PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelovigen zijn gezonder...



Wizdom
03-10-03, 10:20
Duidelijke relatie tussen geloven en gezondheid

door onze redacteur Jan Willem Veenhof

AMERSFOORT - Dokters zouden naar de 'spirituele geschiedenis' van hun patiënten moeten vragen. Want religie werkt meestal bevorderlijk voor de gezondheid, zegt de Amerikaanse onderzoeker Harold Koenig, gisteren te gast bij de Christelijke Hogeschool Ede.


,,Mensen zeggen me wel eens: 'Leuk, hoor, al die onderzoeken in de Verenigde Staten naar de relatie tussen religie en gezondheid. Maar Amerika is een heel religieus land; geldt hetzelfde nou ook voor landen die minder religieus gekleurd zijn?' Toch is het zo. Je ziet overal ter wereld dezelfde resultaten. Neem depressie. Mensen die religieus zijn, hebben minder last van depressie dan mensen die geen religie aanhangen. En wanneer ze depressief worden, zijn ze sneller weer beter. Dat verschil is onafhankelijk van andere factoren, zoals bijvoorbeeld de ernst van de depressie.''


Professor Harold G. Koenig (Duke University, Durham, North-Carolina, USA) is een bekende onderzoeker op het gebied van spiritualiteit en gezondheidszorg. Hij is directeur van het Centre for the Study of Religion/spirituality and Health en auteur van het Handbook of Religion and Health, dat een overzicht geeft van 1600 (!) onderzoeken naar de relaties tussen spiritualiteit/religie en gezondheid. En toch, zo zei Koenig gisteren op een studiedag van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE), die hem diezelfde ochtend uit Amerika hadden laten invliegen, zal hij het woord 'spiritualiteit' nooit in zijn onderzoeken noemen.

Koenig: ,,Spiritualiteit is een te breed begrip. Iedereen is in zekere zin spiritueel. Dus als je het effect van spiritualiteit op gezondheid wilt meten - tegen wie of wat moet je die groep dan afzetten? Je kunt geen 'spirituelen' met 'niet-spirituelen' vergelijken, iets dat in goed onderzoek wel moet. Daarom kies ik voor religie. Ook dat definieer ik breed - breder dan wekelijkse kerkgang - maar wel religieus: het moet om geloof in God gaan. Dat sluit mensen uit die een spirituele ervaring zeggen te hebben door naar de sterrenhemel te kijken, of naar een mooi schilderij.''

Een rol

Maar met 'religie' als onderzoekscriterium blijkt er, telkens weer, een duidelijke samenhang vast te stellen tussen 'spiritualiteit' en gezondheid(sbeleving) van de patiënt. Koening: ,,In de meerderheid van de 1600 studies die wij systematisch geanalyseerd hebben, blijkt dat religieuze overtuigingen en -praktijken geassocieerd zijn met betere gezondheid. Er is onder gelovigen meer hoop, optimisme, sociale steun en levenszin; minder depressie, angststoornissen, zelfmoord en misbruik van drugs of alcohol.''

Hoe kan dat, religie als 'coping-mechanisme' (=manier van omgaan met) voor ziektes en andere ellende die mensen in hun leven meemaken? Koenig somt een rijtje verklarende factoren op: ,,Geloof geeft een positieve blik op de wereld. het geeft betekenis en doel aan het leven. Hoop ook. En: mensen kunnen via het geloof ook iets doen aan hun ziektesituatie. Door te bidden kunnen ze in contact treden met God. Dat geeft een gevoel van controle, een gevoel dat ze zelf een rol in het geheel spelen. De wetenschap geeft - als het goed is - het antwoord op hoe, maar het geloof op waarom. Dat gaat diep. Bovendien biedt de Bijbel rolmodellen. Identificatie met de bijbelse Job, bijvoorbeeld, kan troostend en rustgevend werken.''

Worstelen

Vervolgens treedt er een proces in werking, gelooft Koenig. ,,Die rust (van religie, red.), die zekerheid, dat geloof leidt tot een betere mentale gezondheid. En een betere mentale gezondheid leidt tot een betere fysieke gezondheid.'' In het handboek van Koenig zijn daarvan diverse onderzoeksvoorbeelden te vinden. ,,De cijfers laten allerlei dwarsverbanden zien: Religie leidt tot minder stress, minder depressie en daardoor een beter immuunsysteem, snellere wondgenezing, minder ******, minder hart- en vaatziekten. Je moet daarbij ook zeggen dat mensen op basis van hun geloof waarschijnlijk ook vaker goed gezondheidsgedrag vertonen; minder roken, minder drinken, zorgvuldiger met je lichaam omgaan.''

Het gaat niet altijd op. Er zijn ook mensen die worstelen met hun geloof, boos worden op God als ze ziek worden, zich door Hem verlaten voelen. Koenig: ,,Dat schaadt de gezondheid. Maar wat blijkt? Deze groep is vaak niet erg religieus tót de ziekte komt. Vanaf dat moment gaan ze in discussie met God. Ten koste van hun gezondheid.''

Cartoon

Discussies blijven mogelijk. Zoals bijvoorbeeld over de vraag of gelovigen die ziek worden of blijven (vinden dat ze) te weinig geloof hebben. En over de schuldgevoelens die dat weer kan oproepen. Maar dat mag de aandacht niet afleiden van de positieve zijde, vindt Koenig. De professor haalt een cartoon voor de dag, uit een krant in zijn thuisstaat North-Carolina. De tekening laat een duffe vrouw in een kerkbank zien, met deze tekstballon: 'Last van depressie? Twijfel je aan het bestaan van God? Denk je dat iedereen in de kerk onoprecht en hypocriet is? Probeer pray-zac, het meest effectieve medicijn, zonder recept verkrijgbaar en aanbevolen door negen van de tien voorgangers'.

Mark
03-10-03, 10:27
Je duizendste bericht is weer een juweeltje!

mohammed99
03-10-03, 10:30
KLopt Amersfoort is gewoon de city to be :nerd:

Mark
03-10-03, 10:34
Geplaatst door mohammed99
KLopt Amersfoort is gewoon de city to be :nerd:

Nou als je rechtdoor loopt uit het station heb je inderdaad een hele fijne Villawijk :)

000NobelPrizes
03-10-03, 11:58
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.


:slapen:

Mafkees
03-10-03, 12:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.


:slapen:


i.a.w Hoe lok ik `n ander weer uit de tent om vervolgens weer wat te k#nkeren te hebben.

Zagora
03-10-03, 12:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.


:slapen:


Vuile ******racist!

000NobelPrizes
03-10-03, 12:09
Geplaatst door Zagora
Vuile ******racist!
Wat hebben zieke moslims met rassen te maken?

Wizdom
03-10-03, 12:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat hebben zieke moslims met rassen te maken?

Ehhh... Je bedoelde bijvoorbeeld te zeggen zieke Joden met rassen.... goede vraag...?

000NobelPrizes
03-10-03, 12:17
Geplaatst door Wizdom
Ehhh... Je bedoelde bijvoorbeeld te zeggen zieke Joden met rassen.... goede vraag...?

Nee, rare vraag. Maar als jij de joden graag wilt betrekken in een these over gezonde gelovigen die toch veel in de ziektewet zitten, moet je dat vooral niet laten. Open een topic over joden in de WAO, zou ik zeggen.

Mill
03-10-03, 12:20
Gelovigen zijn gezonder

Het bewijs, God bestaat! Voorwaar! Ehhh......oh wacht.....


racist

Wat zijn de raciale fysieke kenmerken van moslims?

Wizdom
03-10-03, 12:21
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee, rare vraag. Maar als jij de joden graag wilt betrekken in een these over gezonde gelovigen die toch veel in de ziektewet zitten, moet je dat vooral niet laten. Open een topic over joden in de WAO, zou ik zeggen.

Ik vond het vreemd omdat de topic gaat over geloven in het algemeen. Terwijl jij weer een negatieve associatie probeert te leggen tussen Moslims, zieken en WAO. Het is natuurlijk wel weer heel karakteristiek voor een ZIONIST maar goed geeft weer een ziekelijk beeld van de ZIONIST...

Wizdom
03-10-03, 12:26
Geplaatst door Mill
Het bewijs, God bestaat! Voorwaar! Ehhh......oh wacht.....



Wat zijn de raciale fysieke kenmerken van moslims?

Hmmm... vreemde vraag? De Islam is niet als het ZIONISME. Het is niet doortrokken met raciale discriminatie.... dus voor de fysieke gesteldheid is er geen raciale kenmerk.... Het gaat om de gesteldheid van de ziel... en die kent geen ras. Wist je misschien niet maar misschien is dit een eyeopener :wink:

000NobelPrizes
03-10-03, 12:27
Geplaatst door Wizdom
Ik vond het vreemd omdat de topic gaat over geloven in het algemeen. Terwijl jij weer een negatieve associatie probeert te leggen tussen Moslims, zieken en WAO. Het is natuurlijk wel weer heel karakteristiek voor een ZIONIST maar goed geeft weer een ziekelijk beeld van de ZIONIST...

Jij vindt de associatie negatief. Ik vind het een open deur.
Pronkerige topic over de gezondheid van de gelovigen, en dan toch zoveel zieken hier. Als iemand een topic opent dat hier alle kerken vol zitten, kun je dezelfde reactie verwachten.
En wat ZIONISME hiermee te maken heeft begrijp ik al helemaal niet.

Tomas
03-10-03, 12:29
Geplaatst door Al3arbi
i.a.w Hoe lok ik `n ander weer uit de tent om vervolgens weer wat te k#nkeren te hebben.

Ah, een ware gelovige. Die gelooft dat Wizdom deze thread heeft geopend om een inhoudelijke discussie aan te gaan, waar hij ook echt de replies zal lezen en daar waar nodig relevante tegen argumenten zal geven....

En dat ie dus niet iedereen negeert en zich verder bezig houd met plakken van irrelevante info en uiteindelijk de Joden erbij haalt. Hoe weet je nooit, maar meestal wel snel.

U bent niet vaak ziek vermoed ik.

Wizdom
03-10-03, 12:29
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Jij vindt de associatie negatief. Ik vind het een open deur.
Pronkerige topic over de gezondheid van de gelovigen, en dan toch zoveel zieken hier. Als iemand een topic opent dat hier alle kerken vol zitten, kun je dezelfde reactie verwachten.
En wat ZIONISME hiermee te maken heeft begrijp ik al helemaal niet.

Jij als ZIONIST neemt het mond ras in de mond en dat is wel heel karakteristiek omdat ZIONISTEN denken in termen van RASSEN.

freya
03-10-03, 12:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
......een these over gezonde gelovigen die toch veel in de ziektewet zitten, .........
Open een topic over joden in de WAO, zou ik zeggen.

waarop baseer jij jouw theorie dat er veel gelovigen in de ziektewet zitten?

En ik wist niet dat dit een topic over moslims in de WAO was.

000NobelPrizes
03-10-03, 12:35
Geplaatst door freya
waarop baseer jij jouw theorie dat er veel gelovigen in de ziektewet zitten?

En ik wist niet dat dit een topic over moslims in de WAO was.

Ik zal het even uitleggen.
Het is een topic over gelovigen en gezondheid, en de relatie daartussen.
Het geloof schijnt een positieve uitwerking op de gezondheid te hebben.

000NobelPrizes
03-10-03, 12:36
En wat is dat toch voor raar beest in je avatar?

000NobelPrizes
03-10-03, 12:38
Geplaatst door Wizdom
Jij als ZIONIST neemt het mond ras in de mond en dat is wel heel karakteristiek omdat ZIONISTEN denken in termen van RASSEN.

Nee hoor. Zagora had het over racisme. Lees maar, ook de kleine lettertjes.

Zagora
03-10-03, 12:50
Het zou wel eens waar kunnen zijn. Ik als atheíst voel dat het einde nabij is. En dan moet ik hierna weer tot in de eeuwigheid in de hel branden. Sjesus, wat voorspelbaar allemaal.

000NobelPrizes
03-10-03, 12:53
Je kunt nog altijd ZIONIST worden. Gelovigen leven langer, en your ticket to hell kun je inruilen voor een ander hiernamaals, iets verder weg.
Spaar je airmiles?

Mark
03-10-03, 13:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
airmiles?

:denk:




hehehehe

~Panthera~
03-10-03, 13:28
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.


:slapen:
-----------------


WAO. 1 woord. kutwerk wat blanke Nederlanders niet wilde doen, en waar zij voor op konden draaien.
Dus dank je ouders maar.
Das de relatie.

Puk
03-10-03, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------


WAO. 1 woord. kutwerk wat blanke Nederlanders niet wilde doen, en waar zij voor op konden draaien.
Dus dank je ouders maar.
Das de relatie.

Twee vrienden (autochtonen), twee vaders, allebei in de WAO.
Maja... ze zijn dan ook niet gelovig.

~Panthera~
03-10-03, 13:35
Geplaatst door Puk
Twee vrienden (autochtonen), twee vaders, allebei in de WAO.
Maja... ze zijn dan ook niet gelovig.
------------


Nee, gewoon werkschuw tuig toch ?

Puk
03-10-03, 13:37
Geplaatst door ~Panthera~
------------


Nee, gewoon werkschuw tuig toch ?

Nee, gewoon jarenlang in de bouw gewerkt.

~Panthera~
03-10-03, 13:38
Geplaatst door Puk
Nee, gewoon jarenlang in de bouw gewerkt.
---------------


Aggut, nou, onder Bakellende kunnen ze toch gewoon Bonsaiboompjes gaan kweken ? niet zijken.
Gewoon de WW in voor 1/2 jaartje en dan de Bijstand.
Prima geregeld. :duim:
Zal ze leren ziek te worden.

Puk
03-10-03, 13:41
Geplaatst door ~Panthera~
---------------


Aggut, nou, onder Bakellende kunnen ze toch gewoon Bonsaiboompjes gaan kweken ? niet zijken.
Gewoon de WW in.

Tuurlijk, je hebt gelijk joh. Alleen allochtonen die de WAO in zijn gegaan omdat er geen werk meer was, zijn zielig.

~Panthera~
03-10-03, 13:43
Geplaatst door Puk
Tuurlijk, je hebt gelijk joh. Alleen allochtonen die de WAO in zijn gegaan omdat er geen werk meer was, zijn zielig.
-----------


Nee, dat is nu precies wat ik bedoel: ALLEEN mensen die JIJ kent zitten MET reden in de WAO.
De rest zijkt, nietwaar ?? :aftel:

Mark
03-10-03, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Nee, dat is nu precies wat ik bedoel: ALLEEN mensen die JIJ kent zitten MET reden in de WAO.
De rest zijkt, nietwaar ?? :aftel:

vooral de jonge vrouwen die op psychische gronden zijn afgekeurd. Ik ken er een, een echte zeikerd.

Mafkees
03-10-03, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Nee, dat is nu precies wat ik bedoel: ALLEEN mensen die JIJ kent zitten MET reden in de WAO.
De rest zijkt, nietwaar ?? :aftel:


De rest heeft zwart haar, die moet werken, desnoods moet Puk er `n zweepie bij halen, nostalgische gek.

~Panthera~
03-10-03, 13:47
Geplaatst door Mark
vooral de jonge vrouwen die op psychische gronden zijn afgekeurd. Ik ken er een, een echte zeikerd.
---------------

Ja, ik ken er ook een: ze is verkracht toen ze 3 was, ook een echte zeikerd.
Snap niet waar ze last van heeft.


*sarcasme mode*

Puk
03-10-03, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Nee, dat is nu precies wat ik bedoel: ALLEEN mensen die JIJ kent zitten MET reden in de WAO.
De rest zijkt, nietwaar ?? :aftel:

Je snapt het niet. Je weet kennelijk niet dat er destijds veel mensen (allochtoon en autochtoon) een WAO-uitkering kregen als verkapte WW-uitkering. Dus al die arme allochtonen waar jij hebt over hebt waren niet ziek geworden door het werk wat autochtonen niet wilden doen. Er was simpelweg niet genoeg werk meer voorhanden. Bovendien waren het niet alleen allochtonen die zwaar werk hebben verricht. Ik geef je daar twee voorbeelden van.

000NobelPrizes
03-10-03, 13:50
"Ook Turkse en Marokkaanse vrouwen komen verhoudingsgewijs vaker in de WAO. Turkse vrouwen zelfs driemaal zo vaak als Nederlandse vrouwen, Marokkaanse vrouwen 1,5 maal zo vaak als autochtone Nederlandse vrouwen. Bovendien komen Turkse en Marokkaanse vrouwen, en ook Turkse en Marokkaanse mannen die recent in de WAO kwamen, vaker om psychische redenen in de WAO terecht. "

Bron: Verwey-Jonker Instituut.

Mafkees
03-10-03, 13:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
"Ook Turkse en Marokkaanse vrouwen komen verhoudingsgewijs vaker in de WAO. Turkse vrouwen zelfs driemaal zo vaak als Nederlandse vrouwen, Marokkaanse vrouwen 1,5 maal zo vaak als autochtone Nederlandse vrouwen. Bovendien komen Turkse en Marokkaanse vrouwen, en ook Turkse en Marokkaanse mannen die recent in de WAO kwamen, vaker om psychische redenen in de WAO terecht. "

Bron: Verwey-Jonker Instituut.


Pffff, debiel onderzoek. Islamitische vrouwen mogen niet werken.

~Panthera~
03-10-03, 13:52
Geplaatst door Puk
Je snapt het niet. Je weet kennelijk niet dat er destijds veel mensen (alloctoon en autochtoon) een WAO-uitkering kregen als verkapte WW-uitkering. Dus al die arme allochtonen waar jij hebt over hebt waren niet ziek geworden door het werk wat autochtonen niet wilden doen. Er was simpelweg niet genoeg werk meer voorhanden. Bovendien waren het niet alleen allochtonen die zwaar werk hebben verricht. Ik geef je daar twee voorbeelden van.
-----------

Ik snap je wel. alleen moet JIJ dan niet aankomen met je lulverhaal over buitenlanders, maar zou je het dus over de WERKGEVERS moeten hebben die dat zo makkelijk deden en geen strobreed in de weg gelegd werd.
DAN ben je eerlijk.

Puk
03-10-03, 13:54
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Ik snap je wel. alleen moet JIJ dan niet aankomen met je lulverhaal over buitenlanders, maar zou je het dus over de WERKGEVERS moeten hebben die dat zo makkelijk deden en geen strobreed in de weg gelegd werd.
DAN ben je eerlijk.

Je hebt het weer niet in de gaten. Dat lulverhaal over die buitenlanders was van jou afkomstig.

Dank u.

~Panthera~
03-10-03, 13:57
Geplaatst door Puk
Je hebt het weer niet in de gaten. Dat lulverhaal over die buitenlanders was van jou afkomstig.

Dank u.

-------------------------
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.---------------> SORRY, was niet van mij die bewering.
Daar begon het mee.
Maar goed, ga je het nu ook over de WERKGEVERS hebben dan ???
Nee...dat dacht ik wel.

Mafkees
03-10-03, 13:57
Geplaatst door Puk
Je hebt het weer niet in de gaten. Dat lulverhaal over die buitenlanders was van jou afkomstig.

Dank u.


Ooh. Panthera je liegt. Buitenlanders kwamen in eerste instantie hierheen voor de WAO.

000NobelPrizes
03-10-03, 13:58
Geplaatst door Al3arbi
Pffff, debiel onderzoek. Islamitische vrouwen mogen niet werken.

Ik ken er anders wel een paar die werken: wat gek dan :argwaan: .
Zijn ze nu strafbaar, volgens onbegrijpelijke dwaalwegen?

Puk
03-10-03, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------
Gezond gelovig? 1 woord. WAO.---------------> SORRY, was niet van mij die bewering.
Daar begon het mee.

Maar geen uitspraak van mij hè?!

Jij zegt dat alle allochtonen in de WAO terecht kwamen omdat ze werk deden die autochtonen niet wilden doen. Dat is een mythe.

~Panthera~
03-10-03, 13:59
Geplaatst door Al3arbi
Ooh. Panthera je liegt. Buitenlanders kwamen in eerste instantie hierheen voor de WAO.
-----------

Tuurlijk joh, en die kregen ze ook zonder 1 dag te hebben gewerkt.
Geweldig he ??
Geloof jij ook zo in sprookjes ?? :hihi:

000NobelPrizes
03-10-03, 13:59
Geplaatst door Al3arbi
Ooh. Panthera je liegt. Buitenlanders kwamen in eerste instantie hierheen voor de WAO.
Nee, gewoon om een boterham te verdienen. Niks mis mee, arbeidsmigratie. Ik heb zelf ook in diverse landen gewerkt jarenlang.

Mafkees
03-10-03, 14:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik ken er anders wel een paar die werken: wat gek dan :argwaan: .
Zijn ze nu strafbaar, volgens onbegrijpelijke dwaalwegen?


Dat zijn slechte moderne vrouwen die de dood verdienen omdat ze de regels van de Macho-Is-lam tarten.

Op de brandstapel er mee,

Mafkees
03-10-03, 14:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee, gewoon om een boterham te verdienen. Niks mis mee, arbeidsmigratie. Ik heb zelf ook in diverse landen gewerkt jarenlang.


Maar jij bent op den duur teruggegaan naar NL, moet ik hier `n stille hint uithalen?!

000NobelPrizes
03-10-03, 14:01
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Tuurlijk joh, en die kregen ze ook zonder 1 dag te hebben gewerkt.
Geweldig he ??
Geloof jij ook zo in sprookjes ?? :hihi:
Dat is geen sprookje, alleen heet de uitkering dan geen WAO maar anders.

Mafkees
03-10-03, 14:01
Geplaatst door Puk
Maar geen uitspraak van mij hè?!

Jij zegt dat alle allochtonen in de WAO terecht kwamen omdat ze werk deden die autochtonen niet wilden doen. Dat is een mythe.

En jij beweert dat alleen die 2 arme vaders in je vriendenkring rechthebben op de WAO.

Ey Michiel, alles goed verder?!

000NobelPrizes
03-10-03, 14:02
Geplaatst door Al3arbi
Maar jij bent op den duur teruggegaan naar NL, moet ik hier `n stille hint uithalen?!
Ik zou niet weten welke :maf3: maar knock yourself out.
Na een jaar of 5, 6 ronddolen had ik het wel gezien, that's all.

Mafkees
03-10-03, 14:02
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Tuurlijk joh, en die kregen ze ook zonder 1 dag te hebben gewerkt.
Geweldig he ??
Geloof jij ook zo in sprookjes ?? :hihi:


Je bedoelt de kinderbijshlag :D, krijg je ook kattenbijslag :moe:

~Panthera~
03-10-03, 14:03
Geplaatst door Puk
Maar geen uitspraak van mij hè?!

Jij zegt dat alle allochtonen in de WAO terecht kwamen omdat ze werk deden die autochtonen niet wilden doen. Dat is een mythe.
-------------

Ik zei dat er een heleboel allochtonen in de WAO zijn gekomen door het enorme zware KUTwerk wat ze toenmaals deden ja.
Ik ken er aardig wat.
Ik zeg niet ALLE.
Dat er ook een heleboel makkelijk afgevoerd zijn de WAO in door de WERKGEVERS schijn jij niet te willen erkennen.
Dat is HUN schuld ?

Mafkees
03-10-03, 14:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik zou niet weten welke :maf3: maar knock yourself out.
Na een jaar of 5, 6 ronddolen had ik het wel gezien, that's all.


Was maar `n onschuldige vraag, niet steigeren.
Ik heb het altijd ook wel gezien, 8wkn Marokko is meer dan genoeg.

Mafkees
03-10-03, 14:06
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Ik zei dat er een heleboel allochtonen in de WAO zijn gekomen door het enorme zware KUTwerk wat ze toenmaals deden ja.
Ik ken er aardig wat.
Ik zeg niet ALLE.
Dat er ook een heleboel makkelijk afgevoerd zijn de WAO in door de WERKGEVERS schijn jij niet te willen erkennen.
Dat is HUN schuld ?


`kken wel `n paar Marokkanen die hun toenmalige artsen hebben omgekocht om ze 100% afgekeurd te verklaren.

Tegenwoordig vangen ze `n leuke wao-tje en werken ze zwart bij.
Hebben mooie auto's.

~Panthera~
03-10-03, 14:06
Geplaatst door Al3arbi
8wkn Marokko is meer dan genoeg.
-----------------

Ben er 1 dag geweest, was ook al genoeg. :hihi:

Puk
03-10-03, 14:08
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Ik zei dat er een heleboel allochtonen in de WAO zijn gekomen door het enorme zware KUTwerk wat ze toenmaals deden ja.
Ik ken er aardig wat.
Ik zeg niet ALLE.
Dat er ook een heleboel makkelijk afgevoerd zijn de WAO in door de WERKGEVERS schijn jij niet te willen erkennen.
Dat is HUN schuld ?

Je nuanceert je verhaaltje tenminste al een beetje. Het is een begin.
En nou kan je wel gaan gillen als een krolse kat, het maakt je verhaaltje er niet sterker op.

Dank u.

Mafkees
03-10-03, 14:10
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Ben er 1 dag geweest, was ook al genoeg. :hihi:


Moet je `n keer met mij mee, ga je helemaal lachen :D
151nemen we ook mee...

000NobelPrizes
03-10-03, 14:11
Geplaatst door Al3arbi
`kken wel `n paar Marokkanen die hun toenmalige artsen hebben omgekocht om ze 100% afgekeurd te verklaren.

Tegenwoordig vangen ze `n leuke wao-tje en werken ze zwart bij.
Hebben mooie auto's.
*shrug* Doen de autochtonen ook. Goed geintegreerd dus :D

Aan de Amstel ligt een kwak witte boten waar de hele fokking zomer (van april tot oktober) de mensen (vijftigers) permanent in witte plastic stoelen hangen op de oever. Salades van Yoma op tafel, 5 flessen barbecuesaus van Calve. Classic.
De WAO-hoek noem ik dat.

~Panthera~
03-10-03, 14:15
Geplaatst door Puk
Je nuanceert je verhaaltje tenminste al een beetje. Het is een begin.
En nou kan je wel gaan gillen als een krolse kat, het maakt je verhaaltje er niet sterker op.

Dank u.
-----------------

Ach ja, dat JIJ je nuancerend zou kunnen uitlaten over WERKGEVERS, was ook maar een gek idee eigenlijk.
Daar wil je je handen niet aan branden. moeilijk he ?
VVD'er zeker ?

Doei!

~Panthera~
03-10-03, 14:18
Geplaatst door Al3arbi
Moet je `n keer met mij mee, ga je helemaal lachen :D
151nemen we ook mee...
-----------

Na de laatste zin gelezen te hebben, bedank ik.
Ga liever gewoon dood, als je het niet erg vind. :moe:

sadeeQ
03-10-03, 18:13
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Ben er 1 dag geweest, was ook al genoeg. :hihi:

:jammer: :jammer:

sadeeQ
03-10-03, 18:19
Eind september 2002 ontvangen 941700 mensen een (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheidsuitkering.


Bron: UWV


:chinees: Damn

40.000 allochtonen en 900.000 autochtonen :zozo:

~Panthera~
03-10-03, 20:00
Geplaatst door sadeeQ
:jammer: :jammer:
-----------------


geintje, heb genoten, alleen was het een beetje warm. (48graden) :hihi:

sadeeQ
03-10-03, 20:09
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------


geintje, heb genoten, alleen was het een beetje warm. (48graden) :hihi:

:student: dat is mooi,volgende keer laat het me weten als je weer gaat, dan zul je pas echt genieten :melig2:

~Panthera~
03-10-03, 20:16
Geplaatst door sadeeQ
:student: dat is mooi,volgende keer laat het me weten als je weer gaat, dan zul je pas echt genieten :melig2:
----------------------


OMG ! :schok: Iets zegt me dat ik de volgende keer beter naar Australie kan gaan. :hihi:

sadeeQ
03-10-03, 20:22
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------


OMG ! :schok: Iets zegt me dat ik de volgende keer beter naar Australie kan gaan. :hihi:

:stout: :stout: nou ik wil ook wel een jaartje marokko overslaan en wat anders gaan doen,hmm Australie zeg je :fpimp:

~Panthera~
03-10-03, 20:28
Geplaatst door sadeeQ
:stout: :stout: nou ik wil ook wel een jaartje marokko overslaan en wat anders gaan doen,hmm Australie zeg je :fpimp:
------------


:stout: Yep, grote camper, BBQ en YIHAAAAAAAAAAAA ! :hihi:

sadeeQ
03-10-03, 20:38
Geplaatst door ~Panthera~
------------


:stout: Yep, grote camper, BBQ en YIHAAAAAAAAAAAA ! :hihi:

:haha: ik ga alvast op zoek naar een camper,met een enorme koelkast. we nemen onze vreten mee natuurlijk, weet alleen niet of groente en fruit 9 maanden houdbaar is .


:argwaan: of wou je gaan vliegen? ik haat lange vluchten :moeilijk:

Wizdom
03-10-03, 21:00
Geplaatst door sadeeQ
Eind september 2002 ontvangen 941700 mensen een (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheidsuitkering.


Bron: UWV


:chinees: Damn

40.000 allochtonen en 900.000 autochtonen :zozo:

De AOW, de bijstand voor autochtonen....?

:melig2:

Maslov
03-10-03, 21:51
nou ik wil ook wel een jaartje marokko overslaan en wat anders gaan doen,hmm Australie zeg je

Ze zijn daar erg streng met toelatingseisen voor toeristen :D

sadeeQ
03-10-03, 21:57
Geplaatst door Maslov
Ze zijn daar erg streng met toelatingseisen voor toeristen :D


:hihi: streng???

Dan ben je nog nooit in mekka geweest zeker :haha: :haha:

~Panthera~
03-10-03, 22:23
Geplaatst door sadeeQ
:haha: ik ga alvast op zoek naar een camper,met een enorme koelkast. we nemen onze vreten mee natuurlijk, weet alleen niet of groente en fruit 9 maanden houdbaar is .


:argwaan: of wou je gaan vliegen? ik haat lange vluchten :moeilijk:
--------------

:haha: Ok...MEGAcamper, MEGAkoelkast, enneh who needs groenten ? meer ruimte voor BBQ vlees. :stout:
Vliegen ? uhuh....gewoon rijden en zwemmen. :engel: