PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Kinderbijslag intrekken bij discriminatie''



barfly
08-10-03, 18:03
De Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk (PvdA) wil dat ouders van wie de kinderen discrimineren, een deel van de kinderbijstand kwijtraken. De PvdA'er komt met dit plan omdat steeds meer scholen met veel allochtone leerlingen onder meer problemen ondervinden met jodenhaat, als ze lessen over de holocaust geven.

Oudkerk wil dat de minister hiervoor wettelijke maatregelen gaat nemen, die zo'n inhouding in de toekomst mogelijk moet maken.

Morgen gaat Oudkerk praten met de overkoepelende organisatie van scholen voor het voortgezet onderwijs in Amsterdam. Hij wil afspraken maken over de aanpak antisemitisme op scholen. Niet alleen hebben de scholen meer moeite om les te geven over Wereldoorlog II en de holocaust door de toenemende anti-joodse houding van een deel van de leerlingen, óók worden homoseksuele onderwijzers meer bedreigd.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft onthutst op de berichten over discriminatie op scholen gereageerd. Hij spreekt van een "grove schending van de normen die wij in Amsterdam hebben".

Cohen gaat met de politie afspraken maken over de behandeling van antisemitische en anti-homo-incidenten. "Wie de geschiedenis van Amsterdam kent, weet waar antisemitisme toe heeft geleid". Volgens Cohen horen joden zich veilig te voelen in de hoofdstad. ''Hetzelfde geldt voor vrouwen en voor homoseksuelen, die niet voor niets een emancipatiestrijd hebben gestreden''.

Een aantal Joodse scholen in Amsterdam heeft de afgelopen tijd al een verzoek ingediend voor extra beveiliging.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33316

Ik neem aan dat dit ook geldt voor autochtonen? Anders wel weer een vreemdeactie...

ZbaqZbaq
08-10-03, 18:18
Oplossing voor het begrotingstekort
(Zaterdag 04 Oktober 2003 18:02:06)

De discussie laait op over holocaust-lessen die onmogelijk worden
gemaakt. AEL-NL analyseert, maakt de balans op, en biedt een oplossing. Nabil Marmouch, bestuurslid AEL-NL, zette het op een rij.


Het is alweer een tijd geleden dat ik in de schoolbanken van mijn zwarte school heb gezeten. Maar dankzij mijn werk kom ik vaak scholieren tegen die met hun zware boekentassen en wallen onder hun ogen, 's ochtends vroeg de bus of tram pakken om weer braaf hun lessen te gaan volgen. Er is niet zoveel veranderd in de laatste 15 jaar. De stelling van Pythagoras is vooralsnog niet gewijzigd, moment is nog steeds kracht maal arm, en de Duitse naamvallen zijn nog steeds hoofdverantwoordelijke voor het gebruik van paracetamol bij de jeugd. Behalve een paar wijzigingen in de Nederlandse grammatica en duurdere strippenkaarten voor het openbaar vervoer, herken ik mij volledig in de hedendaagse scholier.

Er heeft echter wel een andere belangrijke verandering plaats gevonden op de scholen. Waar wij, vrij eensgezind, in de aula spraken over de dreiging van het rode gevaar en de angst voor de Bom, domineert nu een heel ander onderwerp de gesprekken van de dag. Een onderwerp dat op veel minder eensgezindheid kan rekenen dan de onderwerpen van mijn
scholierentijd. Een onderwerp waarover dagelijks in de kranten en op televisie bericht wordt en die de gemoederen hoog doet oplopen. Moslims; dat is het toverwoord waarmee je hevige discussies kunt laten losbarsten, kijkcijfers kunt opkrikken en dagbladen kunt verkopen.
Ook vandaag was het weer zover. Een krant in mijn winkel, die veel bezocht wordt door jongeren, heeft de woede van een aantal van hen op de hals gehaald. "Lage kinderbijslag na antisemitisme" staat er in het AD. De Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk pleit voor een strafkorting op de kinderbijslag als kinderen zich schuldig maken aan antisemitisme. Het artikel maakt deel uit van een brede discussie die op gang is gekomen door klachten van leraren die zeggen dat de lesgeven over de holocaust onmogelijk wordt gemaakt door Moslimjongeren.


Ik deel het standpunt van deze jonge mensen, dat het een "k**-idee" is van Rob Oudkerk. Maar als we praten over lessen over de holocaust merk ik dat ze een belangrijke fout maken. Een fout die ik ze niet kwalijk kan nemen, omdat ik duidelijk zie dat ze slachtoffer zijn geworden van zionistische propaganda.

Zelf ben ik vroeger 6 jaar lang, rond de maand mei geconfronteerd met lessen over de holocaust, Anne Frank, de nazi's en de bevrijding. Na de basisschool werd het geleidelijk minder, maar in de lessen maatschappijleer en geschiedenis was elk jaar wel ruim de tijd voor dit onderwerp. Xenofobie, racisme en genocide zijn deel geweest van een gruwelijk "menselijk" handelen in het verleden. Zo heb ik dat vroeger geleerd en ik stond en sta daar volledig achter.

Maar naarmate je ouder wordt mag je wat langer opblijven en kijk je naar bepaalde programma's op tv en lees je bepaalde stukken, die je dan ook beter kan begrijpen. Hetzelfde is gebeurd bij de jongeren die in mijn winkel het krantenartikel uit de AD hebben gelezen. En net als ik zijn ze tot de conclusie gekomen dat xenofobie, racisme en genocide niet alleen dingen uit het verleden zijn, maar dat het zaken zijn waarvan mensen dagelijks het slachtoffer zijn over de hele wereld.

Waarom zou je bezig moeten zijn met genocide uit het verleden onder het mom "daar moeten we van leren" en "dat nooit meer" terwijl vandaag de dag op talloze plaatsen in de wereld gelijkwaardige gebeurtenissen plaatsvinden waar we niets aan doen ? Waarom focussen op de ellende van een bepaalde groep mensen uit het verleden terwijl andere groepen mensen vandaag de dag in een gelijkwaardige hel worden gedreven? Waarom leren over de haat tegen een bepaalde groep mensen vanwege hun etniciteit of hun religie terwijl je het gevoel hebt hier zelf ook slachtoffer van te zijn, maar niemand die dit erkent of er daadkrachtig tegen optreedt?
Allemaal zeer legitieme vragen die door gezonde, weldenkende scholieren worden gesteld. Maar het zijn wel vragen waar ik geen bevredigend antwoord op kan geven omdat er simpelweg geen bevredigend antwoord op bestaat.


Er zijn echter vragen waar ik erg veel moeite mee heb als ik deze niet eenduidig beantwoord.
Waarom moeten we leren over jodenhaat terwijl Joden zelf veroorzaker zijn van onbeschrijfelijk veel ellende bij een ander volk? Waarom zou ik sympathie moeten hebben met de slachtoffers van nazi's terwijl die zelfde slachtoffers vandaag dood en verderf zaaien onder een ander volk? Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan de Joden terwijl andere volkeren nog geen 1/1000 van diezelfde aandacht krijgen voor vergelijkbaar leed?


Duidelijk is dat ze op de rand staan van een valkuil. Een valkuil dat gegraven is door zionisten. Als zij hier in vallen zijn ze geen haar beter dan hun gehate vijanden. De vijanden van hun broedervolk in Palestina. Als zij een heel volk gaan haten omdat ze last hebben van subgroepen die er verderfelijke gedachten op na houden, zijn ze duidelijk verliezers.

Wat deze jongeren nodig hebben is lessen in het verschil tussen anti-joods en antizionisme. Ze moeten lessen krijgen over het verderfelijke gedachtegoed dat geleid heeft tot het kolonialiseren van een gebied in het Midden-Oosten en de etnische schoonmaak die er heeft plaats gevonden en nog steeds plaats vind. Een belangrijke rol hierin zou gespeeld moeten worden door Joden zelf. Deze moeten openlijk afstand nemen van invloedrijke clubjes in Nederland die zich profileren als Joods maar feitelijk zionistisch zijn. Het door Joden ontmaskeren van deze organisaties, die het Joods-zijn koppelen aan zionisme, zal een sleutelrol spelen in het onderwijzen van jongeren. Hierbij kan samenwerking met Moslims een duidelijke voorbeeldfunctie zijn in dat Moslims en Joden gebroederlijk kunnen samen werken en samen verderfelijke ideeën bestrijden.

De hypocrisie die in de klaslokalen geslopen is moet bestreden worden. Er moet duidelijk gemaakt worden dat de wereld helemaal niets geleerd heeft van de gruwelijke geschiedenis en dat het drama van een uitgemoord joods gezin niet erger is dan dat van een gezin in Tsjetsjenië de Balkan, Rwanda of Palestina. De aandacht voor het heden is minimaal net zo belangrijk als de aandacht voor het verleden.

Deze jongeren alleen maar confronteren met theorie is niet voldoende. De praktijk is altijd de beste les. De Nederlandse overheid moet in haar beleid het voorbeeld geven door zionisme en de zionistische entiteit geheel af te wijzen. Media moeten het bloedvergieten van het ene volk niet boven dat van een ander volk plaatsen, en haar aandacht in de juiste verhoudingen spreiden.

Zo zou Rob Oudkerk al lang geleden hebben moeten roepen dat Moslimhaat bestraft moet worden met een financiële sanctie.

AEL is altijd tegen elke vorm van discriminatie en racisme geweest tegen welk volk dan ook. Als Moslims zien wij Joden als "volk van het boek" en is het een verplichte taak, om waar mogelijk, de haat tegen deze mensen tegen te gaan.
Net zoals AEL met dezelfde furie zal strijden tegen nazisme en zionisme.


Nabil Marmouch
Secretaris externe activiteiten
AEL-NL

bron : ael.nl

dehmed
08-10-03, 20:35
Cohen gaat met de politie afspraken maken over de behandeling van antisemitische en anti-homo-incidenten. "Wie de geschiedenis van Amsterdam kent, weet waar antisemitisme toe heeft geleid".

Hij mag ons wel een beetje lopen bedreigen dat we hetzelfde lot gaan krijgen als de nazis als we zo doorgaan?
Fuck die oudkerk en zijn kinderbijslag.
:fuckit2:

~Panthera~
09-10-03, 00:15
Wat een paniekvoetbal zeg. :zweep:
Wat krijgen we morgen weer ?? extra heffing op NehNeh thee ? :moe:

Maslov
09-10-03, 11:02
En net als ik zijn ze tot de conclusie gekomen dat xenofobie, racisme en genocide niet alleen dingen uit het verleden zijn, maar dat het zaken zijn waarvan mensen dagelijks het slachtoffer zijn over de hele wereld.


Net als homo's bij moslims.
Als mensen geen slachtoffer willen zijn van xenofobie, dan zelf ook geen homofoob zijn!!!

000NobelPrizes
09-10-03, 11:24
Geplaatst door barfly
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft onthutst op de berichten over discriminatie op scholen gereageerd. Hij spreekt van een "grove schending van de normen die wij in Amsterdam hebben".



Vreemd. Job Cohen was namelijk aanwezig bij een discussie nadat marokkanen hadden gevoetbald met herdenkingskransen en de 'joden moeten we doden'-teksten.

In zijn ogen was beter onderwijs de oplossing, waarna een aantal leraren hem vertelde hoe het er in hun klas aan toeging als ze onderwijs hierover probeerden te geven.

Dat was in mei. Raar dat Cohen zich een half jaar later geschokt betoont: ging hij ervan uit het het gannev zich opeens netjes was gaan gedragen t.a.v. joden, homo's en vrouwen?

Maslov
09-10-03, 11:45
Of Chen is zeer naïef, of bij besodemietert de Amsterdammers constant!