PDA

Bekijk Volledige Versie : Adam ontstond uit Eva en NIET andersom!!!



Mark
03-10-03, 09:12
Vrouw veel ouder dan man

Uitgegeven: 3 oktober 2003 07:43
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2003 08:45

AMSTERDAM - De vrouw is veel ouder dan de man. Vijftig miljoen jaar om precies te zijn. Dat stelt prof. dr. C. Netelenbos vrijdag in de oratie bij de aanvaarding van het hoogleraarschap endocrinologie.

Netelenbos baseert zich op onderzoek naar de hormoongeschiedenis van man en vrouw. De zogeheten oestrogeenreceptor ontstond 450 miljoen jaar geleden, heeft de wetenschapper uitgezocht. De receptor voor het mannelijk hormoon kwam 'pas' 50 miljoen laat jaar later.

Dat de vrouw veel ouder is dan de man, is voor een hoogleraar aan de Vrije Universiteit een pikante conclusie. Het is strijdig met het bijbelverhaal dat de eerste vrouw Eva is geschapen uit een rib van Adam, de eerste man.

Netelenbos bestudeerde de geschiedenis van hormoongebruik bij vrouwen. Hij waarschuwt voor het gebruik van 'internethormonen' waaraan onbewezen effecten worden toegeschreven. Met name noemt hij de phytoestrogenen, plantaardige stoffen die werken via de oestrogeenreceptor.

Volgens Netelenbos is veel angst voor hormonen ongegrond, zeker als er op verantwoorde manier mee wordt omgesprongen. Netelenbos verwacht veel van nieuwe hormonen voor patiënten met stofwisselingsziekten als osteoporose, vetzucht en diabetes.

freya
03-10-03, 09:47
Hoog tijd om de verering van de Godin weer in ere te herstellen :D

mohammed99
03-10-03, 09:48
Ach ja,

Ik geloof dat God adam schiep uit Aarde en dat Eva uit zijn linkerzij is ontstaan. Maar ieder gelooft wat ie wil.

mohammed99
03-10-03, 09:49
Geplaatst door freya
Hoog tijd om de verering van de Godin weer in ere te herstellen :D

He freya, mag ik vragen waar jouw nickname vandaag komt? en wat dat rare beest is die je als avatar hebt??

Gewoon ik ben een nieuwsgierige moslim.

taouanza
03-10-03, 09:57
Geplaatst door Mark
Vrouw veel ouder dan man

Uitgegeven: 3 oktober 2003 07:43
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2003 08:45

AMSTERDAM - De vrouw is veel ouder dan de man. Vijftig miljoen jaar om precies te zijn. Dat stelt prof. dr. C. Netelenbos vrijdag in de oratie bij de aanvaarding van het hoogleraarschap endocrinologie.

Netelenbos baseert zich op onderzoek naar de hormoongeschiedenis van man en vrouw. De zogeheten oestrogeenreceptor ontstond 450 miljoen jaar geleden, heeft de wetenschapper uitgezocht. De receptor voor het mannelijk hormoon kwam 'pas' 50 miljoen laat jaar later.

Dat de vrouw veel ouder is dan de man, is voor een hoogleraar aan de Vrije Universiteit een pikante conclusie. Het is strijdig met het bijbelverhaal dat de eerste vrouw Eva is geschapen uit een rib van Adam, de eerste man.

Netelenbos bestudeerde de geschiedenis van hormoongebruik bij vrouwen. Hij waarschuwt voor het gebruik van 'internethormonen' waaraan onbewezen effecten worden toegeschreven. Met name noemt hij de phytoestrogenen, plantaardige stoffen die werken via de oestrogeenreceptor.

Volgens Netelenbos is veel angst voor hormonen ongegrond, zeker als er op verantwoorde manier mee wordt omgesprongen. Netelenbos verwacht veel van nieuwe hormonen voor patiënten met stofwisselingsziekten als osteoporose, vetzucht en diabetes.


voortplanting? :rolleyes:

freya
03-10-03, 10:00
Geplaatst door mohammed99
He freya, mag ik vragen waar jouw nickname vandaag komt? en wat dat rare beest is die je als avatar hebt??

Gewoon ik ben een nieuwsgierige moslim.

Freya is de naam van een Noordse Godin. Zij was o.a. Godin van de vruchtbaarheid, maar zij was ook de aanvoerdster van de walkuren.
De Walkuren waren een soort "engelachtige" strijdsters die de mannen die vielen in de oorlog naar het Walhalla (een van de hemelen) voerden.

Mijn avatar is een afbeelding van een walkure, met leren harnas aan. (niet naakt dus zoals sommigen hier fantaseren)

Tomas
03-10-03, 10:56
Geplaatst door taouanza
voortplanting? :rolleyes:

Nu?! Hier?! Waar iedereen kijkt?!

Nou, vooruit dan maar...



Of.. of.. of bedoel je: dat kan toch niet 50 miljoen jaar mensenvrouwtjes zonder een mensenmammetje?

Dat dacht ik ook toen ik het las, maar het is denk ik een hele arbitraire uit beroepsdeformatie voortgekomen conclusie. Hij definieert de hudige mens als vrouw op basis van een bepaald hormoon dat uiteindelijk ontstond. En de huidge mens als man op een typisch mannelijk hormoon dat we nu hebben. En die vrouwelijke is blijkbaar eerder ontstaan dan de mannelijke.

Maar of ik het eens ben met zijn definitie van de huidge vrouw of man, weet ik nog niet. Daar zijn ontbreekr gewoon veel te veel informatie over de ontwikkeling van de mens. Dit is slechts een klein aspect.

taouanza
03-10-03, 11:21
Geplaatst door Tomas
Nu?! Hier?! Waar iedereen kijkt?!

Nou, vooruit dan maar...



Of.. of.. of bedoel je: dat kan toch niet 50 miljoen jaar mensenvrouwtjes zonder een mensenmammetje?

Dat dacht ik ook toen ik het las, maar het is denk ik een hele arbitraire uit beroepsdeformatie voortgekomen conclusie. Hij definieert de hudige mens als vrouw op basis van een bepaald hormoon dat uiteindelijk ontstond. En de huidge mens als man op een typisch mannelijk hormoon dat we nu hebben. En die vrouwelijke is blijkbaar eerder ontstaan dan de mannelijke.

Maar of ik het eens ben met zijn definitie van de huidge vrouw of man, weet ik nog niet. Daar zijn ontbreekr gewoon veel te veel informatie over de ontwikkeling van de mens. Dit is slechts een klein aspect.


Fijn! als ik mijn woordenboek heb gevonden kom ik het verder lezen.:moe:







:fpuh:

Tomas
03-10-03, 11:32
Geplaatst door taouanza
Fijn! als ik mijn woordenboek heb gevonden kom ik het verder lezen.:moe:


We kunnen het ook bij voortplanten laten. Daar hebben we geen woordenboek voor nodig, toch?

Maslov
03-10-03, 15:25
Dat de vrouw veel ouder is dan de man, is voor een hoogleraar aan de Vrije Universiteit een pikante conclusie. Het is strijdig met het bijbelverhaal dat de eerste vrouw Eva is geschapen uit een rib van Adam, de eerste man.

In strijd met alle monotheïstische godsdiensten. De wetenschap zal heel langzaam elke religie ondergraven met kennis.

Mark
03-10-03, 15:32
Geplaatst door Maslov
In strijd met alle monotheïstische godsdiensten. De wetenschap zal heel langzaam elke religie ondergraven met kennis.

Dat is al gebeurd. Helaas weigeren sommige mensen de waarheid in te zien en vluchten in fantasien :(

freya
03-10-03, 15:37
Geplaatst door Maslov
In strijd met alle monotheïstische godsdiensten. De wetenschap zal heel langzaam elke religie ondergraven met kennis.

De wetenschap zal een einde maken aan religieuse dogma's en doctrines. Maar die hadden zowiezo niet veel met werkelijk geloof te maken :strik:

Maslov
03-10-03, 15:45
Maar die hadden zowiezo niet veel met werkelijk geloof te maken

Werkelijk geloven? Mijn beste Freya, wat is dat? Zoveel mensen, zoveel godsbeelden toch?

freya
03-10-03, 15:58
Geplaatst door Maslov
Werkelijk geloven? Mijn beste Freya, wat is dat? Zoveel mensen, zoveel godsbeelden toch?

precies :)

Jij denkt dat geloof alleen iets te maken heeft met dogma's

Dat is dus niet zo.