PDA

Bekijk Volledige Versie : Jaarlijks 300 miljoen euro naar Marokko



RinC
02-10-03, 15:05
Jaarlijks sturen Marokkanen van Nederland 300 miljoen euro aan geld en goederen naar Marokko.

Klik hier voor die uitzending (http://www.omroep.nl/ikon/factor/)

En dan naar de laatste uitzending: Bergen geld!

-Y-

Mark
02-10-03, 15:08
Dat is dus 20 euro per Nederlander per jaar?

angstwekkend :D

dodi_vega
02-10-03, 15:33
Legaal.. of illegaal? :confused:

Victory
02-10-03, 15:36
Geplaatst door Mark
Dat is dus 20 euro per Nederlander per jaar?

angstwekkend :D

Als we er vanuit gaan dat er 500.000 Marokkanen wonen in NL, dan is dat maar 600 euro per Marokkaan, per jaar. Das dus niks...

Mark
02-10-03, 15:41
Geplaatst door Victory
Als we er vanuit gaan dat er 500.000 Marokkanen wonen in NL, dan is dat maar 600 euro per Marokkaan, per jaar. Das dus niks...

wat kan je in marokko kopen voor 600 euro?

Marsipulami
02-10-03, 15:45
Geplaatst door Victory
Als we er vanuit gaan dat er 500.000 Marokkanen wonen in NL, dan is dat maar 600 euro per Marokkaan, per jaar. Das dus niks...

Of per familie van gemiddel 5 peronen, dan wordt dat 3000 euro per jaar per gezin. Indrukwekkend cijfer.

Victory
02-10-03, 15:46
Geplaatst door Mark
wat kan je in marokko kopen voor 600 euro?

600 euro = 6.528,85 Dirham

Je kan er ongeveer een heel jaar mee leven. Denk ik...

sadeeQ
02-10-03, 18:39
Geplaatst door Victory
600 euro = 6.528,85 Dirham

Je kan er ongeveer een heel jaar mee leven. Denk ik...

:D :D is net ietsje meer dan het maandelijke salaris van een politie agentje.

economische gezien is 1euro = 1 dirham

wat je hier voor 6500 euro kan doen ,kun je daar ook voor 6500 dirham.

000NobelPrizes
02-10-03, 18:52
Het is een vorm van ontwikkelingshulp.

Uiteraard is het een heel erg simpel economische basisprincipe dat iedereen in Nederland het welvaartsniveau kan blijven ondersteunen door de koopkracht. Door inkomsten uit werk, danwel uit uitkeringen. Het permanent wegsluizen van (vooral uitkerings)inkomsten was wellicht niet in het plan opgenomen dat onze geweldig ideologisch linkse broeders voor ogen hadden.

Victory
02-10-03, 18:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is een vorm van ontwikkelingshulp.

Uiteraard is het een heel erg simpel economische basisprincipe dat iedereen in Nederland het welvaartsniveau kan blijven ondersteunen door de koopkracht. Door inkomsten uit werk, danwel uit uitkeringen. Het permanent wegsluizen van (vooral uitkerings)inkomsten was wellicht niet in het plan opgenomen dat onze geweldig ideologisch linkse broeders voor ogen hadden.

http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif 1001 NobelPrizes begint al te janken zie ik.

000NobelPrizes
02-10-03, 19:01
Geplaatst door Victory
http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif 1001 NobelPrizes begint al te janken zie ik.

Nee hoor, integendeel :)

Maar jij hebt het weer eens niet begrepen.
Misschien begrijp je dit soort zaken als je het woestijnzand 's tussen je tenen vandaan veegt.

Victory
02-10-03, 19:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee hoor, integendeel :)

Maar jij hebt het weer eens niet begrepen.
Misschien begrijp je dit soort zaken als je het woestijnzand 's tussen je tenen vandaan veegt.

Ja mamma. http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif

000NobelPrizes
02-10-03, 19:13
Geplaatst door Victory
Ja mamma. http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif

:)

Wat zou ik graag met jouw simple mind willen ruilen.

Je hebt de ballen verstand van economie. Over het milieu heb ik je sowieso nooit gehoord. Holland is in jouw ogen een onbetekenend geldautomaatje met maffe kaasjes die jou alleen maar voorzien van gas, licht, water en een inkomen. De tanende olievoorraad boeit je niet (haha), noch de ineenstortende sociaal-democratie in Europa.
Je loopt alleen maar te miauwen over Israel vanuit je warme gesubsidieerde badje en je loopt je sukkelige gangetjes naar de moskee alwaar je de superioriteit van je geloofje wordt ingeplempt. Loser.

Zwarte Schaap
02-10-03, 19:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is een vorm van ontwikkelingshulp.

Uiteraard is het een heel erg simpel economische basisprincipe dat iedereen in Nederland het welvaartsniveau kan blijven ondersteunen door de koopkracht. Door inkomsten uit werk, danwel uit uitkeringen. Het permanent wegsluizen van (vooral uitkerings)inkomsten was wellicht niet in het plan opgenomen dat onze geweldig ideologisch linkse broeders voor ogen hadden.


Jij zegt dat vooral uitkeringstrekkers geld naar marokko wegsluizen. Mensen met een uitkering kunnen met moeite het hoofd boven houden.

Als je je linkse broeders een hak wil zetten moet je dat niet met onzin doen.

Ben benieuwd hoeveel Nederlands geld naar Israel verdwijnt en verdwenen is. (over een vergelijkend warenonderzoek gesproken!)

Hoeveel miljarden belastinggeld is daar niet gestort? Ja je leest het goed, ik heb het ook over onze belastinggeld, niet alleen over het geld dat individuen zelf storten!

Victory
02-10-03, 19:21
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:)

Wat zou ik graag met jouw simple mind willen ruilen.

Je hebt de ballen verstand van economie. Over het milieu heb ik je sowieso nooit gehoord. Holland is in jouw ogen een onbetekenend geldautomaatje met maffe kaasjes die jou alleen maar voorzien van gas, licht, water en een inkomen. De tanende olievoorraad boeit je niet (haha), noch de ineenstortende sociaal-democratie in Europa.
Je loopt alleen maar te miauwen over Israel vanuit je warme gesubsidieerde badje en je loopt je sukkelige gangetjes naar de moskee alwaar je de superioriteit van je geloofje wordt ingeplempt. Loser.

http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif BEEEEEEEEEHHHHHHHH!!!!!!!!! http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif

000NobelPrizes
02-10-03, 19:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij zegt dat vooral uitkeringstrekkers geld naar marokko wegsluizen. Mensen met een uitkering kunnen met moeite het hoofd boven houden.

Als je je linkse broeders een hak wil zetten moet je dat niet met onzin doen.

Ben benieuwd hoeveel Nederlands geld naar Israel verdwijnt en verdwenen is. (over een vergelijkend warenonderzoek gesproken!)

Hoeveel miljarden belastinggeld is daar niet gestort? Ja je leest het goed, ik heb het ook over onze belastinggeld, niet alleen over het geld dat individuen zelf storten!

Moge het geld goed besteed worden, Schaap. Hier speciaal voor jou, en je Palestijnse 'broeders" omdat het moslimbroederschap maar even te onderstrepen:

The next time you hear the Palestinians and their supporters bemoaning how Israel's determination to defend itself against terror has "crippled" the Palestinian economy, consider a new report from the International Monetary Fund.
The IMF recently disclosed that its own audit uncovered the fact that Palestinian Authority President Yasser Arafat between 1995 and 2000 diverted fully $591 million from the PA budget into a special bank account under his personal control.

That's nearly $100 million a year!

Talking about hitting the lottery.

According to the IMF's Karim Nashashibi, the money - which came from tax revenues collected by Israel and turned over to Arafat - was used to invest in 69 domestic and foreign commercial companies, whose actual owners were not disclosed.

(Arafat's investments, by the way, returned a profit of $300 million. Not bad for a Marxist revolutionary.)

This at a time when, as one member of the Palestinian Legislative Council complains, "the Palestinian people are starving and the universities are bankrupt."



But while Arafat has never used such funds for a personally luxurious lifestyle, neither has he allowed them to be used as originally intended - to create a viable Palestinian social-welfare infrastructure.

Indeed, Arafat has long allowed Hamas to build and maintain such institutions - which are then used as recruiting stations for suicide bombers and other terrorist murderers.

Actually, the IMF report is hardly surprising - it merely confirms what has long been known about the corrupt nature of Arafat's would-be state.

Back in 1998, a European Union audit disclosed that $20 million in Egyptian funds meant to build low-income housing was instead turned into a luxury apartment complex that was given over to top PA officials and Arafat acolytes.

Last year, a former Arafat treasurer charged that Arafat had taken more than a half-billion dollars in international aid and transferred it to his personal accounts; an Israeli intelligence report estimated Arafat's assets at $1.3 billion spread across the world.

Forbes magazine, in a more conservative estimate, placed Arafat's net worth at $300 million, making him one of the richest world leaders.

In fact, Arafat is little more than a greedy vulture preying on his own people.

Every industry in the PA is a monopoly controlled by Arafat henchman; these concerns, 27 in all, set inflated prices for the average Palestinian and require kickbacks from anyone looking to do business in the West Bank and Gaza.

Little wonder, then, that prices for basic consumer goods in Arafat-controlled territories have quickly tripled and small-business owners have found it impossible to operate.

The IMF pronounced itself "concerned" by its auditors' report and has asked the Palestinian Authority for an explanation.

But the G7, meeting last week in Dubai, called on world nations to "increase and accelerate their assistance provided to the Palestinian Authority."

Yet with the PA totally under Arafat's thumb - following his successful ouster of Prime Minister Mahmoud Abbas - that would do little more than pump billions more into a cesspool of corruption.

Enough, already.

000NobelPrizes
02-10-03, 19:35
Geplaatst door Victory
http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif BEEEEEEEEEHHHHHHHH!!!!!!!!! http://www.dierengezondheidszorg.be/02%20images/geit.gif

Ik zie op de gifjes dat je deze beelden hebt gehaald van het dierengezondheidszorg.

:)

Alweer zo'n instelling die je als gelovige een warm hart toedraagt? Net zo hard als jouw gelovige moskee en hun radicale aanhangers zich inzetten voor de benadeelde medemens? Goh, ik heb nog niet gehoord dat asielzoekers zich tot een moskee kunnen wenden. Gek he? In de kerken worden ze wel opgevangen, je weet wel, de broedplaatsen van de ongelovigen.

~Panthera~
02-10-03, 20:08
Geplaatst door 151 NobelPrizes
:)

Wat zou ik graag met jouw simple mind willen ruilen.

Je hebt de ballen verstand van economie. Over het milieu heb ik je sowieso nooit gehoord. Holland is in jouw ogen een onbetekenend geldautomaatje met maffe kaasjes die jou alleen maar voorzien van gas, licht, water en een inkomen. De tanende olievoorraad boeit je niet (haha), noch de ineenstortende sociaal-democratie in Europa.
Je loopt alleen maar te miauwen over Israel vanuit je warme gesubsidieerde badje en je loopt je sukkelige gangetjes naar de moskee alwaar je de superioriteit van je geloofje wordt ingeplempt. Loser.
-----------------



God zeg, wat moet jij een teringhekel hebben aan alles wat niet Nederlands is en niet zoals jij denkt.
Begint onderhand zielige proporties aan te nemen.

Zwarte Schaap
02-10-03, 20:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Moge het geld goed besteed worden, Schaap. Hier speciaal voor jou, en je Palestijnse 'broeders" omdat het moslimbroederschap maar even te onderstrepen:

Leuk en aardig allemaal maar het vergelijkend warenonderzoek betrof israel. Kun je me daar de gegevens ook van doorgeven of is dit een afleidingsmanoeuvre.

Afrux
02-10-03, 21:39
Het geldt uit Europa (door Marokkanen in het buitenland) bedraagt meer 30% van het jaarlijks budget van Marokko. Die 300 miljoen is natuurlijk maar een fractie van alle het geld. Er gaan ook nog eens stromen geld niet via de banken om zo 15% meer voor te krijgen in Marokko op d ezwarte markt. Daarnaast gaat heel veel drugs geld ook via allerlei zwarte manieren naartoe.

In Marokko zelf bedraagt de drughandel ook nog's met 20% aan het jaarlijks budget. De Ander 50% is te danken aan landbouw en grondstoffen en een een klein beetje minder dan 10% aan industrie.

Marsipulami
02-10-03, 22:07
Ik vind het wel ontzettend sympathiek dat Marokkanen zo hard hun best doen om hun familie in Marokko financieel te ondersteunen. Als iedereen in de meer welvarende landen zo hard zijn best zou doen om solidair te zijn met mensen elders in landen met grote economische problemen, dan zou de wereld er heel anders uitzien. Persoonlijk vind ik dat iedereeen daar wel een voorbeeld aan mag nemen.

taouanza
02-10-03, 22:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik zie op de gifjes dat je deze beelden hebt gehaald van het dierengezondheidszorg.

:)

Alweer zo'n instelling die je als gelovige een warm hart toedraagt? Net zo hard als jouw gelovige moskee en hun radicale aanhangers zich inzetten voor de benadeelde medemens? Goh, ik heb nog niet gehoord dat asielzoekers zich tot een moskee kunnen wenden. Gek he? In de kerken worden ze wel opgevangen, je weet wel, de broedplaatsen van de ongelovigen.

Als de moskee illegalen opvangt krijgen ze vast en zeker bezoek van de politie.:moe:

Marsipulami
02-10-03, 22:27
Geplaatst door taouanza
Als de moskee illegalen opvangt krijgen ze vast en zeker bezoek van de politie.:moe:

Volgens mij vangen zowat alle moskeeën voor korte over langere periodes illegalen op. Sterker zelfs, volgens mij is een (groot) deel van de imams zelf illegaal. In België toch.

Zwarte Schaap
02-10-03, 22:45
Geplaatst door Afrux
Het geldt uit Europa (door Marokkanen in het buitenland) bedraagt meer 30% van het jaarlijks budget van Marokko. Die 300 miljoen is natuurlijk maar een fractie van alle het geld. Er gaan ook nog eens stromen geld niet via de banken om zo 15% meer voor te krijgen in Marokko op d ezwarte markt. Daarnaast gaat heel veel drugs geld ook via allerlei zwarte manieren naartoe.

In Marokko zelf bedraagt de drughandel ook nog's met 20% aan het jaarlijks budget. De Ander 50% is te danken aan landbouw en grondstoffen en een een klein beetje minder dan 10% aan industrie.

Bron aub

taouanza
02-10-03, 22:52
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij vangen zowat alle moskeeën voor korte over langere periodes illegalen op. Sterker zelfs, volgens mij is een (groot) deel van de imams zelf illegaal. In België toch.


ja dat weet ik maar volgens mij kunnen ze dat niet openlijk doen zoals de kerken.

000NobelPrizes
02-10-03, 22:52
Schaap, waarom vraag je om die bron?

Omdat je, als rechtvaardig mens, oprecht verontwaardigd bent om wat er met het geld wordt gedaan dat de Nederlandse belastingbetaler betaalt aan de gemeenschap?

Zwarte Schaap
02-10-03, 23:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Schaap, waarom vraag je om die bron?

Omdat je, als rechtvaardig mens, oprecht verontwaardigd bent om wat er met het geld wordt gedaan dat de Nederlandse belastingbetaler betaalt aan de gemeenschap?

Waarom geef je zelf antwoord op een vraag die je aan mij stelt?

Ik weet niet waar je over praat maar volgens mij maak ik nergens duidelijk dat ik verontwaardigd ben.

Verder weet ik niet waar je over praat als je spreekt van de nederlandse belastingbetaler die geld aan de gemeenschap betaalt?

Zit je nog steeds vast in mijn vraag aan jouw hoeveel geld van de nederlandse belastingbetaler wordt verbruikt bij de onderdrukking van de palestijnen?

Marsipulami
02-10-03, 23:08
Geplaatst door taouanza
ja dat weet ik maar volgens mij kunnen ze dat niet openlijk doen zoals de kerken.


Hoeft ook niet. De opvang van illegalen in kerken zijn meestal gewoon mediastunts. Dat soort stunts kunnen wel hun nut hebben maar het is niet alles. Ik denk dat moskeeën wel een belangrijke rol spelen in de menswaardige bejegening van uitgeprocedeerden en het doorverwijzen van illegale migranten en asielzoekers naar de juiste instanties.

000NobelPrizes
02-10-03, 23:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom geef je zelf antwoord op een vraag die je aan mij stelt?

Ik weet niet waar je over praat maar volgens mij maak ik nergens duidelijk dat ik verontwaardigd ben.

Verder weet ik niet waar je over praat als je spreekt van de nederlandse belastingbetaler die geld aan de gemeenschap betaalt?

Zit je nog steeds vast in mijn vraag aan jouw hoeveel geld van de nederlandse belastingbetaler wordt verbruikt bij de onderdrukking van de palestijnen?

nee vriend. als je het zo wilt spelen, hebben we het over het geld dat wordt betaald door de nederlandse belastingbetaler aan de palestijnen.
zie mijntopic elders hierover.


en nu we het er toch over hebben, wat vind je van dat misbruik van al dat geld?
tussen ons: had arafat dat wel wat beter kunnen besteden, of niet? in plaats van al dat geld op zijn eigen rekening te zetten.

Zwarte Schaap
02-10-03, 23:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
nee vriend. als je het zo wilt spelen, hebben we het over het geld dat wordt betaald door de nederlandse belastingbetaler aan de palestijnen.
zie mijntopic elders hierover.


en nu we het er toch over hebben, wat vind je van dat misbruik van al dat geld?
tussen ons: had arafat dat wel wat beter kunnen besteden, of niet? in plaats van al dat geld op zijn eigen rekening te zetten.

loop je alweer weg? Je wil alleen kritiek uitdelen ontvangen ho maar !
Je hebt al aangeven wat er zoal naar palestina gaat, voor een vergelijkend warenonderzoek zouden de cijfers van israel een helder licht kunnen scheppen. Of zijn het cijfers die het daglicht niet kunnen doorstaan?

000NobelPrizes
02-10-03, 23:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
loop je alweer weg? Je wil alleen kritiek uitdelen ontvangen ho maar !
Je hebt al aangeven wat er zoal naar palestina gaat, voor een vergelijkend warenonderzoek zouden de cijfers van israel een helder licht kunnen scheppen. Of zijn het cijfers die het daglicht niet kunnen doorstaan?

nou eh, wat jij wilt, Schaap.
Een vergelijkend financieel onderzoek naar wat er naar de Isreali gaat qua verdediging, of wat er naar de Pallies gaat om zichzelf op te bouwen. :)
That would be interesting, no?