PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom moeten onze jongens naar Pakistan?



Simon
29-09-03, 13:31
maandag 29 september 2003 uur.
'Waarom moeten onze jongens naar Pakistan?'
Van onze verslaggever Willem Beusekamp


AMSTERDAM - In de Ar Rahmane-moskee opereert een crisismanager die lid is van een fundamentalistische club. Tot verdriet van vele Marokkanen. Wegwijs in een wespennest.

De Amsterdamse Ar Rahmane-moskee stuurt regelmatig jeugdige Marokkanen naar koranscholen in onder meer Pakistan. 'Soms blijven ze daar, meestal komen ze terug', zegt Abdeljalil Sayfaoui, de nieuwe woordvoerder van de omstreden moskee. Hij ontkent dat de moskee jongelui rekruteert voor de jihad, de oorlog tegen ongelovigen.
Sayfaoui is in Nederland een van de geestelijk leiders van de Tabligh-beweging, een ultra-orthodoxe islamgroepering, die haar oorsprong vindt in Pakistan en India. De Tabligh is inmiddels heer en meester in de Ar Rahmane-moskee. Tot woede van de circa tweeduizend Marokkanen in stadsdeel Oud-Zuid, die zich beroofd zien van hun gebedshuis, waar ooit ook nog vrouwen welkom waren. Hun woordvoerder, die zegt uit angst voor represailles van de Tabligh niet met zijn naam in de publiciteit te willen, maakte gisteren tijdens een emotionele bijeenkomst bekend dat via de rechter zal worden geprobeerd de Tabligh uit de moskee te verdrijven. Zo'n vijftig Marokkaanse vaders waren in een islamitische basisschool bijeen voor het beramen van een tegenaanval.

De woordvoerder: 'Wij hebben niets met die extremistische club van fundamentalisten, en waarom moeten onze jongens zo nodig naar Pakistan? In Marokko zijn genoeg koranscholen. Het klimaat is er ook veel prettiger dan in Pakistan. Van die knapen die daar blijven, hoor je nooit meer iets. Wij hebben geen bewijzen, maar wel zo onze vermoedens.'

Talrijk zijn volgens hem de schermutselingen in en rondom de moskee. Al langer dan tien jaar vindt er een gewelddadige richtingenstrijd plaats, waarbij politie en justitie moeten ingrijpen. Drie Amsterdamse Marokkanen bevestigen dat zij door sympathisanten van het moskeebestuur zijn lastiggevallen en de moskee uitgezet. Vorige week liep een journalist van Radio Noord-Holland klappen op toen hij bij de moskee een reportage wilde maken. Hij heeft aangifte gedaan.

Op verzoek van het stadsdeel heeft de AIVD, in navolging van andere westerse inlichtingendiensten, de Tabligh onder de loep genomen. Burgerinfiltranten zijn actief in en rondom de moskee, die nu het centrum is van Tabligh-Nederland. Lezingen en preken worden er verzorgd door religieuze leiders uit verre landen.

Gezien de voorgeschiedenis en het mijden van elk contact met de rest van de buurt vond er afgelopen zaterdag een revolutionaire gebeurtenis plaats. Drie bestuursleden, een 'trouwe bezoeker van de moskee' en de tot die dag bij het stadsdeel onbekende Abdeljalil Sayfaoui verschenen in traditionele kledij op het kantoor van de stadsdeelraad voor tekst en uitleg.

Na afloop ging het in optocht naar de moskee, waar iedereen, man of vrouw, een hartelijke ontvangst ten deel viel. Op een van de toiletten was met de hand geschreven 'wc meijsjes'. Voorzitter Abou Allal vatte de dag als volgt samen: 'Niets is waar wat staat in de krant.'

Het zal met zijn gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal te maken hebben dat hij Sayfaoui, uit Utrecht, naar voren schoof als woordvoerder, of liever, als welbespraakt crisismanager. Sayfaoui is godsdienstleraar, hulpverlener, en imam. Volgens hem is zijn Tabligh een vredepredikende beweging, letterlijk betekent Tabligh 'overbrengen' (van Allahs woord). De beweging heeft niets met politiek of geweld van doen. Net als hun christelijke evenknie, de Jehova's-getuigen, proberen ze met de voet tussen de deur zondaars op het rechte pad te krijgen.

De imam uit Utrecht toonde zich een meester in het debat, in het ontkrachten van de kritiek waarmee de stadsdeelraad hem bestookte. Zeker, het was juist dat een collega van hem vorig jaar een gewelddadige preek had gehouden, heimelijk opgenomen door NOVA. Die man is eruit gegooid. En het klopt ook dat burgemeester Cohen daarop met een nepbestuur van Ar Rahmane had gesproken. Maar vanaf nu is het openheid troef. 'Onze lezingen worden desgewenst in het Chinees vertaald', grapte de imam.

De deelraad was niet overtuigd. Van de weeromstuit wilden enkele volksvertegenwoordigers niet langer met naam en toenaam in de krant: 'Ik woon in die buurt en moet er ook 's nachts over straat.'

Bron: de Volkskrant

Mafkees
29-09-03, 13:52
Wat moet ik me voorstellen bij Burger-infiltranten?!

TonH
29-09-03, 13:55
De deelraad was niet overtuigd. Van de weeromstuit wilden enkele volksvertegenwoordigers niet langer met naam en toenaam in de krant: 'Ik woon in die buurt en moet er ook 's nachts over straat.'


En dezelfde avond nog wel met hun gezicht op de televisie maar niet met de naam in de krant. :confused: Oh, ze vinden zichzelf toch ook zo moedig.


Gezien de voorgeschiedenis en het mijden van elk contact met de rest van de buurt vond er afgelopen zaterdag een revolutionaire gebeurtenis plaats. Drie bestuursleden, een 'trouwe bezoeker van de moskee' en de tot die dag bij het stadsdeel onbekende Abdeljalil Sayfaoui verschenen in traditionele kledij op het kantoor van de stadsdeelraad voor tekst en uitleg.

Deze bijeenkomst vond in eerste instantie niet in de moskee plaats omdat één van de volksvertegenwoordigsters weigerde om daar een hoofddoek te dragen. Wil zeker ook in bikini een kerk binnen en in minirok een orthodox klooster. :duivels:
En dat zou mij dan moeten vertegenwoordigen? :fpotver:

TonH
29-09-03, 16:21
Ter info.

VVD wil sluiting omstreden moskee

De VVD wil dat de omstreden Arrahmane Moskee aan de Van Ostadestraat in De Pijp gesloten wordt. Dinsdag zal de partij daar in de Tweede Kamer dringend om verzoeken.
Of een meerderheid in de Kamer het verzoek zal steunen, is nog niet bekend. Deze week ontstond ophef rond het gebedshuis na aanhoudende geruchten uit de buurt dat de moskee er extreme geloofsopvattingen op na houdt.
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) is inmiddels een onderzoek gestart naar mogelijke banden met extremisten.

bron: http://www.at5.nl/

ZbaqZbaq
29-09-03, 16:31
Waarom moeten onze jongens naar Pakistan ?

niemand MOET naar Pakistan .....maar als ie het zelf graag wil ..waarom niet ?

en de VVD ? die gelegenhieds-liberalen moeten gewoon optyftuh en en de scheiding kerk en staat respecteruh.

Simon
29-09-03, 16:39
Geplaatst door TonH
Ter info.

VVD wil sluiting omstreden moskee

De VVD wil dat de omstreden Arrahmane Moskee aan de Van Ostadestraat in De Pijp gesloten wordt. Dinsdag zal de partij daar in de Tweede Kamer dringend om verzoeken.

Merkwaardig bericht. Dat dient toch niet de belangen van de buurtbewoners? En het onderzoek van de AIVD is nog niet eens afgerond.

Simon

Mafkees
29-09-03, 16:41
Geplaatst door Al3arbi
Wat moet ik me voorstellen bij Burger-infiltranten?!


Kan iemand dit nou ff uitleggen pulleez,

jaja
29-09-03, 16:43
Geplaatst door Al3arbi
Kan iemand dit nou ff uitleggen pulleez, er zullen burgers proberen bij vergaderingen etc aanwezig te zijn, die al contact hebben met de aIVD etc voordat ze er heen gaan. Zij worden dan geacht aan de AIVD etc te berichten wat er gezegd en gedaan is. Dat kan een echte agent zijn, maar meestal zal dat iemand uit de gemeenschap zelf zijn. Lees jij nooit spionage-romans!???

Simon
29-09-03, 16:48
Geplaatst door Al3arbi
Kan iemand dit nou ff uitleggen pulleez,

Ben jij nog niet benaderd dan? Vroeger deed de AIVD dat bij de kraakbeweging. Dan kreeg zo'n jongen met een hanenkam plotseling een meneer op zich af die heel vertrouwelijk met hem ging doen. Uiteindelijk bleek hij dan op informatie uit te zijn. Tegen betaling. En dat soort tactieken van de AIVD werden dan weer breed uitgemeten in krakersbladen. Moslims zouden meer krakersbladen moeten lezen!

Simon

Mafkees
29-09-03, 16:50
Geplaatst door Simon
Ben jij nog niet benaderd dan? Vroeger deed de AIVD dat bij de kraakbeweging. Dan kreeg zo'n jongen met een hanenkam plotseling een meneer op zich af die heel vertrouwelijk met hem ging doen. Uiteindelijk bleek hij dan op informatie uit te zijn. Tegen betaling. En dat soort tactieken van de AIVD werden dan weer breed uitgemeten in krakersbladen. Moslims zouden meer krakersbladen moeten lezen!

Simon


Ben niet into spionage-praktijken, heb de Koude Oorlog niet echt meegekregen. Ik kijk liever pokemon.

Maar terug naar die infiltranten, nu begrijp ik waarom er `n stel Nederlandse mannen zich ophielden bij de Ingang van `t Islamitisch Centrum hier. Cool. Komende vrijdag even `n praatje gaan maken met ze.

Simon
29-09-03, 16:56
Geplaatst door Al3arbi
Ben niet into spionage-praktijken, heb de Koude Oorlog niet echt meegekregen. Ik kijk liever pokemon.

Maar terug naar die infiltranten, nu begrijp ik waarom er `n stel Nederlandse mannen zich ophielden bij de Ingang van `t Islamitisch Centrum hier. Cool. Komende vrijdag even `n praatje gaan maken met ze.

Ik zou niet te snel happen. Eerst laten doorschemeren dat je wel meer weet en dan je prijs opvoeren.

Simon

Mafkees
29-09-03, 17:04
Geplaatst door Simon
Ik zou niet te snel happen. Eerst laten doorschemeren dat je wel meer weet en dan je prijs opvoeren.

Simon


:maf: gebeuren hier geen rare praktijken, maar ken altijd beetje rekken...:)

freya
29-09-03, 17:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Waarom moeten onze jongens naar Pakistan ?

niemand MOET naar Pakistan .....maar als ie het zelf graag wil ..waarom niet ?



Zou jij het leuk vinden als jouw zoon op een dag zo gehersenspoeld is dat hij een enkele reis Pakistan neemt?

tamernot tetoua
29-09-03, 17:29
Als ik vandaag besluit om naar pakistan als strijder te gaan vechten, wat is het probleem dan voor nederland.

Ik begrijp jullie niet nederlanders? Er zijn toch ook joodse nederlanders die vrijwillig naar Israel gaan om daar de arme bevolking (de palastijnen) te verhongeren en te vernietigen. Waarom is dat voor jullie geen probleem ? wanneer zullen jullie durven de waarheid onder ogen te zien ?
Misschien als al jullie belangen in de wereld geen gevaar zullen lopen.

Jullie zijn nog steeds bang voor de rijke en invloedrijke joden in america en de hele wereld. Durf dingen te zien en je ogen te openen in de wereld, anders wordt je wereldje steeds kleiner en donkerder.

barfly
29-09-03, 17:52
Geplaatst door tamernot tetoua
Als ik vandaag besluit om naar pakistan als strijder te gaan vechten, wat is het probleem dan voor nederland.

Ik begrijp jullie niet nederlanders? Er zijn toch ook joodse nederlanders die vrijwillig naar Israel gaan om daar de arme bevolking (de palastijnen) te verhongeren en te vernietigen. Waarom is dat voor jullie geen probleem ? wanneer zullen jullie durven de waarheid onder ogen te zien ?
Misschien als al jullie belangen in de wereld geen gevaar zullen lopen.

Jullie zijn nog steeds bang voor de rijke en invloedrijke joden in america en de hele wereld. Durf dingen te zien en je ogen te openen in de wereld, anders wordt je wereldje steeds kleiner en donkerder.

Ik vind het ook waardeloos als mensen naar Israel gaan om daar in het leger te dienen. Dat geldt wat mij betreft dus ook voor moslims die in andere legers gaan dienen. En na afloop als ze het hebben overleefd dan krijgen wij mensen terug met alerlei nare afwijkingen. Mag de maatschappij dan fijn voor opdraaien.

freya
29-09-03, 17:57
Geplaatst door tamernot tetoua
Als ik vandaag besluit om naar pakistan als strijder te gaan vechten, wat is het probleem dan voor nederland.

Ik begrijp jullie niet nederlanders? Er zijn toch ook joodse nederlanders die vrijwillig naar Israel gaan om daar de arme bevolking (de palastijnen) te verhongeren en te vernietigen. Waarom is dat voor jullie geen probleem ? wanneer zullen jullie durven de waarheid onder ogen te zien ?
Misschien als al jullie belangen in de wereld geen gevaar zullen lopen.

Jullie zijn nog steeds bang voor de rijke en invloedrijke joden in america en de hele wereld. Durf dingen te zien en je ogen te openen in de wereld, anders wordt je wereldje steeds kleiner en donkerder.

Ik persoonlijk lig er niet wakker van, als mensen ervoor kiezen om in wat voor land dan ook mme te vechten in een conflict.

Waar ik wel van wakker lig is het idee dat er in mijn buurt een moskee staat waar misschien mensen worden gekweekt waarmee het niet zo prettig samenleven is. Van die types die mij geen hand willen geven en zo wie zo contact met mij als ongelovige uit de weg gaan.
Dat vind ik allemaal niet zo gezellig :moe:

Simon
29-09-03, 18:41
Geplaatst door tamernot tetoua
Als ik vandaag besluit om naar pakistan als strijder te gaan vechten, wat is het probleem dan voor nederland.


Natuurlijk begrijp je dat wel. Even afgezien van de wereldproblemen en wie gelijk heeft en wie niet: die jihad types worden opgeleid om het westen te bestrijden. That's the difference! En dat doen ze heus niet alleen in Pakistan!

Simon

ZbaqZbaq
29-09-03, 19:06
Geplaatst door freya
Zou jij het leuk vinden als jouw zoon op een dag zo gehersenspoeld is dat hij een enkele reis Pakistan neemt?

ach natuurlijk...moslims hebben geen idealen en gevoel voor rechtvaardigheid...die kunnen hun jongeren alleen met hersenspoelen zover krijgen om zich in te zetten voor vrijheid en tegen onderdrukking.

by the way...ik zou trots op m zijn

hier nog zo'n link die probeert om jongeren te ronselen voor de bezetting van Irak en afganistan

KRUISTOCHTEN-NU !! (http://www.landmacht.nl)

Donna
29-09-03, 19:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk...moslims hebben geen idealen en gevoel voor rechtvaardigheid...die kunnen hun jongeren alleen met hersenspoelen zover krijgen om zich in te zetten voor vrijheid en tegen onderdrukking.

by the way...ik zou trots op m zijn

hier nog zo'n link die probeert om jongeren te ronselen voor de bezetting van Irak en afganistan

KRUISTOCHTEN-NU !! (http://www.landmacht.nl)

Het Nederlandse leger ronselt alleen militairen in Nederland. Wat mij betreft mogen ze alle Nederlanders die voor de IDF werken hun staatsburgerschap afnemen. En hetzelfde geldt voor moslims die in legers willen dienen die niet de Nederlandse zijn. Als je van marokkaanse of turkse afkomst bent en je dienstplicht in Marokko of Turkije moet vervullen vind ik het een ander verhaal. Maar als je je militair gezien in wilt zetten voor een land dat niet Nederland is, stel ik voor dat je daar gaat wonen en het Nederlandse staatsburgerschap opgeeft, net als je aanspraak op alle sociale voorzieningen.

Dat is toch niet zo'n vreemde visie?

ZbaqZbaq
29-09-03, 19:35
krijg je dan ook alle reeds afgedragen premies terug ?

barfly
29-09-03, 19:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk...moslims hebben geen idealen en gevoel voor rechtvaardigheid...die kunnen hun jongeren alleen met hersenspoelen zover krijgen om zich in te zetten voor vrijheid en tegen onderdrukking.

by the way...ik zou trots op m zijn

hier nog zo'n link die probeert om jongeren te ronselen voor de bezetting van Irak en afganistan

KRUISTOCHTEN-NU !! (http://www.landmacht.nl)

Wat een slap gelul weer!

De Nederlandse landmacht, marine en luchtmacht is er om de belangen van Nederland te verdedigen en alleen Nederlanders kunnen dienst nemen.

Wat jij dus aanhangt is het dienst nemen bij militante organisaties in het buitenland, en daarna de maatschappij van het land van herkomst voor de gevolgen op laten draaien. Ik neem aan dat als je dit een goede zaak vind, je het ook geen probleem vindt als mensen zich laten werven voor bijvoorbeeld de IDF?
Met mensen zoals jij is het altijd: Als het niet in mijn straatje te pas komt dan ga ik ageren en als het verhaal precies hetzelfde is en wél in mijn straatje te pas komt ga ik het propageren.

Mijns inziens ben je een slappeling met een hele grote mond. :zwaai:

ZbaqZbaq
29-09-03, 19:36
Geplaatst door Donna
Het Nederlandse leger ronselt alleen militairen in Nederland. Wat mij betreft mogen ze alle Nederlanders die voor de IDF werken hun staatsburgerschap afnemen. En hetzelfde geldt voor moslims die in legers willen dienen die niet de Nederlandse zijn. Als je van marokkaanse of turkse afkomst bent en je dienstplicht in Marokko of Turkije moet vervullen vind ik het een ander verhaal. Maar als je je militair gezien in wilt zetten voor een land dat niet Nederland is, stel ik voor dat je daar gaat wonen en het Nederlandse staatsburgerschap opgeeft, net als je aanspraak op alle sociale voorzieningen.

Dat is toch niet zo'n vreemde visie?

nee das niet vreemd...maar jij trekt dan ook dezelfde lijn m.b.t. het IDF....dat is nu niet het geval.

ZbaqZbaq
29-09-03, 19:38
Geplaatst door barfly
Wat een slap gelul weer!

De Nederlandse landmacht, marine en luchtmacht is er om de belangen van Nederland te verdedigen en alleen Nederlanders kunnen dienst nemen.

Wat jij dus aanhangt is het dienst nemen bij militante organisaties in het buitenland, en daarna de maatschappij van het land van herkomst voor de gevolgen op laten draaien. Ik neem aan dat als je dit een goede zaak vind, je het ook geen probleem vindt als mensen zich laten werven voor bijvoorbeeld de IDF?
Met mensen zoals jij is het altijd: Als het niet in mijn straatje te pas komt dan ga ik ageren en als het verhaal precies hetzelfde is en wél in mijn straatje te pas komt ga ik het propageren.

Mijns inziens ben je een slappeling met een hele grote mond. :zwaai:

Mijns inziens ben je een beetje voorbarig met je conclusie...flapdrol.

Ik vind alleen als je MOslims niet toestaat om deel te nemen aan een ander leger , je dit ook moet doen met Joden.

barfly
29-09-03, 19:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
Mijns inziens ben je een beetje voorbarig met je conclusie...flapdrol. ]/B]

Ik heb je kennelijk ergens geraakt? :p


[B]
Ik vind alleen als je MOslims niet toestaat om deel te nemen aan een ander leger , je dit ook moet doen met Joden.

Ik vind ook dat iedereen die in "den vreemde" dienst neemt onmiddelijk zijn of haar staatburgerschap dient te verliezen dus óók als je dienst neemt bij de IDF. Dus zonder uitzonderingen en geen ronselpraktijken voor de jihad.

ZbaqZbaq
29-09-03, 20:04
Geplaatst door barfly

Ik vind ook dat iedereen die in "den vreemde" dienst neemt onmiddelijk zijn of haar staatburgerschap dient te verliezen dus óók als je dienst neemt bij de IDF. Dus zonder uitzonderingen en geen ronselpraktijken voor de jihad.

leuk en aardig allemaal...maar zolang dat niet het geval is mag die dubbele standaard die nu geldt aan me reet roesten.

Dus een ieder die zich geroepen voelt om met geweld Islamitischgrond te bevrijden moet dat zeker doen.

barfly
29-09-03, 20:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
leuk en aardig allemaal...maar zolang dat niet het geval is mag die dubbele standaard die nu geldt aan me reet roesten.

Dus een ieder die zich geroepen voelt om met geweld Islamitischgrond te bevrijden moet dat zeker doen.

Achja, ik had niet veel anders verwacht :jammer:

Weetjewat? Hang jij lekker je eigen wetten aan dan zal de staat der Nederlanden d'r wel wat op verzinnen.

Verder is het natuurlijk jammer dat er een inconsistentie is wat betreft de strafmaat of strafbaarheid over dienst nemen in vreemde legers. Maarja als je denkt dat je daar iets aan kunt doen moet je dat natuurlijk vooral niet doen. Stel je voor dat de geronselden voor de IDF strafbaar worden of de situatie ter discussie wordt gesteld :)

Mafkees
29-09-03, 20:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk...moslims hebben geen idealen en gevoel voor rechtvaardigheid...die kunnen hun jongeren alleen met hersenspoelen zover krijgen om zich in te zetten voor vrijheid en tegen onderdrukking.

Heb `n keer `n iets bijgewoond waar subtiel werd verwezen naar de zgn jihadstrijd in de rest van de wereld, en kan met zekerheid zeggen dat de spreker totaal geen gevoel voor rechtvaardigheid heeft laat staan `n zinnig ideaal behalve dat uitgemolken gezeik over werelddominantie.

Donna
29-09-03, 20:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
leuk en aardig allemaal...maar zolang dat niet het geval is mag die dubbele standaard die nu geldt aan me reet roesten.

Dus een ieder die zich geroepen voelt om met geweld Islamitischgrond te bevrijden moet dat zeker doen.

:duim:

Je hebt gelijk! Offer je op om de hypocrisie van het Nederlandse beleid aan te tonen... dat is pas jihad! Laat je afknallen door de Indiase grenspolitie omdat je een punt wilt maken dat gestoorde christenen uit NL wel potten mogen wassen voor de IDF en moslims geen bommen mogen maken voor OBL. Want het is inderdaad diep onrechtvaardig ja.....

Je zou je energie ook wat positiever aan kunnen wenden. In plaats van mensen aan sporen zich vrijwillig bij de Tjetjeense grens te melden, kun je ook een lobby starten om de IDF ronselpraktijken verboden te krijgen..

Donna
29-09-03, 20:55
Geplaatst door EdV
Dienst nemen in vreemde lands- of krijgsdienst zonder toestemming van de Nederlandse regering leidt tot verlies van het staasburgerschap.
De vraag is wat de formele houding van onze regering is t.o.v. bijvoorbeeld het IDL.
Maar hoe dan ook zou men het moeten verbieden.

Ed

De houding van NL tov de IDF is bijzonder vreemd. Ik weet dat een aantal nederlandse jongens die zich bij de bosniers hebben aangemeld hun staatsburgerschap zijn verloren eind jaren '90, maar de IDF ronselaars hebben gewoon een officieel kantoor in Amsterdam. De truuc is dat ze die rare gristenen die zich aanmelden voor dienst allerhande kutklusjes laten doen. Niet in bezet gebied. Maar de hele rationale achter dei kutklusjes is dat de *echte* militairen dan minder kutklusjes hoeven doen zodat ze de Palestijnen in bezet gebied beter kunnen onderdrukken. In mijn optiek is het faciliteren van de IDF hetzelfde als het formeel dienen in de IDF, en zeker nu, nu Israel in staat van oorlog is.

Ik kan er dus niks anders van maken dan dat de IDF ronselpraktijken in NL worden gedoogd. Je mag in geen enkel vreemd leger dienen, behalve in de IDF. Krom.

freya
30-09-03, 01:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk...moslims hebben geen idealen en gevoel voor rechtvaardigheid...die kunnen hun jongeren alleen met hersenspoelen zover krijgen om zich in te zetten voor vrijheid en tegen onderdrukking.

[/URL]


:cheefbek: Idealen en gevoel voor rechtvaardigheid kan je ook op een andere manier tot uitdrukking brengen.
Door lid te worden van de AEL bv :fpuh:
Of zijn die toch ook aan het recruteren voor de gewapende jihad? :argwaan:

Ik weet niet zo zeker of de taliban wel aan het vechten zijn voor vrijheid. Jij wel?

Mark
30-09-03, 08:18
hehehe iemand die zo dom is om zijn leven te geven voor de persoonlijke strijd van een of andere locale warlord is wat mij betreft geen groot verlies.

dus lekker boeien of iemand naar Pakistan vertrekt, ik wens ze veel plezier toe :)

freya
30-09-03, 08:47
Geplaatst door Mark
hehehe iemand die zo dom is om zijn leven te geven voor de persoonlijke strijd van een of andere locale warlord is wat mij betreft geen groot verlies.

dus lekker boeien of iemand naar Pakistan vertrekt, ik wens ze veel plezier toe :)


Maar het is wel rot voor de ouders.

Dat probeer aan zbagje duidelijk te maken, maar dat komt niet aan omdat hij kennelijk zijn zoontje al aan het voorbeeiden is op vertrek naar Pakistan.

ZbaqZbaq
30-09-03, 10:11
Als iemand al een warlord is dan is het Bush wel...

en een paar honderd hollanders zijn m een handje aan het helpen.....


hypocriet ?

sadeeQ
30-09-03, 17:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als iemand al een warlord is dan is het Bush wel...

en een paar honderd hollanders zijn m een handje aan het helpen.....


hypocriet ?

:lol: