PDA

Bekijk Volledige Versie : .....moord!!



Maslov
09-10-03, 16:33
Vrouw blijkt omgekomen door geweld

Van onze verslaggevers Itai Mol Weert Schenk


AMSTERDAM - De 43-jarige Anja Joos die maandagavond in Amsterdam werd mishandeld na een achtervolging door medewerkers van een Dirk van den Broek-filiaal, is gestorven aan inwendige verwondingen door geweld van buitenaf. Aanvankelijk was onduidelijk of de vrouw was overleden door mishandeling.

Vijf verdachten blijven zwijgen

Vijf winkelmedewerkers zitten vast op verdenking van mishandeling en zwijgen over het voorval. De politie heeft daardoor nauwelijks inzicht in wat er is gebeurd. Er is slechts één getuige van de molestatie, en die kan de gebeurtenissen niet volledig reconstrueren, aldus de politie.

De politie zoekt nog een groep van vijf tot acht andere jongeren die waarschijnlijk bij de mishandeling waren betrokken. Deze groep werkt niet voor Dirk van den Broek .
In tegenstelling tot wat eerder gezegd werd, zijn de meeste van de aangehouden jongens niet minderjarig. Eén verdachte is zeventien jaar oud, de anderen zijn achttien en negentien. Vandaag wordt beslist of ze in voorlopige hechtenis blijven.

Medewerkers van het filiaal van Dirk van den Broek zeggen dat hun gearresteerde collega's de overleden vrouw wel hebben achtervolgd, maar niet mishandeld. Dat zou volgens de medewerkers, die anoniem willen blijven, gebeurd zijn door de jongeren die nog door de politie worden gezocht.
Volgens politiebronnen is volkomen onduidelijk waarom Joos is gemolesteerd. De vrouw zou zich niet schuldig hebben gemaakt aan de diefstal van twee blikjes bier. Volgens een woordvoerder van Dirk van den Broek supermarkten was de vrouw wel enkele malen eerder in de winkel betrapt op diefstal.

Ook zou zij er volgens winkelmedewerkers en buurtbewoners om bekend hebben gestaan racistische kreten naar Marokkanen en negers te roepen. Veel van het winkelpersoneel is allochtoon. De vijf arrestanten zijn van Marokkaanse afkomst.
Volgens de personeelsleden is het bij het Dirk van den Broek-filiaal niet ongebruikelijk dat winkeldieven buiten worden achtervolgd. Daar was in enkele gevallen de bedrijfsleiding zelf bij betrokken.

Burgemeester Cohen sprak woensdag zijn afschuw uit over de affaire. 'Het is laf - en elke man onwaardig - om een vrouw te intimideren, te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen met andere mannen één vrouw te lijf gaan. Dit moeten wij openlijk afkeuren en veroordelen.'

De Volkskrant

Maslov
09-10-03, 16:38
Is het woord racistisch nu ineens verboden? :confused:

Mafkees
09-10-03, 16:38
Geplaatst door Maslov
Is het woord racistisch nu ineens verboden? :confused:


Ik weet niet. Is het `n racistische moord dan?

Maslov
09-10-03, 16:43
De moord op Driss was toch ook racistisch?

ronald
09-10-03, 16:52
Geplaatst door Brie
Je weet toch wel dat daar alleen sprake van kan zijn wanneer het om een allochtoon slachtoffer gaat?


Gaan we weer met excuseren.

Natuurlijk was het rascistisch. Denk je dat die kerels een allochtone vrouw ook in elkaar zouden hebben geschopt met de dood daarop volgend?

Nee, leuk excuus: die jongens hadden bij Dirk maar een min baantje en daarom was het te begrijpen. Ikk zou wel eens willen weten of zij zelf niet eens bij de Dirk iets "voor niets" hebben meegenomen. Een groot gedeelte van de diefstallen gebeurt door winkelpersoneel zelf.

Mafkees
09-10-03, 16:59
Moord op Driss heb ik nooit `n racistische moord genoemd..:hihi:
Dit is `n junkenmoord, de Marokkaanse crimineeltjes schakelen `n junk uit. Liquidatie.

Zwarte Schaap
09-10-03, 17:02
Geplaatst door ronald
Gaan we weer met excuseren.

Natuurlijk was het rascistisch. Denk je dat die kerels een allochtone vrouw ook in elkaar zouden hebben geschopt met de dood daarop volgend?


De vrouw was een allochtoon.

Maslov
09-10-03, 17:10
De vrouw was een allochtoon.

Zwart Schaap, hoe kom je tot deze conclusie?

sadeeQ
09-10-03, 17:10
niets bijzonders

de joodse juweliers schieten al heel lang dieven dood


Schietgrage juweliers

• 6 juni 1997: Een juwelier uit Bree schiet een Poolse overvaller 's nachts in de rug. Hij wordt niet vervolgd, want de Pool had een Kalachnikov bij.

• 5 december 1998: Juwelier Marc Brouckaert uit de Abdijstraat in Antwerpen schiet zijn Colt357 Magnum leeg op drie inbrekers, die zijn winkel leegroven. Eén gangster raakt ernstig gewond en overlijdt later in het ziekenhuis. De juwelier was al meermaals overvallen. Hij wordt niet veroordeeld.

• 21 september 1999: De jonge Harelbeekse juwelier Wouter Tyberghien krijgt voor de zoveelste keer in korte tijd gangsters over de vloer. De ramkraak gebeurt 's nachts. Tyberghien vuurt eerst vanuit zijn venster op de eerste verdieping en later vanop de straat meerdere malen met een jachtgeweer. Eén gangster wordt later dood op de achterbank van de vluchtauto aangetroffen, de twee andere Poolse gangsters krijgen nadien 10 en 3 jaar celstraf. Tyberghien zelf, die na de overval 5 dagen in de cel belandt, wordt door de correctionele rechtbank op 15 november 2002 schuldig bevonden aan 'verschoonbare doodslag'. Hij moet niet naar de gevangenis, maar moet wel de gerechtskosten betalen en een morele schadevergoeding aan de ouders van de dode Pool. Zijn verdediging had lange tijd geprobeerd de zaak voor assisen te krijgen, omdat een volksjury de juwelier ongetwijfeld zou vrijgespoken hebben.

• 7 maart 2000: Juwelenhandel Vercammen in de Bergstraat in Heist-op-den-Berg wordt overvallen. De overvaller, die later een 41-jarige vader van twee kinderen uit het naburige Hallaar blijkt te zijn, bedreigt de juweliersvrouw en -dochter met een lang broodmes. Juwelier Clem Vercammen reageert en schiet de man een kogel in de buik. De overvaller raakt zwaargewond. De juwelier wordt niet aangehouden, gezien de bedreiging met het broodmes.

• 8 november 2000: Juwelier Stephan (48) Moortgat en zijn zoon Christophe (26) uit Lebbeke worden in de vroege ochtend gewekt door gestommel. Ze merken hoe gangsters het ijzeren rolluik van de zaak optillen. Vader en zoon nemen hun schietklare wapens en vuren 25 keer. Twee overvallers raken zwaargewond. Vader en zoon Moortgat worden vervolgd voor het toebrengen van opzettelijke slagen en verwondingen, met werkonbekwaamheid tot gevolg. Ze worden zowel in eerste aanleg als in beroep vrijgesproken.

• 27 mei 2003: Twee gewapende overvallers dringen op klaarlichte dag binnen in een juwelierszaak op de Grote Markt in Aalst. Juwelier De Wolf vuurt vanuit zijn atelier. Eén gangster raakt gewond, zijn kompaan kan vluchten. De juwelier wordt niet aangehouden.

• 14 juni 2003: Drie overvallers worden onder vuur genomen door juwelier Manuel Scheldeman in Kortrijk. Eén van hen overlijdt, een tweede wordt zwaargewond opgepakt en de derde is voortvluchtig. De juwelier wordt niet aangehouden.

freya
09-10-03, 17:14
Geplaatst door ronald
Gaan we weer met excuseren.

Natuurlijk was het rascistisch. Denk je dat die kerels een allochtone vrouw ook in elkaar zouden hebben geschopt met de dood daarop volgend?


Als het een vervelende, dagelijks jattende en scheldende junk was, wel ja.

En ze was volgens mij niet Nederlands, dus idd een allochtoon.

lennart
09-10-03, 17:15
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap, hoe kom je tot deze conclusie?

Twas een Duitser.

ronald
09-10-03, 17:16
Geplaatst door sadeeQ
niets bijzonders

de joodse juweliers schieten al heel lang dieven dood


Schietgrage juweliers

• 6 juni 1997: Een juwelier uit Bree schiet een Poolse overvaller 's nachts in de rug. Hij wordt niet vervolgd, want de Pool had een Kalachnikov bij.

• 5 december 1998: Juwelier Marc Brouckaert uit de Abdijstraat in Antwerpen schiet zijn Colt357 Magnum leeg op drie inbrekers, die zijn winkel leegroven. Eén gangster raakt ernstig gewond en overlijdt later in het ziekenhuis. De juwelier was al meermaals overvallen. Hij wordt niet veroordeeld.

• 21 september 1999: De jonge Harelbeekse juwelier Wouter Tyberghien krijgt voor de zoveelste keer in korte tijd gangsters over de vloer. De ramkraak gebeurt 's nachts. Tyberghien vuurt eerst vanuit zijn venster op de eerste verdieping en later vanop de straat meerdere malen met een jachtgeweer. Eén gangster wordt later dood op de achterbank van de vluchtauto aangetroffen, de twee andere Poolse gangsters krijgen nadien 10 en 3 jaar celstraf. Tyberghien zelf, die na de overval 5 dagen in de cel belandt, wordt door de correctionele rechtbank op 15 november 2002 schuldig bevonden aan 'verschoonbare doodslag'. Hij moet niet naar de gevangenis, maar moet wel de gerechtskosten betalen en een morele schadevergoeding aan de ouders van de dode Pool. Zijn verdediging had lange tijd geprobeerd de zaak voor assisen te krijgen, omdat een volksjury de juwelier ongetwijfeld zou vrijgespoken hebben.

• 7 maart 2000: Juwelenhandel Vercammen in de Bergstraat in Heist-op-den-Berg wordt overvallen. De overvaller, die later een 41-jarige vader van twee kinderen uit het naburige Hallaar blijkt te zijn, bedreigt de juweliersvrouw en -dochter met een lang broodmes. Juwelier Clem Vercammen reageert en schiet de man een kogel in de buik. De overvaller raakt zwaargewond. De juwelier wordt niet aangehouden, gezien de bedreiging met het broodmes.

• 8 november 2000: Juwelier Stephan (48) Moortgat en zijn zoon Christophe (26) uit Lebbeke worden in de vroege ochtend gewekt door gestommel. Ze merken hoe gangsters het ijzeren rolluik van de zaak optillen. Vader en zoon nemen hun schietklare wapens en vuren 25 keer. Twee overvallers raken zwaargewond. Vader en zoon Moortgat worden vervolgd voor het toebrengen van opzettelijke slagen en verwondingen, met werkonbekwaamheid tot gevolg. Ze worden zowel in eerste aanleg als in beroep vrijgesproken.

• 27 mei 2003: Twee gewapende overvallers dringen op klaarlichte dag binnen in een juwelierszaak op de Grote Markt in Aalst. Juwelier De Wolf vuurt vanuit zijn atelier. Eén gangster raakt gewond, zijn kompaan kan vluchten. De juwelier wordt niet aangehouden.

• 14 juni 2003: Drie overvallers worden onder vuur genomen door juwelier Manuel Scheldeman in Kortrijk. Eén van hen overlijdt, een tweede wordt zwaargewond opgepakt en de derde is voortvluchtig. De juwelier wordt niet aangehouden.




EVEN OPLETTEN: WIE HAALT ER WEER DE JODEN ERBIJ?


FOUTJE.......Dat waren allemaal niet-Joden....



Je anti-semitisme zit wel erg diep hé? Ach ja .....alles is de schuld van de Joden.

Zwarte Schaap
09-10-03, 17:19
Geplaatst door Brie
ze was blank

De vermeende daders behoren ook tot het blanke ras.

sadeeQ
09-10-03, 17:22
Geplaatst door ronald
[B]EVEN OPLETTEN: WIE HAALT ER WEER DE JODEN ERBIJ?


FOUTJE.......Dat waren allemaal niet-Joden....


Het waren allemaal joden :lekpuh:




Je anti-semitisme zit wel erg diep hé? Ach ja .....alles is de schuld van de Joden.


lik mijn reet http://www.click-smilies.de/sammlung0903/aktion/action-smiley-081.gifmet je anti-semitisme gejank.debiel zionist


:zwaai:

Zwarte Schaap
09-10-03, 17:31
Geplaatst door Brie
Oh, ik dacht juist dat ze zovaak worden gediscrimineerd om hun getinte huidskleur?

Dit is weer iets anders dan je vorige bewering. Een getinte huidskleur sluit niet uit dat je blank bent.

Maslov
09-10-03, 17:53
In ieder geval is duidelijk dat de "getinte" mensen hier niet zo hard schreeuwen, als toen Driss door een agent werd neergeschoten.
Terwijl daar nog niets duidelijk was aan de gang van zaken, en hier wel!

sadeeQ
09-10-03, 17:59
Geplaatst door Maslov
In ieder geval is duidelijk dat de "getinte" mensen hier niet zo hard schreeuwen, als toen Driss door een agent werd neergeschoten.
Terwijl daar nog niets duidelijk was aan de gang van zaken, en hier wel!

wat is er dan duidelijk ?
was je erbij?

:stomp:

Maslov
09-10-03, 18:00
Nee, maar wel genoeg omstanders.

sadeeQ
09-10-03, 18:31
Geplaatst door Brie
Wie weet komt Nabil nog in actie...bij die Driss duurde het ook even voor hij het oppakte.


wie weet hoe lang het duurt voordat biertje weer oprot :schrik:


Geplaatst door Brie
Ik kom hier wel weer eens terug wanneer er weer een fatsoenlijk beheer is.

Het is toch bespottelijk dat er mensen geband worden en dat er niet eens verteld kan worden waarom? En dat tegelijkertijd een paar lieden die niet anders doen dan schelden en provoceren, op een allervriendelijkste bejegening van beheer kunnen rekenen.
Geef mijn portie maar aan Fikkie!

CYA (daar waar geen Marokkaanse dictatortjes op het forum zijn)


.

Een man een man, een woord een woord;

een vrouw een vrouw, een woordenboek.

brietje is een wijf :zwaai:

ronald
09-10-03, 18:39
Geplaatst door sadeeQ
Het waren allemaal joden :lekpuh:





lik mijn reet http://www.click-smilies.de/sammlung0903/aktion/action-smiley-081.gifmet je anti-semitisme gejank.debiel zionist


:zwaai:


Sorry hoor sadeeQ. Het waren alllemaal niet-joden. Maar ok. Jij kent alleen maar jezelf en Joden.
Zonde van al die subsidies en gelden naar speciale scholen. Jouw opmerkingen bevestigen duidelijk dat óf je hebt niet op school gezeten, óf je zat je leraar geschiedenis en maatschappijleer te terroriseren, óf je bent gewoon gestoord.
Laten we het op het laatste maar houden. Vele Marokkanen zullen zich om jou wel doodschamen.

nl-x
09-10-03, 20:53
Geplaatst door Brie
We kunnen er leuke woordspelletjes van maken, maar feit blijft dat het verschil tussen een "witte" en "getinte" persoon duidelijk zichtbaar is. En dat het beoordelen op basis van huidskleur onder racisme valt.

Ik kon zweren dat je begon met dat het allochtonen zou betreffen... :maf:

Ongelooflijk hoe jij je in de bochten kan wringen om maar een soort gelijkje te behalen. Je bent gewoon uitgeluld, en nu zit je maar door te kutten.

Ja, het betrof Marokkaanse medewerkers. En het betrof ook een allochtoonse junk. Het was niet racistich. Maar waar het om gaat, en waar je eigenlijk dus niet over rept: JA, ZE WAREN FOUT. (alleen niet om de reden die jij aangeeft, en die jij blijkbaar belangrijker vindt.)

Zwarte Schaap
09-10-03, 21:02
Geplaatst door Brie
We kunnen er leuke woordspelletjes van maken, maar feit blijft dat het verschil tussen een "witte" en "getinte" persoon duidelijk zichtbaar is. En dat het beoordelen op basis van huidskleur onder racisme valt.

Je moet gewoon beter leren om je mening te beschrijven. Als je zaken beweert die niet kloppen is dat jouw onkundigheid

Verder klopt het dat het negatief beoordelen van iemand op basis van zijn huidskleur racisme betreft.

Ik maak alleen nergens uit het verhaal dat de arme slachtoffer op grond van de tint-verschil is doodgeslagen. Ik weet dus niet wat je allemaal probeert te bewijzen met je hysterische gedrag.

Zwarte Schaap
09-10-03, 21:05
Geplaatst door Brie
Wie weet komt Nabil nog in actie...bij die Driss duurde het ook even voor hij het oppakte.

Mischien komt prins bernard ook in actie.

Zwarte Schaap
09-10-03, 21:34
Geplaatst door Brie
Die heeft al gereageerd vandaag.

Ja klopt , alleen is hij nu niet consequent.

Zwarte Schaap
09-10-03, 21:38
Geplaatst door Brie
Ik vind dat hij zich totaal dient te onthouden van commentaar op dit soort kwesties.

Ik ook.

nl-x
09-10-03, 21:49
Je weet niet waar ik het over heb? Laat me dan eens je geheugen opfrissen:


Geplaatst door Brie

Geplaatst door Maslov
Is het woord racistisch nu ineens verboden?

Je weet toch wel dat daar alleen sprake van kan zijn wanneer het om een allochtoon slachtoffer gaat?




Geplaatst door Brie

Geplaatst door Maslov
De moord op Driss was toch ook racistisch?

Ja, maar Driss was dan ook een allochtoon.
De moord op die jongen is Venlo was bijv. weer niet racistisch...


Geplaatst door Brie

Geplaatst door Zwarte Schaap
De vrouw was een allochtoon.

ze was blank



Geplaatst door Brie

Geplaatst door Zwarte Schaap
De vermeende daders behoren ook tot het blanke ras.

Oh, ik dacht juist dat ze zovaak worden gediscrimineerd om hun getinte huidskleur?




Geplaatst door Brie

Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is weer iets anders dan je vorige bewering. Een getinte huidskleur sluit niet uit dat je blank bent.

We kunnen er leuke woordspelletjes van maken, maar feit blijft dat het verschil tussen een "witte" en "getinte" persoon duidelijk zichtbaar is. En dat het beoordelen op basis van huidskleur onder racisme valt.


Geplaatst door Brie
Wie weet komt Nabil nog in actie...bij die Driss duurde het ook even voor hij het oppakte.



Geplaatst door Brie
Voor extreem-rechtse en zionistische organisaties is zijn bestaan juist een zege.




Eerst dacht ik dat je het opzettelijk ontkende, dat je dat beweerde. Maar mij begint nu een enge gedachte te bekruipen, dat jij waarlijk geestelijk niet spoort en dat je van natuurlijk deze ziekelijke gedrag vertoont.

Maar geef je nu toe dat je uitgeluld was :p

En niet vragen waarom ik uberhaupt de moeite neem om dit bijelkaar te vegen... want dan ben ik uitgeluld !:D

nl-x
09-10-03, 22:02
Ik vind het heel vreemd dat er in het geval van een (Turkse) politie-agent die een messentrekkende Marokkaan doodschiet direct racisme- racisme wordt geroepen,

Even off-topic, maar ik heb waarschijnlijk liggen slapen. Kun je me een link geven naar een bron waar de agent uiteindelijk Turks was? Want ik heb dat even gemist.

Zwarte Schaap
09-10-03, 22:07
Geplaatst door Brie
Heel erg attent dat je de moeite hebt gedaan om al mijn reacties onder elkaar te zetten, maar wat wil je er nu mee aantonen? Er blijkt toch duidelijk uit dat ZS de afkomst van de daders ter sprake bracht?

Volgens mij ben jij zwaar gestoord aan het worden. IK heb nergens de afkomst ter sprake gebracht.

Maslov
09-10-03, 22:08
Volgens mij was Ebru (Turkse) de reporter :cool:

Zwarte Schaap
09-10-03, 22:27
Geplaatst door Brie
Ras zal in jouw optiek wel weer in de verste verte niets met afkomst te maken hebben :)

"Geplaatst door Zwarte Schaap
De vermeende daders behoren ook tot het blanke ras. "

tijd:18:19

Klopt, ras en afkomst zijn totaal verschillende begrippen.

Maar waarop reageerde ik dan? Deed ik dat zomaar voor de lol of zo?


Geplaatst door Brie
ze was blank

tijd: 18:09

Als jij beweert dat de vrouw blank is dan deed je dat om zogenaamd aan te geven dat de blanke huidskleur van de vrouw ervoor gezorgt heeft dat ze door (volgens jouw) niet-blanken dood is geschopt. Dan leg je de nadruk op de afkomst van de daders.

Maslov
09-10-03, 22:32
Zwart Schaap, waarom werd bij Driss zo benadrukt dat hij een Marokkaan was?

Zwarte Schaap
09-10-03, 22:43
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap, waarom werd bij Driss zo benadrukt dat hij een Marokkaan was?

Waarschijnlijk omdat de autochtone media geilt op het woord marokkaan. Het heeft zelfs de autochtone volksdeel verslaafd gemaakt aan het woord marokkaan.

Maslov
09-10-03, 22:46
Nee, Marokkaanse groepen brachten dat het eerst naar buiten, al voordat het in de pers genoemd werd.

Zwarte Schaap
09-10-03, 22:54
Geplaatst door Brie
Fout, dat deed ik om aan te geven dat het zogenaamd geen racisme kon betreffen, aangezien het gros hier dat enkel in verband brengt met allochtone slachtoffers. Of haar uiterlijk van invloed is geweest kan ik niet beoordelen. In elk geval sluit ik het niet bij voorbaat uit.

Brie beter stop je met je onzin want je maakt jezelf nu alleen maar belachelijk met je acties.

Zwarte Schaap
09-10-03, 22:55
Geplaatst door Maslov
Nee, Marokkaanse groepen brachten dat het eerst naar buiten, al voordat het in de pers genoemd werd.

Volgens mij was het meteen de eerste dag prominent vermeld door de media.

Maslov
09-10-03, 23:09
Ja, nadat de diverse Marokkaanse instanties al hard riepen dat het een racistische moord was.

Zwarte Schaap
09-10-03, 23:13
Geplaatst door Maslov
Ja, nadat de diverse Marokkaanse instanties al hard riepen dat het een racistische moord was.

Ik denk dat je je vergist, de marokkaanse organisaties die reageerden deden dat een dag later.