PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten



Zwarte Schaap
01-10-03, 07:48
VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten

van onze redactie politiek


DEN HAAG - De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken. VVD-kamerlid Wilders kondigde dat gisteren aan tijdens het kamerdebat over moslimfundamentalisme. Behalve de LPF steunde ook GroenLinks het voorstel. Het CDA hield zich nog op de vlakte.

Het gaat Wilders om moskeeën zoals die recentelijk in opspraak zijn geraakt. Hij noemde concreet de Al Fourgaan moskee in Eindhoven en de Arrahmane en El Tawheed moskeeën in Amsterdam. ,,Zaken als het ronselen van jongeren voor de djihad, antidemocratische uitingen en het oproepen tot haat tegen de westerse samenleving ondermijnen de rechtsorde'', aldus Wilders.

Hij gaf aan ook concrete aanwijzingen te hebben voor banden van moskeeën met Saoedi-Arabië. ,,We hebben uitgezocht wie de eigenaar is van de Arrahmane moskee in Amsterdam-Zuid. Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka. Dat zegt genoeg.''

Hard optreden tegen sommige moskeeën is volgens de VVD nodig omdat ze in haar ogen broeinesten van extremisme zijn, die de stabiliteit van de samenleving in gevaar kunnen brengen.

Het sluiten van moskeeën moet volgens de VVD mogelijk worden door een eind te maken aan de uitzonderingspositie die kerkgenootschappen in de wet hebben. Instellingen en organisaties die de rechtsorde bedreigen kunnen volgens die wet verboden worden. Kerkgenootschappen worden daar nu van uitgezonderd. ,,Die wet is nooit bedoeld voor moskeeën, want die waren er niet in Nederland toen zij gemaakt werd'', aldus Wilders. Hij is van plan op korte termijn een initiatiefwet in te dienen.

De VVD'er verwacht dat hij de Tweede Kamer achter zijn voorstel kan krijgen. GroenLinks-kamerlid Marijke Vos steunt het idee een wettelijk verbod mogelijk te maken. Zij wil moskeeën kunnen sluiten als ze oproepen tot geweld en haat. Wilders: ,,Ik was heel blij met de onverwachte steun van GroenLinks.'' Hij verwacht dat naast de LPF ook het CDA zijn initiatief zal volgen. Met zijn voorstel reageert Wilders op eerdere uitspraken van minister Donner (justitie) dat hij niets kan ondernemen tegen moskeeën, zolang geen strafbare feiten zijn gepleegd. Donner zei gisteren reeds na te denken over mogelijkheid in een eerder stadium tegen moskeeën op te treden. Over de mogelijkheid die Wilders opperde, zei hij: ,,Op dit moment kan ik geen duidelijk ja of nee zeggen.''

De minister benadrukte het onderscheid tussen dreiging van terrorisme en extremistische uitingen. ,,Tegen extremisme is weinig te ondernemen, preventief optreden kan alleen bij dreiging van terrorisme.'' Extremistische uitingen vallen volgens Donner binnen de huidige wetgeving onder de vrijheid van meningsuiting. ,,Zonder aantoonbare strafbare feiten zijn er weinig aanknopingspunten om hiertegen te kunnen optreden'', aldus Donner.

Bron: Trouw 01/10/03

Mark
01-10-03, 08:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het sluiten van moskeeën moet volgens de VVD mogelijk worden door een eind te maken aan de uitzonderingspositie die kerkgenootschappen in de wet hebben. Instellingen en organisaties die de rechtsorde bedreigen kunnen volgens die wet verboden worden. Kerkgenootschappen worden daar nu van uitgezonderd. ,,Die wet is nooit bedoeld voor moskeeën, want die waren er niet in Nederland toen zij gemaakt werd'', aldus Wilders. Hij is van plan op korte termijn een initiatiefwet in te dienen.


Raar verhaal. Ik vind dat deze wet zeker moet worden veranderd. Immers nu heb je een ongelijkheid dat er voor kerkgenootschappen blijkbaar andere regels gelden dan voor gewone organisaties. Dat kan nooit de goede insteek zijn.

Maar om dit nu ALLEEN voor moskeeen te veranderen is fout, het moet dat voor iedereen (dus ook alle kerken) gelden.

mohammed99
01-10-03, 08:42
Geplaatst door Mark
Raar verhaal. Ik vind dat deze wet zeker moet worden veranderd. Immers nu heb je een ongelijkheid dat er voor kerkgenootschappen blijkbaar andere regels gelden dan voor gewone organisaties. Dat kan nooit de goede insteek zijn.

Maar om dit nu ALLEEN voor moskeeen te veranderen is fout, het moet dat voor iedereen (dus ook alle kerken) gelden.

Hoe kom je erbij, wij zijn moslims dus daar gelden andere regels voor.

Toch? of heb ik het mis?

Mark
01-10-03, 08:44
Geplaatst door mohammed99
Hoe kom je erbij, wij zijn moslims dus daar gelden andere regels voor.

Toch? of heb ik het mis?

Blijkbaar.... slechte zaak... ik vind dat al die rare regelingen en uitzonderingen gewoon maar eens uit de wet moeten worden gehaald. Ik bedoel een christelijke kerk kan toch ook fundamentalistisch en anti-democratisch zijn? Kijk maar naar de SGP waar vrouwen niet eens lid mogen worden.

mohammed99
01-10-03, 08:58
Geplaatst door Mark
Blijkbaar.... slechte zaak... ik vind dat al die rare regelingen en uitzonderingen gewoon maar eens uit de wet moeten worden gehaald. Ik bedoel een christelijke kerk kan toch ook fundamentalistisch en anti-democratisch zijn? Kijk maar naar de SGP waar vrouwen niet eens lid mogen worden.

Ja precies. Ik ben het er daar ook mee eens.

Een voorbeeld, in Amersfoort bouwen ze een nieuwe moskee, het wordt o.a. gefinancieerd door een rijke sheikh. Je krijgt al meteen verhalen dat er terroristische activiteiten plaats vinden. Kom op zeg die mensen bidden en praten gewoon in de moskee. En er worden af en toe lezingen gehouden.

Meer niet.

Maar dat bedoel ik nou ......

freya
01-10-03, 09:00
Geplaatst door Mark
Blijkbaar.... slechte zaak... ik vind dat al die rare regelingen en uitzonderingen gewoon maar eens uit de wet moeten worden gehaald. Ik bedoel een christelijke kerk kan toch ook fundamentalistisch en anti-democratisch zijn? Kijk maar naar de SGP waar vrouwen niet eens lid mogen worden.

Er zijn vast ook kerken waar gerecruteerd wordt voor de JDL. Van die christenen voor israel clubjes. En dat mag allemaal wel :fpotver:

Puk
01-10-03, 09:03
Geplaatst door mohammed99
Hoe kom je erbij, wij zijn moslims dus daar gelden andere regels voor.

Toch? of heb ik het mis?

Dat willen jullie wel graag. Maar zo zijn we niet getrouwd.
Gelijke monniken, gelijke tulbanden!

Mark
01-10-03, 09:03
Geplaatst door freya
Er zijn vast ook kerken waar gerecruteerd wordt voor de JDL. Van die christenen voor israel clubjes. En dat mag allemaal wel :fpotver:

Ehm ja ik denk het wel?

Hoe dan ook, deze wet moet er wel komen anders kan iedereen gewoon claimen dat ze een kerk zijn en van alles en nog wat uitspoken. Kun je niet eens meer sectes aanpakken.

mohammed99
01-10-03, 09:06
Geplaatst door Puk
Dat willen jullie wel graag. Maar zo zijn we niet getrouwd.
Gelijke monniken, gelijke tulbanden!

(mohammed99, 4 september 2003

De troon van Allah trilt wanneer mannen met elkaar bezig zijn.) Zo ik houd je wel bezig he. Ahh je voelt je vast aangesproken.

plexus
01-10-03, 09:19
Hij gaf aan ook concrete aanwijzingen te hebben voor banden van moskeeën met Saoedi-Arabië. ,,We hebben uitgezocht wie de eigenaar is van de Arrahmane moskee in Amsterdam-Zuid. Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka. Dat zegt genoeg.''

inderdaad dit zegt genoeg! Sluiten die tent! :moe:

Puk
01-10-03, 09:19
Geplaatst door mohammed99
(mohammed99, 4 september 2003

De troon van Allah trilt wanneer mannen met elkaar bezig zijn.) Zo ik houd je wel bezig he. Ahh je voelt je vast aangesproken.

Wist je misschien niet. Maar ik verzamel domme uitspraken van medeprikkers. En die blijven dan een tijdje in m'n handtekening staan.
Ik zou er niet al te trots op zijn als ik jou was.

mohammed99
01-10-03, 09:23
Geplaatst door Puk
Wist je misschien niet. Maar ik verzamel domme uitspraken van medeprikkers. En die blijven dan een tijdje in m'n handtekening staan.
Ik zou er niet al te trots op zijn als ik jou was.

OF JE STUURT ZE DOOR NAAR DE MEDIA.

OOK HET FEIT DAT SOMMIGE DOMME JOURNALISTEN HIERZO KOMEN OM NIEUWS TE HALEN OVER HOE DE MAROKKANEN DENKEN. :kalasniko

Puk
01-10-03, 09:28
Geplaatst door mohammed99
OF JE STUURT ZE DOOR NAAR DE MEDIA.

OOK HET FEIT DAT SOMMIGE DOMME JOURNALISTEN HIERZO KOMEN OM NIEUWS TE HALEN OVER HOE DE MAROKKANEN DENKEN. :kalasniko

Nee hoor. Ik stuur niks door naar de media. Ik heb mijn eigen media.

En dat journalisten ook op maroc.nl komen kijken is normaal. En domme journalisten heb je natuurlijk ook, net als domme prikkers.

freya
01-10-03, 09:28
Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka . Dat zegt genoeg.''

Bescheiden behuizing zeg.
Hoop niet dat ie veel kinderen heeft.

mohammed99
01-10-03, 09:29
Geplaatst door Puk
Nee hoor. Ik stuur niks door naar de media. Ik heb mijn eigen media.

En dat journalisten ook op maroc.nl komen kijken is normaal. En domme journalisten heb je natuurlijk ook, net als domme prikkers.

maak dat de kat maar wijs

Puk
01-10-03, 09:31
Geplaatst door mohammed99
maak dat de kat maar wijs

Niet zo'n wantrouwen Mohammetje.
Is nergens voor nodig.
En ook niet goed voor een mens.

:fpetaf:

mohammed99
01-10-03, 09:34
Geplaatst door Puk
Niet zo'n wantrouwen Mohammetje.
Is nergens voor nodig.
En ook niet goed voor een mens.

:fpetaf:

Oke, het niveau daalt weer.

Nou misschien spreek ik je later nog op het pb.

doei :wink:

ZbaqZbaq
01-10-03, 11:09
Wilders ?

deze man voert samen met Eurlings een ware kruistocht tegen de Islam in NL.

Wilders is kind aan huis bij de kakkerlakken in Tel Aviv.

GroteWolf
01-10-03, 12:08
*******EN WANNEER DE ZON IN HET WESTEN ZAL HERRIJZEN, EN DE GESCHRIFTEN BLANK WORDEN,DAN ZULLEN DE ONGELOVIGEN TOE KIJKEN,EN BESEFFEN DAT HET TIJD IS VOOR DE AFREKENING*******

Ik denk dat de Wahabieten in hun zinloze strijd tegen de teloorgang van hun geloof als invloed van betekenis helaas nog vele onschuldigen kunnen doden, verwonden en verminkten.
Religie heeft nog weinig positiefs gebracht op deze aarde.

Mark
01-10-03, 12:23
Geplaatst door Baroc
Het geldt óók niet enkel voor moskeeën. GOED lezen !!!

Het sluiten van moskeeën moet volgens de VVD mogelijk worden door een eind te maken aan de uitzonderingspositie die kerkgenootschappen in de wet hebben.

Dus de uitzonderingspositie voor Kerkgenootschappen moet uit de wet. Dan kan je moskeeën (en eventueel kerken) sluiten.

Hmmm ik was vast in de war door:


,,Die wet is nooit bedoeld voor moskeeën, want die waren er niet in Nederland toen zij gemaakt werd'', aldus Wilders.

I'mNumber1
01-10-03, 13:03
Wahabisme de grote onzin die de Britten verzonnen hebben het blijft zich verspreiden (degene die zulke troep geloven)

mohammed99
01-10-03, 13:40
[QUOTE]Geplaatst door GroteWolf
[B]Ik denk dat de Wahabieten in hun zinloze strijd tegen de teloorgang van hun geloof als invloed van betekenis helaas nog vele onschuldigen kunnen doden, verwonden en verminkten.


sorry waar heb je het over??? durf duidelijke taal te spreken.

Ali G
01-10-03, 13:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wilders ?

deze man voert samen met Eurlings een ware kruistocht tegen de Islam in NL.

Wilders is kind aan huis bij de kakkerlakken in Tel Aviv.

Lul niet zo dom!

GroteWolf
01-10-03, 14:05
durf duidelijke taal te spreken.


Wahabisme is de officiele stroming van de islam in Saoedie Arabie. De sekte is opgericht door Muhammad ibn-abd-al Wahab. Omdat het een puriteinse stroming is die de Koran letterlijk wenst te nemen (zoals ook onze strenge protestanten met de bijbel) zien zij zichzelf niet als stroming maar als enige echte Moslims. Dus gebruiken zij nooit de term Wahabi om zichzelf aan te duiden. Vandaar dat ze zelf ontkennen dat de stroming bestaat.

Die vorm van de Islam proberen rijke Saoedies dmv petrodollars onder de over de wereld verspreide Moslims levend te houden, oa door Moskeeen te financieren. Maar niet alleen Moskeeen. Dat drie vooraanstaande prinsen uit het huis van Saud vlak na 9-11 op vreemde wijze verongelukt zijn heeft er alles mee te maken dat zij naast Moskeeen Al Qaida financierden, hetgeen inmiddels al lang geen geheim meer is. Ze zijn wel door de geheime dienst van Saoedie Arabie kaltgestelt dus ook daar bestaat een tegenbeweging.

Dat deze mensen steeds rigoreuzere maatregelen voorstaan en zo krampachtig hun geloof in stand willen houden heeft er alles mee te maken dat dit geloof overal in de Islamitische landen afkalft. Er zijn enerzijds kleine groepen zeer fanatieke moslims, anderzijds grote groepen MINO's (ook in Nederland trouwens) die gewoon niet tegen het fanatisme in willen gaan maar er wel het hunnen van denken.
Je kunt de moderne tijd heel lang buiten de deur houden, maar op een dag gaan de vrouwen naar school en rijden ze auto, dansen jongeren op R&B, eten ze hamburgers en worden lijfstraffen afgeschaft. Iedereen met enige intuitie en analytische vaardigheden ziet dat de islam iets uit het verleden is, net als het Christendom of het Hindoeisme. Velen beleiden het nog slechts als folklore. Hetgeen de fanatiekelingen weer kwaad maakt omdat het een ontkenning is van hetgeen zij de essentie van hun bestaan achten. Waarmee zij tot vreselijke daden in staat geacht moeten worden tegen deze afvalligen en andersdenkenden.

freya
01-10-03, 16:09
Geplaatst door GroteWolf
Iedereen met enige intuitie en analytische vaardigheden ziet dat de islam iets uit het verleden is, net als het Christendom of het Hindoeisme.

Wat een onzin zeg. Religie is springlevend, het zijn alleen de dogmatische traditioneel gegroeide leefregeltjes die tot het verleden behoren.

Je lijkt zelf wel een moslimfundamentalist, die vind dat geloof alleen beleden kan worden als je je aan 3000 door 'geleerden' bedachtte regels houdt.

Er zijn miljarden mensen over de hele wereld die hun geloof heel anders beleven.
Zowel de Islam als het christendom groeien als kool btw :p

lennart
01-10-03, 16:15
bah de oorlog op Islam is volledig hoor.

Ik hoorde Wilders vanwege alweer op TV, dat dierenactivisten harder aangepakt moeten worden omdat ze net zo erg zijn als een moslimterrorist die een aanslag uitvoert op een bank!

Welke aanslag op een bank?

Hallo?

Een moslimterrorist?

Bah....

lennart
01-10-03, 16:16
ps, ben benieuwd of wij nu ook een stroomstoring te verduren krijgen -g-

:lole: :lole:

Mark
01-10-03, 16:17
Geplaatst door freya
Wat een onzin zeg. Religie is springlevend, het zijn alleen de dogmatische traditioneel gegroeide leefregeltjes die tot het verleden behoren.

Je lijkt zelf wel een moslimfundamentalist, die vind dat geloof alleen beleden kan worden als je je aan 3000 door 'geleerden' bedachtte regels houdt.

Er zijn miljarden mensen over de hele wereld die hun geloof heel anders beleven.
Zowel de Islam als het christendom groeien als kool btw :p


Hmmm slap gedoe! Je gelooft en dan hou je je aan de regels of je gelooft niet en dan maak je zelf uit wat je doet.

Al dat neppe gedoe bah!

freya
01-10-03, 16:29
Geplaatst door Mark
Hmmm slap gedoe! Je gelooft en dan hou je je aan de regels of je gelooft niet en dan maak je zelf uit wat je doet.

Al dat neppe gedoe bah!

Tis maar wat je nep vindt :moe:

Domme atheist! :ego:

GroteWolf
01-10-03, 16:54
Er zijn miljarden mensen over de hele wereld die hun geloof heel anders beleven.


Ik ben bang dat dat dus in de ogen van Wahabi's afvalligen zijn. Hypocrieten noemen ze ze ook vaak. Dat beschouwen als een nog ergere zonde dan niet geloven.

Persoonlijk vind ik dat iedereen mag geloven wat ie wil. Maar eigenlijk dient een geloof niet als een leuke modulair opgebouwde levenskraam waar men uit mag sprokkelen wat men wil. Je gelooft dat de openbaring aan dieendie profeet echt waar is of je gelooft niet. Lijkt mij. Want op basis van wat geloof je anders?

Wizdom
01-10-03, 17:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten

van onze redactie politiek


DEN HAAG - De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken. VVD-kamerlid Wilders kondigde dat gisteren aan tijdens het kamerdebat over moslimfundamentalisme. Behalve de LPF steunde ook GroenLinks het voorstel. Het CDA hield zich nog op de vlakte.

Het gaat Wilders om moskeeën zoals die recentelijk in opspraak zijn geraakt. Hij noemde concreet de Al Fourgaan moskee in Eindhoven en de Arrahmane en El Tawheed moskeeën in Amsterdam. ,,Zaken als het ronselen van jongeren voor de djihad, antidemocratische uitingen en het oproepen tot haat tegen de westerse samenleving ondermijnen de rechtsorde'', aldus Wilders.

Hij gaf aan ook concrete aanwijzingen te hebben voor banden van moskeeën met Saoedi-Arabië. ,,We hebben uitgezocht wie de eigenaar is van de Arrahmane moskee in Amsterdam-Zuid. Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka. Dat zegt genoeg.''

Hard optreden tegen sommige moskeeën is volgens de VVD nodig omdat ze in haar ogen broeinesten van extremisme zijn, die de stabiliteit van de samenleving in gevaar kunnen brengen.

Het sluiten van moskeeën moet volgens de VVD mogelijk worden door een eind te maken aan de uitzonderingspositie die kerkgenootschappen in de wet hebben. Instellingen en organisaties die de rechtsorde bedreigen kunnen volgens die wet verboden worden. Kerkgenootschappen worden daar nu van uitgezonderd. ,,Die wet is nooit bedoeld voor moskeeën, want die waren er niet in Nederland toen zij gemaakt werd'', aldus Wilders. Hij is van plan op korte termijn een initiatiefwet in te dienen.

De VVD'er verwacht dat hij de Tweede Kamer achter zijn voorstel kan krijgen. GroenLinks-kamerlid Marijke Vos steunt het idee een wettelijk verbod mogelijk te maken. Zij wil moskeeën kunnen sluiten als ze oproepen tot geweld en haat. Wilders: ,,Ik was heel blij met de onverwachte steun van GroenLinks.'' Hij verwacht dat naast de LPF ook het CDA zijn initiatief zal volgen. Met zijn voorstel reageert Wilders op eerdere uitspraken van minister Donner (justitie) dat hij niets kan ondernemen tegen moskeeën, zolang geen strafbare feiten zijn gepleegd. Donner zei gisteren reeds na te denken over mogelijkheid in een eerder stadium tegen moskeeën op te treden. Over de mogelijkheid die Wilders opperde, zei hij: ,,Op dit moment kan ik geen duidelijk ja of nee zeggen.''

De minister benadrukte het onderscheid tussen dreiging van terrorisme en extremistische uitingen. ,,Tegen extremisme is weinig te ondernemen, preventief optreden kan alleen bij dreiging van terrorisme.'' Extremistische uitingen vallen volgens Donner binnen de huidige wetgeving onder de vrijheid van meningsuiting. ,,Zonder aantoonbare strafbare feiten zijn er weinig aanknopingspunten om hiertegen te kunnen optreden'', aldus Donner.

Bron: Trouw 01/10/03

Ik vind het voorstel als wel de partij LPF en VVD meer een ondermijning van de rechtsorde dan wat er gezegd word in bijvoorbeeld een Kerk in montfoort of lutjebroek.

Waterval
01-10-03, 17:08
Wat is er mis met moskeeen sluiten waar imams haat en geweld preken?

:vreemd:

Blade20
01-10-03, 17:09
Heheheheh, ik moet altijd weer lachen als men denkt dat Christenen de sloofjes zijn van Joden. :) :) :D

Ja, de wet moet worden aangepast voor alle geloven. Nee, het volk mag naar mijn mening zich niet op deze wet kunnen beroepen, alleen de regering. Anders zijn er weer van die radicalen die gaan proberen om deze wet te misbruiken om zo geloofshuizen te sluiten die van een ander geloof zijn.

ZbaqZbaq
01-10-03, 17:09
de vraag is wie bepaalt waneer hij haat en geweld predikt.

Als hij zegt dat in de Koran staat dat je de vijanden van de Islam moet vernietigen als ze je willen onderdrukken......mag de moskee dan gesloten worden ?

Wizdom
01-10-03, 17:12
Geplaatst door Waterval
Wat is er mis met moskeeen sluiten waar imams haat en geweld preken?

:vreemd:

Imams prediken helemaal geen haat en geweld. Imams wensen vijanden van de Islam in concrete gevallen het falen toe. Dus laten we zeggen de Kruistocht van Bush en de verwoede pogingen van Israel om het Palestijnse volk van zijn land te beroven. Dat is geen oproepen tot haat. Dat is een smeekbede tot de Almachtige.

Hier in Nederland zijn er gelukkig geen vijanden van de Islam.

Blade20
01-10-03, 17:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
de vraag is wie bepaalt waneer hij haat en geweld predikt.

Als hij zegt dat in de Koran staat dat je de vijanden van de Islam moet vernietigen als ze je willen onderdrukken......mag de moskee dan gesloten worden ?

Ja, omdat de wet van Nederland hoger staat (in Nederland) dan de wet van een geloof.

ZbaqZbaq
01-10-03, 17:28
Geplaatst door Blade20
Ja, omdat de wet van Nederland hoger staat (in Nederland) dan de wet van een geloof.

sukkel..wat brabbel je nu allamaal joh :D

Wizdom
01-10-03, 17:30
Geplaatst door Blade20
Ja, omdat de wet van Nederland hoger staat (in Nederland) dan de wet van een geloof.

Je vergeet dat ongeloof ook een geloof is...

Waterval
01-10-03, 17:50
Bekijk de boel eens positief. Misschien gaan bestuursleden van een moskee nu wat verstandiger om met het "verdelen" van de baantjes....

Wizdom
01-10-03, 17:52
Geplaatst door Waterval
Bekijk de boel eens positief. Misschien gaan bestuursleden van een moskee nu wat verstandiger om met het "verdelen" van de baantjes....

"Baantjes" waar heb jij het nou weer over... Weer iemand die in Fantasia land leeft. Hee, doe ze de groeten daar in Fantasia land. :hihi: Hebben ze in Fantasia land baantjes in een Moskee.... Hier doen ze het allemaal uit liefdadigheid...

Waterval
01-10-03, 17:54
Geplaatst door Wizdom
"Baantjes" waar heb jij het nou weer over... Weer iemand die in Fantasia land leeft. Hee, doe ze de groeten daar in Fantasia land. :hihi: Hebben ze in Fantasia land baantjes in een Moskee.... Hier doen ze het allemaal uit liefdadigheid...


Uhuh.....

Waterval
01-10-03, 17:58
ps: Ik heb nergens gezegd dat ze betaald krijgen. Ik weet dat het meestal vrijwilligerswerk is ( voor 7asanaat en zo). Maar wil jij ontkennen dat er bepaalde figuren zijn die hun zin/ wil willen doordrukken bij het besturen van een moskee...

Wizdom
01-10-03, 18:03
Geplaatst door Waterval
ps: Ik heb nergens gezegd dat ze betaald krijgen. Ik weet dat het meestal vrijwilligerswerk is ( voor 7asanaat en zo). Maar wil jij ontkennen dat er bepaalde figuren zijn die hun zin/ wil willen doordrukken bij het besturen van een moskee...

Mensen die hun zin willen doordrukken heb je overal daar heb je geen Moskee voor nodig... Dat is een karaktertrek van mensen in het algemeen...

dehmed
01-10-03, 18:09
Geplaatst door GroteWolf
Wahabisme is de officiele stroming van de islam in Saoedie Arabie. De sekte is opgericht door Muhammad ibn-abd-al Wahab. Omdat het een puriteinse stroming is die de Koran letterlijk wenst te nemen (zoals ook onze strenge protestanten met de bijbel) zien zij zichzelf niet als stroming maar als enige echte Moslims. Dus gebruiken zij nooit de term Wahabi om zichzelf aan te duiden. Vandaar dat ze zelf ontkennen dat de stroming bestaat.

Die vorm van de Islam proberen rijke Saoedies dmv petrodollars onder de over de wereld verspreide Moslims levend te houden, oa door Moskeeen te financieren. Maar niet alleen Moskeeen. Dat drie vooraanstaande prinsen uit het huis van Saud vlak na 9-11 op vreemde wijze verongelukt zijn heeft er alles mee te maken dat zij naast Moskeeen Al Qaida financierden, hetgeen inmiddels al lang geen geheim meer is. Ze zijn wel door de geheime dienst van Saoedie Arabie kaltgestelt dus ook daar bestaat een tegenbeweging.

Dat deze mensen steeds rigoreuzere maatregelen voorstaan en zo krampachtig hun geloof in stand willen houden heeft er alles mee te maken dat dit geloof overal in de Islamitische landen afkalft. Er zijn enerzijds kleine groepen zeer fanatieke moslims, anderzijds grote groepen MINO's (ook in Nederland trouwens) die gewoon niet tegen het fanatisme in willen gaan maar er wel het hunnen van denken.
Je kunt de moderne tijd heel lang buiten de deur houden, maar op een dag gaan de vrouwen naar school en rijden ze auto, dansen jongeren op R&B, eten ze hamburgers en worden lijfstraffen afgeschaft. Iedereen met enige intuitie en analytische vaardigheden ziet dat de islam iets uit het verleden is, net als het Christendom of het Hindoeisme. Velen beleiden het nog slechts als folklore. Hetgeen de fanatiekelingen weer kwaad maakt omdat het een ontkenning is van hetgeen zij de essentie van hun bestaan achten. Waarmee zij tot vreselijke daden in staat geacht moeten worden tegen deze afvalligen en andersdenkenden.

De reden dat ze zich geen wahhabis noemen is juist omdat ze geen sekte zijn. Ze noemen zichzelf dan ook Muwahhidoen. Wat iedere moslim is die in Allah de Ene gelooft. Lees zijn boek kitaab a tawhied maar.

Know -- may Allah guide you -- that Allah Almighty has
sent Muhammad, blessings and peace upon him, with right
guidance, consisting in beneficial knowledge, and with true
religion consisting in righteous action. The adherents of
religion are as follows: among them are those who concern
themselves with learning and fiqh, and discourse about it,
such as the jurists; and among them are those who concern
themselves with worship and the pursuit of the Hereafter,
such as the Sufis. Allah has sent His Prophet with this
religion which encompasses both kinds, that is: fiqh and
tasawwuf.

Dus die vreselijke daden tegen andersdenkenden valt wel mee. Alleen ongelovigen zoals jij en die Wilders die moskeen wil sluiten die vrijwillig geld aannemen van een moslim die ze wil helpen bij de bouw van een moskee is natuurlijk een ander verhaal. :haha:
Je hebt wel gelijk als je zegt dat ze tegen bid3a en de vergaande verwestering van de Arabische wereld, maar dat zijn niet alleen de muwhhidoen. Maar dat is allemaal 1 pot nat natuurlijk voorjou.

Waterval
01-10-03, 18:10
Geplaatst door Wizdom
Mensen die hun zin willen doordrukken heb je overal daar heb je geen Moskee voor nodig... Dat is een karaktertrek van mensen in het algemeen...

Klopt. Ik hoop alleen dat de (voornamelijk) door Marokkanen bestuurde moskee "gewapend" is tegen de voortdurend toenemende druk van de Nederlandse overheid. De Turken hebben het op de een of andere manier toch weer beter voor elkaar. Maar om te voorkomen dat ik hier verval in een "wij Marokkanen kankewdoeha" vertelsel stop ik maar hiermee..

Blade20
01-10-03, 18:16
Geplaatst door Wizdom
Je vergeet dat ongeloof ook een geloof is...

Geloof in de zin van religie....
Daarbij komt nog dat de wet van vrijheid van meningsuiting onderhevig is aan de wet van discriminatie.

M.a.w. Als iemand zegt dat alle Christenen dood moeten (bij wijze van voorbeeld), ook al is dit uit geloofsovertuiging, dan is het in de ogen van bepaalde mensen (naar alle waarschijnlijkheid Christenen) discriminatie (even in het midden laten wat de Christenen zeggen aangezien twee fout nog geen goed maakt)
Als een iemand dan de persoon aanklaagd die de bewuste zin zei, dan moet deze eigenlijk gestraft worden. Helaas gebeurd dit niet altijd. (i.v.m. vrijheid van geloof)
Hoe vaker echter er gescholen wordt achter de reden vrijheid van geloof hoe minder serieus het wordt gezien en dit heeft zijn weerslag weer op de beoordeling van de rechtbank aangezien een dergelijke regel ook kan worden misbruikt.

Om een lang verhaal wat korter te maken;
Democratie (of liever de vrijheid ervan) is weer onderhevig aan de regels. (of lieverd de volgorde van belang erin)
Die volgorde van belang wordt weer bepaald door de situatie van het volk, het land en de wereld.
Democratie staat niet gelijk aan totale vrijheid, dit is ook nooit beweerd.

dehmed
01-10-03, 18:20
Geplaatst door Waterval
Klopt. Ik hoop alleen dat de (voornamelijk) door Marokkanen bestuurde moskee "gewapend" is tegen de voortdurend toenemende druk van de Nederlandse overheid. De Turken hebben het op de een of andere manier toch weer beter voor elkaar. Maar om te voorkomen dat ik hier verval in een "wij Marokkanen kankewdoeha" vertelsel stop ik maar hiermee..

Ik weet de oplossing. Wij moeten net als de Turken ook een koffiehuis gaan maken van onze moskee. Niemand die de lkhotba of de ladaan hoort tijdens het bakken of galatasaray.

Waterval
01-10-03, 18:28
Geplaatst door dehmed
Ik weet de oplossing. Wij moeten net als de Turken ook een koffiehuis gaan maken van onze moskee. Niemand die de lkhotba of de ladaan hoort tijdens het bakken of galatasaray.


:giechel: :haha:


En niet te vergeten Power Rangers in het Arabisch...

Al Sawt
01-10-03, 18:44
Geplaatst door GroteWolf
Ik denk dat de Wahabieten in hun zinloze strijd tegen de teloorgang van hun geloof als invloed van betekenis helaas nog vele onschuldigen kunnen doden, verwonden en verminkten.
Religie heeft nog weinig positiefs gebracht op deze aarde.
Vooral het Christendom.

Wow, wat een bloedige geschiedenis heeft die godsdienst achter de rug.

Van haar prille bestaan, tot de genocides in Ruanda en Congo waar de Khatolieke kerk een zeer ophitsende factor is.

Al Sawt
01-10-03, 18:50
Geplaatst door lennart
bah de oorlog op Islam is volledig hoor.

Ik hoorde Wilders vanwege alweer op TV, dat dierenactivisten harder aangepakt moeten worden omdat ze net zo erg zijn als een moslimterrorist die een aanslag uitvoert op een bank!

Welke aanslag op een bank?

Hallo?

Een moslimterrorist?

Bah.... Die man is telkens bezig, met het ophitsen van mensen tegen de Islam.


Laatst zei hij in een interview in het Volkskrant, dat de Islamitische republiek Iran met haar raketten een bedreiging vormt voor Volendam.

Op een walgelijke manier wou hij de nieuwjaarsbrand gebruiken voor zijn propaganda doeleinden.

Wizdom
01-10-03, 18:53
Geplaatst door Al Sawt
Die man is telkens bezig, met het ophitsen van mensen tegen de Islam.


Laatst zei hij in een interview in het Volkskrant, dat de Islamitische republiek Iran met haar raketten een bedreiging vormt voor Volendam.

Op een walgelijke manier wou hij de nieuwjaarsbrand gebruiken voor zijn propaganda doeleinden.

Is die Wilders niet "heel toevallig" een ZIONIST?

Al Sawt
01-10-03, 18:53
Als men een denigrerende, discriminerende en tot geweld oproepende teksten wil horen, dan moet men naar een Synagoge gaan.

Of vallen de uitspraken van een Rabijn wel onder godsdienstvrijheid?

Ik stop er alvast mee, voor dat ik "anti-semitisch" uitspraken gaan doen.

Al Sawt
01-10-03, 18:57
Geplaatst door Wizdom
Is die Wilders niet "heel toevallig" een ZIONIST?
Hij is toevallig, kind aan huis in Israel.


Kun je de herrie rondom het gebruik van diplomatieke passport, door Grettha Duisenberg herinerren?


Het was Wilders die aan de wieg stond van de affaire en heel toevallig was ie toen in Israel en heel toevallig was ie in Israel campagne aan het te voeren voor de VVD.

Al Sawt
01-10-03, 19:09
Wat ik mij afvraag is, waarom een persoon als grote wolf (maar ook Mika), zich druk maakt over het zogenaamde Islamistische fundamnetalisten?

En bijna elke keer, trekt ie de Whabbisme te voorschijn. Alsof het een olievlek is die over het hele wereld verbreidt.

Grote wolf, is de dreiging van Islamitische fundamentalisme een grote bron van zorg voor je?

Of is het een obsessie?

Hoe dan ook, je moet naar een psychiater gaan.

Mika en Grote wolf, lijden aan een zeer complexe, gevaarlijke en ronduit belachelijke ideeen. Volgens hun zal moslim minderheid in Nederland met steun van de Wahabisten, de macht pakken en de overgrote meerderheid de Sharia opleggen.

Net als de Amerikaanse militia`s die zich klaar maken om de inval van de VN in VS te weerstaan, hebben wij in Nederland ook mensen met zo kromme gedachtes.

Tomas
01-10-03, 19:13
De Islam maakt voor mij wel het een en ander duidelijk over de ongelijkheid tussen religieuzen en niet-religieuzen in de nederlandse wet.

Er valt dus wat mij betreft nog heel wat te corrigeren. Niet wat betreft de Islam, maar deze ongelijkheid in het algemeen. Niet iedereen is gelijk blijkt, gelovige mensen hebben volgens de wet meer gelijk.

Blade20
01-10-03, 20:38
Geplaatst door Tomas
De Islam maakt voor mij wel het een en ander duidelijk over de ongelijkheid tussen religieuzen en niet-religieuzen in de nederlandse wet.

Er valt dus wat mij betreft nog heel wat te corrigeren. Niet wat betreft de Islam, maar deze ongelijkheid in het algemeen. Niet iedereen is gelijk blijkt, gelovige mensen hebben volgens de wet meer gelijk.

Dit is onderhevig aan de stemming in het land. Als je nu fanatiek de Islam volgt ben je in het nadeel vanwege de commotie erom.
De regels van de democratie zijn gebaseerd op belangen van het volk. Als deze belangen in prioriteit veranderen, veranderen de wetten van de democratie zelf onbewust mee hieraan.
Ik zal even een beter voorbeeld pakken (als mijn laatste) van de situatie.

\
Voor de 11 Sept 2001 (ja sorry, maar hier begon het steekspel pas echt) kon het mensen niet veel schelen wat er werd gezegd in Moskeeen. Sterker nog, menig mens wist het niet eens.
Toen waren de belangen als volgt (voorbeeld);

1) Vrijheid van meningsuiting\Geloof
2) Verbod op onderscheidt van ras\geloof

Wet 2 was ondergeschikt aan wet 1 in princiepe. Dus als iemand uit geloofsovertuiging zei dat hij een bepaalde groep niet moest werd hij door de eerste wet beschermd ook al overtrad hij de 2de.

*****
Na 11 Sept (wederom sorry) veranderde de belangen van het grootste deel van de bevolking (een overreactie). Er werd meer andacht aan geloof besteed (ten koste van het geloof. En met name aan de Islam omdat deze in de spotlights stond door de 11 Sept)
De belangen veranderde dus naar de volgende situatie (voorbeeld);

1) Verbod op onderscheidt van ras\geloof
2) Vrijheid van meningsuiting\Geloof

Deze verschuiving heeft een grote impact. Als nu iemand uit geloofsovertuiging zegt dat hij een bepaalde groep haat dan beschermd de wet 'vrijheid van meningsuiting\geloof' hem niet meer omdat deze nu bij het publiek minder belangrijk is aan de regel 'Verbod op onderscheidt van ras\geloof.
\

Een dergelijke verschuiving is welalswaar schijnbaar fout, maar al deze wetten staan gelijk aan elkaar. In principe is vrijheid van meningsuiting niet meer of minder belangrijk als verbod op discriminatie. Echter bepaalde de stemming van de meerderheid van het volk waar op berecht wordt. Tuurlijk heeft iedere rechter het wetboek, maar hij moet ook rekening houden met de publieke opinie.

Volkerd van der G zou op de moord van Pim Fortuyn slecht 10 jaar hebben gekregen als het volk niet zozeer op de zaak had gedrukt.
Hoewel een rechter het niet zal (en kan) toegeven wordt het vonnis in bepaalde maten bepaald door de stemming van het volk. Natuurlijk kun je een rechter hier niet op aankijken omdat de grondbestaansels van de grondwet gelijk aan elkaar zijn en dus in clonflict van tijd tot tijd. Een rechter steld dan prioriteiten naar gelang de omstandigheden van het volk\ de Natie.

Ik weet, niet echt simpeler in uitleg ofzo, maarja.

Orakel
01-10-03, 20:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]VVD wil wet wijzigen om moskeeën te sluiten


DEN HAAG - De VVD wil de wet wijzigen om sluiting van moskeeën die de rechtsorde in gevaar brengen mogelijk te maken.

Het gaat Wilders om moskeeën zoals die recentelijk in opspraak zijn geraakt. Hij noemde concreet de Al Fourgaan moskee in Eindhoven en de Arrahmane en El Tawheed moskeeën in Amsterdam. ,,Zaken als het ronselen van jongeren voor de djihad, antidemocratische uitingen en het oproepen tot haat tegen de westerse samenleving ondermijnen de rechtsorde'', aldus Wilders.

In de eerste plaats zijn al die zaken niet bewezen, maar afgezien daarvan lijkt het voor deze albino wat moeilijk om te beseffen dat een moskee an sich geen bedreiging kan vormen en derhalve ook niet gesloten hoeft te worden.
Dat er in die moskee debielen rondlopen die zich bezig houden met allerlei subversieve praktijken is best mogelijk en zal ongetwijfeld zo zijn.
Maar is het dan erg moeilijk om te bedenken dat we ook gewoon deze figuren aan kunnen pakken? Heeft Wilders al zijn steun toegezegd aan de Marokkanen die van het moskee-bestuur af willen?
In minstens de helft van de gevallen zijn die imams hier op een visum en die kun je dan fijn weer intrekken.



Hij gaf aan ook concrete aanwijzingen te hebben voor banden van moskeeën met Saoedi-Arabië. ,,We hebben uitgezocht wie de eigenaar is van de Arrahmane moskee in Amsterdam-Zuid. Dat blijkt een administratief medewerker te zijn, die woont op Postbus 71 in Mekka. Dat zegt genoeg.''

Een kinderhand is gauw gevuld.

Tomas
01-10-03, 21:27
Geplaatst door Blade20
Ik weet, niet echt simpeler in uitleg ofzo, maarja.

Ik zou er nog 's rustig over nadenken als ik jou was.

En probeer het begrip volk en natie wat concreter voor te stellen dan. Dat helpt misschien...

Blade20
01-10-03, 21:51
Geplaatst door Tomas
Ik zou er nog 's rustig over nadenken als ik jou was.

En probeer het begrip volk en natie wat concreter voor te stellen dan. Dat helpt misschien...

ROFL,

ik dacht wel dat daar problemen bij kwamen.
Tis lastig uit te leggen, maar het komt er in principe op neer dat de meerderheid het voor het zeggen heeft. Ook hebben de minderheden vrijheden, ze hebben niet zoveel macht.

Blade20
01-10-03, 21:53
ROFL,

ik dacht wel dat daar problemen bij kwamen.
Tis lastig uit te leggen, maar het komt er in principe op neer dat de meerderheid het voor het zeggen heeft. Ook al hebben de minderheden net zo veel vrijheden als iedereen, ze hebben niet zoveel macht.

Puk
02-10-03, 01:48
Geplaatst door Mark
Hmmm slap gedoe! Je gelooft en dan hou je je aan de regels of je gelooft niet en dan maak je zelf uit wat je doet.

Al dat neppe gedoe bah!

Make up your minds moslims!

Ik heb verdorie 20 hoogwerkers geritseld die zo uit kunnen rukken. Een gigantische partij bakstenen, niet te groot en niet te klein. En rekken vol met hippe burqa's!

Kom op zeg!

mohammed99
02-10-03, 08:58
Geplaatst door GroteWolf
Wahabisme is de officiele stroming van de islam in Saoedie Arabie. De sekte is opgericht door Muhammad ibn-abd-al Wahab. Omdat het een puriteinse stroming is die de Koran letterlijk wenst te nemen (zoals ook onze strenge protestanten met de bijbel) zien zij zichzelf niet als stroming maar als enige echte Moslims. Dus gebruiken zij nooit de term Wahabi om zichzelf aan te duiden. Vandaar dat ze zelf ontkennen dat de stroming bestaat.

Die vorm van de Islam proberen rijke Saoedies dmv petrodollars onder de over de wereld verspreide Moslims levend te houden, oa door Moskeeen te financieren. Maar niet alleen Moskeeen. Dat drie vooraanstaande prinsen uit het huis van Saud vlak na 9-11 op vreemde wijze verongelukt zijn heeft er alles mee te maken dat zij naast Moskeeen Al Qaida financierden, hetgeen inmiddels al lang geen geheim meer is. Ze zijn wel door de geheime dienst van Saoedie Arabie kaltgestelt dus ook daar bestaat een tegenbeweging.

Dat deze mensen steeds rigoreuzere maatregelen voorstaan en zo krampachtig hun geloof in stand willen houden heeft er alles mee te maken dat dit geloof overal in de Islamitische landen afkalft. Er zijn enerzijds kleine groepen zeer fanatieke moslims, anderzijds grote groepen MINO's (ook in Nederland trouwens) die gewoon niet tegen het fanatisme in willen gaan maar er wel het hunnen van denken.
Je kunt de moderne tijd heel lang buiten de deur houden, maar op een dag gaan de vrouwen naar school en rijden ze auto, dansen jongeren op R&B, eten ze hamburgers en worden lijfstraffen afgeschaft. Iedereen met enige intuitie en analytische vaardigheden ziet dat de islam iets uit het verleden is, net als het Christendom of het Hindoeisme. Velen beleiden het nog slechts als folklore. Hetgeen de fanatiekelingen weer kwaad maakt omdat het een ontkenning is van hetgeen zij de essentie van hun bestaan achten. Waarmee zij tot vreselijke daden in staat geacht moeten worden tegen deze afvalligen en andersdenkenden.

ja, en wat heeft dat te maken met mijn handtekening???????????? ga lezen voordat je wat neerzet wat niets te maken heeft met mijn handtekening.