PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimbestrijder wilders doet aangifte na uitspraak op marokkaanse website.



Zwarte Schaap
02-10-03, 10:49
VVD'er Wilders met dood bedreigd
DEN HAAG (ANP) - Het VVD-Tweede-Kamerlid Wilders heeft woensdag bij de politie aangifte gedaan van onder meer bedreiging met de dood. Volgens Wilders gebeuren er de laatste tijd ,,meer vervelende dingen'' die hij niet nader bij naam wil noemen.

Aanleiding voor de aangifte was een bericht op de internetsite maghrebonline.nl, waarin ene Farid stelt dat Wilders ,,echt met de dood bestraft worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak.'' Bij de boodschap staat een foto van Wilders.

Wilders staat bekend als een bestrijder van extremisme in het algemeen en vanuit de islamitische hoek in het bijzonder. Eerder deze week pleitte hij nog voor een verbod van moskeeën waar dergelijke uitingen worden gebezigd.

Na de aangifte is ,,een hele caroussel in werking gezet'' met ,,allerlei diensten''. De VVD'er wil niet zeggen of hij nu ook persoonsbeveiliging heeft.

Enkele weken geleden trof Wilders' partijgenoot Oplaat hetzelfde lot. Hij werd bedreigd door dierenrechtenactivisten. Hun partijgenote Hirsi Ali kreeg vorig jaar beveiliging na bedreigingen uit islamitische hoek.


Bron: ANP 02/10/03

http://www.geertwilders.nl/uploads/pictures/209DBC8.jpg

Dit is em !

ZbaqZbaq
02-10-03, 10:56
Wat een ziekelijk mannetje die Wilders.

maakt van een vlooi een mammoet. Maar ja...dat past mooi in zijn agenda.

Heeft ie zeker afgesproken bij zijn bezoek aan Powel in '99 en verder verfijnd met zijn bezoek aan Netanyahu in 2003.

hé WILDERS....als je mee leest.......KISS MY ASS !!!!

freya
02-10-03, 10:58
:haha: wat een idioot

Een echte heuze doodsbedreiging, als ik hem was zou ik de komende 6 jaar mezelf 24 uur per dag met 5 lijfwachten omringen.

:haha: bang van een zinnetje op internet, hoe dom kan je zijn :ergleuk:

freya
02-10-03, 10:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
KISS MY ASS !!!!

Is dit nu een serieus onzedelijk voorstel?

:haha:

ZbaqZbaq
02-10-03, 11:05
oeps.....voor het geval Wilders dit ook serieus neemt...

het is figuurlijk bedoel :haha:

ben benieuwd of hij nu ook met een circus achter zich aan gaat lopen...

en dat allemaal vanwege een post van een boze puber.


Hé Wilders.....wel even onder je bed kijken voordat je gaat slapen.. :melig2:

freya
02-10-03, 11:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
oeps.....voor het geval Wilders dit ook serieus neemt...

het is figuurlijk bedoel :haha:


Ah!

Ik dacht al, hij ziet er niet zo aantrekkelijk uit nl. (understatement)

Sawda
02-10-03, 11:09
Hier valt dus echt mijn mond van open, dat de media hier aandacht aan besteedt.

Puk
02-10-03, 11:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat een ziekelijk mannetje die Wilders.

maakt van een vlooi een mammoet. Maar ja...dat past mooi in zijn agenda.

Heeft ie zeker afgesproken bij zijn bezoek aan Powel in '99 en verder verfijnd met zijn bezoek aan Netanyahu in 2003.

hé WILDERS....als je mee leest.......KISS MY ASS !!!!

Daar gaat weer een stukje van je eigen identiteit BakBak:

In Nederland is het niet normaal elkaar met de dood te bedreigen.

Sorry!

Mark
02-10-03, 12:01
Volgens mij leveren die Farid en An3sje samen 90% van de berichten op die site.

ZbaqZbaq
02-10-03, 12:09
Geplaatst door Puk
Daar gaat weer een stukje van je eigen identiteit BakBak:

In Nederland is het niet normaal elkaar met de dood te bedreigen.

Sorry!

ach natuurlijk.....het is in Nederland normaal om elke post op het internet serieus te nemen.

PUK ik maak je af :roker:

lennart
02-10-03, 12:10
Geplaatst door freya
:haha: bang van een zinnetje op internet, hoe dom kan je zijn :ergleuk:

Twas wel een moslim he, Wilders is bang van Moslims.
Wilders denkt dat Moslims hem pijn willen doen.
Wilders zou maar beter uitkijken voor millieuactivisten.
Millieuactivisten zijn namelijk veel gevaarlijker dan moslims.
Behalve natuurlijk moslims die millieuactivist zijn.
Millieuactivisten die moslim zijn geworden, die zijn helemaal gevaarlijk!
O ik ben trouwens geen millieuactivist :p

BILDERBERG MOET VALLEN! :zwaai:

zo heb ik ook ff iemand bedreigd :D

Puk
02-10-03, 13:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk.....het is in Nederland normaal om elke post op het internet serieus te nemen.

PUK ik maak je af :roker:

Ach... je weet niet wie ik in werkelijkheid ben.
BakBak, internet is óók the real world.

Dat je mij wilt afmaken. Tsjah, je weet niet wie ik ben. Ik neem dat dan ook niet serieus.

Maar als jij hier een oproep doet om Wilders te doden is het terecht dat zoiets serieus bekeken wordt.


Zo'n oproep durf je niet te plaatsen, denk ik.

ZbaqZbaq
02-10-03, 13:11
denk je soms omdat je op je foto een hoofddoek draagt ik je niet zou herkennen op straat ? :D

Puk
02-10-03, 13:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
denk je soms omdat je op je foto een hoofddoek draagt ik je niet zou herkennen op straat ? :D

Welke hoofddoek?

Maar durf je Wilders te bedreigen... openlijk op Internet?

Dat niet dus... en terecht.

ZbaqZbaq
02-10-03, 13:30
Wliders...als ik je pak scheer ik die bokkenpruik van je kop :D

Ron Haleber
02-10-03, 13:38
Geplaatst door Mark
Volgens mij leveren die Farid en An3sje samen 90% van de berichten op die site.

Het zijn natuurlijk oude maatjes van me. Van Farid A. maakte ik hier al vaak melding en ook van de website van zijn actieve pa die zich inspant voor Marokkanen waarover ik dus maar niet meer vertel, hoewel Farid van zijn identiteit op m. online geen geheim maakte... Samen bestreden we daar dubieuze figuren...

Farid is een tweede Lennart die de oorlog in Irak dagelijks bijhoudt en net als Lennart grondig documenteert...

Op die site leerde ik And3sdj kennen. Andries lag natuurlijk altijd hevig met Farid overhoop. Tot aan de rand rolden ze ruziënd over de site.
Farid was scherp anti-zionistisch, maar volgens mij zeker niet anti-semitisch. Wel had hij het met Andries uitgebreid aan de stok over veel feitelijkheden rond de Holocaust.

Farid A. had trouwens voornemens om in september te trouwen en zou dan het prikken staken. Maar ja, als je eenmaal verslaafd geraakt bent aan het web, dan... ook Lennart kan het prikken niet meer laten.

Jammer dat Farid zich blijkbaar vertild heeft aan Wilders. Ik heb Farid nooit grof taalgebruik (schelden) zien gebruiken. Maar zo'n hypocriet figuur als Wilders werkt nu eenmaal ook op deze site als een rode lap op veel Marokkaanse prikkers... Wilders is onuitstaanbaar, een Bolk in het kwadraat...

Ron

P.S. ik zal Farid e-mailen, kijken of hij nog iets kwijt wil...

Op Magreb.online is volgens mij niet meer binnen te komen... Mohammed Mekkaoui daar heeft ook normaliter al een uiterst trage server...

Puk
02-10-03, 13:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wliders...als ik je pak scheer ik die bokkenpruik van je kop :D

Je pilletje werkt dus. Graag gedaan.

mohammed99
02-10-03, 13:49
Geplaatst door Sawda
Hier valt dus echt mijn mond van open, dat de media hier aandacht aan besteedt.

je moest eens weten, zelf hier op deze site heb je ze.

Ron Haleber
02-10-03, 14:17
Op Maghreb.online is te vinden over Farid:

Farid heeft zich afgelopen periode frequent beledigend en onrespectvol uitgelaten jegens andere bezoekers.

Op grond van het voorgaande heeft MaghrebOnline Farid26 per 19 september een ban voor een week gegeven.

Dit namens:

Ghizlane
MaghrebOnline.NL Team

De aanval op Wilders zal dus daarna zijn geschied... Er staan trouwens ook een aantal waarschuwingen aan het adres van Andries.

Mark
02-10-03, 14:18
Geplaatst door Ron Haleber
Farid A. had trouwens voornemens om in september te trouwen en zou dan het prikken staken. Maar ja, als je eenmaal verslaafd geraakt bent aan het web, dan... ook Lennart kan het prikken niet meer laten.


wat een losers :D

lennart
02-10-03, 14:24
Geplaatst door Mark
wat een losers :D

Berichten: 5827 :fplet:

Mark
02-10-03, 14:27
Geplaatst door lennart
Berichten: 5827 :fplet:

Ik ben niet verslaafd, ik kan morgen stoppen.

Ik heb gewoon geen zin om te stoppen :)

lennart
02-10-03, 14:30
Geplaatst door Mark
Ik ben niet verslaafd, ik kan morgen stoppen.

Ik heb gewoon geen zin om te stoppen :)

Verslaafd? Wie? Ron?

Die blijft maar terugkomen terwijl die zegt weg te gaan :D

Ron Haleber
02-10-03, 14:43
Geplaatst door Mark
wat een losers :D

Mark, die Farid A. heeft jou natuurlijk voor ogen gehad...

Hij dacht die super-loser, junkie Mark gaat na zijn huwelijk stug door met prikken.

Wat rest mij dan anders als Marokkaanse junk om Mark als mijn voorbeeld voor integratie te volgen...

Ron Haleber
02-10-03, 14:48
Geplaatst door lennart
Verslaafd? Wie? Ron?

Die blijft maar terugkomen terwijl die zegt weg te gaan :D

Nee Lennart, je weet ik volg als nuchtere revolutionnair enkel maar Hoge Idealen...

Ik wacht enkel maar op de Grote Hervormingen hier van Hogerhand...

Op de dag van de revolutie dat Mark met Dick Sipkes hand in hand het podium zullen bestijgen...!

Mark
02-10-03, 14:49
Geplaatst door Ron Haleber
Mark, die Farid A. heeft jou natuurlijk voor ogen gehad...

Hij dacht die super-loser, junkie Mark gaat na zijn huwelijk stug door met prikken.

Wat rest mij dan anders als Marokkaanse junk om Mark als mijn voorbeeld voor integratie te volgen...

Hmmm dus hij probeert een Nederlander na te doen? Wat een vieze bounty. :kwaad:

lennart
02-10-03, 14:53
Geplaatst door Ron Haleber
Ik wacht enkel maar op de Grote Hervormingen hier van Hogerhand...

Ik zeg altijd maar: If it ain't broke then don't try to fix it.

Ron Haleber
02-10-03, 16:09
Omdat het om Marokkaanse prikkers op websites als deze gaat, vind ik het erg belangrijk om het uit te zoeken.

Daarom hier nog wat ik op Maghreb Online vond.

Nefertiti had een bericht geplaatst over Wilders aandringen gisteren op het sluiten van moskeeën...

Daarop volgde het ANP-bericht van iemand die ik ken als een rechtse Nederlandse prikker die nooit sympathie had voor Farid, waaruit dunkt me duidelijk blijkt dat Wilders naar een stok gezocht heeft om een hond - de moslims - te slaan... Deze laatste prikker stelt:

"Onze Farid maakt het wel bont, hij wil wel eens doorslaan maar ik dacht dat het meevalt.
Ik kom helaas niet op Magreb waar hij altijd post. [Ron: daar staat niets van Farid]

Hij is dan wel erg dom bezig maar ik snap die Wilders niet dat hij zich zodruk maakt , ik denk niet dat hij dat serieus hoeft te nemen.
Farid dus leer hier wat van, zit je graag in de bak?"

lennart
02-10-03, 16:11
Geplaatst door Arjan1
Een blok haat, blabla

Oh onze Neonazi wil ook iets zeggen?

Mark
02-10-03, 16:14
Geplaatst door Arjan1
Maar de tekenen des tijds liegen niet, alleen gaat het wat langzaam in dit land dat jaren heeft gezucht onder en verziekt is door de knoet van de linkse kerk.

Die knoet van de linkse kerk ook altijd!

lennart
02-10-03, 16:16
Geplaatst door Mark
Die knoet van de linkse kerk ook altijd!

He ja, met het mes op de keel hebben ze de rechtse kliek bedreigd. Niets mocht de Rechtse-Judeo-Christelijke nazis zeggen, op straffe van de dood. We komen uit een letterlijk uit de terreurjaren. Wat voel ik me weer vrij.

Ron Haleber
02-10-03, 16:18
Geplaatst door lennart
Oh onze Neonazi wil ook iets zeggen?

Ja Lennart als ik die hysterie lees, denk ik met heimwee aan de "gematigde" Andries terug....

Mark
02-10-03, 16:18
Geplaatst door lennart
He ja, met het mes op de keel hebben ze de rechtse kliek bedreigd. Niets mocht de Rechtse-Judeo-Christelijke nazis zeggen, op straffe van de dood. We komen uit een letterlijk uit de terreurjaren. Wat voel ik me weer vrij.

Eindelijk worden wij achterbuurtbewoners weer heer en meester van onze straten!

Ron Haleber
02-10-03, 16:20
Geplaatst door Mark
Die knoet van de linkse kerk ook altijd!

Ja Mark, die knoet is hier nu in handen van Donna, vergis je niet! Daarom werkt de negeerknop niet meer.

Mark
02-10-03, 16:22
Geplaatst door Ron Haleber
Ja Mark, die knoet is hier nu in handen van Donna, vergis je niet!

Vrouwen, hippies, intellectuelen, grachtengordelbewoners en communisten hebben ons lang genoeg onderdrukt Ron.

De blanke man wordt weer baas van het land!

lennart
02-10-03, 16:26
Geplaatst door Mark
Vrouwen, hippies, intellectuelen, grachtengordelbewoners en communisten hebben ons lang genoeg onderdrukt Ron.

De blanke man wordt weer baas van het land!

Tijd om de kruispunten in bezit te nemen en te barricaderen.

Mark
02-10-03, 16:28
Geplaatst door lennart
Tijd om de kruispunten in bezit te nemen en te barricaderen.

En dan de uiteindelijke oplossing! :stomp:

(even eerst Zgeheu elimineren want die weet teveel)

freya
02-10-03, 16:37
Geplaatst door Arjan1
de facistoïde freya

:duizelig: :wat?!: :auw2:

freya
02-10-03, 16:38
Geplaatst door aQua

:confused: Ik ben het dan niet altijd eens met Freya, maar facistoïde? Zoek de betekenis van dat woord eens op en verklaar je nader

:strik:

tnx

Tomas
02-10-03, 16:43
Eindelijk weer 's een rechtse fundi op het pb, ben ik te laat...

En wat heeft Freya gvd, wat ik niet heb???!!

lennart
02-10-03, 16:47
Geplaatst door Mark
En dan de uiteindelijke oplossing! :stomp:

(even eerst Zgeheu elimineren want die weet teveel)

Hij is bereid zich op te offeren voor de zaak :lole:

freya
02-10-03, 16:57
Vanavond:

Den Haag Vandaag: bedreigde politici
In Den Haag Vandaag aandacht voor bedreigingen aan het adres van politici. Deze week deed Tweede Kamerlid Wilders (VVD) aangifte omdat hij met de dood is bedreigd.

Ron Haleber
02-10-03, 17:03
Geplaatst door aQua
Even een oprechte vraag Ron, wat is dat hogere ideaal mbt Marokkanen van je, los van het sarcasme waarmee je deze zin inluidde.

De Marokkanen in de diaspora op te stuwen in de vaart der volkeren...!

Natuurlijk door ze te pressen deel te nemen aan alle vormen van (niet getto-) Cultuur op deze planeet...

Staat eindelijk op gij, Verworpenen der Aarde...!

Jet Holst en Herman Gorter zijn daarbij mijn grote voorbeelden!



Jammer trouwens dat Rode Roos ons verlaten heeft...

Tomas
02-10-03, 17:09
Geplaatst door freya
Vanavond:

Den Haag Vandaag: bedreigde politici
In Den Haag Vandaag aandacht voor bedreigingen aan het adres van politici. Deze week deed Tweede Kamerlid Wilders (VVD) aangifte omdat hij met de dood is bedreigd.

En hoelaat kom jij dan? Ik neem aan dat jij je ook hebt gemeld, want het dreigement hier klinkt niet kinderachtig. Er is sprake van een "wij" die de macht in nl gaat overnemen. Dus dat zijn er best wel veel, jandorie.

lennart
02-10-03, 17:12
Freya is toch geen politica? Of wel ? :D

ps. Ik heb Wilders gemailt (en de rest van de VVD fractie) dat ik ook bent bedreigd op Maroc.NL.

Weliswaar door de JDL. Maar dat maakt het er niet erger om toch?

lennart
02-10-03, 20:03
Remkes sluit Amsterdamse moskee niet
02-10-2003

De moskee is gelieerd aan de Jam'at Al-Tabligh Wa'l Dawa beweging. De AIVD heeft ontdekt dat de mensen die jongeren werven in Nederland voor de Jihad zich associëren met deze van oorsprong Indiase organisatie. Remkes kan de moskee echter niet sluiten vanwege de vrijheid van godsdienst.

Remkes noemt dit werven voor de Jihad 'hoogst verwerpelijk.' De minister wil niets zeggen over de andere banden die de moskee mogelijk heeft met moslim-extremisten. De AIVD kan niets zeggen over lopende onderzoeken. Remkes zei dit alles als antwoord op Kamervragen van onder meer VVD-Kamerlid Wilders. Diezelfde Wilders werd recent op een Nederlands- Islamitische website met de dood bedreigd. Reacties van bezoekers van de website waren lacherig. Het zou volgens hen gaan om een pubergrap.
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=14236

Sawda
02-10-03, 20:34
Geplaatst door lennart
Remkes sluit Amsterdamse moskee niet
02-10-2003

De moskee is gelieerd aan de Jam'at Al-Tabligh Wa'l Dawa beweging. De AIVD heeft ontdekt dat de mensen die jongeren werven in Nederland voor de Jihad zich associëren met deze van oorsprong Indiase organisatie. Remkes kan de moskee echter niet sluiten vanwege de vrijheid van godsdienst.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=14236

Het zal mij niets verbazen als er binnenkort een wetswijziging komt die de vrijheid van godsdienst gaat inperken. Ik denk dat het m.n zal gelden voor de islam omdat deze religie volgens hen een bedreiging vormt. Als argument gebruiken zie hiervoor o.a. 11/9.

Ron Haleber
02-10-03, 20:49
Geplaatst door lennart
[b]. Diezelfde Wilders werd recent op een Nederlands- Islamitische website met de dood bedreigd. Reacties van bezoekers van de website waren lacherig. Het zou volgens hen gaan om een pubergrap.
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=14236

Heb hierboven een van de reacties al vanmiddag vermeld.

Nu is Farid evenmin als Lennart een pubertje, dat mag toch wel ff gezegd worden! Het zijn respectabele Irak-chroniqueurs...

Lennart schiet natuurlijk wel niet zo gauw uit zijn slof... Maar als jaja buitenland-woordvoerder van de VVD was, weet ik het nog niet!


Nu maar wachten op den haag vandaag 23 uur.

lennart
02-10-03, 20:55
Geplaatst door Ron Haleber
Heb hierboven een van de reacties al vanmiddag vermeld.

Nu is Farid evenmin als Lennart een pubertje, dat mag toch wel ff gezegd worden! Het zijn respectabele Irak-chroniqueurs...

Lennart schiet natuurlijk wel niet zo gauw uit zijn slof... Maar als jaja buitenland-woordvoerder van de VVD was, weet ik het nog niet!

Nu maar wachten op den haag vandaag 23 uur.

Wat heb ik er toch mee te maken? :confused:

ps. Jaja is absoluut ongeschikt als VVD woordvoerder, hij kan absoluut geen mening overdragen. Hij lijkt me iemand die in opdracht 'bewijs' zoekt bij beschuldigingen. Jaja is dus meer een ondergeschikte medewerker, dan woordvoerder of beleidmaker.

Zwarte Schaap
02-10-03, 21:02
Zometeen wordt de zaak Wilders bij nova behandelt.

Mark
03-10-03, 06:42
Geplaatst door lennart
Wat heb ik er toch mee te maken? :confused:

ps. Jaja is absoluut ongeschikt als VVD woordvoerder, hij kan absoluut geen mening overdragen. Hij lijkt me iemand die in opdracht 'bewijs' zoekt bij beschuldigingen. Jaja is dus meer een ondergeschikte medewerker, dan woordvoerder of beleidmaker.

Maak mij VVD voorlichter :)

"Ahem... dames en heren. Allereerst moet het eens afgelopen zijn met het gemauw van werkelozen, bijstandsuitrekkers, WAOér en andere losers en plebejers. Als je net zo fijn wilt leven als ik dan ga je maar eens werken voor je geld. Verder gaan we mooie snelwegen door alle natuurgebieden oprichten en gaat iedereen 10% belasting betalen. De accijns op benzine schaffen we af. Dit kunnen we bekostigen door alle niet-strategische subsidies af te schaffen. Welke niet strategisch zijn hoort u nog van ons. Dankuwel"

Ron Haleber
03-10-03, 07:41
Geplaatst door lennart


ps. "Wilders" is absoluut ongeschikt als VVD woordvoerder, hij kan absoluut geen mening overdragen. Hij lijkt me iemand die in opdracht 'bewijs' zoekt bij beschuldigingen. "Wilders" is dus meer een ondergeschikte medewerker, dan woordvoerder of beleidmaker.

Ik heb jaja in jouw tekst door Wilders vervangen, dat lijkt me meer van toepassing... Dan begrijp je ook waarom de VVD tegenwoordig steeds een 'pleefiguur' slaat (dit laatste is overigens een typering van Bolk over Pim). :D



Geplaatst door lennart
Wat heb ik er toch mee te maken? :confused:



Lennart, jij bezit nu juist het tegendeel van die verwerpelijke eigenschappen uit je schets... Menig succesvolle politieke carrière begint tegenwoordig op internet... :fpetaf:

Tomas
03-10-03, 08:38
:haha:

Ron is weer aan het dagdromen over zijn medeprikkers...

Mark
03-10-03, 08:41
Geplaatst door Tomas
:haha:

Ron is weer aan het dagdromen over zijn medeprikkers...

Nou en? Ik cybersex regelmatig met prikkers van maroc.nl

moet kunnen!

:boogjes:

Tomas
03-10-03, 08:56
Geplaatst door Mark
Nou en? Ik cybersex regelmatig met prikkers van maroc.nl

moet kunnen!

:boogjes:

Zolang je maar Ron ipv mij gebruikt, vind ik het ok.

Mark
03-10-03, 08:58
Geplaatst door Tomas
Zolang je maar Ron ipv mij gebruikt, vind ik het ok.

Jammer dat je in het openbaar altijd zo koud doet tegen me, ik weet wel beter hoor :boeps:

Tomas
03-10-03, 09:09
Geplaatst door Mark
Jammer dat je in het openbaar altijd zo koud doet tegen me, ik weet wel beter hoor :boeps:

En ik dacht nog wel dat je te vertrouwen was....

Dat was dus echt de laatste keer dat ik met je heb gecybersext.

Mark
03-10-03, 09:15
Geplaatst door Tomas
En ik dacht nog wel dat je te vertrouwen was....

Dat was dus echt de laatste keer dat ik met je heb gecybersext.

Ondankbare kat!


:moe:

freya
03-10-03, 09:17
Geplaatst door Tomas
En ik dacht nog wel dat je te vertrouwen was....

Dat was dus echt de laatste keer dat ik met je heb gecybersext.

:verward:
Cybersexen met een kat?!

Tussen wat voor weirdo"s ben ik hier eigenlijk terecht gekomen? :verrassin

Zagora
03-10-03, 10:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wliders...als ik je pak scheer ik die bokkenpruik van je kop :D


:D

Mark
03-10-03, 10:39
Geplaatst door freya
:verward:
Cybersexen met een kat?!

Tussen wat voor weirdo"s ben ik hier eigenlijk terecht gekomen? :verrassin

Een beetje meer respect voor mijn overtuigingen ja! :moe:

mulan
03-10-03, 10:40
Volgens mij komt hij ook nog eens uit Venlo....ieuw.... :fpuh:

mulan
03-10-03, 10:41
Geplaatst door freya
:verward:
Cybersexen met een kat?!

Tussen wat voor weirdo"s ben ik hier eigenlijk terecht gekomen? :verrassin

Alleen Mark en Tomas zijn zo....de rest is heel gematigd!

Zwarte Schaap
03-10-03, 10:41
Geplaatst door freya
:verward:
Cybersexen met een kat?!

Tussen wat voor weirdo"s ben ik hier eigenlijk terecht gekomen? :verrassin

Autochtone weirdo's.

Mark
03-10-03, 10:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Autochtone weirdo's.

:hihi:

Yasmeen
03-10-03, 10:46
Zag hirsi ali gister nog vrolijk rondlopen in centrum den haag...beveiliging? :loens: niks te zien...

Ik adviseer niks hoor :D

:moe:

Zagora
03-10-03, 10:48
Geplaatst door Yasmeen
Zag hirsi ali gister nog vrolijk rondlopen in centrum den haag...beveiliging? :loens: niks te zien...

Ik adviseer niks hoor :D

:moe:

je hebt haar niet om een handtekening gevraagd?

mooi gedicht btw

mulan
03-10-03, 10:48
Geplaatst door Yasmeen
Zag hirsi ali gister nog vrolijk rondlopen in centrum den haag...beveiliging? :loens: niks te zien...

Ik adviseer niks hoor :D

:moe:

Dit valt onder "informatie verschaffen aan terroristen". :o

Yasmeen
03-10-03, 10:52
Geplaatst door Zagora
je hebt haar niet om een handtekening gevraagd?

mooi gedicht btw

Handtekening? Hm, aan Catherina Zeta Jones zou ik dat zeker vragen... ;)

Als je deze mooi vindt, raad ik je aan meer van Yeats te lezen :)

Yasmeen
03-10-03, 10:53
Geplaatst door mulan
Dit valt onder "informatie verschaffen aan terroristen". :o

ssssssssssssssssssssssssssssttttt!!! :jeweetog: Ik weet van niks

Zagora
03-10-03, 10:54
Geplaatst door Yasmeen

Als je deze mooi vindt, raad ik je aan meer van Yeats te lezen :)

already did

000NobelPrizes
03-10-03, 10:58
Geplaatst door Zagora
already did

:)

Snob.

Tomas
03-10-03, 11:19
Geplaatst door mulan
Alleen Mark en Tomas zijn zo....de rest is heel gematigd!

Als Mark onze relatie niet zo verradelijk in het openbaar had gebracht had je dit van mij nooit geweten.

Balen.

En dat nog wel van een tekenfilmfiguur... Je zou toch meer solidariteit verwachten?

mulan
03-10-03, 11:33
Geplaatst door Tomas
Als Mark onze relatie niet zo verradelijk in het openbaar had gebracht had je dit van mij nooit geweten.

Balen.

En dat nog wel van een tekenfilmfiguur... Je zou toch meer solidariteit verwachten?

Tsja....tis een harde wereld he...juist in de tekenfilmwereld.Wat concurrentie wel niet wat met tekenfilmfiguren kan doen..... :(

nefertiti
03-10-03, 20:07
GRAPPIG! Ik postte vanmiddag dit stukje op Maghrebonline:



Aangifte VVD'er online bedreiging

Gepubliceerd op donderdag 02 oktober 2003

(P7) VVD-Tweede Kamerlid Geert Wilders heeft bij de politie aangifte gedaan van bedreiging met de dood in het forum van de site Maghrebonline.nl. Recent werd ook Wilders partijgenoot Oplaat online bedreigd.
Op Maghrebonline.nl, een site gericht op Marokkanen, schreef een bezoeker met de bijnaam Farid26 het volgende:

"Wilders, de figuur waarvan het lijkt alsof hij elke ochtend met de vingers in de stopcontacten zit, moet echt met de dood bestraft worden voor zijn facistische uitspraken over Islam, moslims en de palestijnse zaak!"

Trouw-columnist Ephimenco raadde Wilders in de krant van vanochtend aan 'alvast aan collega Hirsi Ali te vragen of ze voor een tijdje een paar bodyguards kan missen'.

Geert Wilders lanceerde gisteren in de Kamer een voorstel om moskeeën die de rechtsorde bedreigen definitief te sluiten.

Een websitebeheerder is aansprakelijkh voor overtredingen op zijn site als hij er weet van heeft. Toen Planet Multimedia belde naar webmaster en voorzitter van de stichting MaghrebOnline, Mohammed Elmakkaoui was deze, ondanks de aandacht van het persbureau ANP voor de aangifte, nog niet op de hoogte van de doodsbedreiging op zijn forum.

Hij zei te weinig tijd te hebben om elke dag alle 300 berichten die dagelijks worden geplaatst te controleren . De site wordt gemaakt door vrijwilligers.

Elmakkaoui beloofde het bericht te verwijderen en de persoon van het forum te verbannen . "Dat gebeurt wel vaker," aldus de webmaster. "Als we een bericht moeten verwijderen geven we die persoon eerst een waarschuwing. Maar als hij herhaaldelijk dingen post die niet kunnen, dan verbannen we hem. Tot nu toe hebben we dat met ongeveer tien forumgebruikers moeten doen."

Elmakkaoui geeft aan dat het beheren van de discussies moeilijk is, omdat mensen gemakkelijk onder andere IP-adressen en nieuwe namen berichten kunnen plaatsen.

De woordvoering van de VVD-fractie had vanmiddag weinig toe te voegen aan de aangifte door Wilders. Of hij nu persoonsbeveiliging krijgt, zoals partijgenote Hirsi Ali vorig jaar, wil de fractie-voorlichter niet kwijt.



Tot mijn grote verbazing werd deze posting al na een uurtje volledig verwijderd :moe:
Zou die mijnheer elmakkaoui dan ineens toch wel de tijd hebben gehad?

Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?


Gepost door: Cyberman 02-10-2003 17:48

Wat een schijnheilige man is die webmaster Elmakkaoui.
Ik heb zelf op dat forum gepost, en gemerkt dat extremistische figuren alle vrijheid hebben om hun rotzooi te posten. Sterker nog, dit wordt actief gestimuleerd door de beheerders. Pas na oproepen van oa het Meldpunt Discriminatie en dergelijke wordt er iets aan gedaan. Wanneer gebruikers zelf een klacht indienen bij de moderators meestal niet.

Farid26 is al heel, heel, heel vaak over de schreef gegaan, maar is iedere keer na een weekje afkoeling weer welkom. Veelal wordt hij zelfs al eerder weer toegelaten. Het staat iedereen vrij om dit na te gaan in het archief. Een blikje op de rubriek "Waarschuwingen en bans" is eigenlijk al voldoende. Waar sommige mensen zonder reden worden verbannen, heeft Farid26 al ontelbare waarschuwingen en tempbans op zijn naam en nog steeds is de maat niet vol. Bedreigingen aan politici is ook absoluut niet nieuws, ik snap niet dat er nu ineens zoveel ophef over is. Vele CDA'ers, VVD'ers en LPF'ers zijn al eerder deze twijfelachtige eer te beurt gevallen op Maghreb Online.

Farid26 is een persoon die zeer onbeschoft is, in diverse discussies is de verbazing van andere forumgebruikers te lezen waarom hij toch altijd maar bescherming geniet van het forumbeheer. Zijn scheldpartijen, voornamelijk gericht tegen joden en westerlingen zijn werkelijk verschrikkelijk.
Naar aanleiding van de veroordeling door een Marokkaanse rechter van de "terreurtweeling" die aanslagen beraamden op het Marokkaanse parlement, koningshuis en verkooppunten van alcohol, opende hij de topic "Heldhaftige marokkaanse teener tweeling bestraft".
Ik citeer: "Legitieme actie om marokko te ontdoen van kwade westerse elementen zoals het kongingshuis wat haar bestaan aan het westen dankt en niet te vergeten het handelen in drugs of alcohol." zie http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=8848

Het meest absurde is nog wel dat dhr. Elmakkaoui de indruk wekt dat het forum maar mondjesmaat wordt gemodereerd door vrijwilligers. Dit is absoluut niet waar, ik nodig dan ook iedereen uit om dit uit te testen. Het plaatsen van een pro-Israel bericht is meestal al voldoende om je bericht binnen 5 minuten na plaasting verwijderd te zien en daarna geband te worden zonder dat hier openlijk melding van wordt gemaakt. Zo zijn in het verleden al vele personen verwijderd die niet het extremistische gedachtengoed van de Maghreb Online oprichters uitdroegen. Mede daarom is dat forum nu een verzamelplaats van moslimextremisten geworden, enkele uitzonderingen daargelaten. Dit is ook goed af te lezen aan de namen die de beheerders hebben gekozen voor hun forumonderdelen: "Irak en de Amerikaanse terreur", "Palestina en de zionistische terreur".

Geïnteresseerden kan ik nog wel een rijtje links geven die de lezing van mijn verhaal bevestigen, maar de allerbeste manier blijft nog wel om zelf eens de proef op de som te nemen!

Misschien kan Planet Multimedia eens wat dieper op de zaak ingaan, ipv de lezing van dhr Elmakkaoui direct voor zoete koek aan te nemen?


In elk geval is er van beide stukjes geen spoooooor meer te vinden op maghrebonline! :tover:

lennart
03-10-03, 20:16
Van mij mag de hele VVD fractie de tering krijgen. Overdrijven is ook een vak zeg.

Zwarte Schaap
03-10-03, 20:19
Geplaatst door lennart
Van mij mag de hele VVD fractie de tering krijgen. Overdrijven is ook een vak zeg. Lennart gaat zelfs verder, doodsbedreigingen met biowapens ! Nog even en ik gooi ook mijn bedreiging eruit.

sadeeQ
03-10-03, 20:32
Geplaatst door nefertiti
GRAPPIG! Ik postte vanmiddag dit stukje op Maghrebonline:




Tot mijn grote verbazing werd deze posting al na een uurtje volledig verwijderd :moe:
Zou die mijnheer elmakkaoui dan ineens toch wel de tijd hebben gehad?

Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?



In elk geval is er van beide stukjes geen spoooooor meer te vinden op maghrebonline! :tover:

:fucyc: lekker interessant :slapen:

sadeeQ
03-10-03, 20:34
Geplaatst door lennart
Van mij mag de hele VVD fractie de tering krijgen. Overdrijven is ook een vak zeg. Doe mij maar de LPF en CDA debielen ook erbij ,en uiteraard alle zionisten :wohaa: maar dat spreekt voor zich :cool:

Yasmeen
03-10-03, 21:48
Geplaatst door Zagora
already did

:duim: welke dichters raad jij aan? (effe helemaal off-topic gaan :moe: )

Maslov
03-10-03, 22:28
Wat is de bedoeling van het woord zionisten in dit verband?

lennart
03-10-03, 22:37
Geplaatst door Maslov
Wat is de bedoeling van het woord zionisten in dit verband?

Ge kent sadeeQ nog niet. Komt wel :)

Maslov
03-10-03, 22:39
Headhunter?

Zagora
03-10-03, 23:00
Geplaatst door Yasmeen
:duim: welke dichters raad jij aan? (effe helemaal off-topic gaan :moe: )

Engels? Woodrow Wilson is wel aardig.

Zagora
03-10-03, 23:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:)

Snob.

That's my middle name

fataal
04-10-03, 03:04
wheheeh sinds wanneer zijn die hollanders nou niet bang maar ja niet racistscih bedioelt ofzo maar ik haat hollanders ik mag ze niet

Maarten
04-10-03, 03:42
Geplaatst door lennart
Van mij mag de hele VVD fractie de tering krijgen. Overdrijven is ook een vak zeg.

Ik vraag me eigenlijk af of de VVD nou wél of níet snapt, dat ze oorlogsmisdadigers zitten te steunen?!
Vermoedelijk niet. Ik ken die scene wel, vrij redelijk zelfs.
Ik acht trouwens geen van die jongens in staat om behoorlijke informatie over de Westbank/Gaza bij elkaar te sprokkelen..
Maar ik vind wel dat er een grens aan de naiviteit is, en dat de VVD die grens al lang voorbij is.
De VVD is een partij waar ze een aantal zaken bewust niet willen weten, omdat die domweg niet in het denkkader passen.
Maakt ze dat bijvoorbeeld tot moreel bedenkelijke partij inzake de mensenrechten?
Ja. En ze zijn ook nooit anders geweest.
Het ooit zo hechte vrband tussen de Liberale gedachte en de mensenrechten is al lang verloren gegaan. Slechts wanneer de amerikanen iets willen, of het komt ze anderszins goed uit, dan worden de mensenrechten er weer bijgesleept, alsof ze nooit weggeweest zijn.
Maar menselijk gezien is de VVD een absolute baggerpartij, wanneer het er op aan komt.

Maar inzake srael moeten ze misschien niet ál te rare dingen meer doen, nee.. De steun aan Israel ís al overduidelijk. En het aantal misdaden per dag stijgt daar ook met de dag. En er zijn dagen van cumulatie. En er zijn dan mensen die woest zijn van al die rechtsinbreuken.. En dat is absoluut een slecht moment voor een stropdas bij de VVD om allerlei eruditie over "terrorisme" te ventileren..

Nou lijkt me dat gedoe rond Wilders al bijna een demoniserende propagandastunt. Maar anderzijds lijkt me beter dat ze niet al te domme dingen doen..

Ron Haleber
04-10-03, 08:10
Ik heb met Farid per e-mail contact opgenomen zoals ik hierboven meldde...

Farid bedankt me voor mijn bijdragen en voor het plaatsen van het topic op M.a.r.o.k.ko.nl... :duim:

Hij voegt daar verder niets aan toe, kiest blijkbaar voor low-profile... :rolleyes:


Sterkte Farid

:zwaai: :zwaai: :zwaai:

Ron Haleber
04-10-03, 09:00
Geplaatst door nefertiti

Ik postte vanmiddag dit stukje op Maghrebonline:

Een websitebeheerder is aansprakelijk voor overtredingen op zijn site als hij er weet van heeft. Toen Planet Multimedia belde naar webmaster en voorzitter van de stichting MaghrebOnline, Mohammed Elmakkaoui was deze, ondanks de aandacht van het persbureau ANP voor de aangifte, nog niet op de hoogte van de doodsbedreiging op zijn forum.

Hij zei te weinig tijd te hebben om elke dag alle 300 berichten die dagelijks worden geplaatst te controleren . De site wordt gemaakt door vrijwilligers.

Elmakkaoui beloofde het bericht te verwijderen en de persoon van het forum te verbannen . "Dat gebeurt wel vaker," aldus de webmaster. "Als we een bericht moeten verwijderen geven we die persoon eerst een waarschuwing. Maar als hij herhaaldelijk dingen post die niet kunnen, dan verbannen we hem. Tot nu toe hebben we dat met ongeveer tien forumgebruikers moeten doen."

Elmakkaoui geeft aan dat het beheren van de discussies moeilijk is, omdat mensen gemakkelijk onder andere IP-adressen en nieuwe namen berichten kunnen plaatsen.




Het lijkt me wel verhelderend als Nefertiti de bron meedeelt waaruit zij al die informatie uit haar gedelete stukjes heeft geput...???

Beheer zal het zelf niet op de site hebben gezet... :fpotver:



Dat Nefertiti niet een onbevooroordeelde zegsvrouw is die haar oordeel over Farid kan staven, mag wel opgemerkt worden...





Geplaatst door nefertiti

Naar aanleiding van de veroordeling door een Marokkaanse rechter van de "terreurtweeling" die aanslagen beraamden op het Marokkaanse parlement, koningshuis en verkooppunten van alcohol, opende hij de topic "Heldhaftige marokkaanse teener tweeling bestraft".

Ik citeer: "Legitieme actie om marokko te ontdoen van kwade westerse elementen zoals het kongingshuis wat haar bestaan aan het westen dankt en niet te vergeten het handelen in drugs of alcohol."

zie http://www ...

Over de veroordelingen in Marokko verschenen hier vergelijkbare bijdragen die deze vonnissen verwierpen. Ook ons beheer hier zag daar geen enkele aanleiding in om deze te verwijderen... De rechtsgang in Marokko is bekend. Vraag het de mensenrechten-organisaties daar als AMDH...


Uit de koppen van forumonderdelen: "Irak en de Amerikaanse terreur", "Palestina en de zionistische terreur" is duidelijk dat het beheer van Maghreb Online daar een zeer militante houding voorstaat. Het mag dan ook niet verbazen dat er militante reacties op komen...


Het feit dat Andries het op Maghreb Online meer dan een jaar SAMEN met Farid evenlang uitgehouden heeft als Farid, spreekt toch wel boekdelen over de tolerante houding van de heer Makkaoui als beheerder...

Daar kregen BEIDEN gelijkelijk waarschuwingen... Maar hier heeft Andries het bij beheer echt niet zolang uitgehouden... :regie:


De heer Makkaoui trad trouwens wel binnen het half uur op als het ging om vunzig schelden puur qua vunzig schelden... Daar heb ik hier indertijd mededeling van gedaan.

De heer Makkaoui beantwoordde uiterst correct onmiddellijk al mijn emails daaromtrent. Persoonlijk heb ik dus geen correctere beheerder meegemaakt als de heer Makkaoui...! :engel:


Mohamed El Makkaoui :duim: :duim:

:zwaai: :zwaai: :zwaai: :duim:

Sawda
04-10-03, 10:07
Geplaatst door Ron Haleber

Mohamed El Makkaoui :duim: :duim:



Jij kent ook iedereen, zeg. :wijs:

Ron Haleber
04-10-03, 10:15
Geplaatst door Sawda
Jij kent ook iedereen, zeg. :wijs:


Om te overleven op Marokkaanse websites is het wel nuttig om als kaaskop je beheerders te kennen! :tover:


Ik heb El Makkaoui trouwens per persoonlijke e-mail veel wijsheid en sterkte toegewenst... Het is nooit leuk als je site op die manier in de belangstelling komt... :verrassin




Er is trouwens op maghrebonline een interessante discussie over de zaak ontstaan met zinnige standpunten die ook voor hier gelden:

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=8879

plexus
04-10-03, 10:18
Geplaatst door Sawda
Jij kent ook iedereen, zeg. :wijs:

misschien is het wel andersom...iedereen kent Ron..

Ron Haleber
04-10-03, 10:22
Geplaatst door plexus
misschien is het wel andersom...iedereen kent Ron..


Je slaat de spijker op de kop...!

Iedereen kent die lastige luis in zijn pels ondertussen wel! :stomp:

Sawda
04-10-03, 10:24
Geplaatst door Ron Haleber



Er is trouwens op maghrebonline een interessante discussie over de zaak ontstaan met zinnige standpunten die ook voor hier gelden:

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=8879

Een interessant betoog. Het is echt de moeite waard om het te lezen, ik hoop dat meerderen op dit forum dit artikel leest. :duim:

Sawda
04-10-03, 10:27
Geplaatst door plexus
misschien is het wel andersom...iedereen kent Ron..

Ook dat inderdaad. :D

freya
04-10-03, 11:10
Geplaatst door Ron Haleber
Ik heb met Farid per e-mail contact opgenomen zoals ik hierboven meldde...

Farid bedankt me voor mijn bijdragen en voor het plaatsen van het topic op M.a.r.o.k.ko.nl... :duim:

Hij voegt daar verder niets aan toe, kiest blijkbaar voor low-profile... :rolleyes:


Sterkte Farid

:zwaai: :zwaai: :zwaai:

Wat is onze Ron toch geweldig :moe:

Ron Haleber
04-10-03, 11:24
Geplaatst door freya Wat is onze Ron toch geweldig :moe:

NOVA is met die Boulevardjournalist van de RTL, Pauw een uiterst tendentieus programma geworden...

Zij laat over de zaak van mijn vriend Farid A. enkel de misselijk makende Wilders aan het woord...

Ik vind het daarbij altijd "geweldig" belangrijk de beschuldigde partij aan het woord te laten. Dit weigert NOVA...!

Daarom hier het integrale weerwoord van Marokkaan Farid A. in een discussie met Simon:

(in dit geval vind ik moet voor het citeren vanuit een andere website begrip worden opgebracht)

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=8862

FARID A.:

Ik had niet verwacht dat Simon het voor een extremist als Wilders zou opnemen. De man is een relnicht die enkel uit is op voeding om zijn walgelijke extremistische en valse kijk op moslims en palestijnen trachten goed te praten. Wilders en vele mededespoten in de nederlandse politiek en media hebben juist voor de radicalisering gezorgd. Niet mijn persoon Simon. En jij notabene had dit moeten weten.

Wat de zogenaamde dreigement betreft. Was er geen sprake van dreigement. Ja, i wish the bastard was dead. I wish he will suffer dearly for his crimes against humanity by supporting terreorist states like Israel. And there is now law nor human die mij dit kan verbieden.

Dat de Nederlandse media mij vals citeert en mijn wens trachtte om te draaien in een dreigement, spreekt boekdelen. Ik schreef namelijk letterlijk:

" Wat mij betreft mogen ze de man bestraffen met de dood vanwege zijn facistische en valse uitspraken over Islam, moslims en Palestijnse zaak.

Dat de man uit is op aandacht om vervolgens het zielige slachtoffer op TV te spelen, is zijn probleem. Ik laat me niet de mond snoeren door zulke zielige manoeuvres. Ik blijf de extremisten in de Nederlandse media en politiek keihard bestrijden.

Een van de kranten presteerde het om Wilders "de bestrijder van het extremisme" te noemen. Hoe kan zo'n walgelijke rechtsextremist uberhaupt extremisme bestreden? Laat de man beginnen met zichzelf te bestrijden. Wat mij betreft mag de man zichzelf ophangen. Scheelt hem en NL in ieder geval een hoop frustraties.
_________________
farid


Om wegens mijn integrale citaat, onze Simon recht te doen, moet ik wel ook vermelden waarop Farid reageerde:

Ikvind het treurig dat Farid zich zo uitlaat. Het is helaas niet de eerste keer en ik heb er ook wel eens conflicten met hem over gehad. In een tijd dat meerdere kamerleden bedreigd zijn/worden zou hij zich extra bewust moeten zijn van zijn taalgebruik. Tenzij hij zelf een ophitser is en deze radicalisering een warm hart toedraagt. Ik vind dat je discussies zakelijk moet houden en elkaar met argumenten aan moet vallen. Hij hoeft niet op de stoel van Allah te gaan zitten door aan te geven wie volgens hem de dood verdient.

Simon

nefertiti
04-10-03, 12:25
quote: geplaatst door Ron Haleber

Geplaatst door nefertiti

Ik postte vanmiddag dit stukje op Maghrebonline:

Een websitebeheerder is aansprakelijk voor overtredingen op zijn site als hij er weet van heeft. Toen Planet Multimedia belde naar webmaster en voorzitter van de stichting MaghrebOnline, Mohammed Elmakkaoui was deze, ondanks de aandacht van het persbureau ANP voor de aangifte, nog niet op de hoogte van de doodsbedreiging op zijn forum.

Hij zei te weinig tijd te hebben om elke dag alle 300 berichten die dagelijks worden geplaatst te controleren . De site wordt gemaakt door vrijwilligers.

Elmakkaoui beloofde het bericht te verwijderen en de persoon van het forum te verbannen . "Dat gebeurt wel vaker," aldus de webmaster. "Als we een bericht moeten verwijderen geven we die persoon eerst een waarschuwing. Maar als hij herhaaldelijk dingen post die niet kunnen, dan verbannen we hem. Tot nu toe hebben we dat met ongeveer tien forumgebruikers moeten doen."

Elmakkaoui geeft aan dat het beheren van de discussies moeilijk is, omdat mensen gemakkelijk onder andere IP-adressen en nieuwe namen berichten kunnen plaatsen.

Het lijkt me wel verhelderend als Nefertiti de bron meedeelt waaruit zij al die informatie uit haar gedelete stukjes heeft geput...???

Beheer zal het zelf niet op de site hebben gezet...

Dit bericht is te vinden op volgende site:
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=404811/sc=acc8dc

ik veronderstelde - verkeerdelijk - dat de vermelding "Planet Multimedia " voldoende was als bronvermelding.

Ik moet hier wel even rechtzetten dat die thread niet verwijderd werd, ik wijt het aan de slechte werking van Maghrebonline forum dat ik gisteren mijn bericht niet meer terugvond.
Hiermede dus rechtgezet hoop ik.

__________________________________________________ ____

Ron Haleber schreef verder:


Dat Nefertiti niet een onbevooroordeelde zegsvrouw is die haar oordeel over Farid kan staven, mag wel opgemerkt worden...


quote:
Geplaatst door nefertiti
Naar aanleiding van de veroordeling door een Marokkaanse rechter van de "terreurtweeling" die aanslagen beraamden op het Marokkaanse parlement, koningshuis en verkooppunten van alcohol, opende hij de topic "Heldhaftige marokkaanse teener tweeling bestraft".

Ik citeer: "Legitieme actie om marokko te ontdoen van kwade westerse elementen zoals het kongingshuis wat haar bestaan aan het westen dankt en niet te vergeten het handelen in drugs of alcohol."

zie http://www ...

Geachte heer Haleber!

Het getuigt van een totaal gebrek aan argumentatie, en zeker van een oneerlijke instelling om zulke leugens op een forum te plaatsen.

Gelieve namelijk de url mede te delen waar U dit citaat, dat U aan MIJ toeschrijft zou gevonden hebben!
Ik stuur u hierbij tevens een pm om ervoor te zorgen dat U deze vraag niet per ongeluk zou "missen"!

Ongeacht of U nu al of niet goede betrekking heeft met die mijnheer El Makkaoui lijkt het me dat U postings van verschillende mensen "gebruikt" of beter nog "verzint" om daarmee jezelf in een mooi daglicht te stellen.

Ik heb niet de gewoonte om over andere mensen te roddelen op verschillende forae.
Ik heb nog minder de gewoonte om zelf citaten aan te maken en ze aan bepaalde personen toe te schrijven.

De betreffende topic over die Marokkaanse tieners werd door Farid geopend en mijn enige bijdrage daarin was de vraag of hij weldegelijk een zelfmoordaanslag door die veertienjarige meisjes op het Marokkaanse koningshuis zou gesteund hebben!

Ik weet dus totaal niet waar U het door jouw geciteerde bericht gehaald hebt!

Graag een verklaring hiervoor!

Mark
04-10-03, 12:40
Zit iedereen tegenwoordig op maghrebonline?

wow and3sje had daar 5000+ berichten en dan ook nog hier prikken en mailen met Haleber

en ik dacht dat ik erg was :haha:

Ron Haleber
04-10-03, 12:49
Geplaatst door nefertiti

Geachte heer Haleber!

Het getuigt van een totaal gebrek aan argumentatie, en zeker van een oneerlijke instelling om zulke leugens op een forum te plaatsen.

Gelieve namelijk de url mede te delen waar U dit citaat, dat U aan MIJ toeschrijft zou gevonden hebben!

Ik weet dus totaal niet waar U het door jouw geciteerde bericht gehaald hebt!

Graag een verklaring hiervoor! [/B]

Hier de verklaring:

Beide zaken staan heel erg duidelijk op je bloedeigen posting. Hier de betreffende url op de vorige pagina:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1001473#post1001473

:lole:

De verwijzingen naar beide postings van je:



Tot mijn grote verbazing werd deze posting al na een uurtje volledig verwijderd
Zou die mijnheer elmakkaoui dan ineens toch wel de tijd hebben gehad?

Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?

Het citaat van de door jou hier in geel vermelde aankondiging ervan bevatte het door jou gewraakte citaat...!

Er staat heel duidelijk: "het citaat dat ik (= nefertiti) eronder plaatste"...!!! Daar is dus geen twijfel over mogelijk!

Nefertiti, wel even je eigen teksten nalezen, alvorens je mensen onterecht beschuldigt...!!! :strik:



Voor wat alle "eventuele zelfmoordaanslagen" zowel van jou als van anderen, aan die misdadige beramingen ben ik geheel onschuldig...! :handbang:

Waar krijg ik allemaal nog meer de schuld van...??? Verwar mij niet met kamerlid Wilders a.u.b.!


Ron

Ron Haleber
04-10-03, 12:55
Geplaatst door Mark
Zit iedereen tegenwoordig op maghrebonline?

wow and3sje had daar 5000+ berichten en dan ook nog hier prikken en mailen met Haleber

en ik dacht dat ik erg was :haha:

En tel dat van Ron op al die websites eens bij elkaar op....!!!


Mark, nu ga je pas beseffen hoe weinig jij feitelijk post...

Hoe vul jij toch je dagen....??? Je moet aan dodelijke verveling lijden!

nefertiti
04-10-03, 12:56
Geachte heer Haleber,

wat er stond was:


Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?

In het betreffende CITAAT staat duidelijk vermeld dat het geschreven werd door CYBERMAN op - eveneens - de site van Planet Internet!

Misschien kan je ZELF eerst iemands stukjes beter lezen alvorens conclusies te trekken!

Voor de volledigheid, Nefertiti schreef:


Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?


quote:
Gepost door: Cyberman 02-10-2003 17:48

Wat een schijnheilige man is die webmaster Elmakkaoui.
Ik heb zelf op dat forum gepost, en gemerkt dat extremistische figuren alle vrijheid hebben om hun rotzooi te posten. Sterker nog, dit wordt actief gestimuleerd door de beheerders. Pas na oproepen van oa het Meldpunt Discriminatie en dergelijke wordt er iets aan gedaan. Wanneer gebruikers zelf een klacht indienen bij de moderators meestal niet. (.....)

lennart
04-10-03, 13:01
Mensen moeten zich niet zo druk maken over wat er op forums wordt gezegd. Deze mensen geven namelijk voeding aan het instellen van een big-brother type net controle, waarbij in de toekomst alle chat kanalen, web forums, msn chats en emails gemonitord worden om te kijken of iemand de woorden "dood aan" en "uw favoriete media-geile vvd-lid hier" intikt.

Ron Haleber
04-10-03, 13:05
Beste Nefertiiti, je beschuldiging is onjuist!!!

Er staat: "Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?"




Dan had je moeten zeggen: "citaat van cyberman"...

Nu slaat het duidelijk op jouzelf.

Weet ik trouwens veel of je ook niet onder "cyberman" post...!? Moet ik dat eerst gaan uitzoeken via je IP-adres?

Ron Haleber
04-10-03, 13:10
Geplaatst door lennart
Mensen moeten zich niet zo druk maken over wat er op forums wordt gezegd. Deze mensen geven namelijk voeding aan het instellen van een big-brother type net controle, waarbij in de toekomst alle chat kanalen, web forums, msn chats en emails gemonitord worden om te kijken of iemand de woorden "dood aan" en "uw favoriete media-geile vvd-lid hier" intikt.

Lennart, ben het helemaal met je eens! Maar voor je het weet, heb je NOVA aan je broek hangen...!

Stuur de kamervoorzitter Weisglas (VVD) maar snel even een mailtje voordat er kamervragen over jou gesteld worden....!

lennart
04-10-03, 13:12
Geplaatst door Ron Haleber
Lennart, ben het helemaal met je eens! Maar voor je het weet, heb je NOVA aan je broek hangen...!

Stuur de kamervoorzitter Weisglas (VVD) maar snel even een mailtje voordat er kamervragen over jou gesteld worden....!

Heb ik al gedaan, maar ik heb geen antwoord gekregen.

Het gemiddelde VVD-lid geeft nu eenmaal geen zak om democratie.

Vandaar ook dat ze de tering mogen krijgen.

Ron Haleber
04-10-03, 13:21
Geplaatst door lennart
Heb ik al gedaan, maar ik heb geen antwoord gekregen.

Het gemiddelde VVD-lid geeft nu eenmaal geen zak om democratie.

Vandaar ook dat ze de tering mogen krijgen.


Je bedoelt toch niet dat ze aan de tering dood mogen gaan???

Want dan springt die Wilders ons hier ook nog op de nek!!! Aanzetten tot moord op nog wel een hele volksgroep...!!!



P.S. Ik heb het nu al te druk om Farid op drie websites te verdedigen...

Als ik Lennart er nog bij krijg doe ik je over aan Mark - die heeft toch niks te doen!

Mark
04-10-03, 13:23
Geplaatst door Ron Haleber
En tel dat van Ron op al die websites eens bij elkaar op....!!!


Mark, nu ga je pas beseffen hoe weinig jij feitelijk post...

Hoe vul jij toch je dagen....??? Je moet aan dodelijke verveling lijden!

Beste Ron,

de rest van de dag vul ik op met mijn ongelovige zaken zoals drugs, sex en de duivel aanbidden.

nefertiti
04-10-03, 13:31
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Nefertiiti, je beschuldiging is onjuist!!!

Er staat: "Of zou het volgende citaat dat ik eronder plaatste hem niet welgevallig geweest zijn?"




Dan had je moeten zeggen: "citaat van cyberman"...

Nu slaat het duidelijk op jouzelf.

Weet ik trouwens veel of je ook niet onder "cyberman" post...!? Moet ik dat eerst gaan uitzoeken via je IP-adres?

nee geachte heer,
ik heb niet de gewoonte om mezelf te citeren! ik gebruik het woord citaat om aan te geven dat ik iemand anders citeer.
(noot: Zie Van Dale:
"citaat": aanhaling, plaats bij een schrijver, die men schriftelijk of mondeling als bewijs, getuigenis of voorbeeld aanhaalt.)

Indien het mijn tekst was geweest had ik gewoon geschreven :
"Of zou het volgende stukje dat ik schreef hem niet welgevallig geweest zijn?"

maar dat eventueel terzijde.

Of ikzelf nu cyberman ben of niet laat ik volledig aan je eigen, blijkbaar ongebreidelde, fantasie over, mijnheer.

Zelf heb ik er echter geen behoefte aan mezelf te citeren onder een andere nickname. Misschien heb jij wél die behoefte? mij laat het in elk geval koud.

Het zou me tenandere verblijden indien je - na deze verduidelijkingen - je post van hierboven zou kunnen aanpassen?
Het geeft zo'n slechte indruk weetjewel; en ik houd liever de eer aan mezelf om commentaren te schrijven!

met dank bij voorbaat

lennart
04-10-03, 13:33
Geplaatst door Ron Haleber
Je bedoelt toch niet dat ze aan de tering dood mogen gaan???


Neehoor, gewoon flink lijden mag ook, eventueel met amputaties van belangrijke lichaamsdelen. Een andere ziekte mag ook trouwens, zolang die maar eng is, lang duurt en er veel medicijnen bij komen kijken.

nefertiti
04-10-03, 13:36
Ron Haleber schreef:

P.S. Ik heb het nu al te druk om Farid op drie websites te verdedigen...

Tiens... post jij dan op Maghrebonline ook? ik heb daar nog nooit iets van je zien verschijnen....

Zwarte Schaap
04-10-03, 13:41
Als ik farid was zou ik me bij de politie melden en aangeven dat ik de plaatser van het stuk ben. Kijken hoever ze dan komen!

Overigens mocht er iemand zijn die mij wil aanklagen voor wat ik schrijf of geschreven heb moet mij gewoon een pm sturen dan spreken we wel ergens bij een politiebureau af.

Stomme gezeik allemaal.

Ron Haleber
04-10-03, 13:46
Geplaatst door nefertiti
Tiens... post jij dan op Maghrebonline ook? ik heb daar nog nooit iets van je zien verschijnen....

Beste Nefertiti, kijk maar onder AEL...!

Trouwens die server van M.Online is vandaag ineens supersnel geworden. Ik denk dat Karim en Mohamed van een AH-aanbieding hebben geprofiteerd... Twee voor de prijs van één...!!!



(als jij al dat geklaag van jou eerst verwijdert, dan verwijder ik mijn replies erop natuurlijk ook)

nefertiti
04-10-03, 14:18
(als jij al dat geklaag van jou eerst verwijdert, dan verwijder ik mijn replies erop natuurlijk ook)

Ik klaagde over jouw EERSTE posting over dit onderwerp, vandaag 4/10 op 10.00 h.! Zolang jij dat niet verwijdert voel ik er geen behoefte aan om mijn rechtzettingen daartegenover te gaan verwijderen!

an3sdej
04-10-03, 15:34
..

lennart
04-10-03, 15:35
Geplaatst door an3sdej
Ik heb nu de verwijzingen van Ron Haleber naar drie forae gevolgd. Van hier naar Maghrebonline, en van Maghrebonline naar ***********

Overal praat hij over verschillende mensen als zijn "vriend", en hij lijkt op dit forum zijn vrienden in de hoogste kringen hebben.
Hoe moet ik dat inschatten?

Was jij niet gebanned? Of heb je soms vriendjes in de hoogste kringen?

ps. als je een media-geile VVD'er bent: krijg de tering.

an3sdej
04-10-03, 15:45
Dag Lennart, ik heb zoveel vrienden, je wilt het niet weten.

Ik vind alleen dat Ron erg met een dubbele tong praat. Aan de ene kant het opnemen tegen fundi's en extreem gelovige mensen, en aan de andere kant verkondigen dat het zijn vriendjes zijn, en dat hij ze moet verdedigen! :fpotver: :kotsen2:

Ondanks al zijn geleerdheid, en vriendjes in de hoogste kringen, heeft ie het volgens mij achter de ellebogen, hij strijkt dan bij de één en dan bij de ander met stroop om de mond!

Maslov
04-10-03, 15:47
Wat en wie is Ron Haleber eigenlijk? Is hij echt professor? En heeft hij echt al dat soort hooggeplaatste vrienden?

lennart
04-10-03, 15:48
Geplaatst door an3sdej
Ik vind alleen dat Ron erg met een dubbele tong praat. Aan de ene kant het opnemen tegen fundi's en extreem gelovige mensen, en aan de andere kant verkondigen dat het zijn vriendjes zijn, en dat hij ze moet verdedigen! :fpotver: :kotsen2:


Doe net als ik, gewoon Ron negeren. Is heel makkelijk hoor, hij zwets meestal toch maar wat aan. En die doodsbegreiging is een grote farce, een media stunt van die geile beer van een Wilders. Ik kan me goed voorstellen dat Ron die jongen verdedigd, al vraag ik mij af of hij daar om gevraagd heeft :p

Zagora
04-10-03, 15:49
Geplaatst door Maslov
Wat en wie is Ron Haleber eigenlijk? Is hij echt professor? En heeft hij echt al dat soort hooggeplaatste vrienden?

Dat is maar het topje van de ijsberg. We hebben ook al een tempel waar we wekelijks Zijne Hoogheid vereren en waar we offers brengen om Zijne Goedheid gunstig te stemmen.

ali ibn yaz
04-10-03, 15:50
we moeten stoppen met elkaar verwijten te makenm. De mens is mooi het is alleen de omgeving die het verziekt !
Geniet gewoon van het leven.

lennart
04-10-03, 15:50
Geplaatst door Maslov
Wat en wie is Ron Haleber eigenlijk? Is hij echt professor? En heeft hij echt al dat soort hooggeplaatste vrienden?


Ron heeft best een netwerkje, maar hij is een beetje narcistisch. Dit weerhoud hem er overigens niet van om af en toe wel wat intelligents te zeggen, maar meestal is het gezwets, persoonlijke vetes of pogingen om in de nationale media te komen , zoals politici in spe meestal plachten te doen. Zie ook bijvoorbeeld Wilders, die zijn positie heeft gebruikt om een "doodsbedreiging" op te blazen.

Zagora
04-10-03, 15:51
Geplaatst door ali ibn yaz
we moeten stoppen met elkaar verwijten te makenm. De mens is mooi het is alleen de omgeving die het verziekt !
Geniet gewoon van het leven.

Genieten van het leven als Molmberg miljoenen kan verdienen door alleen maar te bestaan? Ja daaaaaaaaaaag.

ali ibn yaz
04-10-03, 15:57
Moberg is toch ook een mens met een gezin. We moeten gewoon proberen minder jaloers te zijn op elkaar.

Groetjes

Maslov
04-10-03, 17:22
maar hij is een beetje narcistisch

Oh ja :confused:

lennart
04-10-03, 17:23
Geplaatst door Maslov
Oh ja :confused:

nar·cis·me (het ~)
1 liefde voor zichzelf => eigenliefde, zelfvergoding

Ron Haleber
04-10-03, 20:02
Ik ga echt mijn tijd er niet mee verdoen om op deze ongein te reageren... Vermaak je maar met afseiken onder elkaar...!




Origineel gepost door an3sdej
Ron, wat ben je toch iemand met dubbele tong zeg. Aan de ene kant het fundamentalisme afkraken, en aan de andere kant de fundamentalist je grote vriend noemen.


Andries, leuk weer iets van je te horen...!

Andries, ik had - na jouw perma-ban -, uitgebreid een dag lang als jouw advocaat te hebben opgetreden door het openen van een topic, waarbij ik je berichten plaatste die jij door de ban niet meer kon zetten...

En waarbij beheer me met zoveel ongein overlaadde als voor "advocaat van de duivel Andries te spelen" dat het topic voortijdig moest worden afgesloten....



Dat ik toch wél verwacht had dat je daarna nog iets van je liet horen... een woord van dank of van waardering had je niet misstaan...!!! :kwaad:

Met name omdat je prat gaat op de titel van psychiater... :o



Maar ja, dat kon er blijkbaar niet af... Stank voor dank...!



Andries, je laat je wel kennen....

Dat je een zionist bent is je goed recht.

Maar als zionistisch huichelaar en zionistisch bedrieger maak je elk woord van je ongeloofwaardig...!






Over jouw dubbele tong als psychiater praat ik wel met je verder op Maghreb.Online... Maar wel wanneer ik daar tijd voor heb en het mij uitkomt...


P.S. het blijkt dat sommige lieden hier met "bannen" een spelletje spelen. Ik offer me een dag dus voor niets op om iemand te hulp te schieten. Dit deed ik dus echt voor het laatst. Bedankt...!

Maslov
05-10-03, 00:29
Jeetje, :verward: professors, psychiaters, ik voel me wel laaggeschoold hier met m'n HBO opleidinkje :jammer:

Zagora
05-10-03, 00:34
Geplaatst door Maslov
Jeetje, :verward: professors, psychiaters, ik voel me wel laaggeschoold hier met m'n HBO opleidinkje :jammer:

Ik ben ook een arbeiderskind. No sweat.

Ron Haleber
05-10-03, 01:10
Geplaatst door lennart
Ron heeft best een netwerkje, maar hij is .................


Lennart, waar ben je nou mee bezig? Dat je daar intrapt!

Die Maslow is een facistische rat die van Polinco komt en veel op Fok prikt....

Die rat is door de Mossad ingehuurd om Marokkaanse pubertjes te provoceren om tegen joden te gaan schelden...

En om linkse jongens als jou te provoceren zodat Wilders weer wat te doen heeft...

Dat Grietje daar intrapt, spreekt vanzelf. Die is zelf niet helemaal zuiver op de graat.


Lennart je moet toch ook eens wat op andere websites rondneuzen om die ratten te herkennen!

Waarom denk je dat die rat uitgerekend hier op een topic over Farid afkomt...? En uitgerekend mij als AEL-lid gaat provoceren?

Denk je nou echt dat die rat dat niet weet en dat dat allemaal toevallig is?

:vlammen:

lennart
05-10-03, 04:02
Geplaatst door Ron Haleber
Lennart, waar ben je nou mee bezig? Dat je daar intrapt!

Die Maslow is een facistische rat die van Polinco komt en veel op Fok prikt....

Die rat is door de Mossad ingehuurd om Marokkaanse pubertjes te provoceren om tegen joden te gaan schelden...


Heb ik geen problemen mee hoor. Zolang ik hem maar onder het tapijt mag vegen. :D

Ron Haleber
05-10-03, 09:38
Geplaatst door lennart
Heb ik geen problemen mee hoor. Zolang ik hem maar onder het tapijt mag vegen. :D

Lennart, onder het tapijt vegen dat doe jij wel altijd, maar dat is niet de stijl van Donna...

Zij houdt voor de zondag van een opgeruimd interieur. Ze heeft dus de stofzuiger al voor je klaargezet...!

Mark
05-10-03, 11:29
Geplaatst door Maslov
Jeetje, :verward: professors, psychiaters, ik voel me wel laaggeschoold hier met m'n HBO opleidinkje :jammer:

Geeft niks! Als er dingen zijn die je niet begrijpt mag je het me best vragen! :duim:

nefertiti
05-10-03, 15:18
Nog een artikeltje uit Trouw:


Trouw - de Verdieping - zaterdag 4 oktober | 2003 Sylvain Ephimenco

De beheerders van de internetsite Maghreb-online hadden het plechtig beloofd: de man die op hun site VVD-volksvertegenwoordiger Wilders met de dood had bedreigd, zou definitief uit het discussieforum worden gebannen. Tot gisteravond was daar weinig van te merken. Onder het pseudoniem Farid 26 bleef de man zijn grenzeloze haat ongehinderd spuien. Wilders mocht van hem "doodvallen" of "zichzelf ophangen" maar, verzekerde hij het VVD-kamerlid: "Wees maar niet bang hoor. Ik zal mijn handen niet vuil maken aan een nietsnut van een VVD-extremist". Hij noemde de klacht van Wilders tegen hem een "waardeloze aangifte" van een "kindermoordenaar", "fascist", "relnicht", die hij wenst "diep te zien lijden wegens zijn oorlogsmisdaden door Israël te steunen".

Je vraagt je af waarom de site-beheerders deze geweldenaar niet monddood maken. Het antwoord is eenvoudig: de bijna dertig jaar oude Farid Achahboun (hij ondertekent zijn openbrieven en pamfletten ook met zijn volledige naam) is tegelijk de vitrine en de protégé van Maghreb-online. Achahboun heeft bijna 15.000 berichten op zijn naam staan, ongeveer een kwart van wat op de site wordt gepost. Van furieuze jodenhaat. tot ontkenning van de Holocaust via tal van doodsdreigingen jegens politici, buitenlandse staatshoofden en medediscussianten. Zo heeft Farid Achahboun via pamfletten moslimlanden opgeroepen Nederland te boycotten, en gesuggereerd geweld te gebruiken jegens de burgers uit landen die Irak bezetten: "Geen Hollander noch Amerikaan noch Brit noch Australiër kan zich ooit nog thuis noch in het buitenland veilig wanen!" Deze lijn volgend heeft hij begin dit jaar opgeroepen tot het plegen van aanslagen in Nederland: "Iedereen heeft het recht om ook in Nederland militaire doelen wanneer de VS met behulp van Nederland een oorlog tegen Irak beginnen. Daarbij horen ook diplomatieke en economische doelen, mist burgers worden ontzien. Schietcursus nemen bij de plaatselijke schietverenigingen is aan te raden".

Of je de woorden van deze hysterische extremist serieus moet nemen is de vraag, maar het feit is dat zijn haatkreten door Maghreb-online rijkelijk het publieke domein, dat internet is, worden ingeslingerd. VVD'er Wilders wil het extremisme bestrijden door moskeeën te sluiten, maar de reikwijdte van kwaadaardige internetsites is vele malen groter.


Sylvain Ephimenco

@ Ron Haleber: gelieve te NOTEREN dat het een artikeltje uit Trouw betreft en geschreven door Sylvain Ephimenco!

lennart
05-10-03, 15:30
Heb je dat overgetikt? Want er zitten namelijk minstens een tikfout in.

Overigens hij is geen extremist, gewoon een realist. Als het ene land een oorlog begint met een ander is het niet meer dan logisch dat het land dat aanvalt de bal terug kan verwachten. Dit legt Farid gewoon uit aan zijn mede-forumgenoten en Nederlandse landgenoten.

Dat hij nog een verschil maakt tussen burgerdoelwitten en militaire doelwitten geeft zelfs aan dat hij het zou veroordelen als hierbij onschuldige burgers vallen, maar dat aanvallen op militaire doelwitten niet onverwacht zijn, als ze zouden plaats vinden.

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:31
Geplaatst door nefertiti
Nog een artikeltje uit Trouw:

@ Ron Haleber: gelieve te NOTEREN dat het een artikeltje uit Trouw betreft en geschreven door Sylvain Ephimenco!

Over de opiniechef van Trouw Jaffe''moslimbasher'' Vink en Sylvain''moslimhater'' Ephimenco :



De kruistocht van Jaffe Vink

De redacteuren van de opiniepagina's van de landelijke kranten besteden veel aandacht aan de achtergronden van de aanslagen van 11 september 2001. "De lezer merkt het niet, maar hun interpretatie van de gebeurtenissen drukt een duidelijk stempel op de meningsvorming in Nederland", zo wordt wel gesteld.1 Trouw-opiniechef Jaffe Vink heeft zijn wekelijkse 3 pagina's in de rubriek "Letter & Geest" inmiddels omgebouwd tot hangplek voor uiterst conservatieve opiniemakers, nieuw-rechtse filosofen en andere politieke vandalen die graag aantrappen tegen "de islamitische cultuur". Nieuw-rechts heeft het steevast over "cultuur" waar men eigenlijk "ras" bedoelt.

Vink begon zijn rechtse kruistocht al ver voor 11 september. In 2000 promootte hij als eerste de conservatieve Burkestichting 2 door integraal een deel van hun website af te drukken en hen vervolgens week na week in het zonnetje te zetten. Sindsdien kan iedere conservatieve scheet, ieder bijeenkomstje van de mannenbroeders, op minstens een pagina Trouw rekenen. Andere steeds terugkerende auteurs zijn de nieuw-rechtse opiniemaker S.W. Couwenberg, de VVD-ideoloog Paul Cliteur en de Britse miljonair Roger Scruton, uitgever van het nieuw-rechtse Salisbury Review waarin ook Vlaams Blokkers schrijven. Samen met onder meer James Goldsmith richtte Scruton de Conservative Action Group op, die destijds een smerige oorlog voerde tegen Labour om Thatcher aan de macht te helpen.

Pandemonium

In 2001 verwierf Vink zich enige bekendheid met zijn boekje "Een brief aan mijn dochter. Een tocht door het pandemonium van seks en geweld". Dat is vooral een slaapverwekkende opsomming van criminele incidenten uit kranten en uit eigen ervaring, en waarbij steeds Marokkanen en Antillianen de hoofdrol spelen. Die zouden volgens Vink "steken bij de minste of geringste aanleiding". Wetenschappelijk onderzoek zou ook aangetoond hebben dat allochtonen veel crimineler zijn. Volgens Vink zou dat komen door hun van huis uit "wantrouwige en gewelddadige cultuur". Er zou volgens hem zelfs een "moleculaire burgeroorlog" gaande zijn van allochtonen tegen autochtonen. Een "burgeroorlog" die "we" dreigen te verliezen door "onze weekhartigheid" en "onze" weigering om te praten over het verband tussen criminaliteit en migratie. "Een walm van naastenliefde en solidariteit heeft decennialang over ons land gelegen en heeft ons het zicht op de realiteit benomen. En zie, daar komen de christenen weer aan met hun soeppannetjes en daar komen de socialistische theemutsen weer aan met hun multiculturele rimram. Multicultureel! - En nu wil ik het woord nooit meer horen."

"Wij verschillen fundamenteel van allochtonen", meent Vink.3 "Wij hebben een rijke traditie, wij hebben een ongekende vrijheid en welvaart gerealiseerd, wij vliegen door de kosmos en planten een vlag op de maan, maar er is onderweg iets misgegaan, onze cultuur is - als ik het in het taaltje van het pandemonium van seks en geweld mag zeggen - ongesteld en impotent geworden", klaagt Vink. "Het is geen wonder dat de allochtonen soms geen eerbied voor ons hebben - wij zien het niet; dat ze maling aan ons hebben - wij zien het niet; dat ze ons haten - wij zien het niet. We zijn blind van barmhartigheid." "We" zouden ons harder moeten opstellen tegen die "minderwaardige cultuur" van de migranten, en niet meer moeten "schromen om die westerse cultuur hoog te houden als de beste die er is". Verdun, Auschwitz, Hiroshima en Bhopal spelen in zijn denkwereld geen enkele rol.

Niet alleen op "moleculair" niveau, maar ook op wereldschaal zouden "we" bedreigd worden door het islamitische geweld. "We" zouden dat "kwaad alleen kunnen bestrijden als we bereid zijn om doortastend, meedogenloos en zonder consensus op te treden".1 De conflicten zouden zich volgens Vink niet, zoals links denkt, afspelen "tussen de sociale klassen, tussen rijk en arm of tussen andere economisch gedefinieerde groepen, maar tussen volkeren die tot verschillende culturen behoren". Daarmee is hij tegen het einde van zijn boekje bij de nieuw-rechtse ideologie beland. Vanuit die hoek probeert men al decennialang de nazistische rassenleer, die sinds de Tweede Wereldoorlog gelukkig uit de mainstream verbannen is, weer salonfähig te maken door het over "culturen" te hebben in plaats van over biologische "rassen". Niet langer staat voor nieuw-rechts "de rassenoorlog" centraal, maar "de oorlog tussen culturen". Dat het slechts om een verandering in terminologie gaat en niet om een wezenlijke verschuiving, blijkt al uit het feit dat nieuw-rechts "culturen" meestal als vrijwel onveranderlijk ziet. Ook Vink benadrukt voortdurend de "traagheid en hardnekkigheid van een cultuur". Soms maakt hij zelfs even een uitstapje naar het traditionele extreem-rechts, zoals bijvoorbeeld wanneer hij een politiecommissaris aanhaalt die het over "hun volksaard" heeft: "Het geweld zit in hun genen. Het gemak waarmee jij je pen vasthoudt, daarmee schieten zij hun uzi-pistool leeg". Volgens Vink zijn we "blind voor de ongenadige verschillen tussen culturen" en "de mislukking van de islamitische cultuur".1

Geestelijke wegbereider

Sinds 11 september schotelt Vink de Trouw-lezers steevast iedere zaterdag 3 pagina's artikelen voor van allerlei auteurs die pogen aan te tonen dat er een oorlog gaande is tussen de culturen en dat de islam inferieur is. Een aantal voorbeelden. Een auteur meende aan te tonen dat het christendom vaak naar pacifisme neigt, maar dat de islam van oudsher een roversgodsdienst zou zijn.4 Een andere dat de misdaad onder allochtonen alleen via superstreng straffen kan worden tegengegaan.5 Weer een andere auteur schreef dat allochtonen hun cultuur zouden moeten vergeten, net zoals vluchtelingen uit Oost-Europa dat destijds gedaan zouden hebben.6 Iemand anders beweerde dat er een "moreel westers overwicht" zou zijn ontstaan door een grotere geletterdheid.7 Ook meende een schrijver dat islamitische terroristen geen mensenrechten meer hebben.8 Het gaat inmiddels om tientallen van dit soort artikelen. Daarin staat de islam steeds voor alle kwaad van heden en verleden, en worden het westen, "de moderniteit", het liberalisme, het kapitalisme, en ja, zelfs het kolonialisme, bewierookt als het goede.

Op 13 oktober 2001 plaatste Vink een samenvatting van Paul Frentrops artikel "Er is iets mis met de islam". Dat verscheen eerder in HP/De Tijd en was een inspiratiebron voor extreem-rechts gebleken.9 Volgens Frentrop waren de aanslagen van 11 september gericht op "symbolen van onze westerse beschaving" en zijn we nu "verwikkeld in een oorlog om onze normen en waarden". Voor hem zijn alle islamieten uiteindelijk hetzelfde. De meesten zouden sowieso fundamentalistisch zijn en de rest zou de aanslagen ook hebben toegejuicht. "De islam" zou dus weinig respect hebben voor mensenlevens, net als het nazisme, en zou daarom ook verboden en zelfs volledig van de kaart geveegd moeten worden. "Dat vergt dus het invoeren van democratische regimes in het hele gebied tussen Marokko en Iran. Dat is een formidabele, maar geen onmogelijke, vooral politieke, en tevens militaire opdracht voor het komende decennium", aldus Frentrop. Vink plaatste er direct 5 juichende reacties bij. Ongehinderd door enige feitenkennis werd daarin vooral beweerd dat "de islam" ontvankelijker zou zijn voor fundamentalisme dan het christendom.10

De week daarop mocht Scruton doodleuk komen beweren dat het westen "seculiere regeringsopvattingen van het christendom" geërfd heeft, terwijl de islamitische wereld waarschijnlijk altijd wel zal blijven bestaan uit "feodale privé-rijken, geleid door individuen, families, clans of sekten". Hij ontkende zo de dominantie van de kerk in de westerse geschiedenis, en plaatste terloops de islamitische wereld even buiten de geschiedenis, en daarmee eigenlijk buiten de mensheid.11 De nieuw-rechtse filosoof haalde daarbij een van de geestelijk wegbereiders van het nazisme aan: Oswald Spengler. In zijn boek "Der Untergang des Abendlandes" schreef Spengler namelijk ook al over die vermeende fundamentele tegenstelling tussen het westen en niet-westerse culturen. Het avondland gaat ten onder, voorspelde hij. Alleen via een sterke man en discipline zouden de imperialistische oorlogen met andere culturen nog gewonnen kunnen worden.

Vink vulde zijn pagina's de week daarna met een hoofdstuk uit het boek "Botsende beschavingen. Cultuur en conflict in de 21ste eeuw" uit 1996 van de uiterst conservatieve Amerikaan Samuel Huntington. Die bevestigt namelijk zijn obsessie dat er zich een gigantische wereldomvattende strijd afspeelt tussen beschavingen, tussen "de verschillende levensvisies" van vooral het christendom en de islam. "Deze verschillen zijn het product van eeuwen. Ze zullen niet snel verdwijnen. Ze zijn veel fundamenteler dan de verschillen tussen politieke ideologieën", aldus Huntington. De islam zou bloedige grenzen hebben, en dat zou komen door de "islamitische neiging om conflicten met geweld op te lossen". Huntington: "Het probleem voor het westen is niet het islamitische fundamentalisme, het is de islam, een andere beschaving wier volkeren overtuigd zijn van de superioriteit van hun cultuur en die geobsedeerd zijn door de inferioriteit van hun macht." Om de islamitische dreiging het hoofd te bieden zouden "we" het "moreel verval" van de westerse beschaving tegen moeten gaan en in actie moeten komen tegen drugsgebruik, echtscheiding, onwettige kinderen, eenoudergezinnen en de vermindering van de invloeden van christendom en arbeidsethos.

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:32
Napoleon

Nog bonter mocht "de wonderboy van de Nederlandse filosofie" Luuk van Middelaar het komen maken. Op 1 december kreeg hij maar liefst 3 krantenpagina's voor zijn artikel "Et voilà: de moderniteit", één grote lofzang op de "westerse" zegeningen van "de moderniteit", het liberalisme en het kapitalisme. Tegen alle feiten in beweert Van Middelaar dat we zitten in "een mondiaal historisch proces waarin iedereen rijker kan worden en voor een groot deel ook aan het worden is". Mensen als Bin Laden zouden dat proces willen saboteren, en de westerse waarden willen bestrijden. Maar "wij" willen die volgens Van Middelaar juist "verdedigen. En daar hoeft het niet bij te blijven: echte progressieven vinden dat de rest van de wereld er ook recht op heeft."

"De White Man's Burden, de heroïsche beschavingstaak die Rudyard Kipling in zijn trotse gedicht uit 1899 voor het blanke ras zag weggelegd, heeft zich tegen ons gekeerd en is geworden tot een werkelijke last, een deprimerend schuldgevoel over kolonisatie, slavernij en economische uitbuiting van de Derde Wereld. Dat verhindert ons te begrijpen dat, heus!, de kolonisatie voor de gekoloniseerden ook iets goeds betekende. Ze bracht scholen, ziekenhuizen, wetenschap, vrouwenemancipatie, ze bracht de moderne rede en de moderne vrijheid binnen het bereik van individuen die daarvoor niet eens individu konden zijn. Zeker, er waren koloniale wandaden - verkrachtingen, martelingen, institutioneel racisme - en niettemin: wat een prachtig oeuvre!", roept Van Middelaar verrukt uit. Hij meent dat "de moderne mens een wereldhistorische missie heeft" om "de moderniteit" en het kapitalisme desnoods met grof geweld op te leggen aan de rest van de wereld. Het westen heeft daarom een nieuwe, nog gewelddadigere Napoleon nodig. Want "wat we Napoleon kwalijk kunnen nemen, is niet dat hij geweld gebruikte, maar dat hij niet ver genoeg is gegaan." In een poging zijn oorlogsdenken te onderbouwen doet Van Middelaar een uitgebreid beroep op de Duitse nazi-filosoof en overtuigde antisemiet Carl Schmitt.12 Hoewel een felle tegenstander van het liberalisme, vond Schmitt dat ideologieën er uiteindelijk niet toe doen. Het zou er uitsluitend om gaan de vijand te vernietigen via een pure nietsontziende machtsstrijd. Een beschaving zou zichzelf pas leren kennen via zo'n oorlog. Bijna een eeuw later verwoordde Huntington overigens hetzelfde idee: de westerse beschaving zou alleen tot zichzelf kunnen komen via strijd tegen de islam.

Emmer

Twee weken later viel de Leidse hoogleraar en "slavernij-deskundige" P.C. Emmer "wonderboy" Van Middelaar bij. Maar, zo waarschuwde Emmer, niet-westerse beschavingen zijn hardnekkig. Het kolonialisme was daarom onvoldoende geweest om de westerse beschaving te kunnen opleggen. Toch mochten koloniale besturen van hem "trots" zijn vanwege "het afschaffen van de slavenhandel en slavernij, het verbeteren van de landbouw, het bestrijden van hongersnoden, het uitroeien van besmettelijke ziekten, het verbieden van de weduwenverbranding, het aanleggen van wegen en spoorwegen, en het handhaven van de openbare orde en veiligheid".

Maar "het meeste werk moest na de dekolonisatie nog gedaan worden. Democratie, verdraagzaamheid en eerbied voor het menselijk leven stonden bij de kolonisatoren wel op het lijstje", meende Emmer, maar invoering daarvan "zou het einde van het koloniale systeem hebben betekend. Die invoering wachtte op de dekolonisatie en dat laatste werd door de VS en een aantal Europese politici na 1945 dan ook met kracht bevorderd". Helaas moesten "we" toen "tandenknarsend handen schudden met dictators als Soekarno, Bokassa en Idi Amin" om de Russen buiten de deur te houden. "We konden ons niet langer veroorloven zuiver in de leer te zijn en dat heeft de aantrekkingskracht van het Westerse Model geen goed gedaan". Maar gelukkig, "na 1989 konden we het Westerse Model weer in de etalage zetten zonder compromissen te sluiten. De optimisten onder ons geloofden dat het werk van het kolonialisme eindelijk kon worden afgemaakt." Maar, zo vreest Emmer, "hoe eerlijk en consequent we ons Westerse Model ook toepassen, verzet zal er altijd blijven".13

Dat Emmer geen enkele kritiek uitte op het kolonialisme, was voor Vink kennelijk geen probleem. En zo plaatst hij ook regelmatig stukken die moeten aantonen dat "ons" kapitalisme het beste systeem is. Aan het woord in "Letter & Geest" kwamen bijvoorbeeld de libertariër 14 Robert Nozick,15 de Burkestichting - "Vier hoeraatjes voor de vrije markt" -16, en een aanhanger van het thatcheriaanse kapitalisme.17

Gelijke munt

Ook de recente verhevigingen van het conflict tussen Israël en de Palestijnen probeert Vink in te passen in zijn apocalyptische wereldbeeld van botsende beschavingen. Hij gaf VVD-er Leon de Winter een aantal keer uitgebreid de ruimte om zijn anti-islamitische sentimenten te verspreiden.18 Zoals andere publicisten volkomen onterecht proberen het patriarchaat tot een voornamelijk islamitisch probleem te maken, probeert De Winter dat met het antisemitisme. Zo wordt in "Letter & Geest" iedere week de politieke troep over de schutting in de tuin van de islam gedumpt. Maar we leven in een kleine wereld en verreweg de meeste maatschappelijke problemen komen wereldwijd voor. En ook de politieke en culturele erfenis van de mensheid is tot stand gekomen uit een samengaan van verworvenheden vanuit alle mogelijke landen en culturen. Het moet eens afgelopen zijn met die arrogante pogingen van oorlogszuchtige opiniemakers als Vink om zich die verworvenheden toe te eigenen als puur westers.

Noten

1. "Oorlog op de opiniepagina", Ralf Bodelier. In: Intermediair 10, 7.3.2002.
2. Meer over de conservatieven in: "Conservatieven willen verworvenheden vrouwenbeweging terugdraaien", Eric Krebbers en Inge van de Velde. In: Fabel Archief.
3. "Wij verschillen fundamenteel van allochtonen", Monique Doppert. In: Contrast 9, 15.3.2001.
4. "De totale oorlog om een geitenbokje", Hans Jansen. In: Trouw, 16.2.2002.
5. "Stop de misdaad" en "Een kwestie van karakter", Joshua Livestro (Burkestichting). In: Trouw, 12.1.2002 en 2.2.2002.
6. "De onmetelijke kracht van het vergeten", Nausicaa Marbe. In: Trouw, 23.2.2002.
7. "De groei van de geletterdheid", Wijnand Mijnhardt. In: Trouw, 16.2.2002.
8. "Het kwaad een blinde vlek in de liberale ethiek", Frits de Lange. In: Trouw, 8.12.2001.
9. "HP/De Tijd inspiratiebron voor extreem-rechts", Harry Westerink. In: Fabel Archief.
10. "De brandstapel is bij ons passe", Paul Cliteur. In: Trouw,13.10.2001.
11. "Terreur en globalisering", Roger Scruton. In: Trouw, 20.10.2001.
12. "Der Durchschnittsdeutsche", Stefan Vogt. In: Jungle World 10, 27.2.2002.
13. "Het westerse model zal altijd verzet oproepen", P.C. Emmer. In: Trouw, 15.12.2001. Meer over Emmer in: "De bewustzijnsindustrie en het zuiden", Eric Krebbers. In: Fabel Archief.
14. Meer over het libertarisme in: "Peueraar-journalisten undercover bij libertariërs", Eric Krebbers en Harry Westerink. In: Fabel Archief.
15. "Waarom intellectuelen tegen het kapitalisme zijn", Robert Nozick. In: Trouw, 2.2.2002.
16. "Vier hoeraatjes voor de vrije markt", Johan Norberg. In: Trouw, 23.3.2002.
17. "Werknemers, wordt kapitalist!", Paul de Beer. In: Trouw, 2.3.2002.
18. "Wereldoorlog, derde (11.9.2001 - ....)" en "J'accuse", Leon de Winter. In: Trouw, 10.11.2001 en 13.4.2002.


Bron: www.gebladerte.nl

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:34
Auteur: Eric Krebbers

Columnist Ephimenco vecht met "het ware volk" tegen de moslims
Met het grootste gemak stelt hij alle moslims collectief verantwoordelijk voor de aanslagen van 11 september 2001. Wie iets positiefs over Marokkanen schrijft, moet rekening houden met een afranseling via zijn columns en open brieven. Opiniemaker Sylvain Ephimenco is een van de meest verbeten moslimbashers van Nederland.

"Te lang zijn Marokkaanse Nederlanders in een hoek gedrukt. Collectieve boetedoening is voor deze groep gemeengoed geworden." Maar Marokkanen hebben ten onrechte zo'n slecht imago, schreven 49 bekende Nederlandse Marokkanen op 16 januari 2003 in hun manifest Koerswijziging.nl. Om "het onbehagen van tienduizenden Marokkaanse Nederlanders" weg te nemen vroegen ze bescheiden om "één dag geen nieuws over Marokkanen, moslims, allochtonen".

Dat ging Ephimenco te ver. Direct stuurde hij hen een van zijn giftige open brieven. De nieuw-rechtse Trouw-redacteur Jaffe Vink, altijd in voor wat moslimbashing, gaf de brief een prominente plaats in zijn Letter & Geest-katern.1 Aan het onbehagen van Marokkanen heeft Ephimenco geen enkele boodschap. Hem gaat het uitsluitend om het autochtone onbehagen dat veroorzaakt zou worden door "de mislukte integratie" en "criminaliteit van vooral jongeren die het vreedzame leven in hele buurten verstoren". Die feiten zouden de 49 wegmoffelen. Hun manifest ademt volgens Ephimenco "nergens de wil om aan zelfkritiek en zelfonderzoek te werken". Dat zou aan "het gebrek aan introspectie" van de Marokkaanse cultuur liggen, verklaart hij als een volleerd nationalist. "Hand in eigen boezem steken is een specifiek Nederlandse trek die kennelijk niet vandaag of morgen bij trotse en lichtgeraakte Berbers school zal maken." Volgens hem had de Nederlandse intellectuele elite de Marokkanen meer moeten dwingen om zulke "specifiek Nederlandse" trekken over te nemen. Maar "doordrenkt van zelfhaat en zelfspot, doorgeschoten internationalisme en misplaatst paternalisme hebben die elites te lang een verkeerd signaal gegeven: behoud vooral je eigen identiteit en tracht niet perse op ons te lijken, want we vragen ons zelf af of we als model wel deugen."

Terug bij af

Twee maanden eerder was Ephimenco eveneens in het geweer gekomen tegen de campagne "Hoe leuk zijn Marokkanen?". Die zou volgens hem ook alleen maar gevoerd worden "om het maatschappelijk probleem te maskeren zo niet te ontkennen dat een aanzienlijk deel van de jeugdige Marokkanen vormt". Straks gaan die Marokkanen nog zeggen: "Zie je wel, ons treft geen blaam want het zijn die racisten die via campagnes worden opgeroepen om ons niet meer te discrimineren", schrijft Ephimenco. Dat moet van hem koste wat het kost voorkomen worden, want dan zouden we weer "terug bij af" zijn. Waren we in Nederland eindelijk zover dat de allochtonen als probleem gezien werden en niet langer de racisten, en dan komen ze weer met zulke "multiculti"-campagnes.

De Fransman Ephimenco is geboren in Algerije en kwam in 1977 naar Nederland. Hij schrijft onder meer voor dagbladen als Libération en Trouw, en tot zomer 2002 ook voor weekblad De Groene. Ephimenco is een typische populist wiens politieke kleur met de mode mee verandert. In meer linkse tijden was hij rood en richtte hij zijn pijlen op samenzweringen van "de corrupte elite", op bijvoorbeeld Lubbers of het koningshuis. Zoals meestal bij populisten ging het om oppervlakkige aanklachten zonder veel maatschappelijke analyse. De laatste jaren kleurde Ephimenco steeds bruiner en inmiddels is hij een rechtse populist. Nu toont hij zich bijvoorbeeld bezorgd om kleine criminaliteit en schijt hij al in zijn broek voor "wildplassers", "want één slecht voorbereide berisping en je krijgt zo een geladen P38 tegen je hoofd".

Stinkgordel

"Er is een latente oorlog aan de gang tussen de minzame elites en het ware volk. De elites, verenigd door hun sektarisch denken, hebben zich in hun Amsterdamse stinkgordel van rot water teruggetrokken." Als populist meent Ephimenco uiteraard namens "het ware volk" te spreken. Vooral in de maanden na de dood van Fortuyn was hij in zijn element. "Het volk van beneden-Nederland is rechts, wat niemand bij links had kunnen voorzien. En wat moet links met getatoeëerde proleten die op SBS6 hebben afgestemd en die overtuigd zijn dat die grachtengordeliaanse aristocraten hun Pim hebben vermoord? Minachten natuurlijk. Met een mond vol kaviaar afgeven op het morrende plebs. Maar het volk van beneden-Nederland, hoe rechts ook, is niet helemaal gek. Dat heeft geen zin meer om de linkse lofzang op de zegeningen van de multiculturele samenleving en andere papieren denkbeelden aan te horen." Wanneer Ephimenco moslims aanvalt, dan doet hij dat dus ook namens "het ware volk". Samen met zijn "ware volk" vecht de columnist tegen nieuwe moskeeën in Rotterdam omdat die "zijn" stad "visueel" zouden "veroveren". En hij "huilt" ook samen met hen omdat "het Nederlands uit mijn stad razendsnel verdwijnt".

Door zijn moslimhaat heeft Ephimenco ook een volkomen verwrongen beeld van de geschiedenis opgelopen. Vooral als het zijn eigen koloniale verleden betreft. Voor hem is de legitieme Algerijnse anti-koloniale bevrijdingsstrijd van destijds vergelijkbaar met de terreur van Bin Ladens moslimfundamentalisme. Dat bleek toen hem gevraagd werd naar zijn beleving van de aanslagen van 11 september.2 Ephimenco: "Ik was ondergedompeld in herinneringen aan het Algerije van mijn jeugd dat verscheurd werd door een oorlog tussen christenen en moslims. Nee, de wereld is niet veranderd sinds 11 september. De haat jegens de ander bestond allang." Met religie had die bevrijdingsoorlog echter helemaal niets te maken. En als voormalige koloniaal wil Ephimenco kennelijk niet inzien dat in Algerije de terreur toch echt van het Franse leger kwam. In naam van "de westerse waarden" werden ontelbare Algerijnen gemarteld en werden er in een paar jaar tijd zowat een miljoen afgeslacht. Daarover is in Frankrijk overigens nauwelijks "introspectie". Net zoals ook veel Nederlanders de koloniale misdaden in Indonesië en Suriname niet onder ogen willen zien. Het "hand in eigen boezem steken" als "een specifiek Nederlandse trek"? Bepaald niet. En ook Ephimenco wil van kritiek op de eigen samenleving niets weten. "De Nederlandse monoculturele samenleving, stoelend op westerse joods-christelijke waarden, heeft in het algemeen goed gewerkt en genereerde veel welzijn en vrijheid. Ik zie niet wat een multiculturele samenleving met islamitische of Centraal-Afrikaanse normen eraan zou kunnen toevoegen."

Dapper

Na 11 september schreef Ephimenco een "Open brief aan de moslims van Nederland".3 Voor die aanval kreeg hij veel handen op elkaar. Hij werd dapper genoemd omdat hij "de politieke correctheid" had doorbroken. Hij zou zelfs zijn leven in de waagschaal hebben gesteld. Je weet het immers maar nooit met die moslims. En om de impact nog te vergroten werd zijn brief vertaald in het Engels, Arabisch en Turks.

De open brieven en ook de meeste columns van Ephimenco hebben dezelfde opzet. Allereerst brengt hij een diepe scheiding aan tussen 'wij' en 'zij'. Het gaat tussen 'ons' en "de moslims", tussen "slachtoffers" en "de daders", de 'goeden' en de 'slechten'. "De vliegtuigen van 11 september hebben zich niet alleen een weg geboord in beton, glas en vooral menselijke levens in New York en Washington, maar zorgen sinds die dag voor een steeds toenemende polarisatie tussen jullie, moslims van Nederland, en het overgrote deel van de niet-moslimse bevolking." Zo opende Ephimenco zijn brief. Het zou volgens hem gaan om "een zelfgekozen segregatie en apartheid", veroorzaakt door "de onwil van grote groepen allochtonen om te integreren".

Krijgers

Vervolgens maakt hij steevast alle moslims collectief verantwoordelijk voor het moslimfundamentalisme. "Het wordt ook tijd van jullie kant te beseffen en te erkennen dat binnen jullie geloof een nieuwe generatie krijgers is opgestaan, fanatieke dissidenten die door hun wreedheid en vastberadenheid de wereld doen sidderen. Het is wrang maar of jullie het willen of niet, de verwerpelijke daden van een minderheid die zich op de islam beroept, kunnen verwarring scheppen en direct of indirect het imago van de meerderheid besmeuren." Het is alsof men Nederlandse protestanten aanspreekt op het loyalistische geweld in Noord-Ierland of de aanvallen van christenfundamentalisten op abortusklinieken in de VS. Maar soms heeft de rechts-populist de fundamentalisten niet eens nodig om toch de islam als geheel af te kammen. "De catastrofale werking van de islam op hele generaties migranten die aan de periferie van de moderne westerse samenleving stagneren, heeft maar voor een klein deel te maken met zijn extreemste vertakking."

De volgende stap is meestal een verwijt dat moslims weigeren over zichzelf na te denken. "Het is niet alleen verbijsterend maar ook gevaarlijk dat er zo weinig introspectie en zelfonderzoek is over de vraag hoe het komt dat je geloof een monsterlijke vertakking heeft gebaard en hoe deze onnatuurlijke filiatie het best bestreden moet worden." Daarna verzekert hij meestal dat er bij hem natuurlijk geen sprake is van racisme of haat tegen moslims. Integendeel, "het lijkt er soms op dat voor jullie het bespreekbaar maken van pijnpunten gelijk staat aan een daad van vreemdelingenhaat of een poging tot uitsluiting". Racisme komt volgens de columnist sowieso nauwelijks voor. En ook in de media zou nooit beweerd worden dat buitenlanders crimineel zijn of vluchtelingen profiteurs. "Noch via de reguliere berichtgeving, noch via eigen waarneming in mijn woonomgeving - waar veel moslims vredig leven - krijg ik de indruk van een alomtegenwoordige autochtone vijandigheid jegens moslims. Wel is sinds 11 september 2001 diepe argwaan ontstaan jegens de islam. Jammer natuurlijk, maar wel begrijpelijk." Moslims zouden eindelijk eens moeten beseffen dat ze daders zijn en ze zouden zich niet langer moeten voordoen als slachtoffer, gromt Ephimenco: "Ik walg van hun slachtofferisme".

Radicaal-links

Om zijn stukken af te sluiten haalt Ephimenco altijd nog even de zweep over links. Anti-racisten zouden de grootste boosdoeners zijn. Zo schrijft hij dat "alleen de pest rechtser is dan het doorgeschoten Nederlandse multiculturalisme dat zich aan religieus fundamentalistische krachten heeft gelieerd". En ook het feminisme zou collaboreren. "De Nederlandse feministes hebben, enkele uitzonderingen daargelaten, regelmatig weggekeken wanneer over de misstanden rond vrouw en islam werd gedebatteerd." Maar vanwege Van der G. moet vooral radicaal-links het ontgelden. Daarbij generaliseert de rechts-populist graag, net als bij de moslims. "Volkert van der G. is het extreme product van een radicale wereld waar ideologie boven menselijkheid wordt gesteld. Een sektarische en onverdraagzame wereld, die midden jaren 80 per affiches en in bladen als Drift, De Vrije of Bluf! opriep om de paus te vermoorden." Ephimenco: "Misschien is het tijd om te beseffen dat ideologisch geweld in Nederland bijna altijd van radicaal-links komt." Daarom verwacht hij "rekenschap en zelfonderzoek bij radicaal-links". Aan de deur van zijn werkkamer heeft hij een foto van de dode Fortuyn geprikt "omdat nooit vergeten moet worden waar onverdraagzaamheid toe kan leiden". Aldus een van de minst verdraagzame opiniemakers van Nederland.

Noten:

1. "Open brief aan 49 Marokkaanse Nederlanders", Sylvain Ephimenco. In: Trouw, 25.1.2003. Meer over Vink in: "De kruistocht van Jaffe Vink", Eric Krebbers. In: Fabel Archief.
2. "De poseurs 3", Stan van Houcke. In: De Humanist.
3. "Open brief aan de moslims van Nederland", Sylvain Ephimenco. In: Trouw, 29.11.2001. Alle citaten komen verder uit deze open brief en uit Ephimenco's columns van 2002 en 2003 die verschenen in Trouw en De Groene.


Bron: www.gebladerte.nl

lennart
05-10-03, 15:39
.

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:43
Geplaatst door lennart
Schaap: wie heeft dat stuk geschreven? En staat het ook nog ergens op internet?

Beide stukken zijn Eric Krebbers

over jaffe vink : http://www.gebladerte.nl/10832f52.htm
over sylvain : http://www.gebladerte.nl/10899f57.htm

lennart
05-10-03, 15:46
Ahja, er zat hier op maroc.nl toch ook iemand die zich voordeed als moslim en Eric Krebbers probeerde zwart te maken?

Gevonden:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=62135&highlight=krebbers

Die Ghazi probeerde hem zwart te maken, hmm zou Ghazi wellicht een geheime agenda gehad hebben.

Of het was natuurlijk gewoon een malle moslim. Dat kan ook.

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:54
Geert wilders werk in de kamer:

13 vragen gesteld met alle 13 vragen spelen moslims een rol.

medefinancieringsorganisaties.doc
kerncentrales iran.doc
financiering terrorisme.doc
iranshihab-3.doc
mogelijkesluitingalfourqaan.doc
saoedievragen_.doc
vragen over beoogd AEL voorzitter Mohammed Cheppih1.pdf
vragen over beoogd AEL voorzitter Mohammed Cheppih2.pdf
VragenSaoedischediplomaat.doc
FatwaRushdie 03-03-03)_.doc
ontwikkelingsbudgetsrebrenica(25-03-03).doc
Saoedische fatwa(20-03-03).doc
iranberichtlatimes(6-8-03).doc

Zwarte Schaap
05-10-03, 15:57
Geplaatst door lennart
Ahja, er zat hier op maroc.nl toch ook iemand die zich voordeed als moslim en Eric Krebbers probeerde zwart te maken?

Gevonden:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=62135&highlight=krebbers

Die Ghazi probeerde hem zwart te maken, hmm zou Ghazi wellicht een geheime agenda gehad hebben.

Of het was natuurlijk gewoon een malle moslim. Dat kan ook.

Nu je het zegt ! Ik had al een vermoeden dat ik de naam eric krebbers al eerder gelezen had.

Zolang men zich probeert voor te doen als een ander (met of zonder geheime agenda) dan weet je waar de leugen gezocht moet worden.

Zwarte Schaap
05-10-03, 16:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geert wilders werk in de kamer:

13 vragen gesteld met alle 13 vragen spelen moslims een rol.

medefinancieringsorganisaties.doc
kerncentrales iran.doc
financiering terrorisme.doc
iranshihab-3.doc
mogelijkesluitingalfourqaan.doc
saoedievragen_.doc
vragen over beoogd AEL voorzitter Mohammed Cheppih1.pdf
vragen over beoogd AEL voorzitter Mohammed Cheppih2.pdf
VragenSaoedischediplomaat.doc
FatwaRushdie 03-03-03)_.doc
ontwikkelingsbudgetsrebrenica(25-03-03).doc
Saoedische fatwa(20-03-03).doc
iranberichtlatimes(6-8-03).doc

Verder heeft ie het ook een inbreng in de kamer gehad over:
-Steniging laat moslims koud(20-03-03)doc.doc , de inhoud is helaas verdwenen.

Ook heeft hij het over een initiatief om wetgeving aan te nemen op internationaal niveau waar hij zich natuurlijk alleen richt op de Islam.
-Anti-terrorisme initiatief

De meeste van zijn activiteiten (vrijwel allemaal zaken waarbij de islam betrokken wordt) zijn te lezen op zijn website. Het lijkt alsof deze mannetje geobsedeerd is.

Bron: www.geertwilders.nl

lennart
05-10-03, 16:22
Volgens zijn website houd hij zich het liefst bezig met complexe schijnbaar onoplosbare maatschappelijke vraagstukken, zoals het beteugelen van de groei van het aantal WAO-ers, de aanpak van de wachtlijsten of het beteugelen van het groeiende gevaar van moslimextremisme.

~Panthera~
05-10-03, 16:27
En "In het land" doet ie geen f.uck. :hihi:
Ook meteen weer duidelijk.

Zwarte Schaap
05-10-03, 16:31
Geplaatst door lennart
Volgens zijn website houd hij zich het liefst bezig met complexe schijnbaar onoplosbare maatschappelijke vraagstukken, zoals het beteugelen van de groei van het aantal WAO-ers, de aanpak van de wachtlijsten of het beteugelen van het groeiende gevaar van moslimextremisme.

Het mooiste laat je achterwege ! Gekkie !


Om nog even bij dit laatste punt te blijven: ik schrik er bijvoorbeeld niet voor terug de regering consequent op deze gevaren te wijzen en waar mogelijk bij de regering aan te dringen op maatregelen hiertegen. Als VVD-fractie nemen we hierbij vaak het voortouw. Ik zie het als een uitdaging om liberale uitgangspunten- zaken als vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid- aan te wenden voor een oplossing van de vraagstukken waar ik mee te maken krijg,

De afgelopen jaren heb ik mij voor dit alles met veel plezier ingezet en ik ben van plan dat in de toekomst te blijven doen. Het is mij de vele lange autoritten vanuit mijn woonplaats Venlo naar Den Haag meer dan waard.

In de praktijk (parlement) houdt hij zich vrijwel alleen bezig met de Islam.

lennart
05-10-03, 16:42
Aaah, dat verklaart een hoop, hij woont in Limburg... :p

Ron Haleber
06-10-03, 07:21
Geplaatst door an3sdej
Dag Lennart, ik heb zoveel vrienden, je wilt het niet weten.

Ik vind alleen dat Ron erg met een dubbele tong praat. Aan de ene kant het opnemen tegen fundi's en extreem gelovige mensen, en aan de andere kant verkondigen dat het zijn vriendjes zijn, en dat hij ze moet verdedigen! :fpotver: :kotsen2:

Ondanks al zijn geleerdheid, en vriendjes in de hoogste kringen, heeft ie het volgens mij achter de ellebogen, hij strijkt dan bij de één en dan bij de ander met stroop om de mond!




Op dit forum wil ik toch tegen dit soort verdachtmakingen, roddel en caricaturen, zoals hier van ook Freya en vele anderen protesteren.


1. Mijn "vriendjes in de hoogste kringen" zijn politieke activisten in de lijn van Farid Achahboun, Abdou Menebhi, Mustafa Ustalar, Mostafa Filali, Jamal Ftieh en enkele vrome moslims als Abdulwahid van Bommel en hier Ibrahim Wijbinga... Verder enige kritische Marokkaanse auteurs...

Allen dus mensen met dezelfde uiterst minieme politieke invloed als ikzelf...



2. Niet om mij daarop te beroemen, maar ik ben feitelijk - om in de rol van Schaap te kruipen - toch het enige publieke "slachtoffer" op jullie forum van islam-bashing...

Ik herinner er aan dat in de lijn van Ephimenco, Vink, Cliteur ook Den Boef als kampioen van de islam-bashers moet worden gezien. Ibrahim herinnerde mij er aan dat hij over deze persoon hier kortgeden een topic had geopend...

Deze persoon stelde in Het Parool onder meer als verwijt dat ik "beweerde dat moslims gediscrimineerd werden" en dat ik daartegen " het fundamentalisme als remedie zou zien". Mijn ingezonden stuk naar Het Parool werd niet geplaatst en mijn mails daarover naar de betreffende redacteur werden niet beantwoord...! Over "mijn invloed" gesproken!



3. Niet enkel Andries maar ook vele anderen als VVD-er Wilders verwarren daarbij politieke activisten met fundamentalisten...

Voorzover ik Farid ken, zag ik hem nergens zoals elke fundamentalist eigen, te pas en te onpas met koranteksten en hadith wapperen...

VVD-er Wilders en zijn volgelingen vermengen dat om naar Marokkanen als groep met modder te kunnen gooien!

Het niet-gelovige KMAN bij voorbeeld houdt er dezelfde denkbeelden als Farid Achahboun op na...!!!

Verder komt mijn vriend Farid Achahboun niet uit een fundamentalistisch nest. Zijn vader is een respectabel Marokkaans activist die de herinnering aan de Marokkanen die in WOII sneuvelden levend wil houden en daar een uitgebreide website over opende... Ook een doodnormale moslim!

Vanuit deze site is het duidelijk dat ik mij altijd tegen welke vorm dan ook van "fundamentalisch denken" heb verzet. Veel kritiek en beledigingen zijn mij hier om die reden ten deel gevallen...!



4. Wat is het motief dat Andries bovenstaande kinderachtige bijdragen plaatste ook op de andere Marokkaanse forums op het web...? Een motief dat vele anderen wegens vergelijkbaar gezwets blijkbaar delen? En waarbij facisten van elders Andries hier komen bijvallen...

Dit net nadat ik Andries - in de ban gedaan -, een dag lang uiterst sportief hielp om zijn zaak rechtvaardig te bepleiten door via emails met hem o.m. zijn overtreding boven water te halen - hoewel ik zijn ideeën nooit deelde...

Dit terwijl ik op die Marokkaanse sites evenzo ter objectieve beoordeling de werkelijke teksten van Farid Achahboun omtrent Wilders heb geplaatst.... Evenzeer om roddelen en vuilspuiten te voorkomen...

Noem mij dus een ander motief dan diepe rancune en minderwaardigheids-gevoelens van die verwerpelijke verachtelijke berichtjes van Andries...

Waarin heb ik fout gehandeld...? Ik spande mij voor Andries net zo in als voor Farid...

Nu heeft Andries voor mij definitief afgedaan: hij viel door de mand. Weg met die schijnheilige "zionist"...!




Om bovengenoemde redenen vind ik het mij ridiculiseren door Andries, idem dito door Matt_ttie en door hun volgelingen op deze site uiterst kinderachtig en getuigen van een diepe rancune...


Ron Haleber.



P.S. Ik houd mij dus voorlopig op in de zijlijn - ver van alle kinderachtigheden en insinuaties -, óók omdat ik een middag lang met imam Van Bommel heb zitten brainstormen over Marokkaanse jongeren en ik de opnames daarvan moet selecteren en wil uitwerken o.a. voor deze site...

Maar vanuit mijn rol van kritisch pleitbezorger van moslims en Marokkanen ontbreken mij de mogelijkheden van publicatie in de landelijke pers. Ondanks alle bla-bla over mij van bovengenoemden...

Mark
06-10-03, 08:38
goede tijden, slechte tijden

Ron Haleber
06-10-03, 09:24
Als free-lance internet-journalist wil ik jullie het laatste statement van Farid Achahboun van vanochtend ter zake Wilders niet onthouden.

Farid gaat overigens na 14.510 berichten (vergelijk Lennart) rustig en ongestoord door met prikken op Maghreb Online....


Farid26 Geregistreerd op: 19-6-2001

Berichten: 14510

Geplaatst: Ma, 06 Okt 2003, 10:01 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Enough is enough mensen. Wilders noch VVD noch Nova verdient onze moeite noch tijd. De debiel van een Wilders zag al binnen de eigen partij dat de uitspraak over moskees grondwettelijk niet deugde en zocht daarom een manouvre om kritiek op zijn persoon af te wentelen. Er is nooit sprake van een dreigement geweest en de politie heeft terecht zijn aangifte beantwoord met een can-do-nothing-against-wishes mededeling.

Hoe zuur dat ook voor bepaalde zionisten en anti-islamisten mag zijn.
_________________
farid

Mark
06-10-03, 09:26
Geplaatst door Ron Haleber
Farid gaat overigens na 14.510 berichten

:loog:

WAT EEN HELD!!!

Ron Haleber
06-10-03, 10:02
Geplaatst door Mark
:loog:
Farid26 Geregistreerd op: 19-6-2001

Berichten: 14510

WAT EEN HELD!!!

Was het jou nu nog niet duidelijk dat Lennart een nick is die Farid er ff bijdoet als tussendoortje...???

freya
06-10-03, 10:04
Geplaatst door Ron Haleber

Bla bla, wat ben ik toch goed en fantastisch en weten jullie al dat er in de krant over mij geschreven is?
...

Fijn dat je nog even de volledige naam van die Farid onder de aandacht brengt en zijn vader hier ook nog even in betrekt.

Wat moet het toch fijn zijn on Ron Haleber in real life te kennen :moe:

Ron Haleber
06-10-03, 10:41
Geplaatst door freya
Fijn dat je nog even de volledige naam van die Farid onder de aandacht brengt en zijn vader hier ook nog even in betrekt.

Wat moet het toch fijn zijn on Ron Haleber in real life te kennen :moe:

Gut wat ben je toch een supergefrustreerd trutje om achter ieder bericht van mij - na ze te vervalsen - nog eens te gaan jengelen...
Blijkbaar niemand geeft je aandacht!

Erger: je leest dit forum helemaal niet. Gisteren zette Shaheed hier nog een bericht over Med Achaboun:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1002244#post1002244

Websites van en over:

http://www.lbr.nl/agenda/ver_lezingachahboun.html

Het 06-nummer van Farid geef ik je lekker niet want dan geef je het natuurlijk als oud roddelend klessebessie meteen aan Wilders door!

freya
06-10-03, 10:49
Geplaatst door Ron Haleber
Gut wat ben je toch een supergefrustreerd trutje om achter ieder bericht van mij te gaan jengelen...

Erger: je leest dit forum helemaal niet. Gisteren zette Shaheed een bericht over Med Achaboun:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1002244#post1002244

Websites van en over:

http://www.lbr.nl/agenda/ver_lezingachahboun.html

Het 06-nummer van Farid geef ik je lekker niet want dan geef je het natuurlijk als oud klessebessie meteen aan Wilders door!

Maar Shaheed vertelt er niet bij dat zijn zoon een berucht internetter is.

In jouw streven om toch maar vooral belangrijk en interessant gevonden te worden (waarvoor je altijd je contacten met anderen aan moet halen, want anders is er helemaal niks meer om op te pochen)
ga je te ver door dit soort details te benadrukken.

Deze topic heeft dus helemaal niets te maken met het topic waar je nu naar verwijst.

Maslov
06-10-03, 12:12
Na nu wat meer gelezen te hebben van deze Ron, kan ik alleen concluderen dat hij een enorm ego heeft, en veel doet aan projectie. Eigen frustraties plakken op het handelen van 'de ander'.

Tevens kwam ik er teruglezend achter, dat hij diverse topics gebruikte om het eigen gelijk te halen, ten koste van de 'topiclijn'. Daarnaast gelegd zijn vele ingezonden brieven naar kranten en de eigen website, die veel heeft van een persoonlijk mausoleum, kan niet anders geconcludeerd worden dat deze Ron moet lijden aan een neurotische persoonlijkheidsstructuur, waarin randen van de borderliner, en querelant terug te vinden zijn.

Maar desondanks zal deze man vele mensen aantrekken, maar ook snel weer afstoten. Zal hij sterk wisselend in de belangstelling staan, al naar gelang hij zijn (zeker aanwezige) talenten opportunistisch zal gebruiken.

Maar ja, door velen wordt hij hier gebruikt als boksbal, en forumclown gezien, tenminste als je de posts moet geloven, en dat is misschien ook wel het beste :p

Maarten
06-10-03, 13:07
Maslov, Ron krijgt hier veel kritiek, die lijkt op de jouwe. En zelf vind ik ook, dat hij zich teveel in persoonlijke intriges wentelt. En ook dat zijn stukken daardoor regelmatig erg vervelend kunnen worden.

Maar intussen schrijft hij wel wat hij schrijft, en daar zit heel wat goede inhoud tussen.
Blijkbaar zit iedereen in elkaar, zoals hij in elkaar zit.. Wat ik dus doe, is alles overslaan wat ik niet wil weten, of waar ik geen tijd aan wil geven, maar ik kijk wel naar wat er wél deugt. En dat is nogal eens een heleboel..

Geinig is, dat ie voortdurend iedereen blijkt te kennen. Die gaat dus ergens heen, zodra er ergens iets aan de hand is. En dan weet ie dus ook wát. Noem dat gerust de positieve kant van de medaille, waar de negatieve van is, dat hij zich wat veel in intriges kan verliezen.. Misschien is hij over-betrokken, maar dit is zijn stijl. En hij staat waar hij voor staat. Helaas reageert hij nogal eens enkel vanuit zichzelf, wanneer het hem moeilijk gemaakt wordt. Dan is het niet meer goed herkenbaar, en daarom soms oervervelend. He zij maar zo.. Ik kan hem af en toe ook wel voor zijn kop schieten, maar ik waardeer toch wel wat hij doet.
En hij is wel een man van sociaal leven en contact, en dat is een deugd in deze tijden van versplintering..

Zijn site? Nou, het is toch vrij normaal dat mensen dingen over zichzelf op hun site zetten. En Ron heeft massa’s dingen gedaan. Die is geen 20 meer. Hij heeft heel wat geschreven, en dat staat op de site..

Ron Haleber
06-10-03, 13:24
Geplaatst door Maarten


Ik kan hem af en toe ook wel voor zijn kop schieten, maar ik waardeer toch wel wat hij doet.



Maarten, nou begin jij toch ook niet om mij met de dood te bedreigen...???

De jeugd in Limburg blijkt uit vers onderzoek tot de tanden toe bewapend... Laat staan de oudere hangjongeren daar van Russische afkomst als jij...!


Zal ik voor alle zekerheid toch maar ff mijn Marokkaanse vriend van de SP vragen in de Tweede Kamer hierover laten stellen...?

Maslov
06-10-03, 13:37
Zal ik voor alle zekerheid toch maar ff mijn Marokkaanse vriend van de SP vragen in de Tweede Kamer hierover laten stellen...?

Dit bedoel ik nou maar! :haha:

Maarten
06-10-03, 14:06
Aúsradieren dieser Haleber!! Zerstort siener homepage!! Werft ihm dreihunderd exemplaren der Koran nach dem Kopf! Verbrenne seine Geschrifte! Seit unbesorgd herr Wilders, unsere Neue Limburgische Revolution fangt an met dass follich zertreten aller Halebers!! :motorzaag :handbang:

(Maslov, je zult wel niet blij zijn, maar Ron werd een paar maanden geleden ook nog Ridder in de orde van Oranje Nassau door zijn werk.. Daar moet je wel wat méer voor doen, dan enkel een lootje verkopen..)