PDA

Bekijk Volledige Versie : vul keuze in : trouwen of 5 jaar gevangenis



ZbaqZbaq
29-09-03, 10:32
***************************************
Jakarta overweegt strenge moraalwet

***************************************
JAKARTA De Indonesische regering denkt
na over een wet die ongehuwden verbiedt
geslachtsgemeenschap te hebben of samen
te wonen.Op het samenwonen zou maximaal
2 jaar celstraf komen te staan.Een man
die een vrouw bevrucht en niet met haar
wil trouwen,kan vijf jaar krijgen.

Met de wetswijzigingen wordt voor het
eerst sinds de koloniale tijd het
Wetboek van Strafrecht aangepast.Het
oude wetboek is moslimgeestelijken een
doorn in het oog.

Ook vormen van hekserij zouden worden
verboden.Op het schaden of doden van
iemand door middel van magie zou vijf
jaar komen te staan.
***************************************

Mark
29-09-03, 10:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
***************************************

Ook vormen van hekserij zouden worden
verboden.Op het schaden of doden van
iemand door middel van magie zou vijf
jaar komen te staan.
***************************************

Eindelijk iemand die wat tegen de magiers durft te doen :duim:

ZbaqZbaq
29-09-03, 10:35
Ben benieuwd hoe dat zal gaan met de bewijslast.

Mark
29-09-03, 10:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ben benieuwd hoe dat zal gaan met de bewijslast.

Dat komt op magische wijze goed :)

freya
29-09-03, 11:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
***************************************
Jakarta overweegt strenge moraalwet

***************************************

Ook vormen van hekserij zouden worden
verboden.Op het schaden of doden van
iemand door middel van magie zou vijf
jaar komen te staan.
***************************************
:mad:

Hoppa op de brandstapel ermee!

Hoe makkelijk is het niet om tegenslag toe te schrijven aan hekserij en dan iemand waar je vanaf wil daarvan beschuldigen.

waarom moet de geschiedenis zich altijd herhalen :brozac:

lennart
29-09-03, 11:42
Geplaatst door freya
[BHoe makkelijk is het niet om tegenslag toe te schrijven aan hekserij en dan iemand waar je vanaf wil daarvan beschuldigen.
[/B]

Niet om te proberen af te doen aan Marks plezier, maar ik vermoed dat hekserij meer in de betekenis van kwakzalver moet worden gezien. In Indonesie is het zeer gebruikelijk dat als men ziek is, je naar de lokale kwakzalver gaat voor genezing en een drank gebrouwen van 'who knows what' inneemt. Dat de NOS het in het Nederlands vertaald heeft als 'hekserij' zal dan ook te maken hebben met onwetendheid.

Mark
29-09-03, 11:43
Geplaatst door lennart
Niet om te proberen af te doen aan Marks plezier, maar ik vermoed dat hekserij meer in de betekenis van kwakzalver moet worden gezien. In Indonesie is het zeer gebruikelijk dat als men ziek is, je naar de lokale kwakzalver gaat voor genezing en een drank gebrouwen van 'who knows what' inneemt. Dat de NOS het in het Nederlands vertaald heeft als 'hekserij' zal dan ook te maken hebben met onwetendheid.

Aha! ALs dat het geval is dan pleit ik voor gelijksoortige wetgeving hier!


www.antikwak.nl

:wohaa:

lennart
29-09-03, 11:47
Geplaatst door Mark
Aha! ALs dat het geval is dan pleit ik voor gelijksoortige wetgeving hier!


www.antikwak.nl

:wohaa:

Die wetten zijn hoop ik toch al :)

Dood door schuld enzo, alleen in Nederland zal je er waarschijnlijk 21 dagen kauwgum van de straten bikken voor krijgen.

freya
29-09-03, 11:48
Geplaatst door lennart
Niet om te proberen af te doen aan Marks plezier, maar ik vermoed dat hekserij meer in de betekenis van kwakzalver moet worden gezien. In Indonesie is het zeer gebruikelijk dat als men ziek is, je naar de lokale kwakzalver gaat voor genezing en een drank gebrouwen van 'who knows what' inneemt. Dat de NOS het in het Nederlands vertaald heeft als 'hekserij' zal dan ook te maken hebben met onwetendheid.

In Indonesie zijn nog veel sjamanen aktief, die genezen op spiritueel nivo, zij worden vaak heksen genoemd.

Verder zijn er ook echte heksen te vinden in Indonesie, die dmv magie proberen grip te krijgen op gebeurtenissen.
Vooral vrouwen maken graag van hun diensten gebruik om zich te verzekeren van de trouw van hun echtgenoot.

Sjamanisme en magie zijn een andere manier om naar de wereld te kijken en er mee om te gaan. Een kwakzalver is iemand die willens en wetens rotzooi verkoopt als medicijn. Niet te vergelijken dus.

Mark
29-09-03, 11:48
Geplaatst door lennart
Die wetten zijn hoop ik toch al :)

Dood door schuld enzo, alleen in Nederland zal je er waarschijnlijk 21 dagen kauwgum van de straten bikken voor krijgen.

Waarom zit Jomanda dan nog niet vast?

lennart
29-09-03, 11:51
Geplaatst door freya
In Indonesie zijn nog veel sjamanen aktief, die genezen op spiritueel nivo, zij worden vaak heksen genoemd.


Ja door ons ja. Dat zeg ik dus. Waarschijnlijk worden Sjamans nu veroordeeld indien er sprake is van dood door schuld. En alleen spiritueel. Give me a break.



Sjamanisme en magie zijn een andere manier om naar de wereld te kijken en er mee om te gaan. Een kwakzalver is iemand die willens en wetens rotzooi verkoopt als medicijn. Niet te vergelijken dus.


Kwakzalvers zijn over het algemeen ook geen oplichters, vanuit hun eigen perspectief, ze geloven heilig in hun product.

Mark
29-09-03, 11:57
Geplaatst door freya
Sjamanisme en magie zijn een andere manier om naar de wereld te kijken en er mee om te gaan. Een kwakzalver is iemand die willens en wetens rotzooi verkoopt als medicijn. Niet te vergelijken dus.

uhm misschien is het wel met elkaar te vergelijken omdat het allebei bullshit is? :zwaai:

freya
29-09-03, 11:57
Geplaatst door lennart
Ja door ons ja. Dat zeg ik dus. Waarschijnlijk worden Sjamans nu veroordeeld indien er sprake is van dood door schuld. En alleen spiritueel. Give me a break.

Jij oordeelt wel erg makkelijk over iets waar je niets van af weet.
Wel eens een sjamanistische sessie bijgewoond?

Dood door schuld??
Ik probeerde dus al een onderscheid te maken tussen echte sjamanen en kwakzalvers.

lennart
29-09-03, 12:04
Geplaatst door freya
Jij oordeelt wel erg makkelijk over iets waar je niets van af weet.
Wel eens een sjamanistische sessie bijgewoond?


Kom op zeg, jij weet toch net zo goed als ik dat niets 100% zuiver.

In feite neem ik het trouwens op voor de Sjaman. Als de slechte Sjaman niet worden opgesloten, dan zullen de goede Sjamannen daar uiteindelijk ook onder lijden!

Trouwens het enige wat ik wilde doen is aangeven dat Hekserij in dit geval niet gaat over vrouwen die door de lucht vliegen op bezemstelen, en dat het NOS bericht in dit geval met Westerse context verkeerd wordt geinterpreteerd.

Verder vind ik het compleet logisch dat de Indonesische regering wat regelgeving in de Sjaman business wil maken :p

ZbaqZbaq
29-09-03, 12:10
Geplaatst door lennart


Trouwens het enige wat ik wilde doen is aangeven dat Hekserij in dit geval niet gaat over vrouwen die door de lucht vliegen op bezemstelen, en dat het NOS bericht in dit geval met Westerse context verkeerd wordt geinterpreteerd.



Hebben ze een eigen lucht-verkeers leiding ?

Komt er nu een 6e baan ?

freya
29-09-03, 13:56
Geplaatst door lennart
Kom op zeg, jij weet toch net zo goed als ik dat niets 100% zuiver.

In feite neem ik het trouwens op voor de Sjaman. Als de slechte Sjaman niet worden opgesloten, dan zullen de goede Sjamannen daar uiteindelijk ook onder lijden!

En wie bepaalt wat een goede en wat een slechte sjamaan is?
Heb je nooit iets over de westerse heksenprocessen gelezen? Het is zo ontzettend makkelijk om iemand van zwarte magie (whatever that may be) te beschuldigen.


Trouwens het enige wat ik wilde doen is aangeven dat Hekserij in dit geval niet gaat over vrouwen die door de lucht vliegen op bezemstelen, en dat het NOS bericht in dit geval met Westerse context verkeerd wordt geinterpreteerd.

Have I got news for you!

Op bezemstelen rondvliegende heksen hebben nooit ergens bestaan. ook niet in Europa.


Verder vind ik het compleet logisch dat de Indonesische regering wat regelgeving in de Sjaman business wil maken :p

Het gaat hier om het uitschakelen van andersdenkenden.

lennart
29-09-03, 14:32
Op bezemstelen rondvliegende heksen hebben nooit ergens bestaan. ook niet in Europa.


hallo, mevrouw "ik heb geen zin me de les te laten leren", veel onschuldige vrouwen zijn vermoord vanwege deze beschuldiging, maar dat wil dan toch niet zeggen dat Sjaman maar mogen doen wat ze willen, zelfs als ze hierbij andere mensen doden die nog hadden kunnen leven.


Geplaatst door freya
Het gaat hier om het uitschakelen van andersdenkenden.

Onzin, iedereen die schuldig is aan de dood van iemand anders moet hiervoor boeten, ook Sjamans.

freya
29-09-03, 14:36
Geplaatst door lennart
hallo, mevrouw "ik heb geen zin me de les te laten leren", veel onschuldige vrouwen zijn vermoord vanwege deze beschuldiging, maar dat wil dan toch niet zeggen dat Sjaman maar mogen doen wat ze willen, zelfs als ze hierbij andere mensen doden die nog hadden kunnen leven.



Onzin, iedereen die schuldig is aan de dood van iemand anders moet hiervoor boeten, ook Sjamans.

En hoe wil jij bewijzen dat iemand door magie gedood is?

(er van uitgaande dat dat inderdaad gebeurt)

lennart
29-09-03, 14:37
Geplaatst door freya
En hoe wil jij bewijzen dat iemand door magie gedood is?

(er van uitgaande dat dat inderdaad gebeurt)

Vergifting is niet zo heel moeilijk aan te tonen. Gewoon sectie doen.

freya
29-09-03, 14:54
Geplaatst door lennart
Vergifting is niet zo heel moeilijk aan te tonen. Gewoon sectie doen.

PFFFFF

jij hebt dus geen flauw idee wat magie is :moe:

Dat bedoel ik dus het veroordelen en uitschakelen van andersdenkenden, met ongegronde verdachtmakingen en verzinsels.

Magiers werken met energie, niet met gif.

gif is voor kwakzalvers

Mark
29-09-03, 14:56
Geplaatst door freya


Magiers werken met energie, niet met gif.


Zo, weer iemand die ik in mijn hokje Wizdom en Lennart kan plaatsen.

:p

lennart
29-09-03, 15:34
Geplaatst door freya
PFFFFF

jij hebt dus geen flauw idee wat magie is :moe:

Dat bedoel ik dus het veroordelen en uitschakelen van andersdenkenden, met ongegronde verdachtmakingen en verzinsels.

Magiers werken met energie, niet met gif.

gif is voor kwakzalvers

Pffffff....

http://216.239.57.104/search?q=cache:auVEtefZm9IJ:asuwlink.uwyo.edu/~fungi/Shaman.pdf+indonesia+medical+shaman&hl=nl&ie=UTF-8

Okay lees dit voor de grap eens en je zal zien dat het niet exclusief energie met energie werkt, maar ook met de inname van bepaalde substanties. Zowel voor de Shaman als degene die geheeld wordt. Nu ik kan mij vergissen maar deze substanties mits niet goed gebruikt kunnen weldegelijk dood veroorzaken.

en ik quote:



• Some illness have readily identifiable symptoms and traditional cures
.
• But in cases that are serious or that resist treatment with plants alone, the shaman consults the spiritworld to learn the origin of the disease and its cure.
• Visiting the spirits typically involves entering a trance.
•In Eurasia the trance is induced by ingesting the fly agaric mushroom
•In some parts of Mexico the Indian healers eat Psilocybe mushroom
•The Huichol Indian healers eat peyote (a tiny, bulbous hallucinogenic cactus).
•Still other shamans enter an ecstatic state by dancing, chanting magical words and phrases, or beatingrhythmically on a drum.


Hmm ja.. je wordt dus behandeld door een persoon die high is op halicuneerde drugs, en daar gaat nooit iets fout bij? :p



The shaman would urinate and the followers wouldconsume the urine.


Ah urine :duim:

lennart
29-09-03, 15:35
Geplaatst door Mark
Zo, weer iemand die ik in mijn hokje Wizdom en Lennart kan plaatsen.

:p

Hey dat ik in wereldcomplotten geloof, wil nog niet zeggen dat ik geloof in 'Wetenschap in Koran' en zwarte magie van Kabalisme:p

freya
29-09-03, 15:59
Geplaatst door lennart
Pffffff....

http://216.239.57.104/search?q=cache:auVEtefZm9IJ:asuwlink.uwyo.edu/~fungi/Shaman.pdf+indonesia+medical+shaman&hl=nl&ie=UTF-8

Okay lees dit voor de grap eens en je zal zien dat het niet exclusief energie met energie werkt, maar ook met de inname van bepaalde substanties. Zowel voor de Shaman als degene die geheeld wordt. Nu ik kan mij vergissen maar deze substanties mits niet goed gebruikt kunnen weldegelijk dood veroorzaken.

en ik quote:



Hmm ja.. je wordt dus behandeld door een persoon die high is op halicuneerde drugs, en daar gaat nooit iets fout bij? :p



Ah urine :duim:

Beste lennart je hoeft aan mij echt niet uit te leggen wat sjamanisme en magie inhouden :tover:

Mark
29-09-03, 16:00
Geplaatst door lennart
Hey dat ik in wereldcomplotten geloof, wil nog niet zeggen dat ik geloof in 'Wetenschap in Koran' en zwarte magie van Kabalisme:p

Dan krijg je vanaf nu je eigen hokje! :)

freya
29-09-03, 16:04
Geplaatst door Mark
Dan krijg je vanaf nu je eigen hokje! :)

Dat betekent dan dat ik met wizdom zit opgescheept :verrassin :mad:

lennart
29-09-03, 16:09
Geplaatst door freya
Beste lennart je hoeft aan mij echt niet uit te leggen wat sjamanisme en magie inhouden :tover:

Hmm.... magic mushrooms doen van het weekend? :p

freya
29-09-03, 16:20
Geplaatst door lennart
Hmm.... magic mushrooms doen van het weekend? :p

ik heb geen stimulerende middelen nodig :ego:

Mark
29-09-03, 16:26
Geplaatst door freya
Dat betekent dan dat ik met wizdom zit opgescheept :verrassin :mad:

Er zijn vast nog wel wat andere prikkers die in alternatieve genezing geloven!

lennart
29-09-03, 16:46
Geplaatst door freya
ik heb geen stimulerende middelen nodig :ego:

Pffffffffffffffffffff, wat ben jij nou weer voor nep Shaman aanhanger.

freya
29-09-03, 17:02
Geplaatst door lennart
Pffffffffffffffffffff, wat ben jij nou weer voor nep Shaman aanhanger.

Aanhanger? :loens:


:bril:

lennart
29-09-03, 17:20
Geplaatst door freya
Aanhanger? :loens:


:bril:

Nie gaan trugkrabbelen nu he.

freya
29-09-03, 17:47
Geplaatst door lennart
Nie gaan trugkrabbelen nu he.

Jij vat ut gewoon niet :fplet:

lennart
29-09-03, 17:53
Geplaatst door freya
Jij vat ut gewoon niet :fplet:

Ik twijfel eraan dat je een goede invulling kan geven voor ut. :p

freya
29-09-03, 17:59
Geplaatst door lennart
Ik twijfel eraan dat je een goede invulling kan geven voor ut. :p

Kan jij dat, dat is de vraag :fpuh:

lennart
29-09-03, 18:01
Geplaatst door freya
Kan jij dat, dat is de vraag :fpuh:

Nee, ik stelde de vraag! :moeilijk:

ZbaqZbaq
29-09-03, 19:26
JAKARTA - Het Indonesische ministerie van Justitie wil ongehuwd samenwonen, homoseks, orale seks en buitenechtelijke seks formeel strafbaar stellen. Deze gedragingen zijn momenteel geen misdrijf, maar ze worden wel als moreel verwerpelijk gezien.


Volgens The Jakarta Post van maandag werkt het ministerie aan wetswijzigingen die een aanvulling moeten vormen op de huidige grotendeels Nederlandse koloniale wetgeving. De amendementen bevatten elementen van de " islamitische wetgeving, internationale conventies en stammenrecht", aldus de krant.

Als de wet er komt, kunnen koppels die worden betrapt op samenwonen rekenen op celstraffen tot twee jaar. Een man die een vrouw zwanger maakt, maar vervolgens weigert haar te huwen, kan mogelijk vijf jaar de cel in.

Sodomie en orale seks worden strafbaar gesteld met celstraffen tussen de drie en twaalf jaar. Voor homoseks denkt het departement aan celstraffen tussen een en zeven jaar. Het ministerie moet nog bepalen hoe de bewijsvoering in al deze zaken juridisch moet worden vastgesteld.

Indonesië is het grootste moslimland ter wereld. De islam is evenwel niet de formele staatsreligie en de meeste Indonesiërs gelden als gematigde moslims.

De Telegraaf
--------------------------------------------------------------------

WOW !!!! :schok:

zelfs orale sex wordt dan verboden

dat is dan een regel die zeker heeeel vaak overtreden zal worden :stout:

freya
29-09-03, 22:17
Waarom maakt men zich toch altijd weer zo druk over de sexualiteit van anderen? Waarom moet dat aan strikte regels gebonden zijn?

Vergaat de wereld als een stelletje ongehuwd samenwoont?