PDA

Bekijk Volledige Versie : Indonesische minister haat Hollanders



Mark
07-10-03, 08:03
Indonesische minister haat Hollanders

Bron: NOS Journaal


De Indonesische minister van Justitie dr. Yusril Ihza Mahendra, die bezig is het wetboek te herschrijven naar de sharia, haat Hollanders. In een vraaggesprek over die wetswijzigingen, met het NOS-journaal, zei de minister dat hij Hollanders haat vanwege het feit dat Indonesië tot 1949 een kolonie van Nederland was: ''Ik ben niet tegen de Nederlanders, ik ben tegen onrechtvaardigheid. Omdat de Nederlanders onrechtvaardig zijn, haat ik ze''.

Mahendra is totaal niet te spreken over de houding die Nederland aanneemt ten aanzien van zijn land: ''"Nederland kritiseert ons over de mensenrechten, maar hoeveel mensen zijn gedood door de Nederlanders?". Hij verwees daarbij naar de terreur die kapitein Westerling in 1946 op het eiland Celebes toepaste. "De Nederlanders hebben in Zuid-Celebes 40.000 mensen gedood. Daar is geen enkel onderzoek naar gedaan''.

Mahendra is bezig een groot aantal wetten, waaronder zedenwetten, aan te passen in het wetboek van strafrecht. Dat wetboek is nu nog geheel gebaseerd op hoe de Nederlanders het in de koloniale tijd hebben samengesteld.

Zo wil Mahendra seks voor het huwelijk en ongehuwd samenwonen strafbaar stellen. Ook orale en homoseks worden als het aan hem ligt bestraft met gevangenisstraf. Overigens zullen die wetswijzigingen nog voor veel discussie zorgen: in de grote steden heeft 80% van de jongeren seks voor het huwelijk.

Dat Mahendra Nederlanders niet moet, blijkt ook uit het feit dat hij van plan is om Nederlanders binnenkort hun visum voor Indonesië bij de ambassade in Den Haag te laten gaan halen. Andere Europeanen kunnen het gewoon op het vliegveld kopen.

Mark
07-10-03, 08:03
Gooi het in de groep gozer

:haha:

sienia
07-10-03, 08:36
Eigenlijk wel typisch, je hoort Nederlanders nooit over hun koloniaal verleden. Alle wreedheden worden afgedaan met ´geschiedenis´, te lang geleden.
Zou dat in het MO ook werken??

That´s it Mark, ga weer terug naar mijn thuis.

Mark
07-10-03, 08:39
Geplaatst door sienia
Eigenlijk wel typisch, je hoort Nederlanders nooit over hun koloniaal verleden. Alle wreedheden worden afgedaan met ´geschiedenis´, te lang geleden.
Zou dat in het MO ook werken??

That´s it Mark, ga weer terug naar mijn thuis.

Bedankt Sienia :)

Persoonlijk vind ik dat Indonesie Nederland nog veel geld schuldig is als terugbetaling voor de beschaving die we daar hebben gebracht.

Maarten
07-10-03, 08:44
En een nieuwe Dictator stond op..
En talloze kerels kregen een kans om hun haat via de Sharia te kanaliseren..

Indonesie kan goed nog het grote afschrikwekkende voorbeeld worden, van waar invoering van de Sharia toe kan leiden.
Combineer het allemaal maar..
Het machtsstreven bij de overheid daar,
de enorme corruptie als besturingssysteem daar..
Het leger daar,
en dan de Sharia als perfect middel om de bevolking te controleren..
Suharto kan nog blijken een kleine jongen geweest te zijn..

Waterval
07-10-03, 08:46
Geplaatst door Mark
Bedankt Sienia :)

Persoonlijk vind ik dat Indonesie Nederland nog veel geld schuldig is als terugbetaling voor de beschaving die we daar hebben gebracht.

Mark, de vrouw die Indonesie jou geschonken heeft overtreft alle betalingen die Nederland ooit aan Indonesie zou kunnen doen..


:p

Mark
07-10-03, 08:50
Geplaatst door Waterval
Mark, de vrouw die Indonesie jou geschonken heeft overtreft alle betalingen die Nederland ooit aan Indonesie zou kunnen doen..


:p

Hmmm maar de man die Nederland haar heeft geschonken dan? ;)

PS. De meeste indonesiers die ik heb gesproken waren niet zo pissed op Nederland.

Simon
07-10-03, 08:53
Mahendra slaat taal uit die het onder jonge moslims in zijn land waarschijnlijk goed doet. Ik vind het populistisch. Natuurlijk heeft nederland in het verleden daar fouten gemaakt - zoals alle koloniale machten dat hebben gedaan. Maar dat neemt toch niet weg dat we ons niet zouden mogen uitlaten over mensenrechten. We verbieden Duitsland toch ook niet zich uit te laten over mensenrechten omdat ze ooit ons land bezet hebben en verantwoordelijk waren voor de holocaust? Toen hij zei dat hij 'nederlanders haat' dacht ik dat er een persoonlijke ervaring achter zit. Familie die hij verloren heeft of iets dergelijks. Maar dan nog vind ik het weinig professioneel.

Simon

sienia
07-10-03, 08:57
Geplaatst door Mark
Bedankt Sienia :)

Persoonlijk vind ik dat Indonesie Nederland nog veel geld schuldig is als terugbetaling voor de beschaving die we daar hebben gebracht.
Waarom werkt deze beschaving dan niet in Indonesie?? Niet goed, geld terug!!

Mark
07-10-03, 09:02
Geplaatst door sienia
Waarom werkt deze beschaving dan niet in Indonesie?? Niet goed, geld terug!!

Sorry, de garantie is verlopen :)

sienia
07-10-03, 09:07
Geplaatst door Mark
Sorry, de garantie is verlopen :)


''Ik ben niet tegen de Nederlanders, ik ben tegen onrechtvaardigheid. Omdat de Nederlanders onrechtvaardig zijn, haat ik ze''. Hij heeft zooo gelijk!! :kwaad:

Mark
07-10-03, 09:20
Geplaatst door sienia
Hij heeft zooo gelijk!! :kwaad:

Niettes!


Ehm ok ok

Hierbij bied ik mijn excuses aan voor alle nare dingen die wij ooit in Indonesie hebben gedaan

(hieraan kunnen geen financiele consequenties worden verbonden)

Maslov
07-10-03, 09:25
Ook ik vind het zeer begrijpelijk deze reaktie van die minister, maar of het relevant is betwijfel ik.

Ik deel de mening van Maarten dat het een gevaarlijk mengsel wordt met het leger en de sharia samen.
En Dat het populistisch is, zoals simon zegt, klopt ook in mijn ogen, daar onder sommige jongeren deze taal het goed doet!

Tomas
07-10-03, 09:25
Geplaatst door Simon
Mahendra slaat taal uit die het onder jonge moslims in zijn land waarschijnlijk goed doet. Ik vind het populistisch. Natuurlijk heeft nederland in het verleden daar fouten gemaakt - zoals alle koloniale machten dat hebben gedaan. Maar dat neemt toch niet weg dat we ons niet zouden mogen uitlaten over mensenrechten. We verbieden Duitsland toch ook niet zich uit te laten over mensenrechten omdat ze ooit ons land bezet hebben en verantwoordelijk waren voor de holocaust? Toen hij zei dat hij 'nederlanders haat' dacht ik dat er een persoonlijke ervaring achter zit. Familie die hij verloren heeft of iets dergelijks. Maar dan nog vind ik het weinig professioneel.

Simon

Toch vind ik dat Duitsland op een bepaalde manier haar schuld heeft afgelost. Deels financieel, maar vooral door een soort massale schuld bekentenis en daaruit voorgekomen loutering. Kweenie hoe je dat precies moet zeggen. Maar Duitsland heeft dus geleerd van haar fouten.

Iets wat ik dus erg mis als het gaat om ons verleden in Indonesie. Doodgezwegen en wat ik nog het ergste vind: herdacht alsof het niet anders was dan wo2.

observer
07-10-03, 10:06
zullen we het eens over de 500000 indonesiers hebben die suharto heeft laten vermoorden omdat ze communisten zouden zijn

of de 10000en in timor
de nog steeds doorgaande terreur in atjeh

als ik iets soortgelijks zeg, dat ik in ander volk haat om wat een klein deel van dat volk gedaan heeft dan zou iedereen zeggen dat ik generaliseer en een rascist ben

dus deze man is heel dom

Waterval
07-10-03, 10:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Je kunt er alles over te weten komen als je je er in wilt verdiepen. Over de Nederlandse aanwezigheid in Indië is heel veel geschreven.
Bijkomend voordeel: niet in het Engels maar in het Nederlands.
Je kunt beginnen met de Max Havelaar van Multatuli. Tweede helft 19de eeuw maar toch heel leesbaar. Gratis ergens op internet te vinden als E-book.

Als je dat boek te lang vindt kun je daaruit het prachtige verhaal van Saïdja en Adinda nemen. Zeer ontroerend en een aanklacht tegen het kolonialisme.

Verder (uit mijn hoofd): Johan Fabricius, Jan de Hartog, Louis Couperus, Hella Haase.

Er is nog veel meer.

Je hebt gelijk Gerrit Jan. Als je je erin wilt verdiepen. Jammer genoeg schijnt dit dus niet te hoeven bij andere misstanden. Ik denk dat dat is wat de mensen hier bedoelen..

Maarten
07-10-03, 10:43
Geplaatst door sienia
Hij heeft zooo gelijk!! :kwaad:

Een rijbewijs daar kostte ooit 2,50 of zo. Maar er moest wel 200 onder de tafel door. Een baan als Leraar? Geen punt, als je maar 10.000 betaalde aan de politicus die er over ging. En als er dan het volgend jaar een andere politicus zat, dan gaf die je baan aan een ander en had je pech! Het stikt echt van dit soort verhalen.

De Soeharto-familie verrijkte zich met miljárden. En dat is exclusief de hele kluit van mensen die daar onder aan hing, die het al net zo deden. Indonesie heet een van de meest corrupte landen te zijn! En het leger is al een dictatuur op zich. Schendingen van mensenrechten zijn er doodnormaal. En moorden op christenen bijvoorbeeld, met hulp van het leger ook.

In vergelijking daarmee is Nederland voor driekwart al een fantástisch Sharia-land!!!
(geloof het of niet, maar de Nederlandse wetgeving waarborgt héel wat normen, die in Islam al net zo gelden. En dat zijn nog de belángrijkste ook!)

En nou zit daar een vent zeer waarschijnlijk vanwege een persoonlijke haat te rotzooien, en is er natuurlijk weer zo'n Nederlandse welvaartspap-moslima die dat staat te steunen..

Welcome in the real world!..

Mark
07-10-03, 10:57
Bah, altijd weer wijzen naar die andere die Nederlanders!

Het ging erom wat wij allemaal misdaan hebben in Indonesie. Ik heb daar nooit iets over gehoord tijdens geschiedenisles :fplet:

Kijk dat Suriname en Indonesie er zelf ook een kutzooi van maken is hun goed recht, dat moeten ze zelf weten.

Maarten
07-10-03, 11:07
Geplaatst door observer
zullen we het eens over de 500000 indonesiers hebben die suharto heeft laten vermoorden omdat ze communisten zouden zijn

of de 10000en in timor
de nog steeds doorgaande terreur in atjeh


Precies! Dat volk werd van zijn eigen mensen veel meer de dupe, dan dat ze het onder de Nederlanders ooit waren!

Ik ken nog een zoon van een Nederlandse rechter daar, die nú nog witheet is, dat Nederland het land zo makkelijk aan de barbaren heeft overgeleverd! En de geschiedenis heeft intussen volop bewezen, dat hij gelijk had!
Kolonialisme is naturlijk niks, maar eigen mensen kunnen nog veel erger zijn.
Mogelijk zal Indonesie zijn hitler nog krijgen..


Geplaatst door observer

dus deze man is heel dom

Nee het is bewuste politiek! Die jongens weten zat van hun land en van Suharto! Die zit dus gewoon te liegen, of beter gezegd te polariseren om politieke redenen! Die zit islaampje te spelen voor macht.

En net als in nederland heb je daar van die speelgoed-moslimjongeren. Die kun je gewoon een bak "Sharia" vorzetten, en die vreten alles, ínclusief de misdaden en de leugens!

Maar wat wou je? 40 jaar geleden kwam het koppensnellen daar nog voor (borneo). Maar een aantal Nederlandse moslimjongeren? Die hebben scholing en mogelijkheden voor info zat. Die moeten beter weten en hebben helemaal geen excuus.. Die zijn dus nog veel fouter..

sienia
07-10-03, 11:10
Geplaatst door Maarten
Een rijbewijs daar kostte ooit 2,50 of zo. Maar er moest wel 200 onder de tafel door. Een baan als Leraar? Geen punt, als je maar 10.000 betaalde aan de politicus die er over ging. En als er dan het volgend jaar een andere politicus zat, dan gaf die je baan aan een ander en had je pech! Het stikt echt van dit soort verhalen.

De Soeharto-familie verrijkte zich met miljárden. En dat is exclusief de hele kluit van mensen die daar onder aan hing, die het al net zo deden. Indonesie heet een van de meest corrupte landen te zijn! En het leger is al een dictatuur op zich. Schendingen van mensenrechten zijn er doodnormaal. En moorden op christenen bijvoorbeeld, met hulp van het leger ook.

In vergelijking daarmee is Nederland voor driekwart al een fantástisch Sharia-land!!!
(geloof het of niet, maar de Nederlandse wetgeving waarborgt héel wat normen, die in Islam al net zo gelden. En dat zijn nog de belángrijkste ook!)

En nou zit daar een vent zeer waarschijnlijk vanwege een persoonlijke haat te rotzooien, en is er natuurlijk weer zo'n Nederlandse welvaartspap-moslima die dat staat te steunen..

Welcome in the real world!..

Dank je voor je verhaal, de belerende arrogantie druipt er vanaf en dat is precies wat die man bedoelt.

Gerrit Jan, Waterval is me voor geweest.

Ik dacht niet te hoeven zeggen dat het op zich een behoorlijk domme uitspraak is van die man.

En bedankt Mark!

T´is tijd voor m´n pap.

Maarten
07-10-03, 11:23
Geplaatst door Mark

Het ging erom wat wij allemaal misdaan hebben in Indonesie. Ik heb daar nooit iets over gehoord tijdens geschiedenisles :fplet:


Maar die politionele acties, die zitten hier in de doofpot..
Mar de fanatieke moslims hier hebben meestal een veel grotere doofpot. De beerput van de islamitisch geinspireerde misdaad zit flink dicht. Die maken absoluut geen cultus van het blootleggen daarvan, en bereiden daardoor de weg naar nog veel grotere misdaad. Die leren niet van hun geschiedenis.

Ik vrees dat moslims nog eens een goed hedendaags voorbeeld nodig hebben, wat goed gedocumenteerd is, voor die toekomen aan hun eigen "Dit Nooit Meer".
Nou zijn er weldenkende moslims zat. Meer dan zat. Maar voor de hele meute collectief gewaarschuwd is, moet er eerst nog heel wat gebeuren vrees ik..
Christenen weten vaak zat van het misbruik van de godsdienst en de misdaden, maar moslims nog niet..
Hoog tijd voor een goed geschiedenisboek over misbruik van macht in Islam. (dat er misschien is.)

Tomas
07-10-03, 11:32
Geplaatst door Mark
Bah, altijd weer wijzen naar die andere die Nederlanders!

Het ging erom wat wij allemaal misdaan hebben in Indonesie. Ik heb daar nooit iets over gehoord tijdens geschiedenisles :fplet:

Kijk dat Suriname en Indonesie er zelf ook een kutzooi van maken is hun goed recht, dat moeten ze zelf weten.

Ja, ik heb ook nooit begrepen waarom mijn zionistische geschiedenisleraren nooit iets hebben verteld over ons verleden in Indonesie.

Ik vond het wel altijd al vreemd dat die zogenaamde oudstrijders niet zelden achter zo'n kraampje van de een of andere rechtse janmaat club tijdens de verkiezingen hun normen en waarden stonden te verkopen.

Dat gaf mij wel te denken.

Maarten
07-10-03, 11:32
Geplaatst door sienia
Dank je voor je verhaal, de belerende arrogantie druipt er vanaf en dat is precies wat die man bedoelt.


Dan moet je maar niet van die stomzinnige opmerkingen maken!
Dan verdien je ook niet beter, dan uiterst belerende arrogantie!
En als je dan ook nog niks op te merken hebt over die tóestand daar, noch over wat ik schreef, dan verdien je het echt hélemaal!..

Leve de Nederlandse arrogantie! Echte waarheid! Dus écht Islam!
En reacties zoals die van jou, die kun je echt "koufar" noemen! Daar is geen gréintje geloof in te vinden! Steun voor Allah's rechtvaardigheid, nul komma nul! Pas dat geloof nou eens tóe man, voordat je een belediging wordt voor je eigen Koran! Namaak-moslim!!..

Tomas
07-10-03, 11:37
Geplaatst door Maarten
Dan moet je maar niet van die stomzinnige opmerkingen maken!
Dan verdien je ook niet beter, dan uiterst belerende arrogantie!
En als je dan ook nog niks op te merken hebt over die tóestand daar, noch over wat ik schreef, dan verdien je het echt hélemaal!..

Leve de Nederlandse arrogantie! Echte waarheid! Dus écht Islam!
En reacties zoals die van jou, die kun je echt "koufar" noemen! Daar is geen gréintje geloof in te vinden! Steun voor Allah's rechtvaardigheid, nul komma nul! Pas dat geloof nou eens tóe man, voordat je een belediging wordt voor je eigen Koran! Namaak-moslim!!..

Nou, nou, Maarten... Je russische verontwaardiging speelt weer op.
(Voordat wij hollanders weer de schuld krijgen)

Volgens mij interpreteer jij Sienia's 'smileys' een beetje verkeerd.

Mark
07-10-03, 11:44
Geplaatst door Maarten
Maar die politionele acties, die zitten hier in de doofpot..
Maar .......

Hiernaa dwaalde je weer even af :)

lennart
07-10-03, 12:05
Hij heeft groot gelijk!

Toch ga ik nu maar voorlopig niet naar Indonesie :)

Mark
07-10-03, 12:06
Geplaatst door lennart
Hij heeft groot gelijk!

Toch ga ik nu maar voorlopig niet naar Indonesie :)

mietje :)

Zeepaardje
07-10-03, 12:13
Mijn moeder heeft als klein meisje voor haar ogen de hele straat zien uitmoorden - LETTERLIJK!!!

Zij is daar zwaar getraumatiseerd door en kan en wil daar niet over praten. De aanvallers waren INDONESIËRS!! Op het laatste moment werd haar familie gered door buitenlanders.

De reden voor die aanval? Mijn grootvader werkte als geoloog voor Shell en werd in nederlandse guldens betaald. Hij woonde met zijn gezin in een gegoede wijk (als hij niet in de bush op zoek was naar olie dus).
Dit gaf bij de minder ontwikkelde indonesiërs zo veel jalousie dat een burgeroorlog uitbrak op het moment dat de nederlanders het land verlieten.

Alle burgers kregen een keuze voorgelegd: indonesiër worden met een indonisisch paspoort óf nederlander worden met een nederlands paspoort (en dus ook vertrekken!).

Aangezien alle bezittingen van de familie (in de breedste zin van het woord) geplunderd en/of kapot gemaakt waren, bleef er weinig keuze over. Een deel is naar Amerika vertrokken en een deel is naar Nederland gekomen.

Mag ik aan alle prikkers een béétje begrip vragen voor deze "stille" generatie? Nee, je hoort niet zo veel over wat er destijds allemaal is gebeurd. Ja, vele mensen zijn getraumatiseerd, net zoals mijn moeder. En nee, zij WILLEN niet (meer) denken of praten over die tijd.
Mogen zij alsjeblieft! Laat ze met rust. Ze hebben het al moeilijk genoeg.


Wat betreft het nederlandse kolonialisme: nee, dat was idd heel erg verkeerd! We hebben in dat opzicht zeker een schuld in te lossen en te bekennen. Dat geldt overigens ook to Suriname, Nieuw Guinea en de Antillen. Maar dat maakt andermans fouten niet goed!

Wat dat gedoe over die visa betreft: daar lach ik om. Ik heb nimmer de behoefte gevoeld om naar Indonesië te gaan en verwacht ook niet die behoefte ooit te krijgen. Het kan me dus geen fluit schelen waar je je visa moet ophalen.

Wat betreft het invoeren van die Sharia: dat is ongelovelijk stom!
Naast moslims wonen in Indonesië namelijk ook nog: christenen, joden, hindoes, boedisten, maoïsten, en allerlei aanhangers van diverse natuurgodsdiensten. Zouden zij allemaal onderworpen worden aan de sharia, dan gaat dat rechtstreeks in tegen de koran.
WANT ER IS TOCH GEEN DWANG IN DE ISLAM? Mensen van een andere religie dwingen om te voldoen aan regels uit jouw eigen religie is zonder meer onderdrukking! Valt helaas niets tegenin te brengen.

Daarnaast denk ik dat deze minister nog een zware dobber hieraan heeft. De meeste mensen (ja, ook moslims) zijn het helemaal niet met hem eens. Ik gok erop dat het slechts een proefballonnetje ala LPF is. Kortom: vooral niet serieus nemen die gast.

lennart
07-10-03, 12:23
Oh, het grootste probleem van dat land is dat het natuurlijk veelste groot is. Decentralisatie is de sleutel voor stabiliteit en behoud van lokale waarden en normen.

Maarten
07-10-03, 13:06
Geplaatst door Gerrit Jan Maarten ik ben stomverwonderd, je haalt me rechts in.
Why not? Dit is gewoon realisme. Het rotzooien van overheden, misbruik van macht, uitbuiting en het schenden van elementaire rechten, dat is een thema dat veel belangrijker is, dan al dat gewauwel over kolonialisme, superioriteit, racisme, godsdienst, achterstelling en de rest. Wie écht verontwaardigd is over onrecht, die kijkt naar de huidige systemen.

En wie dat niet doet, zoals die zakkige Antillianen bijvoorbeeld, die enkel nog klagen over de koloniale tijd, die hoeven van mij hun bek nog niet eens open te trekken. Die zijn enkel met eigenbelang bezig. Dat slavernij-monument is trouwens prima! Maar de mensen die zich nou nog de dupe voelen van de slavernij, die in 1865 afgeschaft werd, die verdienen vooral een psychiater! (of eh.. Dwangverpleging! :D)

Maar dat realisme bepaalt mijn Israël-standpunt ook. Ik kijk gewoon zakelijk naar wie er rechten schendt, en welke, en wat de vuile politiek is, en met welke PR. Mijn felheid komt dan van de westerse steun aan die toestand. Israël is daargelaten zijn ontstaansgrond, toch een soort verkapt kolonialisme met actueel groot onrecht.


We konden niet anders dan dekoloniseren. Mede als gevolg van de bemoeienis van Amerika. (Weten de Indonesiërs dat nog?)


Helemaal waar! Het schijnt dat éen Amerikaans telefoontje genoeg was om te vertrekken. (als de druppel natuurlijk)
Was Indonesie maar een kolonie gebleven, dan waren ze beslist beter af geweest..
Maar ja, zoals elk volk het recht heeft zichzelf te besturen, heeft ook elk volk het recht om op zijn eigen manier op zijn bek te gaan..


Overigens van een doofpot is alleen sprake voor degenen die er niets van willen weten. 25 jaar geleden las ik al alles over de politionele acties. (Schrijver ben ik vergeten, uitgever SUN-schrift uit Nijmegen, marxisten meen ik). De Jong deed het nog eens over. Mijn ooms vertelden verhalen.


Maar SUN was nou niet bepaald mainstream.. En de rest ook niet.. En per saldo weten we dus niks.. De Jong? Is me naturlijk weer ontgaan.. Sun was me ook wel erg heavy.. kon ik toen nauwelijks aan.

Maarten
07-10-03, 13:25
Geplaatst door Tomas
Nou, nou, Maarten... Je russische verontwaardiging speelt weer op.
(Voordat wij hollanders weer de schuld krijgen)


:hihi: Daar zit nog kaukasisch bloed bij! Daar kan goed nog moslim-DNA tussen zitten, waar je de hele zaak op kunt gooien! :D


Geplaatst door Tomas

Volgens mij interpreteer jij Sienia's 'smileys' een beetje verkeerd.

Ik val niet over een kutsmiley! Ik bedoel, je voert Jihad of je voert hem niet! Je gaat staan voor je zaken of niet!
Maar als je de model-moslima wil uithangen, en het gaat dan over een vent die die godsdienst misbruikt voor zijn politiek, en je merkt dan enkel wat larie op over arrogante Nederlanders, dan is dat een Jihad met een kracht waar je kooi-konijnen nog niet mee aan het fokken krijgt! dan ben je kanarie-moslim!.. Altijd hetzelfde riedeltje, no matter whát!..

Maarten
07-10-03, 13:44
Geplaatst door Zeepaardje
Mijn moeder heeft als klein meisje voor haar ogen de hele straat zien uitmoorden - LETTERLIJK!!!


Mijn moeder moest als kindje bijvoorbeeld een paar kilometer naar school lopen, langs een lange laan met huizen, waar aan elk balkon iemand opgehangen was. (door Stalin of hitler)
Oude vrouwtjes die in de winter naar buiten gingen om een been van een dode soldaat af te zagen, om nog maar wat te eten te hebben..

Dat is een afgeschreven generatie.
Enkel de dood verlost deze mensen en de wereld van die gebeurtenissen..
De jodenvervolging moet nog erger geweest zijn. Daar ging nog een hele martelgang aan vooraf, voor ze wisten afgemaakt te zullen worden. Bijna goed dat die mensen dood zijn. Maar je zult het maar overleefd hebben. Vergeten leidt dan bijna tot amputatie van je gevoel en je ziel. En als je ouder wordt komen de ervaringen weer terug.

Mark
07-10-03, 13:45
Uiteraard is dit allemaal niets vergeleken met het leed van de Palestijnen.

Vergeet dat niet!

:moe:

lennart
07-10-03, 13:49
Volgens mij zijn de Hollanders nog enkele 100den miljarden Euros schuldig aan Indonesie wegens plunderingen van de nationale rijkdom.

Ik zat te denken als iedere Nederlander nu 1000 euro in een fonds stopt, en verder dat de Koninklijke familie en hun prive bank de ABN-AMRO bank hun bezittingen daar ook in storten, dan zijn we er bijna :duim:

Mark
07-10-03, 14:05
Geplaatst door lennart
Volgens mij zijn de Hollanders nog enkele 100den miljarden Euros schuldig aan Indonesie wegens plunderingen van de nationale rijkdom.

Ik zat te denken als iedere Nederlander nu 1000 euro in een fonds stopt, en verder dat de Koninklijke familie en hun prive bank de ABN-AMRO bank hun bezittingen daar ook in storten, dan zijn we er bijna :duim:

Dan wil ik ook centen zien van de Spanjaarden en Fransen en Duitsers voor de tijd dat ze ons landje bezet hebben :)

lennart
07-10-03, 14:08
Geplaatst door Mark
Dan wil ik ook centen zien van de Spanjaarden en Fransen en Duitsers voor de tijd dat ze ons landje bezet hebben :)

Van de Duitsers hebben we al poen gehad, Fransen en Spanjaarden misschien. Maja die moeten zelfs ook al 100den miljarden betalen aan hun voormalige kolonies.

Mark
07-10-03, 14:21
Geplaatst door lennart
Maja die moeten zelfs ook al 100den miljarden betalen aan hun voormalige kolonies.

Is dat mijn probleem? Ik wil geld verdomme. Jaja weet vast welke andere landen ooit iets van ons gejat hebben!

Ik wil ook geld voor afwaaiers van de VS en Canada uit WO2.

lennart
07-10-03, 14:24
Geplaatst door Mark
Is dat mijn probleem? Ik wil geld verdomme. Jaja weet vast welke andere landen ooit iets van ons gejat hebben!

Ik wil ook geld voor afwaaiers van de VS en Canada uit WO2.

Eerst geven dan ontvangen.

Blade20
07-10-03, 15:16
Geplaatst door Mark
Indonesische minister haat Hollanders

Bron: NOS Journaal


De Indonesische minister van Justitie dr. Yusril Ihza Mahendra, die bezig is het wetboek te herschrijven naar de sharia, haat Hollanders. In een vraaggesprek over die wetswijzigingen, met het NOS-journaal, zei de minister dat hij Hollanders haat vanwege het feit dat Indonesië tot 1949 een kolonie van Nederland was: ''Ik ben niet tegen de Nederlanders, ik ben tegen onrechtvaardigheid. Omdat de Nederlanders onrechtvaardig zijn, haat ik ze''.

Mahendra is totaal niet te spreken over de houding die Nederland aanneemt ten aanzien van zijn land: ''"Nederland kritiseert ons over de mensenrechten, maar hoeveel mensen zijn gedood door de Nederlanders?". Hij verwees daarbij naar de terreur die kapitein Westerling in 1946 op het eiland Celebes toepaste. "De Nederlanders hebben in Zuid-Celebes 40.000 mensen gedood. Daar is geen enkel onderzoek naar gedaan''.

Mahendra is bezig een groot aantal wetten, waaronder zedenwetten, aan te passen in het wetboek van strafrecht. Dat wetboek is nu nog geheel gebaseerd op hoe de Nederlanders het in de koloniale tijd hebben samengesteld.

Zo wil Mahendra seks voor het huwelijk en ongehuwd samenwonen strafbaar stellen. Ook orale en homoseks worden als het aan hem ligt bestraft met gevangenisstraf. Overigens zullen die wetswijzigingen nog voor veel discussie zorgen: in de grote steden heeft 80% van de jongeren seks voor het huwelijk.

Dat Mahendra Nederlanders niet moet, blijkt ook uit het feit dat hij van plan is om Nederlanders binnenkort hun visum voor Indonesië bij de ambassade in Den Haag te laten gaan halen. Andere Europeanen kunnen het gewoon op het vliegveld kopen.

Och wat, die gast wil gewoon geld zien. Kunnen wij er wat aan doen dat hun econmie instorte toen wij wegtrokken. Alleen al aan de houding van die man kun je zijn incompitentheid zien.
Indonesie wil al jaren geld zien. Dit heeft niets te maken met NL coloniale verleden waar ze telkens op terruggrijpen, maar puur met afpersing. Ze willen ons afpersen met ons verleden voor geld.
Als je in hun verleden gaat pluizen zie je ook dingen die het daglight niet kunnen verdragen.

Wat zeg ik, deslechte voorbeelden liggen voor de hand.
In Indonesie zijn jaren lang slachtingen geweest. En dan kijken ze naar onze slechte daden. Over hypocriet gesproken....

Puk
07-10-03, 15:23
Geplaatst door Blade20
Och wat, die gast wil gewoon geld zien. Kunnen wij er wat aan doen dat hun econmie instorte toen wij wegtrokken. Alleen al aan de houding van die man kun je zijn incompitentheid zien.
Indonesie wil al jaren geld zien. Dit heeft niets te maken met NL coloniale verleden waar ze telkens op terruggrijpen, maar puur met afpersing. Ze willen ons afpersen met ons verleden voor geld.
Als je in hun verleden gaat pluizen zie je ook dingen die het daglight niet kunnen verdragen.

Wat zeg ik, deslechte voorbeelden liggen voor de hand.
In Indonesie zijn jaren lang slachtingen geweest. En dan kijken ze naar onze slechte daden. Over hypocriet gesproken....

Huh? Ik kan mij herinneren dat Indonesië ons ontwikkelingsgeld niet meer hoefde vanwege onze bemoeienis met de mensenrechten daar.
Daar houden we Indonesië dan maar aan.

lennart
07-10-03, 15:37
Geplaatst door Puk
Huh? Ik kan mij herinneren dat Indonesië ons ontwikkelingsgeld niet meer hoefde vanwege onze bemoeienis met de mensenrechten daar.
Daar houden we Indonesië dan maar aan.

Indonesie moet ons gewoon aanklagen in een Nederlands gerechtshof, dan krijgen we met z'n allen 2 jaar werkstraf in Indonesie :)

Best gezellig lijkt me.

Puk
07-10-03, 15:50
Geplaatst door lennart
Indonesie moet ons gewoon aanklagen in een Nederlands gerechtshof, dan krijgen we met z'n allen 2 jaar werkstraf in Indonesie :)

Best gezellig lijkt me.

Voel ik helemaal niks voor. Want jij klept de hele dag maar door natuurlijk.

Nee, ze verdelen hun gigantische rijkdommen eerst maar eens beter over de bevolking. Maar ja... met moslims aan de macht weten we genoeg wat dat betreft.

lennart
07-10-03, 15:53
Geplaatst door Puk
Voel ik helemaal niks voor. Want jij klept de hele dag maar door natuurlijk.

Dan stellen we gewoon 2 teams in... Het Judeo-Christelijke team en de rest. Kijken wie het beste is :)



Nee, ze verdelen hun gigantische rijkdommen eerst maar eens beter over de bevolking. Maar ja... met moslims aan de macht weten we genoeg wat dat betreft.

Die gigantische rijkdommen staan allemaal in de paleizen van koning Bea. :ego:

Puk
07-10-03, 16:00
Geplaatst door lennart
Dan stellen we gewoon 2 teams in... Het Judeo-Christelijke team en de rest. Kijken wie het beste is :)

Die gigantische rijkdommen staan allemaal in de paleizen van koning Bea. :ego:

Is dat zo Lennart? Heeft Bea een oliepijplijntje aan laten leggen van Indonesië naar Huis ten Bosch? Wist ik niet.

lennart
07-10-03, 16:05
Geplaatst door Puk
Is dat zo Lennart? Heeft Bea een oliepijplijntje aan laten leggen van Indonesië naar Huis ten Bosch? Wist ik niet.

Koninklijke Shell Groep

Puk
07-10-03, 16:11
Geplaatst door lennart
Koninklijke Shell Groep

Aha... en de Koninklijke Shell Groep krijgt die olie helemaal voor niks.
Het is wat.

lennart
07-10-03, 16:16
Geplaatst door Puk
Aha... en de Koninklijke Shell Groep krijgt die olie helemaal voor niks.
Het is wat.

Waarom denk je dat die man Nederland haat?

Puk
07-10-03, 16:18
Geplaatst door lennart
Waarom denk je dat die man Nederland haat?

Weet ik het. Weet jij het?

Blade20
07-10-03, 16:58
Geplaatst door lennart
Waarom denk je dat die man Nederland haat?

Mooi rondje.
Hij generaliseerd en is een racist. Dna krijgt hij dus bij voorbaad al geen geld van Nederland meer.

lennart
07-10-03, 17:17
Geplaatst door Blade20
Mooi rondje.
Hij generaliseerd en is een racist. Dna krijgt hij dus bij voorbaad al geen geld van Nederland meer.

Daarom zeg ik. In plaats van dat hij zegt dat hij Nederland haat, kan hij beter Nederland aanklagen in een Nederlands gerechtshof en dan krijgen we met z'n allen een taakstraf van ene paar maanden :)

sadeeQ
07-10-03, 20:18
De Hoop Scheffer wil opheldering Indonesië



DEN HAAG - Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken zal woensdag contact opnemen met zijn Indonesische ambtgenoot Wirajuda om hem om opheldering te vragen over uitlatingen van de diens collega van Justitie Yusril Ihza Mahendra. Die zei maandag Nederlanders te haten, met een verwijzing naar het koloniale verleden van Nederland.

De Hoop Scheffer wil van Wirajuda weten hoe serieus Nederland de uitlatingen van deze minister moet nemen. De Hoop Scheffer wil nog niet zo ver gaan dat hij de Indonesische ambassadeur in Nederland ontbiedt. VVD-Tweede-Kamerlid Wilders heeft daar dinsdag in schriftelijke vragen aan De Hoop Scheffer wel op aangedrongen.

:wohaa:Wilders . uit de kut gepleurde kuttehaar debiel voel zich weer bedreigd natuurlijk :denk:

Maarten
07-10-03, 21:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Het koninkrijk der Nederlanden etc. deel 12 (eerste en tweede helft)

Bedankt! Heb ik! Straks kijken..

Maarten
07-10-03, 21:21
Geplaatst door lennart
Koninklijke Shell Groep

Bel de RVD.. of je geen Hofleverancier van Palestijnse info kunt worden...

GroteWolf
08-10-03, 14:31
Stel een visumplicht en vervolgens haten ze je. Nou, dan niet hoor. Zoek het uit!

Al Sawt
08-10-03, 23:44
Geplaatst door observer
zullen we het eens over de 500000 indonesiers hebben die suharto heeft laten vermoorden omdat ze communisten zouden zijn

of de 10000en in timor
de nog steeds doorgaande terreur in atjeh

als ik iets soortgelijks zeg, dat ik in ander volk haat om wat een klein deel van dat volk gedaan heeft dan zou iedereen zeggen dat ik generaliseer en een rascist ben

dus deze man is heel dom Groot gelijk!

Net als sommige mensen, die moslims of joden over een kam scheren.