PDA

Bekijk Volledige Versie : Copyright Maroc.NL



nl-x
30-09-03, 19:46
Ik heb vandaag een e-mail gekregen van M. Ajouaou. Hierin klaagt Mohamed steen en been dat zijn artikelen 'De perfecte allochtoon' en 'Op vakantie naar de huwelijksmarkt' zonder zijn toestemming zijn gezet op het forum. Hij verzoekt dat zijn teksten per direct te laten verwijderen en deze niet meer te plaatsen. Dit in het kader van oa. bescherming van 'intelectuele eigendommen'. Tevens stelt meneer Ajouaou dat de bronnen niet werden vermeld. (Wel vreemd want ik zag ze duidelijk staan.)

Mohamed Ajouaou is naar mijn weten de eerste tekstenschrijver die verhaal komt halen op zijn 'intelectuele eigendom'. Wellicht vindt hij z'n teksten te goed om hier te laten neerzetten en bespreken.

Als webmaster moet ik deze stukken dan ook weghalen... Bovendien wil ik jullie er graag op wijzen dat het plaatsen van gehele artikelen cq. teksten van andere auteurs niet zomaar kan. Jullie zijn uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat jullie hier neerzetten, en dat kan jullie narigheid bezorgen.

Ik vraag u allen om kennis te nemen van de auteursrechten en het citaatrecht. Verder vraag ik jullie om jullie hier aan te houden.

Met vriendelijke groet,
De Webmaster


ps.
Het citaatrecht is een uitzondering op de vermogensrechten van de auteur.

Korte aanhalingen uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek of onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maken geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.

De aanhalingen moeten de bron en de naam van de auteur vermelden.

Waterval
30-09-03, 20:05
M. Boejou3....

Joesoef
30-09-03, 20:07
Kom op met die dagvaarding! :stout:

Zwarte Schaap
30-09-03, 20:11
Wat een loser zeg ! Hij zou dankbaar moeten zijn dat er zoveel mensen van zijn teksten kennis nemen, want zoveel stelde zijn tekstje nou ook niet voor.

Waterval
30-09-03, 21:09
Geplaatst door Maruecos
Hoi,

Tsja, diep triest natuurlijk.

CYA.....(around)


Hoi,


Inderdaad diep triest.

CYA (©)

Orakel
30-09-03, 21:09
Geplaatst door nl-x
Ik heb vandaag een e-mail gekregen van M. Ajouaou.

Mogen wij dat mailadres? Pleasssssse? Wat een drammert.

Marsipulami
30-09-03, 21:33
Geplaatst door nl-x
Ik heb vandaag een e-mail gekregen van M. Ajouaou. Hierin klaagt Mohamed steen en been dat zijn artikelen 'De perfecte allochtoon' en 'Op vakantie naar de huwelijksmarkt' zonder zijn toestemming zijn gezet op het forum. Hij verzoekt dat zijn teksten per direct te laten verwijderen en deze niet meer te plaatsen. Dit in het kader van oa. bescherming van 'intelectuele eigendommen'. Tevens stelt meneer Ajouaou dat de bronnen niet werden vermeld. (Wel vreemd want ik zag ze duidelijk staan.)

Mohamed Ajouaou is naar mijn weten de eerste tekstenschrijver die verhaal komt halen op zijn 'intelectuele eigendom'. Wellicht vindt hij z'n teksten te goed om hier te laten neerzetten en bespreken.

Als webmaster moet ik deze stukken dan ook weghalen... Bovendien wil ik jullie er graag op wijzen dat het plaatsen van gehele artikelen cq. teksten van andere auteurs niet zomaar kan. Jullie zijn uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat jullie hier neerzetten, en dat kan jullie narigheid bezorgen.

Ik vraag u allen om kennis te nemen van de auteursrechten en het citaatrecht. Verder vraag ik jullie om jullie hier aan te houden.

Met vriendelijke groet,
De Webmaster


ps.
Het citaatrecht is een uitzondering op de vermogensrechten van de auteur.

Korte aanhalingen uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek of onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maken geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.

De aanhalingen moeten de bron en de naam van de auteur vermelden.

Wat een zeikerd zeg.

barfly
30-09-03, 21:46
Geplaatst door Marsipulami
Wat een zeikerd zeg.

Als ik hier 4 keer werd aangehaald dan zou ik ook gaan zeiken :p

Marsipulami
30-09-03, 21:48
Geplaatst door barfly
Als ik hier 4 keer werd aangehaald dan zou ik ook gaan zeiken :p

Ik vond je vroegere onderschrift veel leuker :fpiraat:

barfly
30-09-03, 21:52
Geplaatst door Marsipulami
Ik vond je vroegere onderschrift veel leuker :fpiraat:

Ik ook ;)

Simon
01-10-03, 07:50
Ik denk dat ik de angel gevonden heb ....

'De perfecte allochtoon' is een uitgave van Rainbow en dagblad Trouw en is voor 6 euro te koop via Trouw en in de boekhandel.
bron:
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1062739096753.html

Meestal zijn die artikelen uit de krant morgen geschikt om de kliekjes mee te verpakken en is een schrijver al lang blij als zijn artikel nog wat besproken wordt op verschillende fora op het Internet. Maar dit artikel gaat in de verkoop in een bundel over inburgeren onder de titel 'de perfecte allochtoon'. Nou zo heeft meneer Mohamed Ajouaou ook nog even gratis reclame!

Simon

sadeeQ
01-10-03, 17:51
nou geintegreerd is ie wel die gierige en hebzuchtige KUT-marokkaan :moe:

de volgende keer dat ik een artikel van hem zie,hoef ik geen toilet papier te gebruiken http://www.click-smilie.de/sammlung0903/aktion/action-smiley-082.gif

nl-x
01-10-03, 19:00
Geplaatst door Orakel
Mogen wij dat mailadres? Pleasssssse? Wat een drammert.

Ja natuurlijk mag je dat email adres,
Het is [email protected] :wink:

nl-x
01-10-03, 21:14
Van de Trouw hebben wij melding gehad dat hier een stuk van hen stond zonder hun toestemming. Deze moeten wij dan ook weghalen.

Het is misschien zinnig om de opmerking van de aanmelder aan jullie mee te geven: "Wel kunnen korte zinsnedes of eerste alinea's worden overgenomen met daaronder een verwijzing naar het artikel op onze website."

Met vriendelijke groet,
De webmaster

PS. Goh, wie zou hier nou achter zitten ?... Volgens mij is iemand niet blij met hoe ik m heb behandeld vorige keer. Best vreemd... Hij had nl wel zn zin gekregen. (Waar kan ik een evil-laugh smiley vinden?)

Zwarte Schaap
01-10-03, 21:34
Geplaatst door nl-x
Van de Trouw hebben wij melding gehad dat hier een stuk van hen stond zonder hun toestemming. Deze moeten wij dan ook weghalen.

Het is misschien zinnig om de opmerking van de aanmelder aan jullie mee te geven: "Wel kunnen korte zinsnedes of eerste alinea's worden overgenomen met daaronder een verwijzing naar het artikel op onze website."

Met vriendelijke groet,
De webmaster

PS. Goh, wie zou hier nou achter zitten ?... Volgens mij is iemand niet blij met hoe ik m heb behandeld vorige keer. Best vreemd... Hij had nl wel zn zin gekregen. (Waar kan ik een evil-laugh smiley vinden?)

Zo..zo... het verhaaltje heeft nog een staartje gekregen! Wat een sukkel zeg.

Fillastiene
02-10-03, 00:47
En ik maar denken dat een schrijver juist blij is als zijn of haar troep wordt gelezen.

Verkeerd gedacht, kennelijk.

Simon
02-10-03, 07:52
Trouw , o ja die zijn ook zo voor maatschappelijke discussies aan de hand van hun artikelen. :moe:

nl-x
02-10-03, 14:22
Hmm, en vandaag alweer een melding. Ik begin dit nu wel een beetje beu te worden. Je zou haast zeggen dat Ajouaou deze site haat... maar dan vraag ik me af waarom hij dan twee accounts heeft. (Met bij elkaar opgeteld 0 posts.)

Misselijk ventje vind ik dat :cola: -> :kotsen:

freya
02-10-03, 14:26
Geplaatst door nl-x
Hmm, en vandaag alweer een melding. Ik begin dit nu wel een beetje beu te worden. Je zou haast zeggen dat Ajouaou deze site haat... maar dan vraag ik me af waarom hij dan twee accounts heeft. (Met bij elkaar opgeteld 0 posts.)

Misselijk ventje vind ik dat :cola: -> :kotsen:

Melding waarvan?

Nog een stuk van hem?

gewoon weggooien :moe:

Was ooit nogal positief over zijn tekst, maar dat trek ik in, nu ik weet door wat voor gefrustreerd, irritant mannetje het is geschreven :aanwal:

nl-x
02-10-03, 14:33
Nee, melding van de Trouw dat er hier een stuk van hen staat zonder de benodigde toestemming.

Mark
02-10-03, 14:44
Geplaatst door nl-x
Nee, melding van de Trouw dat er hier een stuk van hen staat zonder de benodigde toestemming.

Ik was vroeger abonnee maar nu alles hier al te lezen is heb ik opgezegd.... :duizelig: