PDA

Bekijk Volledige Versie : Hadith: De Barmhartigheid van Allah (SWT)



Wizdom
04-10-03, 17:17
De Bewaker (engel) van de rechterkant heeft gezag over de Bewaker van de linkerkant; wanneer een dienaar een goede daad verricht, dan tekent hij voor hem tien goede daden op, en als hij een slechte daad verricht en de Bewaker van de linkerkant wil die optekenen, dan zegt de Bewaker van de rechterkant: "Wacht nog zes uur met optekenen, als hij God om vergiffenis vraagt, teken dan niets op". En als hij God niet om vergiffenis vraagt, dan wordt één slechte daad opgetekend". (Tabarani en Bayhaqi);

an3sdej
04-10-03, 17:27
Hoe zou iemand beoordeeld worden die in een restaurant een bom tot ontploffing brengt, en daarmee vele onschuldige burgers doodt?

lennart
04-10-03, 17:28
Geplaatst door an3sdej
Hoe zou iemand beoordeeld worden die in een restaurant een bom tot ontploffing brengt, en daarmee vele onschuldige burgers doodt?

Hoe zou iemand beoordeeld worden die in het wilde weg op kinderen schiet die een curfew breken?

ZbaqZbaq
04-10-03, 17:35
Hoe zou iemand beoordeelt worden die het land van een ander met bruut geweld bezet en dood en verderf zaait ?

Sawda
04-10-03, 17:38
Geplaatst door an3sdej
Hoe zou iemand beoordeeld worden die in een restaurant een bom tot ontploffing brengt, en daarmee vele onschuldige burgers doodt?

Begin je weer, irritant ventje.
Hopen dat je weer snel een ban krijgt.

mrz
04-10-03, 18:14
Wat hebben jullie allemaal concentreren op die negatieve dingen? Toch wel paar dingen goed gedaan hebben vandaag? (doordenkertje als je werklijk zwaar negatief denkt lol) En nee wees gerust ik probeer geen poldernederlander te zijn lennart... :p Ik probeer keihard te menen wat ik zeg anders maakt het allemaal werkelijk helemaal niks uit zoveel is me wel duidelijk. :gechoquee

Marsipulami
05-10-03, 10:58
Geplaatst door Wizdom
De Bewaker (engel) van de rechterkant heeft gezag over de Bewaker van de linkerkant; wanneer een dienaar een goede daad verricht, dan tekent hij voor hem tien goede daden op, en als hij een slechte daad verricht en de Bewaker van de linkerkant wil die optekenen, dan zegt de Bewaker van de rechterkant: "Wacht nog zes uur met optekenen, als hij God om vergiffenis vraagt, teken dan niets op". En als hij God niet om vergiffenis vraagt, dan wordt één slechte daad opgetekend". (Tabarani en Bayhaqi);

Is een mooie hadith. Mensen zijn maar in staat om te leven met de fouten en de tekortkomingen van anderen in zoverre ze in staat zijn om hun eigen tekortkomingen onder ogen te zien. Eigen tekortkomingen onder ogen zien kan alleen tegen de achtergrond van het geloof, de overgave aan en het vertrouwen in, een barmhartige God. Hoe meer mensen zich bewust zijn van de eigen nood aan vergeving, hoe milder ze zullen staan tegenover de fouten van anderen. Rechtvaardigheid is een goede zaak, maar barmhartigheid in nog belangrijker is een gezonde kijk op God en medemens.