PDA

Bekijk Volledige Versie : Ziek!



Muslimaah
25-09-03, 20:21
Ik wordt ziek van al die topics over het dragen van een hoofddoek.

Iemand ooit gedacht dat dat wel eens een aantasting en belediging kan zijn van de intellectuele vermogens van moslima's met hoofddoek ?

Mijn hoofddoek is gewoon speelbal van frustratie en ongenoegen, terwijl ik normaal functioneer.

Vele reacties zijn beledigend en kwetsend.

Beetje inlevingsvermogen zou niet misstaan.

Tomas
25-09-03, 20:24
Gezeik over die hoofddoekjes ook altijd.

Hou er dan ook over op!

:moe:

lennart
25-09-03, 20:25
Geplaatst door Muslimaah

Beetje inlevingsvermogen zou niet misstaan.

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de Moslima die geen hoofddoek wil dragen en voor de moslim die homosexueel is.

Mark
25-09-03, 20:26
En de Illuminati! Die worden maar beledigd en beledigd en niemand die het voor ze op neemt! :tranen:

Tomas
25-09-03, 20:28
Geplaatst door Mark
En de Illuminati! Die worden maar beledigd en beledigd en niemand die het voor ze op neemt! :tranen:

:haha:



Maar je hebt wel gelijk. Verdorie.

Mark
25-09-03, 20:29
Geplaatst door Tomas
:haha:



Maar je hebt wel gelijk. Verdorie.

Ik stel voor dat wij het voortaan opnemen voor de Kabbalisten, Illuminati, Bilderberggroep en al die anderen die zich hier niet kunnen verdedigen tegen al die laster :duim:

jesse
25-09-03, 20:38
Ik wil niemand kwetsen. Heb ook niet gezegd dat mensen die hoofddoekjes dragen dom zijn.
Vind zo'n piraten doek erg opwindend. Denk dat ik vanavond aan mijn vrouw (drs) weer een vraag of ze haar zwarte piratendoekje wil omdoen met bijbehorende stilettohakken.

Mark
25-09-03, 20:40
Geplaatst door jesse
Ik wil niemand kwetsen. Heb ook niet gezegd dat mensen die hoofddoekjes dragen dom zijn.
Vind zo'n piraten doek erg opwindend. Denk dat ik vanavond aan mijn vrouw (drs) weer een vraag of ze haar zwarte piratendoekje wil omdoen met bijbehorende stilettohakken.

foto? :rood:

jesse
25-09-03, 20:42
Zou je wel willen he!

Mark
25-09-03, 20:44
Geplaatst door jesse
Zou je wel willen he!

weet ik nog niet, ik geef pas een cijfer als ik de foto in handen heb.

Orakel
25-09-03, 20:44
Geplaatst door jesse
Denk dat ik vanavond aan mijn vrouw (drs)...

Wat een rare naam voor een vrouw....

an3sdej
25-09-03, 20:47
Als een moslima kiest voor een hoofddoek in 'het westen', weet ze dat het zal conflicteren met de westerse denkwijze. Als de moslima dan toch kiest om dat stofje op het hoofd te dragen, dan moet ze dacht ik ook de consequenties daarvan dragen.

Van mij mag iedereen zo'n doekje dragen, maar dan niet zeuren over wat dat aan reacties oproept, dat weet ook iedereen van tevoren. :boer:

Mark
25-09-03, 20:48
Geplaatst door an3sdej
Als een moslima kiest voor een hoofddoek in 'het westen', weet ze dat het zal conflicteren met de westerse denkwijze. Als de moslima dan toch kiest om dat stofje op het hoofd te dragen, dan moet ze dacht ik ook de consequenties daarvan dragen.

Van mij mag iedereen zo'n doekje dragen, maar dan niet zeuren over wat dat aan reacties oproept, dat weet ook iedereen van tevoren. :boer:

Doe niet zo ontopic!

we hadden het over de vrouw van jesse op naaldhakken.

serieus prikken doe ik alleen in de baas zijn tijd

sadeeQ
25-09-03, 20:50
Geplaatst door an3sdej
Als een moslima kiest voor een hoofddoek in 'het westen', weet ze dat het zal conflicteren met de westerse denkwijze. Als de moslima dan toch kiest om dat stofje op het hoofd te dragen, dan moet ze dacht ik ook de consequenties daarvan dragen.

Van mij mag iedereen zo'n doekje dragen, maar dan niet zeuren over wat dat aan reacties oproept, dat weet ook iedereen van tevoren. :boer:

:p denkwijze van een varkensboer die zuidafrika ontvlucht is na de bevrijding

jesse
25-09-03, 20:52
Doe niet zo ontopic!

we hadden het over de vrouw van jesse op naaldhakken.

serieus prikken doe ik alleen in de baas zijn tijd


Ha hahahahaha. Wie is u???.

Mark
25-09-03, 20:53
Geplaatst door jesse
Ha hahahahaha. Wie is u???.

ik ben Mark, blanke God en lichtend voorbeeld voor alle atheisten.....

:duizelig:

jesse
25-09-03, 20:55
Ik ben een ware ongelovige, dat is wat anders

an3sdej
25-09-03, 20:56
denkwijze van een varkensboer die zuidafrika ontvlucht is na de bevrijding

Leg eens uit jochie?? :boer:

Muslimaah
25-09-03, 21:17
Geplaatst door Tomas
Gezeik over die hoofddoekjes ook altijd.

Hou er dan ook over op!

:moe:

Ik heb me toch aardig ingehouden. Ik ben al 2 jaar lid van maroc.nl.

:D

Soms.........heel af en toe. Moet je even terug zeiken.

Muslimaah
25-09-03, 21:19
Geplaatst door lennart
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de Moslima die geen hoofddoek wil dragen en voor de moslim die homosexueel is.

En alle andere minderheden die je bent vergeten op te noemen.

Wat wil je zeggen?

lennart
25-09-03, 21:22
Geplaatst door Muslimaah
[B]En alle andere minderheden die je bent vergeten op te noemen.


Nee alleen die minderheden, die zichzelf wel moslim voelen, maar desondanks problemen hebben met andere iets te fanatieke moslims.


Wat wil je zeggen?

Gebruik die grijze massa in je hoofd eens.

Muslimaah
25-09-03, 21:30
Geplaatst door lennart
Nee alleen die minderheden, die zichzelf wel moslim voelen, maar desondanks problemen hebben met andere iets te fanatieke moslims.



Gebruik die grijze massa in je hoofd eens.

Dat belerende vingertje van je bevalt me niet.

Je gaat er al vanuit dat ik hun keus niet respecteer.

Aweer de zoveelste persoon bent die zijn waardeoordeel klaar heeft.


:moe: dat wordt ik ervan!

lennart
25-09-03, 21:34
Geplaatst door Muslimaah
Dat belerende vingertje van je bevalt me niet.


Welke?


Je gaat er al vanuit dat ik hun keus niet respecteer.

Neehoor ik ga er vanuit dat er moslims zijn die hun keus niet respecteren en zeker niet genoeg inlevingsvermogen hebben voor hun problemen.

an3sdej
25-09-03, 21:36
aQua,


Vergeef me Andries, we zijn allemaal wat in de war. Dachten dat het westen vrijheid van persoonlijke keuzes voorstaat

Gelukkig is hier ook alle vrijheid. :D Iedereen mag hier zijn mening uiten, bijna alles mag geschreven worden, alle godsdiensten mogen beleden worden, dus is hier heel veel vrijheid.

Alleen sommige instellingen hebben kledingvoorschriften, en die vrijheid hebben die instellingen ook!!!! :student:

Victory
25-09-03, 21:37
Mark,

jesse is 45 jaar oud... denk je dat zijn vrouw er knap uitziet?


vrouw van jesse: :maf:

Orakel
25-09-03, 21:43
Geplaatst door Victory
Mark,


vrouw van jesse: :maf:

:haha:

~Panthera~
25-09-03, 21:44
Geplaatst door aQua
Say it! Halleluja...!


Kijk n's aan. En wanneer worden de kledingvoorschriften zoal van zolder gehaald?
-------------------------

Eerdaags is elke Nederlander VERPLICHT in Zeeuwsche kledingdracht te lopen.

:D

Orakel
25-09-03, 21:47
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------

Eerdaags is elke Nederlander VERPLICHT in Zeeuwsche kledingdracht te lopen.

:D

En in een rood ootootje rond te scheuren.

~Panthera~
25-09-03, 21:49
Geplaatst door Orakel
En in een rood ootootje rond te scheuren.
---------------

Minstens.

Met het kapsel van J.B.
:D

Orakel
25-09-03, 21:52
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Minstens.

Met het kapsel van J.B.
:D

Nooit, hoor je? Nooit! Ik wens uitgezet te worden.

~Panthera~
25-09-03, 21:54
Geplaatst door Orakel
Nooit, hoor je? Nooit! Ik wens uitgezet te worden.
------------------------

Jammer. te laat. :D

Resistence is futile, you will be assimilated.

freya
25-09-03, 21:55
Geplaatst door aQua

Kijk n's aan. En wanneer worden de kledingvoorschriften zoal van zolder gehaald?

Als de bedrijfscultuur in het geding is.

Er zijn zoveel kledingvoorschriften, waar men zich (meestal) stilzwijgend aan houdt.
Wanneer draag je een mantelpakje en wanneer een spijkerbroek?
Mensen passen hun kleding zoveel mogelijk aan aan hun (werk)omgeving.
En de moslima's met hun hoofddoekjes schoppen flink tegen deze gewoontes (dat wat mensen gewoon/gewend zijn) aan en dat geeft wrijving. Dus voorlopig zal het gezeik nog wel even doorgaan, want het is wel ff wennen en dat kost tijd.

Kunnen die moslima's daar dan helemaal geen begrip voor opbrengen?

Mark
25-09-03, 21:55
Geplaatst door Victory
Mark,

jesse is 45 jaar oud... denk je dat zijn vrouw er knap uitziet?


vrouw van jesse: :maf:

Maar Vic, misschien heeft ie wel een jong chickie als vrouw!

~Panthera~
25-09-03, 21:58
Geplaatst door freya
Als de bedrijfscultuur in het geding is.

Er zijn zoveel kledingvoorschriften, waar men zich (meestal) stilzwijgend aan houdt.
Wanneer draag je een mantelpakje en wanneer een spijkerbroek?
Mensen passen hun kleding zoveel mogelijk aan aan hun (werk)omgeving.
En de moslima's met hun hoofddoekjes schoppen flink tegen deze gewoontes (dat wat mensen gewoon/gewend zijn) aan en dat geeft wrijving. Dus voorlopig zal het gezeik nog wel even doorgaan, want het is wel ff wennen en dat kost tijd.

Kunnen die moslima's daar dan helemaal geen begrip voor opbrengen?
-------------------------------------

ff wennen ?? :schok:
Volgens mijn info lopen er hier al moslims rond sinds de jaren 60.
43 jaar niet lang genoeg om te wennen ???

an3sdej
25-09-03, 22:00
Als de bedrijfscultuur in het geding is.

Er zijn zoveel kledingvoorschriften, waar men zich (meestal) stilzwijgend aan houdt.
Wanneer draag je een mantelpakje en wanneer een spijkerbroek?
Mensen passen hun kleding zoveel mogelijk aan aan hun (werk)omgeving.
En de moslima's met hun hoofddoekjes schoppen flink tegen deze gewoontes (dat wat mensen gewoon/gewend zijn) aan en dat geeft wrijving. Dus voorlopig zal het gezeik nog wel even doorgaan, want het is wel ff wennen en dat kost tijd.

Kunnen die moslima's daar dan helemaal geen begrip voor opbrengen?

:staart: Prima verwoord Freya :stout:

freya
25-09-03, 22:02
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------------

ff wennen ?? :schok:
Volgens mijn info lopen er hier al moslims rond sinds de jaren 60.
43 jaar niet lang genoeg om te wennen ???

Goed opgeleidde jonge moslimmeiden op kantoor in de jaren 60 ????

Ik zag 10/15 jaar geleden ook niet zoveel hoofddoekjes, btw

~Panthera~
25-09-03, 22:05
Geplaatst door freya
Goed opgeleidde jonge moslimmeiden op kantoor in de jaren 60 ????

Ik zag 10/15 jaar geleden ook niet zoveel hoofddoekjes, btw
-----------------

In de jaren 60 waren het vooral de laagopgeleide mensen uit landen als Turkije, en geloof me, die vrouwen droegen bijna allemaal een hoofdoek.
Het enigste verschil was inderdaad dat de meeste vrouwen werkten in wasserijen etc, en daar werdt niet moeilijk gedaan over het dragen van een hoofddoek.

Victory
25-09-03, 22:09
Geplaatst door Mark
Maar Vic, misschien heeft ie wel een jong chickie als vrouw!

een 45 jaar oud nederlander die aan het chatten is op maroc.nl heeft een jong chickie als vrouw???????????????


:knife_hea

freya
25-09-03, 22:17
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

In de jaren 60 waren het vooral de laagopgeleide mensen uit landen als Turkije, en geloof me, die vrouwen droegen bijna allemaal een hoofdoek.
Het enigste verschil was inderdaad dat de meeste vrouwen werkten in wasserijen etc, en daar werdt niet moeilijk gedaan over het dragen van een hoofddoek.

In de jaren 60 waren er nog nauwelijks Turkse vrouwen in Nederland, die zijn pas later met de gezinshereniging gekomen.

20 jaar geleden droegen alleen oudere vrouwen en heel traditionele vrouwen een hoofddoek. Daar komt het vooroordeel vandaan dat vrouwen met hoofddoek achterlijk en onderdrukt zijn.
Het is echt pas van de laatste jaren dat jonge meiden er heel bewust zelf ervoor kiezen zich te sluieren en dit niet alleen doen omdat ze dat nu eenmaal van huis uit gewend zijn.

Toen ik 18 was (en dat is alweer een tijdje geleden) kende ik niet 1 Turkse meid van mijn leeftijd met hoofddoek, terwijl ik toch heel veel Turkse kennissen had.

~Panthera~
25-09-03, 22:26
Geplaatst door freya
In de jaren 60 waren er nog nauwelijks Turkse vrouwen in Nederland, die zijn pas later met de gezinshereniging gekomen.

20 jaar geleden droegen alleen oudere vrouwen en heel traditionele vrouwen een hoofddoek. Daar komt het vooroordeel vandaan dat vrouwen met hoofddoek achterlijk en onderdrukt zijn.
Het is echt pas van de laatste jaren dat jonge meiden er heel bewust zelf ervoor kiezen zich te sluieren en dit niet alleen doen omdat ze dat nu eenmaal van huis uit gewend zijn.

Toen ik 18 was (en dat is alweer een tijdje geleden) kende ik niet 1 Turkse meid van mijn leeftijd met hoofddoek, terwijl ik toch heel veel Turkse kennissen had.
-----------------------------------------

Goed..jaren 70 dan, na de gezinsherenging.mij best.
Wat zegt het verder ? dat inderdaad de meiden van nu er bewust voor kiezen. meer niet.
Die keuze mogen ze van mij maken, ik dacht nl dat we hier nl in een vrij land leefden. ( ? )
Persoonlijk voel ik mij door niets wat een ander draagt "beledigd", dat zou nl meer van mij zeggen dan van degene die het draagt.
Vind de hele discussie nogal stupide.

an3sdej
25-09-03, 22:41
Vrij zijn is keuzes mogen maken, maar tegelijkertijd consequenties aanvaarden! En vrijheid van instellingen/organisaties is het opstellen van kledingvoorschriften.

~Panthera~
25-09-03, 22:46
Geplaatst door an3sdej
Vrij zijn is keuzes mogen maken, maar tegelijkertijd consequenties aanvaarden! En vrijheid van instellingen/organisaties is het opstellen van kledingvoorschriften.
--------------

AH.......dus als een homo morgen een roze driehoek opspeldt, dan moet hij de consequenties maar nemen dat ie in elkaar gerost wordt ??

Gaat lekker dan he ? nog effe.

Volgens mij gaat het hier gewoon om respect voor ELKAARS geloofsovertuiging, dat zou moeten gelden voor ALLE geloven, niet alleen voor het gristelijke kruisje of het joodse keppeltje etc.
Maar zodra het om Moslims gaat, worden we ineens minder tolerant?
Vreemde zooi. :moe:

an3sdej
25-09-03, 22:50
AH.......dus als een homo morgen een roze driehoek opspeldt, dan moet hij de consequenties maar nemen dat ie in elkaar gerost wordt ??

AFROSSEN, is dat de consequentie van een roze driehoek dragen?? Barbaren die DAT doen direkt naar een strafkamp sturen!!

Op streng christelijke scholen, worden openlijk homoseksuelen ook niet geaccepteerd. Worden ze op een islamitische school wel geaccepteerd als docenten???? :jeweetog:

Mafkees
25-09-03, 22:52
Geplaatst door an3sdej
AFROSSEN, is dat de consequentie van een roze driehoek dragen?? Barbaren die DAT doen direkt naar een strafkamp sturen!!

Op streng christelijke scholen, worden openlijk homoseksuelen ook niet geaccepteerd. Worden ze op een islamitische school wel geaccepteerd als docenten???? :jeweetog:

Grijp je fiets, ga naar `n Islamitische school en leg die vraag voor.

~Panthera~
25-09-03, 22:54
Geplaatst door an3sdej
AFROSSEN, is dat de consequentie van een roze driehoek dragen?? Barbaren die DAT doen direkt naar een strafkamp sturen!!

Op streng christelijke scholen, worden openlijk homoseksuelen ook niet geaccepteerd. Worden ze op een islamitische school wel geaccepteerd als docenten???? :jeweetog:
----------------------

Jij kwam toch aan met de consequenties ??
Helaas zijn dat ze voor homo's die dat zouden doen.
Terwijl ik zeg, dat ALS ze dat zouden doen, dat juist NIET de consequentes zouden moeten zijn.
Dus de hoofddoek is voor mij precies hetzelfde, gewoon kunnen opdoen, zonder gezeik erover.

~Panthera~
25-09-03, 22:55
Geplaatst door Al3arbi
Grijp je fiets, ga naar `n Islamitische school en leg die vraag voor.
--------------------

Fiets ?? :schok:

Cultuurbarbaar. :zweep:

an3sdej
25-09-03, 23:07
Er zijn ook veel homo's die die consequenties trekken, en niet op die scholen willen werken.

Maar moeten moskeeën en islamitische scholen de vrijheid hebben zo'n roze driehoek te weigeren op hun territoir??

~Panthera~
25-09-03, 23:11
Geplaatst door an3sdej
Er zijn ook veel homo's die die consequenties trekken, en niet op die scholen willen werken.

Maar moeten moskeeën en islamitische scholen de vrijheid hebben zo'n roze driehoek te weigeren op hun territoir??
-------------

Nee...en andersom dus ook niet.
Dat bedoel ik dus.
Leven en laten leven.

an3sdej
25-09-03, 23:16
Dus moskeeën en islamitische scholen moeten homo's toelaten?? OK als DAT gaat gebeuren, DAN zal er ook veel meer openheid en bereidheid tot acceptatie van wederzijdse meningen komen!!

Orakel
25-09-03, 23:22
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Jammer. te laat. :D

Resistence is futile, you will be assimilated.

Jottum. :knife_hea Heb ik weer.

Okeej, bring me to your leader. :boer:

~Panthera~
25-09-03, 23:22
Geplaatst door an3sdej
Dus moskeeën en islamitische scholen moeten homo's toelaten?? OK als DAT gaat gebeuren, DAN zal er ook veel meer openheid en bereidheid tot acceptatie van wederzijdse meningen komen!!
---------------------

Ja...dan had de hele discussie hierover een ietwat "gewonere" toon moeten hebben.
Je kunt op 2 manieren vragen : "waarom draag je een hoofddoek", en
*&%#&$ WAAROM DRAAG JE EEN HOOFDDOEK??????
In het laatste geval zou ik je een middelvinger hebben gegeven.
Snappieum?

~Panthera~
25-09-03, 23:25
Geplaatst door Orakel
Jottum. :knife_hea Heb ik weer.

Okeej, bring me to your leader. :boer:
--------------------

Wacht ff, dan haal ik mijn grote broer. :cool:

an3sdej
25-09-03, 23:27
Natuurlijk snap ik het. Alleen het is zo vreemd, dat als er moslims zijn die homohaat, en weerstand tegen homo's promoten geen afkeuring krijgen uit eigen hoek, want homohaat hoort, en dat als niet moslims een hekel hebben aan hoofddoekjes, en in kledingvoorschriften staat dat die op specifieke plekken niet gedragen mogen worden, dat DAT vreemd gevonden wordt, want DAT is onvrijheid, terwijl homohaat ook onder vrijheden van godsdienst valt. In ieder geval weinig veroordeelt wordt.

Mafkees
25-09-03, 23:30
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Wacht ff, dan haal ik mijn grote broer. :cool:


Hier ben ik. Zeg het is.

~Panthera~
25-09-03, 23:48
Geplaatst door an3sdej
Natuurlijk snap ik het. Alleen het is zo vreemd, dat als er moslims zijn die homohaat, en weerstand tegen homo's promoten geen afkeuring krijgen uit eigen hoek, want homohaat hoort, en dat als niet moslims een hekel hebben aan hoofddoekjes, en in kledingvoorschriften staat dat die op specifieke plekken niet gedragen mogen worden, dat DAT vreemd gevonden wordt, want DAT is onvrijheid, terwijl homohaat ook onder vrijheden van godsdienst valt. In ieder geval weinig veroordeelt wordt.
--------------------------------

In de Koran staat, geloof ik, niets meer dan er in de Bijbel staat over homo's.
NL: als je dat specifieke geloof aanhangt, je wel homo mag zijn, alleen mag je het niet praktizeren.
Er staat NIET : sla de homo's maar lekker in elkaar jongens ! gaaf!
OF: haat ze!
DAT maken MENSEN er van.
DAT is dus ook afkeurenswaardig: de mensen die dat doen.
En dat zijn niet ALLE Moslims of ALLE Christenen.

~Panthera~
25-09-03, 23:49
Geplaatst door Al3arbi
Hier ben ik. Zeg het is.

--------------------------------------
:lol: Is...hij pest me. :engel:

an3sdej
26-09-03, 07:16
Als moskeeën en islamitische scholen de roze ster mogen weigeren, waarom christelijke scholen geen hoofddoekjes?? Leven en laten leven toch?? Laat hen dan ook leven en keizen wat ze willen!!
Als andere instellingen het niet correct vinden om hoofddoeken en sluiers toe te staan, geef ze de vrijheid tot eigen keuzes!!

freya
26-09-03, 08:42
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------------------------

Goed..jaren 70 dan, na de gezinsherenging.mij best.
Wat zegt het verder ? dat inderdaad de meiden van nu er bewust voor kiezen. meer niet.
Die keuze mogen ze van mij maken, ik dacht nl dat we hier nl in een vrij land leefden. ( ? )
Persoonlijk voel ik mij door niets wat een ander draagt "beledigd", dat zou nl meer van mij zeggen dan van degene die het draagt.
Vind de hele discussie nogal stupide.

Mijn punt is dat het een nieuw verschijnsel is dat meiden er bewust voor kiezen. En dat het dus even tijd nodig heeft voor de maatschappij daar aan gewend is.

Moslima's vinden dat iedereen die hoofddoek maar heel gewoon moet vinden en beseffen niet dat alles wat nieuw is op weerstand stuit.
Een beetje begrip voor waar die weerstand vandaan komt zou de discussie wat soepeler laten verlopen denk ik.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ze die doek maar weer af moeten doen. Maar in het wilde weg allerlei mensen van racisme en islamfobie beschuldigen, maakt het acceptatieproces alleen maar moeilijker.

Tomas
26-09-03, 08:53
Het enige wat ik mij wel eens afvraag over die hoofddoek is dat je wel eens leest vooral hier en soms daar:

"Ik ben sinds 11 september mijn hoofddoek gaan dragen."

Ik heb het al vaker gevraagd, maar kan iemand mij misschien nu dan uitleggen waarom dit zo is?

freya
26-09-03, 09:01
Geplaatst door Tomas
Het enige wat ik mij wel eens afvraag over die hoofddoek is dat je wel eens leest vooral hier en soms daar:

"Ik ben sinds 11 september mijn hoofddoek gaan dragen."

Ik heb het al vaker gevraagd, maar kan iemand mij misschien nu dan uitleggen waarom dit zo is?

Kan je dat echt zelf niet bedenken?

Tomas
26-09-03, 09:06
Geplaatst door freya
Kan je dat echt zelf niet bedenken?

Tuurlijk kan ik wel een algemeen psychologisch effect bedenken, heb fantasie zat.

Ik zou het zo graag eens van iemand willen horen die dat zelf zo heeft beleefd en dat dan in de context van deze weerstand die het blijkbaar oproept.

En tot nu toe heeft geen ene Hoofddoekmoslimah mij antwoord op deze eenvoudige vraag willen geven. Ook neit als ik de vraag direct onder zo'n reply plaatste.

En ik hoef van jou geen antwoord, want die zal niet zoveel anders zijn dan wat ik kan verzinnen. En ik vind visjes op auto's buitengewoon irritant, als ik een garage had, mochten ze er niet in. Zo.

taouanza
26-09-03, 09:37
Geplaatst door Tomas
Het enige wat ik mij wel eens afvraag over die hoofddoek is dat je wel eens leest vooral hier en soms daar:

"Ik ben sinds 11 september mijn hoofddoek gaan dragen."

Ik heb het al vaker gevraagd, maar kan iemand mij misschien nu dan uitleggen waarom dit zo is?


Weet je nog wie dat zei? Ik vind het ook een rare reden om een hoofddoek te dragen.

Tomas
26-09-03, 09:45
Geplaatst door taouanza
Weet je nog wie dat zei? Ik vind het ook een rare reden om een hoofddoek te dragen.

Dan heb jij minder fantasie als Freya en ik.

Maar ik heb dan ook weer een vreselijk slecht namengeheugen. Volgens mij zouden dat kunnen zijn geweest: Muslimaah, Yasmeen... Nee ik weet het niet mee. Wat me wel vaak opviel is dat het geen schreeuwertjes waren, maar redelijk genuanceerde personen, die dan even tussen neus en lippen door die opmerking plaatste.

Ik zal 's zoeken of ik nog een thread kan vinden met die opmerking.

Heb geduld...

taouanza
26-09-03, 09:50
Geplaatst door Brie
Zo raar vind ik het niet, die gebeurtenis heeft hen waarschijnlijk bewuster gemaakt van hun islamitische identiteit en het besef ontwikkeld dat ze dat graag willen uitdragen naar hun omgeving toe, of de religieuze plicht daartoe hebben.


Tja dat zal wel het idee er achter zijn maarja. Persoonlijk vind ik dat je er toch meer over na moet denken voordat je een hoofddoek draagt.
Je hebt hoofddoek en je hebt hoofddoek ik ga het niet uitleggen maar als je buiten loopt dan zie je vanzelf het verschil.

Maar een ding is zeker hoe meer je het hebt over hoofddoeken hoe meer er komen. Sommige dingen kan je gewoon niet vragen van mensen om het op te geven. Zolang men dat niet begrijpt is het probleem niet opgelost. Voor de meeste moslims ookal zijn ze niet praktiserend, is het opgeven van hun geloof gelijk aan het opgeven van zichzelf. Wat zou jij antwoorden als iemand je vraagt om je zelf te doden?
In die context moet je de islam plaatsen. Het zal stukken beter gaan als dat kwartje valt bij hoofddoekallergiepatienten.

taouanza
26-09-03, 10:01
Geplaatst door Brie
Inderdaad, sommige meisjes slagen erin om een hele modieuze hoofddoek te dragen, ik vind dat soms zelfs erg mooi om te zien. Zoiets zal eerder geaccepteerd worden dan een moslima die in een lange jas tot op de tenen met een zeer veel bedekkende hoofddoek rondloopt, maar ik vraag me af of de eerst genoemde categorie niet voorbij gaat aan de bedoeling van de hoofddoek.


Dat denk ik ook, die meiden willen zich de les niet laten lezen en gooien hun kont tegen de krib.


Die redenering gaat er vanuit dat je zonder hoofddoek geen moslima meer bent, een gedachte die ik onzinnig vind.


Volgens mij had ik het in de tweede alinea nergens over een hoofddoek.
Maar je kan niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan om je een normaal antwoord te geven.:moe:

Yasmeen
26-09-03, 10:02
Geplaatst door Tomas
Dan heb jij minder fantasie als Freya en ik.

Maar ik heb dan ook weer een vreselijk slecht namengeheugen. Volgens mij zouden dat kunnen zijn geweest: Muslimaah, Yasmeen... Nee ik weet het niet mee. Wat me wel vaak opviel is dat het geen schreeuwertjes waren, maar redelijk genuanceerde personen, die dan even tussen neus en lippen door die opmerking plaatste.

Ik zal 's zoeken of ik nog een thread kan vinden met die opmerking.

Heb geduld...

haha zie ik opeens me naam hier tussen staan :D dacht eerst: weer s onzinnig gedoe, kom ik er ook in voor!

Nou Tomasje, ik zal effe hier een misverstand uit de wereld helpen. Ik droeg de hoofddoek al in in de jaren negentieg (van de vorige eeuw :)) Niks geen elf september....bijlmerramp hep er ook niks mee te maken nee...jah, ik zeg t maar voor t geval een malloot met t idee aan komt zetten...

Tomas
26-09-03, 10:06
Geplaatst door taouanza
Volgens mij had ik het in de tweede alinea nergens over een hoofddoek.
Maar je kan niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan om je een normaal antwoord te geven.:moe:

:haha:

Je bent stom. :moe:

Maar ik kan niks meer vinden, het is ook zo lang geleden alweer dat ik dat voor het laatst heb gelezen. Zal ik dan maar een nieuw topic over hoofddoekjes beginnen, voor de verandering?

freya
26-09-03, 10:08
Geplaatst door taouanza
Volgens mij had ik het in de tweede alinea nergens over een hoofddoek.
Maar je kan niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan om je een normaal antwoord te geven.:moe:

Ik lees die tweede alinea van jou ook als een gelijkstelling van hoofddoek en geloof.
Dat argument heb ik ook al zoveel horen gebruiken: 'als je aan mijn hoofddoek komt dan kom je aan mijn geloof'.

En ik ben het brie eens dat dat onzin is. Dat stukje stof is niet een van de pijlers van de islam.

Tomas
26-09-03, 10:10
Geplaatst door Yasmeen
haha zie ik opeens me naam hier tussen staan :D dacht eerst: weer s onzinnig gedoe, kom ik er ook in voor!

Nou Tomasje, ik zal effe hier een misverstand uit de wereld helpen. Ik droeg de hoofddoek al in in de jaren negentieg (van de vorige eeuw :)) Niks geen elf september....bijlmerramp hep er ook niks mee te maken nee...jah, ik zeg t maar voor t geval een malloot met t idee aan komt zetten...

OK, sorry.

:)

Maar hoe kom ik er dan achter? Zal ik nog meer namen noemen om reacties uit te lokken?

p.s. Was het dan ook niet de ramp in Enschede, die je heeft overtuigd?

Yasmeen
26-09-03, 10:13
Geplaatst door Brie
Inderdaad, sommige meisjes slagen erin om een hele modieuze hoofddoek te dragen, ik vind dat soms zelfs erg mooi om te zien. Zoiets zal eerder geaccepteerd worden dan een moslima die in een lange jas tot op de tenen met een zeer veel bedekkende hoofddoek rondloopt, maar ik vraag me af of de eerst genoemde categorie niet voorbij gaat aan de bedoeling van de hoofddoek.


Dat denk ik ook, die meiden willen zich de les niet laten lezen en gooien hun kont tegen de krib.


Die redenering gaat er vanuit dat je zonder hoofddoek geen moslima meer bent, een gedachte die ik onzinnig vind.

De koran leert ons moslims kort gezegd het volgende:

Mannen moeten hun blik afwenden (indien ze een (vreemde) dame zien die mogelijkerwijs bepaalde gevoelens in hun wakker kan maken) en de vrouw hoort zich te bedekken (om maar niet bewust deze bepaalde gevoelens in (vreemde) mannen wakker te maken)

Nergens staat dat de vrouw zich met een aardappelzak moet bedekken, of dat ze zich zo onzichtbaar mogelijk moet maken. Dit zijn interpretaties die gegeven worden aan de zeer globaal vertaalde zinnen hierboven, en aan overleveringen. De eerste zin, over de mannen, staat niet voor niets voor de zin over de bedekking van vrouwen. Want wie houdt een man tegen om te gaan fantaseren wat een vrouw wel niet verbergt onder haar lange gewaden? Onmogelijk zijn mannen he?

Any ways, de hijab is in eerste instantie bedoeld voor vrouwen om tenminste hun deel in het banaal opwinden van de (vreemde) man zo veel mogelijk te beperken. Sommigen zijn van mening dat schoonheid ook seksuele opwinding tot gevolg heeft...maar dat hoeft niet perse...toch? Tjah....

Yasmeen
26-09-03, 10:14
Geplaatst door Tomas
OK, sorry.

:)

Maar hoe kom ik er dan achter? Zal ik nog meer namen noemen om reacties uit te lokken?

p.s. Was het dan ook niet de ramp in Enschede, die je heeft overtuigd?

nee :D het was de puberteit!! Rampzalige ramp was dat ;)

taouanza
26-09-03, 10:14
Geplaatst door freya
Ik lees die tweede alinea van jou ook als een gelijkstelling van hoofddoek en geloof.
Dat argument heb ik ook al zoveel horen gebruiken: 'als je aan mijn hoofddoek komt dan kom je aan mijn geloof'.

En ik ben het brie eens dat dat onzin is. Dat stukje stof is niet een van de pijlers van de islam.

Wat wil je nou zeggen? :vreemd:

mulan
26-09-03, 10:18
I agree.......ZIEK!!!!!!!!!!


Jakkes.... :dood:

freya
26-09-03, 10:26
Geplaatst door taouanza
Wat wil je nou zeggen? :vreemd:

Dat wat er staat :p

taouanza
26-09-03, 10:28
Geplaatst door freya
Dat wat er staat :p

Nou das fijn om te weten.:moe:

Tomas
26-09-03, 10:32
Geplaatst door Yasmeen
De koran leert ons moslims kort gezegd het volgende:

Mannen moeten hun blik afwenden (indien ze een (vreemde) dame zien die mogelijkerwijs bepaalde gevoelens in hun wakker kan maken) en de vrouw hoort zich te bedekken (om maar niet bewust deze bepaalde gevoelens in (vreemde) mannen wakker te maken)

Nergens staat dat de vrouw zich met een aardappelzak moet bedekken, of dat ze zich zo onzichtbaar mogelijk moet maken. Dit zijn interpretaties die gegeven worden aan de zeer globaal vertaalde zinnen hierboven, en aan overleveringen. De eerste zin, over de mannen, staat niet voor niets voor de zin over de bedekking van vrouwen. Want wie houdt een man tegen om te gaan fantaseren wat een vrouw wel niet verbergt onder haar lange gewaden? Onmogelijk zijn mannen he?

Any ways, de hijab is in eerste instantie bedoeld voor vrouwen om tenminste hun deel in het banaal opwinden van de (vreemde) man zo veel mogelijk te beperken. Sommigen zijn van mening dat schoonheid ook seksuele opwinding tot gevolg heeft...maar dat hoeft niet perse...toch? Tjah....

Ja, lastig... Aangezien ik er toch neit meer achterkom wie nou met dat 11 september hoofddoekjessyndroom zaten, iets anders dan maar:

Het hoofddoekje als symbool voor je geloof als het kruisje bij de christenen vind ik allang best. Daar wen ik wel aan en zie ik ook geen enkel probleem in. Zolang we het niet over gezichtsluisers hebben en het perse willen dragen van een hoofdoekje in officiele neutrale omstandigheden zoals een rechtszaal.

Mijn interesse in hoofddoekjes gaat, als ik eerlijk ben niet verder dan het knappe meisje met een leuk bijpassend hoofddoekje. Ja, ik ben nu eenmaal geen dogmatische religie liefhebber. Kan ik ook nisk aan doen.

Maar als ik de officiele redenen weer lees waarom je een hoofddoekje draagt, dan zie ik toch weer problemen... Niet zozeer wat vaak gezegd wordt de ondedrukking van het vrouwelijke door de man, maar wat deze hoofddoek dus altijd maar weer impliceert over de niet hoofddoek dragende vrouw en over de man.

Het impliceert dat de niet hoofddoek dragende vrouw mannen uitlokt tot sexueel ongewenst gedrag. Zoals Schaap dat tussen zijn regels ook wel eens schrijft. En wat je ook vaak als klacht hoort van autochtone vrouwen in allochtone wijken: Ze noemen me hoer. Ze behandelen me als hoer. Etc..

Het andere is dat het impliceert naar mannen toe dat ze geen eigen verantwoordleijkheid hebben, geen zelfbeheersing en dat vrouwen uitlokken als ze geen hoofddoek dragen.

Nu kan ik mij voorstellen dat in een 100% Islamitsich land dit geen probleem is, maar in een overwegend Westers land, waar concentraties Moslims wonen kan ik mij voorstellen dat dit dus heel vervelend uitpakt voor de niet Moslims in die concentratie gebieden.

Of niet?

an3sdej
26-09-03, 11:31
Panthera en anderen ik heb nog geen reaktie op deze vragen van mij!


Als moskeeën en islamitische scholen de roze ster mogen weigeren, waarom christelijke scholen geen hoofddoekjes?? Leven en laten leven toch?? Laat hen dan ook leven en keizen wat ze willen!!

~Panthera~
26-09-03, 11:36
Geplaatst door an3sdej
Panthera en anderen ik heb nog geen reaktie op deze vragen van mij! quote:
Als moskeeën en islamitische scholen de roze ster mogen weigeren, waarom christelijke scholen geen hoofddoekjes?? Leven en laten leven toch?? Laat hen dan ook leven en keizen wat ze willen!!
---------------------------------------

Hebben moskeeen de roze ster dan ergens geweigerd ?
Kan me niet herinneren dat ergens gelezen te hebben, maar het kan aan mij liggen.

an3sdej
26-09-03, 11:39
Hebben moskeeen de roze ster dan ergens geweigerd ?

Ben jij naïef of zeer onwetend :jeweetog:

~Panthera~
26-09-03, 11:41
Geplaatst door an3sdej
Ben jij naïef of zeer onwetend :jeweetog:
------------------

opti. :stout:

freya
26-09-03, 11:43
Geplaatst door Tomas
Ja, lastig... Aangezien ik er toch neit meer achterkom wie nou met dat 11 september hoofddoekjessyndroom zaten, iets anders dan maar:

Het hoofddoekje als symbool voor je geloof als het kruisje bij de christenen vind ik allang best. Daar wen ik wel aan en zie ik ook geen enkel probleem in. Zolang we het niet over gezichtsluisers hebben en het perse willen dragen van een hoofdoekje in officiele neutrale omstandigheden zoals een rechtszaal.

Mijn interesse in hoofddoekjes gaat, als ik eerlijk ben niet verder dan het knappe meisje met een leuk bijpassend hoofddoekje. Ja, ik ben nu eenmaal geen dogmatische religie liefhebber. Kan ik ook nisk aan doen.

Maar als ik de officiele redenen weer lees waarom je een hoofddoekje draagt, dan zie ik toch weer problemen... Niet zozeer wat vaak gezegd wordt de ondedrukking van het vrouwelijke door de man, maar wat deze hoofddoek dus altijd maar weer impliceert over de niet hoofddoek dragende vrouw en over de man.

Het impliceert dat de niet hoofddoek dragende vrouw mannen uitlokt tot sexueel ongewenst gedrag. Zoals Schaap dat tussen zijn regels ook wel eens schrijft. En wat je ook vaak als klacht hoort van autochtone vrouwen in allochtone wijken: Ze noemen me hoer. Ze behandelen me als hoer. Etc..

Het andere is dat het impliceert naar mannen toe dat ze geen eigen verantwoordleijkheid hebben, geen zelfbeheersing en dat vrouwen uitlokken als ze geen hoofddoek dragen.

Nu kan ik mij voorstellen dat in een 100% Islamitsich land dit geen probleem is, maar in een overwegend Westers land, waar concentraties Moslims wonen kan ik mij voorstellen dat dit dus heel vervelend uitpakt voor de niet Moslims in die concentratie gebieden.

Of niet?


Tomas ik ben het helemaal met je eens :verrassin

an3sdej
26-09-03, 11:45
ik kies voor onwetend EN naief.
Jij weet net zo goed als ik dat orthodoxe moslims zeer intolerant en zelfs agressief reageren op homo's en andere andersdenkenden :boos:

Zolang zij zo intolerant zijn, kunnen ze niet gaan klagen over enige beperkingen in Nederland.

~Panthera~
26-09-03, 11:58
Geplaatst door an3sdej
ik kies voor onwetend EN naief.
Jij weet net zo goed als ik dat orthodoxe moslims zeer intolerant en zelfs agressief reageren op homo's en andere andersdenkenden :boos:

Zolang zij zo intolerant zijn, kunnen ze niet gaan klagen over enige beperkingen in Nederland.
--------------------------

Maar sinds wanneer zijn zij de enige ?
En hoe komt het dan dat ik persoonlijk nooit last van/met Moslims heb?
Wellicht omdat ik iedereen in zijn/haar waarde laat, en ik dat dan blijkbaar automatisch terugkrijg ?
Schiet mij maar af. :vlammen:

an3sdej
26-09-03, 12:15
Je ontwijkt de vraag en opmerking over de enorme intolerantie van veel moslims, maar legt wel nadruk op het niet accepteren van een hoofddoek bij sommige instanties en de vrijheid van kledingeisen.

Ik vind dat inconsequent, en zelfs wat hypocriet.

an3sdej
26-09-03, 12:46
:ego: Nou??

mulan
26-09-03, 13:04
an3sdej probeert zijn eigen intolerantie ten op opzichte van vrouwen met hoofddoeken te verbergen door over de intolerantie te beginnen onder moslims ten opzichte van homo's.....simpele techniek. :moe:

~Panthera~
26-09-03, 17:06
Geplaatst door an3sdej
Je ontwijkt de vraag en opmerking over de enorme intolerantie van veel moslims, maar legt wel nadruk op het niet accepteren van een hoofddoek bij sommige instanties en de vrijheid van kledingeisen.

Ik vind dat inconsequent, en zelfs wat hypocriet.
---------------------------------

Mag je vinden, ik vind de hele discussie over kleding en hoofddoeken oeverloos gezwam. :fpetaf:
En het bereikt NIETSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.

Muslimaah
26-09-03, 19:46
Geplaatst door Tomas
Dan heb jij minder fantasie als Freya en ik.

Maar ik heb dan ook weer een vreselijk slecht namengeheugen. Volgens mij zouden dat kunnen zijn geweest: Muslimaah, Yasmeen... Nee ik weet het niet mee. Wat me wel vaak opviel is dat het geen schreeuwertjes waren, maar redelijk genuanceerde personen, die dan even tussen neus en lippen door die opmerking plaatste.

Ik zal 's zoeken of ik nog een thread kan vinden met die opmerking.

Heb geduld...

? :verward:

Neej hoor.

an3sdej
26-09-03, 23:18
an3sdej probeert zijn eigen intolerantie ten op opzichte van vrouwen met hoofddoeken te verbergen door over de intolerantie te beginnen onder moslims ten opzichte van homo's.....simpele techniek.

Ik intolerant t.o.v. moslims, nee hoor. :melig2: Ik vind moslims leuk. :alien:

Ik heb een hekel aan mensen met een dubbele agenda. En aan mensen die een ander iets verwijten, terwijl ze zich er zelf aan schuldig maken, en dat zie ik steeds bij veel Nederlanders van noord Afrikaanse afkomst (met de islam als religie) gebeuren.
Huilen als Nederlanders het niet accepteren dat de noord Afrikaanse cultuur hier niet geïmporteerd wordt, maar ondertussen de Nederlanders kwalijk nemen dat die graag de eigen identiteit en cultuur in dit land willen veiligstellen!! :ninja2:

Mulan, je spreekt met gespleten tong, zou Winnetou zeggen!! :melig2: