PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse premier Qurei stapt op



dodi_vega
09-10-03, 15:50
Palestijnse premier Qurei stapt op

Bron: RTL nieuws

Ahmed Qurei is nu al weer opgestapt als Palestijns premier. Dat zeggen bronnen rond president Arafat, aldus het RTL nieuws. Qurei moest nog officieel beëdigd worden. In het parlement zou verdeeldheid zijn ontstaan over het noodkabinet, dat Qurei had willen voorzitten.

Daarnaast zou Qurei het niet eens zijn met het plan van Arafat om Nasser Youssef te benoemen tot minister van Binnenlandse Zaken, die dan ook het veiligheidsbeleid in zijn portefeuille krijgt. Nasser Youssef is een vertrouweling van Arafat.

Ook is er vandaag op de Westoever een zelfmoordaanslag gepleegd. Bij een Israëlische controlepost blies een Palestijnse vrouw zichzelf op. Hierbij raakte zeker één persoon gewond en de dader kwam om het leven. De aanslag vond plaats in de buurt van de Palestijnse stad Tulkarem, vlakbij de Israëlische grens.

Later meer


Zo Snel..!

barfly
09-10-03, 15:59
Ik denk dat het voor de Palestijnen een zegen is als Arafat het loodje legt.
Laten we wel wezen, als je 2 premiers in zo'n korte tijd verslijt dan geeft dat, in mijn ogen, niet veel blijk van goed leiderschap.

Maslov
09-10-03, 16:01
Mee eens Fly.

Laten we alvast een dodenzang aanheffen :engel:

Zwarte Schaap
09-10-03, 16:04
Geplaatst door dodi_vega
Palestijnse premier Qurei stapt op

Bron: RTL nieuws

Ahmed Qurei is nu al weer opgestapt als Palestijns premier. Dat zeggen bronnen rond president Arafat, aldus het RTL nieuws. Qurei moest nog officieel beëdigd worden. In het parlement zou verdeeldheid zijn ontstaan over het noodkabinet, dat Qurei had willen voorzitten.

Daarnaast zou Qurei het niet eens zijn met het plan van Arafat om Nasser Youssef te benoemen tot minister van Binnenlandse Zaken, die dan ook het veiligheidsbeleid in zijn portefeuille krijgt. Nasser Youssef is een vertrouweling van Arafat.

Ook is er vandaag op de Westoever een zelfmoordaanslag gepleegd. Bij een Israëlische controlepost blies een Palestijnse vrouw zichzelf op. Hierbij raakte zeker één persoon gewond en de dader kwam om het leven. De aanslag vond plaats in de buurt van de Palestijnse stad Tulkarem, vlakbij de Israëlische grens.

Later meer


Zo Snel..!

Het journaal van 4 uur spreekt bovenstaand bericht tegen.

Onno26
09-10-03, 16:06
Het journaal van 4 uur spreekt bovenstaand bericht tegen.

Ik zie ook overal dat het niet bevestigd kan worden.

Wie zal er 1st gaan de Paus of Arafat?

Maslov
09-10-03, 16:17
Misschien bindt hij nog wel zo'n band met explosieven om, en gaat dan bij Sharon op visite.

lennart
09-10-03, 16:21
Geplaatst door Brie
Dan heeft Arafat de touwtjes weer fijn zelf in handen :schrik:

Hij is vergiftigd, en zal snel doodgaan.

lennart
09-10-03, 16:23
Geplaatst door Maslov
Misschien bindt hij nog wel zo'n band met explosieven om, en gaat dan bij Sharon op visite.

Sharon, of liever zijn mannen, komen binnenkort op bezoek. Israel gaat een aanval uitvoeren na de Joodse feestdag a.s. vrijdag.

Onno26
09-10-03, 16:29
Hij is vergiftigd, en zal snel doodgaan. Sharon, of liever zijn mannen, komen binnenkort op bezoek. Israel gaat een aanval uitvoeren na de Joodse feestdag a.s. vrijdag.

Hebben ze'm now vergiftigd of komen ze op bezoek en gaan ze een aanval uitvoeren?

Of probeer je zoveel mogelijk voorspellingen te doen zodat je meer kans hebt dat er eentje uitkomt?

Zwarte Schaap
09-10-03, 16:34
Geplaatst door Brie
Incha Allah

Wilders zou aangifte gedaan hebben bij zo een doodsverwensing.

barfly
09-10-03, 16:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wilders zou aangifte gedaan hebben bij zo een doodsverwensing.

Ik vermoedt dat Arafat geen Nederlands leest ;)

Maslov
09-10-03, 17:06
Hij is vergiftigd, en zal snel doodgaan

Dit geloof je toch niet echt hè?

Hij gaat snel dood, maar dan aan lichamelijke aftakeling en diverse kwalen!

Zwarte Schaap
09-10-03, 17:10
Geplaatst door barfly
Ik vermoedt dat Arafat geen Nederlands leest ;)

Arafat zou er niet eens naar omkijken er zijn wel belangrijkere zaken waar hij zijn aandacht aan moet besteden., zoals bijvoorbeeld de daadwerkelijke zionistische moordaanslagen vanuit helikopters en vliegtuigen op het palestijnse volk.

barfly
09-10-03, 17:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Arafat zou er niet eens naar omkijken er zijn wel belangrijkere zaken waar hij zijn aandacht aan moet besteden., zoals bijvoorbeeld de daadwerkelijke zionistische moordaanslagen vanuit helikopters en vliegtuigen op het palestijnse volk.

Ik denk dat Arafat zelfs geen internet heeft om het te bekijken :p

Maarreh even serieus, ik denk ook niet dat 'ie onder de indruk zal zijn want Sharon cs hebben hem al bedreigd.

Blade20
09-10-03, 17:25
Geplaatst door lennart
Hij is vergiftigd, en zal snel doodgaan.

Hmm.. als Israel van Arafat af wil zonder van hem een martelaar te maken (wat Arafat ongetwijfeld wil) dan kunnen ze hem het beste vergiftigen.
Tja, ach, als Arafat weg is komt er wellicht schot in de zaak en kan er dan eindelijk vrede komen. Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat Israel daarbij geen concessies hoeft te maken.

ronald
09-10-03, 18:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Arafat zou er niet eens naar omkijken er zijn wel belangrijkere zaken waar hij zijn aandacht aan moet besteden., zoals bijvoorbeeld de daadwerkelijke zionistische moordaanslagen vanuit helikopters en vliegtuigen op het palestijnse volk.


....en het beheer van zijn tientallen, zoniet honderden miljoenen $$...

Blade20
09-10-03, 19:31
Geplaatst door Brie
Wat zou er eigenlijk met al dat geld gebeuren als hij eindelijk de pijp uit is?

Ach, of nu de ene terrorist het heeft, of de andere. Het maakt niet zoveel uit, het betekend alleen dat er ergens anders onschuldige burgers zullen sterven.

lennart
09-10-03, 19:31
Arafat ernstig verzwakt door griep en maagaandoening

Uitgegeven: 9 oktober 2003 12:41

RAMALLAH - De Palestijnse president Arafat is ernstig verzwakt door griep en een maagaandoening, maar hij verkeert niet in levensgevaar. Dat hebben medewerkers van de 74-jarige Palestijnse leider donderdag gezegd.

Een Palestijnse functionaris ontkende woensdag een bericht in de Britse krant The Guardian dat Arafat een lichte hartaanval heeft gehad. Egyptische artsen hopen dat ze later donderdag een duidelijker beeld van de gezondheid van Arafat kunnen geven. De artsen bezochten Arafat woensdagavond en denken dat ze het medisch onderzoek naar de toestand van de president donderdag kunnen afronden.

Arafat kan door zijn gezondheidsproblemen al tien dagen geen vast voedsel eten. Hij is daardoor verzwakt geraakt. Volgens zijn naaste medewerkers is de situatie van Arafat de afgelopen dagen verbeterd. Hij wil donderdag een zitting van het Palestijnse parlement bijwonen. Het noodkabinet van de nieuwe Palestijnse premier Ahmed Qurei wordt dan gepresenteerd. Arafat heeft dit kabinet dinsdag ingezworen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=216303&c=23

Maagaandoening, dat lijkt mij toch een vergiftiging.

Nu nog uitzoeken waardoor hij is vergiftigd en of dat opzettelijk was :duivels:

Puk
09-10-03, 19:34
Geplaatst door Onno26
Hebben ze'm now vergiftigd of komen ze op bezoek en gaan ze een aanval uitvoeren?

Of probeer je zoveel mogelijk voorspellingen te doen zodat je meer kans hebt dat er eentje uitkomt?

Terwijl je met 1 voorspelling ook toe kan: Arafat gaat dood. Wedden?

Maarten
09-10-03, 19:38
Zeg lennart, we hebben hierboven het speeltuintje wel weer bij elkaar he?
Als die zich verbaal staan af te rukken komt er nog net een one-linertje uit he? :)

Maslov
09-10-03, 19:41
Wat denk je van een :

-gastritis
-gastro enteritis
-maagzweer
-maagpoliepen
-hernia diagframatica

Lennard, waarom vergiftiging?

hanskamp
09-10-03, 22:58
Geplaatst door Brie
Dan heeft Arafat de touwtjes weer fijn zelf in handen :schrik:

Ik heb in het verleden Arafat lang gesteund in het verzet tegen Israël, maar mijn sympathie voor hem wordt met de dag minder.

De organisatie in de Palestijnse Autoriteit is op zijn zacht gezegd een puinhoop. Er zullen best Palestijnen zijn (naast rechtse Israëli's) die achter deze uitspraak staan.

Hans Kamp.