PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel deelt Gaza strook weer op in 3 delen



lennart
05-10-03, 16:34
Israeli army divides Gaza Strip into three slices

www.chinaview.cn 2003-10-05 17:53:53

  GAZA, Oct. 5 (Xinhuanet) -- The Israeli army forces divided the Gaza Strip into three slices and redeployed tanks and armored vehicles in part of the area, Palestinian security sources said Sunday.

  The Israeli soldiers erected roadblocks in the central and southern Gaza Strip to prevent traffic into and inside the Gaza Strip town and villages, the sources said.

  A Palestinian public security spokesman said dozens of tanks were seen closing a main road which links the towns of Rafah and Khan Younis in the southern Gaza Strip.

  Israeli soldiers opened fire at Palestinian cars near Rafah, the spokesman said, adding that a 35-year-old Palestinian resident was seriously injured after he was shot in his head.

  Israeli Apache attack helicopters raided overnight two houses inGaza City, one belongs to a member of Islamic resistance movement Hamas and the other belongs to Islamic Jihad.

  Palestinian residents and security sources said several missileswere fired at the two houses which were empty. No injuries were reported, but severe damage was inflicted to the houses and other adjacent houses.

  Israel escalated its military action after a female Palestinian blew herself up in a restaurant in Haifa on Saturday afternoon, Killing at least 19 people and wounding 51 others. The Islamic Jihad has claimed responsibility for the attack.

http://news.xinhuanet.com/english/2003-10/05/content_1110987.htm

Na Yom Kippur zullen ze denk ik Gaza-stad binnenvallen, vandaar dat het leger extra reservisten heeft opgeroepen. Na de aanslag in Syrie zei de woordvoerder Ra'anan Gissin, dat de aanval een boodschap was aan de Palestijnse leiders in Syrie, Iran en Gaza. Gaza-stad is een van meest dichtbevolkte gebieden ter wereld, dus een aanval in deze stad kan leiden tot een enorm bloedbad.

karim25
06-10-03, 09:52
Is er dan geen enkele Arabische land die 馗ht voor de Palestijnen op komt?? Persoonlijk heb ik heel veel medelijden met het Palestijnse volk.
Die mensen leven gewoon in een groot kamp, waarbij Auswitz niks bij vergeleken is. Ze zijn zo hopeloos en machteloos, dat zelfmoordaanslagen hun enige middel is om terug te vechten tegen de Joden. Jaren lang worden er vele moslims gedood, kinderen, vrouwen en mannen. En onze rijke arabische landen? Waar blijven die dan?? Waarom helpen zij onze moslimbroeders en zusters niet?

Laten we de rollen eens omdraaien...Israel wordt bijvoorbeeld aangevallen door een Arabisch land. Wat denk je, dat de westerse wereld ook toe blijft kijken? Nee natuurlijk niet!!!! Zij komen gelijk in aktie om hun broeders te helpen!!! En onze Arabische landen blijven lekker in hun tuin achterover liggen, kijkend naar hun waterval, in dit geval ''olieval''.

SCHANDE!!!!

Ik hoop dat onze Palestijnse broeders en zusters ooit nog zorgeloos in hun land kunnen leven. Leven zonder bezetting, LEVEN IN VRIJHEID!

INCHAHELLAH!!

Mark
06-10-03, 09:58
Geplaatst door karim25
Die mensen leven gewoon in een groot kamp, waarbij Auswitz niks bij vergeleken is.

Pfffff ik was gisteren gaan winkelen op het Spui, druk dat het was! Auschwitz was er niks bij vergeleken..... :rolleyes:

Puk
06-10-03, 12:49
Geplaatst door Mark
Pfffff ik was gisteren gaan winkelen op het Spui, druk dat het was! Auschwitz was er niks bij vergeleken..... :rolleyes:

Ik was zaterdagavond in een disco in Amsterdam. Het was Auschwitz in het kwadraat. Wat een drukte! Kwam daar wel de jongere zus tegen van Ebru Umar... :schok: ... wat een goed gelukte kak-Turkse!