PDA

Bekijk Volledige Versie : Oliver Stone krijgt oeuvreprijs op filmfestival van Marrakesh 07-10-2003



dodi_vega
07-10-03, 13:13
Oliver Stone krijgt oeuvreprijs op filmfestival van Marrakesh 07-10-2003


De Amerikaanse filmregisseur Oliver Stone, die in Marokko een film over Alexander de Grote opneemt, heeft op het derde internationale filmfestival van Marrakesh een Gouden Ster gekregen voor zijn hele oeuvre.

Op het festival wordt Stone's nieuwe documentaire Comandante getoond. Net als eerdere films van Stone als Platoon en JFK heeft deze documentaire over de Cubaanse president Fidel Castro in de VS enige stof doen opwaaien. Ik wilde het portret tonen van een dictator dat weinig mensen kennen, zei Stone tegen verslaggevers. Ik wilde alleen maar zeggen: 'luister naar Fidel Castro zoals hij zelf spreekt en vorm dan je eigen mening.

Marokko wil graag een eigen filmindustrie op poten zetten, maar terreuraanslagen in de havenstad Casablanca hebben veel Hollywood-bazen schrikachtig gemaakt. Stone prees Moritz Borman, de producent van Alexander om zijn moed ondanks de aanslagen in Marokko te gaan filmen.

Waterval
07-10-03, 13:17
http://www.telegraaf.nl/krant/hotshots/fotos/5.jpg

Zagora
07-10-03, 13:17
Geplaatst door dodi_vega
Stone prees Moritz Borman, de producent van Alexander om zijn moed ondanks de aanslagen in Marokko te gaan filmen.


Sjemig! Alsof er elke dag een bom tot ontploffen wordt gebracht.

dodi_vega
07-10-03, 13:18
Geplaatst door Waterval
http://www.telegraaf.nl/krant/hotshots/fotos/5.jpg


Wat zijn zij van plan..?? :wow: .. ZoennUHhh.. ZoennnUUHH...! :lole:

Waterval
07-10-03, 13:21
Geplaatst door dodi_vega
Wat zijn zij van plan..?? :wow: .. ZoennUHhh.. ZoennnUUHH...! :lole:


:lol:

lennart
07-10-03, 13:25
Geplaatst door Zagora
Sjemig! Alsof er elke dag een bom tot ontploffen wordt gebracht.

Marokkanen zijn moslim ... :maf2:

Zagora
07-10-03, 13:28
Geplaatst door lennart
Marokkanen zijn moslim ... :maf2:

Lennart, negen van de tien keer weet je absoluut niet wat je zegt.

lennart
07-10-03, 13:50
Geplaatst door Zagora
Lennart, negen van de tien keer weet je absoluut niet wat je zegt.

Maar dit was dan een van die keren dat ik dat wel weet?