PDA

Bekijk Volledige Versie : Lijfwacht: Mabel was wél Bruinsma's lief



Simon
30-09-03, 07:51
Lijfwacht: Mabel was wél Bruinsma's lief
Door Bert Huisjes

Mabel Wisse Smit had een veel inniger relatie met de in 1991 geliquideerde topcrimineel Klaas Bruinsma, dan zij heeft laten voorkomen. De huidige verloofde van prins Johan Friso had een maandenlange liefdesaffaire met de crimineel en was er wel degelijk van op de hoogte dat hij een kopstuk in de drugshandel was.

Dat verklaart Bruinsma's voormalige lijfwacht, Charly da Silva, die voor de Amsterdamse crimineel werkte tot diens gewelddadige dood. Da Silva (47) leefde lange tijd samen met Bruinsma op diens schip Neeltje Jacoba, waar Wisse Smit volgens hem ook regelmatig verbleef. Zij wist, zegt hij, precies wie Bruinsma was.

De lijfwacht is vorige week in Chili opgespoord door misdaadjournalist Peter R. de Vries. Het voormalige personeelslid van het Bruinsma-syndicaat zegt zich Mabel Wisse Smit goed te herinneren. De Vries zendt het interview met de lijfwacht, die zelf vastzat voor een liquidatie in 1983, donderdag uit.

,,Ik kende hem en wist: als iemand weet hoe de relatie tussen Bruinsma en Smit precies is geweest, moet hij het zijn'', zegt De Vries. ,,Ik ben naar Chili gereisd, waar hij al jaren woont. Hij wist niet eens dat zij nu verloofd is met prins Johan Friso. Ik moest hem vertellen dat ze met een Oranje gaat trouwen.''

De verklaring van de lijfwacht staat haaks op die van Mabel Wisse Smit. Zij stelde onlangs slechts kort een oppervlakkige kennis te zijn geweest van de topcrimineel. Ze liet dit weten nadat het zakenblad Quote haar vriendschap had onthuld.

Smit zou Bruinsma hebben ontmoet bij zeilwedstrijden. Toen ze er achter kwam wie hij in werkelijkheid was, zegt ze, had ze het contact direct verbroken.

,,Mabel, ken je me nog? Ik ken jou nog wel'', zegt Da Silva in het interview met De Vries, waarna hij opening van zaken geeft over de onstuimige relatie van de twee, eind jaren 80. Mabel Wisse Smit, toen nog studente economie en politicologie, voelde zich erg aangetrokken tot Bruinsma. ,,Hij stond er echt van te kijken dat ze nu in een heel ander, namelijk koninklijk milieu verblijft'', zegt De Vries. ,,We hebben een week samen opgetrokken. Het was de reis meer dan waard.''

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst gaf onlangs te kennen dat zij de achtergrond van Mabel Wisse Smit intensief heeft onderzocht en dat er geen beletsel is voor de verloving met prins Johan Friso. Smit had volgens de Rijksvoorlichtingsdienst direct gezegd dat ze ooit heel kort een oppervlakkig contact had gehad met Klaas Bruinsma, volgens criminologen de eerste maffiabaas in ons land.

Prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit hebben aangekondigd dat zij van plan zijn 24 april in het huwelijk te treden.

bron: AD

Simon
30-09-03, 07:54
Ik ben benieuwd wat tante Trix hier van vindt.

Mark
30-09-03, 08:10
Vieze gangsterslet...

wel leuk voor friso, ze is vast een beest in bed!

Ohw nee het is een schijnhuwelijk want hij is zo gay als maar kan zijn :haha:

ZbaqZbaq
30-09-03, 10:07
hahahh...we krijgen een gangsta bitch in het oranje huis....

We krijgen nu zeker allemaal drive-by shootings met auto's waarvan het kenteken begint met AA.

Mark
30-09-03, 10:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahh...we krijgen een gangsta bitch in het oranje huis....

We krijgen nu zeker allemaal drive-by shootings met auto's waarvan het kenteken begint met AA.

Friso is gewoon haar Papi Chulo! :fplet:

Sawda
30-09-03, 10:38
Mabel ontkent liefdesaffaire met Bruinsma

Uitgegeven: 30 september 2003 11:05
Laatst gewijzigd: 30 september 2003 11:05

DEN HAAG - Mabel Wisse Smit ontkent een liefdesaffaire te hebben gehad met de inmiddels vermoorde topcrimineel Klaas Bruisma. Dat heeft ze dinsdag de Rijksvoorlichtingst laten melden.

"Op verzoek van mevrouw Mabel Wisse Smit" deelt de dienst mee: "Mevrouw Wisse Smit heeft geen liefdesrelatie gehad met Klaas Bruinsma."

Dit is haar reactie naar aanleiding van een publicatie in het Algemeen Dagblad van heden. Hierin wordt gesteld dat de verloofde van Prins Friso volgens een ex-lijfwacht van Bruinsma een maandenlange liefdesaffaire met de crimineel heeft gehad. Dit zou blijken uit een interview van misdaadverslaggever Peter R. de Vries met deze lijfwacht, een zekere Charlie.

"Mevrouw Wisse Smit laat weten uit de naaste omgeving van de heer Bruinsma zich geen Charlie te kunnen herinneren."

bron (www.nu.nl)

Simon
30-09-03, 10:38
Het is wel maffia. De vader van Maxima liet tegenstanders boven zee uit helicopters gooien, Claus zat bij de Waffen SS, Bernhard is nog niet alles van bekend maar is niet alleen corrupt maar ook bang dat Edwin de Roy Zuydewijn een brief heeft waarin hij (Bernard) de Nazi's verzoekt stadhouder van Nederland te worden, Wilhelmina had genoeg van het gepeupel na WOII en had erg veel zin het parlement af te schaffen. Daarom moet het kabinet van de koningin opgedoekt. Geef Trix een goede schaar om lintjes te knippen en verder geen officiële bevoegdheden meer!

Simon

Mafkees
30-09-03, 10:41
Ik begrijp de ophef niet, vanwaar het gezanik, iedereen begaat wel eens misstappen in zijn of haar leven?!

000NobelPrizes
30-09-03, 10:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
hahahh...we krijgen een gangsta bitch in het oranje huis....

We krijgen nu zeker allemaal drive-by shootings met auto's waarvan het kenteken begint met AA.

:hihi:

Nog even en je kunt in de Soestdijkse paleistuin terecht voor cornetto's in Pablo's IJscobar.

Simon
30-09-03, 10:53
Geplaatst door Al3arbi
Ik begrijp de ophef niet, vanwaar het gezanik, iedereen begaat wel eens misstappen in zijn of haar leven?!

Toch is er wel een opvallend verschil tussen de behandeling van Edwin de Roy Zuydewijn en Mabel Wisse Smit.

Ook vind ik wel komisch dat wij zogenaamd een saai koningshuis hebben terwijl dat helamaal niet zo is. Men maakt er alleen minder ophef over dan in bijvoorbeeld de UK. Berhard heeft 2 buitenechtelijke dochters en woont samen met zijn minnares op paleis Soestdijk en geen mens die zich er druk om maakt.

Simon

000NobelPrizes
30-09-03, 11:00
Da's niet spannend. Het wordt pas leuk met echte koningsdrama's. Als Mabel's penosevriendjes de eerstgeboren troonopvolgers (meervoud? ik ken de prinsen-pikorde niet zo) gaan omleggen en zo.

Sawda
30-09-03, 11:01
Geplaatst door Al3arbi
Ik begrijp de ophef niet, vanwaar het gezanik, iedereen begaat wel eens misstappen in zijn of haar leven?!

Ik ben het met je eens dat ieder mens wel eens fouten in zijn leven kan maken. Ik vraag me alleen af of je een belangrijke functie mag bekleden in de politiek als je zo een verleden hebt. Ik meen mij te herinneren dat op het laatste moment een staatssecretaris is ontslagen omdat zij lid was van een omstreden organisatie.
Als lid van het koninklijkhuis dien je ook een goed verleden te hebben. Wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander!

Het verschil tussen Maxima en Mabel is dat de vader van Maxima omstreden was, zij was wel keurig en degelijk. Mabel heeft echter een duister verleden.

Is het niet zo dat zij ook een relatie had met een voormalig minister die ook niet echt 100 % was.

Simon
30-09-03, 11:19
Peter R. de Vries zal wel een hoop kijkers hebben donderdag. Mabel heeft al via de RVD een ontkenning de wereld ingestuurd. Nu eens kijken of de RVD de uitzending gaat proberen te voorkomen.

Simon

sneeuwitje
30-09-03, 11:26
Geplaatst door Simon
Het is wel maffia. De vader van Maxima liet tegenstanders boven zee uit helicopters gooien, Claus zat bij de Waffen SS, Bernhard is nog niet alles van bekend maar is niet alleen corrupt maar ook bang dat Edwin de Roy Zuydewijn een brief heeft waarin hij (Bernard) de Nazi's verzoekt stadhouder van Nederland te worden, Wilhelmina had genoeg van het gepeupel na WOII en had erg veel zin het parlement af te schaffen. Daarom moet het kabinet van de koningin opgedoekt. Geef Trix een goede schaar om lintjes te knippen en verder geen officiële bevoegdheden meer!

Simon

Het koningshuis love oorlogsmisdadigers van toen en heden.
En vooral die Beatrix en haar pa.

Simon
30-09-03, 12:34
DEN HAAG Mbeal Wisse Simt de vfldeoore van pnirs Fsrio onnetkt een liareffeiasfde te hbeben gaehd met de iildmneds vomorerde tiepcmiorenl Klaas Bsrniuma Dat heeft ze de Rjennioivikghcitdlsrsot dnidasg ltaen mdelen kort nadat de PvdA in de Tdweee Kemar ohleipednrg had gagaervd over de verdmenee raetile Het Aleemgen Dblagad meldde dnghtiaondecsd dat mgeseasdealivgrdvar Peetr R de Vires deze week op tv komt met een ljhfwcait van Bumirsna die berweet dat Mbael wel dgiljeek de mrnenias van de cereiminl was

sneeuwitje
30-09-03, 13:54
Geplaatst door Simon
DEN HAAG Mbeal Wisse Simt de vfldeoore van pnirs Fsrio onnetkt een liareffeiasfde te hbeben gaehd met de iildmneds vomorerde tiepcmiorenl Klaas Bsrniuma Dat heeft ze de Rjennioivikghcitdlsrsot dnidasg ltaen mdelen kort nadat de PvdA in de Tdweee Kemar ohleipednrg had gagaervd over de verdmenee raetile Het Aleemgen Dblagad meldde dnghtiaondecsd dat mgeseasdealivgrdvar Peetr R de Vires deze week op tv komt met een ljhfwcait van Bumirsna die berweet dat Mbael wel dgiljeek de mrnenias van de cereiminl was


Simon, wat is er me je gebeurd? :confused:

Simon
30-09-03, 14:35
Geplaatst door sneeuwitje
Simon, wat is er me je gebeurd? :confused:

Ik vond een leuk script waarmee je woorden intern kan husselen terwijl de eerste en de laatste letter op hun plek blijven. Als ik bijvoorbeeld de eerste bijdrage in deze topic neem dan levert dat het volgende op:

Lcfaihjwt Mbeal was wél Bnismrua s lief
Door Bret Heusjis

Maebl Wssie Simt had een veel ineignr reatlie met de in gliueqrdedeie tnmripeeicol Klaas Bsmrnuia dan zij hefet laten vkoroeomn De hgduiie veofrolde van pirns Joahn Fisro had een mlnagannaede liesfdferfiaae met de ciermniel en was er wel digjelek van op de hogote dat hij een kpuostk in de dnughsdearl was Dat vrealakrt Biunmsra s vragmloioe lfiawjhct Crhlay da Slvia die voor de Aesmmtardse cmieenril wektre tot deins gdlwgdiedaee dood Da Silva lfeede lnage tjid samen met Bmriusna op denis scihp Neetlje Jobaca waar Wsise Smit vnegols hem ook rmietlegag vebrelef Zij wsit zegt hij perices wie Bnrmuisa was De lijawcfht is vrgoie week in Cilhi osgropeopd door muronidadjisalsat Peter R de Vries Het vmorigaole psonselrleied van het B-mirnaiscuaysandt zget zich Mbeal Wsise Smit geod te hrieennern De Veirs zednt het irevtienw met de ljifwchat die zlef vazstat voor een litqduiiae in dedodnarg uit Ik kdene hem en wsit als ieamnd weet hoe de rteiale tsusen Birmnusa en Smit prciees is geewest moet hij het zijn zget De Viers Ik ben naar Chili giseerd waar hij al jaern woont Hij wsit neit enes dat zij nu vloeorfd is met prins Joahn Frsio Ik mesot hem vlleetern dat ze met een Ojanre gaat truowen De vrlnkeirag van de lcfjwiaht satat hkaas op die van Meabl Wssie Smit Zij sdtele onaglns sheclts kort een ogerkalkppvie kneins te zjin geeewst van de temeincripol Ze liet dit wteen naadt het zaaknebld Qtoue haar vnerhsacidp had onutlhd Smit zou Bsmrunia hbeben otomnet bij zjwsietderdieln Toen ze er ahetcr kwam wie hij in wekelihirkejd was zegt ze had ze het catcnot drciet veoebkrrn Mabel ken je me nog Ik ken jou nog wel zegt Da Sliva in het iteievrnw met De Veris wanara hij onnpieg van zkaen gefet over de ogitisnume reitale van de twee enid jearn Maebl Wisse Simt toen nog suttdene emcinooe en pgollicoiotie vledoe zich erg akenkarotgen tot Bnmsriua Hij stond er echt van te kejkin dat ze nu in een heel aednr nailjemk klnoikijnk mleiiu vfijblert zget De Veirs We hbeebn een week samen oeropktekgn Het was de reis meer dan waard De Aenelgme Ighincnietln en Vniesdheesiiglidt gaf olngans te knenen dat zij de atrcrhngoed van Mbael Wssie Simt ieitnnesf hfeet odrhocenzt en dat er geen blseetel is voor de vnivoelrg met pnirs Joahn Fisro Simt had vlnoegs de Ridsresiovnoiinljhgtskct dcriet geezgd dat ze oiot heel krot een oikeravpkplg coactnt had gehad met Kalas Bsmnruia vgeolns cemlinoogirn de eetrse mifafbaaas in ons lnad Pirns Jhoan Frsio en Maebl Wisse Simt heebbn akongidaegnd dat zij van paln zjin aripl in het helujwik te terden born AD

sneeuwitje
30-09-03, 15:36
Erg leuk Simon :haha:

Waterval
30-09-03, 16:36
Dit is nog niks..... Wacht maar tot Maxima bevalt van een kind met bruine oogjes en lieve zwarte krulletjes......