PDA

Bekijk Volledige Versie : Brand verwoest grote Marokkaanse markt



sadeeQ
11-10-03, 20:30
Zaterdag 11 Oktober 2003 Rotterdams Dagblad

Brand verwoest grote Marokkaanse markt

Rotterdam - De grote Marokkaanse markt op het Noordplein in Rotterdam is gisteravond grotendeels door brand verwoest. Waarschijnlijk hebben baldadige jongetjes het vuur aangestoken. Getuigen zagen hen weghollen, vlak nadat bij een van de met plastic overdekte tentjes brand uitbrak. Acht van de 21 kramen brandden uit.

De markt Village du Maroc, met etenstentjes, handgemaakte spullen en andere specialiteiten uit Marokko, werd tien dagen geleden geopend door de Marokkaanse minister van Ambachten M. Khalifa. De 'Village' stond eerder al in Utrecht. Gisteren was het op het Noordplein de laatste dag, de standhouders zouden net beginnen in te pakken, om morgen in Amsterdam hun waren weer aan de man te kunnen brengen.

De schade is volgens brandweercommandant Ton de Kok nog niet te schatten. Gewonden waren er niet, want op het door hekken afgesloten terrein was bij het begin van de brand niemand aanwezig. De recherche begint vandaag met het onderzoek naar de oorzaak .

taouanza
11-10-03, 21:34
Geplaatst door sadeeQ
Zaterdag 11 Oktober 2003 Rotterdams Dagblad

Brand verwoest grote Marokkaanse markt

Rotterdam - De grote Marokkaanse markt op het Noordplein in Rotterdam is gisteravond grotendeels door brand verwoest. Waarschijnlijk hebben baldadige jongetjes het vuur aangestoken. Getuigen zagen hen weghollen, vlak nadat bij een van de met plastic overdekte tentjes brand uitbrak. Acht van de 21 kramen brandden uit.

De markt Village du Maroc, met etenstentjes, handgemaakte spullen en andere specialiteiten uit Marokko, werd tien dagen geleden geopend door de Marokkaanse minister van Ambachten M. Khalifa. De 'Village' stond eerder al in Utrecht. Gisteren was het op het Noordplein de laatste dag, de standhouders zouden net beginnen in te pakken, om morgen in Amsterdam hun waren weer aan de man te kunnen brengen.

De schade is volgens brandweercommandant Ton de Kok nog niet te schatten. Gewonden waren er niet, want op het door hekken afgesloten terrein was bij het begin van de brand niemand aanwezig. De recherche begint vandaag met het onderzoek naar de oorzaak .



:jammer:

Qwertyno
11-10-03, 21:42
Ja, is vervelend.

Hoop dat de eventuele daders worden gepakt.

barfly
11-10-03, 21:47
Geplaatst door sadeeQ

Waarschijnlijk hebben baldadige jongetjes het vuur aangestoken.

D'r staat niet bij dat het Marokkaanse rotjochies waren? Kan ik er veilig van uit gaan dat het autochtonen waren? :p

mulan
11-10-03, 21:52
Geplaatst door barfly
D'r staat niet bij dat het Marokkaanse rotjochies waren? Kan ik er veilig van uit gaan dat het autochtonen waren? :p

Heb jij de laatste tijd dan iets positiefs gehoord over autochtonen? :wijs:

barfly
11-10-03, 21:57
Geplaatst door mulan
Heb jij de laatste tijd dan iets positiefs gehoord over autochtonen? :wijs:

Jah, ze hebben net gewonnen van Moldavië (welliswaar met behulp van allochtonen...) :wohaa:

mulan
11-10-03, 22:07
Geplaatst door barfly
Jah, ze hebben net gewonnen van Moldavië (welliswaar met behulp van allochtonen...) :wohaa:

Nou nou knap hoor......wat een prestatie :lole: (met alle respect voor Moldavie)

En owee als de brandstichters k..autochtonen waren he....... :boos:

sadeeQ
11-10-03, 22:08
:lole: voel aan mijn ween dat het brie moet zijn geweest

barfly
11-10-03, 22:09
Geplaatst door mulan
Nou nou knap hoor......wat een prestatie :lole: (met alle respect voor Moldavie)

En owee als de brandstichters k..autochtonen waren he....... :boos:

Psssssst, weet jij eigenlijk waar Moldavië ligt? T klinkt eigenlijk net als een land uit een kuifje... :nerveus:

mulan
11-10-03, 22:18
Geplaatst door barfly
Psssssst, weet jij eigenlijk waar Moldavië ligt? T klinkt eigenlijk net als een land uit een kuifje... :nerveus:

Hmm....nee....ergens in het oosten van Europa misschien :nerveus:

Alsof zij weten waar Nederland ligt..... :student:

lennart
11-10-03, 22:52
Ik denk dat het Al-Qa'ida was.

~Panthera~
11-10-03, 22:55
Knap s.hit, daar gaat de couscous :moe:

Orakel
11-10-03, 23:19
Geplaatst door lennart
Ik denk dat het Al-Qa'ida was.

:fplet:

Joesoef
11-10-03, 23:44
Twas Gods wil........... :knipoog:

Titania
12-10-03, 00:24
Geplaatst door sadeeQ
Zaterdag 11 Oktober 2003 Rotterdams Dagblad

Brand verwoest grote Marokkaanse markt

Rotterdam - De grote Marokkaanse markt op het Noordplein in Rotterdam is gisteravond grotendeels door brand verwoest. Waarschijnlijk hebben baldadige jongetjes het vuur aangestoken. Getuigen zagen hen weghollen, vlak nadat bij een van de met plastic overdekte tentjes brand uitbrak. Acht van de 21 kramen brandden uit.

De markt Village du Maroc, met etenstentjes, handgemaakte spullen en andere specialiteiten uit Marokko, werd tien dagen geleden geopend door de Marokkaanse minister van Ambachten M. Khalifa. De 'Village' stond eerder al in Utrecht. Gisteren was het op het Noordplein de laatste dag, de standhouders zouden net beginnen in te pakken, om morgen in Amsterdam hun waren weer aan de man te kunnen brengen.

De schade is volgens brandweercommandant Ton de Kok nog niet te schatten. Gewonden waren er niet, want op het door hekken afgesloten terrein was bij het begin van de brand niemand aanwezig. De recherche begint vandaag met het onderzoek naar de oorzaak .


Met pijn heb ik de Marokkanen die met kartonnen en een bezem de as opveegden staan aanschouwen. Wat een ellende. Na de pijnlijke vertoning van de hoeveelheid mensen die de markt bezochten (meestal waren ze op 1 hand te tellen) , is het verblijf van de markt in Rotterdam helemaal op een drama uitgelopen. Ik wens de mensen van de markt alle sterkte toe.

Puk
12-10-03, 00:26
Geplaatst door Titania
Met pijn heb ik de Marokkanen die met kartonnen en een bezem de as opveegden staan aanschouwen. Wat een ellende. Na de pijnlijke vertoning van de hoeveelheid mensen die de markt bezochten (meestal waren ze op 1 hand te tellen) , is het verblijf van de markt in Rotterdam helemaal op een drama uitgelopen. Ik wens de mensen van de markt alle sterkte toe.

Daar sluit ik me gaarne bij aan.

Titania
12-10-03, 00:27
[

Puk
12-10-03, 00:29
Geplaatst door Titania
GOD IS GEEN ARABIER

Ja, dat zag ik al staan in je onderschrift.

Ik dacht dat God wel een Arabier was.
Arabieren zijn namelijk wel echte moslims, vinnik.

sadeeQ
12-10-03, 00:31
Geplaatst door Titania
GOD IS GEEN ARABIER


nieuwe relegie ? biraat

Maarten
14-10-03, 22:51
Geplaatst door Titania
Met pijn heb ik de Marokkanen die met kartonnen en een bezem de as opveegden staan aanschouwen. .

Ja..