PDA

Bekijk Volledige Versie : Prins Bernhard verafschuwt doodslaan winkeldievegge



Dx_
09-10-03, 17:51
Prins Bernhard verafschuwt doodslaan winkeldievegge

Uitgegeven: 9 oktober 2003 17:41
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2003 17:41

SOESTDIJK - Prins Bernhard keurt het doodslaan van een winkeldievegge door medewerkers van de supermarktketen Dirk van den Broek, eerder deze week in Amsterdam, volledig af. Hij vindt de zaak 'afschuwelijk', zo liet hij donderdagmiddag bij monde van de Rijksvoorlichtingsdienst weten.

De prins hecht eraan zijn standpunt onder de aandacht te brengen, zo lijkt het, omdat hier en daar relaties worden gelegd tussen het doodslaan van de dievegge en het met enig geweld vangen van een winkeldief door medewerkers van Albert Heijn, eerder dit jaar. De prins prees die medewerkers toen en betaalde de boete die ze kregen opgelegd. De prins wil daar niet op ingaan, hij wil het laten bij zijn afkeuring en zijn uiting van afschuw.

De Rijksvoorlichtingsdienst zelf wijst vergelijkingen tussen de zaken van de hand. Het zijn volgens de dienst twee op zichzelf staande kwesties.

Dx_
09-10-03, 17:55
Wat een geklets.......

Door het prijzen van het gebruiken van ZINLOOS geweld tegen winkeldieven had elke oen kunnen voorspellen dat dit geweld zeker een keer uit de hand zou lopen.

lennart
09-10-03, 17:57
Het zijn volgens de dienst twee op zichzelf staande kwesties.


Inderdaad, in het eerste geval betrof het dappere blanken mannen.

Tomas
09-10-03, 18:13
Geplaatst door lennart
Inderdaad, in het eerste geval betrof het dappere blanken mannen.

Nou staat mij bij dat 1 van die 2 een Marokkaan was. Maar echt zeker weet ik dat niet meer.

Maar ja, wat maakt het uit als je alleen dit verschil kunt zien...

lennart
09-10-03, 18:21
Geplaatst door Tomas
Maar ja, wat maakt het uit als je alleen dit verschil kunt zien...

Klappen zijn klappen. Ik meen dat die kerel er toen een gebroken neus aan had overgehouden, dus het zal een flinke klap geweest zijn, op de slaap en hij lag in coma of erger.

Tomas
09-10-03, 18:25
Geplaatst door lennart
Klappen zijn klappen. Ik meen dat die kerel er toen een gebroken neus aan had overgehouden, dus het zal een flinke klap geweest zijn, op de slaap en hij lag in coma of erger.

Deel eens een klap uit en incasseer ook eens een keer, dan zal er een wereld voor je open gaan.

Als je wereld wordt beheerst door computerspelletjes kan ik begrijpen dat je zulke opmerkingen maakt.

lennart
09-10-03, 18:33
Geplaatst door Tomas
Deel eens een klap uit en incasseer ook eens een keer, dan zal er een wereld voor je open gaan.

Jij houdt misschien van geweld, maar ik niet.



Als je wereld wordt beheerst door computerspelletjes kan ik begrijpen dat je zulke opmerkingen maakt.

Niet de mijne hoor, ik speel geen (computer)spelletjes.

Tomas
09-10-03, 18:35
Geplaatst door lennart
Jij houdt misschien van geweld, maar ik niet.

Hoe kom je daarbij?


Niet de mijne hoor, ik speel geen (computer)spelletjes.

Als voor jou het uitdelen van een paar klappen aan een volwassen man hetzelfde is als met een groepje een vrouwtje schoppen en slaan tot de dood erop volgt, dan zal er toch iets anders met je aan de hand moeten zijn.

Blade20
09-10-03, 18:38
Geplaatst door Dx_
Wat een geklets.......

Door het prijzen van het gebruiken van ZINLOOS geweld tegen winkeldieven had elke oen kunnen voorspellen dat dit geweld zeker een keer uit de hand zou lopen.

Wauw, dit is de grootste onzin die je tot nu toe hebt uitgekraamd. Gefeliciteerd. :fparty:

Je wilt, uit je bericht te lezen. Dat Bernard zijn statement terugtrekt (en dus de moord niet veroordeeld), verdedigd de dievegge (die overigens racistische was) en vergelijkt de moord met het gepaste geweld dat is gebruikt tijdens de aanhouding van de dief bij AH.

Nee, nu heb je mijn steun. :moe:

lennart
09-10-03, 18:49
Geplaatst door Tomas
Als voor jou het uitdelen van een paar klappen aan een volwassen man hetzelfde is als met een groepje een vrouwtje schoppen en slaan tot de dood erop volgt, dan zal er toch iets anders met je aan de hand moeten zijn.

Weet jij veel hoeveel klappen er zijn uitgedeeld. Als ik het goed heb begrepen is ze weggejaagd door het winkelpersoneel en heeft ze iets later klappen gekregen. Een klap kan genoeg zijn.

Tomas
09-10-03, 18:51
Geplaatst door lennart
Weet jij veel hoeveel klappen er zijn uitgedeeld. Als ik het goed heb begrepen is ze weggejaagd door het winkelpersoneel en heeft ze iets later klappen gekregen. Een klap kan genoeg zijn.

Je bent het dus niet eens met het geschetste beeld dat het om een groepje zou gaan dat de vrouw heeft vermoord? Dat kan. Dat weet ik ook niet. En dan kan inderdaad 1 klap voldoende zijn. Dan ben ik het ook met je eens: vette pech voor de junk. Maar die lezing heb ik nog niet mogen vernemen.

lennart
09-10-03, 19:01
Geplaatst door Tomas
Je bent het dus niet eens met het geschetste beeld dat het om een groepje zou gaan dat de vrouw heeft vermoord?

Ik heb gewoon de Volkskrant gelezen en daarin staat dat die jongens hebben gezegd dat ze die vrouw wel hebben achtervolgt en niet hebben mishandeld. Ik geloof nog altijd in onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1065589675349.html



Medewerkers van het filiaal van Dirk van den Broek zeggen dat hun gearresteerde collega's de overleden vrouw wel hebben achtervolgd, maar niet mishandeld. Dat zou volgens de medewerkers, die anoniem willen blijven, gebeurd zijn door de jongeren die nog door de politie worden gezocht.


en aangezien er maar 1 getuige was


Er is slechts één getuige van de molestatie, en die kan de gebeurtenissen niet volledig reconstrueren, aldus de politie.

wacht ik nog even af wie het heeft gedaan, het winkelpersoneel, of anderen. Ze is gestorven aan inwendige bloedingen, dus dat kan duiden op een flinke klap tegen het hoofd. Zoals ik al zeg, als niemand had geslagen, had deze vrouw nog geleven, maar het betrof een alcoholiste, dus een klap kan genoeg zijn. Trouwens de meeste winkeldiefstallen in supermarkten zullen gepleegd worden door alcoholisten of junken, en die staan nu niet bekend om hun goede gezondheid.

nl-x
09-10-03, 19:57
Bernhard is gewoon een hufter met dubbele moraal.

En iedereen hier die vind dat de dood van die vrouw niet kan, en Bernhard destijds tot een held prees is dat ook. (En dat zijn er hier veel als ik het me nog goed herinner. Want ik werd voor gek verklaard toen ik me tegen de acties verklaarde.)

Ik vind het jammer dat de link nu pas wordt terug wordt getrokken. Want al enkele maanden na het AH incident vond er ook al een ernstige voorval plaats waar men dacht wel zelf te kunnen inschatten hoeveel geweld men zou inzetten. Een boswachter in de biesbossen dacht namelijk stropers betrapt te hebben, en beschoot deze met zijn geweer. Gevolg: een dode verdwaalde scholier op werkweek. (Ik kan me vergissen over de locatie) Als deze boswachter eens niet trigger happy was geweest en de politie had ingeschakeld/de 'stropers' had aangehouden (desnoods met behulp van geweer) zou dit niet hoeven gebeuren.

Het enige verschil tussen de AH-zaak die Bernhard goed vond, en deze Dirk-zaak is dat de verdachte nu is doodgegaan. (Dat had eigenlijk net zo goed ook al gekund bij de AH-zaak.) Ook hoor ik nu trouwens niet dat de vrouw is mishandeld NA haar aanhouding cq zij zich niet meer verzette. Want als daar idd geen sprake van is geweest, dan vind ik dit juist eerder moeten kunnen dan wat er bij AH was gebeurd. Bij AH werd de verdachte mishandeld nádat hij zich niet meer verweerde.


mvg
gvr
nlx

~Panthera~
09-10-03, 19:59
Geplaatst door nl-x
Bernhard is gewoon een hufter met dubbele moraal. :aftel:

En iedereen hier die vind dat de dood van die vrouw niet kan, en Bernhard destijds tot een held prees is dat ook. (En dat zijn er hier veel als ik het me nog goed herinner. Want ik werd voor gek verklaard toen ik me tegen de acties verklaarde.)

Ik vind het jammer dat de link nu pas wordt terug wordt getrokken. Want al enkele maanden na het AH incident vond er ook al een ernstige voorval plaats waar men dacht wel zelf te kunnen inschatten hoeveel geweld men zou inzetten. Een boswachter in de biesbossen dacht namelijk stropers betrapt te hebben, en beschoot deze met zijn geweer. Gevolg: een dode verdwaalde scholier op werkweek. (Ik kan me vergissen over de locatie) Als deze boswachter eens niet trigger happy was geweest en de politie had ingeschakeld/de 'stropers' had aangehouden (desnoods met behulp van geweer) zou dit niet hoeven gebeuren.

Het enige verschil tussen de AH-zaak die Bernhard goed vond, en deze Dirk-zaak is dat de verdachte nu is doodgegaan. (Dat had eigenlijk net zo goed ook al gekund bij de AH-zaak.) Ook hoor ik nu trouwens niet dat de vrouw is mishandeld NA haar aanhouding cq zij zich niet meer verzette. Want als daar idd geen sprake van is geweest, dan vind ik dit juist eerder moeten kunnen dan wat er bij AH was gebeurd.


mvg
gvr
nlx
---------------


:duim:

nl-x
09-10-03, 20:37
Hoeveel werk moet een rijksvoorlichter doen voor een Big Mac?



De Rijksvoorlichtingsdienst zelf wijst vergelijkingen tussen de zaken van de hand. Het zijn volgens de dienst twee op zichzelf staande kwesties.


"Het zijn volgens de dienst twee op zichzelf staande kwesties." Ow my God! Is dat het enige dat ze konden verzinnen?

nl-x
09-10-03, 20:38
Donderdagmorgen waren de ramen van de winkel beklad met leuzen 'Moordenaars' en 'Prins Bernhard wat nu?' De leuzen werden meteen verwijderd. Prins Bernhard liet via de Rijksvoorlichtingsdienst weten het geweld tegen de winkeldievegge ,,afschuwelijk'' te vinden.


Prins Bernhard, kan je dit ook even laten weghalen?:

'Prins Bernhard wat nu?

Tomas
09-10-03, 21:09
Geplaatst door lennart
Ik heb gewoon de Volkskrant gelezen en daarin staat dat die jongens hebben gezegd dat ze die vrouw wel hebben achtervolgt en niet hebben mishandeld. Ik geloof nog altijd in onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1065589675349.html



en aangezien er maar 1 getuige was



wacht ik nog even af wie het heeft gedaan, het winkelpersoneel, of anderen. Ze is gestorven aan inwendige bloedingen, dus dat kan duiden op een flinke klap tegen het hoofd. Zoals ik al zeg, als niemand had geslagen, had deze vrouw nog geleven, maar het betrof een alcoholiste, dus een klap kan genoeg zijn. Trouwens de meeste winkeldiefstallen in supermarkten zullen gepleegd worden door alcoholisten of junken, en die staan nu niet bekend om hun goede gezondheid.

Ik weet niet meer waar maar ik las net ergens dat het slachtoffer duits was. Dus, mij kan het allemaal al niks meer schelen.

Marsipulami
09-10-03, 22:24
Ik geeft die Bernard niet helemaal ongelijk. Burgers moeten zo nu en dan zelf hun verantwoordelijkheid durven nemen. De politie kan niet overal zijn en zeker niet op het juiste moment. Zo is er niks op tegen van op een gepaste wijze te reageren als iemand merkt dat er vandalisme gepleegd wordt, vrouwen in het openbaar lastig gevallen worden of treinconducteurs in een volle trein worden gemolesteerd. Dat terwijl iedereen zit toe te kijken. Dieven die op de vlucht slaan daar zou ik al veel minder moeite voor willen doen. Maar zelfs dan is er nog een wereld van verschil met het doodstampen en slaan van een marginale vrouw.

lennart
09-10-03, 22:25
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet meer waar maar ik las net ergens dat het slachtoffer duits was. Dus, mij kan het allemaal al niks meer schelen.

:hihi:

lennart
09-10-03, 22:26
Geplaatst door Marsipulami
Ik geeft die Bernard niet helemaal ongelijk. Burgers moeten zo nu en dan zelf hun verantwoordelijkheid durven nemen. De politie kan niet overal zijn en zeker niet op het juiste moment. Zo is er niks op tegen van op een gepaste wijze te reageren als iemand merkt dat er vandalisme gepleegd wordt, vrouwen in het openbaar lastig gevallen worden of treinconducteurs in een volle trein worden gemolesteerd. Dat terwijl iedereen zit toe te kijken. Dieven die op de vlucht slaan daar zou ik al veel minder moeite voor willen doen. Maar zelfs dan is er nog een wereld van verschil met het doodstampen en slaan van een marginale vrouw.

Ingrijpen ok. Maar het gaat om de klappen. Toen Bernhard die boete had betaald, was er al sprake van overmatig geweld, ook die man, als hij een zwakke gezondheid had gehad, had kunnen overlijden.

Marsipulami
09-10-03, 22:29
Geplaatst door lennart
Ingrijpen ok. Maar het gaat om de klappen. Toen Bernhard die boete had betaald, was er al sprake van overmatig geweld, ook die man, als hij een zwakke gezondheid had gehad, had kunnen overlijden.

Als daar echt sprake was van het gebruik van overmatig geweld bij het 'inrekenen' van een winkeldief, dan vind ik het hoogst onverantwoordelijk dat die Bernhard dat goedkeurt en die boete betaalt. Als het niet zonder geweld kan zou ik zeggen laat die winkeldief maar lopen, er zijn ergere dingen in het leven.

Puk
10-10-03, 00:44
Geplaatst door Marsipulami
Als daar echt sprake was van het gebruik van overmatig geweld bij het 'inrekenen' van een winkeldief, dan vind ik het hoogst onverantwoordelijk dat die Bernhard dat goedkeurt en die boete betaalt. Als het niet zonder geweld kan zou ik zeggen laat die winkeldief maar lopen, er zijn ergere dingen in het leven.

Okay... ff agenda's trekken. Wanneer kom ik je huis leeghalen?

lennart
10-10-03, 01:06
Puk mag je natuurlijk wel omver meppen met een honkbalknuppel. Die kan daar wel tegen.