PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Lot Afghaanse vrouwen is nauwelijks beter'



lennart
06-10-03, 15:03
'Lot Afghaanse vrouwen is nauwelijks beter'
AP


KABUL - Twee jaar na de val van de Taliban is de positie van vrouwen in Afghanistan nauwelijks verbeterd. Gedwongen huwelijken, verkrachtingen en huiselijk geweld komen nog met grote regelmaat voor. Dat staat in een rapport van Amnesty International dat vandaag wordt gepubliceerd.

De mensenrechtenorganisatie noemt de positie van vrouwen in Afghanistan 'onacceptabel' en roept op tot snelle actie. Ze verwijt de internationale gemeenschap dat ze te weinig doet in het 'door oorlog verscheurde land'. 'Ondanks beloften van wereldleiders als president Bush en Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, dat de oorlog in Afghanistan bevrijding voor vrouwen zou brengen, is dat niet gebeurd', constateert Amnesty International.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1065417095551.html

Ik dacht dat deze vrouwen geholpen zouden zijn door de Amerikaanse invasie van Afghanistan. Teminste dat beweert men dan.

Syphax
06-10-03, 15:57
Verbeteren? Ik heb gisteren gezien hoe de Amerikanen de Afgaanse vrouw behandelen......
Ik denk persoonlijk dat de Taliban niet lang wegblijft...denk eerder dat ze sterker terugkomen.
De propagandaoorlog waarin die arme vrouwen een rol hebben gespeeld ten gunste van de Amerikanen is voorbij.
Who gives a fuck now!

Abdul Karim
06-10-03, 21:02
Dubbele agenda dus :rolleyes: