PDA

Bekijk Volledige Versie : De Koran vertaald.....

Joham
26-09-03, 13:56
Ik zoek, met de hoogste eerbied, het heilige Boek De Koran in het Nederlands vertaald door Pr. Dr. J.H. Kramers (blauwe kaft), bestelnr. ISBN 90 295 000 34, Nugi 634. Op de reguliere manier is dit Boek niet meer te verkrijgen :( (uitverkocht?), daarom op deze manier :argwaan: .

mohammed99
26-09-03, 14:25
http://alkatib.freeyellow.com/

www.startpagina.nl

zoek naar KORAN.

3e regel de koran in het nederlands.

alsublieft minier

mohammed99
26-09-03, 14:27
Geplaatst door Joham
Ik zoek het heilige Boek De Koran in het Nederlands vertaald door Pr. Dr. J.H. Kramers (blauwe kaft), ISBN 90 295 000 34, Nugi 634. Normaliter is Dit Boek niet meer te verkrijgen :( , daarom op deze manier :argwaan:

wil jij moslim worden toevallig?

Tip: het is beter om elke vers die je leest, een goeie uitleg vragen dit omdat het moeilijk is om een vers te vertelen. Meestal wat je leest is meer dan dat je denkt, heel veel woorden hebben veel betekenissen.

Joham
26-09-03, 15:01
Ik zoek dit prachtige Heilige Boek met dit bestelnr.: ISBN 90 295 000 34.

Joham.

Joham
26-09-03, 18:16
Aan Mohammed 99:

Bedankt voor je eerste reactie, echter, het gaat om Het Boek , niet om waar en wat er op Internet te vinden is, enz., want daar is o.a. genoeg te vinden wat betreft De Heilige Koran.

Gr. Joham.

mohammed99
29-09-03, 10:52
Oke. Ik kan je daarbij niet helpen.
Maar wat heeft het boek dan wat het internet niet heeft??

Joham
29-09-03, 12:33
:vreemd: Beste Mohammed,
Ik wil liever een Mooi en Respectvol Boek :lole:, dan een stapeltje A4tjes van het Internet :nerd:, begrijp je ?
Gr. Joham. :)

mohammed99
29-09-03, 12:44
Geplaatst door Joham
:vreemd: Beste Mohammed,
Ik wil liever een Mooi en Respectvol Boek :lole:, dan een stapeltje A4tjes van het Internet :nerd:, begrijp je ?
Gr. Joham. :)

hahahahah oke ik begrijp je. :lol:

polletje
28-10-03, 18:55
salam oealaikom,

ik heb destijds dit boek gekocht bij 'de sleghte' een tweede handsboeken winkel...Insha'Allah vindt je het boek daar. Succes met uw zoektocht mienier :)

Joham
29-10-03, 07:35
:blij: Hallo, Polleke,

Bedankt Chokran voor je reactie:fpetaf: Echter, ik heb een bezitter gevonden die Het Boek naar mij op wilt sturen, Insha Allah :wijs:

Maborouk Ramadan,
groetjes, Jona (Joham) :boogjes: .

leesdekoran
04-11-03, 00:48
In naam van Allah, De Erbarmer, De Genadige,

Beste Joham, ik hoop dat je je 'Kramers' hebt kunnen bemachtigen. Er zijn er nog vier vertalingen (boeken). Hierbij nog wat uitleg over Koran vertalingen.

1. Ahmediyyah vertaling
2. Fred Leemhuis
3. Mohammedi Stichting Nederland
4. De Edele Koran - Islamitisch Cultureel Centrum Nederland

De eerste is de meest gebruikte (ook op internet). Leemhuis wordt in de winkel veel verkocht. Mohammedi is erg onbekend en kwalitatief ook niet hoogstaand. De Edele Koran wordt op dit moment het meest verkocht via de islamitische boekhandels. Dit is de enige vertaling die door een soenni moslim instelling is gepubliceerd.

Op www.leesdekoran.nl wil ik nog een hoofdstuk wijden aan deze vertalingen en de afzonderlijke kenmerken. Als lezers opmerkingen hebben over bepaalde vertalingen wil ik ze hierbij aansporen om dat per email naar mij toe te sturen. Moge Allah jullie belonen.

Josef Stevens
www.leesdekoran.nl
[email protected]

Joham
04-11-03, 06:57
Bedankt voor je reactie. Joham.

kashmir
06-11-03, 08:41
Zoek en gij zult vinden :p

MoCrObOyTjE
29-11-03, 13:52
Geplaatst door Joham
Ik zoek, met de hoogste eerbied, het heilige Boek De Koran in het Nederlands vertaald door Pr. Dr. J.H. Kramers (blauwe kaft), bestelnr. ISBN 90 295 000 34, Nugi 634. Op de reguliere manier is dit Boek niet meer te verkrijgen :( (uitverkocht?), daarom op deze manier :argwaan: . bezoek eenswww.walidin.com voor een vertaalde koran. Alsjeblieft Meneer de Duivel.

Joham
29-11-03, 14:13
:verward: Ze noemen me meneer ! :schreeuw:

Dankjewel, mevrouw Kleintje :wink:

Gr. Joham :blij:

said 20
18-12-03, 14:41
A Salaam ou geleikoem wr wb,

Ik heb hier een zeer aangename doeaa!!!
Die ik met alle moslims wil delen.
Gelieve hem dan ook door te geven aan al je vrienden, famillie enz. Want er staan veel hasanat (punten) op je te wachten !!

<<Als je deze doeaa zegt dan krijg je van Allah gigantisch veel hasanat (punten), zoveel zelfs, dat de malaika ( engelen) het zelfs niet kunnen opschrijven/noteren. Want als je deze doeaa zegt dan gaan de malaika(engelen) naar Allah en zeggen ze :
Ya Allah ,wij kunnen zelfs alle druppels van de zee/oceaan noteren, maar dit is ons echt teveel!!!!
<< Allah zegt dan tegen hen ( malaika/engelen) : Laat maar tot Yoom al qiama, de dag der opstanding , dan reken ik wel met hen af!!

De doeaa luidt als volgt:
<< Ja rabie lakal hamdoe kama janbagie lizalalie wadzhika walihadimie sultanieka >>

Geef deze doeaa door a.ub. !!!
Bij allah zit de beloning,
wa3laikoem asalaam

Emotions
18-12-03, 15:19
Goedemiddag,

Ik heb die boek thuis, maar ik zou niet meer weten waar ik die vandaan heb.
Ik koop heel veel van dat soort boeken in het nederlands.

Je mag hem lenen als je hem echt wilt lezen.
Laat je mailadres achter...

liefste
23-12-03, 09:37
Geplaatst door mohammed99
wil jij moslim worden toevallig?

Tip: het is beter om elke vers die je leest, een goeie uitleg vragen dit omdat het moeilijk is om een vers te vertelen. Meestal wat je leest is meer dan dat je denkt, heel veel woorden hebben veel betekenissen.

Inderdaad.... sommige woorden kunnen niet op z'n nederlands worden vertaald en dus wordt er een standaard woord gebruikt uit een woordenboek. De koran kan absoluut niet letterlijk woorden vertaald.

Zoals Mo heeft aangegeven is het vooral voor een persoon die er kennis mee wil maken, of Moslim wil worden naar de Iman te stappen en vraagt om uitleg, een iman staat er natuurlijk altijd voor open.

liefste
23-12-03, 09:48
Geplaatst door said 20
A Salaam ou geleikoem wr wb,

Ik heb hier een zeer aangename doeaa!!!
Die ik met alle moslims wil delen.
Gelieve hem dan ook door te geven aan al je vrienden, famillie enz. Want er staan veel hasanat (punten) op je te wachten !!

<<Als je deze doeaa zegt dan krijg je van Allah gigantisch veel hasanat (punten), zoveel zelfs, dat de malaika ( engelen) het zelfs niet kunnen opschrijven/noteren. Want als je deze doeaa zegt dan gaan de malaika(engelen) naar Allah en zeggen ze :
Ya Allah ,wij kunnen zelfs alle druppels van de zee/oceaan noteren, maar dit is ons echt teveel!!!!
<< Allah zegt dan tegen hen ( malaika/engelen) : Laat maar tot Yoom al qiama, de dag der opstanding , dan reken ik wel met hen af!!

De doeaa luidt als volgt:
<< Ja rabie lakal hamdoe kama janbagie lizalalie wadzhika walihadimie sultanieka >>

Geef deze doeaa door a.ub. !!!
Bij allah zit de beloning,
wa3laikoem asalaam

Bedankt voor je Doea...... Ik vind het heel goed van je. Maar het probleem is dat ik de helf ervan kan lezen en begrijp maar de andere helft kan ik niet echt lezen. het is moeilijk op z'n nederlands maar zou je het voor me willen vertalen.

p.s: Ik geef het aan zoveel magelijk mensen in mijn omgeving.