PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitgaansverbod voor mannen in Spaans stadje



sneeuwitje
03-10-03, 15:15
JAEN - In het zuid-Spaanse stadje Torredonjimeno heeft de burgemeester een uitgaansverbod voor mannen ingesteld. De Spanjaarden dienen voortaan op donderdagavond tussen 21.00 en 02.00 uur thuis te blijven om zich om de schoonmaak en de kinderen te bekommeren. De burgemeester wil hiermee bereiken dat de mannen zich tenminste één dag in de week aan het huishouden wijden en dat de vrouwen uit het stadje rustig kunnen uitgaan. Dat meldde de Spaanse radio vrijdag.

Het uitgaansverbod leidde echter tot grote protesten onder de vrouwelijke bevolking. "Wij hebben geen verbod nodig, we willen met onze mannen uitgaan", aldus de vrouwen. Er waren echter ook vrouwen blij met het verbod, evenals mannen uit omliggende dorpen die hun kansen bij de dames zagen stijgen.

Volgens de burgemeester is het daadwerkelijk de bedoeling dat de mannen zich nuttig maken thuis en niet met vrienden bier gaan drinken. Op overtreding van het verbod staat een boete van 5 euro. Om te zorgen dat de mannen donderdagavond binnen blijven, zal een vrouwenpatrouille overtreders bestraffen en de boetes innen.

lennart
03-10-03, 15:22
Hahahaha, cool. Dat lijkt me ook wel wat voor Amsterdam en Rotterdam.

mrz
03-10-03, 15:55
Lol, al die mannen ontzet... :ergleuk:

sneeuwitje
03-10-03, 16:28
Geplaatst door lennart
Hahahaha, cool. Dat lijkt me ook wel wat voor Amsterdam en Rotterdam.


:haha: geen gek idee?

kunnen ze ook een kéér effe de vrouwen werk doen?

lennart
03-10-03, 17:55
Geplaatst door sneeuwitje
:haha: geen gek idee?

kunnen ze ook een kéér effe de vrouwen werk doen?

Lijkt me wel ja!

Gewoon van hogere hand opdringen :)