PDA

Bekijk Volledige Versie : Dirk heeft speciale kassacode voor winkeldieven om ze buiten te mogen achtervolgen.



Zwarte Schaap
09-10-03, 12:52
'Dirk heeft kassacode voor winkeldieven'

Amsterdam - Winkelpersoneel bij de Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam krijgt wel degelijk instructies om winkeldieven ook buiten te achtervolgen. Dat zegt winkelbediende 'Abdoula'. Hij vertelt hoe codes over de intercom worden gebruikt om 'altijd dezelfde junks af te straffen'. ,,'Kassa-assistentie kassa 16' betekent voor een man of vijf dat ze er achteraan mogen.''

Nadat maandagavond medewerkers van Dirk van den Broek de verslaafde Anja Joos hadden mishandeld beweerden buurtbewoners dat personeel voortdurend vermeende winkeldieven met geweld aanpakt. Abdoula bevestigt dat. Volgens hem is de overlast bij de Dirk groot en ziet de bedrijfsleider zich genoodzaakt in te grijpen. Toch is de officiële lezing van het hoofdkantoor van Van den Broek dat 'personeel niet op straat achter winkeldieven aangaat'. Abdoula: ,,Van officiële lezingen en zo weet ik niets.''

Sectie heeft inmiddels uitgewezen dat de 43-jarige Anja inderdaad door geweld om het leven is gekomen. Vijf medewerkers van de super zitten nog vast.

Bron: Rotterdams Dagblad 09/10/03

observer
09-10-03, 13:24
ik hoorde dat cohen heeft bevestigd dat het om medewerkers met een marokkaanse achtergrond gaat, klopt dat?

an3sdej
09-10-03, 13:47
Iedere burger mag dieven aanhouden opstraat, mits het met gepaste methoden toegepast wordt.

Simon
09-10-03, 13:58
Geplaatst door observer
ik hoorde dat cohen heeft bevestigd dat het om medewerkers met een marokkaanse achtergrond gaat, klopt dat?

Nou de vraag van de interviewer aan Cohen was of dat klopte. En die bevestigde dat dat klopte. (ik geloof op AT5)
Overigens moet die bedrijfsleider daar nog eens goed verhoord worden want er klopt duidelijk iets niet in zijn verklaringen. Hij zegt dat het beleid was dat er niet buiten de winkel achtervolgd wordt en een oud medewerker zegt dat dat regelmatig gebeurde. Ik kan mij niet voorstellen dat die bedrijfsleider dat niet wist. Maar hij weet natuurlijk dat hij tegen de instructies van het hoofdkantoor (en de wet) handelde.
Hij is wel verantwoordelijk voor zijn personeel.

Simon