PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontslagen Britse journalist dood gevonden



sadeeQ
06-10-03, 21:15
Ontslagen Britse journalist dood gevonden


LONDEN (ANP) - Een Britse journalist die recent ontslag moest nemen nadat hij was beschuldigd van het vervalsen van een reportage over de oorlog in Irak, is dood aangetroffen. Dat heeft zijn ex-werkgever, Sky News, maandag meegedeeld. Een woordvoerder wilde er verder niets over zeggen.

De politie liet maandag weten dat het stoffelijk overschot van de 44-jarige James Forlong zaterdagmorgen is gevonden in zijn huis in Hove in het zuidoosten van Engeland. Een politiewoordvoerster zei dat er geen sprake was ,,van verdachte omstandigheden''.

Forlong vertrok in juli bij Sky News nadat hij een uitzending vanuit een Britse onderzeeër in het Golfgebied in scène zou hebben gezet. In de reportage, ten tijde van het conflict met Irak, was te zien hoe de onderzeeboot HMS Splendid zich voorbereidde op het afvuren van een raket en dat uiteindelijk ook deed. Een cameraploeg van de BBC, die daar ook aan het filmen was, zei dat het geheel voor Forlong in scène was gezet. Er zou helemaal geen raket zijn afgevuurd.

Ontslag

Forlong sprak daarop van een ,,eenmalige beoordelingsfout'' waar hij veel spijt van had. Zijn werkgever Sky News, onderdeel van Rupert Murdochs News Corp., vond het echter onaanvaardbaar en ontsloeg de journalist na de beschuldigingen te hebben onderzocht.

Directeur Nick Pollard van Sky News noemde het overlijden van Forlong maandag ,,een verschrikkelijke persoonlijke tragedie en een klap voor zijn familie''. Forlong laat een vrouw en kinderen na.

Geactualiseerd om 15.33 uur

lennart
06-10-03, 21:32
Misschien is zijn zelfmoord ook in scene gezet :verward:

Mafkees
06-10-03, 21:33
Misschien was het `n slechte vader en bevindt zich onder zijn huis `n gasbel.

Tomas
06-10-03, 22:07
Bron?

En moeten er niet een thread bijgehouden worden met zelfmoorden in deze iraqgate?

lennart?

Dit is toch geen toeval meer? Zelf ik zie dat.

~Panthera~
06-10-03, 22:36
well, well, they are falling like flies.
must be the hangman's curse. :moe:

barfly
06-10-03, 22:41
Onzin, ik zou me geen zorgen maken!
Kijk, als ontslagen medewerkers dood worden gevonden is dat niet zo belangrijk. Het is pas oppassen als je medewerkers dood worden gevonden die nog steeds in dienst zijn! :maf2:

~Panthera~
06-10-03, 22:55
Geplaatst door barfly
Onzin, ik zou me geen zorgen maken!
Kijk, als ontslagen medewerkers dood worden gevonden is dat niet zo belangrijk. Het is pas oppassen als je medewerkers dood worden gevonden die nog steeds in dienst zijn! :maf2:
--------------

Verder alles goed met je ?? :zweep: :hihi: