PDA

Bekijk Volledige Versie : jonge-Nederlanders uit HOLLAND GEWEERD !!



ZbaqZbaq
09-10-03, 13:05
CDA wil spoedig beleid over toelating Antillianen 09-10-2003


Antilliaanse jongeren mogen pas naar Nederland verhuizen als ze uitzicht hebben op een baan. Kansarme jongeren moeten worden geweerd. Dat staat in een motie van CDA-Kamerlid Mirjam Sterk. Een meerderheid van de Tweede Kamer noemde de motie donderdag 'prematuur'.

Sterk loopt vooruit op het plan van aanpak waarmee het kabinet later dit jaar komt. Het toelatingsbeleid voor Antilliaanse jongeren heeft volgens haar lang genoeg op zich laten wachten. De SGP steunt de motie.

Sterk benadrukt dat ze de motie niet wil indienen om kansarme jongeren te weren. Volgens haar komen Antilliaanse jongeren in Nederland simpelweg veelal in de marge van de maatschappij terecht. "Wij willen ervoor zorgen dat jongeren die hier naar toe komen ook kans hebben in deze samenleving en niet tussen wal en schip vallen", zegt ze. "Het is belangrijk dat we een sluitend systeem krijgen waardoor we ze kunnen traceren, in het nekvel grijpen, en zeggen: 'jij gaat een opleiding volgen en jij gaat werken'."

D66, VVD en PvdA willen wachten op een beleidsnotitie van VVD-minister Verdonk van Vreemdelingenhaat en Deportatie later dit jaar.

Tomas
09-10-03, 13:20
ZbaqZbaq, probeer jij maar eens zonder baan op de antillen te blijven. Dar hebben ze allang aparte wetten voor ons vastelanders.

Nu ga ik er wel vanuit dat jij geen Antilliaan bent, maar dat weet ik natuurlijk niet.

GroteWolf
09-10-03, 13:46
VVD-minister Verdonk van Vreemdelingenhaat

is dat meer iets wat leeft onder Marokkanen? Die haten toch Negers, Joden en Nederlanders?

an3sdej
09-10-03, 13:48
Goed initiatief, ik mag als Nederlander mij ook maar niet zo maar vestigen op die prachtige eilanden.

youssef_007
09-10-03, 14:38
Geplaatst door GroteWolf
is dat meer iets wat leeft onder Marokkanen? Die haten toch Negers, Joden en Nederlanders?

beargumenteer jouw stelling.

Wie bedoel je precies met de marokkanen...
hoe kom je erbij dat ze haten....
waarom zouden ze negers joden of nederlanders haten...