PDA

Bekijk Volledige Versie : Voetbal: Abdellaoui verdachte in witwas-zaak



sadeeQ
07-10-03, 22:53
Voetbal: Abdellaoui verdachte in witwas-zaak


BREDA (ANP) - Yassine Abdellaoui wordt in Breda vastgehouden op verdenking van het witwassen van aanzienlijke geldbedragen. Dat bevestigde zijn zaakwaarnemer Mohammed Sinouh dinsdagavond.

,,Ik weet dat het gaat om het versturen van geld naar het buitenland. In het dossier is de naam van Yassine naar voren gekomen, maar ik weet niet welke rol hij gespeeld zou hebben.''

De zaakwaarnemer van de voetballer van De Graafschap is van mening dat het vrijwel onmogelijk is dat zijn pupil betrokken is bij de zaak. ,,Ik ken de financiële situatie van Yassine natuurlijk. Bij Willem II heeft hij veertien maanden geen salaris gekregen, bij NAC speelde hij als amateur en nu heeft hij een klein contract bij De Graafschap. Ik zou niet weten waar hij geld vandaan zou moeten halen. Hij ontkent ook elke betrokkenheid bij de zaak.''

Het enige scenario dat Sinouh kan bedenken is dat de naam van de voetballer is misbruikt. ,,Zijn moeder heeft me bevestigd dat hij zijn paspoort een bepaalde periode is kwijt geweest. Mogelijk is zijn handtekening vervalst. Ik vind de aanklacht in ieder geval ongeloofwaardig en heel triest voor Yassine. Hij moet gewoon weer aan voetballen toekomen.''

Overigens heeft Sinouh nog steeds niet met Abdellaoui gesproken. ,,Hij zit vast in beperking en mag dus geen contact hebben met de buitenwereld.'' De zaakwaarnemer hoopt dat daar woensdag of donderdag een einde aan komt als de raadkamer in Breda opnieuw bijeenkomt. Inmiddels zit de linksbuiten bijna drie weken in hechtenis. Vorige week werd duidelijk dat zijn voorarrest met 30 dagen werd verlengd