PDA

Bekijk Volledige Versie : 6000 moslims vastgezet en gemarteld....door de wereld vergeten...



Hudhaifa
30-09-03, 19:33
6000 Muslim Prisoners Held Without Trial
Sep 30, 2003
Source: AJ

There are more than 6000 Muslim prisoners who are being held without trial in the West, according to a human rights campaigner.

Yamin Zakaria, based in London, has now launched an international campaign to highlight the plight of the detained - including the 660 men being held in Guantanamo Bay, Cuba. Part of the campaign is a new website which seeks to bring western nations to book for flouting international obligations and trampling upon the rights of others, he says.

Yamin Zakaria told Aljazeera.net on Tuesday that he hopes www.prisonerofwest.org will highlight the plight of over 6000 prisoners kept in detention without charge or legal representation.

“Since the aftermath of the 11 September 2001 incident, the US has exported pain, misery and death to thousands of innocent people in the name of an unjustified War on Terror.” Although the site has only been going a couple of weeks, thousands are already beginning to visit the website each day.

Zakaria said Prisoners of the West would also give support to relatives of the detainees and place some pressure on authorities to allow fair trials. “Many people know about the human rights abuses at Guantanamo Bay and Baghram prison in Afghanistan … but thousands are being held around the US and Europe without charge.”

“Even in Britain – which has criticised other nations for human rights violations – there are Muslims held without charge or legal representation.”

Although the site only has 15 reseachers at the moment, Zakaria says they have been able to name nearly a third of the prisoners held at Guantanamo. US authorities have refused to release any information about detainees.

The webiste also promotes a boycott of US products. “This will send out a message to the International bully regarding its unjust policies towards weaker nations.”

lennart
30-09-03, 20:35
vergeten :confused:

hoezo vergeten...

Hudhaifa
30-09-03, 22:28
gewoon vergeten....geen tot zeer weinig mediaaandacht...door de media worden ze al Alqaedastrijders genoemd terwijl nog niets is bewezen.

John Walker Lindh krijgt een proces...de rest niet....

Ze zijn volledig afgezonderd van de rest van de wereld..geen foto's mogen van hen gemaakt worden , noch worden hun namen vrijgegeven...

Dit is het land dat de waarden en normen hooghoudt...En waar is AMnesty en het Rode KRuis die beweren zoveel te doen voor de mensenrechtenhulp...

Hun stem is zeer gedempt...het zou anders zijn wanneer saddam zulke misdaden beging...Dan was de wereld te klein...

Inderdaad vergeten........

lennart
30-09-03, 22:32
Nou ik vind dat je het een beetje overdrijft. Er is weldegelijk media aandacht en Amnesty International, Human Rights Watch, hebben alletwee zeer negatieve raporten uitgebracht over de VS in het algemeen en Guantanamo in het bijzonder.

Zou het kunnen dat je hiervoor gewoon geen aandacht hebt?

Hudhaifa
30-09-03, 22:43
Ewa rapporten schrijven is iets anders dan er veel ruchtbaarheid aangeven en alle mediakanalen proberen te benutten en ook alle officiele kanalen en een rechtprocedure beginnen...Want dit druist tegen alle 'zoggenaamde'verdragen in...

Er is tamelijk weinig ondernomen...zelfs deze zogenaamde mensenrechtenorganisatie willen niet de namen vrijgeven van degenen die gegijzeld worden door de Amerikaanse overheid...

't is bar triest allemaal...

lennart
30-09-03, 22:49
Geplaatst door Hudhaifa
Ewa rapporten schrijven is iets anders dan er veel ruchtbaarheid aangeven en alle mediakanalen proberen te benutten en ook alle officiele kanalen en een rechtprocedure beginnen...Want dit druist tegen alle 'zoggenaamde'verdragen in...


Dat doen ze ook en ze geven er ook ruchtbaarheid aan, hoe denk je anders dat ik het weet. Ze schakelen ook juridische mogelijkheden in, maar de VS verhinderen dit, ze schakelen andere landen in om te pleiten bij de VS, maar dit helpt niet. Ze laten andere mensen brieven schrijven naar de VS, maar dat lukt niet.


Er is tamelijk weinig ondernomen...zelfs deze zogenaamde mensenrechtenorganisatie willen niet de namen vrijgeven van degenen die gegijzeld worden door de Amerikaanse overheid...

't is bar triest allemaal...

Omdat ze die namen niet weten.... duh...

Die Amerikanen die zijn opgepakt op Guantanamo, vanwege spionage, worden hiervan beschuldigd omdat ze lijsten met namen van guantanamo gevangenen naar buiten probeerden te smokkelen, volgens de Amerikanen teminste.

Maar wat doe jij eigenlijk om die gevangen bij te staan? Al demonstraties georganiseerd op het binnenhof? Brieven geschreven naar tweede kamer leden? Contact opgezocht met Amnesty om te vragen hoe je kan helpen? Desnoods naar Cuba gevlogen om te kijken hoe je Gitmo kan bestormen?

Nou?

mohammed99
01-10-03, 08:31
Geplaatst door EdV
Wat een lekker agressieve plaatjes heb jij bij je teksten. Vandaar dat men Moslims in de hele wereld zo populair vindt.
Of zit je op een sportschool?

Ed

Hij zit op een sportschool, hij doet aan boksen pas maar op dat ie jouw geen knal voor je rotkop verkoopt. :handbang:

Mark
01-10-03, 09:29
Ik vind het een nette avatar, hij draagt zelfs stropdas :duim:

*pats* *pats* *pats*

neem *dat*

en *dat*

en *hier*

en deze krijg je ook gratis! *paf*

hij blijft gewoon leuk

Tomas
01-10-03, 10:03
Geplaatst door lennart
Maar wat doe jij eigenlijk om die gevangen bij te staan? Al demonstraties georganiseerd op het binnenhof? Brieven geschreven naar tweede kamer leden? Contact opgezocht met Amnesty om te vragen hoe je kan helpen? Desnoods naar Cuba gevlogen om te kijken hoe je Gitmo kan bestormen?


Op zich vind ik het onderhand wel eens tijd worden voor wat meer verontwaardiging. Gister zag ik nog even bij netwerk dacht ik een woordvoerder met een opvalend nederlandse naam het vs standpunt erg zwak verdedigen.

De rechteloosheid van de gevangen is godsgeklaagd. En dat voor een rechtstaat. Tenenkrommend.

lennart
01-10-03, 15:47
Geplaatst door Tomas
Op zich vind ik het onderhand wel eens tijd worden voor wat meer verontwaardiging. Gister zag ik nog even bij netwerk dacht ik een woordvoerder met een opvalend nederlandse naam het vs standpunt erg zwak verdedigen.

De rechteloosheid van de gevangen is godsgeklaagd. En dat voor een rechtstaat. Tenenkrommend.

Guantanamo is slechts een symptoom van de rechtsstaat in de VS. In de afgelopen weken is het duidelijk geworden dat de Patriot wetten niet alleen worden gebruikt om terroristen makkelijk te kunnen opsluiten, maar dat het door justitie wordt gebruikt om een hele reeks misdaden, zoals hackers en drugsgebruikers en dealers, aan te pakken. Ook valt de FBI tegenwoordig ook mensen lastig die 'foute' dingen lezen. Maar het hele verhaal is te lezen door te zoeken op abuse en patriot act op google bijv.

De verdediging van de Amerikanen voor de Gitmo gevangen is simpel, het zijn terroristen en we houden ze krijgsgevangene vast totdat de 'war on terrorisme' is afgelopen. Nu ik geloof dat alle europese leiders die 'war on terrorisme' meer als een abstracte term is en dat gevangen gewoon behandeld zouden moeten worden door het jusdiceel systeem. Maar omdat de Europeanen wel de term hebben overgenomen, hebben ze in feite geen poot om op te staan om te klagen bij de VS. De Amerikanen zeggen gewoon, hoezo? zijn jullie bondgenoten van de terroristen dan? Nou en dan druipen de Europeanen weer af he.

Die gevangene blijven daar kortom wel zitten totdat Bush is afgezet door het Amerikaanse volk.

Zover de analyse, wat we eraan kunnen doen? Bitter weinig eigenlijk, zelfs als de EU een commissie zou kunnen sturen om de situatie daar te inspecteren, is overigens al gebeurt, dan nog zal er daarna nog niet veel veranderen. Het enige wat we echt kunnen doen is onze landgenoten niet meer aan de VS uit te leveren, en ik denk dat dit nu wel langzaamaan zal gebeuren.