PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA: Vervroegd euthenasie bij allochtonen.



ZbaqZbaq
04-10-03, 14:21
'Geboortebeperking allochtonen is nodig'



Van der Zwan. (Foto Harmen de Jong/GPD)


Amsterdam - Allochtonen in Nederland moeten worden ontmoedigd om grote gezinnen te stichten. De kinderbijslag zou na het tweede kind moeten worden gestopt. Dat zegt Arie van de Zwan, voormalig Nieuwlinkser binnen de PvdA en zelfstandig adviseur, vandaag in een gesprek met het Rotterdams Dagblad.

,,We hebben het hier over een enorme groep die de onderklasse van de samenleving vormt,'' zegt Van der Zwan. ,,Het zijn veelal mensen zonder baan of met slecht betaald werk.'' Hij stelt dat de gezinnen er beter van worden als er minder kinderen zijn, omdat ze dan per hoofd meer te besteden hebben en de ouders meer aandacht krijgen voor hun kinderen. ,,Nu is het nog altijd zo dat de oudste kinderen de jongsten opvoeden en dat is niet goed. Ouders moeten kinderen opvoeden, ook door zichzelf te ontwikkelen. Ze moeten ervoor zorgen dat hun kinderen het beter krijgen dan zijzelf.''

Eerder deze week verklaarde Van der Zwan voor een onderzoekscommissie van de Tweede Kamer dat de integratie van minderheden is mislukt. Tien jaar geleden had hij daar al in een rapport voor gewaarschuwd. Nu voorspelt hij dat de integratie van 2,5 miljoen allochtonen, die Nederland rond 2020 zal tellen, hét grote probleem wordt voor de komende 25 jaar. Van der Zwan: ,,Als je wilt dat die mensen daadwerkelijk integreren, moet je eisen stellen. Rechten maar ook plichten, zoals voor iedereen. Op alle gebieden, dus ook bij scholing.''

Bron: Rotterdams Dagblad 04/10/03

---------------------------------------------------------------------------

Geloof me mensen...nog een paar jaar en je hebt dit soort koppen in de krant.

"PvdA: Allochtone 65+ ers in laten slapen"

kosten toch alleen geld...spreken geen nederlands...spuit erin.

lennart
04-10-03, 14:23
Me dunkt, ook autochtone!

Maar volgens mij is het dus economisch veel gunstiger om alle niet-werkende 45+ Nederlanders de grens over de te zetten. Naar willekeurige 3de wereld landen ofzo.

Tomas
04-10-03, 14:26
Waarom geef je de pvda hiervan de schuld?

Zagora
04-10-03, 14:29
Volgens mij gaan jonge allochtonen ook voor het 1.2 kind. Ik in ieder geval wel. Dus als die ouwe knarren in het koffiehuis sterven, decimeert het aantal allo's weer. Kind kan de was doen.

mrz
04-10-03, 14:55
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=73436

Al die dubbelposts... Ik meen iets gelezen te hebben over alzheimer koffieshop ergens in leiden ZbaqZbaq of kom je heel ergens anders vandaan... :hihi: