PDA

Bekijk Volledige Versie : Door engelsen gecreerde Ahmadyya voorman heeft buik vol van anti-islamisme



Zwarte Schaap
11-10-03, 19:35
Moslimvoorman heeft buik vol van anti-islamisme

DEN HAAG (ANP) - Als de anti-islamistische stemming in de samenleving voortduurt, zullen moslimorganisaties ophouden met investeren in een dialoog met de omringende maatschappij. Dat zei voorzitter Mahawat Khan van de ahmadiyya-moslims zaterdag tijdens een bijeenkomst in Den Haag.

Er is volgens hem in Nederland een klimaat ontstaan waarbij moslims van alle problemen de schuld krijgen. ,,Straks is de filevorming op de A4 ook nog de schuld van de moslims'', aldus Mahawat Khan. ,,De moslims zijn daardoor murw gebeukt. Ook ik heb er genoeg van. Ik weiger mijn achterban nog op te roepen om ordelijk in dialoog te gaan met de samenleving.''

De ahmadiyya is een islamitische hervormingsbeweging die in Pakistan is gesticht door Mirza Ghoelam Ahmad (1835-1908). In Nederland heeft ze haar aanhang vooral onder hindoestaanse Surinamers. Veel soennitische Surinaamse moslims beschouwen ahmadi's niet als moslims, omdat die niet geloven dat Mohammed de laatste profeet was maar ook Ahmad als een profeet zien.

Lahore-groep

De ahmadiyya, met naar eigen zeggen ongeveer 10.000 aanhangers, behoort tot de zogeheten Lahore-groep, die de stichter niet als een profeet maar als een groot vernieuwer beschouwt.

Mahawat Khan viel onder anderen VVD-Tweede-Kamerlid Wilders aan, die heeft gepleit voor sluiting van extremistische moskeeën. ,,Hij weet heel goed dat het hier om een kleine minderheid gaat. Hij en andere populistische politici vergiftigen de samenleving met zulke uitspraken. Straks komt de geest uit de fles.'' Mahawat Khan benadrukte dat de islam geen sta-in-de-weg is voor de deelname van moslims aan de Nederlandse samenleving.

Geactualiseerd om 17.34 uur

ZbaqZbaq
11-10-03, 19:40
Die Ahmaddya hebben tenminste wel de moed om om zich uit te spreken. Zou ik ook graag zien van andere Moskeen.

Marocaantje
11-10-03, 20:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die Ahmaddya hebben tenminste wel de moed om om zich uit te spreken. Zou ik ook graag zien van andere Moskeen.

Het is heel goed van hun dat ze de moed hebben om zich uit te spreken!

Maar Zwarte Schaap..noem ze aub gèèn moslims...want als je hoort wat ze zeggen en wat ze denken
dan denk ik dat je snel van mening zal veranderen!!

Als het moet kan ik hier gerust een paar dingen zetten wat niet overeenkomt met de ware zuivere Islam.

En wat zelfs in strijd gaat met de Islam! !

Zwarte Schaap
11-10-03, 20:44
Geplaatst door Marocaantje
Het is heel goed van hun dat ze de moed hebben om zich uit te spreken!

Maar Zwarte Schaap..noem ze aub gèèn moslims...want als je hoort wat ze zeggen en wat ze denken
dan denk ik dat je snel van mening zal veranderen!!

Als het moet kan ik hier gerust een paar dingen zetten wat niet overeenkomt met de ware zuivere Islam.

En wat zelfs in strijd gaat met de Islam! !

Daarom heb ik meteen in de titel vermeld dat het door de engelsen gecreerd is.

freya
11-10-03, 20:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die Ahmaddya hebben tenminste wel de moed om om zich uit te spreken. Zou ik ook graag zien van andere Moskeen.

Vandaag was er een open dag van de Arrachmane moskee in Amsterdam. (die ene die Wilders zo graag wil sluiten)
Daar waren alle buurtbewoners welkom om het hele gebouw van kelder tot zolder te bekijken. En ze zijn van plan om dat na de ramadan nog een te herhalen. Geen officiele verklaring dus, maar een gebaar naar de buurt om te laten zien dat ze zich niet van de maatschappij afsluiten.

Dat vond ik ook een goeie aktie.

Zwarte Schaap
11-10-03, 21:17
Geplaatst door freya
Vandaag was er een open dag van de Arrachmane moskee in Amsterdam. (die ene die Wilders zo graag wil sluiten)
Daar waren alle buurtbewoners welkom om het hele gebouw van kelder tot zolder te bekijken. En ze zijn van plan om dat na de ramadan nog een te herhalen. Geen officiele verklaring dus, maar een gebaar naar de buurt om te laten zien dat ze zich niet van de maatschappij afsluiten.

Dat vond ik ook een goeie aktie.

Niet te veel op onderzoek uitgaan jij ! Ik zou er niet raar van opkijken als je binnenkort een moslimfundamentalist ervan gaat worden.

freya
12-10-03, 08:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet te veel op onderzoek uitgaan jij ! Ik zou er niet raar van opkijken als je binnenkort een moslimfundamentalist ervan gaat worden.

Dream on!

Ik heb m'n eigen geloof en ben daar heel tevreden mee :ego:

Marsipulami
12-10-03, 22:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom heb ik meteen in de titel vermeld dat het door de engelsen gecreerd is.


Leg dat eens uit ? Op welke manier hebben de Ahmadiyya's iets met Engelsen te maken ?

Maslov
12-10-03, 22:29
Als de anti-islamistische stemming in de samenleving voortduurt, zullen moslimorganisaties ophouden met investeren in een dialoog met de omringende maatschappij. Dat zei voorzitter Mahawat Khan van de ahmadiyya-moslims zaterdag tijdens een bijeenkomst in Den Haag.

Wat weerhoudt de "omliggende" maatschappij dan om zich totaal niets meer aan te trekken van deze organisatie, en daar grote schoonmaak te houden?

Zwarte Schaap
12-10-03, 22:30
Geplaatst door Marsipulami
Leg dat eens uit ? Op welke manier hebben de Ahmadiyya's iets met Engelsen te maken ?

Ergens diep in mijn geheugen meen ik te weten dat de ahmadia door de engelsen zijn misbruikt als oppositie om de islamitische gebieden te pacificeren. De stichter (lees spion) van de engelsen heeft zichzelf in zijn enthousiasme zelfs de profetenrol aangemeten.

De grootste moskee van europa (in engeland) is trouwens van de ahmadiasekte.

Marsipulami
12-10-03, 22:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ergens diep in mijn geheugen meen ik te weten dat de ahmadia door de engelsen zijn misbruikt als oppositie om de islamitische gebieden te pacificeren. De stichter (lees spion) van de engelsen heeft zichzelf in zijn enthousiasme zelfs de profetenrol aangemeten.

De grootste moskee van europa (in engeland) is trouwens van de ahmadiasekte.

Aha. Nou, wat ik er van gelezen heb klinkt wel sympathiek in autochtoonse oren. Ik dacht dat ze een instrument waren om het westen te bekeren. Maar zoals jij het stelt is het andersom. Nogal ingewikkeld allemaal.

Hier is een site die ik net uit mijn pc gegoogeld heb.

http://www.moslim.org/index.htm

Maslov
12-10-03, 23:21
De inspanning tot dialoog komt op dit moment (sprekend vanuit een algemeenheid) vanuit 1 kant, de Moslim kant.

Ja aQua dat is ook de bedoeling lijkt mij.
Als iemand beschuldigd wordt, dient die partij zich verdedigen en zijn/haar onschuld bewijzen.

Zwarte Schaap
12-10-03, 23:38
Geplaatst door Maslov
Ja aQua dat is ook de bedoeling lijkt mij.
Als iemand beschuldigd wordt, dient die partij zich verdedigen en zijn/haar onschuld bewijzen.

Dat is de omgekeerde wereld. Iemand die beschulidgt moet bewijzen leveren.

Het onrechtvaardige is dat de aanklager in al deze zaken ook de rechter is.

Dit is een teken van de achteruitgang/verval van de westerse cultuur.

Maslov
12-10-03, 23:43
Zwart Schaap, volgen mij moet jij het Nederlands recht nog eens bestuderen!

Zwarte Schaap
12-10-03, 23:58
Geplaatst door Maslov
Zwart Schaap, volgen mij moet jij het Nederlands recht nog eens bestuderen!

Waarom?

Zo stellen mensenrechten bijvoorbeeld dat een verdachte wordt geacht onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is, ongeacht de eventueel lage komaf van de verdachte en ongeacht hoe duidelijk zijn schuld lijkt vast te staan. Zoals ieder van ons is de verdachte een mens die met waardigheid en respect behandeld dient te worden.

Maslov
13-10-03, 00:02
Als er een wet/regel is dat men niet gemaskerd in een rechtszaal mag verschijnen, dan dient die wet/regel opgevolgd te worden.

Zwarte Schaap
13-10-03, 00:13
Geplaatst door Maslov
Als er een wet/regel is dat men niet gemaskerd in een rechtszaal mag verschijnen, dan dient die wet/regel opgevolgd te worden.

Wetten zijn er niet zomaar? Als zo een wet zou bestaan dan beoogt het iets anders dan niqaabdragende moslima uit de rechtbank te houden. Als je van zo een wet gebruik zou maken dan is dat misbruik van de beoogde doel van zo een wet. Overigens hadden de 2 rechercheurs bij de IRT-enquete geen helmen op bij de ondervragingen? Hier tilde men niet zo zwaar aan de gezichtsuitdrukkingen.

We moeten wetten maken die de rechtbank voor iedereen toegangkelijk maken. Zo zorgen we dat onze rechtbanken nog meer gelijkheid tot stand brengen zodat het recht nog geloofwaardiger wordt en door nog meer mensen ondersteund wordt.

Puk
13-10-03, 01:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wetten zijn er niet zomaar? Als zo een wet zou bestaan dan beoogt het iets anders dan niqaabdragende moslima uit de rechtbank te houden. Als je van zo een wet gebruik zou maken dan is dat misbruik van de beoogde doel van zo een wet. Overigens hadden de 2 rechercheurs bij de IRT-enquete geen helmen op bij de ondervragingen? Hier tilde men niet zo zwaar aan de gezichtsuitdrukkingen.

We moeten wetten maken die de rechtbank voor iedereen toegangkelijk maken. Zo zorgen we dat onze rechtbanken nog meer gelijkheid tot stand brengen zodat het recht nog geloofwaardiger wordt en door nog meer mensen ondersteund wordt.

Zal allemaal wel.

Wat zou jij er van vinden als je in de rechtbank een rechter voor je had die verkleed was als 1 banaan?