PDA

Bekijk Volledige Versie : 20-jarige man krijgt doodstraf door steniging in Nigeria.



Marsipulami
25-09-03, 21:28
Nog controversieel vonnis in Nigeria

In de Nigeriaanse deelstaat Bauchi, in
het noorden van het West-Afrikaanse
land, is een jongeman veroordeeld tot
steniging wegens sodomie.

De 20-jarige is schuldig bevonden aan
seksuelke betrekkingen met drie
jongens.

De beklaagde is veroordeeld op basis
van het islamitische recht, dat sinds
enkele jaren is ingevoerd in de meeste
deelstaten in het noorden van Nigeria.

De nieuwe controversiële uitspraak komt
er op dezelfde dag dat Amina Lawal is
vrijgesproken van een identieke straf.
Zij werd beschuldigd van overspel.

vrtnieuws.net

Mafkees
25-09-03, 21:32
Beetje raar. Neuken doe je nooit alleen.

Zeepaardje
25-09-03, 21:37
Nog merkwaardiger wordt het als je bedenkt dat volgens de sharia voor een sexuele overtreding minimaal 4 getuigen van de daad zijn vereist.

Is kijken trouwens ook geen overtreding?

:gek:

Mafkees
25-09-03, 21:37
Geplaatst door Zeepaardje
Nog merkwaardiger wordt het als je bedenkt dat volgens de sharia voor een sexuele overtreding minimaal 4 getuigen van de daad zijn vereist.

Is kijken trouwens ook geen overtreding?

:gek:


Alleen als je het via `n webcam bekijkt...:vreemd:

nl-x
25-09-03, 21:38
Wedden dat hier geen acties voor komen.

Die heb je alleen voor vrouwen.

Mafkees
25-09-03, 21:40
Geplaatst door nl-x
Wedden dat hier geen acties voor komen.

Die heb je alleen voor vrouwen.


De wereld is nog Homofoob.

~Panthera~
25-09-03, 21:42
Hadden ze een nieuw slachtoffer nodig, nu het met Anwal niet is gelukt? :moe:

Mafkees
25-09-03, 21:43
Geplaatst door ~Panthera~
Hadden ze een nieuw slachtoffer nodig, nu het met Anwal niet is gelukt? :moe:

Wellicht. De Anti-moslim-propaganda-machine moet draaiende blijven.

sadeeQ
25-09-03, 21:45
:fplet: ze gaan alleen zijn penis eraf hakken.

~Panthera~
25-09-03, 21:47
Geplaatst door sadeeQ
:fplet: ze gaan alleen zijn penis eraf hakken.
-------------------------------------

Oooooooooooooooooooooo......... that's all ??

Mazzelpik. :D

Afrux
25-09-03, 21:49
Het verschil tussen steniging van een man en vrouw is als volgt:

De vrouwe wordt tot haar nek begraven en dan gestenigd tot de dood, omdat de stenigers haar edele delen niet mogen zien. (ik begrijp ook niets van hoor).

De man wordt niet begraven, mocht hij in staat zijn te ontsnappen, nadat de steniging begonnen is. Dan mag hij d ebenen nemen, wordt hij niet tijdens zijn vlucht ingehaald en krijgt hij geen een dodelijke steen op zijn kop, dan ontloopt hij zijn straf en ga vrijuit.


Buiten het onderscheid in de straf tussen man en vrouw, zoals in veel zaken volgens d eSharia, blijft het een braabaarse manier van straffen.

Dit maakt d esharia dus niet geschikt als straf middel vopor deze tijd. De moslims (waaronder ik) moeten d emoed hebben om veel dingen uit de sharia zonder pardon weg te laten en te voorgoed te verwijderen.

Bij deze pleit ik voor de Amazigh-wetgeving die geen leefstraffen kent en door Imazighen in tamazgha (Noordafrika) altijd toegepast is. In Marokko is deze afgeschaft na de onafhankelijkheid rond het jaar 1965.

Voorbeeld van Amazigh wetgeving:
Afhankelijk van d emisdaad moet wordt de dader altijd al dan niet erg zwaar economisch getroffen. De ergste straf is het betalen van een hoge boete (dat men alles kwijt is wat hij heeft) en dan voor een wordt periode verbannen. Voor moord worden dus alle bezittingen van d edader in beslag genomen en hij /zij wordt verbannen voor minstens 10 jaar, mag hij zijn gezicht niet laten zien... Ik vind dit veel effectiever.

Een ander voorbeeld:
De dader steekt iemand op zijn gezicht. De rechter beplaat dat de misdaad zo erg is dat hij 10 schappen aan het slachtoffers moet betalen. heeft hij die schappen niet, dan moet hij d eherder van het slachtoffer worden voor een bepaalde periode. By the way, omdat schoonheid bij vrouwen meer belangrijk is dan bij mannen, moet d edader voor het zelfde delict niet 10 schappen als het om een vrouw gaat maar 10 koeien.

Afrux
25-09-03, 21:51
Trouwens een belangrijke boek over Amazigh wetgeving:

Door Mr. Dr Arehmouch (advocaat te Rabat)
Izerfan n Imazighen (Amazigh wetgeving (Tamazight-Arabisch-Frans).

In dit boek zult ook voorbeelde aantrefefn vande wetboeken van Imazighen, van almohads (rond het jaar 1000), maar ook documenten uit wetboeken van 100 of 50 jaar geleden.

Zeepaardje
25-09-03, 21:55
Ik heb een veel beter advies: vrouwen ga absoluut niet naar (noord-)Nigeria. Vakanties daar kunnen slecht aflopen. :zwaai:

an3sdej
25-09-03, 23:14
Er komt vast ook internationale aandacht voor dit achterlijke proces. Dus ook akties.

Vrouwen en homo's niet naar noord Nigeria.

Simon
25-09-03, 23:18
Ik ben benieuwd hoe Amnesty hier mee omgaat. Overigens ..... worden er nooit mannen voor het gerecht gebracht wegens overspel met een vrouw?

Nu ja ik vind al dat gegooi met stenen slecht voor het imago van de Islam. En ik moet ook gelijk aan Monty Python denken en schiet dan in de lach maar dat snappen alleen de mensen die hun speelfilms gezien hebben.

Simon

Zeepaardje
26-09-03, 09:18
Geplaatst door Brie
Waar is dat onderscheid voor? De vrouw kan toch een burqa dragen? Gek trouwens dat mensen zich wel mogen bezighouden met een abjecte bezigheid als stenigen, maar tijdens dat stenigen de zedelijkheidsregels in acht moeten nemen.
En als de man dus maar geluk heeft en snel genoeg is ontloopt hij zijn straf. Lekker rechtvaardig systeem :verward:

Geldt voor die hele sharia, staat bol van dit soort verschillen.
Is ook niet vreemd: die sharia is gemaakt door mannen en dus ook voor mannen.

Overigens staat in de Koran een straf van 100 zweepslagen (voor BEIDE SEXEN) genoemd. Hoewel ik daar ook niet voor ben, is het in ieder geval niet zo abect discrimminerend to vrouwen als die sharia.

ZbaqZbaq
26-09-03, 09:46
Afroks,

dan is Amazigh wetgeving tegenstrijdig met de Islam want die kent wel lijfstraffen.

KORAN 24:2
Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

taouanza
26-09-03, 10:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
Afroks,

dan is Amazigh wetgeving tegenstrijdig met de Islam want die kent wel lijfstraffen.

KORAN 24:2
Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

Geselen is toch iets anders dan steniging.

Zeepaardje
26-09-03, 11:46
Geplaatst door Brie
Die fikh zal ook wel uitsluitend uit mannen bestaan vermoed ik.

Hoe weet je dat nou zomaar?
Misschien een beetje open deurtje?

Zeepaardje
26-09-03, 11:50
Geplaatst door taouanza
Geselen is toch iets anders dan steniging.

Het is grof, ik weet het: een steniging is echt een doodsvonnis.
Een geseling, afhankelijk van aantal/zwaarte/zweepsoort etc. etc. hoeft niet persé dodelijk te zijn.
Misschien is dat de reden waarom men in Nigeria de voorkeur geeft aan die steniging.

Bij gebrek aan brood krijgt de massa in ieder geval zijn spelen. :moe:

youssef_007
26-09-03, 12:47
hoe zit het trouwens met de gevangenen van guantanamo, is dat wel menselijk, ik zie daaromheen geen verontwaardiging of protest;

en hoe zit het dan met de gevangenen van israel die gemarteld worden;

ik zie de logica niet........ik begrijp het niet........leg het mij uit.

In afganistan sterven er honderden duizenden burgers in de ene oorlog na de andere van kou honger en geweld, en iedereen heeft gewoon schijt.....en dan wordt er een boedabeeld gesloopt en dan hebben ze de poppetjes aan het dansen hoor jaaaaaa dan komt er internationale druk protest, vergaderingen overal afgevaardigden die heen en weer reizen, veroordelingen....bla blaaa

In Congo, somalie en liberia worden miljoenen vrouwen en kinderen aan de lopende band afgeslacht...........who cares
maar wacht even ER WORD EEN VROUW TER DOOD VEROORDEELD DOOR DE SHARIA.......maaaaaaaaaaaar wacht even dat kan toch niet, en de hele wereld op zijn kop.

dat hele internationale poppenkast begint me een beetje de keel uit te hangen, wil je iets doen voor de mensheid, miljoenen mensen zullen de winter niet overleven door kou en honger. ga daar eens effe kijken stelletje snotapen

Jimi
26-09-03, 13:57
Geplaatst door Marsipulami


In de Nigeriaanse deelstaat Bauchi, in
het noorden van het West-Afrikaanse
land, is een jongeman veroordeeld tot
steniging wegens sodomie.



Stelletje wilden...

Zeepaardje
26-09-03, 14:08
Geplaatst door youssef_007
hoe zit het trouwens met de gevangenen van guantanamo, is dat wel menselijk, ik zie daaromheen geen verontwaardiging of protest;

en hoe zit het dan met de gevangenen van israel die gemarteld worden;

ik zie de logica niet........ik begrijp het niet........leg het mij uit.

In afganistan sterven er honderden duizenden burgers in de ene oorlog na de andere van kou honger en geweld, en iedereen heeft gewoon schijt.....en dan wordt er een boedabeeld gesloopt en dan hebben ze de poppetjes aan het dansen hoor jaaaaaa dan komt er internationale druk protest, vergaderingen overal afgevaardigden die heen en weer reizen, veroordelingen....bla blaaa

In Congo, somalie en liberia worden miljoenen vrouwen en kinderen aan de lopende band afgeslacht...........who cares
maar wacht even ER WORD EEN VROUW TER DOOD VEROORDEELD DOOR DE SHARIA.......maaaaaaaaaaaar wacht even dat kan toch niet, en de hele wereld op zijn kop.

dat hele internationale poppenkast begint me een beetje de keel uit te hangen, wil je iets doen voor de mensheid, miljoenen mensen zullen de winter niet overleven door kou en honger. ga daar eens effe kijken stelletje snotapen

Het een is niet erger of minder erg dan het ander.
Het is ook niet zo dat het een als excuus kan dienen voor het ander.

Die gevangenen in quantanamo: ben ik het niet mee eens.
Die in israël: ook niet mee eens.

De honger en ellende in afganistan: vind ik heel erg.

Congo, somalië, liberia, ivoorkust (was je vergeten): vind ik ook heel erg verschrikkelijk.

Maar daar ging dit topic niet over. Begin er gerust een topic over, ik zal naast je staan in je verontwaardiging. Maar nogmaals: dat maakt hetgeen er met Amina dreigde te gebeuren niet minder erg.