PDA

Bekijk Volledige Versie : Een grimmige sfeer in Nederland, vinden jullie ook niet.



Sawda
10-10-03, 20:25
De laatste tijd merk ik dat de sfeer in Nederland erg aan het veranderen is of anders gezegd gewoon veranderd is. Het gaat met name om moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.
Je hoeft maar naar het nieuws te luisteren en werkelijk er passeert geen dag dat het woord de Islam/moslims niet gebruikt wordt. Zodra wij dit benoemen worden we al snel monddood gemaakt, er wordt heel snel naar het woord slachtofferrol verwezen. Ik weiger mijn mond hierover te houden omdat het eenmaal een feit is dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden.

Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

mrz
10-10-03, 20:28
Grimmig? Zeg maar gerust crimineel zoals ik ervaar maar mensen zeggen ik leef in fantasiewereld nou da's dan te hopen lol. Maar ach. Karma back @ everyone eventually. :moe:

barfly
10-10-03, 20:31
Geplaatst door Sawda
De laatste tijd merk ik dat de sfeer in Nederland erg aan het veranderen is of anders gezegd gewoon veranderd is. Het gaat met name om moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.
Je hoeft maar naar het nieuws te luisteren en werkelijk er passeert geen dag dat het woord de Islam/moslims niet gebruikt wordt. Zodra wij dit benoemen worden we al snel monddood gemaakt, er wordt heel snel naar het woord slachtofferrol verwezen. Ik weiger mijn mond hierover te houden omdat het eenmaal een feit is dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden.

Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

Ik persoonlijk ervaar de sfeer in Nederland niet anders dan een jaar terug, ik zelf ben zonder aanziens des persoons altijd dezelfde mens (sjagerijnige zak, i know).
Ook onder vrienden en collegas zie ik niet de ontwikkeling van een negatief gevoel jegens moslims en Marokkanen in het bijzonder.
Maarja ik woon niet in een van de grote steden.

Waterval
10-10-03, 20:35
Mkawda....

barfly
10-10-03, 20:36
Geplaatst door Waterval
Mkawda....

Waseggiemenou?

Arvid
10-10-03, 20:36
Je moet ook niet in de Randstad wonen, veels te vol en hysterisch...

RinC
10-10-03, 20:36
Het heeft gewoon met slechte weer te maken. Mensen worden chagrijnig als er een buitje komt. In de zomer is het wat minder want dan zijn die buitenlanders op vakantie en kunnen Nederlanders opgelucht ademhalen :D

taouanza
10-10-03, 20:37
Heeft denk ik ook met de economie te maken.

Wizdom
10-10-03, 20:40
Het zijn alleen de rasechte ZIONISTEN a la Wilders die proberen die sfeer te kweken.... Ik merk er zelf niets van als ik met gewone Nederlanders omga... Sterker nog de meeste Nederlanders vinden de Israelische praktijken gewoon crimineel! Ze durven er vaak alleen niet vooruit te komen behalve wanneer het vertrouwelijk is....

Sawda
10-10-03, 20:47
Geplaatst door Waterval
Mkawda....


:haha:

Pas een beetje op je worden. M.a.w. je vindt de sfeer ook achter uitgaan.

Barfly:
Ik moet toegeven dat ik het ook goed met mijn collega's en medestudenten kan vinden. Ik heb nooit iets naars meegemaakt.

Zodra ik met mensen te maken krijg die ik niet ken dan is het op eens een ander verhaal. Ik word vaak heel boos aangekeken. De nederlanders (niet allemaal) hebben tegenwoordig geen blad meer voor hun kop, ze zeggen waar het op staat. Op zich vind ik het een goede eigenschap maar je gaat wel te ver als je anderen met je opmerking kwetst.
Wat ik ook wel eens meemaak als ik naar een winkel ga om wat te kopen dan word je gewoon genegeerd, terwijl ik aan de beurt ben, helpen ze gewoon de ander. Gelukkig ben ik wel zo bijdehand om daar wat van te zeggen maar waarom moet het op deze manier.
Dit zijn enkele voorbeelden van mijn ervaringen.

barfly
10-10-03, 20:53
Geplaatst door Sawda
:haha:

Pas een beetje op je worden. M.a.w. je vindt de sfeer ook achter uitgaan.

Barfly:
Ik moet toegeven dat ik het ook goed met mijn collega's en medestudenten kan vinden. Ik heb nooit iets naars meegemaakt.

Zodra ik met mensen te maken krijg die ik niet ken dan is het op eens een ander verhaal. Ik word vaak heel boos aangekeken. De nederlanders (niet allemaal) hebben tegenwoordig geen blad meer voor hun kop, ze zeggen waar het op staat. Op zich vind ik het een goede eigenschap maar je gaat wel te ver als je anderen met je opmerking kwetst.
Wat ik ook wel eens meemaak als ik naar een winkel ga om wat te kopen dan word je gewoon genegeerd, terwijl ik aan de beurt ben, helpen ze gewoon de ander. Gelukkig ben ik wel zo bijdehand om daar wat van te zeggen maar waarom moet het op deze manier.
Dit zijn enkele voorbeelden van mijn ervaringen.

Ik moet wel en beetje lachen als je zegt dat je met mensen die je niet kent de ervaring hebt dat ze geen blad meer voor de mond nemen. Mijn vrouw en ik heb hebben twee honden en laten deze natuurlijk vaak uit. En het is vooral mijn vrouw opgevallen dat mensen vaak opmerkingen maken, vaker dan vroeger :)
Owja, we hebben heel grote honden...

taouanza
10-10-03, 20:56
Geplaatst door barfly
Ik moet wel en beetje lachen als je zegt dat je met mensen die je niet kent de ervaring hebt dat ze geen blad meer voor de mond nemen. Mijn vrouw en ik heb hebben twee honden en laten deze natuurlijk vaak uit. En het is vooral mijn vrouw opgevallen dat mensen vaak opmerkingen maken, vaker dan vroeger :)
Owja, we hebben heel grote honden...

Durven ze dat dan?Ik maak nooit opmerkingen tegen mensen met grote honden. :schok:

Waterval
10-10-03, 20:58
Geplaatst door Sawda
:haha:

Pas een beetje op je worden. M.a.w. je vindt de sfeer ook achter uitgaan.




Dit bedoel ik dus... Ik zeg wat ik wil en hoe ik het wil, ga iemand anders beleren..
:zwaai:


ps: Heb de sfeer altijd Mkawda gevonden. Inderdaad is het zo dat het zomers minder is...

barfly
10-10-03, 20:58
Geplaatst door taouanza
Durven ze dat dan?Ik maak nooit opmerkingen tegen mensen met grote honden. :schok:

Het zijn meestal zelf honden bezitters maar dan met keffertjes ;)
Enne ik hoor nooit wat...

Si_Y
10-10-03, 21:05
Momenteel spreekt het de modale nederlander aan om slecht nieuws te horen over buitenlander. Dit weten de journalisten, dus doen ze hun best om geld te verdienen

Sawda
10-10-03, 21:05
Geplaatst door barfly
Ik moet wel en beetje lachen als je zegt dat je met mensen die je niet kent de ervaring hebt dat ze geen blad meer voor de mond nemen. Mijn vrouw en ik heb hebben twee honden en laten deze natuurlijk vaak uit. En het is vooral mijn vrouw opgevallen dat mensen vaak opmerkingen maken, vaker dan vroeger :)
Owja, we hebben heel grote honden...

Dit is mij inderdaad ook opgevallen.

btw: ik bedoel eigenlijk mond.

Simon
10-10-03, 21:09
Geplaatst door Sawda
Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

Nou heel verschillend. Ik had deze week de winterschilders aan het werk en ik heb mij bescheurd. Ze waren de hele dag aan het zingen, grappen maken, schreeuwen. Ze hadden de grootste lol en werkten hard tussen de buien door.
Toen ik van de week even op de fiets iets ging kopen kwam ik langs een kruispunt waar een vrouw per ongeluk wat te ver was opgereden. Een foutje maar verder niks ernstigs. Gaat zo'n vent volop op zijn claxon zitten. Daar kan ik heel kwaad om worden. Ik vind het zo agressief. Gewoon omdat iemand een foutje in het verkeer maakt.
En verder dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden: ja ik weet niet. Ze weten ook wel vaak negatief in de publiciteit te komen. Nu blijkt dat dat vrouwtje in de Dirk van de Broek wél had afgerekend en dus om niks is doodgemept. Al had ze niks betaald dan was het natuurlijk ook om niks geweest. Ik bedoel maar ... wie doet nu zoiets? Ik hoor dit soort dingen (te) vaak over Marokkanen. En moslims in het algemeen komen weer om heel andere redenen in de publiciteit.

Simon

supersaiyan3
10-10-03, 21:11
Assalaam moe3alaikoem,

Het is duidelijk, broeders en zusters, dat is Islam op het punt staat om aangevallen te worden.

Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud.

En Allah weet het beste.

taouanza
10-10-03, 21:18
Geplaatst door supersaiyan3
Assalaam moe3alaikoem,

Het is duidelijk, broeders en zusters, dat is Islam op het punt staat om aangevallen te worden.

Thawbaan overleverde dat de gezant vrede zij met hem gezegd heeft: 'De naties staan om het punt om jullie aan te vallen net zoals hongerigen een bord met eten aanvallen.' iemand vroeg de gezant: "Komt dat omdat wij in de minderheid zullen zijn gezant van God?" De gezant antwoorde: 'Wel nee! Jullie zullen met zijn velen zijn, Jullie zullen op uitschot van een vloeistof lijken. God zal de vrees uit de boezems van de ongelovigen wegnemen en God zal in jullie harten 'wahan' werpen.' Iemand vroeg de gezant vrede zij met hem: 'En wat betekent 'wahan', gezant van God?' De gezant antwoordde: 'wahan’ betekent: 'hechten aan het leven en verafschuwen van de dood'" overgeleverd door Abi Dawud.

En Allah weet het beste.


Maar beste broeder,vind je niet dat de grootste vijanden van de islam de moslims zelf zijn?

Wizdom
10-10-03, 21:24
Geplaatst door Simon
Nou heel verschillend. Ik had deze week de winterschilders aan het werk en ik heb mij bescheurd. Ze waren de hele dag aan het zingen, grappen maken, schreeuwen. Ze hadden de grootste lol en werkten hard tussen de buien door.
Toen ik van de week even op de fiets iets ging kopen kwam ik langs een kruispunt waar een vrouw per ongeluk wat te ver was opgereden. Een foutje maar verder niks ernstigs. Gaat zo'n vent volop op zijn claxon zitten. Daar kan ik heel kwaad om worden. Ik vind het zo agressief. Gewoon omdat iemand een foutje in het verkeer maakt.
En verder dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden: ja ik weet niet. Ze weten ook wel vaak negatief in de publiciteit te komen. Nu blijkt dat dat vrouwtje in de Dirk van de Broek wél had afgerekend en dus om niks is doodgemept. Al had ze niks betaald dan was het natuurlijk ook om niks geweest. Ik bedoel maar ... wie doet nu zoiets? Ik hoor dit soort dingen (te) vaak over Marokkanen. En moslims in het algemeen komen weer om heel andere redenen in de publiciteit.

Simon

Weet je wat het is. In heel Nederland gebeuren op een dag heel veel dingen die niet door de beugel kunnen. Het gaat vaak om het accent wat gelegd wordt. Deze wordt niet gelegd door de daad maar door de media. Het vreemde was en is nog steeds dat toen er in de Albert Heijn zaak grof geweld werd gebruikt het een heldendaad betrof en deze keer is het een criminele daad. Wel vreemd omdat in beide gevallen geweld is gebruikt na diefstal (dat is het principe in deze zaak). Nu bij het ene geval de dood tot gevolg heeft gehad en bij de andere niet (wat ook gebeurd had kunnen zijn, immers dit soort geweld is niet controleerbaar) word er een hoop heisa gemaakt.

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom er zoveel aandacht voor de zaak is. Komt het door de dodelijke afloop of omdat er Marrokanen en Nederlanders bij betrokken zijn geweest. Want het waren meen ik wel meer dan 5 mensen wat eigenlijk ook zot is om iemand te overmeesteren.

Mijn vraag is waarom houdt men het niet gewoon op ontolereerbaar geweld en is men niet gewoon consequent in dit soort zaken en vanwaar die drang tot stigmatisering.

Is men bang dat de Marrokaanse gemeenschap anders te veel aandacht zou vestigen op de criminele activiteiten van Israel in het Midden-Oosten en moet hun invloed met dit soort stigmatisering worden geneutraliseerd. Is dit het middel tegen het Lobbyen voor de Palestijnen tegen de Terreur van Israel.

Sawda
10-10-03, 21:25
Geplaatst door taouanza
Maar beste broeder,vind je niet dat de grootste vijanden van de islam de moslims zelf zijn?

Taouanza, ik denk het niet. Dit beeld wordt juist gecreëerd.

lennart
10-10-03, 21:27
Geplaatst door Sawda
Taouanza, ik denk het niet. Dit beeld wordt juist gecreëerd.

Ik kan er ook niets anders van maken.

Neem nu eerwraak. Opeens pakken alle media er mee uit, maar ik weet zeker dat dit al jaren een probleem is, met name in de Turkse gemeenschap. Ik bedoel, waarom juist nu?

Wizdom
10-10-03, 21:31
Geplaatst door lennart
Ik kan er ook niets anders van maken.

Neem nu eerwraak. Opeens pakken alle media er mee uit, maar ik weet zeker dat dit al jaren een probleem is, met name in de Turkse gemeenschap. Ik bedoel, waarom juist nu?

Het heeft volgens mij te maken met de symphatie van de Marrokanen voor de Palestijnse zaak. Het is allemaal begonnen met een Joden herdenkings demonstratie in Amsterdam die uit de hand is gelopen en waar een Marrokaan heeft opgeroepen om ook de Palestijnen te gedenken in hun huidig leiden. Dit heeft kwaad bloed gezet bij een aantal lieden die veel invloed hebben in de media.... Ik weet zeker dat het hier mee heeft te maken!

Sawda
10-10-03, 21:42
Geplaatst door lennart
Ik kan er ook niets anders van maken.

Neem nu eerwraak. Opeens pakken alle media er mee uit, maar ik weet zeker dat dit al jaren een probleem is, met name in de Turkse gemeenschap. Ik bedoel, waarom juist nu?

Gisteren plaatste jij een artikel waar ik eigenlijk erg van opkeek en jij ook denk ik. Dat artikel ging over hoe je moslima's kan verleiden. In Nederland was dit ter sprake gebracht in een sexblad maar ook in Noorwegen. En nu vraag ik mij af of dit onderwerp ook in andere europese landen is verschenen. Stel dat dit zo is dan ga ik ervan uit dat dit een europese "media-aanpak" is. Wat zou hier nou de achterliggende reden van zijn?

Ik kom ook op andere websites en ik lees dat veel moslims in europese landen worden gestigmatiseerd in de media. En dit is zeker niet toeval maar een bewuste strategie.

lennart
10-10-03, 21:50
Geplaatst door Sawda
Stel dat dit zo is dan ga ik ervan uit dat dit een europese "media-aanpak" is. Wat zou hier nou de achterliggende reden van zijn?


Sja, Ik denk, dat het iets te maken heeft met de strategie om de Judeo-Christelijke wereld tegen de Islamistische wereld uit te spelen, Clash of Civilizations, Israel, en de boodschap lijkt te zijn aanpassen of opdonderen.

Maar de meeste mensen vinden dat ik een hysterisch wereldbeeld heb :)

taouanza
10-10-03, 21:52
Geplaatst door Sawda
Taouanza, ik denk het niet. Dit beeld wordt juist gecreëerd.

Nou ik ken geen enkel islamitisch land dat de mensenrechten respecteert.En dan heb ik het nog niet over de verhoudingen van Marokkanen onderling.

Wizdom
10-10-03, 21:57
Geplaatst door taouanza
Nou ik ken geen enkel islamitisch land dat de mensenrechten respecteert.En dan heb ik het nog niet over de verhoudingen van Marokkanen onderling.

Maar daar klagen ze niet over. Ze klagen over de hoofdoekjes en de ventjes op de hoek van de straat en over Moskeeen.

Die ventjes op de hoek van de straat die zitten te niksen kan ik nog meekomen maar de rest hebben ze geen moer mee te maken.

observer
10-10-03, 21:58
Het vreemde was en is nog steeds dat toen er in de Albert Heijn zaak grof geweld werd gebruikt het een heldendaad betrof en deze keer is het een criminele daad. Wel vreemd omdat in beide gevallen geweld is gebruikt na diefstal (dat is het principe in deze zaak). Nu bij het ene geval de dood tot gevolg heeft gehad en bij de andere niet (wat ook gebeurd had kunnen zijn, immers dit soort geweld is niet controleerbaar) word er een hoop heisa gemaakt.

als het zo zou zijn dan zijn er genoeg verschillen groep tegen 1 vrouw vs 2 man tegen 1(met mes)

maar inmiddels zijn de laatste feiten dat het helemaal niets met de supermarkt te maken had

dat de medewerkers haar gevraagd hadden en zij bon had laten zien en de medewerkers hebben zich verontschuldigd

de daders zijn een groepje jongeren die er om heen stonden waar ze ruzie mee kreeg. De jongeren in deze groep waren van marokkaanse afkomst, dat en andere gevallen zoals khalid uit venlo hebben er voor gezorgd dat de marokkanen een slechte naam hebben

de kranten kunnen niets schrijven als er niet iemand is die het doodschoppen doet

taouanza
10-10-03, 22:00
Geplaatst door Wizdom
Maar daar klagen ze niet over. Ze klagen over de hoofdoekjes en de ventjes op de hoek van de straat en over Moskeeen.

Die ventjes op de hoek van de straat die zitten te niksen kan ik nog meekomen maar de rest hebben ze geen moer mee te maken.


Maar het zou de moslims sieren daarwel over te klagen en ook wat aan doen.Als je het zelf niet doet,doet een ander het en das minder.

Simon
10-10-03, 22:05
Geplaatst door Wizdom
[B]Het vreemde was en is nog steeds dat toen er in de Albert Heijn zaak grof geweld werd gebruikt het een heldendaad betrof en deze keer is het een criminele daad. Wel vreemd omdat in beide gevallen geweld is gebruikt na diefstal (dat is het principe in deze zaak). Nu bij het ene geval de dood tot gevolg heeft gehad en bij de andere niet (wat ook gebeurd had kunnen zijn, immers dit soort geweld is niet controleerbaar) word er een hoop heisa gemaakt.

Ja dat vind ik nu eigenlijk wel logisch. De dood is nu eenmaal onomkeerbaar. Het is niet niks iemand het leven te benemen en echt wat anders dan iemand een gekneusde rib slaan.


Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom er zoveel aandacht voor de zaak is. Komt het door de dodelijke afloop of omdat er Marrokanen en Nederlanders bij betrokken zijn geweest. Want het waren meen ik wel meer dan 5 mensen wat eigenlijk ook zot is om iemand te overmeesteren.

Niet duidelijk? Ja dan mankeer je wat. 5 tot 8 gasten die een iel vrouwtje doodschoppen en jij snapt niet dat er zoveel aandacht voor is?


Mijn vraag is waarom houdt men het niet gewoon op ontolereerbaar geweld en is men niet gewoon consequent in dit soort zaken en vanwaar die drang tot stigmatisering.

Er is in deze zaak helemaal geen sprake geweest van stigmatisering.


Is men bang dat de Marrokaanse gemeenschap anders te veel aandacht zou vestigen op de criminele activiteiten van Israel in het Midden-Oosten en moet hun invloed met dit soort stigmatisering worden geneutraliseerd. Is dit het middel tegen het Lobbyen voor de Palestijnen tegen de Terreur van Israel.

Nee hè, moet iedere bijdrage van een Marokkaan nu altijd eindigen met een betoog over Israel?

Simon

Wizdom
10-10-03, 22:08
Geplaatst door taouanza
Maar het zou de moslims sieren daarwel over te klagen en ook wat aan doen.Als je het zelf niet doet,doet een ander het en das minder.

Dat is niet waar. Waarom dacht je dat er zoveel politiek gevangenen zitten in dat soort landen. Het zijn vaak de Moslims die deze kritiek uiten. Heb jij wel eens een krant gelezen die het voor deze mensen opneemt. Nee! Omdat ze Moslims zijn. Dat is het nou juist... Het is het Moslim zijn dat aan ze vreet... Deze mensen worden gewoon doodgezwegen. Letterlijk en figuurlijk. En dacht je dat de media dat niet weet. Natuurlijk weten ze dat... maar de media zal een "Abbasi Madani" nooit een Nobel Prijs uitreiken puur en alleen omdat hij een Moslim is.

Simon
10-10-03, 22:14
Geplaatst door Wizdom
... maar de media zal een "Abbasi Madani" nooit een Nobel Prijs uitreiken puur en alleen omdat hij een Moslim is.

Pfff en dat zeg je op de dag dat een moslim de Nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen !!!

Simon

taouanza
10-10-03, 22:15
Geplaatst door Wizdom
Dat is niet waar. Waarom dacht je dat er zoveel politiek gevangenen zitten in dat soort landen. Het zijn vaak de Moslims die deze kritiek uiten. Heb jij wel eens een krant gelezen die het voor deze mensen opneemt. Nee! Omdat ze Moslims zijn. Dat is het nou juist... Het is het Moslim zijn dat aan ze vreet... Deze mensen worden gewoon doodgezwegen. Letterlijk en figuurlijk. En dacht je dat de media dat niet weet. Natuurlijk weten ze dat... maar de media zal een "Abbasi Madani" nooit een Nobel Prijs uitreiken puur en alleen omdat hij een Moslim is.


Maar ze worden ook doodgezwegen door de marokkanen zelf.Men maakt zich meer druk om de Palestijnse kwestie dan de mensenrechtensituatie in marokko of de criminaliteit en verwaarlozing van het gezin in Nederland.
Dat de westerse media lak heeft aan de moslims is mij wel duidelijk moslims zijn alleen interessant voor de kijkcijfers meer niet.Maar wat doen moslims zelf om dit te veranderen?Niet veranderen voor de media maar voor je zelf als gemeenschap.

Wizdom
10-10-03, 22:24
Geplaatst door Simon
Pfff en dat zeg je op de dag dat een moslim de Nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen !!!

Simon

Iemand die in Iran leeft en alleen kritiek heeft zul je bedoelen.

barfly
10-10-03, 22:28
Geplaatst door taouanza
Maar beste broeder,vind je niet dat de grootste vijanden van de islam de moslims zelf zijn?

Ik denk dat de echte ijanden van de moslims niet de moslims zijn nee. Ik denk dat in sommige culturen geweld meer geaccepteerd is als in anderen.
Zo had je in den migratie beginne, Italianen, Portugezen en Spanjaarden. En prompt, die stonden met hun "zuidelijke karakter" bekend als messentrekkers. Nu zie je ze niet meer terug.

Daarna kwamen de Turken en die passen zich makkelijk aan (ook moslim) nagenoeg geen problemen.

Straks heb je de Polen en andere oost-europeanen, kan je lachen! Met een beetje goede zin zullen die de Marokkanen verdrijven van hun slechte naam Insch'Allah :)

NEXT?!

Wizdom
10-10-03, 22:30
Geplaatst door taouanza
Maar ze worden ook doodgezwegen door de marokkanen zelf.Men maakt zich meer druk om de Palestijnse kwestie dan de mensenrechtensituatie in marokko of de criminaliteit en verwaarlozing van het gezin in Nederland.
Dat de westerse media lak heeft aan de moslims is mij wel duidelijk moslims zijn alleen interessant voor de kijkcijfers meer niet.Maar wat doen moslims zelf om dit te veranderen?Niet veranderen voor de media maar voor je zelf als gemeenschap.

Beste Touanza. In Algerije heb je een Islamitische volksbewging gehad die dat probeerde te toen. Ze waren zo succesvol dat ze de verkiezingen op een vreedzame en eerlijke wijze hadden gewonnen. Weet je wat daarna gebeurd is. De Fransen hebben de Algerijnse millitaire dictatoriale en misdadige kliek gesteund met tanks en helicopters en hebben ze de wapens gegeven om dood en verderf te zaaien. Vervolgens hebben ze met hun verderfelijke media leugens verspreid over jawel je raad het al "terroristische bendes" die zogenaamd de oorzaak zijn..... Ach ik hoef je niets te vertellen... het is altijd weer hetzelfde.... als het niet op een schone manier lukt dan maar op de vuile manier. En daar horen leugens, stigmatisering en vervorming van de werkelijkheid bij... Tot nu toe nog gelukt maar eens zal de leugen ontmaskerd worden.

Sawda
10-10-03, 22:30
Geplaatst door taouanza
Maar ze worden ook doodgezwegen door de marokkanen zelf.Men maakt zich meer druk om de Palestijnse kwestie dan de mensenrechtensituatie in marokko of de criminaliteit en verwaarlozing van het gezin in Nederland.
Dat de westerse media lak heeft aan de moslims is mij wel duidelijk moslims zijn alleen interessant voor de kijkcijfers meer niet.Maar wat doen moslims zelf om dit te veranderen?Niet veranderen voor de media maar voor je zelf als gemeenschap.

Ik ben het met je eens dat Marokkanen ook een verantwoordelijkheid dragen voor hun mede-Marokkanen. Helaas doen wij dit weinig. En als dat blijft doorgaan dan voorzie ik het ergste.
Marokkanen moeten zich beter organiseren. Er moeten diverse soorten groepen komen die Marokkanen op allerlei onderwerpen kunnen adviseren en helpen.
Alhamdoelilah, zie je beetje bij beetje dat er groepen worden gevormd. Zo ken ik een marokkaanse vrouwengroep die één keer in de week bijelkaar komt. Deze groep richt zich op de opvoeding van kinderen. Deze vrouw die advies geeft doet dit vrijwillig en ik moet zeggen dat ik dit een goede zaak vind.

barfly
10-10-03, 22:34
Geplaatst door Sawda
Gisteren plaatste jij een artikel waar ik eigenlijk erg van opkeek en jij ook denk ik. Dat artikel ging over hoe je moslima's kan verleiden. In Nederland was dit ter sprake gebracht in een sexblad maar ook in Noorwegen. En nu vraag ik mij af of dit onderwerp ook in andere europese landen is verschenen. Stel dat dit zo is dan ga ik ervan uit dat dit een europese "media-aanpak" is. Wat zou hier nou de achterliggende reden van zijn?

Ik kom ook op andere websites en ik lees dat veel moslims in europese landen worden gestigmatiseerd in de media. En dit is zeker niet toeval maar een bewuste strategie.

Je kunt het beter vergelijken met een steen in een plas water, de kringen verspreiden zich nagenoeg over de hele plas.
Cultuur is iets dat een begin en oorsprong heeft. Net als die steen en als men in Nederland een steen in de plas gooit zal Tjechië er wellicht over berichtgeven...
Of dat goed of slecht is, is een andere vraag.

observer
10-10-03, 23:00
Geplaatst door Simon
Pfff en dat zeg je op de dag dat een moslim de Nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen !!!

Simon 1 die voor dat de bebaarde fanatici in iran de macht overnamen een rechter was.Maar dat niet meer mocht zijn omdat volgens deze zich, korangeleerden noemende, leiders van de islamitische staat dat een baan was, waar de vrouw niet geschikt voor was

sindsdien vecht ze voor vrijheid gelijke rechten en democratie

daarom heeft ze de nobelprijs gekregen niet voorhet feit dat ze moslima is

er zullen vast wel aardig wat van die baardapen daar pissig zijn dat een vrouw die (ongetwijfeld verwerpelijke westerse) prijs gekregen hebben

barfly
10-10-03, 23:04
Geplaatst door observer
1 die voor dat de bebaarde fanatici in iran de macht overnamen een rechter was.Maar dat niet meer mocht zijn omdat volgens deze zich, korangeleerden noemende, leiders van de islamitische staat dat een baan was, waar de vrouw niet geschikt voor was

sindsdien vecht ze voor vrijheid gelijke rechten en democratie

daarom heeft ze de nobelprijs gekregen niet voorhet feit dat ze moslima is

er zullen vast wel aardig wat van die baardapen daar pissig zijn dat een vrouw die (ongetwijfeld verwerpelijke westerse) prijs gekregen hebben

houzee, Shirin Ebadi !

:)

Zagora
10-10-03, 23:12
Geplaatst door taouanza
Maar ze worden ook doodgezwegen door de marokkanen zelf.Men maakt zich meer druk om de Palestijnse kwestie dan de mensenrechtensituatie in marokko of de criminaliteit en verwaarlozing van het gezin in Nederland.
Dat de westerse media lak heeft aan de moslims is mij wel duidelijk moslims zijn alleen interessant voor de kijkcijfers meer niet.Maar wat doen moslims zelf om dit te veranderen?Niet veranderen voor de media maar voor je zelf als gemeenschap.

Ik ben blij om dit ook een keer van een ander te lezen.

Wizdom
10-10-03, 23:13
Geplaatst door aQua
Hoi Sawda

Ik kan hierin helemaal meekomen. Aan de andere kant is de sfeer zoals ik die op straat ervaar niet zo heel anders dan anders. Denigrerende opmerkingen maak ik niet zo vaak mee, wanneer dit wel het geval is, is het meestal van een asociaal ogende persoon dat zich i.m.o. op deze manier wil laten vergelden.
Nee, mijn grootste irritatie bron zijn vooral de kranten en tv. Het beeld dat gecreëerd kan makkelijk greep krijgen op mensen die een blanco beeld hadden/hebben van Marokkanen. Zelfs ik als Marokkaanse krijg het idee dat out there er een hele grote groep Marokkanen is waar ik op geen enkele manier mee in aanraking zou willen komen. Laat staan wat deze berichtgeving doet met Jan Modaal...

Op een gegeven moment kom je op het punt de media te gaan zien als grote vijand. Zelfs al vind er dan nog een delict gepleegd door een Marokkaan plaats, dan vrees je de consequenties hiervan voor de Marokkaanse gemeenschap meer dan dat je de impact van het delict ansich betreurt. Je krijgt de kans hier niet voor, men spreekt je aan op je gemeenschappelijke Marokkaanse achtergrond i.p.v. op je gevoelens als persoon.

Dat weten ze ook wel... Dat is de reden ook waarom ze het doen... Ze willen de Marrokanen collectief pakken om hun sympathie voor de Palestijnen...

observer
10-10-03, 23:17
dat het soms opgeklopt wordt is waar echter zonder incidenten geen krantenkoppen

gezien het feit dat toch regelmatig (ook hier) de nadruk gelegd wordt op het "marokkaan"zijn ipv nederlander dan moet je ook niet raar opkijken dat als er iets gebeurd men zegt he een marokaan ipv een nederlander
wat niet betekend overigens dat ze jou op de daden van een ander moeten aanspreken

Wizdom
10-10-03, 23:18
Geplaatst door aQua
hoe bedoel je, wat weten ze?

Ze weten dat het stigmatiseren een negatief effect heeft op Marrokanen daarom doen ze het ook...

Zagora
10-10-03, 23:18
Geplaatst door Sawda
De laatste tijd merk ik dat de sfeer in Nederland erg aan het veranderen is of anders gezegd gewoon veranderd is. Het gaat met name om moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.
Je hoeft maar naar het nieuws te luisteren en werkelijk er passeert geen dag dat het woord de Islam/moslims niet gebruikt wordt. Zodra wij dit benoemen worden we al snel monddood gemaakt, er wordt heel snel naar het woord slachtofferrol verwezen. Ik weiger mijn mond hierover te houden omdat het eenmaal een feit is dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden.

Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

Je belicht het nogal eenzijdig, lijkt mij. Wat ik mis is de shit die een groep Marokkanen/moslims veroorzaken.

papol
10-10-03, 23:19
Natuurlijk is de algemene sfeer grimmiger geworden. En hoe zou dat nou komen?

Eigenlijk alles wat genoemd word kan (nadrukkelijk KAN) een rol spelen.

Stigmatiseren is daar een van, en dan vooral het roepen dat de Islam, Marokkanen of wat of wie dan ook gestigmatiseerd word. Nee hoor, niet de hand in eigen boezem doch vooral anderen, zoals domme Europeanen de schuld geven. Of dat niet het grootste stigma aller tijden is, anderen de schuld geven.

Koop een fiets en ga fietsen, kun je niet fietsen koop een step en ga steppen, of koop een schop en gebruik je tomeloze energie om een gat te graven. Laat anderen met rust en loop niet in de weg.

Gr.P

Wizdom
10-10-03, 23:21
Geplaatst door papol
Natuurlijk is de algemene sfeer grimmiger geworden. En hoe zou dat nou komen?

Eigenlijk alles wat genoemd word kan (nadrukkelijk KAN) een rol spelen.

Stigmatiseren is daar een van, en dan vooral het roepen dat de Islam, Marokkanen of wat of wie dan ook gestigmatiseerd word. Nee hoor, niet de hand in eigen boezem doch vooral anderen, zoals domme Europeanen de schuld geven. Of dat niet het grootste stigma aller tijden is, anderen de schuld geven.

Koop een fiets en ga fietsen, kun je niet fietsen koop een step en ga steppen, of koop een schop en gebruik je tomeloze energie om een gat te graven. Laat anderen met rust en loop niet in de weg.

Gr.P

Wat een onzin. Wat heeft stigmatisering nou voor nut anders dan escalatie. Steek je hand eens in eigen boezem. Of is escalatie het doel...?

papol
10-10-03, 23:28
Geplaatst door Wizdom
Wat een onzin. Wat heeft stigmatisering nou voor nut anders dan escalatie. Steek je hand eens in eigen boezem. Of is escalatie het doel...?


Tsja Wizdom, toch aangesproken dus.

Leven in een maatschappij is bijzonder moeilijk en kost verdomde veel energie om niemand tegen het hoofd te stoten. Terug naar oertijden met kleine gemeenschappen, zou het tij kunnen keren. Helaas voor ons hebben zeer verre voorouderen besloten dichter bij elkaar te gaan wonen en te leven. Laten we er het beste van maken en zowel figuurlijk als letterlijk niet tegen elkaars schenen te schoppen.

Respect begint met uw vijanden lief te hebben.

gr. P

barfly
10-10-03, 23:34
Geplaatst door papol
Natuurlijk is de algemene sfeer grimmiger geworden. En hoe zou dat nou komen?

Eigenlijk alles wat genoemd word kan (nadrukkelijk KAN) een rol spelen.

Stigmatiseren is daar een van, en dan vooral het roepen dat de Islam, Marokkanen of wat of wie dan ook gestigmatiseerd word. Nee hoor, niet de hand in eigen boezem doch vooral anderen, zoals domme Europeanen de schuld geven. Of dat niet het grootste stigma aller tijden is, anderen de schuld geven.

Koop een fiets en ga fietsen, kun je niet fietsen koop een step en ga steppen, of koop een schop en gebruik je tomeloze energie om een gat te graven. Laat anderen met rust en loop niet in de weg.

Gr.P

Dit is duidelijk jongens, en nou ophouwe! en nie in de weg lopeh! :corcky:

i love israel
10-10-03, 23:58
wizdom het feit alleen dat jij zegt jodenherdenking geeft al aan dat je je niet wenst aan te passen aan de nederlandse gebruiken.

het gaat hier niet om een jdoenherdenking, het gaat hier om een algemene herdenking van ALLE slachtoffers van WOII. dus nederlanders, zigeuners, homofielen, geestelijk gehandicapten en joden.

dat dat al niet gerespecteerd word geeft wel een beetje de toon aan van hoe er over nederland gedacht word door bepaalde groepen.

verder vraag jij iemand hand in eigen boezem te steken. wizdom, begin daar zelf eens mee. verwijzen naar de problemen in het MO is een ongeloofelijk zwaktebod.

begin eens te erkennen dat er een groep marokkanen hier is die de boel verziekt voor de rest. pas als die erkenning er is van marokkaanse zijde is er een opening gemaakt om er iets aan te gaan doen.

en stel jezelf dan ook eens de vraag waarom er zoveel problemen zijn met marokkanen en niet met chinezen enz enz.

Pixelshade
11-10-03, 00:38
Geplaatst door i love israel
wizdom het feit alleen dat jij zegt jodenherdenking geeft al aan dat je je niet wenst aan te passen aan de nederlandse gebruiken.

het gaat hier niet om een jdoenherdenking, het gaat hier om een algemene herdenking van ALLE slachtoffers van WOII. dus nederlanders, zigeuners, homofielen, geestelijk gehandicapten en joden.

dat dat al niet gerespecteerd word geeft wel een beetje de toon aan van hoe er over nederland gedacht word door bepaalde groepen.

verder vraag jij iemand hand in eigen boezem te steken. wizdom, begin daar zelf eens mee. verwijzen naar de problemen in het MO is een ongeloofelijk zwaktebod.

begin eens te erkennen dat er een groep marokkanen hier is die de boel verziekt voor de rest. pas als die erkenning er is van marokkaanse zijde is er een opening gemaakt om er iets aan te gaan doen.

en stel jezelf dan ook eens de vraag waarom er zoveel problemen zijn met marokkanen en niet met chinezen enz enz.

zo je dienstplicht gehad in die kakkerlakkenstaat en weer teruggekropen naar je hol?

Qwertyno
11-10-03, 01:27
"begin eens te erkennen dat er een groep marokkanen hier is die de boel verziekt voor de rest. pas als die erkenning er is van marokkaanse zijde is er een opening gemaakt om er iets aan te gaan doen"

Wat doen we met het feit dat er een groep israeliers is die het verziekt voor de joden in het algemeen.

Gaan we dan ook joden ook in het algemeen stigmatiseren, netzoals we dit doen bij moslims?
Nee natuurlijk niet, wij hebben een beetje schuldgevoel over de holocaust.

En wat doen we met het feit dat er een groep antilianen zijn die het verzieken voor de rest van de antilianen?

Gaan we deze antilianen ook zo stigmatiseren zoals dit het geval is bij moslims en marokkanen?

Nee natuurlijk niet, wij hebben een beetje schuld gevoel over ons slaven business daar.

Het moet duidelijk zijn dat er in de media met meerdere maten gemeten wordt.

Als dit zo doorgaat worden straks nog sommige mensen 'gedwongen' een dagboek op zolder te schrijven. .....

Maar er is grote hoop dat het niet zo ver komt. Immers veel mensen hier noemen zich, beschaafd, rechtvaardig, democratisch, vredeliefend en enzz..

i love israel
11-10-03, 09:07
Wat doen we met het feit dat er een groep israeliers is die het verziekt voor de joden in het algemeen.

ben jij nou zo dom of doe je alleen maar zo?

voor jou speciaal zal ik het nog een keer uitleggen.

joden die in israel wonen wonen niet in nederland. snap je dat nog?
marokkanen die hier rottigheid trappen wonen wel in nederland. snap je dat ook?


En wat doen we met het feit dat er een groep antilianen zijn die het verzieken voor de rest van de antilianen?

het grote verschil is dat de antilianen niet ontkennenwat er aan de hand is.


Maar er is grote hoop dat het niet zo ver komt. Immers veel mensen hier noemen zich, beschaafd, rechtvaardig, democratisch, vredeliefend en enzz..

vraag me af of jij bij die groep hoort....

taouanza
11-10-03, 09:15
Geplaatst door Wizdom
Beste Touanza. In Algerije heb je een Islamitische volksbewging gehad die dat probeerde te toen. Ze waren zo succesvol dat ze de verkiezingen op een vreedzame en eerlijke wijze hadden gewonnen. Weet je wat daarna gebeurd is. De Fransen hebben de Algerijnse millitaire dictatoriale en misdadige kliek gesteund met tanks en helicopters en hebben ze de wapens gegeven om dood en verderf te zaaien. Vervolgens hebben ze met hun verderfelijke media leugens verspreid over jawel je raad het al "terroristische bendes" die zogenaamd de oorzaak zijn..... Ach ik hoef je niets te vertellen... het is altijd weer hetzelfde.... als het niet op een schone manier lukt dan maar op de vuile manier. En daar horen leugens, stigmatisering en vervorming van de werkelijkheid bij... Tot nu toe nog gelukt maar eens zal de leugen ontmaskerd worden.


Ja de situatie in Algerije is mij bekend.Maar ook daar waren het niet de Fransen die de Algerijnen afslachten maar andere Algerijnen.Er waren dus moslims bereid hun eigen landgenoten af te slachten. Ze hadden ook nee kunnen zeggen.

taouanza
11-10-03, 09:22
Geplaatst door barfly
Ik denk dat de echte ijanden van de moslims niet de moslims zijn nee. Ik denk dat in sommige culturen geweld meer geaccepteerd is als in anderen.
Zo had je in den migratie beginne, Italianen, Portugezen en Spanjaarden. En prompt, die stonden met hun "zuidelijke karakter" bekend als messentrekkers. Nu zie je ze niet meer terug.

Daarna kwamen de Turken en die passen zich makkelijk aan (ook moslim) nagenoeg geen problemen.

Straks heb je de Polen en andere oost-europeanen, kan je lachen! Met een beetje goede zin zullen die de Marokkanen verdrijven van hun slechte naam Insch'Allah :)

NEXT?!

Geweld is nergens geaccepteerd bij normale mensen,uitschot heb je overal.
En bij de Turken zijn er genoeg onzichtbare problemen die nu ff niet interessant zijn aangezien antillianen de volgende trend zijn.Zeker over criminaliteit gesproken;Marokkanen en Antillianen zijn de kleine visjes en Turken horen bij de groep van grote vissen.
En dan hebben we nog de Eerwraak.

Tomas
11-10-03, 09:49
Geplaatst door Zagora
Ik ben blij om dit ook een keer van een ander te lezen.

Ja, inderdaad...

En dat voor een vmbo-er? :duim:

taouanza
11-10-03, 09:51
Geplaatst door Tomas
Ja, inderdaad...

En dat voor een vmbo-er? :duim:


:strik:

Simon
11-10-03, 10:04
Geplaatst door Wizdom
Iemand die in Iran leeft en alleen kritiek heeft zul je bedoelen.

:haha: oh en kritiek hebben dat mag ook niet vanuit jouw moderne visie op de Islam? Ja en in Iran leven is inderdaad een doodzonde. Ik begrijp je :confused:

Simon

000NobelPrizes
11-10-03, 10:09
Is deze thread een pleidooi om voortaan een heleboel zaken te gaan verzwijgen en in de doofpot te stoppen zodat iedereen kan doen alsof er niks aan de hand is?
Merkwaardige denktrant. Het zijn juist de media die de vinger aan de pols houden. Een onwijs banaal voorbeeld, maar wel erg actueel: Mabel Wisse Smit en muisje met de lange staart, is dus 'geopenbaard' via media, die wat journalistiek graafwerk hebben verricht waaruit bleek dat het meiske dingen heeft verzwegen die ze niet had moeten verzwijgen. Watergate, ook zo'n stervoorbeeld. Hoge salarissen voor topmanagers. Bouwfraude. Dat ook mocro's en moslims niet vrij zijn van zonde, is jammer maar helaas.

taouanza
11-10-03, 10:14
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Is deze thread een pleidooi om voortaan een heleboel zaken te gaan verzwijgen en in de doofpot te stoppen zodat iedereen kan doen alsof er niks aan de hand is?
Merkwaardige denktrant. Het zijn juist de media die de vinger aan de pols houden. Een onwijs banaal voorbeeld, maar wel erg actueel: Mabel Wisse Smit en muisje met de lange staart, is dus 'geopenbaard' via media, die wat journalistiek graafwerk hebben verricht waaruit bleek dat het meiske dingen heeft verzwegen die ze niet had moeten verzwijgen. Watergate, ook zo'n stervoorbeeld. Hoge salarissen voor topmanagers. Bouwfraude. Dat ook mocro's en moslims niet vrij zijn van zonde, is jammer maar helaas.

Vind je jij ook dan dat bouwfraude en foute kennissen etnisch bepaalt is?

000NobelPrizes
11-10-03, 10:28
Geplaatst door taouanza
Vind je jij ook dan dat bouwfraude en foute kennissen etnisch bepaalt is?
Ik hoor jou nog wel als een voetballer met mocro-roots in het Nederlandse team een beslissende goal scoort. Is ie dan ook opeens Hollander, of mag dan de afkomst wel vermeld worden?

taouanza
11-10-03, 10:31
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik hoor jou nog wel als een voetballer met mocro-roots in het Nederlandse team een beslissende goal scoort. Is ie dan ook opeens Hollander, of mag dan de afkomst wel vermeld worden?


Nee dat is altijd automatisch een Nederlander,toch?
Oranje enzo.:moe:

000NobelPrizes
11-10-03, 10:34
Geplaatst door taouanza
Nee dat is altijd automatisch een Nederlander,toch?
Oranje enzo.:moe:
Je snapt het weer eens niet, dus ik zal het uitleggen.

Als iemand met Marokkaanse roots iets goeds presteert en daarmee in het nieuws komt, wordt er nooit moeilijk gedaan over de afkomst: integendeel. Is het nieuws negatief, dan zijn de rapen gaar.

De oplossing lijkt me simpel. Meer goeie prestaties, dan krijg je vanzelf positiever berichtgeving.

taouanza
11-10-03, 10:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je snapt het weer eens niet, dus ik zal het uitleggen.

Als iemand met Marokkaanse roots iets goeds presteert en daarmee in het nieuws komt, wordt er nooit moeilijk gedaan over de afkomst: integendeel. Is het nieuws negatief, dan zijn de rapen gaar.

De oplossing lijkt me simpel. Meer goeie prestaties, dan krijg je vanzelf positiever berichtgeving.


nee want goede prestaties worden geleverd door 'nederlanders' en slechte prestaties door 'marokkanen' dus die vlieger gaat niet op.
Volgens mij begrijp jij het niet.

000NobelPrizes
11-10-03, 10:41
Geplaatst door taouanza
nee want goede prestaties worden geleverd door 'nederlanders' en slechte prestaties door 'marokkanen' dus die vlieger gaat niet op.
Volgens mij begrijp jij het niet.

Oh. Dus bouwfraudeeurs zijn ook mocro's? En die voetbalhooligans zijn ook? Enzovoorts.
Ik snap dat gejengel niet over dat roots-gezeur. De krant valt elke dag dik op mijn matje van de toestanden overal, en als er ergens een beriggie over foute mocro's tussenstaat wordt er gejankt om een grimmige sfeer.

taouanza
11-10-03, 10:43
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh. Dus bouwfraudeeurs zijn ook mocro's? En die voetbalhooligans zijn ook? Enzovoorts.
Ik snap dat gejengel niet over dat roots-gezeur. De krant valt elke dag dik op mijn matje van de toestanden overal, en als er ergens een beriggie over foute mocro's tussenstaat wordt er gejankt om een grimmige sfeer.


Die je geeft zelf toe dat Marokkanen wel meevallen.

Met de verkeerde been uit bed gestapt? :zozo:

Qwertyno
11-10-03, 12:22
I love Israel.

"joden die in israel wonen wonen niet in nederland. snap je dat nog?
marokkanen die hier rottigheid trappen wonen wel in nederland. snap je dat ook?"

Je hebt pech gehad. Ik denk dat jij de domme bent.
Want.
De moslims in afganistan wonen niet in nederland. Snap je dat nog?
De joden in Israel wonen niet in nederland....

Dus het is een goed voorbeeld van mij en je hebt het mis.

Verder wat zijn DE antilianen die erkennen en wat zijn DE marokkanen die niet erkennen?

Zagora
11-10-03, 12:32
Geplaatst door Tomas
Ja, inderdaad...

En dat voor een vmbo-er? :duim:

Hé, het zijn ook mensen. Ze hebben recht op leven enzo.

Wizdom
11-10-03, 12:36
Geplaatst door Zagora
Hé, het zijn ook mensen. Ze hebben recht op leven enzo.

Volgens mij heb jij last van GROOTHEIDSWAANZIN met je VMBO praat... Alsof die mensen niet kunnen redeneren.... Ik vind het gewoon een gebrek aan respect voor mensen.

000NobelPrizes
11-10-03, 12:51
Geplaatst door Wizdom
Volgens mij heb jij last van GROOTHEIDSWAANZIN met je VMBO praat... Alsof die mensen niet kunnen redeneren.... Ik vind het gewoon een gebrek aan respect voor mensen.

Met al dat bidden is je gevoel voor humor wel zo'n beetje in rook opgegaan, no?

Si_Y
11-10-03, 15:37
Geplaatst door taouanza
Geweld is nergens geaccepteerd bij normale mensen,uitschot heb je overal.
En bij de Turken zijn er genoeg onzichtbare problemen die nu ff niet interessant zijn aangezien antillianen de volgende trend zijn.Zeker over criminaliteit gesproken;Marokkanen en Antillianen zijn de kleine visjes en Turken horen bij de groep van grote vissen.
En dan hebben we nog de Eerwraak.

Kenner van het wereldje?

i love israel
11-10-03, 16:02
Qwertyno


De moslims in afganistan wonen niet in nederland. Snap je dat nog?

ja so? trappen die rottigheid hier in nederland?


De joden in Israel wonen niet in nederland....

kost het je nou moeite om zo dom uit de hoek te komen of gaat het vanzelf?

ik zou je willen aanraden mijn eerste stukje nog eens te lezen. en kijk dan eens of je het dan misschien wel snapt. zo niet dan is er vast wel iemand in de buurt die slimmer is dan jij en die het je wil uitleggen.

Zwarte Schaap
11-10-03, 16:03
Geplaatst door Sawda
De laatste tijd merk ik dat de sfeer in Nederland erg aan het veranderen is of anders gezegd gewoon veranderd is. Het gaat met name om moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.
Je hoeft maar naar het nieuws te luisteren en werkelijk er passeert geen dag dat het woord de Islam/moslims niet gebruikt wordt. Zodra wij dit benoemen worden we al snel monddood gemaakt, er wordt heel snel naar het woord slachtofferrol verwezen. Ik weiger mijn mond hierover te houden omdat het eenmaal een feit is dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden.

Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

Dit is al veel langer aan de gang. Ik neem als begindatum de internationale liberale van begin jaren 90 in oostenrijk. Hier hebben de liberalen (Bolkensteins acties kwamen niet zomaar uit de lucht vallen, de hoofdoekjes werden overal in europa verboden..etc) besloten om na de val van het communisme de Islam en de moslims bovenaan hun lijstje te zetten.

In 1995 zei Navo-secretaris Willy Claes vormt het islamitisch fundamentalisme een even grote bedreiging voor het Westen als het communisme van weleer.

Si_Y
11-10-03, 16:41
Geplaatst door Brie
Je hebt gelijk met je constatering dat Marokkanen/moslims veel negatief in het nieuws komen, maar daar wil ik wel gelijk aan toevoegen dat ze dit in veel gevallen volledig aan zichzelf te danken hebben. Wel enorm zonde natuurlijk voor de grote groep beschaafde Marokkanen/moslims die ook walgen van de "k-marokkaantjes", maar wel worden aangekeken op hun wangedrag. Stigmatisering is een onvermijdelijk gevolg van dit alles.

Of het nu het voetballen met rouwkransen, het terroriseren van treinen, bioscopen of strandtenthouders is, haatpreken in moskeeën, een protestmars tegen een agent die een messentrekker doodschoot, eerwraak, of het onmogelijk maken van onderwijs over de Tweede Wereldoorlog, het is gewoon allemaal gebeurd!

Om professor Smalhout nog maar eens te citeren:

Is er bijvoorbeeld ooit een probleem geweest met de hier verblijvende 30.000 Spanjaarden, de 400.000 Indonediërs of de meer dan 12.000 Grieken? Is er ooit een dodenherdenking verstoord door de 25.000 immigranten uit Iran? Is er ooit één jood gediscrimineerd door de meer dan 50.000 Chinezen, een bevolkingsgroep die hier al bijna 100 jaar woont?

Iedereen weet dat het karakterloze politici en zweverige ethici jarenlang op de grond van verknipte ideeën de wandaden van de criminele, fanatieke, onontwikkelde en fundamentalistische groepen hebben gedoogd. En iedereen weet ook dat die ontspoorde groepen vooral worden aangetroffen bij Marokkanen, Antillianen en Turken.

Feitelijk vallen veel van deze incidenten inderdaad niet eens de betrokkenen zelf aan te rekenen, maar eerder de overheid die jarenlang veel te laks is geweest en door haar eindeloze gedoogbeleid en veel te vrijblijvende integratiebeleid bij sommige mensen de indruk heeft gewekt dat alles kan in Nederland en niets moet.


Op de Indonesiers na zijn het allemaal hele kleine groepen mensen. De evt. overlast is dan te verwaarlozen. Wat de indonesiers betreft, ik heb altijd gedacht dat de molukkers hierbij hoorden. Die jongens hebben ook voor genoeg problemen gezorgd in het verleden.

Wizdom
11-10-03, 16:42
Geplaatst door Brie
Je hebt gelijk met je constatering dat Marokkanen/moslims veel negatief in het nieuws komen, maar daar wil ik wel gelijk aan toevoegen dat ze dit in veel gevallen volledig aan zichzelf te danken hebben. Wel enorm zonde natuurlijk voor de grote groep beschaafde Marokkanen/moslims die ook walgen van de "k-marokkaantjes", maar wel worden aangekeken op hun wangedrag. Stigmatisering is een onvermijdelijk gevolg van dit alles.

Of het nu het voetballen met rouwkransen, het terroriseren van treinen, bioscopen of strandtenthouders is, haatpreken in moskeeën, een protestmars tegen een agent die een messentrekker doodschoot, eerwraak, of het onmogelijk maken van onderwijs over de Tweede Wereldoorlog, het is gewoon allemaal gebeurd!

Om professor Smalhout nog maar eens te citeren:

Is er bijvoorbeeld ooit een probleem geweest met de hier verblijvende 30.000 Spanjaarden, de 400.000 Indonediërs of de meer dan 12.000 Grieken? Is er ooit een dodenherdenking verstoord door de 25.000 immigranten uit Iran? Is er ooit één jood gediscrimineerd door de meer dan 50.000 Chinezen, een bevolkingsgroep die hier al bijna 100 jaar woont?

Iedereen weet dat het karakterloze politici en zweverige ethici jarenlang op de grond van verknipte ideeën de wandaden van de criminele, fanatieke, onontwikkelde en fundamentalistische groepen hebben gedoogd. En iedereen weet ook dat die ontspoorde groepen vooral worden aangetroffen bij Marokkanen, Antillianen en Turken.

Feitelijk vallen veel van deze incidenten inderdaad niet eens de betrokkenen zelf aan te rekenen, maar eerder de overheid die jarenlang veel te laks is geweest en door haar eindeloze gedoogbeleid en veel te vrijblijvende integratiebeleid bij sommige mensen de indruk heeft gewekt dat alles kan in Nederland en niets moet.

Kun je niet een veel objectiever partij bij halen dan Professor Smalhout?
Smalhout is zelf Jood en zal ongetwijfeld sympathie hebben voor de ZIONISTISCHE zaak...

Het is trouwens niets nieuws onder de zon. Deze problemen bestonden ook VOOR DE HETZE, dus dat was niet de aanleiding voor de HEKSENJACHT. Bedenk maar eens iets beters.

Wizdom
11-10-03, 16:51
Geplaatst door Brie
Trouwens, wat jij heksenjacht noemt, noem ik eerder het verdwijnen van taboes. Uit politiek correctheid werden al deze gebeurtenissen lange tijd met de mantel der liefde bedekt, maar die tijd is echt voorbij, getuige Oudkerk die zelfs kinderbijslag wil inhouden bij antisemitische Marokkanen.

Spelen met woorden is leuk, maar neem van mij aan dat het een heksenjacht is. Taboes gaan niet gepaard met dreigementen en vergaande maatregelen zoals het korten op kinderbijslag, het sluiten van Moskeeen en het verbieden van hoofdoekjes. Conlusie is dat het gewoon een heksenjacht is.

000NobelPrizes
11-10-03, 17:02
Geplaatst door Wizdom
Spelen met woorden is leuk, maar neem van mij aan dat het een heksenjacht is. Taboes gaan niet gepaard met dreigementen en vergaande maatregelen zoals het korten op kinderbijslag, het sluiten van Moskeeen en het verbieden van hoofdoekjes. Conlusie is dat het gewoon een heksenjacht is.

Heksenjacht maar liefst. Wat een pathos!

De agressieve jongens in de schoollokalen zijn voor geen enkele rede vatbaar, alles is al geprobeerd. Wellicht dat het helpt om een financiele sanctie te treffen. Ik hoop het voor hen, want voor zulke teksten en handelingen worden mensen normaliter in de bajes gesmeten.
Moskeeen mogen volgens de wet niet gesloten worden. Wel worden soms stiekem imams weggestuurd omdat ze de moskeegangers ophitsen tot haat tegen niet- of andersgelovigen, homo's en vrouwen.
Verbod hoofddoekjes? Ik zie ze overal.

lennart
11-10-03, 17:25
Is er bijvoorbeeld ooit een probleem geweest met de hier verblijvende 30.000 Spanjaarden

De baskische afscheidingsbeweging ETA is en was actief in Nederland en hebben hier misdaden begaan in naam van die strijd.


de 400.000 Indonediërs

De molukkers, die in deze groep vallen, hebben meen ik hier een tijdje nog treinen gekaapt.


of de meer dan 12.000 Grieken?


Is er ooit één jood gediscrimineerd door de meer dan 50.000 Chinezen, een bevolkingsgroep die hier al bijna 100 jaar woont?

Nee, maar er is gisteren nog wel een chinese topcrimineel omgelegd en ik meen enkele maanden geleden nog een verhaal te herinneren over de Chinese slangenkoppen die hier in Nederland zeer actief zijn, in vanalles en nog wat, met name in de mensensmokkel.


Smalkop kijkt ook niet veel verder dan zijn neus lang is.

lennart
11-10-03, 17:29
Geplaatst door i love israel
wizdom het feit alleen dat jij zegt jodenherdenking geeft al aan dat je je niet wenst aan te passen aan de nederlandse gebruiken.

het gaat hier niet om een jdoenherdenking, het gaat hier om een algemene herdenking van ALLE slachtoffers van WOII. dus nederlanders, zigeuners, homofielen, geestelijk gehandicapten en joden.

dat dat al niet gerespecteerd word geeft wel een beetje de toon aan van hoe er over nederland gedacht word door bepaalde groepen.

verder vraag jij iemand hand in eigen boezem te steken. wizdom, begin daar zelf eens mee. verwijzen naar de problemen in het MO is een ongeloofelijk zwaktebod.

begin eens te erkennen dat er een groep marokkanen hier is die de boel verziekt voor de rest. pas als die erkenning er is van marokkaanse zijde is er een opening gemaakt om er iets aan te gaan doen.

en stel jezelf dan ook eens de vraag waarom er zoveel problemen zijn met marokkanen en niet met chinezen enz enz.

De Joden moeten gewoon opkomen voor de Islamistisch medeburger in plaats van zich lijnrecht achter Sharon op te stellen, dat zou pas respect genereren.

Qwertyno
11-10-03, 21:38
Heyy Israel liefhebebber.

Ik ga je het nog een keer duidelijk maken, dit heb ik gezegd:

""""Wat doen we met het feit dat er een groep israeliers is die het verziekt voor de joden in het algemeen?
Gaan we dan ook joden ook in het algemeen stigmatiseren, netzoals we dit doen bij moslims? Nee natuurlijk niet, wij hebben een beetje schuldgevoel over de holocaust.

En wat doen we met het feit dat er een groep antilianen zijn die het verzieken voor de rest van de antilianen?
Gaan we deze antilianen ook zo stigmatiseren zoals dit het geval is bij moslims en marokkanen?
Nee natuurlijk niet, wij hebben een beetje schuld gevoel over ons slaven business daar.

Het moet duidelijk zijn dat er in de media met meerdere maten gemeten wordt.

Als dit zo doorgaat worden straks nog sommige mensen 'gedwongen' een dagboek op zolder te schrijven. .....
Maar er is grote hoop dat het niet zo ver komt. Immers veel mensen hier noemen zich, beschaafd, rechtvaardig, democratisch, vredeliefend en enzz..""""

Jij antwoordde:
"""ben jij nou zo dom of doe je alleen maar zo?
voor jou speciaal zal ik het nog een keer uitleggen.
joden die in israel wonen wonen niet in nederland. snap je dat nog?
marokkanen die hier rottigheid trappen wonen wel in nederland. snap je dat ook?""""
en
"het grote verschil is dat de antilianen niet ontkennenwat er aan de hand is"

Israel lover,
De Islam wordt hier in nederland gestigmatiseerd doordat er bijvoorbeeld een groep als de Taliban bestaat.
Deze groep woont hier toch niet? Net zoals de Israeliers hier niet wonen.
Logisch toch.

Er wonen hier wel marokkanen maar dat heeft zogenaamd meer te maken met de stigmatisering van de marokkanen.

En verder stel je dat antilianen niet ontkennen wat er aan de hand is. en geef je hiermee aan dat marokkanen wel ontkennen.

hahha

Wie ontkent wat niet? en wat ontkent wat wel?
Wie zijn DE antilianen en wie zijn DE marokkanen?

papol
11-10-03, 22:26
De heksenjacht uit een ver verleden was ingegeven door de inquisitie, een stel domme katholieken die schimmen najoegen. Het ging slechts om geruchten, het aantal SLO is veel minder dan men zou vermoeden, eerder een honderdtal of minder, zeker geen duizenden, en dat voor heel Europa.

De huidige sfeer word echter niet bepaald door schimmen doch door incidenten van buitensporig geweld die gebaseerd zijn op feiten. Helaas is de tijd van incidenten voorbij en vind geweld sctructureel plaats.

Een zeer kwalijke zaak. Meer blauw op straat is een uitkomst, dus begin maar vast de lantaarnpalen blauw te schilderen !! :wohaa:

Gr.P

~Panthera~
11-10-03, 22:58
Grimmig sfeertje ? Hmm...merk ik geen f.uck van hier in mijn buurt gelukkig. :D

Orakel
11-10-03, 23:10
Geplaatst door Sawda
De laatste tijd merk ik dat de sfeer in Nederland erg aan het veranderen is of anders gezegd gewoon veranderd is. Het gaat met name om moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.
Je hoeft maar naar het nieuws te luisteren en werkelijk er passeert geen dag dat het woord de Islam/moslims niet gebruikt wordt. Zodra wij dit benoemen worden we al snel monddood gemaakt, er wordt heel snel naar het woord slachtofferrol verwezen. Ik weiger mijn mond hierover te houden omdat het eenmaal een feit is dat moslims/marokkanen gestigmatiseerd worden.

Hiermee wil ik een taboe doorbreken omtrent dit onderwerp door hierover met anderen van gedachten te wisselen.

Hoe ervaren jullie de sfeer in Nederland?

Ik heb de sfeer ook lange tijd als grimmig ervaren, maar als ik es goed om me heen kijk in mijn directe omgeving, dan heb ik er geen last van. Vrienden, kennissen, collega's, nooit een onvertogen woord van gehoord.
Het nieuws komt me wel m'n strot uit en dan met name die broodschrijvers zoals Ebru en Elphimenco. Zelfs een Gerrit Komrij of Theo van Gogh maakt het niet zo bont als deze culturele parasieten.

De sfeer was hier op het pb ook wel es verziekt doordat de een na de andere nieuwe prikker hier verhaal meende te kunnen halen over wantoestanden die zich in NL voordeden. Het scheelde niet veel of er zou er 1-tje komen drammen over de vele vertragingen van de NS.

Ben erg benieuwd wat deze storm achterlaat als ie over een jaar of 2 is gaan liggen.

Puk
12-10-03, 00:51
Geplaatst door ~Panthera~
Grimmig sfeertje ? Hmm...merk ik geen f.uck van hier in mijn buurt gelukkig. :D

Nee... hier ook alles rustig.
Iedereen is gelukkig en tevreden.