PDA

Bekijk Volledige Versie : Juristen in de zaal ?



Simon
01-10-03, 14:10
Ik bel net met Lidl naar aanleiding van deze aanbieding die vanaf morgen te koop is ...

http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20031002.p.Notebook_2500

.... en vraag hoe het met de garantie zit. Daarop moet ik enige tijd wachten. Tenslotte komt de telefoniste terug en zegt dat er geen enkele garantie geboden wordt op de laptop. Vervolgens vraag ik hoe het dan geregeld is. Ze verteld dat dat door het bedrijf geregeld wordt dat de laptop gemaakt heeft maar dat ze daar verder geen enkele informatie over heeft. "Wij hebben er niks mee te maken", zo geeft ze aan. Vervolgens geef ik aan dat dat volgens mij in strijd is met de nederlandse wet. Daarop zegt ze: "Heeft u nog meer vragen?".

Is dit handelen volgens de wet van Lidl ?

Simon

ZbaqZbaq
01-10-03, 14:16
schijnbaar ben je nooit bij de Lidl geweest.

daar geldt alleen de wet van de jungle :melig:

Simon
01-10-03, 14:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
schijnbaar ben je nooit bij de Lidl geweest.

Vandaag nog! Maar alleen als het rustig is anders mag je half uur in de rij staan. Die allochtonen kopen alles groot in. Ik vraag mij dan af ... wat moet je met 25 flessen chloormiddel? En vooral .... waar berg je ze op? Maar ik dwaal af ...

Simon

ZbaqZbaq
01-10-03, 14:23
Geplaatst door Simon
Ik vraag mij dan af ... wat moet je met 25 flessen chloormiddel? En vooral .... waar berg je ze op? Maar ik dwaal af ...

Simon


oeps chloor....


uhhh...waren het mensen met hoofdoeken en baarden ?

Mark
01-10-03, 14:25
Chloor berg je zo ver mogelijk van de ontstekingsmechanismen op.

Verder hoor je volgens mij minimaal 1 jr fabrieksgarantie te krijgen, welk oost-europees merk betreft het?

Simon
01-10-03, 14:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
oeps chloor....


uhhh...waren het mensen met hoofdoeken en baarden ?

:haha: ja van de duiktraining, dat doen ze nu in een privé zwembad denk ik. Nee hoor, maar het is echt waar dat allochtonen groter inslaan. Ik weet niet precies waar dat in zit.

Simon

Simon
01-10-03, 14:34
Geplaatst door Maruecos
Hoi,

:haha:

Lekker gevoel houd je aan zo'n gesprek over, he? :stomp:

CYA.....(bij het uitkiezen van een leuk kleurtje om in te gooien)

Ja inderdaad. Kijk als je een Sony TV bij BCC koopt weet je ook dat Sony de garantie verzorgd. Maar ik heb BCC nog nooit horen zeggen: wij geven geen garantie. Integendeel. Ze vragen meestal of je het wettelijk verplichte jaar garantie nog wil uitbreiden met enkele jaren (tegen betaling uiteraard).

Simon

Simon
01-10-03, 14:35
Geplaatst door Maruecos
Bij de slager kopen we dan ook geen onsje kotelet maar een halve schaap. :zegniets:

CYA.....(bij het koken voor meer dan drie personen)

En hoe groot is jullie vrieskist dan?

Simon

ZbaqZbaq
01-10-03, 14:40
Je kunt beter vragen hoe groot de maag is :D

Victory
01-10-03, 14:42
Geplaatst door Simon
Vandaag nog! Maar alleen als het rustig is anders mag je half uur in de rij staan. Die allochtonen kopen alles groot in. Ik vraag mij dan af ... wat moet je met 25 flessen chloormiddel? En vooral .... waar berg je ze op? Maar ik dwaal af ...

Simon

Kheb et zelf verwijderd... :p

Simon
01-10-03, 14:55
Bij HCC heb ik gevonden wat de telefoniste van LIDL :slapen: niet weet. Ik plaats alleen het gedeelte over LIDL:

Een computer van de kruidenier

Gerrit Jan Bel - 4 April 2003

Lidl: beste van hopen
Bij Lidl (tegenhanger van Aldi) is men niet scheutig met informatie. Het enige commentaar is dat men nooit commentaar geeft richting pers. Ook wil men nog wel kwijt dat Lidl niet is aangesloten bij een geschillencommissie. Dan maar eens contact opgenomen met de afdeling klantenservice van Lidl met de vraag hoe te handelen met een optische muis die niet goed blijkt te werken. Ruilen kan, zolang de voorraad strekt, wordt gezegd. Of er nog voorraad is in de winkel, daar kun je niet achter komen, want dat weet de Lidl-medewerkster niet en telefoonnummers van de filialen worden niet verstrekt. Je zult dus altijd (eventueel vergeefs) terug moeten naar de winkel. Is het artikel er niet meer, dan hangt het van de winkel af of je je geld terugkrijgt. Is dat niet het geval, dan moet je volgens Lidl contact opnemen met de fabrikant.
Dat is geen zuivere handelwijze. Lidl is immers de leverancier van wie je hebt gekocht en moet dus voor een oplossing zorgen. Dit wordt zeer stellig tegengesproken door de dame van de klantenservice. Lidl is alleen verkoper, zegt ze, de fabrikant die de garantie geeft, is de leverancier en dus verantwoordelijk. Haar besliste zienswijze geeft aan dat discussie hierover geen zin heeft. Maar kom je er niet uit met de fabrikant, schrijf dan maar naar het hoofdkantoor van Lidl in Huizen. Het is duidelijk: je moet er als klant maar het beste van hopen.
De pc's van Lidl worden gefabriceerd door het Duitse Targa. Voor de kopers hiervan is een gratis helpdesknummer beschikbaar waar ze dagelijks tussen 8.00 en 22.00 uur terecht kunnen. Volgens Targa wordt de pc bij hardwareproblemen in de regel binnen 48 uur thuis gerepareerd door eigen monteurs in Nederland. Notebooks worden meegenomen en hiervoor geldt een reparatietermijn van vijf dagen. Beleid is om hooguit drie keer te repareren, daarna krijgt de klant een nieuw apparaat.

Over andere kruideniers kan je hier meer lezen: zie het artikel .... "Een computer van de kruidenier"

http://www.hcc.nl/computerconsument/index.html