PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleinzoon Khomeini roept VS op tot ingrijpen



Zagora
27-09-03, 23:53
Kleinzoon Khomeini roept VS op tot ingrijpen

BRON


WASHINGTON (ANP) - Een kleinzoon van de Iraanse geestelijke Ruhollah Khomeini (1902-1989) heeft de Amerikaanse president Bush opgeroepen met geweld een einde te maken aan het theocratische bewind in Teheran. Dat werd in 1979 door de grootvader van Hossein Khomeini ingesteld.

,,Bush moet handelen als Churchill, toen die het Britse volk om hem heen verzamelde in zijn strijd tegen Hitler'', zo zei de 45-jarige Hossein vrijdag in Washington tijdens een toespraak voor het American Enterprise Institute, een conservatieve denktank.

Ayatollah Khomeini kwam na een revolutie tegen de sjah in 1979 aan de macht. Onder zijn leiding werden strenge islamitische wetten in Iran ingevoerd. Volgens Hossein Khomeini is het islamitische bewind onder de opvolger van zijn grootvader, Khamenei, de verkeerde weg ingeslagen en is het alleen nog maar gericht op onderdrukking van de bevolking.

Grote Satan

Hossein Komeini, die zelf ook een geestelijke is, heeft al jaren scherpe kritiek op het gebrek aan vrijheid in zijn vaderland en beschouwt de VS als een voorbeeld hoe het wel moet. Zijn grootvader schilderde de VS altijd af als de ,,grote satan''.

Hossein Khomeini vestigde zich na de dood van zijn grootvader in de stad Qom, in het midden van Iran. Na de Amerikaanse aanval op Irak verbleef hij een aantal maanden in Bagdad. Het regime in Teheran heeft hem herhaaldelijk opgeroepen om zijn mond te houden.

sadeeQ
27-09-03, 23:56
Bountys heb je in alle soorten en maten

van riool-Rat tot riool-Varken :hihi: :hihi:

Victory
28-09-03, 00:01
Wat voor nieuws waarde heeft dit?

En de zogenaamde, "conservatieve denktank" waar hij vrijdag was, was een zionistisch "pro-israel" bijeenkomst.

Zagora
28-09-03, 00:03
Geplaatst door Victory
Wat voor nieuws waarde heeft dit?

En de zogenaamde, "conservatieve denktank" waar hij vrijdag was, was een zionistisch "pro-israel" bijeenkomst.


Dat de kleinzoon van de grote Iraanse geestelijke dit zegt lijkt mij wel verbazingwekkend.

Wizdom
28-09-03, 00:14
Geplaatst door Zagora
Dat de kleinzoon van de grote Iraanse geestelijke dit zegt lijkt mij wel verbazingwekkend.

Jij gelooft graag in ZIONISTISCHE-PROPAGANDA begrijp ik.

Zagora
28-09-03, 00:18
Geplaatst door Wizdom
Jij gelooft graag in ZIONISTISCHE-PROPAGANDA begrijp ik.

Je hebt me weer eens door

000NobelPrizes
28-09-03, 10:19
Hoe geloofwaardig is iemand die elk nieuwsberichtje waar hij het niet mee eens is, afserveert onder het mom 'zionistische propaganda'.
Pardon. ZIONISTISCHE.

Maar ik heb het antwoord al, mocht iemand dit nagelbijtend spannend vinden.

Simon
28-09-03, 10:26
Die religieuze dictatuur in Iran is natuurlijk weerzinwekkend. Maar of een amerikaanse inval daar de oplossing voor is? Maar ik neem aan dat de conservatieve denktank in de VS dit een prima idee vindt. Ik vraag mij echter af wat zij als de oplossing zien voor het dagelijks sneuvelen van amerikaanse soldaten in Irak.

Simon

000NobelPrizes
28-09-03, 10:33
In de uitstekende serie rapportages van het gewone leven in Arabische landen, stuitte NRC-correspondent Joris Luyendijk op diverse meningen. De geijkte uiteraard, die gillend en schreeuwend alles wat westers en ZIONISTISCH was naar de hel wenste. Maar ook mensen die knettergek werden van de hypocrisie van hun land, de corruptie, de verlammende dictatuur, en zich afvroegen wanneer de Amerikanen hen in vredesnaam kwamen bevrijden.

En Victory, bespaar me je hysterische gezeik dat NRC ZIONISTISCHE media is. Dat is net zo logisch als geile lingerie onder een burqua.

~Panthera~
28-09-03, 13:02
Geplaatst door Simon
Ik vraag mij echter af wat zij als de oplossing zien voor het dagelijks sneuvelen van amerikaanse soldaten in Irak.

Simon
--------------------

Collateral damage. :moe:
maw who gives a sh.it ?