PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders scoren slecht



GroteWolf
26-09-03, 15:41
'Nederland scoort slecht met integratie'

Uitgegeven: 26 september 2003 15:13
DEN HAAG - De commissie die voor de Tweede Kamer het integratiebeleid onderzoekt, zou zich meer moeten richten op het buitenland. Op die manier kan de commissie beter inzien op welke punten het in Nederland misgaat. In andere landen verloopt de integratie van etnische minderheden beter dan in Nederland.

Dat zei hoogleraar sociologie R. Koopmans van de Vrije Universiteit in Amsterdam vrijdag tijdens zijn verhoor door de commissie. In Nederland is meer discriminatie op de arbeidsmarkt, de concentratie van minderheden in steden is sterker, er zitten meer allochtonen in de gevangenissen, er zijn meer 'zwarte' scholen en de zelforganisaties van minderheden functioneren minder goed dan in het buitenland.

jaja
26-09-03, 15:45
Geplaatst door GroteWolf
zie http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=992304#post992304

voor een iets uitgebreidere weergave van koopmans ideeen.

ZbaqZbaq
26-09-03, 16:43
discriminatie...nee joh die is er nederland helemaal niet

Blade20
26-09-03, 17:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
discriminatie...nee joh die is er nederland helemaal niet

Vreemd, ik voel me voordurend in Nederland gediscrimineerd...

Briie
26-09-03, 17:57
Geplaatst door Blade20
Vreemd, ik voel me voordurend in Nederland gediscrimineerd...

dan rot je gewoon lekker op ,noordpool is blank genoeg voor je :knipoog:

mrz
26-09-03, 18:02
Lol wat willen we met nederland als drugsspil van wereld. Dat grenzen stellen en beperkingen opleggen ons sterkste punt zijn? :kwaad:

Of laat ik voor mezelf praten, ben niet blij met mijn gebrek aan ego nee... :moe:

GroteWolf
29-09-03, 13:34
Het punt is dat men in Nederland steeds specifiek beleid ten aanzien van allochtonen wil ontwikkelen. Meestal opvang of financiering van mensen. Dat is nergens voor nodig en stigmatiserend. Het probleem is nu dat het erg moeilijk is om vanuit een achterstandspositie toch maatschappelijk te slagen. Wat op zich vreemd is omdat juist in Nederland alle deuren opstaan en elk onderwijs gesubsidieerd wordt.
Maar goed, pas als duidelijk wordt dat het loont om je best te doen, dat er dus succesvolle voorbeelden zijn van immigranten met een koophuis of een onderneming, zie ik het begin van een succesvolle integratie.

Overigens denk ik ook (nog steeds) dat het Nederlanderschap geen vanzelfsprekendheid moet zijn. In principe hebben wij een samenlevingsvorm, een maatschappij, die we graag in ere willen houden. Dat kan alleen als we daar zelf zeggenschap over houden en dat kan alleen als we een ruime meerderheid blijven.

Mark
29-09-03, 14:58
Geplaatst door Briie
dan rot je gewoon lekker op ,noordpool is blank genoeg voor je :knipoog:

Bri(i)e, dit had ik nou niet van jou verwacht!





:vreemd:

sadeeQ
29-09-03, 19:40
Geplaatst door Mark
Bri(i)e, dit had ik nou niet van jou verwacht!





:vreemd:


idd

:schrik: rare vogels die hollanders :zegniets: