigen maar daarmee nog niet geen moslim meer zijn. Deze woordvoerder had daar duidelijk andere opvattingen over.

Simon

Zagora
24-09-03, 23:48
Geplaatst door aQua
Dit alles zonder onbeschoft of respectloos en provocatief te zijn tegenover degenen die hen wel zo behandelen

Dáár heb ik Diep respect voor

Is homosexueel zijn schofferend, respectloos en provocatief? Is het ijveren voor acceptatie van je geaardheid dan werkelijk zo laakbaar?

Marsipulami
24-09-03, 23:49
Ik heb die uitzending niet gezien. Maar ik heb diene Karim wel zijn zaak zien verdedigen tegenover een imam op televisie, een tijdje geleden (was een kort stukje in Terzake). Ik had wel respect voor hem. Hij was heel moedig en bleef toch respectvol tegenover de islam.

Verder vind ik zo'n affichecampagne met moslimhomo's een slecht idee dat polarisering in de hand zal werken, waar op hun beurt moslimhomo's het grootste slachtoffer van zullen worden. Voor zover ik op de hoogte ben zijn de verenigingen van moslimhomo's ook tegen zo'n campagne. Die vragen geen stunts maar een sereen debat.

Wat AEL betreft. De emancipatie van moslimhomoseksuelen staat niet op hun prioriteitenlijstje. Het AEL willen dwingen om homoseksualiteit te accepteren als volkomen aanvaardbaar zou hen vervreemden van hun eigen achterban. Ik vind dat men AEL de kans en de ruimte moet geven om te formuleren wat volgens hen de problemen zijn waar allochtonen mee zitten. Maar de autochtonen kunnen niet nalaten van aan AEL op te dringen wat volgens de autochtonen de problemen zijn van allochtonen.

Zagora
24-09-03, 23:52
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik niet snap:

Volgens die Belgische voorzitter van de AEL is een moslimhomo een zondaar. Ok, so be it. Zal wellicht conform de Koran zijn. Zal nog waarschijnlijker zijn persoonlijke opvatting zijn. Maar wat dan? Dan betekent dat volgens de AEL dat ze niet binnen de AEL meer welkom zijn en gewoon kunnen verrekken. Voor de AEL bestaan ze niet. Terwijl deze mensen vaak verstoten worden door hun eigen familie en het ontzettend zwaar hebben.
DAT mag je de AEL zwaar aanrekenen. Er wordt deze mensen geen vinger aangereikt, zoals gezegd, ze bestaan niet voor de AEL.

Alhoewel ik de actie van de posters ook provocatief vind, snap ik nu dat je schijnbaar af en toe even flink op de tenen van een ander moet stampen omdat er anders totaal geen signaal komt. De onwil van de AEL om zich met dit gegeven bezig te houden is wellicht de reden van deze actie. Als je constant een muur optrekt moet je nl. niet gek opkijken dat iemand dat zat wordt en er met een hamer op gaat beuken. En dat lijkt mij hier het geval.

Zo wenst de AEL de problemen met criminele Marokkaanse jongeren, de problemen met islamitische meisjes die onder terreur van broers en vader leven, het virulent antisemitisme en moslimfundamentalisme, niet te erkennen. De AEL is gewoon een aardsconservatieve partij die zoals elke partij slechts uit is op behoud van hun eigen stupiditeit.

an3sdej
24-09-03, 23:55
Er verschijnen steeds meer van dit soort sites http://www.al-fatiha.net/.

Hopelijk kunnen deze mensen een goede trend zetten, en ook binnen de islam een emancipatie voor deze mensen te verwezenlijken.

Dutchguy
24-09-03, 23:57
Geplaatst door Simon

Overigens zat er een tegenstelling tussen de verklaringen van de AEL woordvoerder in deze uitzending en een interview met Jahjah wat hier recent is geplaatst: Jahjah zegt dat je moslim en homo tegelijk kunt zijn. Hij ziet het wel als zondig maar zegt dat er zoveel moslims zondigen maar daarmee nog niet geen moslim meer zijn. Deze woordvoerder had daar duidelijk andere opvattingen over.

Simon

Viel mij ook op. Doet me alleen maar vermoeden dat dit onderwerp ook intern niet besproken wordt anders was er wel een eenduidig standpunt geweest.

Simon
24-09-03, 23:58
Geplaatst door Marsipulami
Maar de autochtonen kunnen niet nalaten van aan AEL op te dringen wat volgens de autochtonen de problemen zijn van allochtonen.

De initiatiefnemer van deze actie is toch allochtoon? En verder zegt de initiatiefnemer dat er helemaal geen sprake is van een sereen debat. Dat gaf de AEL ook aan. Het is voor hen geen issue. Ze zetten het niet op de agenda. Blijkbaar vindt de initiatiefnemer deze actie een goed middel om daar mogelijk verandering in te brengen. Ik weet niet of dat positief zal werken. Maar ik vind hem wel moedig. Maar enige provocatie is de AEL overigens niet vreemd.

Simon

Marsipulami
25-09-03, 00:00
Geplaatst door Zagora
Zo wenst de AEL de problemen met criminele Marokkaanse jongeren, de problemen met islamitische meisjes die onder terreur van broers en vader leven, het virulent antisemitisme en moslimfundamentalisme, niet te erkennen. De AEL is gewoon een aardsconservatieve partij die zoals elke partij slechts uit is op behoud van hun eigen stupiditeit.

De AEL is het moe om zich altijd maar te moeten verontschuldigen voor de problemen in de moslimgemeenschap. Ze hebben andere agendapunten die ook het bespreken waard zijn.

Zagora
25-09-03, 00:03
Geplaatst door Marsipulami
De AEL is het moe om zich altijd maar te moeten verontschuldigen voor de problemen in de moslimgemeenschap. Ze hebben andere agendapunten die ook het bespreken waard zijn.

Een partij die de problemen in de eigen gemeenschap, die ze zegt te representeren, niet wil bespreken omdat het ze vermoeit..... Curieuze partij is dat.

Simon
25-09-03, 00:11
Geplaatst door aQua
Dialoog kent heel andere wegen, en ik betwijfel of hij ze bewandelt heeft

Hij zegt dat hij daar al 2 jaar mee bezig is geweest. Zonder enig resultaat. Ik vraag mij af of hij zoveel respect ontmoet heeft.

Simon

Dutchguy
25-09-03, 00:12
Geplaatst door aQua
ben ik zo onduidelijk in mijn schrijven :confused:
Dit heeft niets te maken met zijn homoseksueel zijn

Ik heb respect voor iedereen die gaat voor zijn idealen. Ik kueots aan de andere kant van mensen die hierbij over lijken gaan. Als meneer Bouzian respect wil ontvangen, zal hij die eerst moeten geven. Met deze actie haalt hij zichzelf naar beneden tegenover hen wiens acceptatie hij wil, en lokt agressie uit. Meer niet

Dialoog kent heel andere wegen, en ik betwijfel of hij ze bewandelt heeft

Maar wat moet je dan als de AEL het geen issue vindt, het niet op de agenda wil zetten en homomoslims uit de partij wil weren? Ik vind de actie ook provocatief maar soms moet je hard schreeuwen als iemand je niet wil horen.

Marsipulami
25-09-03, 00:18
Geplaatst door Simon
De initiatiefnemer van deze actie is toch allochtoon? En verder zegt de initiatiefnemer dat er helemaal geen sprake is van een sereen debat. Dat gaf de AEL ook aan. Het is voor hen geen issue. Ze zetten het niet op de agenda. Blijkbaar vindt de initiatiefnemer deze actie een goed middel om daar mogelijk verandering in te brengen. Ik weet niet of dat positief zal werken. Maar ik vind hem wel moedig. Maar enige provocatie is de AEL overigens niet vreemd.

Simon

Die Karim is allochtoon, doch homoseksualiteit is niet het probleem van alle allochtonen. Statistisch is het slechts een kleine minderheid die met dat probleem kampt. Het AEL wil liever andere problemen aankaarten.

Verder is het die mr. Karim zijn volste recht om te provoceren. Maar hij moet net als het AEL niet gaan zeuren over de consequenties van provocaties. Ik denk dat zowel het oprtreden van die Karim als het optreden van AEL heel wat collateral damage veroorzaakt bij medemoslims die daar niet om gevraagd hebben.

Simon
25-09-03, 00:24
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat zowel het oprtreden van die Karim als het optreden van AEL heel wat collateral damage veroorzaakt bij medemoslims die daar niet om gevraagd hebben.

Wie is Karim? In de uitzending was een meneer C. Bouzian aan het woord?

Wat je 2e punt betreft ... daar heb ik zowel bij de AEL als bij deze acties regelmatig wisselende gedachten over. Ik geloof niet alleen in fluwelen revoluties. Jezus smeet de tollenaars ook uit de tempel en veroorzaakte een rel om zijn punt te maken. Ook bij de AEL vind ik die acties om agenten te volgen bijvoorbeeld provocatief maar ook wel sterk. Het is n.l. een ECHT probleem en die agenten zijn al heel lang VERKEERD. Hoe verander je een systeem? Etc.

Simon

Zagora
25-09-03, 00:25
Geplaatst door aQua
ben ik zo onduidelijk in mijn schrijven :confused:
Dit heeft niets te maken met zijn homoseksueel zijn

Ik heb respect voor iedereen die gaat voor zijn idealen. Ik kueots aan de andere kant van mensen die hierbij over lijken gaan. Als meneer Bouzian respect wil ontvangen, zal hij die eerst moeten geven. Met deze actie haalt hij zichzelf naar beneden tegenover hen wiens acceptatie hij wil, en lokt agressie uit. Meer niet

Dialoog kent heel andere wegen, en ik betwijfel of hij ze bewandelt heeft


Dat is het probleem. Die rabiate homohaters menen dat zij en zij alleen kunnen bepalen hoe die dialoog wordt gevoerd. Het hoeft geen verder betoog als ik zeg dat ze hiermee aantonen hoe diepgeworteld hun afkeer van deze mensen is. En dat voor een partij die moord en brand schreeuwt als ze vinden dat er geen respect voor ze wordt opgebracht. Ach, wat maak ik me ook druk. Als mensen behoefte hebben aan idioten als spreekbuis mogen ze hun gang gaan.

Marsipulami
25-09-03, 00:33
Geplaatst door Simon
Wie is Karim? In de uitzending was een meneer C. Bouzian aan het woord?

Wat je 2e punt betreft ... daar heb ik zowel bij de AEL als bij deze acties regelmatig wisselende gedachten over. Ik geloof niet alleen in fluwelen revoluties. Jezus smeet de tollenaars ook uit de tempel en veroorzaakte een rel om zijn punt te maken. Ook bij de AEL vind ik die acties om agenten te volgen bijvoorbeeld provocatief maar ook wel sterk. Het is n.l. een ECHT probleem en die agenten zijn al heel lang VERKEERD. Hoe verander je een systeem? Etc.

Simon

Karim is waarschijnlijk Carim (C. Bouzian). Ik vind dat ze allemaal het recht hebben om te provoceren.

Wat fout is, dat is dat men het AEL verplicht om deel te nemen aan deze discussie. Het AEL pogen te dwingen partij te kiezen tegen hun eigen achterban is het AEL proberen te neutraliseren en te beletten dat zij hun eigen agendapunten ter sprake zouden brengen. Verdeel en heers is een goede strategie om anderen te neutraliseren.

Laat AEL en Carim gewoon onafhankelijk van elkaar provoceren.

Zagora
25-09-03, 00:43
Geplaatst door Marsipulami
Karim is waarschijnlijk Carim (C. Bouzian). Ik vind dat ze allemaal het recht hebben om te provoceren.

Wat fout is, dat is dat men het AEL verplicht om deel te nemen aan deze discussie. Het AEL pogen te dwingen partij te kiezen tegen hun eigen achterban is het AEL proberen te neutraliseren en te beletten dat zij hun eigen agendapunten ter sprake zouden brengen. Verdeel en heers is een goede strategie om anderen te neutraliseren.

Laat AEL en Carim gewoon onafhankelijk van elkaar provoceren.

Je zou geen Marsipulami zijn als je niet zo zou zwetsen zoals je hierboven doet. Vind je het niet vreemd, om niet te zeggen absurd, dat deze partij die zegt op te komen voor de arabieren en moslims in het algemeen zichzelf niet de taak toebedeelt om de achterlijkheid in haar achterban te verdrijven? AEL zegt te vechten voor de gelijke rechten en kansen van de moslim, maar heeft zich nooit afgevraagd wat te doen met die moslims die al hun kansen en rechten moedwillig verprutsen en hun tijd liever doorbrengen met het ******en op de Nederlandse staat en haar inwoners die natuurlijk wel mogen opdraaien voor hun huursubsidies, uitkeringen en ga zo maar door. Wat is dit voor een partij die als voornaamste doel heeft het ontbreken aan burgerzin van haar achterban als uitgangspunt te nemen? Die schijnheilige kutzooi moet kapot kapot kapot kapot!!!! :stomp: :auw: :sniper: :kalasniko :terrorist :laser: :motorzaag :fuckit2:




* Lieve jongens en meisjes, ik zet mijn mening altijd wat zwaar aan zodat het goed tot jullie versteende breintjes kan doordringen.

Simon
25-09-03, 00:50
Geplaatst door Marsipulami

Wat fout is, dat is dat men het AEL verplicht om deel te nemen aan deze discussie.

Tja ik geloof niet dat Carim zich speciaal op de AEL richt. Die doen zelf vrijwillig mee aan die uitzending en geven hun standpunt. Zoals ze ook al eerder in de media hebben aangegeven wat ze van die actie vinden: een provovatie meneer! Het is dus hun eigen keuze om zich er mee te bemoeien. In deze uitzending werd zelfs aangegeven door de AEL dat ze actief die posters gaan verwijderen en dat ze dat alle leden van de AEL zouden aanraden. Dus het is zeker niet zo dat ze een en ander negeren. Hetgeen inderdaad een betere tactiek zou zijn. Als het geen issue voor ze is en als het niet op hun agenda past moeten ze zich ook niet bemoeien met die actie.

Simon

Marsipulami
25-09-03, 00:56
Geplaatst door Zagora
Je zou geen Marsipulami zijn als je niet zo zou zwetsen zoals je hierboven doet. Vind je het niet vreemd, om niet te zeggen absurd, dat deze partij die zegt op te komen voor de arabieren en moslims in het algemeen zichzelf niet de taak toebedeelt om de achterlijkheid in haar achterban te verdrijven? AEL zegt te vechten voor de gelijke rechten en kansen van de moslim, maar heeft zich nooit afgevraagd wat te doen met die moslims die al hun kansen en rechten moedwillig verprutsen en hun tijd liever doorbrengen met het ******en op de Nederlandse staat en haar inwoners die natuurlijk wel mogen opdraaien voor hun huursubsidies, uitkeringen en ga zo maar door. Wat is dit voor een partij die als voornaamste doel heeft het ontbreken aan burgerzin van haar achterban als uitgangspunt te nemen? Die schijnheilige kutzooi moet kapot kapot kapot kapot!!!! :stomp: :auw: :sniper: :kalasniko :terrorist :laser: :motorzaag :fuckit2:


* Lieve jongens en meisjes, ik zet mijn mening altijd wat zwaar aan zodat het goed tot jullie versteende breintjes kan doordringen.


Ik ben het met je eens dat moslims onder elkaar nog een stevige discussie moeten voeren over problemen zoals homoseksualiteit, de rechten van vrouwen, criminaliteit van jongeren, enz.

Het AEL stelt echter andere dingen ter discussie waar de autochtonen ook een belangrijke rol in spelen. Dingen zoals racisme op de werkvloer, een lagere scholingsgraad van allochtonen, acceptatie van de moslimidentiteit, hoognormale werkloosheid, enz.

Ik persoonlijk denk dat de problemen niet te reduceren zijn tot de 'achterlijkheid' van allochtonen en dat het allemaal hun eigen schuld is. Volgens mij is de waarheid genuanceerder. Volgens mij hebben ook de autochtonen een aandeel in de problemen die zich stellen.

Zagora
25-09-03, 01:04
Geplaatst door Marsipulami


Ik persoonlijk denk dat de problemen niet te reduceren zijn tot de 'achterlijkheid' van allochtonen en dat het allemaal hun eigen schuld is. Volgens mij is de waarheid genuanceerder. Volgens mij hebben ook de autochtonen een aandeel in de problemen die zich stellen.

Misschien wel. Maar dit is een conservatieve partij die geen veranderingen wenst te zien en om de status quo te waarborgen staren ze zich blind op het vermeend racisme bij de autochtonen. Om hun doel kracht bij te zetten schromen ze zelfs niet om hangjongeren die een tik van een politieagent krijgen te promoveren tot martelaren. Nus is al een martelaar hier in Nederland in de vergetelheid geraakt, wacht AEL om weer van zich te laten horen totdat er weer een zielig crimineeltje door de door en door racistische politie onder handen wordt genomen? Nogmaals; die partij geeft niets om emancipatie. Ze zijn er alleen op uit om de dommen dom te houden. Toch Sadeeq?

Marsipulami
25-09-03, 01:11
Geplaatst door Simon
Tja ik geloof niet dat Carim zich speciaal op de AEL richt. Die doen zelf vrijwillig mee aan die uitzending en geven hun standpunt. Zoals ze ook al eerder in de media hebben aangegeven wat ze van die actie vinden: een provovatie meneer! Het is dus hun eigen keuze om zich er mee te bemoeien. In deze uitzending werd zelfs aangegeven door de AEL dat ze actief die posters gaan verwijderen en dat ze dat alle leden van de AEL zouden aanraden. Dus het is zeker niet zo dat ze een en ander negeren. Hetgeen inderdaad een betere tactiek zou zijn. Als het geen issue voor ze is en als het niet op hun agenda past moeten ze zich ook niet bemoeien met die actie.

Simon

Ja, het blijft een moeilijk punt. Maar je kan niet ontkennen dat men het AEL zelden kans geeft om zich uit te spreken over hun eigen agenda en altijd maar weer hamert op allerlei culturele dillemma's waar het AEL net zo min als de autochtone gemeenschap een pasklaar antwoord op heeft.

Persoonlijk denk ik dat het AEL wat betreft standpunten m.b.t. vrouwenrechten, homoseksualiteit, islam, sharia, democratie, enz. al een heel eind opgeschoven is tgo het gros van de moslims. Eigenlijk is het AEL een erg progressieve beweging als je hun standpunten relateert aan de opvattingen van een groot deel van de allochtone gemeenschap. Persoonlijk denk ik dat men beter wat zou luisteren in plaats van het AEL in het hoekje van de extremisten of de fundamentalisten te duwen.

Marsipulami
25-09-03, 01:28
Geplaatst door Zagora
vermeend racisme bij de autochtonen.

'Vermeend' racisme ? Op welke planeet verblijf jij momenteel ?


Om hun doel kracht bij te zetten schromen ze zelfs niet om hangjongeren die een tik van een politieagent krijgen te promoveren tot martelarenNus is al een martelaar hier in Nederland in de vergetelheid geraakt, wacht AEL om weer van zich te laten horen totdat er weer een zielig crimineeltje door de door en door racistische politie onder handen wordt genomen?

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België waren er het afgelopen jaar ongeveer tweeduizend klachten bij het comité dat politiediensten onderzoekt. Kortgeleden werden er twee agenten aangehouden die twee Algerijnen naar een verlaten terrein meenamen om hen een 'lesje' te leren. Dat lesje mondde uit in gebroken ledematen van de slachtoffers. Ik wou dat dit een geïsoleerd incident was. Jammer genoeg hoor ik dat soort verhalen al jaren. Ikzelf ben ervan overtuigd dat er machtsmisbruik en willekeur voorkomt bij politiediensten.

cfr. http://www.spaink.net/varia/Rijkswacht.html

Zagora
25-09-03, 01:32
Geplaatst door Marsipulami
'Vermeend' racisme ? Op welke planeet verblijf jij momenteel ?



Aarde. Ik zeg vermeend omdat zij overal het racistisch monster ontwaren.



Geplaatst door Marsipulami


Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België waren er het afgelopen jaar ongeveer tweeduizend klachten bij het comité dat politiediensten onderzoekt. Kortgeleden werden er twee agenten aangehouden die twee Algerijnen naar een verlaten terrein meenamen om hen een 'lesje' te leren. Dat lesje mondde uit in gebroken ledematen van de slachtoffers. Ik wou dat dit een geïsoleerd incident was. Jammer genoeg hoor ik dat soort verhalen al jaren. Ikzelf ben ervan overtuigd dat er machtsmisbruik en willekeur voorkomt bij politiediensten.

cfr. http://www.spaink.net/varia/Rijkswacht.html

Daar zijn, denk ik, geen cijfers over bekend noch aanwijzingen die in die richting wijzen. Politieagenten in Nederland zijn watjes. Maar ik houd mij altijd aanbevolen voor een rapport die dit behandelt.

Die racistische Belgen toch ook.

Marsipulami
25-09-03, 02:03
Geplaatst door Zagora
Daar zijn, denk ik, geen cijfers over bekend noch aanwijzingen die in die richting wijzen. Politieagenten in Nederland zijn watjes. Maar ik houd mij altijd aanbevolen voor een rapport die dit behandelt.

Die racistische Belgen toch ook.

Hmmm, neem eens een kijkje op http://www.comitep.be/ door politiemensen en over politiemensen. Als je gaat citeren kom je tot hallucinante quotes. Daarom doe ik het maar niet.

freya
25-09-03, 02:44
Interview met Dyab Abou Jahjah:

Een tijdje geleden hebben jullie nog ophef gemaakt met een reactie op het voorstel van de Agalev-jongeren van Antwerpen om affiches rond homoseksualiteit op te hangen in migrantenwijken.

Ik vond dat een goede reactie, beknopt, bondig en duidelijk. Je zegt dat het in de islam niet aanvaardbaar is, maar maakt wel duidelijk dat iedereen vrij is om een seksuele voorkeur te hebben. Ik denk dat een aantal mensen het niet hebben willen begrijpen.
Wij verdedigen gelijke rechten en zeggen tegelijk dat het in de islam verboden is, net zoals alcohol onaanvaardbaar is binnen de islam. Maar we zeggen wel dat dit een persoonlijke zaak is en dat je daarom geen mensen kan uitsluiten. Iedereen is vrij, het is iets tussen god en de mensen.
http://belgium.indymedia.org/news/2003/09/73415.php (http://)

En dan beantwoort Ahmet Azzuz de vraag of homo's lid kunnen worden van de AEL met:

NEE


Ik word hier zo ontzettend :moe: van

Simon
25-09-03, 09:18
Geplaatst door freya
En dan beantwoort Ahmet Azzuz de vraag of homo's lid kunnen worden van de AEL met:

NEE


Ik word hier zo ontzettend :moe: van

Ja je kan je zelfs afvragen of ze er als partij een standpunt over hebben.

Simon

Ron Haleber
25-09-03, 09:38

Ikzelf heb er op deze site geen geheim van gemaakt dat ik het initiatief van de AEL ondersteun, met name het opzetten van een Nederlandse AEL. Uit gesprekken met J.awad en Nabil Marmouch (hier vroeger de prikker ‘Mocromike’) weet ik dat zij mij graag als steunlid zien. Daarom ligt het voor de hand dat ik mijn mening geef over deze zaak.


Het lijkt mij dat Marokkaan Carim Bouzian op de genuanceerde manier waarop hij als militante activist vanuit zijn politieke partij Agalev de acceptatie van homo’s aan de orde stelt, geaccepteerd moet worden als vertolker van een politiek issue geworden mening.

Op de RTB vermeldde Carim al eerder dat hij daarbij heel bewust op de affiche geen moslima’s met hoofddoekjes zet om niet onnodig aanstoot te geven. Het zoenen blijkt geen tongzoenen te betreffen maar een zedig zoen van een meisje op de wang van een ander meisje...


Maar de AEL als politieke partij heeft natuurlijk evenzeer, voorzover het gebeurt binnen de grenzen van de in België vigerende wet, het volste recht, zeker nu er een politiek strijdpunt van wordt gemaakt om op het politiek activisme van Agalev te reageren.



In het zwaar door wijd verbreid racisme verziekt België mag men hopen dat deze strijd om acceptatie van een minderheid geen speelbal wordt van vóór of tegen racisme.

En dat beide partijën zich daarom op een gemeenschappelijk standpunt van wederzijds respecteren kunnen vinden.

Uitgangspunt vanuit de AEL kan daarbij zijn, het standpunt dat Aboe Jahjah namens de AEL uitsprak, dat minderheden als homo’s volledig gelijke rechten hebben voor de wet en dat daaraan niet getornd mag worden.

Dat persoonlijke acceptatie door autochtonen maar met name door Marokkanen zeker in België geen vanzelfsprekendheid is, hoeft geen betoog.

In het door diep wortel geschoten racisme geteisterde België bestaat voor een gesprek géén organisatie als Yoesoef van de Arabische moslim Omar Nahas, noch een imam die verregaande
tolerantie en pastorale zorg jegens homoseksualiteit bepleit als onze imam Abdulwahid van Bommel wiens boek “Islam, Liefde en Seksualiteit” ik hier binnenkort zal bespreken.




Ik ondersteun dan ook in grote lijnen - met bovenstaande aanvulling daarbij - het hier gegeven oordeel van Dutchguy en van Simon. Jammer genoeg laat ons Marokkaans moslimlid Gaypride niets van zich horen.

Zagora noemt ook wel een aantal zinnige punten, maar zij is als voorheen erg fanatiek al tegen het bestaan op zich van de AEL. Bij Mars is vanuit zijn al te tolerante houding (choqueren is op zich al fout) het omgekeerde het geval.

Daar kan ik mij dus niet in vinden.

Ron

Ron Haleber
25-09-03, 09:39
Mijn verbondenheid als steunlid ven de AEL heeft daarbij toch wat uitleg nodig.


Want Het Parool schildert mij op 20-9 onder anderen af als:

“de wildgeworden islamoloog Ron Haleber vindt dat fundamentalisme op discriminatie van islamieten een eigentijds en serieus antwoord levert en is daarom zelf lid geworden van de AEL.
Die AEL zet inderdaad aan tot ruzie en polarisatie en schiet zelfs over de juridische grens van discriminatie en racisme heen”.


Dit wordt gesteld door August Hans Den Boef in een artikel: "Ook polariseren kan bijdragen aan de integratie".

Deze Den Boef "is verbonden aan het Instituut voor Media en Informatie Management". Voorzover ik weet geeft hij als militant activist voor het Atheïsme ook les aan de Humanistische Universiteit in Utrecht.



Ik geef hier de passage weer die ik Het Parool als weerwoord stuurde ter zake mijn steunlidmaatschap van de AEL (waarvan het natuurlijk nog maar de vraag is of ze dat afdrukken):



“Volgens August Den Boef zou ik dus een kontlikker van Marokkanen zijn en als ultiem
bewijs daarvan moet dienen dat ik steunlid van de AEL ben. Al voor die club in de
openbaarheid trad, raakte ik erbij betrokken omdat organisator ***** ***** mij raadpleegde bij
de keuze van zijn mogelijke kaderleden vanwege het feit dat ik al dertig jaar actief ben in
socialistisch Marokkaanse clubs als het KMAN. De AEL zie ik als noodzaak om Marokkanen
na dertig jaar van het uiten van linkse, al te vaak loze kreten vanuit gesubsidieerde multiculti-
organisaties, nu eindelijk eens zélf voor hun eigen politieke mening uit te laten komen. Maar óf
het de AEL tenslotte lukt om voor het eerst een echt democratisch platform voor Marokkanen
van de grond te krijgen, is mij als buitenstaander en niet-moslim nog niet duidelijk.
Marokkaanse organisaties hebben nu eenmaal de neiging snel aan onderling geruzie ten onder
te gaan. In elk geval weet Dyab Abou Jahjah de mening van zijn vanouds zeer traditionele
achterban met verve te verwoorden en dus ben ik van mening dat zijn streven in principe nog
steeds steun verdient, hoewel een niet-moslim zich natuurlijk niet zelf conformeert aan een
puur moslim-program. Bij Nabil Marmouch drong ik er op aan een vrouw als voorzitter voor
te dragen”.

Ron Haleber

Zwarte Schaap
25-09-03, 10:00
Geplaatst door freya
Vanavond in NOVA

Homo-discussie in België
Carim Bouzian, lid van de Vlaamse partij Agalev, wil een discussie over homoseksualiteit losmaken in België. Hij gaat daarom affiches verspreiden waarop zoenende, homoseksuele moslimmeisjes- en jongens te zien zijn. Een schande, vindt de moslimpartij AEL België.




Wethouder Bolsius liet billenposter verwijderen

Rotterdam - CDA-wethouder L. M. M. Bolsius is in maart zelf in het geweer gekomen tegen de blote billenposters van Veronica. Bolsius gaf zijn ambtenaren opdracht het bedrijf Viacom te bellen dat over de billboards gaat. Viacom heeft op verzoek van de wethouder de omstreden poster vervangen door een andere Veronica-reclame.

De wethouder vertelde het verhaal gisteren in de raadscommissie voor wijken en buitenruimte, waar werd gesproken over het reclamebeleid in Rotterdam. Volgens hem was de foto van de naakte mannenbillen hét voorbeeld van een reclame waar de overheid tegen op moet treden. ,,We moeten een grens trekken.''

Wachten op het oordeel van de Reclame Code Commissie had volgens hem in dit geval geen zin. ,,Die komt pas met een antwoord als de campagne allang voorbij is.'' Volgens hem hebben gemeenten ook best de mogelijkheid in te grijpen als billboards 'de grens van het betamelijke' overschrijden. ,,In contracten kan je veel vastleggen.''

Bolsius werkt op dit moment aan een nieuw reclamebeleid met minder ingewikkelde regelgeving. Zo overweegt hij zoals bekend de reclamebelasting - de tax op bijvoorbeeld etalages - af te schaffen. Om te voorkomen dat de gemeente erbij inschiet, zouden de precariorechten dan wellicht worden verhoogd. ,,Daar kijken we nog naar.'' Ook wil Bolsius ondernemers meer ruimte gunnen hun produkten en diensten aan te prijzen. Want 'reclame hoort bij een grote stad'.

Dat het nieuwe beleid mogelijk zal leiden tot een wildgroei, zoals PvdA'er J. C. Kombrink opperde in de raadscommissie, bestrijdt de wethouder. In woonwijken, parken en beschermde stadsgezichten zal reclame hoe dan ook aan banden worden gelegd. ,,Het is logisch dat je een ander beleid hebt voor historisch Delfshaven dan voor de Coolsingel.'' Ook wordt steeds gekeken of het verkeer geen hinder of afleiding ondervindt van reclame.

Ook de kritiek van O. Kaya (GroenLinks), die minder gemeentelijke buitenreclame wil, wierp de wethouder van zich af. Kaya noemde de posters met foto's van wethouders als voorbeeld van hoe het niet moet. ,,Laat de gemeente nu het goede voorbeeld geven en minder reclame maken.'' Bolsius betoogde echter dat de wethouderposters 'een uitstekend middel' waren om met bewoners te communiceren. ,,Ik heb er veel reacties op gehad.''

Op de suggestie van VVD-burgerraadslid P. B. van Tijn de reclameopbrengsten voortaan te gebruiken voor het schoon en heel houden van de buitenruimte, ging Bolsius niet in.

De nota reclamebeleid moet over een paar maanden af zijn. Daarin zal ook aandacht worden besteed aan nieuwe reclamemethodes, zoals het projecteren van foto's of tekeningen.

Bron: Rotterdams Dagblad 25/09/03

freya
25-09-03, 10:13
Schaap, die vergelijking gaat niet op.

In Nederland kunnen mensen gewoon op straat zoenen, maar niet in hun blote kont lopen.

Zwarte Schaap
25-09-03, 10:24
Geplaatst door freya
Schaap, die vergelijking gaat niet op.

In Nederland kunnen mensen gewoon op straat zoenen, maar niet in hun blote kont lopen.

Zie deze discussie: Acceptatie homo's heeft beperkingen (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=950471#post950471)



42 procent van de Nederlanders vindt het aanstootgevend als homo's in het openbaar zoenen, terwijl maar 8 procent zich stoort aan een zoenend heterostel, blijkt uit onderzoek.


Acceptatie homo's heeft beperkingen

Bas van de Meerendonk


Het idee dat homoseksualiteit inmiddels algemeen wordt geaccepteerd, is te voorbarig. Zoenende mannen kunnen nog altijd op brede afkeuring rekenen, stelt Bas van de Meerendonk.

De wettelijke emancipatie van homoseksuelen in Nederland is ver gevorderd, maar van daadwerkelijke sociale acceptatie komt nog veel te weinig terecht, zegt Henk Beerten, voorzitter van het COC (Forum, 2 augustus). 'Integratie betekent niet dat een samenleving gelijke rechten geeft aan een minderheid, die daarna braaf opgaat in het geheel en dan niet langer zichtbaar hoeft te zijn.'

Zichtbaarheid is ook waar het hoofdredactionele commentaar over gaat (de Volkskrant, 2 augustus). In dit commentaar, dat handelt over vertrutting en over gedrag van homoseksuelen, wordt een onderscheid gemaakt tussen publieke en private ruimte. Er wordt bepleit dat gedrag dat anderen zou kunnen storen maar beter tot de private ruimte beperkt kan blijven: 'Het mooie van de hedendaagse samenleving is dat iedereen zijn eigen voorkeur kan uitleven. Maar de publieke ruimte is van iedereen: daarom moeten burgers zich zoveel mogelijk onthouden van gedrag dat door anderen als storend wordt ervaren.'


Op het eerste gezicht lijkt dit erg voor de hand liggend en bepaalde vormen van gedrag worden waarschijnlijk door een grote meerderheid als storend ervaren. Maar meestal is het zo dat wat de een als storend ervaart, de ander soms helemaal niet vervelend vindt.

Ook als we ons beperken tot gedrag dat ligt op het terrein van liefde en seksualiteit, dan nog resten er vragen. Welk seksueel gedrag is wel of niet acceptabel; waaraan storen mensen zich? En een wellicht nog veel belangrijkere vraag is of men zich net zo stoort aan hetzelfde gedrag van heteroseksuelen als aan dat van homoseksuelen.

Dit laatste vormt een mooie graad meter voor de sociale acceptatie van homoseksualiteit. Mag in het tolerante Nederland een hetero bepaalde zaken wel en een homo niet?

In het kader van het door de vakgroepen Methoden en Sociologie van de Katholieke Universiteit van Nijmegen gehouden onderzoek Sociaal-culturele ontwikkelingen in Nederland (SOCON-2000) is in 2000 aan 881 Nederlanders gevraagd of zij het aanstootgevend vinden om op straat twee mensen (een stel) met elkaar te zien zoenen.

Om meer inzicht te krijgen in de sociale acceptatie van homoseksuelen in vergelijking met heteroseksuelen hebben we de samenstelling van het stel laten variëren: een man en een vrouw, twee vrouwen, en twee mannen. Het betreft hier dus hetzelfde soort gedrag, namelijk zoenen in het openbaar, maar door verschillende groepen ten toon gespreid.

De uitkomsten laten zien dat er grote verschillen zijn tussen de drie stellingen. Een grote meerderheid van de respondenten vindt een zoenend heterostel absoluut niet aanstootgevend. Zoenende lesbo's en - vooral - zoenende homoseksuele mannen stuiten op aanzienlijk meer weerstand (zie graphic).

Dit is een duidelijke aanwijzing dat het met de sociale acceptatie van homoseksuelen nog niet zo ver is gevorderd als wellicht algemeen wordt gedacht. Het is iemands goed recht om zich te storen aan een zoenend stel op straat. Het is echter veelzeggend dat men zich klaarblijkelijk veel meer stoort aan twee zoenende vrouwen of twee zoenende mannen dan aan een zoenende man en vrouw.

Als de redenering van de Volkskrant wordt gevolgd, dan zou dit betekenen dat homoseksuelen niet en heteroseksuelen wel op straat zouden mogen zoenen. Immers, in de publieke ruimte zouden burgers zich moeten onthouden van gedrag dat door anderen als storend wordt ervaren. Je homoseksuele voorkeur is geen probleem, maar laat het vooral niet zien: hou het binnenshuis. Bepaald gedrag zou dan alleen nog maar weggelegd zijn voor heteroseksuelen, niet voor homoseksuelen. Dit leidt op zijn beurt weer tot onzichtbaarheid van homoseksuelen.

Recente onderzoeken naar de gezondheid van homoseksuelen suggereren dat er een verband is tussen het ontbreken van sociale acceptatie en klachten op het gebied van geestelijke gezonhdeid. Overheid, onderwijs en wetenschap zouden daarom meer prioriteit moeten geven aan de het vergroten van de sociale acceptatie van homoseksuelen.

Bas van de Meerendonk is verbonden aan de Rutgers Nisso Groep, het Kenniscentrum Seksualiteit en aan de vakgroep methoden van de Katholieke Universiteit Nijmegen.


Bron: Volkskrant

Simon
25-09-03, 10:35
Geplaatst door freya
Schaap, die vergelijking gaat niet op.

In Nederland kunnen mensen gewoon op straat zoenen, maar niet in hun blote kont lopen.

Nou in Amsterdam wel hoor. Toen ik nog in het centrum van deze stad werkte zag ik regelmatig iemand in zijn blote kont op skeelers door de stad snellen. Leuk voor de toeristen die naarstig naar hun camera zochten.

Maar goed, de foto's die in de Agalev campagne gebruikt worden zouden niet misstaan in de IKEA gids. Met andere woorden, er is visueel niks aanstootgevends aan.

Simon

freya
25-09-03, 11:25
Geplaatst door Simon
Nou in Amsterdam wel hoor. Toen ik nog in het centrum van deze stad werkte zag ik regelmatig iemand in zijn blote kont op skeelers door de stad snellen. Leuk voor de toeristen die naarstig naar hun camera zochten.



Die had wel een miniscule zilverkleurige string aan :hihi:

Zie hem nooit meer, waarschijnlijk toch aan een longontsteking bezweken :moe:

Zagora
25-09-03, 12:27
Yeah!! Weer of geen weer, hij moest en zou met zn blote reet door de stad skeeleren.

Zeepaardje
25-09-03, 13:10
Jammer dat ik het gemist heb, ik had het best wel eens willen zien. :brozac:

Wordt nu vast te koud.

Gek schaap, weet niet het verschil tussen de reclame van een commercieel bedrijf en een politiek statement.
Appels en peren!

Als een zedig kusje op de wang al teveel is voor onze zwarte schaap, dan zal ik hem vast nooit tegenkomen in het zwembad of op ons mooie strand - stel je voor: hij blijft erin! Al dat bloot, komt ie nooit meer overheen. :p

freya
25-09-03, 18:22
Geplaatst door Zeepaardje
Jammer dat ik het gemist heb, ik had het best wel eens willen zien. :brozac:

Wordt nu vast te koud.

Gek schaap, weet niet het verschil tussen de reclame van een commercieel bedrijf en een politiek statement.
Appels en peren!

Als een zedig kusje op de wang al teveel is voor onze zwarte schaap, dan zal ik hem vast nooit tegenkomen in het zwembad of op ons mooie strand - stel je voor: hij blijft erin! Al dat bloot, komt ie nooit meer overheen. :p

Schaap houdt altijd zijn warme wolletje aan :D

lennart
25-09-03, 18:26
Geplaatst door Simon
Nou in Amsterdam wel hoor. Toen ik nog in het centrum van deze stad werkte zag ik regelmatig iemand in zijn blote kont op skeelers door de stad snellen. Leuk voor de toeristen die naarstig naar hun camera zochten.


Het mag officieel toch echt niet, ik hoorde laatst het verhaal dat iemand de nacht in de cel had doorgebracht omdat hij naakt door zijn eigen huis liep. Blijkbaar nam de muziekschool tegenover hier aanstoot aan.

Zeepaardje
25-09-03, 20:18
Naaktloperij is verboden volgens de nederlandse wet.
Geldt overigens voor alle personen binnen de landsgrensen (dus geachte medelanders, u hoeft zich niet gediscrimmineerd te voelen) :wink: