PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Schwarzenegger viel vrouwen seksueel lastig'



Zagora
03-10-03, 12:25
'Schwarzenegger viel vrouwen seksueel lastig'


LOS ANGELES (ANP) - Arnold Schwarzenegger, in de race voor het gouverneurschap van de Amerikaanse staat Californië, is opnieuw beschuldigd van seksuele intimidatie van vrouwen. In The Los Angeles Times van donderdag zeggen zes vrouwen lastig te zijn gevallen door The Terminator.

Schwarzenegger bood kort na het verschijnen van het artikel zijn excuses aan. Hij erkende in een verklaring zich vroeger ,,soms'' slecht te hebben gedragen naar vrouwen. De nieuwbakken politicus kan zich ook voorstellen dat hij vrouwen geschoffeerd heeft. ,,Daarvoor bied ik mijn excuses aan. Dat was nooit mijn opzet. ''

Schwarzenegger beloofde donderdag dat hij als gouverneur als geen ander voor het belang van de vrouwen zal opkomen. ,,Ik hoop dat jullie me de kans geven dat te bewijzen!''

De beschuldigingen hebben betrekking op incidenten die begonnen in de jaren zeventig tot het jaar 2000. Geen van de betrokken vrouwen, van wie er maar twee met naam worden genoemd. heeft ooit een aanklacht tegen de acteur ingediend.

Andere vrouwen en ook mannelijk ex-collega's uit de tijd dat Schwarzenegger nog professioneel aan bodybuilding deed, hebben eerder gezegd dat de Republikein geregeld vrouwen lastig viel.

Een woordvoerder van het campagneteam van 'Arnie' repte donderdag van een lastercampagne van de Democraten. De inwoners van Californië kiezen op 7 oktober een nieuwe gouverneur. Volgens de peilingen staat Schwarzenegger er goed voor en maakt hij een goede kans op het pluche te kunnen plaatsnemen.

Geactualiseerd om 19.56 uur


Waarom hebben wij niet zulke geestige politici?

000NobelPrizes
03-10-03, 12:29
Of zoals de Britten. Die worden regelmatig in drag gefotografeerd terwijl ze aan wurgseks doen (en dan gaat er warempel ook nog wel 's wat mis).