PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen laten Bush vallen



Zagora
03-10-03, 23:22
Heugelijk nieuws.

Amerikanen laten Bush vallen
(Van onze redactie buitenland)

AMSTERDAM - Het vertrouwen van de Amerikanen in president George Bush blijft dalen, blijkt uit een opiniepeiling van The New York Times en de tv-zender CBS. Nog slechts 45 procent van de bevolking acht hem in staat de internationale en economische problemen aan te pakken. Een meerderheid, 53 procent, beschouwt de oorlog in Irak achteraf als een vergissing.

De populariteit van Bush heeft daarmee een nieuw dieptepunt bereikt. Volgens 59 procent staat de Amerikaanse economie er slechter voor dan toen Bush in 2001 aantrad. Bijna negentig procent is van mening dat de oorlog tegen het regime van Saddam Hoessein nog steeds aan de gang is en zestig procent vindt dat de Verenigde Staten zich minder moeten bezighouden met Irak.

Driekwart van de Amerikanen zegt in het onderzoek dat de regering duidelijkheid moet geven over hoe lang de Amerikaanse militairen nog in Irak moeten blijven. Tweederde voelt er niets voor nog eens 87 miljard dollar in Irak steken, zoals Bush het Congres heeft gevraagd.

Toch is nog altijd meer dan zestig procent van de Amerikanen van mening dat Bush grote leiderskwaliteiten toont. De helft van de Amerikanen schat Bush hoger in dan de gemiddelde Amerikaan als het gaat om eerlijkheid en integriteit. Bush krijgt van net iets meer dan de helft van de Amerikanen een voldoende. Vlak na de aanslagen van 11 september 2001 was dat nog 89 procent.

De peiling komt op een ongelukkig moment voor Bush. Het Amerikaanse leger kampt met steeds zwaardere verliezen in Irak. Gisteren kwamen weer drie Amerikanen om het leven, waarmee het aantal doden sinds 1 mei, de dag waarop Bush de oorlog ten einde verklaarde, is gestegen tot 84. Gisteravond bliezen twee Irakezen zich in Kirkoek op bij een stomerij, die alleen worden gebruikt door Amerikanen.



© Het Parool, 3-10-2003

barfly
03-10-03, 23:27
Geplaatst door Zagora
Heugelijk nieuws.

Amerikanen laten Bush vallen
(Van onze redactie buitenland)
© Het Parool, 3-10-2003

Ik trakteer je op 3 whiskeys als Bush geen 2e termijn krijgt :)

Zagora
03-10-03, 23:31
Geplaatst door barfly
Ik trakteer je op 3 whiskeys als Bush geen 2e termijn krijgt :)

3 flessen hoop ik.

barfly
03-10-03, 23:37
Geplaatst door Zagora
3 flessen hoop ik.

Dat wordt een beetje te duur maar ik ben bereid een end te gaan :p

Zagora
03-10-03, 23:43
Geplaatst door barfly
Dat wordt een beetje te duur maar ik ben bereid een end te gaan :p

Deal!

Marsipulami
03-10-03, 23:45
3 flessen whiskey is slecht voor de gezondheid :tik:

Zagora
03-10-03, 23:47
Ik zal maar een slokje per dag nemen