PDA

Bekijk Volledige Versie : Anja Joos had niets GESTOLEN?



sneeuwitje
10-10-03, 15:12
Anja Joos, de vrouw die maandag in de Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij overleed, had niets gestolen bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein. Dat heeft de hoofdofficier van justitie De Wit bekendgemaakt.
Joos werd door vijf medewerkers achtervolgd, omdat zij vermoedden dat ze hondenvoer en bier had gestolen. Op het Gerard Douplein werd ze tegen de grond gewerkt en mishandeld. Ook omstanders zouden geweld hebben gebruikt.
Naast de vijf supermarktmedewerkers pakte de politie in de loop van de week nog twee mannen op. Een van hen is weer op vrije voeten gesteld.

-----------------------------------------------------------------------------

Echt zielig voor Anja en de daders moeten hard gestraft worden.

Maslov
10-10-03, 15:18
Het gaat er toch meer op lijken dat deze vrouw vermoord werd, omdat ze aan het schelden was op die Marokkanen!

observer
10-10-03, 15:32
getuigen zoudne bevestigen dat er een scheldpartij is geweest toen ze vroegne of ze haar tas mochten controleren

dus de daders kunnen nooit geweten hebben of ze iets gestolen had
daarmee het "frustratie door diefstallen" motief onmogelijk maken

om precies te zijn


AMSTERDAM - De 43-jarige Anja Joos, de vrouw die maandag in de Amsterdamse Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij aan de gevolgen daarvan overleed, had niets gestolen uit de Dirk van den Broek-supermarkt aan het Marie Heinekenplein. Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie L. de Wit vanmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.

Het slachtoffer werd maandag door een vijftal medewerkers achtervolgd, omdat zij vermoedden dat de vrouw hondenvoer en bier had gestolen. Op het Gerard Douplein, in de nabije omgeving van de supermarkt, werd de vrouw tegen de grond gewerkt en mishandeld. Ook omstanders zouden geweld tegen Joos hebben gebruikt. De uit Duitsland afkomstige Joos bezweek later in een ziekenhuis.

Naast de vijf supermarktmedewerkers pakte de politie in de loop van de week nog twee mannen op. Een van hen is weer op vrije voeten gesteld.

Volgens hoofdofficier De Wit gingen in eerste instantie twee of drie medewerkers achter de vrouw aan, omdat zij haar de winkel zagen verlaten met een plastic tas met daarin een blikje. Buiten vroegen zij of zij in haar tas mochten kijken. Joos gaf hiervoor toestemming. De vrouw bleek over een bonnetje te beschikken, waaruit bleek dat zij de drank daadwerkelijk had afgerekend. Een van de medewerkers bood daarop zijn verontschuldigingen aan.

Vervolgens kwamen nog meer jongemannen op het tafereel af. Enkelen daarvan waren op de bewuste avond bij de betrokken Dirk van den Broek aan het werk, anderen waren op dat moment niet in functie. Ook andere jongens bemoeiden zich ermee. In totaal gaat het om acht tot negen mannen, aldus De Wit.

Er ontstond een scheldpartij, waarbij ook Joos zich niet onbetuigd liet. Volgens getuigen zijn één of twee jongens begonnen met het schoppen van Joos. Dit zou twee tot drie minuten hebben geduurd. Daarna maakten de jongemannen zich uit de voeten en strompelde Joos naar een nabijgelegen terras. Daarop heeft de politie zich over haar ontfermd.

Dat Joos het blikje bier heeft afgerekend is later ook gebleken uit videobeelden van een bewakingscamera in de supermarkt.
(ANP)

. daarmee lijkt het meer op venlo dan op eerdere supermarkt incidenten

sjo
10-10-03, 19:38
Hopelijk zullen er toch verzachtende omstandigheden aangevoerd worden waardoor deze jongens vrijgesproken kunnen worden.
bv. hun achterstands-positie in dit land. Bovendien worden ze al voldoende gestraft door de negative beeldvorming in de media.
Ze hoeven ook geen beledigingen te slikken over hun etniciteit.

groeten
sjo

barfly
10-10-03, 19:39
Geplaatst door sjo
Hopelijk zullen er toch verzachtende omstandigheden aangevoerd worden waardoor deze jongens vrijgesproken kunnen worden.
bv. hun achterstands-positie in dit land. Bovendien worden ze al voldoende gestraft door de negative beeldvorming in de media.
Ze hoeven ook geen beledigingen te slikken over hun etniciteit.

groeten
sjo

Ik hoop dat die Marokkaanse jongens gewoon vrijuit gaan! Ze werden tenslotte uitgescholden! En dan die Koran bij de gedenkplek?! Walgelijk!

taouanza
10-10-03, 19:43
Geplaatst door barfly
Ik hoop dat die Marokkaanse jongens gewoon vrijuit gaan! Ze werden tenslotte uitgescholden! En dan die Koran bij de gedenkplek?! Walgelijk!


Hoe zwaar werden de moordenaars van Meindert Tjoelkert gestraft?
Gaan ze hierbij ook uitzoeken wie uiteindelijk de fatale trap heeft gegeven?:rolleyes:

barfly
10-10-03, 19:46
Geplaatst door taouanza
Hoe zwaar werden de moordenaars van Meindert Tjoelkert gestraft?
Gaan ze hierbij ook uitzoeken wie uiteindelijk de fatale trap heeft gegeven?:rolleyes:

Maakt mij helemaal niet uit hoe hard die werden gestraft, maakt mij ook niet uit hoe hard die jongens worden gestraft die Anja hebben dood geschopt. Wat mij wel uitmaakt is dat er weldegelijk aandacht wordt besteedt aan de zaak en dat die jongens een straf krijgen die er niet om liegt.
Wat vind je van een werkstraf? 240 uur daklozen verzorgen oid?

lennart
10-10-03, 19:46
Die dader kreeg 8 maanden.

taouanza
10-10-03, 19:48
Geplaatst door barfly
Maakt mij helemaal niet uit hoe hard die werden gestraft, maakt mij ook niet uit hoe hard die jongens worden gestraft die Anja hebben dood geschopt. Wat mij wel uitmaakt is dat er weldegelijk aandacht wordt besteedt aan de zaak en dat die jongens een straf krijgen die er niet om liegt.
Wat vind je van een werkstraf? 240 uur daklozen verzorgen oid?


Ik weet niet wat effectief is.

barfly
10-10-03, 19:48
Geplaatst door lennart
Die dader kreeg 8 maanden.

Als die jongen die Anja hebben dood geschopt niet onder de jeugd criminaliteit vallen, verwacht ik minimaal hetzelfde dan.

Sawda
10-10-03, 20:06
Het is vreselijk wat er met Anja is gebeurd. Die jongens hebben het recht niet om deze vrouw in elkaar te slaan. Ik vind daarom ook dat ze hard aangepakt dienen te worden.

sneeuwitje
10-10-03, 20:11
Elke supermakt hoort een beveiliger te hebben en de winkel personeel moeten vakkenvullen i.p.v beveiliger spelen met grof geweld gebruik.
Ik denk dat dit een fout is van de bedrijfsleiders die geweld blijkbaar goed keuren.

Waterval
10-10-03, 20:18
De VS is ook nog op zoek naar WMD, maar dit nadat ze een land plat gebombardeerd hebben.



ps: Zwaar aanpakken die gasten. Laat ze maar lekker bosjes schoonhouden de komende 2 jaar..

Simon
10-10-03, 21:24
Geplaatst door sneeuwitje
Elke supermakt hoort een beveiliger te hebben en de winkel personeel moeten vakkenvullen i.p.v beveiliger spelen met grof geweld gebruik.
Ik denk dat dit een fout is van de bedrijfsleiders die geweld blijkbaar goed keuren.

Ja ik vind ook dat hun rol zeker onderzocht moet worden. Maar de dader(s) blijven eindverantwoordelijk voor hun daden. Zeker omdat het om meerderjarigen gaat.

Simon

sneeuwitje
10-10-03, 21:47
Geplaatst door Simon
Ja ik vind ook dat hun rol zeker onderzocht moet worden. Maar de dader(s) blijven eindverantwoordelijk voor hun daden. Zeker omdat het om meerderjarigen gaat.

Simon

De meeste winkelpersoneels zijn tieners en ze zullen volgens mij helemaal geen echte straf krijgen, nieuwe regels invoeren ook voor minderjarigen ?

observer
10-10-03, 22:00
Geplaatst door sneeuwitje
Elke supermakt hoort een beveiliger te hebben en de winkel personeel moeten vakkenvullen i.p.v beveiliger spelen met grof geweld gebruik.
Ik denk dat dit een fout is van de bedrijfsleiders die geweld blijkbaar goed keuren. laatste info het waren niet medewerkers van de supermarkt maar jongeren die erom heen stonden

zehma
10-10-03, 22:02
ik heb 1 ding te zeggen marokanen zijn te erg we zij 1 lauw ras maaar ze hebben gelijk moet ze hun maar niet beledigen

mulan
10-10-03, 22:02
Jeetje wat een omslag opeens.....het zijn nu opeens weer Marokkanen geworden.Daarvoor?..tsja......hoogstens vakkenvullers.

Los daarvan,betaalt of niet....ik vind het gewoon ziek om iemand uberhaupt te lopen schoppen zeker als je je bedenkt dat het jongens waren van rond de 20 tegen een klein vrouwtje......

Simon
10-10-03, 22:10
Geplaatst door sneeuwitje
De meeste winkelpersoneels zijn tieners en ze zullen volgens mij helemaal geen echte straf krijgen, nieuwe regels invoeren ook voor minderjarigen ?

De 6 die zijn opgepakt zijn allemaal meerderjarig (op één na geloof ik).

Simon

taouanza
10-10-03, 22:18
Geplaatst door Simon
De 6 die zijn opgepakt zijn allemaal meerderjarig (op één na geloof ik).

Simon


Nou die kunnen trots zijn op zichzelf,wat een h e l d e n!:moe:

papol
10-10-03, 22:37
Wat te denken van enkel minuten terugschoppen??

Geen enkele scheldpartij geeft wie dan ook het recht buitenproportioneel geweld te gebruiken. En of het nou een klein mager vrouwtje is of een grote gespierde vent, poten thuis houden.

Simpel

Het zou de Marokaanse gemeenschap goed doen nu ook een protestmars te houden, tegen hun eigen landgenoten die het geweld niet schuwen.

Succes.
Gr.P

ieniemienie
10-10-03, 22:42
Ze moeten de straf krijgen die ervoor staat als je een vrouw met zijn 6- en dood slaat en -schopt. En dan kom je er niet met 30 dagen vrijwilligerswerk wat mij betreft.

Ik vind het trouwens vreemd dat er mensen zijn die het voorval begrijpelijk vinden of zelf goedkeuren omdat de vrouw zou hebben gescholden.Schelden staat in geen verhouding tot deze gruwelijke daad.
Deze kritiekloosheid vind ik gevaarlijk.
Her grootste gevaar in samenlevingen ontstaat als mensen kritiekloos en werkeloos toezien in geval van geweld en respectloosheid naar elkaar.

Zagora
10-10-03, 23:28
Sjeesus! Domineert dat uitgemergelde junkencrapuul nog steeds het nieuws?

barfly
10-10-03, 23:49
Geplaatst door Zagora
Sjeesus! Domineert dat uitgemergelde junkencrapuul nog steeds het nieuws?

Inderdaad, de dood van een junk?

Zagora
10-10-03, 23:53
Waar mensen zich toch druk om kunnen maken?!?!?!?!

Marsipulami
10-10-03, 23:56
Geplaatst door barfly
Inderdaad, de dood van een junk?

Junks zijn kostbare mensen in Gods' ogen.

Zagora
10-10-03, 23:57
Geplaatst door Marsipulami
Junks zijn kostbare mensen in Gods' ogen.

Ja, ze kosten inderdaad klauwen vol geld.

Marsipulami
10-10-03, 23:57
Geplaatst door Zagora
Ja, ze kosten inderdaad klauwen vol geld.

Ja, das waar. Maar ja :fplet:

Tomas
11-10-03, 09:54
Geplaatst door Zagora
Sjeesus! Domineert dat uitgemergelde junkencrapuul nog steeds het nieuws?

Ze was nog duits ook.

Tomas
11-10-03, 10:00
Toch vraag ik mij het volgende af: Nou heb ik maar erg weinig normen en waarden. Ik geef toe. Maar volgens mij staat in dat kleine rijtje wel bovenaan: Gij zult geen vrouwen en kinderen slaan. Laat staan mishandelen. Gevolgd door: Gij zult niet in groepjes opereren om anderen (zwakkeren) te intimideren.

Dit wat hier gebeurd is vind ik dus vreselijk weerzinwekkend. Het druist in tegen mijn primaire normen en waarden. Ja. Echt. Ook al kan ik er heus wel een grapje over maken. Zo cynisch ben ik wel.

En ik vraag mij dus af, naar aanleiding van allerlei nuancerende reacties of ik hier erg alleen in sta. Volgens mij weet ik van Grietje dat hij ook zo denkt en ook een cynisch grapje op z'n tijd kan waarderen.

Maar anderen? Wie ziet er allemaal geen verschil tussen het aftuigen van een vrouw door een groepje mannen en een gevecht tussen 2 a 3 mannen onderling?

taouanza
11-10-03, 10:11
Geplaatst door Tomas
Toch vraag ik mij het volgende af: Nou heb ik maar erg weinig normen en waarden. Ik geef toe. Maar volgens mij staat in dat kleine rijtje wel bovenaan: Gij zult geen vrouwen en kinderen slaan. Laat staan mishandelen. Gevolgd door: Gij zult niet in groepjes opereren om anderen (zwakkeren) te intimideren.

Dit wat hier gebeurd is vind ik dus vreselijk weerzinwekkend. Het druist in tegen mijn primaire normen en waarden. Ja. Echt. Ook al kan ik er heus wel een grapje over maken. Zo cynisch ben ik wel.

En ik vraag mij dus af, naar aanleiding van allerlei nuancerende reacties of ik hier erg alleen in sta. Volgens mij weet ik van Grietje dat hij ook zo denkt en ook een cynisch grapje op z'n tijd kan waarderen.

Maar anderen? Wie ziet er allemaal geen verschil tussen het aftuigen van een vrouw door een groepje mannen en een gevecht tussen 2 a 3 mannen onderling?


Tuurlijk wordt het verschil wel gezien.Mensen doodschoppen of neerknallen omdat ze een verkeerde opmerking maken is een GROOT PROBLEEM van ONZE maatschappij.
Dit kan niet en dit mag niet!!
Maar sommige storen zich eraan dat de de identiteit van de daders de boventoon voert.
Alle Nederlanders in kleur moeten nee zeggen tegen het geweld.En tegen MTVtroep.

Tomas
11-10-03, 10:16
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk wordt het verschil wel gezien.Mensen doodschoppen of neerknallen omdat ze een verkeerde opmerking maken is een GROOT PROBLEEM van ONZE maatschappij.
Dit kan niet en dit mag niet!!
Maar sommige storen zich eraan dat de de identiteit van de daders de boventoon voert.
Alle Nederlanders in kleur moeten nee zeggen tegen het geweld.En tegen MTVtroep.

Ja dat snap ik dat je je ergert aan de etniciteit discussie.

Maar van zowel Lennart als Wizdom heb ik gelezen dat zij het verschil niet groot genoeg vinden tussen de AH zaak en deze zaak dat het opvalt.

taouanza
11-10-03, 10:21
Geplaatst door Tomas
Ja dat snap ik dat je je ergert aan de etniciteit discussie.

Maar van zowel Lennart als Wizdom heb ik gelezen dat zij het verschil niet groot genoeg vinden tussen de AH zaak en deze zaak dat het opvalt.

Nou ik zie wel een verschil hoor:
Ans bleek niks gestolen te hebben
En Ans is harstikke dood
En met ze vijven trappen tegen een oud vrouwtje vind ik niks te maken hebben met rechtvaardigheid.
Schandalig.

Er is toch duidelijk verschil tussen een trap en iemand doodtrappen?!

000NobelPrizes
11-10-03, 10:24
Geplaatst door Tomas
Toch vraag ik mij het volgende af: Nou heb ik maar erg weinig normen en waarden. Ik geef toe. Maar volgens mij staat in dat kleine rijtje wel bovenaan: Gij zult geen vrouwen en kinderen slaan. Laat staan mishandelen. Gevolgd door: Gij zult niet in groepjes opereren om anderen (zwakkeren) te intimideren.

Dit wat hier gebeurd is vind ik dus vreselijk weerzinwekkend. Het druist in tegen mijn primaire normen en waarden. Ja. Echt. Ook al kan ik er heus wel een grapje over maken. Zo cynisch ben ik wel.

En ik vraag mij dus af, naar aanleiding van allerlei nuancerende reacties of ik hier erg alleen in sta. Volgens mij weet ik van Grietje dat hij ook zo denkt en ook een cynisch grapje op z'n tijd kan waarderen.

Maar anderen? Wie ziet er allemaal geen verschil tussen het aftuigen van een vrouw door een groepje mannen en een gevecht tussen 2 a 3 mannen onderling?
Het is een kwestie van moraal om ook hart te hebben voor een aan alcohol en drugs verslaafde mof.
Ik krijg ook de rimram van die junks en hun eeuwige gezanik. Het is de keuze van de overheid om ze in een woning te zetten tussen normale buren, hen van een uitkering te voorzien en medische zorg (zal niet weinig zijn) te verlenen. Maar om haar als mens dan ook zo te verachten door te denken dat je haar in mekaar kunt rammen (moord zal niet de bedoeling zijn geweest) getuigt van een ethische en morele lage standaard. En dit heeft niets te maken met vechtpartijen tussen mannen die hun hormonen niet te baas zijn, stoer willen doen of om welke vage reden dan ook elkaar te lijf gaan.

de Geus
11-10-03, 10:25
Geplaatst door Zagora
Ja, ze kosten inderdaad klauwen vol geld.


Zagora, jongen! Volgens mij geef jij hier een inkijkje in het 'gedachtengoed' van die 'stomzakjes' die haar puree hebben getrapt.
Je bent geen haar beter.

Die talloze ontspoorde kaa-uu-tee marokjes, DIE kosten klauwen met geld, ook mensenlevens trouwens...

taouanza
11-10-03, 10:27
Geplaatst door de Geus
Zagora, jongen! Volgens mij geef jij hier een inkijkje in het 'gedachtengoed' van die 'stomzakjes' die haar puree hebben getrapt.
Je bent geen haar beter.

Die talloze ontspoorde kaa-uu-tee marokjes, DIE kosten klauwen met geld, ook mensenlevens trouwens


Ja Grietje hoor je het ook van een ander.:duivels:

000NobelPrizes
11-10-03, 10:31
Geplaatst door de Geus
Zagora, jongen! Volgens mij geef jij hier een inkijkje in het 'gedachtengoed' van die 'stomzakjes' die haar puree hebben getrapt.
Je bent geen haar beter.

Die talloze ontspoorde kaa-uu-tee marokjes, DIE kosten klauwen met geld, ook mensenlevens trouwens...

Niet overdrijven: ze is niet tot puree getrapt.
Ze is geschopt en geslagen, ja. Maar het is natuurlijk ook geen sterk mensch, en moord zal niet de bedoeling zijn geweest. Althans, ik neem aan van niet. Ik kan niet niet in zo'n agressief mannenhoofd kijken op het moment dat ie door het lint gaat.

taouanza
11-10-03, 10:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Niet overdrijven: ze is niet tot puree getrapt.
Ze is geschopt en geslagen, ja. Maar het is natuurlijk ook geen sterk mensch, en moord zal niet de bedoeling zijn geweest. Althans, ik neem aan van niet. Ik kan niet niet in zo'n agressief mannenhoofd kijken op het moment dat ie door het lint gaat.


Wat lief dat je het voor Grietje opneemt. :Iluvu:

an3sdej
11-10-03, 10:39
In de ogen van Zagora zijn junks dus geen mensen meer, alleen maar 'crapuul'. :huil:

taouanza
11-10-03, 10:40
Geplaatst door an3sdej
In de ogen van Zagora zijn junks dus geen mensen meer, alleen maar 'crapuul'. :huil:


Maar wie is Grietje nou zelf?:rolleyes:

000NobelPrizes
11-10-03, 10:44
Geplaatst door taouanza
Wat lief dat je het voor Grietje opneemt. :Iluvu:

Iemand die met zoiets briljants komt als 'uitgemergeld crapuul' heeft bij mij wel een flink streepje voor, ja.
Om van die 'klauwen met geld'-joke maar niet te spreken. Een giller.

taouanza
11-10-03, 10:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Iemand die met zoiets briljants komt als 'uitgemergeld crapuul' heeft bij mij wel een flink streepje voor, ja.
Om van die 'klauwen met geld'-joke maar niet te spreken. Een giller.




:strik:

000NobelPrizes
11-10-03, 10:46
Geplaatst door an3sdej
In de ogen van Zagora zijn junks dus geen mensen meer, alleen maar 'crapuul'. :huil:
Wil je alsjeblieft niet zo sentimenteel doen?
Junks suck big time. Ze hebben altijd zelfmedelijden, er valt geen land mee te bezeilen, iedereen is schuldig aan hun misere, en niemand begrijpt waarom ze zo zielig zijn dat ze jouw portemonnee uit je zak moeten stelen of iemand neersteken voor een shotje. dag.

Tomas
11-10-03, 10:46
Geplaatst door taouanza
Nou ik zie wel een verschil hoor:
Ans bleek niks gestolen te hebben
En Ans is harstikke dood
En met ze vijven trappen tegen een oud vrouwtje vind ik niks te maken hebben met rechtvaardigheid.
Schandalig.

Er is toch duidelijk verschil tussen een trap en iemand doodtrappen?!

Maar het gaat mij om de groepsdaad van mannen tegen een ongewapende vrouw. Al had ze de hele c1000 leeggeroofd dat boeit me dus niet.

En als ik mij goed herinner was Mark ook niet zo onder de indruk van dat verschil. Dat zijn er dus al drie. Nu boeit wat Wiz vindt mij niet zo, maar Mark en Lennart vind ik dus zorgelijk.


En trouwens: waarom valt er eigenlijk niemand over mijn opmerking dat het een Duitse betrof? Is mijn nick te autochtoon?

taouanza
11-10-03, 10:52
Geplaatst door Tomas
Maar het gaat mij om de groepsdaad van mannen tegen een ongewapende vrouw. Al had ze de hele c1000 leeggeroofd dat boeit me dus niet.

En als ik mij goed herinner was Mark ook niet zo onder de indruk van dat verschil. Dat zijn er dus al drie. Nu boeit wat Wiz vindt mij niet zo, maar Mark en Lennart vind ik dus zorgelijk.


En trouwens: waarom valt er eigenlijk niemand over mijn opmerking dat het een Duitse betrof? Is mijn nick te autochtoon?


Nou Mark vind ik zelf ook vaag,Wiz zit ermee dat het om Marokkanen gaat en Lennart durf ik niet te vragen want dat krijg ik weer een kilometers lange preken over complottheorieen in het Engels.Vooral dat Engels brrrr.

Ik wil best over je opmerking struikelen maar ik weet niet wat ik moet zeggen. :nerd:

000NobelPrizes
11-10-03, 10:54
Geplaatst door Tomas
Maar het gaat mij om de groepsdaad van mannen tegen een ongewapende vrouw. Al had ze de hele c1000 leeggeroofd dat boeit me dus niet.

En als ik mij goed herinner was Mark ook niet zo onder de indruk van dat verschil. Dat zijn er dus al drie. Nu boeit wat Wiz vindt mij niet zo, maar Mark en Lennart vind ik dus zorgelijk.


En trouwens: waarom valt er eigenlijk niemand over mijn opmerking dat het een Duitse betrof? Is mijn nick te autochtoon?

Dat Teutoonse aspect kwam na het crapuul-grapje: vandaar dat ik dacht dat je zat te dollen.

Over dat schoppen: iemand uit de buurt die boven de supermarkt woont, vertelde dat het regelmatig aan de orde was dat deze boys achter vermeende winkeldieven aanrenden om te schoppen en te slaan.
Ernstig he?
En dat terwijl ze hier juist aardige dames als ordehandhavers hebben rondlopen (ik kom er zelf regelmatig). Dat achter 'dieven' aanrennen doen deze jongens stiekem, aldus de directie. Dat geloof ik wel: ze zullen geen bonus krijgen als zijnde knokploeg.

Tomas
11-10-03, 11:22
Geplaatst door taouanza

Nou Mark vind ik zelf ook vaag,

Akkoord. Ben blij dat ie dat nu ook 's van ee nander hoort.


Wiz zit ermee dat het om Marokkanen gaat

Ja, maar dan vooral omdat ie dit zo vervelend vind passen in zijn theorie dat het uiteindelijk om een complot tegen de Islam gaat.


en Lennart durf ik niet te vragen want dat krijg ik weer een kilometers lange preken over complottheorieen in het Engels.

Dat weet ie soms aardig te onderdrukken.


Vooral dat Engels brrrr.

Ach ja, opleiding... Maargoed, het is altijd nog beter dan stukjes in het duits.


Ik wil best over je opmerking struikelen maar ik weet niet wat ik moet zeggen. :nerd:

Niks, ik heb het eigenlijk ook alleen maar tegen mannelijke prikkers. En just my luck reageren er alleen maar vrouwen. Moet je eens opletten wat er gebeurt als ik sexueel getinte opmerkingen maak. Yep. Dan reageren alleen maar mannen. :moe:

Tomas
11-10-03, 11:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat Teutoonse aspect kwam na het crapuul-grapje: vandaar dat ik dacht dat je zat te dollen.

Hou toch eens rekening met het opleidingsniveau van anderen!

Jezus.

Dus nu je weet dat het geen grapje was, wat dan?



Over dat schoppen: iemand uit de buurt die boven de supermarkt woont, vertelde dat het regelmatig aan de orde was dat deze boys achter vermeende winkeldieven aanrenden om te schoppen en te slaan.
Ernstig he?
En dat terwijl ze hier juist aardige dames als ordehandhavers hebben rondlopen (ik kom er zelf regelmatig). Dat achter 'dieven' aanrennen doen deze jongens stiekem, aldus de directie. Dat geloof ik wel: ze zullen geen bonus krijgen als zijnde knokploeg.

OK.

Ik ben de relevantie kwijt.

000NobelPrizes
11-10-03, 11:37
Geplaatst door Tomas


Dus nu je weet dat het geen grapje was, wat dan?
oh, dan wordt het tijd om te lachen he? Haha. Bij deze.





Ik ben de relevantie kwijt.

Jij vraagt wat wij vinden dat 8 a 9 jongens een vrouw in elkaar slaan?

Ik vind dat helemaal geweldig. Waar wonen die gosers? Ik ga ze een fruitmandje brengen en hun voeten masseren.

Zagora
11-10-03, 12:29
Ik ben helemaal niet zo harteloos als jullie denken. Ik vroeg mij alleen af of al die krokodillentranen die men laat om Anja wel zo gemeend waren. Volgens mij is men in deze topic vooral bezig met zelffelicitaties en opzichtig vertoon van morele verontwaardiging. Over een week is ze allang weer vergeten.

lennart
11-10-03, 18:30
Geplaatst door Tomas
Ja dat snap ik dat je je ergert aan de etniciteit discussie.

Maar van zowel Lennart als Wizdom heb ik gelezen dat zij het verschil niet groot genoeg vinden tussen de AH zaak en deze zaak dat het opvalt.

Dat kan ik me niet herinneren... Dit wel:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1008521#post1008521



Geplaatst door Tomas
Als voor jou het uitdelen van een paar klappen aan een volwassen man hetzelfde is als met een groepje een vrouwtje schoppen en slaan tot de dood erop volgt, dan zal er toch iets anders met je aan de hand moeten zijn.


Geplaatst door Lennart
Weet jij veel hoeveel klappen er zijn uitgedeeld. Als ik het goed heb begrepen is ze weggejaagd door het winkelpersoneel en heeft ze iets later klappen gekregen. Een klap kan genoeg zijn.



Geplaatst door Tomas
Je bent het dus niet eens met het geschetste beeld dat het om een groepje zou gaan dat de vrouw heeft vermoord?


Geplaatst door Lennart
Ik heb gewoon de Volkskrant gelezen en daarin staat dat die jongens hebben gezegd dat ze die vrouw wel hebben achtervolgt en niet hebben mishandeld. Ik geloof nog altijd in onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Nu, vandaag heb ik gelezen, weer in de Volkskrant:



Uit de verklaringen die tot nu toe zijn afgegeven blijkt dat medewerkers van de supermarkt zagen dat Joos op maandagavond met een doorzichtige tas met daarin een blikje bier naar buiten liep. Twee of drie winkelmedewerkers achtervolgden haar naar buiten. Tegelijkertijd volgde een groep van vijf tot zes mannen die op dat moment niet in de winkel werkten.

Nadat Joos was staande gehouden, liet ze een kassabon voor het blikje bier zien. Een personeelslid bood de vrouw zijn excuses aan. Joos werd op dat moment door acht of negen personen omsingeld. Ze begon de overwegend Marokkaanse groep mannen uit te schelden met 'kutmarokkanen' of woorden van die strekking.

Een van de belagers gooide daarop een stoel in de richting van Joos, maar deze raakte haar niet. Volgens sommige verklaringen zou Joos de stoel hebben teruggegooid, maar ook daarbij werd niemand geraakt. De situatie escaleerde, en een van de belagers haalde Joos onderuit.

Volgens meerdere getuigen schopten vervolgens een of twee mannen ongeveer twee minuten lang op de vrouw in. De rest van de groep bleef om haar heen staan. Na de mishandeling liep de groep jongens lachend en joelend terug naar de supermarkt. Joos werd door de inmiddels gewaarschuwde politie opgevangen, en stierf later die avond.

Volgens de politie zijn de jongens die bij de mishandeling betrokken waren bekenden van elkaar, die vaker rond sluitingstijd bij de supermarkt rondhangen. Een deel van hen werkt wel bij het filiaal van Dirk van den Broek, een ander gedeelte niet. Met de aanhouding, donderdag, van de verdachte die heeft bekend te hebben geschopt, zitten nu zes mensen vast. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit. Op maandagochtend beslist justitie welke van de eerste vijf verdachten zullen worden voorgeleid.


Nu als dit waar is, dan zijn die 2 jongen schuldig aan doodslag, en de rest zijn er schuldig aan dat ze niet meteen hebben ingegrepen. Overigens dat schijnt niet strafbaar te zijn in Nederland, maar misschien in dit geval wel, omdat die jongens direct betrokken waren bij het creeeren van de situatie, maargoed dat was Anja Joos ook.

Ron Haleber
11-10-03, 18:37
Verslag van iemand die de jongens goed kent (copyright RON)


Het spijt mij maar er wordt hier weer eens naar welbelieven op los gespeculeerd... Er klopt maar heel erg weinige van en men trekt conclusies uit de hoge hoed...

Toevallig kent Ron veel mensen in Amsterdam iedereen kent Ron - vraag beheer...



Een oude heer van 78 die heel lang in Marokko woonde, doet in dit filiaal zijn boodschappen en vindt het altijd leuk als hij daar is om met die jongens grapjes te maken en wat arabisch te praten...

Hij vertelde mij wat er gebeurd is... De Marokkaanse jongens die daar werken deden hun werk of zaten achter de kassa...

Toen Joos naar buiten ging zijn een of twee haar gevolgd, hebben haar kassabon gecontroleerd en zich zelfs geexcuseerd... heel normaal dus.

Buiten staan altijd een stel andere jongens hen op te wachten tot ze na hun werk naar buiten komen... Deze kwamen in aggressieve aktie.

Joos is gestoord en kan nauwelijks verstaanbaar praten... Toen de jongens buiten op haar afkwamen vanwege de controle die ze zagen, begon ze "kutmarokkanen" te gillen - dat kon ze nog wel verstaanbaar uitbrengen. Daarop begon het handgemeen.

De politie arresteerde in eerste instantie ook de jongens achter de kassa...!

De Marokkaanse jongens die bij Dirk werken zijn keurige hardwerkende jongens en hen treft geen blaam...


Dit is een verslag van een Nederlander die die Marokkaanse jongens goed kent, ook bij hun naam...



Als Marokkaanse werkende jongens iets verkeerd doen, o.k. maar in dit geval dus niet!


Ron

lennart
11-10-03, 18:39
Ron: waarom heeft het winkelpersoneel die andere jongens niet weggestuurd of weet je dat niet?

Ron Haleber
11-10-03, 18:53
Geplaatst door lennart
Ron: waarom heeft het winkelpersoneel die andere jongens niet weggestuurd of weet je dat niet?

Ja dat is niet mogelijk... Je weet Marokkaantjes houden nu eenmaal van groepsvorming... En buiten stond altijd zo´n groepje hangjongeren.. Het is trouwens een groot plein.

De chef kan die jongens wel één of meer keren wegsturen, maar op zo´n groot plein komen ze toch weer terug! Er wonen in de Pijp nu eenmaal veel Marokkanen... Zelfs de beroemde auteur Fouad Laroui woont daar vlakbij.

Ron Haleber
11-10-03, 19:01
Geplaatst door Brie
Wel heel frappant dat ze uitgerekend dat woord nog wel verstaanbaar kan uitbrengen. :eek:

Ja Brie dat weet je, dat kunnen de junks bij jou in Rotterdam ook goed roepen.

Geloof je me niet, vraag het aan ons nageroepen Schaap!!!

Ron Haleber
11-10-03, 19:07
Geplaatst door Brie
Ik geloof dat je bij Schaap alleen terecht kunt met vragen over keldersletten. Maar hij doet vandaag toch al niet zo aardig tegen me, dus ik vraag het hem maar niet...

Dan is ons arme Schaap op straat zeker weer voor `kutmarokkaan`uitgemaakt... :eek:

Je weet daar kan ons Zwarte Schaap helemaal niet tegen en komt hij weer bij ons uitklagen :melk:

ieniemienie
11-10-03, 19:25
Die zijn niet goed opgevoed, denk ik.

papol
11-10-03, 21:50
Geplaatst door Ron Haleber
Ja dat is niet mogelijk... Je weet Marokkaantjes houden nu eenmaal van groepsvorming... En buiten stond altijd zo?n groepje hangjongeren.. Het is trouwens een groot plein.

De chef kan die jongens wel é©® of meer keren wegsturen, maar op zo?n groot plein komen ze toch weer terug! Er wonen in de Pijp nu eenmaal veel Marokkanen... Zelfs de beroemde auteur Fouad Laroui woont daar vlakbij.

Dat snap ik niet. Eerst stonden ze te wachten op de medewerkers (vrienden, bekenden??) en vervolgens zijn het hangjongeren die regelmatig weggejaagd worden !!

Gewoon moord indien je iemand die op de grond ligt blijft trappen, ook de juichende groepsleden. Deze 'personen' worden op geen enkele manier gehinderd door enige vorm van intelligentie.

En dat omstanders niets zeggen .... tsja, dan verwijs ik maar naar Venlo, zegt genoeg denk ik

Gr.P

observer
11-10-03, 23:01
enige pluspunt is dat ze mischien toch nog de daders kan straffen

ze had namelijk aids

en er heeft aardig wat bloed gespetterd

die stoere jongens zitten nu in cel

pas over 6 maanden weten ze het zeker

ik hoop dat ze het allemaal hebben

zou gerechtigheid zijn :maffia:

Ron Haleber
12-10-03, 09:32
Dirk van den Broek betuigt medeleven

Bron: Fok.nl - Telegraaf

In een officiële verklaring betuigt supermarktketen Dirk van den Broek medeleven met de nabestaanden van Anja Joos, de 43-jarige vrouw die maandagavond om het leven kwam na een confrontatie met personeel van een filiaal van de keten.

De directie van de onderneming laat weten dat er grote verslagenheid heerst onder haar medewerkers. Verder werd er nog eens gewezen op het beleid van de supermarkt: "bij constatering waarschuwen van de leidinggevende en aanhouding in het filiaal. Dus tot de deur en niet verder!" Het bedrijf hoopt dat de ware toedracht van het incident snel bekend wordt en rekent erop dat de onderste steen daarbij boven komt.

Vaker incidenten met personeel Dirk van den Broek

Op basis van gesprekken met buurtbewoners constateerde de politieke wijkpartij Zuid- en Pijpbelangen dat er vaker problemen waren met personeel van Dirk van den Broek. Zeker drie vermeende winkeldieven zouden afgelopen zomer in elkaar zijn geslagen door medewerkers. Bij die voorvallen werden de slachtoffers steeds door meerdere jongens geslagen en bloedend achtergelaten op straat.

De vijf personeelsleden die bij de mishandeling betrokken zouden zijn geweest, zijn inmiddels allemaal opgepakt. Of en wanneer de vijf worden voorgeleid aan de rechter-commissaris, is nog niet bekend. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie kan dat uiterlijk vrijdagochtend. Er is een oordeel van de rechter-commissaris nodig om de voorlopige hechtenis van de verdachten te kunnen verlengen met tien dagen.

Tomas
12-10-03, 10:01
Geplaatst door lennart
Overigens dat schijnt niet strafbaar te zijn in Nederland, maar misschien in dit geval wel, omdat die jongens direct betrokken waren bij het creeeren van de situatie, maargoed dat was Anja Joos ook.

En dit vind ik nou vreemd, Lennart.

Dan maar even los van het feit dat ik dus bovenaan heb staan: gij zult geen vrouwen slaane en dan gij zult geen zwakkeren in groepen aftuigen, vind jij ook nog dat het slachtoffer net zo schuldig is als de jongens die hebben staan aanmoedigen.

Dat kan best dat je dit zo vind, maar ik vraag mij af hoe algemeen deze norm is. Dat wil ik weten.

ieniemienie
12-10-03, 10:32
Degenen die de schuld hebben zijn degenen die de klappen hebben uitgedeeld.
Maar in zekere mate ook diegenen die het zagen(aankomen) maar niets gezegd hebben.In dit soort situaties is zwijgen ook dodelijk gevaarlijk.


Als ik iedereen moet doodmeppen die mij beledigd, kan ik elke week wel iemand een rotschop geven. Dat mag ik eventueel in mijzelf denken, maar niet doen.Ik heb geleerd van mijn ouders en andere mensen in mijn omgeving om tot 10 of z.n. tot 20 te tellen en me in te houden, omdat je conflicten als een beschaafd mens niet oplost met geweld.Als ik geweld gebruik, ben ik de schuldige (tenzij ik in levensgevaar ben, maar dat waren deze heren duidelijk niet)

Mensen moeten elkaar veel meer corrigeren. Dat begint al bij de opvoeding van kinderen, maar daar stopt het niet.

Te zeggen dat Anja mede schuldig is aan het creeëren van de situatie, is een gevaarlijke opmerking. Alsof dit goed te praten is. :wow:

Zwarte Schaap
12-10-03, 14:38
Geplaatst door Ron Haleber
Dan is ons arme Schaap op straat zeker weer voor `kutmarokkaan`uitgemaakt... :eek:

Je weet daar kan ons Zwarte Schaap helemaal niet tegen en komt hij weer bij ons uitklagen :melk:

Áls je ballen hebt mag je me in de desbetreffende discussies erop aanspreken waar ik zogenaamd klaag. Elke keer schijnheilig aan de kant leugenachtige nutteloze commentaar leveren of in prive mails, getuigt van een lafheid die er op wijst dat je niet op de man af de discussie met mij durft aan te gaan.

Maslov
12-10-03, 16:41
Zagorah schreef:


Ik ben helemaal niet zo harteloos als jullie denken. Ik vroeg mij alleen af of al die krokodillentranen die men laat om Anja wel zo gemeend waren. Volgens mij is men in deze topic vooral bezig met zelffelicitaties en opzichtig vertoon van morele verontwaardiging. Over een week is ze allang weer vergeten.

In principe heb je gelijk Zagora.
Evenals bij Driss, waar alle Marokkanen op diverse forums ook schreeuwden dat het een racistische moord was en allemaal dikke tranen huilden (zelfs een mars voor hem :stout: ), hoor je nu ook niets meer.
Het is maar net welke agenda iedereen individueel heeft.
En in het huidige klimaat heeft iedereen een dubbele agenda.

Ron Haleber
13-10-03, 07:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Áls je ballen hebt mag je me in de desbetreffende discussies erop aanspreken waar ik zogenaamd klaag. Elke keer schijnheilig aan de kant leugenachtige nutteloze commentaar leveren of in prive mails, getuigt van een lafheid die er op wijst dat je niet op de man af de discussie met mij durft aan te gaan.


Schaap, ik voer al meer dan een half jaar discussies op de man af met jou over jouw verongelijkt klagen over die arme Marokkanen..

Zo erg dat je er zelfs een topic over opende - de befaamde keldersletten - waar je bij de andere prikkers verhaal op probeerde te halen!


Niet enkel voor Brie en anderen ben jij het grote symbool van Slachtofferschap op Maroc.nl geworden, maar voor elke bezoeker die hier aanlegt - je bent ondertussen een nationale beroemdheid! De pers moet je toch nodig eens citeren!



Wees nu eens blij dat ik hierboven die Marokkanen van Dirk via een ooggetuige verdedig als hardwerkende kerels! Weer niet goed...

Zwarte Schaap
13-10-03, 13:59
Geplaatst door Ron Haleber
Schaap, ik voer al meer dan een half jaar discussies op de man af met jou over jouw verongelijkt klagen over die arme Marokkanen..
Dat is helemaal niet waar elke keer ontloop je mij en ga je vrijwel nooit in op mijn repliek.

Weet je wel wat de definitie van klagen is? Als je een beetje je best doet om het hier te volgen merk je dat ik vrijwel nooit klaag, maar dat ik altijd reageer op de klagende autochtonen die telkenmale over de cultuur en geloof van marokkanen klagen en/of belachtelijk maken. Dat heet discusseren, iets wat normaal is op een forum.


Zo erg dat je er zelfs een topic over opende - de befaamde keldersletten - waar je bij de andere prikkers verhaal op probeerde te halen! Wat was daar de reden van denk je ? Ik hou er niet van om een topic te verzieken door met jou over een discussie te bekvechten die allang voorbij is maar waar jij helaas niet durfde te reageren. In plaats daarvan blijf je als een zielige malloot leugens in elke topic te herhalen.

Uit respect voor die discussie heb ik maar een aparte topic geopend. Dus ga nu niet denken dat je zo belangrijk bent dat ik speciaal een topic voor jou geopend heb.


Niet enkel voor Brie en anderen ben jij het grote symbool van Slachtofferschap op Maroc.nl geworden, maar voor elke bezoeker die hier aanlegt - je bent ondertussen een nationale beroemdheid! De pers moet je toch nodig eens citeren! Te veel eer voor mij. Het is gewoon heel simpel, als je wat te vertellen hebt moet je me dat ter plekke duidelijk maken, dat geroddel en het elke keer het noemen van mijn naam met jouw leugens in topics die er totaal niet toe doen getuigt dat je achterbakse methodes op na houdt. Dat doe je al met veel andere prikkers.


Wees nu eens blij dat ik hierboven die Marokkanen van Dirk via een ooggetuige verdedig als hardwerkende kerels! Weer niet goed... Daarbij gebruik je leugens over mijn persoon. Ik heb je slinkse methodes lang genoeg getollereerd maar nu is het genoeg.