PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner kan niets met beschuldigingen in Gay Krant en Panorama



Waterval
08-10-03, 13:21
Donner kan niets met beschuldigingen in Gay Krant en Panorama

Uitgegeven: 8 oktober 2003 13:26
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2003 14:16

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie ziet vooralsnog geen enkele reden om onderzoek te doen naar beschuldigingen in de Gay Krant en Panorama dat een topambtenaar van zijn departement seks heeft gehad met minderjarige jongens, onder andere in het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven. "Er is nog geen spoor van rook, laat staan vuur", aldus Donner woensdag in een reactie op de publicatie van de beschuldigingen.

"Ik kan niet zeggen of er iets of niets aan de hand is", aldus de bewindsman. "Ik moet eerst aanwijzingen hebben dat er iets aan de hand is, anders kan ik niets. En er is nog niet een begin van bewijs."

Anne-Frankplantsoen

De Gay Krant en Panorama publiceren deze week een artikel over de bezoekers van het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven waar mannen seks zouden hebben met minderjarige jongens, soms tegen betaling. In het artikel wordt ook een topambtenaar van Justitie genoemd. De bladen zeggen zich te baseren op getuigenverklaringen die bij een notaris zijn ondergebracht.

Laaiend

Donner is laaiend op deze bladen omdat die volgens hem met het verhaal mensen bezoedelen, zonder dat daar volgens hem enig spoor van bewijs voor is. Hij noemde het riooljournalistiek.

De bewindsman vindt dat de Gay Krant en Panorama hun informatie moeten overleggen. "Het is uiterst dubieus dat ze zeggen: we hebben de informatie maar je krijgt het niet van ons." Als het inderdaad zo is dat de bladen meer weten over een misdrijf, dan moeten ze daarvan aangifte doen, meent hij. "Anders zijn ze mogelijk medeplichtig."

Donner is duidelijk niet onder de indruk van het argument dat de bewijzen bij de notaris liggen. "Dat suggereert achtenswaardige informatie die er misschien helemaal niet is." Volgens de minister is een kluisje "net zo goed". Media die de naam van de hoge ambtenaar publiceren zonder daar bewijs bij te leveren kunnen rekenen op juridische procedures, zo liet Donner verder nog weten.

Waterval
08-10-03, 13:23
Geplaatst door Waterval
Donner kan niets met beschuldigingen in Gay Krant en Panorama

Uitgegeven: 8 oktober 2003 13:26
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2003 14:16

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie ziet vooralsnog geen enkele reden om onderzoek te doen naar beschuldigingen in de Gay Krant en Panorama dat een topambtenaar van zijn departement seks heeft gehad met minderjarige jongens, onder andere in het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven. "Er is nog geen spoor van rook, laat staan vuur", aldus Donner woensdag in een reactie op de publicatie van de beschuldigingen.

"Ik kan niet zeggen of er iets of niets aan de hand is", aldus de bewindsman. "Ik moet eerst aanwijzingen hebben dat er iets aan de hand is, anders kan ik niets. En er is nog niet een begin van bewijs."

Anne-Frankplantsoen

De Gay Krant en Panorama publiceren deze week een artikel over de bezoekers van het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven waar mannen seks zouden hebben met minderjarige jongens, soms tegen betaling. In het artikel wordt ook een topambtenaar van Justitie genoemd. De bladen zeggen zich te baseren op getuigenverklaringen die bij een notaris zijn ondergebracht.

Laaiend

Donner is laaiend op deze bladen omdat die volgens hem met het verhaal mensen bezoedelen, zonder dat daar volgens hem enig spoor van bewijs voor is. Hij noemde het riooljournalistiek.

De bewindsman vindt dat de Gay Krant en Panorama hun informatie moeten overleggen. "Het is uiterst dubieus dat ze zeggen: we hebben de informatie maar je krijgt het niet van ons." Als het inderdaad zo is dat de bladen meer weten over een misdrijf, dan moeten ze daarvan aangifte doen, meent hij. "Anders zijn ze mogelijk medeplichtig."

Donner is duidelijk niet onder de indruk van het argument dat de bewijzen bij de notaris liggen. "Dat suggereert achtenswaardige informatie die er misschien helemaal niet is." Volgens de minister is een kluisje "net zo goed". Media die de naam van de hoge ambtenaar publiceren zonder daar bewijs bij te leveren kunnen rekenen op juridische procedures, zo liet Donner verder nog weten.


Jammer dat ie er niet zo over denkt bij aantijgingen tegen een Moskee....

Simon
08-10-03, 16:35
Toch opmerkelijk: als het een PSV directeur betreft dan wordt iemand opgesloten op basis van wat verhalen. Of was er sprake van een aangifte? : ik weet het eigenlijk niet meer.

Simon


OM onderzoekt stuk Gay Krant niet

DEN HAAG Het Openbaar Ministerie heeft
gezegd geen strafrechtelijk onderzoek
in te stellen naar aanleiding van een
artikel in de Gay Krant.Daarin staat
dat een topambtenaar van Justitie
betaalde seks heeft gehad met jonge
jongens uit Eindhoven en Praag.

Ook Panorama schrijft over de seksuele
escapades van de topambtenaar.De bladen
baseren zich op getuigenverklaringen.

Het OM ziet af van een onderzoek omdat
de aanwijzingen dat er een strafbaar
feit gepleegd is niet concreet genoeg
zijn.Minister Donner van Justitie was
woedend over de publicatie.Hij noemde
de beschuldiging "moddergooien".

Dutchguy
08-10-03, 19:00
Toch prima dat de Gaykrant de onderste steen boven wil halen, mag best wel eens gezegd worden vind ik.

Henk Krol. :duim:

lennart
08-10-03, 19:05
Vind ik niet. Hij moet namen noemen. Anders dan komt er een heksenjacht op topambtenaren.

Dutchguy
08-10-03, 19:11
Geplaatst door lennart
Vind ik niet. Hij moet namen noemen. Anders dan komt er een heksenjacht op topambtenaren.

Hij heeft alle info over een topambtenaar bij een jurist ondergebracht en het OM kan dat daar verkrijgen. Het is dus aan het OM of zij daar wat mee doen.

lennart
08-10-03, 19:16
Nouja, elke keer wanneer ik nu een topambtenaar zie, zal ik denken, is dat nu die kinderverkrachter?

Dutchguy
08-10-03, 19:29
Geplaatst door lennart
Nouja, elke keer wanneer ik nu een topambtenaar zie, zal ik denken, is dat nu die kinderverkrachter?

Dan is het aan het OM of ze iets met die info doen. De bal ligt bij het OM.

Waterval
08-10-03, 20:01
Geplaatst door lennart
Nouja, elke keer wanneer ik nu een topambtenaar zie, zal ik denken, is dat nu die kinderverkrachter?



Hmmm, zoiets als: Elke keer als je een man met een baard ziet, denken: "Is dat een terrorist..."..

Orakel
08-10-03, 20:06
Tjeemigdepeemig, wat te denken als je een topambtenaar met een baard ziet? :verward:

taouanza
08-10-03, 20:53
Geplaatst door Orakel
Tjeemigdepeemig, wat te denken als je een topambtenaar met een baard ziet? :verward:


:hihi: