PDA

Bekijk Volledige Versie : Dievege in AMSterdam inderdaad DOOD geschopt



ZbaqZbaq
08-10-03, 20:54
De 43-jarige Anja Joos is inderdaad overleden aan de mishandelingen die ze opliep, nadat ze een blikje bier en een pak hondenbrokken had gestolen in de Dirk van den Broeksupermarkt aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam. De vrouw blijkt te zijn dood-geschopt en geslagen.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen beaamde tegen het NOS-Journaal dat de vijf verdachten die nu vastzitten, van Marokkaanse afkomst zijn. De vijf zijn 19 (2x), 18 (2x) en 17 jaar oud. Cohen sprak eerder vandaag in de gemeenteraad zijn afschuw uit over de mishandeling. ,,Het is laf - en elke man onwaardig - om een vrouw te intimideren, te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen met andere mannen een vrouw te lijf gaan''.

Op de lokale Amsterdamse zender AT5 zei een oud-medewerker van de supermarkt dat winkeldieven veel vaker tot ver in de straat achternagezeten werden, en dat daarbij vaak harde klappen vielen. Ook de lokale politieke wijkpartij Zuid- en Pijpbelangen zegt dat afgelopen zomer zeker drie vermeende winkeldieven in elkaar geslagen zijn door personeel van het Dirk van den Broek-filiaal.

De directie van de Dirk van den Broek blijft erbij dat dieven alleen in de winkels zelf worden opgepakt. Maar volgens de medewerker waren de richtlijnen van de directie onvoldoende bekend bij het personeel van de winkels. Bedrijfsleiders gaven volgens de oudmedewerker zelf het verkeerde voorbeeld door mee achter dieven aan te rennen.
---------------------------------------------------------------------------

Als die AH-medewerkers toen goed gestraft waren en Bernard geen held van ze had gemaakt dan had deze vrouw misschien nog geleefd.

De AH-medewerkers waren helden...en deze sukkels dachten dat ook te kunnen worden door een junk in eklaar te trappen voor een paar brokken hondenvoer en een blikje bier.

Blade20
08-10-03, 21:05
Kijk, dit is idd het gevolg van die Albert Hein zaak.
Die gaven de dief echter geen fatale of blijvende schade.
De jongens die dit hebben gedaan hebben gewoon misbruik gemaakt van de mediahype rondom de AH zaak. Gewoon keihard levenslang vakken laten vullen in de winkel van een gevangenis.

Simon
08-10-03, 22:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als die AH-medewerkers toen goed gestraft waren en Bernard geen held van ze had gemaakt dan had deze vrouw misschien nog geleefd.


Je kan niet de verantwoordelijkheid van deze daad afschuiven op een oude man die het Telegraaf-geweten van nederland vormt.

Simon

Mafkees
08-10-03, 22:29
Shariah...:lole:


:schrik:

Simon
08-10-03, 22:34
Geplaatst door Al3arbi
Shariah...:lole:


:schrik:

Ik weet niet wat je bedoelt.

Mafkees
08-10-03, 22:35
Geplaatst door Simon
Ik weet niet wat je bedoelt.


Geen verkoop van bier. Geen alcoholisten. Geen diefstal.Geen dood.

Alhoewel, `n hand was het minste. Gelukkig hebben we GM en wellicht dat we handen kunnen gaan kweken lol. Handen in het luchtledige transplanteren en ooh blablabla...

Simon
08-10-03, 22:40
Geplaatst door Al3arbi
Geen verkoop van bier. Geen alcoholisten. Geen diefstal.Geen dood.


... en geen eigen rechter spelen mag ik aannemen. :moe:

Ik snap je juichende handjes smilie niet als een aantal jongenmannen een vrouwtje van 40kg vermoorden.

Simon

Mafkees
08-10-03, 22:44
Geplaatst door Simon
... en geen eigen rechter spelen mag ik aannemen. :moe:

Ik snap je juichende handjes smilie niet als een aantal jongenmannen een vrouwtje van 40kg vermoorden.

Simon


:)...

Trieste vertoning, ik hoop dat die daders lang mogen brommen. Dit gedrag is onbespreekbaar.

(Het gejuic is sowieso onbegrijpelijk. Jammer Simon.)

Mark
09-10-03, 08:08
Waarom is dit opeens zo fout en waren die AH gasten helden?

Het enige verschil is dat deze zwerver net een klap kreeg die verkeerd viel.

Net als een paar jaar geleden die gabber die die jongen in Schiedam sloeg en toen viel ie dood neer.

Tja klote natuurlijk maar ik denk niet dat ze haar expres hebben doodgeslagen.

Die gasten slaan natuurlijk normaal hun autochtone klasgenootjes en die kunnen wat meer hebben.

Simon
09-10-03, 08:14
Geplaatst door Mark
Waarom is dit opeens zo fout en waren die AH gasten helden?

Het enige verschil is dat deze zwerver net een klap kreeg die verkeerd viel.


Ja dat weet je niet. Je was er niet bij. Ik heb van getuigeverslagen gehoord op AT5 dat ze na een matpartij nog eens zijn teruggegaan om het af te maken. Dat klinkt alsof ze hun grenzen niet kenden.

Simon

Mark
09-10-03, 08:20
Geplaatst door Simon
Ja dat weet je niet. Je was er niet bij. Ik heb van getuigeverslagen gehoord op AT5 dat ze na een matpartij nog eens zijn teruggegaan om het af te maken. Dat klinkt alsof ze hun grenzen niet kenden.

Simon

Tja als je hele leven bestaat uit het bestelen en irriteren van mensen dan kan je verwachten dat op een dag bij iemand de stoppen doorslaan.

Tomas
09-10-03, 09:36
Geplaatst door Mark
Tja als je hele leven bestaat uit het bestelen en irriteren van mensen dan kan je verwachten dat op een dag bij iemand de stoppen doorslaan.

Blijkbaar.

Dus jij ziet jezelf wel met een groepje vrienden een mager vrouwtje doodslaan, die je zo nu en dan irriteert?

Mark
09-10-03, 09:58
Geplaatst door Tomas
Blijkbaar.

Dus jij ziet jezelf wel met een groepje vrienden een mager vrouwtje doodslaan, die je zo nu en dan irriteert?

Ik kan me voorstellen dat als je dag in dag uit met dronken zwevers geconfronteerd wordt, dat de woede zich opbouwt en zich kan uitten in een klap.

Kijk iemand systematisch doodslaan keur ik natuurlijk niet goed. Maar stel dat die jongens zichzelf niet onder controle hadden door elke dag dit soort ellende mee te maken en dan een klap geven. Dan verwacht je ook niet dat iemand dood neervalt.

Mark
09-10-03, 09:59
Geplaatst door Tomas
Blijkbaar.

Dus jij ziet jezelf wel met een groepje vrienden een mager vrouwtje doodslaan, die je zo nu en dan irriteert?

Als het je beter doet voelen slaan we dan wel een dikke man dood.

Tomas
09-10-03, 10:10
Geplaatst door Mark
Ik kan me voorstellen dat als je dag in dag uit met dronken zwevers geconfronteerd wordt, dat de woede zich opbouwt en zich kan uitten in een klap.

Kijk iemand systematisch doodslaan keur ik natuurlijk niet goed. Maar stel dat die jongens zichzelf niet onder controle hadden door elke dag dit soort ellende mee te maken en dan een klap geven. Dan verwacht je ook niet dat iemand dood neervalt.

Ik begrijp niet zo goed waarom je nu weer stelt: "en dan een klap geven..."

Uit wat ik heb begrepen is er heel iets anders gebeurd. Ben jij het niet eens met wat de media heeft bekend gemaakt?

Mark
09-10-03, 10:19
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp niet zo goed waarom je nu weer stelt: "en dan een klap geven..."

Uit wat ik heb begrepen is er heel iets anders gebeurd. Ben jij het niet eens met wat de media heeft bekend gemaakt?

Ik wordt moe van de hypocriete houding van mensen die eisen dat de burger mondig wordt en door "sociale controle" de taken van de politie moet overnemen.

Dan krijg je dit en dan is het weer niet goed.

Tomas
09-10-03, 10:23
Geplaatst door Mark
Ik wordt moe van de hypocriete houding van mensen die eisen dat de burger mondig wordt en door "sociale controle" de taken van de politie moet overnemen.

Dan krijg je dit en dan is het weer niet goed.

Vind je dit nou goed of niet? Ben je nu voor standrechterlijke executies of vind je het een politietaak? Nou ja, dan wel met een iets minder zware straf.

Wees nou 's duidelijk!

observer
09-10-03, 10:40
Als die AH-medewerkers toen goed gestraft waren en Bernard geen held van ze had gemaakt dan had deze vrouw misschien nog geleefd. als de overheid winkeldiefstal door veelplegers eens had aangepakt ook (5000 personen plegen 90% van de 1.5 miljoen gevallen)

nefertiti
09-10-03, 10:54
Ik denk dat die marokkaantjes die Albert Heijn zaak verkeerd hadden ingeschat.
Misschien dachten ze wel dat Bernhard aan die gasten van AH het geld gegeven had?
En dat ze voor een moord nog wat meer zouden krijgen ?

Marsipulami
09-10-03, 14:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dievege in AMSterdam inderdaad DOOD geschopt (1 2)

Om één of andere reden stoor ik me heel erg aan de titel van dit stukje. :(

Puk
09-10-03, 14:08
Geplaatst door Mark
Ik kan me voorstellen dat als je dag in dag uit met dronken zwevers geconfronteerd wordt, dat de woede zich opbouwt en zich kan uitten in een klap.

Kijk iemand systematisch doodslaan keur ik natuurlijk niet goed. Maar stel dat die jongens zichzelf niet onder controle hadden door elke dag dit soort ellende mee te maken en dan een klap geven. Dan verwacht je ook niet dat iemand dood neervalt.

Ja, zwaar irritant. En dan verdorie ook nog dood neevallen! Die zwervers kennen geen grenzen...

Tomas
09-10-03, 14:10
Geplaatst door Marsipulami
Om één of andere reden stoor ik me heel erg aan de titel van dit stukje. :(

Bel stichting Korrelatie.... Of zijn die ook al wegbezuinigd?

Marsipulami
09-10-03, 14:11
Geplaatst door Tomas
Bel stichting Korrelatie.... Of zijn die ook al wegbezuinigd?

Wat is stichting Korrelatie ?

Tomas
09-10-03, 14:17
Geplaatst door Marsipulami
Wat is stichting Korrelatie ?

Oh, dat is een telefoonnummer dat je kunt bellen als je ergens mee zit. Dat komt meestal in beeld na een documentaire over iets naars, zoals incest, eerwraak of weet ik veel...