PDA

Bekijk Volledige Versie : Van dik hout zaagt men planken



hanskamp
13-10-03, 15:08
Tjongejonge, het is me daar een gedoe bij dat andere forum!

Lees en huiver:

http://www.joods.nl/forum/viewtopic.php?t=6673
http://www.joods.nl/forum/viewtopic.php?t=6655&start=0

Kun je nagaan hoe tolerant ze zijn m.b.t. diverse meningen! Andere forumleden durven zich niet te laten uiten, maar ik liet even zien dat ik niet voor hen bang was!

mrz
13-10-03, 16:46
Ach man daar posten is open deuren intrappen. Kijk ik heb ook neiging totaal iedereen en alles af te ketsen of me af te willen sluiten maar ik sta open voor redelijkheid, dat is daar welhaast een onmogelijkheid ofzo.

Erm en niet bang? Pas maar op hoor weleens iemand van daaro irl tegengekomen? Denk maar niet dat je ze daar zo open kan krijgen als hier tenzij ze het zelf willen. Met alle respect natuurlijk maar ik heb daar wel kunnen lachen op dat forum. :cheefbek:

hanskamp
13-10-03, 22:49
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind het nog wel netjes, in elk geval netter dan hier.

Vreemd, dat jij hier kennelijk graag forumt. Maar natuurlijk heb je het recht om jouw standpunt te uiten, IMO.
Sterker nog: Als er hier Israëli's, joden en anderen die voor Israël zich op dit forum begeven, vind ik dat juist gewenst i.p.v. ongewenst. Je krijgt er een goede discussie voor. Gematigde Israëli's en gematigde (Nederlandssprekende) Palestijnen en andere Arabieren kunnen nader tot elkaar komen.

Er worden ook hier uitlatingen gedaan over Israël die ik trouwens absoluut niet steun, als het bijv. gaat over zijn vernietiging. Zo heb ik iemand veroordeeld die een Israëlisch forumlid een "debiele zionist" noem. Zo houd je geen normale discussie. Schelden vind ik not done, ook niet als ik soms inhoudelijk met de schelder (Sadeeq) eens ben, en ik oneens ben met diegene die aangevallen werd (Kachol Levan). Maar het is van Sadeeq bekend dat het een driftkikker is.

Schelden houdt namelijk in dat je eigenlijk niet wil discussiëren, maar alleen wil polariseren. Als iemand mij uitscheldt, wordt ik ook vervelend. Dan bijt ik gewoon vast in mijn standpunt, en ben ik juist minder bereid om te luisteren. Of ik houd met mijn woeste gezicht gewoon mijn mond. De rest kan naar de pomp lopen.

Er niet mee eens zijn is wat anders dan de mening van een ander niet respecteren.

sadeeQ
14-10-03, 19:04
Geplaatst door hanskamp

Er worden ook hier uitlatingen gedaan over Israël die ik trouwens absoluut niet steun, als het bijv. gaat over zijn vernietiging. Zo heb ik iemand veroordeeld die een Israëlisch forumlid een "debiele zionist" noem. Zo houd je geen normale discussie. Schelden vind ik not done, ook niet als ik soms inhoudelijk met de schelder (Sadeeq) eens ben, en ik oneens ben met diegene die aangevallen werd (Kachol Levan). Maar het is van Sadeeq bekend dat het een driftkikker is.

Schelden houdt namelijk in dat je eigenlijk niet wil discussiëren, maar alleen wil polariseren. Als iemand mij uitscheldt, wordt ik ook vervelend. Dan bijt ik gewoon vast in mijn standpunt, en ben ik juist minder bereid om te luisteren. Of ik houd met mijn woeste gezicht gewoon mijn mond. De rest kan naar de pomp lopen.

Er niet mee eens zijn is wat anders dan de mening van een ander niet respecteren.

Schei uit met je naive gedoe hans ,je lijkt wel een puber :student:

de eerste zionist die op dit forum komt om te discusieren moet waarschijnlijk nog geboren worden,die kakkerlaken komen alleen janken en zijn in de veronderstelling dat de klaagmuur op maroc.nl te vinden is. laat die kut zionisten op hun eigen forum gaan janken :fpuh:


. Gematigde Israëli's en gematigde (Nederlandssprekende) Palestijnen en andere Arabieren kunnen nader tot elkaar komen.
.
De eerste palestijn moet zich nog aanmelden op maroc.nl dacht ik zo :p en het aantal arabieren is op een hand te tellen :p

hanskamp
14-10-03, 21:12
Geplaatst door sadeeQ
Schei uit met je naive gedoe hans ,je lijkt wel een puber :student:

de eerste zionist die op dit forum komt om te discusieren moet waarschijnlijk nog geboren worden,die kakkerlaken komen alleen janken en zijn in de veronderstelling dat de klaagmuur op maroc.nl te vinden is. laat die kut zionisten op hun eigen forum gaan janken :fpuh:

Jij bent in elk geval niet de aangewezen persoon met wie joden en Israëli's willen discussiëren. Het enige wat jij wilt en schijnt te kunnen is uitschelden. Dat is wel gebleken tussen de discussie tussen Kachol Levan en jou.



De eerste palestijn moet zich nog aanmelden op maroc.nl dacht ik zo :p en het aantal arabieren is op een hand te tellen :p
Ik heb geen idee hoeveel Arabieren hier op het forum zitten.

Maarten
15-10-03, 03:27
Hans, ik heb je eerste link helemaal gelezen.. het viel me nog mee.. Veel naieve visies, met de bekende oogkleppen, redelijk voorgeprogrammeerd.
Meira is een oude rot daar, en daar helpt niks tegen. Is reeds door velen geprobeert.. Vreemd genoeg is ze tegen de muur. Ze zegt niet waarom..

Het enige interessante was dat verhaal van Kachol. Lijkt me vrij realistisch. Het zal wel niet altijd meevallen tussen die palestijnse jongetjes.. Daar kun je af en toe wel moeilijke dilemma's van verwachten..
anderzijds zijn er sinds 2000 al 400 kinderen doodgeschoten. Dat zijn er veel. En zeker niet allemaal in dillemma-situaties.

Het lijkt me erg raar om daar militair te zijn. Je voert gewoon netjes je opdrachten uit, en bent zelfs strafbaar als je het niet doet. En persoonlijk gezien heb je recht op zelfverdediging.
Anderzijds ben je onderdeel van een bezettingsleger, wat in feite volkomen illegaal (VN) aanwezig is op grond, waar een ander volk zelfbeschikkingsrechten op heeft, en dus ook zelfverdedigingsrecht tegen die bezetting. In die zin is het volkomen legaal om Kachol door zijn kop te schieten. Nou hoop ik dat echt niet voor 'm (en ik wil er zelfs geen grappen over maken, want hij moet..) , maar hij mag zich toch wel realiseren in wat voor positie hij zit. En dat doet ie niet, vermoed ik. Zou hij snappen, dat hij conform internationaal recht gewoon door zijn kop geschoten mag worden? Snapt hij dat elke jongen die een steen gooit, dat eigenlijk misschien wel legaal doet?