PDA

Bekijk Volledige Versie : Anissa Temsamani verzon diploma



Marsipulami
25-09-03, 10:17
Anissa Temsamani verzon diploma
Staatssecretaris ligt zwaar onder vuur


Van onze redacteur
BRUSSEL -- Anissa Temsamani (36), SP.A-staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk, ligt onder vuur. Zo zou de politica onder meer gelogen hebben over haar diploma. Dat schrijft het maandblad ,,Deng'' in het nummer dat vandaag uitkomt.


De Mechelse Anissa Temsamani werd in juni benoemd tot staatsecretaris van Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk. Ze mocht zich meteen de eerste allochtone vrouw ooit noemen die het in ons land tot regeringslid schopte. Voor ze staatssecretaris werd, werkte Temsamani op het kabinet van minister van Begroting en Maatschappelijk Integratie Johan Vande Lanotte als beleidsmedewerkster voor de sociaal-economische dossiers.

In interviews die Temsamani vlak na na haar verkiezing tot kamerlid gaf, onder meer aan De Standaard en De Morgen , zei ze dat ze handels- en financiële wetenschappen gestudeerd had tot aan de eerste licentie. Op de webstek van het Kabinet Maatschappelijke Integratie waar Anissa Temsamani tussen 1999 en 2003 werkte, wordt ze in een cv ook omschreven als kandidate in de Handelswetenschappen aan de Handelshogeschool Adecho in Brussel.

Nu blijkt dat Temsamani alleen een diploma van middelbare school heeft en nooit slaagde in haar kandidaturen aan de hogeschool. ,,Ik heb inderdaad alleen studies middelbaar gedaan'', bevestigde Temsamani gisteren aan De Standaard. ,,Maar bij mijn weten heb ik nooit gelogen over mijn diploma. Ik weet echt niet hoe die uitspraken in de kranten en op de webstek van Begroting verzeild zijn geraakt.''

Uit documenten van de VDAB blijkt volgens Deng nochtans dat Temsamani zich daar in 1998 als licentiate Handelswetenschappen heeft voorgesteld.

Voor ze medewerkster werd op het kabinet van minister Johan Vande Lanotte van Begroting was Temsamani mede-zaakvoerder van drie winkels in het Mechelse -- twee kledingwinkels en een broodjeszaak -- die één na één failliet gingen. Het resultaat was volgens Deng een rist onbetaalde en boze schuldenaars.

,,Ik wist dat die feiten ooit aan de oppervlakte zouden komen. Dat is het gevolg als je een publieke functie uitoefent'', zegt Temsamani. ,,Maar in die faillissementen ben ik het slachtoffer geweest van mijn huwelijksperikelen. Ik was gehuwd met gemeenschap van goederen. De schulden van mijn ex-man werden dus ook verhaald op mijn goeddraaiende winkels. Dat was een zeer pijnlijke zaak.''

Voor die faillissementen werd Temsamani ,,verschoond'' door de rechtbank. Dat wil zeggen dat de rechtbank oordeelde dat ze een excuus had voor de faillissementen en dat ze dus niet mee moest opdraaien voor de schulden.

Ze werd wel vervolgd omdat ze een lening van 20.000 euro die ze had afgesloten bij een kennis, niet terugbetaalde. Ze deed enkel twee afbetalingen ter waarde van 1.800 euro. De cheques bleken ongedekt te zijn. Dat dossier werd op 22 juli 2002 door het parket van Mechelen geklasseerd zonder gevolg, volgens Deng omdat ,,de redelijke termijn overschreden was''.

,,Die kennis diende pas vier jaar na de feiten klacht in'', zegt Temsamani. ,,Maar ook in die zaak heb ik me niets te verwijten. Die cheques waren ongedekt omdat ze bij het faillissement hoorden. Daar kon ik niets aan doen. Op dit moment ben ik al de privé-schulden aan het terugbetalen die ik maakte na de faillissementen. Ik doet dat sinds ik in 1999 werk vond op het kabinet van Johan Vande Lanotte. Ook die 20.000 euro betaal ik terug, met intrest.''


25/09/2003 Mark Eeckhaut

©Copyright De Standaard

Waterval
25-09-03, 10:28
Geplaatst door Brie
Jammer dat het altijd zo moet lopen met allochtone vrouwen in de politiek.

Jammer dat je de laatste tijd zo generaliserend bezig bent...

Marsipulami
25-09-03, 15:15
Anissa Temsamani neemt ontslag
25/9/2003

Staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk, Anissa Temsamani, neemt ontslag.

Anissa Temsamani is van mening dat zij in de gegeven omstandigheden haar taak in de regering niet goed kan uitvoeren, "ook al betreft het een opdracht waar zij zich met hart en ziel wilde op toeleggen", zegt haar woordvoerster. "In het besef dat een regeringslid niet door allerlei polemieken mag afgeleid worden, heeft zij daarom haar ontslag aangeboden."



http://www.s-p-a.be/nieuws/overzicht/nieuws.asp?iID=1161

Zagora
25-09-03, 15:23
Sjesuskristus! Jammer. Verdomd jammer... dit is alleen maar voer voor de kwaadwillenden

taouanza
25-09-03, 15:30
Als zij ontslag neemt dan moet Hirsi Ali het land uit!
Die heeft gelogen over haar vluchtelingestatus.

Mark
25-09-03, 15:33
Geplaatst door taouanza
Als zij ontslag neemt dan moet Hirsi Ali het land uit!
Die heeft gelogen over haar vluchtelingestatus.

Je gaat toch geen Belgische normen en waarden op Nederland projecteren he? :rolleyes:

jaja
25-09-03, 15:54
Geplaatst door taouanza
Als zij ontslag neemt dan moet Hirsi Ali het land uit!
Die heeft gelogen over haar vluchtelingestatus. Het gaat in deze om haar beslissing ... Vergelijkbaar met de nederlandse kwestie Schwietert. Er is geen wet die haar verbiedt om staatssecretaris te blijven .. alleen haar imago is dermate beschadigd, dat zij (en haar partij) zo slim zijn om zich terug te trekken.

Voor wie Charles Schwietert niet meer kent:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Schwietert

Wat AHA betreft, creativiteit met een vluchtelingenaanvraag wordt alleen bestraft als je gesnapt wordt door de IND ... en zelfs dan zijn er nog wegen om het recht te breien (hoewel die jaarlijks minder worden). Persoonlijk ben ik wel voor wat soepele interpretatie van deze regels ..
Het idee dat men iemand uit Somalië zou moeten terugsturen alleen omdat ze toevallig in Kenia is geboren ... heb ik altijd weer eens een voorbeeld van juristen scherpslijperij gevonden ... Sowieso is dat element veel te sterk aanwezig in de asielprocedures.

Maar hoe dan ook, het imago van AHA is bij de bevolking duidelijk niet beschadigd en ze heeft haar plaats in het parlement verkregen terwijl de kiezers wisten van haar "vergrijp". Bij de belgische staatssecretairs is dat allemaal niet zo. (Overigens, hoe de bevolking er overdenkt weet ik eigenlijk niet, maar de eigen partij wil haar waarschijnlijk niet laten zitten omdat het 4 jaar lang vuurwerk van de oppositie oplevert ... dus in die zin is het partij intern ...)

Jimi
25-09-03, 15:58
Geplaatst door taouanza
Als zij ontslag neemt dan moet Hirsi Ali het land uit!
Die heeft gelogen over haar vluchtelingestatus.

"Yeah right. Vlieg op met je belachelijke oorlogstaal, loser. Dat klinkt alleen stoer in je gesubidieerde theehuis."

sneeuwitje
25-09-03, 19:13
Anissa Temsamani verzon diploma?

Ze verdient wel een nieuw diploma een jokkebrok diploma, :corcky:
hoe heeft ze zo ver geschopt om in de poltiek te gaan. :confused:

Afrux
25-09-03, 20:04
Zij wordt ook beschuldigd van een dubieuze faillissement en veel schulden.
Zij heeft wel toegegeven dat ze nog steeds schulden afbetaalt.
Teletext BRTV

sadeeQ
25-09-03, 20:10
http://www.standaard.be/assets/images_upload/f140703a.jpg



BRUSSEL - Staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk Anissa Temsamani (SP.A) neemt ontslag. Temsamani kwam in opspraak omdat ze zou gelogen hebben over haar diploma. De koning heeft het ontslag van de staatssecretaris aanvaard.

Temsamani is van mening dat ze in deze omstandigheden haar taak in de regering niet goed kan uitvoeren. In het besef dat ,,een regeringslid niet door allerlei polemieken mag afgeleid worden'', heeft ze haar ontslag aangeboden, zegt ze vandaag in een mededeling.

Het maandblad Deng achterhaalde dat Temsamani alleen haar middelbare studies heeft afgemaakt. Temsamani verklaarde nochtans in een aantal interviews dat ze een diploma behaalde van kandidaat in de handelswetenschappen. Ook op de website van het kabinet van Maatschappelijke Integratie waar ze vroeger werkte, staat dat.

,,Ik ben geslaagd in de eerste kandidatuur, maar mijn tweede kandidatuur heb ik door persoonlijke omstandigheden niet kunnen afmaken'', bevestigde zij gisteren nog aan De Standaard. ,,Ik weet echt niet hoe die foute informatie op de webstek en in die interviews is terechtgekomen. Het was niet mijn bedoeling te liegen. Ik ben op het kabinet ook altijd betaald op basis van mijn diploma middelbaar onderwijs.''

De commerciële radio-omroep 4FM kwam ondertussen te weten dat Temsamani op 7 juli, vijf dagen voor ze de eed aflegde als staatssecretaris, een document indiende bij de biografische diensten van de Kamer waarin ze uitdrukkelijk vermeldde dat ze geen diploma hoger onderwijs bezit. Elke verkozen volksvertegenwoordiger moet bij het begin van de ambtstermijn een fiche in met biografische gegevens indienen. Dat deed Temsamani ook. 4FM viste uit dat de volksvertegenwoordiger naast die fiche op 7 juli nog een afzonderlijk document indiende waarop ze expliciet vermeldde dat ze geen diploma hoger onderwijs bezat.

T'Sijen moet kamerzetel afstaan

Nu Temsamani als staatssecretaris ontslag genomen heeft, kan ze weer gewoon lid van de Kamer worden. Dat betekent wel dat gewezen Spirit-woordvoerder en opvolger van Temsamani, Koen T'Sijen, zijn zetel weer moet afstaan.

samir_re
25-09-03, 21:20
Het gebeurt eigenlijk nogal vaak dat men liegt op hun cv's. Maar ik vind het ook raar dat iemand die niet eens zijn kandidatuur behaald heeft, het tot staatssecretaris schopt op zo'n belangrijke kabinet als Sociale zaken.

Zeepaardje
25-09-03, 21:41
Nogal naïef en dom van die vrouw.
Net als Charles Zwietert overigens.

Dergelijke dingen komen ALTIJD uit.

STOM STOM STOM STOM STOM STOM

Mafkees
25-09-03, 21:45
Stomme berber,

Marsipulami
25-09-03, 22:05
Persbericht: Rzoezie steunt Anissa Temsamani

Het is met grote verwondering dat Jeugdhuis Rzoezie kennis genomen heeft van de mediahetze die momenteel tegen staatssecretaris Anissa Temsamani gevoerd wordt. Langs deze weg wenst Rzoezie haar publiekelijk te steunen.

In het verleden heeft Rzoezie steeds op een goede manier met Anissa Temsamani samengewerkt. Zij heeft aanzienlijke en oprechte inspanningen geleverd om het racisme op de arbeidsmarkt en in het onderwijs weg te werken. De jongeren van Rzoezie respecteren haar inzet en juichen die ook toe.

Anissa Temsamani geniet niet alleen steun bij de jongeren van Rzoezie, maar binnen de ganse Mechelse Marokkaanse gemeenschap die fier is een staatssecretaris in haar midden te hebben. Net als haar vader, die zich altijd hard heeft ingezet voor de Mechelse voetbal, onderhoudt zij goede contacten met de allochtone gemeenschap. Zij is een van de weinige bewindvoerders die weet en begrijpt wat er leeft binnen de Marokkaanse gemeenschap en die er zich ook voor inzet.

Het ontslag van staatssecretaris Temsamani zou daarom een groot verlies zijn voor de Marokaanse gemeenschap en voor de ganse samenleving in Vlaanderen. Jeugdhuis Rzoezie wenst Anissa Temsamani veel sterkte om deze moeilijke momenten door te komen en hoopt dat zij haar werk als staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het Werk verder zal zetten.

www.kifkif.be

taouanza
25-09-03, 22:09
Geplaatst door sneeuwitje
Anissa Temsamani verzon diploma?

Ze verdient wel een nieuw diploma een jokkebrok diploma, :corcky:
hoe heeft ze zo ver geschopt om in de poltiek te gaan. :confused:


Dat vind ik nou zo'n slimme vraag.:haha:

Afrux
25-09-03, 22:12
Geplaatst door Al3arbi
Stomme berber,

Wie bedoel je Anisa? of de poster, wie dan?

In Asharq Alawsat stond een grote pagina over de Eerste Arabische minister in Europe, referend naar Anisa.

Dit artikel in het Arabisch was een reactie over dat artikel van Alsharq Alawsat en is getiteld: Blinde Arabomania.
http://www.tawiza.net/Tawiza76/Arabomanie.htm

natuurlijk kan je aan haar naam zien dat ze een Berber is, de meeste bewoners van Tanger zijn uit Arif afkomstig.
Zij komt dus uit Tamsaman.

Timessi + Aman = vuur en water, dat was de naam van een dochter van een Amazigh koning. Zij heeft het gebied dat naar haar bernoemd is van haar vader gekregen. (bron: Tetouan/Thittawin Radio)

Mafkees
25-09-03, 22:14
Geplaatst door Afrux
Wie bedoel je Anisa? of de poster, wie dan?

In Asharq Alawsat stond een grote pagina over de Eerste Arabische minister in Europe, referend naar Anisa.

Dit artikel in het Arabisch was een reactie over dat artikel van Alsharq Alawsat en is getiteld: Blinde Arabomania.
http://www.tawiza.net/Tawiza76/Arabomanie.htm

natuurlijk kan je aan haar naam zien dat ze een Berber is, de meeste bewoners van Tanger zijn uit Arif afkomstig.
Zij komt dus uit Tamsaman.

Timessi + Aman = vuur en water, dat was de naam van een dochter van een Amazigh koning. Zij heeft het gebied dat naar haar bernoemd is van haar vader gekregen. (bron: Tetouan/Thittawin Radio)


Meer gericht op dr naam, geen kwade bedoelingen mee hoor, hier neem `n ijsje.

Trouwens, Thittawin = Tetouan...??! :maf:

Afrux
25-09-03, 22:26
Geplaatst door Al3arbi
Meer gericht op dr naam, geen kwade bedoelingen mee hoor, hier neem `n ijsje.

Trouwens, Thittawin = Tetouan...??! :maf:

nee ik probeerde alleen uit te leggen, omdat ik toevallig dat artikel had gelezen


ja natuurlijk, maar hij moest Arabisch klinken na d eonafhankelijkheid.

Tetouan = Thittawin (bronnen in dit geval maar ook synoniem voor ogen)

Chefchawen = Achchawen (horens), als je rodn Achchawen kijkt dan zie je die twee berg toppen die op horens lijken.

Tanger = Tinjis + plaats van paarden --> Tanger was een bekende plaats waar paarden verhandeld werden. Al in 1600 importeerden de engelsen Berber paarden naar England. Zij zijn geliefd voor paarden races. De engelse paard heeft trouwens Berber paard.

Azila = Schoonheid
Asafi = Rivier
Agadir = fort (muur)
Marrakuch = Tamurt Akuch (land van god)
melilla = Blanke (vrouwelijk)

Moet ik doorgaan.. Helaas zijn veel namen vervalst...

:) :) :)

Mafkees
25-09-03, 22:29
Geplaatst door Afrux
nee ik probeerde alleen uit te leggen, omdat ik toevallig dat artikel had gelezen


ja natuurlijk, maar hij moest Arabisch klinken na d eonafhankelijkheid.

Tetouan = Thittawin (bronnen in dit geval maar ook synoniem voor ogen)

Chefchawen = Achchawen (horens), als je rodn Achchawen kijkt dan zie je die twee berg toppen die op horens lijken.

Tanger = Tinjis + plaats van paarden --> Tanger was een bekende plaats waar paarden verhandeld werden. Al in 1600 importeerden de engelsen Berber paarden naar England. Zij zijn geliefd voor paarden races. De engelse paard heeft trouwens Berber paard.

Azila = Schoonheid
Asafi = Rivier
Agadir = fort (muur)
Marrakuch = Tamurt Akuch (land van god)
melilla = Blanke (vrouwelijk)

Moet ik doorgaan.. Helaas zijn veel namen vervalst...

:) :) :)


Maaruh Ik ben geen Berber, zeg nee...pleez :aanwal:

Of is dat te achterhalen dmv van roots en achternaam enzo

Afrux
25-09-03, 22:40
Geplaatst door Al3arbi
Maaruh Ik ben geen Berber, zeg nee...pleez :aanwal:

Of is dat te achterhalen dmv van roots en achternaam enzo

Als je uit marokko komt dan is de kans meer dan 96% dan je van Ras een berber bent, misschien niet meer van identiteit zoals de andere 30%, maar d ecultuur is nog steeds berbers (denk aan eten/ kleding/etc) ondanks dat je Ddarija spreekt. ddarija bestaat trouwens uit 45% Arabisch/45% berbers en de rest is frans en spaans, etc..

Je kan wel een Arabier zijn, maar dan moet je wel familie hebben in Fez of Sale en behroen tot wat we noemen Arabo Andalus, maar als het zo was dan was je hier niet.. Want het zijn d emensne die de werkelijke macht in marokko hebebn en meer dan 75% van de rijkdommen bezitten. Ik zou niet weten waarom je hier dan zou zijn???

Mafkees
25-09-03, 22:42
Geplaatst door Afrux
Als je uit marokko komt dan is de kans meer dan 96% dan je van Ras een berber bent, misschien niet meer van identiteit zoals de andere 30%, maar d ecultuur is nog steeds berbers (denk aan eten/ kleding/etc) ondanks dat je Ddarija spreekt. ddarija bestaat trouwens uit 45% Arabisch/45% berbers en de rest is frans en spaans, etc..

Je kan wel een Arabier zijn, maar dan moet je wel familie hebben in Fez of Sale en behroen tot wat we noemen Arabo Andalus, maar als het zo was dan was je hier niet.. Want het zijn d emensne die de werkelijke macht in marokko hebebn en meer dan 75% van de rijkdommen bezitten. Ik zou niet weten waarom je hier dan zou zijn???


Als ik wist wat ik hier deed...:maf:
Ik spreek Darija, kom uit Tetouan heb `n Achternaam die naar mijn idee niet te linken is met Imazighen maar roots van mn ouders zijn wel vlak bij RifGrondgebied. Wat zeg ik volgens mij is dat RifGrondgebied.

Afrux
25-09-03, 23:42
Geplaatst door Al3arbi
Als ik wist wat ik hier deed...:maf:
Ik spreek Darija, kom uit Tetouan heb `n Achternaam die naar mijn idee niet te linken is met Imazighen maar roots van mn ouders zijn wel vlak bij RifGrondgebied. Wat zeg ik volgens mij is dat RifGrondgebied.


de rif rijst tot de oceaan (laarach is ook Rif dus) westen, middenlandze zee oosten, net boven Fes zuiden, algerije noorden.

natuurlijk ben je van afkomst Amazigh, historici en wetenschappers, zegegn dat het onmogelijk is dat er zoveel Arabieren in Marokko zijn als zij die het claimen, gezien d eaantallen die Naar Marokko ook het midden oosten zijn gekomen.

Dat 95% van Marokko van Amazigh Ras is is een voorzichtige schtting een betere schatting is meer dan 98%.

Dus niet alleen Arif is Amazigh maar d erest van Noord Afrika.

het geldt ook voor Tunisia waar nog minder dan 5% Taamzight spreekt terwijl het meer dan 80% van Ras zijn. In libye is het 20% tegen 85%, In Egypte is het ALtijd minder dan 1% geweest qua ras en identiteit. In Algerije is het 35% tegen 85%.

verdre wondne Imazighen in Mali, Niger, Mauritanie, Kanarische eilanden (oorspronkelijke bewoners), etc...

Mafkees
26-09-03, 10:33
Geplaatst door Afrux
de rif rijst tot de oceaan (laarach is ook Rif dus) westen, middenlandze zee oosten, net boven Fes zuiden, algerije noorden.

natuurlijk ben je van afkomst Amazigh, historici en wetenschappers, zegegn dat het onmogelijk is dat er zoveel Arabieren in Marokko zijn als zij die het claimen, gezien d eaantallen die Naar Marokko ook het midden oosten zijn gekomen.

Dat 95% van Marokko van Amazigh Ras is is een voorzichtige schtting een betere schatting is meer dan 98%.

Dus niet alleen Arif is Amazigh maar d erest van Noord Afrika.

het geldt ook voor Tunisia waar nog minder dan 5% Taamzight spreekt terwijl het meer dan 80% van Ras zijn. In libye is het 20% tegen 85%, In Egypte is het ALtijd minder dan 1% geweest qua ras en identiteit. In Algerije is het 35% tegen 85%.

verdre wondne Imazighen in Mali, Niger, Mauritanie, Kanarische eilanden (oorspronkelijke bewoners), etc...


Bedankt voor het verneuken van mijn dag...:( (thx 4 da Info..;))

Mark
26-09-03, 10:50
Geplaatst door Al3arbi
Bedankt voor het verneuken van mijn dag...:( (thx 4 da Info..;))

Opeens weet je het: je wordt Berber :student:

Artforsake
26-09-03, 13:11
Quote "Het ontslag van staatssecretaris Temsamani zou daarom een groot verlies zijn voor de Marokaanse gemeenschap en voor de ganse samenleving in Vlaanderen. "

Een gemiste kans is dit, maar een groot verlies....nee zover zou ik het niet stellen.

sneeuwitje
26-09-03, 13:32
Geplaatst door Artforsake
Quote "Het ontslag van staatssecretaris Temsamani zou daarom een groot verlies zijn voor de Marokaanse gemeenschap en voor de ganse samenleving in Vlaanderen. "

Een gemiste kans is dit, maar een groot verlies....nee zover zou ik het niet stellen.

wel nee, ze is een slecht voorbeeld voor de Marokkaanse gemeenschap?
Temsamani heeft erg veel schulden en nog eens gelogen te hebben over haar diploma erg hard.

Er zijn genoeg Marokkanen met hoge verstandelijk vermogen die best deze functie kunnen vullen zoals, Mimount Bouskale (als ik het goed schrijf) zij heeft ook goed ver geschopt en zo zijn er meer mensen.

observer
26-09-03, 15:06
Anissa Temsamani verzon diploma?

Ze verdient wel een nieuw diploma een jokkebrok diploma,
hoe heeft ze zo ver geschopt om in de poltiek te gaan. ?
is kunnen liegen niet een belangrijk pluspunt

tenminste liegen en niet betrapt worden natuurlijk

sneeuwitje
26-09-03, 16:41
Geplaatst door observer
is kunnen liegen niet een belangrijk pluspunt

tenminste liegen en niet betrapt worden natuurlijk

niet betrapt worden :hihi: maar wel je zelf verraden :haha:

Afrux
26-09-03, 17:29
Geplaatst door Al3arbi
Bedankt voor het verneuken van mijn dag...:( (thx 4 da Info..;))

Prof. filisoof Asid (Rabat):

Scrab an Arab and a Berber will appear

:)

Afrux
26-09-03, 17:32
Geplaatst door sneeuwitje
wel nee, ze is een slecht voorbeeld voor de Marokkaanse gemeenschap?
Temsamani heeft erg veel schulden en nog eens gelogen te hebben over haar diploma erg hard.

Er zijn genoeg Marokkanen met hoge verstandelijk vermogen die best deze functie kunnen vullen zoals, Mimount Bouskale (als ik het goed schrijf) zij heeft ook goed ver geschopt en zo zijn er meer mensen.

helemaal mee eens sneeuwitje,

Er is genoeg potentieel binne de marokkaanse gemeenschap, je hebt al iemand genoemd. Anissa, zat gewoon op het juist moment op de juiste plaats. Je hoeft natuurlijk niet altijd een hoge niveau te hebben om mee te kunnen draaien. Misschien was ze wel in staat om haar functie naar behoren te vervullen, alleen jammer dat ze gelogen heeft en een dubieuze faiiellsment achter de rug heeft met veel schulden...

Ik hoop dat ze snel weer boven op komt, en dit niet een strop voor zal bereiken. Ik wens haar veel succes in haar verder leven.,

Marsipulami
26-09-03, 18:28
Kathleen Van Brempt volgt Anissa Temsamani op (update 2)

http://www.standaard.be/assets/images_upload/brempt4.jpg

BRUSSEL - SP.A-Europarlementslid Kathleen Van Brempt volgt de ontslagnemende staatssecretaris van Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk, Anissa Temsamani, op. Temsamani nam gisteren ontslag nadat ze onder vuur kwam te liggen na een artikel in het maandblad Deng. Daaruit bleek dat ze gelogen had over haar diploma.

De koning heeft op voorstel van eerste minister Guy Verhofstadt deze voormiddag Van Brempt benoemd.

Van Brempt is een van de coming women bij de SP.A. Ze werd gelanceerd door boegbeeld Louis Tobback bij wie ze als politiek secretaris werkte. De 33-jarige dokwerkersdochter maakte vooral furore met haar strijd voor het statuut van de havenarbeiders. Ze verzette zich in het Europees Parlement tegen de liberaliseringsplannen. Van Brempt heeft ook een zitje in de Antwerpse gemeenteraad. Ze is licentiaat sociologie en werkte eerder al als adjunct kabinetschef van Vlaams Minister voor Arbeid Renaat Landuyt en als politiek secretaris van de SP.

Ze vormde tijdens de jongste kiescampagne een team met Patrick Janssens en Robert Voorhamme. Een samenwerking die vruchten afwierp. Vanop de 23ste plaats haalde Van Brempt nog een kamerzetel binnen.

Van Brempt wordt in het Europees parlement opgevolgd door het Leuvens kamerlid Saïd El Kadraoui. Die maakt na enkele maanden in de Kamer plaats voor Spirit-woordvoerder Stijn Bex.

26/09/2003

__________________

De SP.a heeft het meest sexy politiek personeel in de regering. Hip hip hoera, Kathleen for president :lole:

sneeuwitje
26-09-03, 18:59
Geplaatst door Afrux
helemaal mee eens sneeuwitje,

Er is genoeg potentieel binne de marokkaanse gemeenschap, je hebt al iemand genoemd. Anissa, zat gewoon op het juist moment op de juiste plaats. Je hoeft natuurlijk niet altijd een hoge niveau te hebben om mee te kunnen draaien. Misschien was ze wel in staat om haar functie naar behoren te vervullen, alleen jammer dat ze gelogen heeft en een dubieuze faiiellsment achter de rug heeft met veel schulden...

Ik hoop dat ze snel weer boven op komt, en dit niet een strop voor zal bereiken. Ik wens haar veel succes in haar verder leven.,


:duim: je verhaal klopt volledig ,helaas is liegen niet de beste manier want alles komt nog boven water.

groetjes :zwaai:

sneeuwitje
26-09-03, 19:04
[QUOTE]Geplaatst door Marsipulami
[B]Kathleen Van Brempt volgt Anissa Temsamani op (update 2)

http://www.standaard.be/assets/images_upload/brempt4.jpg


Lijkt ze niet op Anissa een dubbelganger? :verward:

Chatoloog
26-09-03, 23:03
Geplaatst door Afrux

ddarija bestaat trouwens uit 45% Arabisch/45% berbers en de rest is frans en spaans, etc..



Sorry Afrux maar je moet hier geen onzin verkopen
Die percentages die je daar lekker uit je mouw schudt kloppen van geen kante.

Darija bestaat uit 60% arabisch
Berbers heeft ook genoeg arabische woorden


Berbers kent ook spaanse woorden en franse woorden

Verder is berbers qua gramatica en woordenschat een kindertaal vergeleken met arabisch laatstaan de dichtkunst


Je mag wel trots zijn op je taaltje maar je moet niet overdrijven en onzin verkopen hier

Afrux
26-09-03, 23:54
Geplaatst door Chatoloog
Sorry Afrux maar je moet hier geen onzin verkopen
Die percentages die je daar lekker uit je mouw schudt kloppen van geen kante.

Darija bestaat uit 60% arabisch
Berbers heeft ook genoeg arabische woorden


Berbers kent ook spaanse woorden en franse woorden

Verder is berbers qua gramatica en woordenschat een kindertaal vergeleken met arabisch laatstaan de dichtkunst


Je mag wel trots zijn op je taaltje maar je moet niet overdrijven en onzin verkopen hier

Je moet je niet aangevallen voelen, dit zijn maar feiten. natuurlijk zitten in Taamzight 9als een levende taal), met name de gesproken taal, woorden uit andere talen zelfs uit het latijn: denk aan Urtu, asnus, alili, etc.. Dat is geen schande, dat geldt voor iedere levend taal. Dus ook Ddarija...

Verder is berbers qua gramatica en woordenschat een kindertaal vergeleken met arabisch laatstaan de dichtkunst

Het is ook een feit dat Ddarija gesproken wordt met Amazigh Grammatica, je moet het niet als aanval zien, het zijn gewoon feiten en taalkundig termen.

Hoe bedoel je kindertaal wat beterft Grammatica, dat is d egrote onzin die ik ooiit heb gehoord, ieder taal heeft haar grammatica, het Arabisch, het frans, berbers, dat heeft helemaal niets te maken met kindertaal of wat dan ook. IK heb niet het Arabisch aangevallen. Ik heb enkel gezegd dat Ddarija (wat geen Arabisch is, maar een mix van Talen, groetndeels uit Berbers ebn Arabisch bestaat naast andere talen en dat het gesproken wordt met Tamazight Grammatica taal. En dan kom jij met je onzin verhaal. Wat betreft het woordenschat, ja zeker hetrabisch heeft een groot woordenschat, maar ook het frans, en andere talen.. En Tamazight zeker doet zeker niet aan onder, er zijn woordennboeken die net zoveel woorden kennen als de woordenboeken van het Arabisch of frans. Ik begrijp je aanvallende reactie niet!! Trouwens prof. Stroomer brengt (universiteit van leiden) brengt binnenkort een Amazigh woordenboek van meer dan 80.000 woorden (zonder opgenomen woorden uit andere talen)... Waar heb je het over man?
Jij hebt geen enkelbenul van wat Grammatica inhoudt, Kijkhe is heelspel, ider taal heeft een Grammatica, anders kan je elkaar in een taal niet begrijpen en dus niet ermee spreken. het heeft dus totaal niets te maknmet mijn grammatica is beter dan die van jou. Zo een dom reacie.... Voel je gekrenkt in je trots of zo

Ga je me ook van alles en nog wat beschuldigen als ik zeg dat het Arabische een dode taal is, het is de term die taalkundigen gebruiken voor talen zoals het ARabisch. M.a.w talen die niet op straat gesproken worden. Het is gewoon een taal die je enkel in beoken leest of op school leert, daarom die taalkudnige term. Het Nederlands is wel een levend taal, want het wordt gewoon gesproken op straat.

Maar In "zogenaamde" Arabische landen wordet geen Arabisch op straat gesproken, maar dialecten die door allerlei factoren zijn beinvloed, in Marokko is de gesproken DDarija, beinvloed door het ARabisch, berbers, frans, spaans, etc...

Zie je me aankomen: Kayfa 7aluka ya aba Quraych? Word ik nog uitgelachen ook, nee in Marokko zegt men: Qi dayr?

Daz 3liyya lkar
Ddiha f Rasek
Khella feyya amnus
Sir texdem 3la rasek

om een paar voorbeelden te noemen uit Ddarija dat letterlijk vertaald is het berbers. vertaal je deze letterlijk naar het Arabisch, dan zullen ze grammtical niet kloppen.
oop eens de drie delige Amazigh (dikke delen) woordenbok van Chafik, llewoorden meten sterretje komen in Ddarija voor, Je zult er van versteld staan, er zijn zoveel woorden, de meste dact ik vroege dat juistuit Ddriain tamzightopgenomen zijn aar hetis andersom.

In tam,azight zeggen we: ieder taal maakt een mens meer van je... Over het algemeen spreke de meeste Imazighen minstens twee talen in sommige gevalen een stuk of ze. Het heeft dus heleml nietset afgunst, zoals jij in je domme reactie doet voorkomen, het ijn enkel taalkundige feiten.

Afrux
27-09-03, 00:04
Geplaatst door Chatoloog
Sorry Afrux maar je moet hier geen onzin verkopen
Die percentages die je daar lekker uit je mouw schudt kloppen van geen kante.

Darija bestaat uit 60% arabisch
Berbers heeft ook genoeg arabische woorden


Berbers kent ook spaanse woorden en franse woorden

Verder is berbers qua gramatica en woordenschat een kindertaal vergeleken met arabisch laatstaan de dichtkunst


Je mag wel trots zijn op je taaltje maar je moet niet overdrijven en onzin verkopen hier

Straks ga je ook nog seggen dat je een arabier bent omdat je Ddarija spreekt, een ding staat vast meer dan 98% van de marokkanen is qua ras Amazigh. (dit is ook weer geen aanval a dombo maar een feit).

Als je met je Ddarija komt in het midden oosten en zegt dat je een Arabier bent dan zullen ze je uitlachen..

Of ben jij een extremistje die in het ARabisch gelooft en niet in Allah. Want immers i.t.g. tot wat d ekoran en de profeet verkondigt, zeggen jullie dat wie geen Arabisch spreekt geen moslim is. en dat Arabisch de taal van de hemel is.

IK kan het dan begrijpen dat je je gekwetst volet omdat ik je godsdienst (het Arabisch) zogenaamd beledigd heb. Al was het niet zo, ik ga enkel een paar feiten aan.

Ik zelf heb 14 jaar ARabisch egstudeerd en ik ben blij dat ik het spreek en begrijp. daardoor heb ik toegang tot meer boeken, sites, tv's, etc (wetenschap).. En als het aan mij ligt zou ik morgen chinees of welke taal dan ook leren..

Amazigh Izri:

In de taal van mijn moeder,
zal ik je, mijn liefde, over mijn vlam vertellen,
Maar wat over iemand?
die geen Tamazight spreekt

Afrux
27-09-03, 00:19
Voordat ej ej weer beledigd gaat voelen. Dit zijn feiten. Arabisch is pas rodn het jaar 500 AD ontstaan als taal. De grammatica is veel later ontwikkeld, niet door een Arabier maar door een pers. Velen zeggen ook ARabische alfabet, maar het is in feite Aramees alfabeet, daarvandan is het perzisch alfabeet afgeleid. En later door de pers is deze alfabeet ook ontwikkeld voor het Arabisch.

De Ander meest bekende die de grammatica van het Arabisch heeft verder ontwikkeld was een Amazigh: Aljerrumi. Vraag het maar na meneertje.

tajerrumt in het Tamazight betekent Grammatica en is ook naar dezelfde meneer vernoemd. Bij the way Tamazight werd al eeuwen voor Christus geschreven.

dit heeft niets met trots, maar met feiten te maken. natuurlijk ebn ik trots op mijn amzigh zijn. Als god me had geschappen als een turk, chinees of Arabisch dan was ik ook trots op.

Chatoloog
27-09-03, 13:06
Geplaatst door Chatoloog
Sorry Afrux maar je moet hier geen onzin verkopen
Die percentages die je daar lekker uit je mouw schudt kloppen van geen kante.

Darija bestaat uit 60% arabisch
Berbers heeft ook genoeg arabische woorden


Berbers kent ook spaanse woorden en franse woorden

Verder is berbers qua gramatica en woordenschat een kindertaal vergeleken met arabisch laatstaan de dichtkunst


Je mag wel trots zijn op je taaltje maar je moet niet overdrijven en onzin verkopen hier

Afrustratie-kikker

Ellenlange reacties van jou puur om het feit te ontkennen dat je om de percentages gelogen hebt, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf


je kunt niet ontkennen dat darija 60% uit arabisch bestaan

je kunt niet ontkennen dat berbers genoeg arabische woorden kent

je kunt niet ontkennen dat berbers ook spaanse en franse invloeden kent

Oh ja...je moet niet zomaar dingen aannemen...Ik ben noch arabier noch marokkaans dus als er iemand is die meer vanuit sentimenten en chauvinisme dan vanuit kennis spreekt dan ben jij het wel



p.s Ga maar eerst opzoeken wat Dode taal betekent..je maakt jezelf alleen maar belachelijk.......Latijn en Grieks vergelijk je met Hoog Arabisch!!!! kranten...nieuws zenders radio/televisie, boeken, islamitische leer.....worden die allemaal in dialect gegeven???????

Mark
27-09-03, 16:26
Geplaatst door Chatoloog
Ik ben noch arabier noch marokkaans

kaaskop! :haha:

Afrux
27-09-03, 22:14
Geplaatst door Chatoloog
Afrustratie-kikker

Ellenlange reacties van jou puur om het feit te ontkennen dat je om de percentages gelogen hebt, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf


je kunt niet ontkennen dat darija 60% uit arabisch bestaan

je kunt niet ontkennen dat berbers genoeg arabische woorden kent

je kunt niet ontkennen dat berbers ook spaanse en franse invloeden kent

Oh ja...je moet niet zomaar dingen aannemen...Ik ben noch arabier noch marokkaans dus als er iemand is die meer vanuit sentimenten en chauvinisme dan vanuit kennis spreekt dan ben jij het wel



p.s Ga maar eerst opzoeken wat Dode taal betekent..je maakt jezelf alleen maar belachelijk.......Latijn en Grieks vergelijk je met Hoog Arabisch!!!! kranten...nieuws zenders radio/televisie, boeken, islamitische leer.....worden die allemaal in dialect gegeven???????

Je bent echt gestoord... en je hebt geen verstand van talen...
Ik heb nergens ontkend dat in d egesproken Tamazight woorden uit andere talen zijn opgenomen, zoals in elk andere levend taal. Arabisch is een dode taal, het wordt niet gesproken op straat. Je kunt hoog of laag springen het is een feit. Het is geen belediging, ik beheers zelf het ARabisch heel goed. en vind het een mooi taal net als andere drie talen die ik min of meer spreek en schrijf. het gaat hier om feiten. Standaar (Hoge) Arabisch is een dode taal, het wordt nergens op straat gesproken.

trouwens je moet wat onderscheid maken:
koran is niet in hoog (Standaar) Arabisch geschreven, maar in het dialect van Kuraich (de stam van Mohammed). De koran is pas 80 jaar na zijn dood op papier gezet. Nadat d eopdracht gegeven was, werden er 7 exempelaren in zeven dialecten geschreven, men heeft gekozen voor het dialect van Mohammed en zijn de andere verbrand en verboden.

het is niet allemaal zo statisch als je beweert. het leevn van Mohammed is ook pas 150 jaar na zijn dood op papier gezet, dus van horen zeggen, daarom twijfelt men aan veel Hadith, voor velen die elkaar tegen spreken. Nog maals dit zijn allemaal feiten. By the wa in Marokko sprak nog 1960 meer dan 90% Tamazight op straat.

IN de koran zelf zijn ook woorden opgenomen uit andere talen, waaronder het Tamazight , maar ook perzisch, ethiopees, aramees, , oude egyptisch, etc.. Voordat je weer raar gaat doen: Dit staat allemaal in het boek: Het gearabiseerde (woorden) in de heilige koran ( almu3arrab fi alquran alkarim)/Arabisch, door MOhammed .... onderzoeker en docent aan d euniversiteit van ALazhar.

Afrux
27-09-03, 22:47
Trouwens misschien wel relevant om te vermelden voor jou:

Ik heb een abonnement op een Arabische dagblad.

Chatoloog
28-09-03, 00:22
Geplaatst door Afrux
Trouwens misschien wel relevant om te vermelden voor jou:

Ik heb een abonnement op een Arabische dagblad.

1 woord heb ik voor jou


ZELOOT