PDA

Bekijk Volledige Versie : De leugens van het 20:00 Journaal.



Al Sawt
29-09-03, 20:21
Vanavond zat ik naar de 20:00 Journaal te kijken, met name de rubriek over de "viering" van 3 Intifada, trok mijn interesse.

Tot mijn grote verbazing, hoorde ik een stem die een leugenachtige feiten achter elkaar zat op te sommen.

Volgens die stem zouden 50% van de Israelische kinderen spanningen, hebben met als oorzaak dat ze een zelfmoord aanslag hebben meegemaakt of mensen kennen die omgekomen zijn bij dergelijke aanslagen.

Terwijl de gegevens van NOS Journaal, het volgende hebben laten zien; 129 zelfmoord aanslagen en 550 burgerdoden die in heel Israel gevallen zijn en de dood van 260 Israelische soldaten.

Als we vanuit gaan dat de meeste zelfmoord aanslagen in de bezette gebieden plaats hebben gevonden, en dat onder de burgerdoden kolonisten en reservisten zijn meegeteld, en dat Jeruzalem maar een gedeelte van de Palestijnse zelfmoord aanslagen te verwerken krijg.

Dan vraag ik me af, hoe is het mogelijk dat de helft van de Jeruzalemse jeugd een aanslag hebben meegemaakt of mensen kennen die omgekomen zijn?


Wil iemand mij het gaan uitleggen?

Of misschien zijn ze verward met lijd die door de verkeersongelukken veroorzaakt wordt, tijdens het begin van de sabbat!

Arvid
29-09-03, 20:24
stuur eens een mailtje naar NOS

barfly
29-09-03, 20:30
Volgens mij hadden ze het over 70% van de Israelische kinderen en 92% van de Palestijnse kinderen (een verloren generatie!)

En inderdaad zoals Arvid als aangeeft, stuur een mailtje naar de NOS.

Al Sawt
29-09-03, 20:39
Geplaatst door barfly
Volgens mij hadden ze het over 70% van de Israelische kinderen en 92% van de Palestijnse kinderen (een verloren generatie!)

En inderdaad zoals Arvid als aangeeft, stuur een mailtje naar de NOS. Van die 92% van de Palestijnse kinderen snap ik.
Omdat die in een oorlogsgebied leven.

Maar de meerderheid van de Israeliers merkt nauwelijks van de aanslagen.

barfly
29-09-03, 20:51
Geplaatst door Al Sawt
Van die 92% van de Palestijnse kinderen snap ik.
Omdat die in een oorlogsgebied leven.

Maar de meerderheid van de Israeliers merkt nauwelijks van de aanslagen.

In de eerste plaats denk ik dat het met name voor de Palestijnse kinderen (laten we de volwassenen even buiten beschouwing) een verschrikking moet zijn!
Als goede tweede is natuurlijk wel de Israelische jeugd. Kinderen die over straat moeten en, lijkt mj, wel degelijk de gevolgen zien en beleven van de Palestijnse aanslagen.
Wellicht zijn weinig daadwerkelijk slachtoffer maar velen hebben het in nabije omgeving gehoord, gezien of van familie of vrienden meegekregen..

Het meest schrijnende is wel dat de jeugd aldaar de komende 50 jaar alweer verknalt is en dat geldt voor beide partijen...

Ik wacht nog steeds op een VN resolutie... :moe:

Simon
29-09-03, 21:09
Geplaatst door Al Sawt
Volgens die stem zouden 50% van de Israelische kinderen spanningen, hebben met als oorzaak dat ze een zelfmoord aanslag hebben meegemaakt of mensen kennen die omgekomen zijn bij dergelijke aanslagen.

Nou leugenachtig zou ik die feiten niet noemen. Die kinderen kijken TV, zien de spanningen die heersen in hun samenleving en lijden daaronder. dat geloof ik best. Of het helemaal exact klopt zoals daar geformuleerd werd vind ik wat minder belangrijk.

Overigens gaf men ook aan dat 92% van de Palestijnse kinderen lijdt onder de bezetting en last heeft van angsten en depressies.

Simon

Donna
29-09-03, 21:22
Ik kan me vergissen, maar het grootste deel van de zelfmoordaanslagen vinden juist plaats binnen Israel. Dat is namelijk het hele punt, dat de Palestijnen willen uitdragen. Zolang de Palestijnen geen rechtvaardigheid kennen, krijgen de Israli's geen veiligheid. En het is ook de oneliner van de Israelische vredesbeweging: de IDF moet Israel beveiligen, niet de kolonisten, want hier vallen de meeste doden (in Israel zelf).

freya
29-09-03, 23:11
Geplaatst door barfly


Ik wacht nog steeds op een VN resolutie... :moe:

Nog eentje ?! :dood:

Al Sawt
30-09-03, 03:42
Geplaatst door Simon
Nou leugenachtig zou ik die feiten niet noemen. Die kinderen kijken TV, zien de spanningen die heersen in hun samenleving en lijden daaronder. dat geloof ik best. Of het helemaal exact klopt zoals daar geformuleerd werd vind ik wat minder belangrijk.

Overigens gaf men ook aan dat 92% van de Palestijnse kinderen lijdt onder de bezetting en last heeft van angsten en depressies.

Simon Het gaat om de redenatie, dat 50% van de Israelische kinderen een aanslag mee heeft gemaakt of mensen uit hun omgeving kennen die omgekomen zijn.

Dit zou moeten betekenen, dat aanslagen schering en inslag zijn in Israel. En dat het over het hele land voorkomen.

Terwijl de cijfers over maar 129 aanslagen praten en 'maar' 550 burgerdoden.

Een staaltje Israelische propagande! Met dank aan het NOS.

Al Sawt
30-09-03, 03:46
Geplaatst door Donna
Ik kan me vergissen, maar het grootste deel van de zelfmoordaanslagen vinden juist plaats binnen Israel. Dat is namelijk het hele punt, dat de Palestijnen willen uitdragen. Zolang de Palestijnen geen rechtvaardigheid kennen, krijgen de Israli's geen veiligheid. En het is ook de oneliner van de Israelische vredesbeweging: de IDF moet Israel beveiligen, niet de kolonisten, want hier vallen de meeste doden (in Israel zelf). De meeste aanslagen vinden binne de Palestijnse gebieden plaats. Vooral op nederzettingen en roadblocks.

Qua burgerdoden, zijn binnen Israel meer doden gevallen, komt ondermeer door de veelvuldige aanwezigheid van soft-targets. Maar de meeste aanslagen hebben echter plaats gevonden in de bezette gebieden.

Simon
30-09-03, 07:28
Geplaatst door Al Sawt
Het gaat om de redenatie, dat 50% van de Israelische kinderen een aanslag mee heeft gemaakt of mensen uit hun omgeving kennen die omgekomen zijn.

Nou volgens mij gaat het daar dus niet om. Het gaat erom of er inderdaad sprake is van angst en de gevolgen daarvan.

Simon

Maarten
30-09-03, 11:15
Geplaatst door Al Sawt
het over het hele land voorkomen.

Terwijl de cijfers over maar 129 aanslagen praten en 'maar' 550 burgerdoden.

Een staaltje Israelische propagande! Met dank aan het NOS.

Precies sawt! Paar miljoen Israeli's, dus er wordt gelogen bij het leven.
Het journaal is voortdurend fout bezig. Volgens mij is dat Hans Laroes daar..

En over die kinderen, mijn god.. De Israelische kunnen gewoon aan hun toekomst werken, terwijl een palestijns kind in de regel nauwelijks en toekomst heeft!!

En die traumatisering?? Al die palestijnse kinderen leven nota bene in bezet gebied!! Voortdurend commotie, militairen enz! De Israelische kinderen leven níet in bezet gebied!! Of dat even wat verschil maakt!!
Hele foute boel bij het Journaal!

En Simon begrijp ik hier ook niet. Begrijpelijk verhaal hoor over die Israelische kinderen, maar er komt geen Palestijns kind in voor. Als je met dezelfde gevoeligheid naar de Palestijnse kijkt, dan krijg je schrikbárende verhalen! Om te beginnen lijdt 25% aan ondervoeding!!

taouanza
30-09-03, 11:30
Ik verstond in en rondom Jeruzalem.

Simon
30-09-03, 11:35
Geplaatst door Maarten

En Simon begrijp ik hier ook niet. Begrijpelijk verhaal hoor over die Israelische kinderen, maar er komt geen Palestijns kind in voor. Als je met dezelfde gevoeligheid naar de Palestijnse kijkt, dan krijg je schrikbárende verhalen! Om te beginnen lijdt 25% aan ondervoeding!!

Ik vraag mij af of je het item in het journaal wel gezien hebt? Men had het over 50% van de Israelische kinderen die last had van spanningen en men had het over 92% van de Palestijnse kinderen die last hebben van depressies, stress en problemen met het gezag. Zowel in kwantiteit als in hoedaningheid werden de gevolgen voor de Palestijnse kinderen dus als ernstiger omschreven.

Simon

ZbaqZbaq
30-09-03, 11:38
niet relevant...


50% van de israelische kinderen zouden iemand kennen die in hun omgeving getroffen is door een verzetsdaad van de Palestijnen.......dat is gewoon bullshit.

maar ach...ze moeten dat zielige imago wel op peil houden. Hoe moet je anders het zaaien van dood en verderf goed praten.

Maarten
30-09-03, 13:40
Palestijnse kinderen hebben te..

Ik ga het nog niet eens meer opschrijven ook! Het is te zot voor worden om die dingen te vergelijken! Weer een kwartier bezig om daar hele lijsten van te maken..
Ze moesten al die journalisten eens voor een half jaartje naar de Westbank en Gaza verhuizen. Volgens mij kreeg je dan hele andere verhalen.
(nee ik heb het niet gezien. En het zou alleen over Jeruzalem gegaan kunnen zijn.)

(Simon, begin gerust met hoe het is om kind te zijn van ouders die soms dagelijks vernederd worden. Pak dan ook de driedubbele hoeveelheid doden, alle mishandelingen enz.. leuk begin..)

Maarten
30-09-03, 14:06
Op de voorpagina van www.palestinechronicle.com zie je meteen:
Israel: minstens 500 doden plus zeker 240 soldaten (in de bezette gebieden!) (klopt ongeveer met de cijfers hierboven)
Palestijnen: 2500 doden, waarvan 400 kinderen en 200 vrouwen.

Simon
30-09-03, 14:29
Geplaatst door Maarten
Simon, begin gerust met hoe het is om kind te zijn van ouders die soms dagelijks vernederd worden. Pak dan ook de driedubbele hoeveelheid doden, alle mishandelingen enz.. leuk begin..

Ik begrijp niet waarom je zo tekeer gaat. Ik weet ook wel dat er 3 keer zo veel doden aan palestijnse kant vallen en 12 keer zoveel gewonden. Het staat mij alleen tegen dat het blijkbaar niet gezegd mag worden dat ook Israelische kinderen lijden onder dit conflict. Want daar komen jullie reacties op neer.

Simon

jaja
30-09-03, 14:33
Geplaatst door Maarten
Op de voorpagina van www.palestinechronicle.com zie je meteen:
Israel: minstens 500 doden plus zeker 240 soldaten (in de bezette gebieden!) (klopt ongeveer met de cijfers hierboven)
Palestijnen: 2500 doden, waarvan 400 kinderen en 200 vrouwen. staat er ook bij sinds wanneer ... Of denk je dat een kind (palestijns of joods) wiens familielid voor 2000 is gedood er geen trauma aan over gehouden heeft ...??? (Ik meen mij te herinneren dat er voor 2000 ook zo nu en dan wat gebeurde ...)
Verder zei het Journaal duidelijk dat het ging om gedode of verwonde verwanten en vrienden.

youssef_007
30-09-03, 14:56
volgens mij gaat het niet om de getallen hier, het gaat erom dat israel:

een volk aan het verdrijven is uit haar land (4,5 miljoen palestijnse vluchtelingen leven tot op de dag van vandaag in tenten verdreven uit hun land).

Een volk aan het uitroeien is met alle middelen die daarvoor ter beschikking worden gesteld door Amerika (tanks, F16's, Apaches..).

Een volk aan het opsluiten is in vluchtelingenkampen gevangenissen en zelfs in hun eigen wijken door middel van checkpoints.


Dit is het beleid van israel en amerika staat daar vierkant achter met haar geld politiek en militaire materieel.

lennart
30-09-03, 15:01
50% van de israelische kinderen zouden iemand kennen die in hun omgeving getroffen is door een verzetsdaad van de Palestijnen.......dat is gewoon bullshit.


Dat geloof ik best hoor. In Israel zijn vriendschapnetwerken heel groot en bovendien zijn gezinnen heel groot. Geeft overigens aan dat jij weinig van de Israelische samenleving af weet.

Om een beetje aan te geven hoe dit werkt, in Israel wanneer er een bomaanslag is, gaan direct alle mobiele telefoons van de jongeren af om te vragen of ze nog heel zijn.

ZbaqZbaq
30-09-03, 15:44
ben benieuwd hoe het zou gaan als de palestijnen ook allemaal mobieltjes hebben.....


tering ...volgens mij zouden die zendmasten gewoon oververhit raken

lennart
30-09-03, 15:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
ben benieuwd hoe het zou gaan als de palestijnen ook allemaal mobieltjes hebben.....

tering ...volgens mij zouden die zendmasten gewoon oververhit raken

True.. Die masten zouden dan ook het eerste doelwit zijn.

ps. Ik denk dat een communicatienetwerk tussen Palestijnen en Joden met Wireless Lan een goede eerste stap richting vrede zou zijn.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:04
Vrede kan alleen gesloten worden op basis van rechtvaardigheid. Anders zal er nooit enige legitimiteit voor zijn.

En rechtvaardigheid kan alleen als de Palestijnen hun land terug krijgen. Alle vluchtelingen naar hun huizen terug kunnen keren. En alle schade, zowel materieel al immaterieel, gecompenseerd wordt.

lennart
30-09-03, 16:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Vrede kan alleen gesloten worden op basis van rechtvaardigheid. Anders zal er nooit enige legitimiteit voor zijn.

En rechtvaardigheid kan alleen als de Palestijnen hun land terug krijgen. Alle vluchtelingen naar hun huizen terug kunnen keren. En alle schade, zowel materieel al immaterieel, gecompenseerd wordt.

blabla, dat weet toch iedereen. ook Israeli... het probleem van het conflict is dat het een politiek probleem is. Hierdoor zijn vredeslievende mensen opgesloten in hun eigen kamp. Een ware doorbraak in het conflict kan dus alleen gebeuren door danwel dood en verderf, danwel een beweging die wordt gedeeld door grote groepen mensen aan beide kanten. Omdat de politiek niet instaat is een dergelijke beweging te creeeren, zullen de mensen het zelf moeten doen.

De vraag is dan, hoe kunnen ze dat doen, wanneer er geen communicatie tussen beide kampen mogelijk is. De oplossing is dan niet politiek maar informatietechnisch.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:21
Geplaatst door lennart
blabla, dat weet toch iedereen.

daar kan je je nog eens heel flink in vergissen. Daarom kan het nooit kwaad om het een paar keer te herhalen. ;)


De vraag is dan, hoe kunnen ze dat doen, wanneer er geen communicatie tussen beide kampen mogelijk is. De oplossing is dan niet politiek maar informatietechnisch. [/QUOTE]

simple oplossing:

Zij die vrede willen moeten de huizen en de grond van de rechtmatige eigenaars verlaten.

Als ze dat niet doen dan zijn ze ook niet uit op vrede.

dus het kan vreindelijk:

Hello Mr. Cohen. Do you mind giving me back my land and property ?

en als dat niet werkt....

Hello Mr. Cohen......BOEMMMMM !!!!!

lennart
30-09-03, 16:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
simple oplossing:

Zij die vrede willen moeten de huizen en de grond van de rechtmatige eigenaars verlaten.

Als ze dat niet doen dan zijn ze ook niet uit op vrede.

dus het kan vreindelijk:

Hello Mr. Cohen. Do you mind giving me back my land and property ?

en als dat niet werkt....

Hello Mr. Cohen......BOEMMMMM !!!!!

Alleen Mr. Cohen spreekt nooit met de oorspronkelijke eigenaar van het eigendom. Dat komt omdat die communicatielijnen niet bestaan.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:28
of omdat Mr. Cohen het gewoon niet wil.

Mr. Cohen weet dondersgoed dat ie in het huis en op het grond van een ander woont.

Hij weet ook dondersgoed dat de rechtmatige eigenaar in een vluchtelingenkamp woont en eigenlijk terug wil

jaja
30-09-03, 16:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
De vraag is dan, hoe kunnen ze dat doen, wanneer er geen communicatie tussen beide kampen mogelijk is. De oplossing is dan niet politiek maar informatietechnisch.
simple oplossing:

Zij die vrede willen moeten de huizen en de grond van de rechtmatige eigenaars verlaten.

Als ze dat niet doen dan zijn ze ook niet uit op vrede.

dus het kan vreindelijk:

Hello Mr. Cohen. Do you mind giving me back my land and property ?

en als dat niet werkt....

Hello Mr. Cohen......BOEMMMMM !!!!! [/B] het goede nieuws is dat de meeste palestijnen hebben ingezien dat deze oplossing in ieder geval geen vrede brengt ... Helaas zijn er nog enkele lieden met wapens en bommen die denken dat het lukt. Dat maakt de onderhandelingen over een echt compromis moeilijker en maakt het voor radicalen aan Israelische kant makkelijker om het zoeken naar compromissen af te wijzen. Kortom, waarschijnlijk niet de meest simpele oplossing omdat het niets oplost.

lennart
30-09-03, 16:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
of omdat Mr. Cohen het gewoon niet wil.

Mr. Cohen weet dondersgoed dat ie in het huis en op het grond van een ander woont.

Hij weet ook dondersgoed dat de rechtmatige eigenaar in een vluchtelingenkamp woont en eigenlijk terug wil

Nah, mr. Cohen weet dat niet, want hij is voorgelogen door zijn overheid en media over de geschiedenis, over de ware aard van zionisme. Het is best schokkend hoor, hoe onwetend Israeli worden gehouden. Tegenwoordig zijn de meeste Israeli apolitiek.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:34
wie zegt dat de Palestijnen vrede willen zolang hun land bezet wordt en zij geterroriseerd worden en uitgemoord ?

Israel mag geen vrede kennen zolang het nog bestaat.

Er bestaat geen compromis. Hoogstens een tijdelijke wapenstilstand.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:37
Geplaatst door lennart
Nah, mr. Cohen weet dat niet, want hij is voorgelogen door zijn overheid en media over de geschiedenis, over de ware aard van zionisme. Het is best schokkend hoor, hoe onwetend Israeli worden gehouden. Tegenwoordig zijn de meeste Israeli apolitiek.

Dat is zuivere onzin lennart.

50 jaar geleden hebben ze zelf de Palestina etnisch gezuiverd en betrokken ze de huizen van Palestijnen waar hun meest persoonlijk eigendommen nog in lagen.

Dan kunnen ze nu echt niet doen alsof hun neus bloedt.

Van wie dachten ze anders dat die meubels en die huizen waren ?
Van wie dachten ze anders dat het speelgoed in die kinderkamer was ?

lennart
30-09-03, 16:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Van wie dachten ze anders dat die meubels en die huizen waren ?
Van wie dachten ze anders dat het speelgoed in die kinderkamer was ?

Ik heb nieuws voor je. Dit is 50 jaar geleden, de meeste van die mensen zijn dood en begraven. Als ze er nog leven, zullen ze er nooit over gepraat hebben met hun kinderen. Hun kinderen hebben een verheerlijkte geschiedenis op school geleerd. Er is heel veel ontwetendheid onder het volk!

En zelfs als meneer Cohen bereidt is zijn huis op te geven aan een gezin van een Palestijnse vluchteling mag hij dat niet eens van zijn overheid, die eigenaar is van het huis waar hij in woont.

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:53
Geplaatst door lennart
Ik heb nieuws voor je. Dit is 50 jaar geleden, de meeste van die mensen zijn dood en begraven. Als ze er nog leven, zullen ze er nooit over gepraat hebben met hun kinderen.

:wow:

50 jaar en dan dood en begraven ? Juist die huigelaars die de leeftijd van 50-80 hebben bepalen nu het beleid.

jaja
30-09-03, 16:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
wie zegt dat de Palestijnen vrede willen zolang hun land bezet wordt en zij geterroriseerd worden en uitgemoord ? de palestijnen in zo ongeveer elke opiniepeiling die palestijnse opiniepijlers doen ... zowel in de bezette gebieden, als in de vluchtelingenkampen in Libanon etc .....


Israel mag geen vrede kennen zolang het nog bestaat.

Er bestaat geen compromis. Hoogstens een tijdelijke wapenstilstand. kortom, veel geblaat, maar de werkelijkheid achterhaalt het wel....

ZbaqZbaq
30-09-03, 16:55
de werkelijkheid is dat Israel de minst veilge plaats is voor Joden om te vertoefen.....geheel in tegenstelling tot het doel van de illigale stichting van die staat

lennart
30-09-03, 16:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
:wow:

50 jaar en dan dood en begraven ? Juist die huigelaars die de leeftijd van 50-80 hebben bepalen nu het beleid.

The haves bepalen het beleid ja. Die wonen in grote mooie huizen en ik kan je garanderen dat dat geen gestolen Palestijnse huizen zijn.
Maargoed jij geeft nu het beleid de schuld dus we bereiken nu een vicieuze circel, ik verwijs je naar mijn eerste bijdrage.

ZbaqZbaq
30-09-03, 17:02
Geplaatst door lennart
The haves bepalen het beleid ja. Die wonen in grote mooie huizen en ik kan je garanderen dat dat geen gestolen Palestijnse huizen zijn.
Maargoed jij geeft nu het beleid de schuld dus we bereiken nu een vicieuze circel, ik verwijs je naar mijn eerste bijdrage.

ach..alsof alle 50-80 ers beleid makers zijn.

En die grote huizen zijn gebouwd op andermans grond.

Dat ik het beleid de schuld geef en de "gewone" kolonisten vrijpleit is ook onzin.

Jij houdt die kakkerlakken de hand boven het hoofd tegen beter weten in. Een ieder die daar woont op grond waarvoor hij niet betaald heeft aan de rechtmatige eigenaars is willens en wetens een bezetter.

Blade20
30-09-03, 17:21
Ik denk dat ze waarschijnlijk via via via ook meetellen. Al vindt ik dit zelf een nogal dubiuze manier van tellen....

Trouwens, het aantal slachtoffers valt mij nogal hard mee, en daar maken de Israeliers zich zo zorgen om. Er komen in NL nog meer mensen om door het verkeer hiero.
DIt bewijst dus dat de Israeliers veel te zwaar overreageren en de Palastijnen hun zelfmoorcommando's te veel ophemelen.

Overigens, dat van Arafat die beter werd op deze 'feestdag'is natuurlijk mythevorming. Maar ik denk dat de meeste van jullie dit natuurlijk door hadden.

lennart
30-09-03, 17:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach..alsof alle 50-80 ers beleid makers zijn.


Vicieuze circel. Trouwens rekenen kan je ook al niet 50-50 = 0. Hoeveel 0jarigen ken jij die precies weten wat er toen gaande was? Alleen 70+ers kan je schuld geven dat ze hypocriet zijn. Zoals ik al eerder zij, mensen die hun huis aan een Palestijn willen geven, hebben een probleem met de Joodse wet.



En die grote huizen zijn gebouwd op andermans grond.


Bestrijd ik ook niet, maar jij zegt dat ze hun huis moeten teruggeven. :p

Je bent een zeer slecht debater moet ik zeggen.



Dat ik het beleid de schuld geef en de "gewone" kolonisten vrijpleit is ook onzin.


Jij weet eigenlijk niet wie je de schuld wil geven, dat komt omdat je niets van het conflict snapt, en ook nooit de achtergrond hebt onderzocht. Bovendien zoals ik eerder stelde de gewone kolonist moet wel iemand hebben om zijn huis aan terug te geven. De gewone kolonist kent echter de oorspronkelijke eigenaar van het land niet, omdat er geen communicatie mogelijk is. Hierin zit een groot probleem, waar jij overheen dendert, denk jij nu echt dat Israeli de hele dag bezig zijn met waar huis vandaan komt? Hoe naief ben jij eigenlijk. Netzoals Palestijnen zijn de meeste Israeli gewoon bezig om hun dag door te komen met brood op de plank. Jij claimt dat alle Israeli precies hun eigen geschiedenis kennen, maar hiermee geef jij dat jij juist hun geschiedenis niet kent.



Jij houdt die kakkerlakken de hand boven het hoofd tegen beter weten in. Een ieder die daar woont op grond waarvoor hij niet betaald heeft aan de rechtmatige eigenaars is willens en wetens een bezetter.

Em sure :rolleyes:

Ik pleit voor een vreedzame oplossing, en ik heb geen vertrouwen in politici aan beide kanten. Waarom? Omdat er aan beide kanten politici zijn die erop gericht zijn hun achterban te scheiden van de ander en dit kan slechts leiden tot een bloedbad. Om dit obstakel te overkomen is er een grassroots vredesbeweging nodig onder zowel Moslims, Christenen, Joden en Seculieren met als doel een democratische staat met een sterke bescherming tegen sektarisch geweld. De manier om dit voor elkaar te krijgen is te zorgen voor een goed communicatie tussen alle groeperingen in Palestina.

Nu tenzij jij een voorstander bent voor een bloedbad in Palestina, lijkt mij dat jij maar een toontje lager moet zingen.

Tenslotte segregatie is een misdaad tegen Islam, omdat het de verspreiding van Islam in de weg staat.

lennart
30-09-03, 17:23
Trouwens, het aantal slachtoffers valt mij nogal hard mee, en daar maken de Israeliers zich zo zorgen om. Er komen in NL nog meer mensen om door het verkeer hiero.
DIt bewijst dus dat de Israeliers veel te zwaar overreageren en de Palastijnen hun zelfmoorcommando's te veel ophemelen.


Dat zeg ik nu ook altijd. Trouwens in Israel zelf is het aantal verkeersslachtoffers ook groter dan het aantal terreurslachtoffers.

Dus als minder doden willen kunnen ze beter een oorlog tegen het wegterrorisme voeren.

jaja
30-09-03, 18:02
Geplaatst door lennart
Dat zeg ik nu ook altijd. Trouwens in Israel zelf is het aantal verkeersslachtoffers ook groter dan het aantal terreurslachtoffers.

Dus als minder doden willen kunnen ze beter een oorlog tegen het wegterrorisme voeren. waarbij je er van uit gaat dat dood of verwonding altijd even veel trauma achter laat bij de familieleden en vrienden ... de meeste psychologen zullen zeggen dat dat niet zo is ...

lennart
30-09-03, 18:10
Geplaatst door jaja
waarbij je er van uit gaat dat dood of verwonding altijd even veel trauma achter laat bij de familieleden en vrienden ... de meeste psychologen zullen zeggen dat dat niet zo is ...

Bron!

Ik durf me er sterk voor te maken dat wanneer de Israelische televisie net zoveel coverage zo geven aan wegterrorisme er dezelfde traumatische ervaring onder de bevolking vanuit zou gaan.

jaja
30-09-03, 18:46
Geplaatst door lennart
Bron!

Ik durf me er sterk voor te maken dat wanneer de Israelische televisie net zoveel coverage zo geven aan wegterrorisme er dezelfde traumatische ervaring onder de bevolking vanuit zou gaan. jij denkt dat heer geen verschil is tussen de verwerking van het bericht dat je man tijdens een botsing op de snelweg is omgekomen en het bericht dat je man is omgekomen door een zelfmoordaanslag???
Denk je echt dat het simpel "dood=dood" is???

lennart
30-09-03, 19:34
Geplaatst door jaja
jij denkt dat heer geen verschil is tussen de verwerking van het bericht dat je man tijdens een botsing op de snelweg is omgekomen en het bericht dat je man is omgekomen door een zelfmoordaanslag???
Denk je echt dat het simpel "dood=dood" is???

Nee, niet dood=dood. Want anders zou het hele leven een traumatische ervaring zijn, maar het komt toch wel in de buurt. Heb jij je lievelingsoma verloren op jonge leeftijd.

De overeenkomst tussen wegterrorisme en zelfmoordterorrisme is de zinloosheid van het weggerukte leven. Ik zie dan ook geen verschillen tussen de beide en ik denk dat de traumatische ervaring er ook niet anders om zal zijn.

Al Sawt
01-10-03, 18:35
Geplaatst door Simon
Ik begrijp niet waarom je zo tekeer gaat. Ik weet ook wel dat er 3 keer zo veel doden aan palestijnse kant vallen en 12 keer zoveel gewonden. Het staat mij alleen tegen dat het blijkbaar niet gezegd mag worden dat ook Israelische kinderen lijden onder dit conflict. Want daar komen jullie reacties op neer.

Simon Fout Simon.

Onze reacties komen op neer; dat de media leugens zit te verkondigen, of zogenaamde feiten niet controleert op de waarheidsgehalte ervan.

Alleen het "feit", dat 50% van de Israelische kinderen te maken hebben met geweld of mensen kennen uit hun directe omegeving die slachtoffer van geworden is, is een pertinente leugen.

Want op basis van dergelijke gegevens, kun je dan de misvatting maken, dat heel Israel een oorlogszone is.

Al Sawt
01-10-03, 18:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
Vrede kan alleen gesloten worden op basis van rechtvaardigheid. Anders zal er nooit enige legitimiteit voor zijn.

En rechtvaardigheid kan alleen als de Palestijnen hun land terug krijgen. Alle vluchtelingen naar hun huizen terug kunnen keren. En alle schade, zowel materieel al immaterieel, gecompenseerd wordt. En de repatriatie van Russen naar Rusland, van Ethiopiers naar Ethiopie etc etc.

ZbaqZbaq
01-10-03, 18:43
en niet te vergeten de europeanen naar europa

peyote
01-10-03, 20:24
Geplaatst door Al Sawt
Tot mijn grote verbazing, hoorde ik een stem die een leugenachtige feiten achter elkaar zat op te sommen.

Volgens die stem zouden 50% van de Israelische kinderen spanningen, hebben met als oorzaak dat ze een zelfmoord aanslag hebben meegemaakt of mensen kennen die omgekomen zijn bij dergelijke aanslagen.

Die stem was van een Israelische traumatoloog, en ze zei (volgens de ondertitels):
"Ongeveer 50% van de onderzochte kinderen heeft te maken gehad met terreur. Dat wil zeggen, dat ze vlak voor of na de aanslag op de plek van de aanslag waren. Of ze kennen iemand die is omgekomen of gewond is geraakt."

Als je een beetje beter had opgelet, wist je dat zij het niet over alle Israelische kinderen heeft, maar over een beperkte groep die blijkbaar in het onderzoek betrokken was.

Dat jij het nieuws blijkbaar maar half volgt en daaruit je eigen conclusies trekt zegt genoeg over hoe jij je mening vormt en anderen leugens in de schoenen probeert te schuiven.

Mocht je volgende weer het journaal willen beschuldigen, kijk dan hier even http://www.omroep.nl/nos/journaal/paginas/uitzendingen/video_archief.html of je het wel goed gesnapt hebt.

Maarten
02-10-03, 03:33
Geplaatst door peyote

Mocht je volgende weer het journaal willen beschuldigen, kijk dan hier even http://www.omroep.nl/nos/journaal/paginas/uitzendingen/video_archief.html of je het wel goed gesnapt hebt.

Heel verhelderend peyote, niets mis mee dus. Bedankt.

Maar verdedig niet meteen het hele journaal. Ik luister doorgaans wél goed, en vind dat er een heleboel aan mankeert. Die "middenweg" bij hun hangt behoorlijk scheef af en toe. Dat doet de redactie, maar waarschijnlijk ook de reporter, die waarschijnlijk hoog en droog in Tel Aviv zit.
Parkeer zo'n vent permanent in Gaza, en je krijgt totáal andere verhalen. Dan worden Palestijnen eindelijk ook eens een keer normaal mens. dan zal een groot deel van de problemen van de israeli's, die ze nu laten zien, echt een relatief luxeprobleem blijken te zijn.

Dutchguy
02-10-03, 08:15
Geplaatst door lennart
Nee, niet dood=dood. Want anders zou het hele leven een traumatische ervaring zijn, maar het komt toch wel in de buurt. Heb jij je lievelingsoma verloren op jonge leeftijd.

De overeenkomst tussen wegterrorisme en zelfmoordterorrisme is de zinloosheid van het weggerukte leven. Ik zie dan ook geen verschillen tussen de beide en ik denk dat de traumatische ervaring er ook niet anders om zal zijn.

Daar ben ik het echt totaal niet mee eens.

Stel, je verliest je vader of moeder in een auto-ongeluk. Dan zullen er ook gevoelens van kwaadheid en onrecht naar boven komen, uiteraard, en veel verdriet.

Maar als iemand je vader of moeder met een aanslag om het leven helpt, betekent dat dat iemand moedwillig jouw dierbaren uit jouw leven weggerukt heeft.

Dat is nogal een verschil!

Maarten
02-10-03, 09:01
Geplaatst door Al Sawt
En de repatriatie van Russen naar Rusland, van Ethiopiers naar Ethiopie etc etc.

En de Israelische kinderen terug naar de baarmoeder etc etc..