PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Iraakse ex-minister Defensie krijgt immuniteit'



Simon
25-09-03, 09:24
'Iraakse ex-minister Defensie krijgt immuniteit'

Uitgegeven: 24 september 2003 20:55

NEW YORK - De voormalige minister van Defensie van Irak, die zich vorige week overgaf aan Amerikaanse militairen, heeft "in feite" immuniteit van rechtsvervolging gekregen. De VS hopen dat de oud-bewindsman hen zal voorzien van veel informatie over Saddam Husseins wapenactiviteiten. Dat zei een hoge Amerikaanse functionaris woensdag.

Volgens de bron, die sprak op voorwaarde van anonimiteit, zouden "kleine lieden die technische functionarissen waren in Iraks wapenprogramma" ook immuniteit hebben gekregen. Zij zouden de Amerikanen hebben geholpen bij het onderzoek naar massavernietigingswapens.

Overgave

Voormalig minister van Defensie Sultan Hashim Ahmed was nummer 27 op de Amerikaanse lijst van meest gezochte Irakezen. Hij gaf zich op 19 september in Mosul over na enkele weken van onderhandelingen. De ex-minister was aan de zijde van Saddam Hussein te vinden toen die voor het laatst publiekelijk optrad als president van Irak.

"Ik weet niet wat hij (Ahmed) gaat zeggen, maar hij weet veel over hun werkelijke wapencapaciteit en hij zal zeer belangrijk zijn. Ik denk dat dat een van de redenen is waarom, toen zij instemden met zijn overgave, in feite akkoord gingen om hem niet te vervolgen", aldus de bron. De Amerikanen hebben ondanks hun zoektocht in Irak nog steeds geen massavernietigingswapens gevonden.

bron: nu.nl

Nou als hij niet van die wapenprogramma's weet dan hebben ze niet bestaan. Dus ik ben benieuwd wat hij te melden heeft.

plexus
25-09-03, 09:33
allemaal vieze spelletjes..alsof deze beul schone handen heeft!