PDA

Bekijk Volledige Versie : Sterrenbeurs weg van prime-time



Mark
29-09-03, 08:06
Sterrenbeurs weg van prime-time

- Bron: ANP


De Sterrenbeurs-uitzendingen gaan op de schop. Het programma scoort voor geen meter op de dinsdagavond. Daardoor worden er nu drie korte blokken op maandag-, woensdag- en zaterdagavond uitgezonden.

Het programma wordt ook niet meer op prime-time uitgezonden, maar verhuist naar de late uurtjes. Robert ten Brink blijft volgens het ANP als presentator van enkele items naast Adam Curry aan Sterrenbeurs verbonden, behalve op zaterdag. Op die dag heeft Ten Brink het te druk met andere programma's.

Op zijn eigen weblog schrijft Adam Curry echter dat hij eerst wel eens een goed gesprek wil over het concept, voordat hij verder gaat met de Sterrenbeurs. Hij wijdt de problemen aan het feit dat er geen brug is bedacht tussen het beursspel en het televisieprogramma. Endemol zou verder geen goede leiding geven en bij SBS is het probleem de organisatie en de gebrekkige bedrijfsprofessionaliteit.

Op de bijbehorende website van de Sterrenbeurs wordt volgens een woordvoerder echter wel druk gehandeld. Daar zouden zo'n 25.000 handelingen per uur plaatsvinden.

Simon
29-09-03, 08:50
Geplaatst door Mark

Op de bijbehorende website van de Sterrenbeurs wordt volgens een woordvoerder echter wel druk gehandeld. Daar zouden zo'n 25.000 handelingen per uur plaatsvinden.

Werkelijk? Dat lijkt wel erg veel. Maar om hoeveel geld gaat het? Ik heb zelf na de eerste uitzending ook niet meer gekeken. Ik vind het altijd leuk nieuwe programma formules te proeven maar voelde mij niet gestimuleerd om de volgende uitzendingen te bekijken.

Simon

plexus
29-09-03, 09:15
Geplaatst door Simon
Werkelijk? Dat lijkt wel erg veel. Maar om hoeveel geld gaat het? Ik heb zelf na de eerste uitzending ook niet meer gekeken. Ik vind het altijd leuk nieuwe programma formules te proeven maar voelde mij niet gestimuleerd om de volgende uitzendingen te bekijken.

Simon

het is geen nieuwe formule...concept bestaat al jaren..Ik weet niet of je Hollywood stock exchange kent..daarvan is het gejat!

Simon
29-09-03, 10:26
Geplaatst door plexus
het is geen nieuwe formule...concept bestaat al jaren..Ik weet niet of je Hollywood stock exchange kent..daarvan is het gejat!

Nu ja, voor nederland nieuw dan ... Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is of het het gedrag van de zogenaamde bekende nederlander gaat beinvloeden. Overigens vind ik dat er VEEL te veel aandacht is voor bekende nederlanders. Onbekende nederlanders zijn veel interessanter.

Simon

Simon
30-09-03, 12:43
de zorgen van Adam Curry ...


It's been a rough week here in the lowlands. At least, part of the week's activities.
As I wrote thursday, in addition to the new TV show I accepted 5 week's of hosting the morning show on the newly re-launched radio veronica. The radio show has been great. Almost as much fun as writing for my blog, in fact I think I've gotten better at choosing and discussing topics because of my logging experience.

The tv show on the other hand, has been less than enjoyable. Besides poor ratings for the first 2 airings, the production team and broadcast company just don't have their shit entirely together. For weeeks I've been trying to gently point out the glaring mistakes among the team, primarily miscommunication as is commonplace amongst BigCo's.

Yesterday I'd had enough and wrote up a post directed at all involved in the production. Pulling no punches I clearly outlined the problems and offered solutions for getting the show back on track.

As you can imagine, the big honchos did not understand my chosen avenue for communication. The folks doing the actual work however grokked the situation and are more motivated than ever now that the facts are on the table.

Of course I may just find myself without a tv gig, but I hope to have started an open discussion about the mess our national broadcast and production infrastructure is in.