PDA

Bekijk Volledige Versie : hoezo hypocriet?



Maslov
03-10-03, 22:23
Teletekst vr 03 okt
***************************************
Polen vinden Franse wapens in Irak

***************************************
WARSCHAU Poolse militairen hebben in
Irak vier moderne luchtafweerraketten
van Franse makelij gevonden,meldt het
Poolse ministerie van Defensie.De
raketten,van het type Roland,zouden dit
jaar zijn geproduceerd.Ze zijn gevonden
in een munitiedepot in centraal-Irak.

Parijs zegt niets af te weten van de
raketten.Een zegsman van het ministerie
van Defensie zegt dat Franrkijk sinds
1990,toen het VN-embargo tegen Irak van
kracht werd,geen wapens heeft geleverd.

Het is niet uitgesloten dat de raketten
via de illegale wapenhandel in Irak
zijn terecht gekomen.Zeker tien landen
in de hele wereld gebruiken de Rolands.
***************************************

sadeeQ
03-10-03, 22:26
:hihi: :hihi:

Is geen geheim dat de Amerikanen en fransen elkaar mogen,nee toch ,zou amerika ze daar verstopt hebben? of toch maar een loop hondje a la polen of nederland?

verveeld

Zagora
03-10-03, 22:31
Frankrijk heeft ook wapens aan Irak geleverd. What else is new?

barfly
03-10-03, 22:36
Geplaatst door sadeeQ
:hihi: :hihi:

Is geen geheim dat de Amerikanen en fransen elkaar mogen,nee toch ,zou amerika ze daar verstopt hebben? of toch maar een loop hondje a la polen of nederland?

verveeld

Ehm, niet doorvertellen maar die kut-autochtonen hebben ook zaken gedaan met Saddampie bandiet
(Zie deel 1 van de Golf soap)

Maslov
03-10-03, 22:38
ssssssstttt niets zeggen hoor, maar stiekem hebben de Fransen geďnfiltreerd bij de CIA :fpiraat:

Marsipulami
03-10-03, 22:39
Ik gunde het Irak wel dat het in de voorbije oorlog voldoende wapens had om zich effectief te verdedigen tegen de 'preventieve' oorlogen van buitenlandse aggressoren. Helaas bleek Irak zich braaf aan de VN resoluties gehouden te hebben in tegenstelling tot de VS die het internationaal recht en de VN-resoluties naast zich neerleggen als het niet in hun kraam past.

Maslov
03-10-03, 22:55
Als Saddam nou netjes had gezeg tegen de VN dat hij blufte, en niets meer had, dat al zijn geld in z'n paleizen en zoons zat, dan was er niets gebeurd :cool: :engel:

barfly
03-10-03, 22:59
Geplaatst door Marsipulami
Ik gunde het Irak wel dat het in de voorbije oorlog voldoende wapens had om zich effectief te verdedigen tegen de 'preventieve' oorlogen van buitenlandse aggressoren. Helaas bleek Irak zich braaf aan de VN resoluties gehouden te hebben in tegenstelling tot de VS die het internationaal recht en de VN-resoluties naast zich neerleggen als het niet in hun kraam past.

Eigenlijk had ik een aardige oorlog ook wel op prijs weten stellen. Maarja de VS is kennelijk oppermachtig...
Eén licht puntje; d'r is een dictator (nagenoeg) werkloos.

Marsipulami
03-10-03, 23:05
Geplaatst door barfly
Eigenlijk had ik een aardige oorlog ook wel op prijs weten stellen. Maarja de VS is kennelijk oppermachtig...
Eén licht puntje; d'r is een dictator (nagenoeg) werkloos.

Ik denk dat het beste wat Irak kan overkomen een nieuwe dictator is die de zaak stevig onder de knoet kan houden. Dan stopt het bloedvergieten, de chaos en de burgeroorlog hopelijk weer. Democratie is nog nooit het resultaat geweest van bombardementen, maar is een langzaam bewustwordings- en groeiproces.

barfly
03-10-03, 23:07
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat het beste wat Irak kan overkomen een nieuwe dictator is die de zaak stevig onder de knoet kan houden. Dan stopt het bloedvergieten, de chaos en de burgeroorlog hopelijk weer. Democratie is nog nooit het resultaat geweest van bombardementen, maar is een langzaam bewustwordings- en groeiproces.

:haha: Misschien zijn de Taliban bereidt te verhuizen?!

Marsipulami
03-10-03, 23:14
Geplaatst door barfly
:haha: Misschien zijn de Taliban bereidt te verhuizen?!

Tja, de taliban. Zij koesterden de romantiek van de goeie ouwe tijd van het islamitische stenen tijdperk. Maar ze waren beter dan de VS en puppet-president Karzai in staat om de burgeroorlog en het bloedvergieten in Afghanistan te stoppen.

barfly
03-10-03, 23:19
Geplaatst door Marsipulami
Tja, de taliban. Zij koesterden de romantiek van de goeie ouwe tijd van het islamitische stenen tijdperk. Maar ze waren beter dan de VS en puppet-president Karzai in staat om de burgeroorlog en het bloedvergieten in Afghanistan te stoppen.

Ik als kut-Nederlander zou graag eerst een verkwistend onderzoek los willen laten op de Afghanen om achter de TNO gecertificeerde antwoorden te komen.

Persoonlijk denk ik dat de VS en de EU weg moeten blijven uit die regio, laten ze hunner eigen bonen doppen enzo :)

Marsipulami
03-10-03, 23:34
Geplaatst door barfly
Ik als kut-Nederlander zou graag eerst een verkwistend onderzoek los willen laten op de Afghanen om achter de TNO gecertificeerde antwoorden te komen.

Persoonlijk denk ik dat de VS en de EU weg moeten blijven uit die regio, laten ze hunner eigen bonen doppen enzo :)

Nee, klopt niet. Het is de inval van de Russen in Afghanistan -lang geleden- en het door de VS gesponsorde verzet van extremistische moslims ten tijde van de koude oorlog, dat de echte oorzaak is van de chaos en het decennialang bloedvergieten in Afghanistan. Als de VS het geld dat ze hebben gegeven aan bombardementen en het stimuleren van een burgeroorlog, hadden besteed aan economische ontwikkeling en scholing in Afghanistan, dan was er al lang vrede geweest.

barfly
03-10-03, 23:39
Geplaatst door Marsipulami
Nee, klopt niet. Het is de inval van de Russen in Afghanistan -lang geleden- en het door de VS gesponsorde verzet van extremistische moslims ten tijde van de koude oorlog, dat de echte oorzaak is van de chaos en het decennialang bloedvergieten in Afghanistan. Als de VS het geld dat ze hebben gegeven aan bombardementen en het stimuleren van een burgeroorlog, hadden besteed aan economische ontwikkeling en scholing in Afghanistan, dan was er al lang vrede geweest.

Ok, ik begrijp 't, we laten de VS d'r ook achter en de EU trekt zich terug? :)

Syphax
03-10-03, 23:50
Geplaatst door Maslov
Als Saddam nou netjes had gezeg tegen de VN dat hij blufte, en niets meer had, dat al zijn geld in z'n paleizen en zoons zat, dan was er niets gebeurd :cool: :engel:
Misschien dat ik mij vergis, maarreh...was het niet dat saddam ook zei dat hij ze niet had?
Bluf???? :confused: :gsm:

Maslov
04-10-03, 08:41
Maar ze waren beter dan de VS en puppet-president Karzai in staat om de burgeroorlog en het bloedvergieten in Afghanistan te stoppen.

En beter in het onderdrukken van hele volksstammen (vooral de vrouwen), vormen van racisme (Hindoes moesten uiterlijke kenmerken dragen) en het opruimen van prachtige oude culturele werelderfgoederen.


Saddam zei pas vlak voor de echte dreiging begon dat hij niets meer had aan wapens. Als hij dat midden jaren 90 ook steeds had gezegd, en de wapeninspecteurs niet zo had tegengewerkt was er misschien een heleboel ellende voorkomen geweest. Let wel, ik keurde de eenzijdige beslissing van VS en GB niet goed.