PDA

Bekijk Volledige Versie : Evenveel islamieten als gereformeerden in Nederland



Timoesh
13-10-03, 20:53
Bijna 5 procent van de bevolking van Nederland van achttien jaar of ouder is islamiet. Daarmee is de islam in omvang de vierde levensbeschouwelijke groepering in Nederland...

Op dit moment wonen er 920 duizend islamieten in Nederland.

De meeste islamieten zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije (bijna 320 duizend) en Marokko (285 duizend). Samen maken zij tweederde deel uit van het totale aantal islamieten in Nederland



Voor meer informatie www.cbs.nl.


Greetz,

MocroStyle
13-10-03, 20:56
Hoe zit het met onze groeicijfers?:D

En trouwens, waarom zegt men niet gewoon moslims ipv islamieten?

Timoesh
13-10-03, 21:08
Geplaatst door MocroStyle
Hoe zit het met onze groeicijfers?:D

En trouwens, waarom zegt men niet gewoon moslims ipv islamieten?


Islamieten staat wat netter ;)

Groeicijfers......gaat zeer goed...:D....had laatst nog gelezen dat Nederland aan het vergrijzen is....de allochtonen in tegendeel, zij zijn meer aan het voortgroeien.....als het zo blijft...bestaat Nederland niet meer, dan wordt het meer Combi-Land :hihi:



Greetz,

Maslov
13-10-03, 21:17
ff positief blijven, de secularisatie zet door, de religie zal eens verslagen zijn :boer:

Puk
13-10-03, 21:25
Geplaatst door Maslov
ff posotief blijven, de secularisatie zet door, de religie zal eens verslagen zijn :boer:

Sterker nog: religie zal snel met wortel en tak zijn uitgeroeid.

barfly
13-10-03, 21:27
Dat ze naastzij de gereformeerden zijn gekomen vind ik wel frappant :)

MocroStyle
13-10-03, 21:46
Ik ruik de aanwezigheid van angstige islamofoben :lol:

barfly
13-10-03, 21:50
Geplaatst door MocroStyle
Ik ruik de aanwezigheid van angstige islamofoben :lol:
Ik denk dat jij je nek of je bovenlip ruikt. ;)

MocroStyle
13-10-03, 21:54
Geplaatst door barfly
Ik denk dat jij je nek of je bovenlip ruikt. ;)

Je kan hoog springen, je kan laag springen, maar alleen uit het raam springen is de oplossing voor jouw probleem

Ik ben de boze, kwaadaardige moslim en kom jullie kindertjes bang maken..BOEEEEEEEEEEEEE :duivels:

Timoesh
13-10-03, 21:55
Geplaatst door barfly
Ik denk dat jij je nek of je bovenlip ruikt. ;)


We blijven wel aardig tegen elkaar ;)



Greetz,

barfly
13-10-03, 21:57
Geplaatst door MocroStyle
Je kan hoog springen, je kan laag springen, maar alleen uit het raam springen is de oplossing voor jouw probleem

Ik ben de boze, kwaadaardige moslim en kom jullie kindertjes bang maken..BOEEEEEEEEEEEEE :duivels:

:haha:

Ik neem je maar in maling chill ;)

MocroStyle
13-10-03, 22:08
Geplaatst door barfly
:haha:

Ik neem je maar in maling chill ;)

ik ook, de grote boze moslim boeman bestaat niet;)

barfly
13-10-03, 22:29
Geplaatst door MocroStyle
ik ook, de grote boze moslim boeman bestaat niet;)

Pfeww, ik schrok al... :)

Marsipulami
13-10-03, 23:28
Geplaatst door Lalla_fatoes
Bijna 5 procent van de bevolking van Nederland van achttien jaar of ouder is islamiet.

In België is dat ook 5 % zover ik op de hoogte ben.


Daarmee is de islam in omvang de vierde levensbeschouwelijke groepering in Nederland...

In België betekent dit dat de islam de tweede grootste levensbeschouwelijke groepering is.


Op dit moment wonen er 920 duizend islamieten in Nederland.

Ik zit met een cijfer van 500 000 in mijn hoofd, maar officiële cijfers zijn er niet.


De meeste islamieten zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije (bijna 320 duizend) en Marokko (285 duizend).

Marokko en Turkije zijn ook bij ons de belangrijkste leveranciers van moslims.

Marsipulami
13-10-03, 23:35
Geplaatst door Maslov
ff positief blijven, de secularisatie zet door, de religie zal eens verslagen zijn :boer:

Droom maar lekker voort. De secularisatie is slechts een overgangsmoment. Atheïsme is de levensbeschouwing van verzuurde en ontgoochelde nietsnutten. De toekomst is aan God en degenen die de moed hadden om op God te blijven vertrouwen. :fplet:

barfly
13-10-03, 23:35
Geplaatst door Marsipulami
In België betekent dit dat de islam de tweede grootste levensbeschouwelijke groepering is.


De eerste plaats zal dan wel katholieken zijn met zo'n 70%?

Mill
13-10-03, 23:50
Geplaatst door Marsipulami
Atheïsme is de levensbeschouwing van verzuurde en ontgoochelde nietsnutten.

Je snapt het niet. Verzuring en nietsnutterigheid zijn in strijd met het atheisme. Dat zijn culturele elementen die worden onderschreven door een kleine groep achterlijke atheisten die het voor de rest verpesten. Het atheisme staat voor barmhartigheid, wederzijds respect en vooral je veel duurzaam engageren voor elkaar. Dat vooral. Ik omschrijf het altijd maar als een soort snaar in je ziel die beroerd kan worden door de glans van het atheisme.

Marsipulami
14-10-03, 00:02
Geplaatst door Mill
Je snapt het niet. Verzuring en nietsnutterigheid zijn in strijd met het atheisme. Dat zijn culturele elementen die worden onderschreven door een kleine groep achterlijke atheisten die het voor de rest verpesten. Het atheisme staat voor barmhartigheid, wederzijds respect en vooral je veel duurzaam engageren voor elkaar. Dat vooral. Ik omschrijf het altijd maar als een soort snaar in je ziel die beroerd kan worden door de glans van het atheisme.

:D Nee hoor, barmhartigheid, wederzijds respect en duurzaam engagement voor elkaar is sowieso goddelijk, is niet mogelijk buiten een authentiek geloof in God. Atheïsten proberen hun houding te verantwoorden met te dwepen met dit soort waarden. Ze snappen echter niet dat ze zelf de wortels van de boom waaraan dit soort vruchten groeit afgezaagd hebben.

Marsipulami
14-10-03, 00:06
Geplaatst door Mill
Eerst zien, dan geloven.

Effe commentaar op je onderschrift: Correcter zou zijn. 'Eerst geloven dan zien'. Leren zwemmen kan niet vanop het droge. Daarvoor moet je eerst in het water durven springen. :fplet:

Mill
14-10-03, 00:18
Geplaatst door Marsipulami
Effe commentaar op je onderschrift: Correcter zou zijn. 'Eerst geloven dan zien'. Leren zwemmen kan niet vanop het droge. Daarvoor moet je eerst in het water durven springen. :fplet:

't Is al goed mijn zoon. Vergeet het avondgebed niet voor het slapen gaan.

Welterusten, deze tank brandstof voor de hel gaat een joint roken, even ranzig neu...eh, ik bedoel duurzaam engageren met z'n ongetrouwde vriendin, en dan op één oor, dromen over kostschoolmeisjes in uniform.

nefertiti
14-10-03, 13:29
In België betekent dit dat de islam de tweede grootste levensbeschouwelijke groepering is.

Ik vind Marsi altijd zo schattig als hij met "groepsvergelijkingen" afkomt.

Dus ofwel moet hij er inderdaad van uitgaan dat 90% van de Belgen Katholiek is! (en dat dan ook vermelden!)

Ofwel moet hij ook de andere "levensbeschouwelijke groeperingen" meerekenen, die niet zijn God als middelpunt hebben!


"VEGETARIERS twee grootste groep in Belgie" lijkt me ook zo'n schat van een dooddoener!

Blade20
14-10-03, 14:56
Geplaatst door Maslov
ff positief blijven, de secularisatie zet door, de religie zal eens verslagen zijn :boer:

Er staat hier iets belangrijks niet bij. De grootste groep van geloof is Rooms Katholiek (31%)
Maar!!!!!
40% van de bevolking heeft geen geloof, ze zijn Atheist\Humanist (ik denk dat ik daar ook naar overstap)

Zwarte Schaap
15-10-03, 13:17
Geplaatst door Lalla_fatoes
Bijna 5 procent van de bevolking van Nederland van achttien jaar of ouder is islamiet. Daarmee is de islam in omvang de vierde levensbeschouwelijke groepering in Nederland...

Op dit moment wonen er 920 duizend islamieten in Nederland.

De meeste islamieten zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije (bijna 320 duizend) en Marokko (285 duizend). Samen maken zij tweederde deel uit van het totale aantal islamieten in Nederland



Voor meer informatie www.cbs.nl.


Greetz,

Graag enkele opmerkingen bij deze statistiek:

1)Bij de autochtonen rekent men alleen de mensen die 18 jaar en ouder zijn. Bij moslims rekent men vanaf 0 jaar.

2)De getallen van de moslims zijn gebasseerd op schattingen, waarbij men automatisch de nationaliteit als meetelt als zijnde een moslim. Ben je bijvoorbeeld van turkse of marokkaanse afkomst, dan ben je automatisch moslim.

Bij de Nederlanders heeft men die cijfers gebasseerd op landelijke enquetes.

Kortom deze cijfers zijn naar mijn mening zwaar vertekend en zeggen meer over diegenen die ermee naar buiten komen dan dat ze de werkelijkheid juist weergeven.

Puk
15-10-03, 13:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Graag enkele opmerkingen bij deze statistiek:

1)Bij de autochtonen rekent men alleen de mensen die 18 jaar en ouder zijn. Bij moslims rekent men vanaf 0 jaar.

2)De getallen van de moslims zijn gebasseerd op schattingen, waarbij men automatisch de nationaliteit als meetelt als zijnde een moslim. Ben je bijvoorbeeld van turkse of marokkaanse afkomst, dan ben je automatisch moslim.

Bij de Nederlanders heeft men die cijfers gebasseerd op landelijke enquetes.

Kortom deze cijfers zijn naar mijn mening zwaar vertekend en zeggen meer over diegenen die ermee naar buiten komen dan dat ze de werkelijkheid juist weergeven.

D'r zijn er nog veel meer, bedoel je? :confused:

Blade20
15-10-03, 22:16
Geplaatst door Puk
D'r zijn er nog veel meer, bedoel je? :confused:

Dat neemt nog steeds mijn 40% niet weg :D
en de bron; stond op Fok! (en zij hebben het dan weer van nu.nl ofzo, ik zal ff zoeken)

Gevonden!:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33486

Er staat niet kerkelijken (maar de Islam valt schijnbaar oner kerkelijk)
Zij hebben het direct van de CBS website.
Ow ja, niet kerkelijk is trouwens Atheist\Humanist. Alle andere geloofsrichtingen vallen namelijk onder overige.

Voor de statistiek fans, de Islam is de op één na minst gevolgde religie in Nederland:

Niet-Kerkelijke 39%
Rooms Katholieken 31%
Nederlands Hervormd 14%
Gereformeerd 7%
Islam 5%
Overige 4%

Dus als we de statistieken bekijken zien we dat de Islam nog ver te gaan heeft, ze zijn de allerkleinste van de groten religie stromingen. De Rooms Katholieken de grootste (Niet-Kerkelijk (Atheis\Humanist) is geen religie)
Veel van de Christenen (waarvan de meeste onder de 30) zijn waarschijnlijk zelf ook Atheist\ Humanist, maar hebben zich gewoon nog niet afgemeld. (zoals ik)

Ik lees overigens net dat de Islamieten wel pas vanaf 18 jaar zijn geteld.
Wat ik echter kwant vindt is dat ze alleen de Islamieten naar voren brengen terwijl de niet kerkelijken waarschijnlijk veel meer zijn gegroeid (tien jaar terug kwam niet-kerkelijk amper voor)

Zwarte Schaap
15-10-03, 22:27
Geplaatst door Blade20

Ik lees overigens net dat de Islamieten wel pas vanaf 18 jaar zijn geteld.


Dat is niet waar, bij de moslims hebben ze iedereen geteld vanaf 0 jaar en de autochtonen vanaf 18 jaar. Het zijn gewoon smerige ratten die de angst voor de Islam willen propageren door te laten zien dat de Islam zogenaamd sterk stijgt en nederland overspoeld raakt.

Maslov
15-10-03, 23:09
Bij de autochtonen rekent men alleen de mensen die 18 jaar en ouder zijn. Bij moslims rekent men vanaf 0 jaar.

Dan zijn er onder deze moslims, als ze vanaf 0 jaar geteld worden, ook velen die later anders gaan denken, en seculier worden.

Tomas
16-10-03, 00:14
Geplaatst door Maslov
Dan zijn er onder deze moslims, als ze vanaf 0 jaar geteld worden, ook velen die later anders gaan denken, en seculier worden.

Voorzover ik het begrijp betekent seculier dat je acepteert dat jou godsdienst niet perse de dienst moet uitmaken in het land waar je woont. Dat je min of meer de regels van het land waar je woont ook al zijn ze niet van jouw god, toch accepteert. Je maakt je religie als het ware ondergeschikt aan de democratie. Maar dan ben je niet minder Moslim of christen.

Jij bedoelt waarschijnlijkj atheist. Maar dat is er maar 1 hoor.

Zwarte Schaap
16-10-03, 00:14
Geplaatst door Maslov
Dan zijn er onder deze moslims, als ze vanaf 0 jaar geteld worden, ook velen die later anders gaan denken, en seculier worden. Ik hoop het niet, maar dat terzijde. Het gaat erom dat men geen zuivere methodes gebruikt bij het vergaren van de cijfers. Ik vermoed dat het met opzet gebeurt is.

Al Sawt
16-10-03, 00:38
Geplaatst door Puk
Sterker nog: religie zal snel met wortel en tak zijn uitgeroeid. Rare opmerking van iemand met een avatar van een kruisridder!

wolfje
16-10-03, 02:14
mm...wat opvalt is dat vooral jonge mensen zo met godsdienst in de weer zijn.
ik gun wat dit aangaat eenieder het zijne of hare,maar we zitten natuurlijk niet
te wachten op allerlei scherpslijperij.

De angst die de mythe van de zondeval en de erfschuld voortbracht,de belevenis
van de gebrokenheid,een soort ongeneeslijke ziekte van de mens als mens (de
mens is uit te krom hout gemaakt,dan dat er ooit iets rechts uit hem getimmerd
kan worden)-deze angst drukt nog vandaag op de gehele mensheid.

Hoe zat het dan.De mythe van de schepping van de mens(naar lichaam en ziel),
de afstamming van een oorspronkelijk paar,de paradijsstand,de zondeval van
een verleide(door een zelfstandig vrij gevallen engel),de verlossing door de
godmens(met z'n twee naturen),het hierdoor herstelde godskindschap,de on-
sterflijkheid van de ziel,de opstanding van het vlees,en ten slotte het wereld-
gericht.
Ik wil maar zeggen:wie deze dingen in dogmatische zin niet meer gelooft,heeft
daarom nog lang niet de gestalte,de waardebetoning van het menselijke zelf-
bewustzijn,verder het menselijk zelfgevoel van zich afgezet,welken in dit
objectieve geloofsbestand hun verworteling hebben.Gevoelens en levensvormen,
die door lange eeuwen heen geloofde en heersende ideeen geproduceerd werden,
overleven deze ideeen in een enorme mate.
Beetje moeilijk gezegd:gaat het ons niet om de genezing van de konstitutieve
a n g s t d r u k,welke de als het ware emotioneel-driftmatige wortel is van ook
nog delen van ons huidige denken?


groet,jullie

wolfsbroer

Dutchguy
16-10-03, 03:09
Geplaatst door wolfje

wolfsbroer

Hoe Reviaans! :tik:

Blade20
16-10-03, 06:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is niet waar, bij de moslims hebben ze iedereen geteld vanaf 0 jaar en de autochtonen vanaf 18 jaar. Het zijn gewoon smerige ratten die de angst voor de Islam willen propageren door te laten zien dat de Islam zogenaamd sterk stijgt en nederland overspoeld raakt.

Van het CBS:


Bijna 5 procent van de bevolking van Nederland van achttien jaar of ouder is islamiet.

Zwart Schaap, niet blaten en d inhoudt van CBS zijn website lezen.

Zwarte Schaap
16-10-03, 15:10
Geplaatst door Blade20
Van het CBS:

Zwart Schaap, niet blaten en d inhoudt van CBS zijn website lezen.

Gewoon kritisch lezen.

Dit zegt het CBS:


De meeste islamieten zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije (bijna 320 duizend) en Marokko (285 duizend). Samen maken zij tweederde deel uit van het totale aantal islamieten in Nederland.

Bovengenoemde cijfers zijn alle Turken en Marokkanen bij elkaar. Als ze de groep van onder de 18 jaar niet meegeteld hebben dan zou je een veel lagere getal hebben van de turken en marokkanen.

Ze schrijven zelf dat 38 % van de moslims de tweede generatie betreft. Ik weet vrijwel zeker dat de meerderheid van de 2de generatie onder de 18 jaar is.

Ze gaan er klakkeloos vanuit dat alle marokkanen en Turken islamieten zijn terwijl ze dat bij de autochtonen via een landelijke enquete hebben nagevraagd.

Zwarte Schaap
16-10-03, 15:52
Geplaatst door Tomas
Je maakt je religie als het ware ondergeschikt aan de democratie. Maar dan ben je niet minder Moslim of christen.

Ik maak bezwaar tegen het woord ondergeschikt en ik maak bezwaar tegen de aanname dat het moslim zijn democratie uitsluit.

Je maakt je eigen regels niet ondergeschikt aan andermans regels, nee je respecteert andermans regels.

Naar mijn mening zit in de Islam democratie al besloten. Ze sluiten elkaar niet uit.

wolfje
16-10-03, 15:53
de criteria voor de evenredigheid en objectiviteit van de enquete zijn waar-
schijnlijk niet gespecificeerd aangegeven;er is bijvoorbeeld niet gezegd of
het hier gaat om 'actief gelovig of niet'.
het zal inderdaad een zeer veel lager cijfer te zien geven wanneer je toe-
voegt 'bent u op enigerlei wijze betrokken bij zendingswerk'?
dan zullen leden van de autochtone geloofsgemeenschap ook in de meeste
gevallen zeggen 'waar heeft u het over'.
verder dacht ik,Zwart Schaap,dat niet 2e,maar 3e generatie medelanders
onder de 18 jaar waren. de 2e generatie werkt en heeft niet veel tijd voor
enquetes.
wist je trouwens dat 'Lucifer'zich in hoge mate interesseert voor mensen
met een voorliefde voor (liefst grote) getallen?


groet,
wolfsbroer

Zwarte Schaap
16-10-03, 16:06
Geplaatst door wolfje
de criteria voor de evenredigheid en objectiviteit van de enquete zijn waarschijnlijk niet gespecificeerd aangegeven;er is bijvoorbeeld niet gezegd of het hier gaat om 'actief gelovig of niet'.


Bij de autochtonen heeft men gebruik gemaakt van cijfers afkomstig van een landelijke enquete naar geloofsovertuiging. Bij moslims hebben ze gewoon de algemene bevolkingsgetallen overgenomen. De moslims zijn dus niet geintervieuwd. Men zou kunnen stellen dat de vraag of iemand actief gelooft alleen gesteld is aan de autochtonen.


het zal inderdaad een zeer veel lager cijfer te zien geven wanneer je toevoegt 'bent u op enigerlei wijze betrokken bij zendingswerk'? dan zullen leden van de autochtone geloofsgemeenschap ook in de meeste gevallen zeggen 'waar heeft u het over'.

Dat geldt ook voor moslims.


verder dacht ik,Zwart Schaap,dat niet 2e,maar 3e generatie medelanders onder de 18 jaar waren. de 2e generatie werkt en heeft niet veel tijd voor enquetes.


De 2de generatie houdt in dat je hier in Nederland geboren bent uit tenminste één ouder die niet in Nederland is geboren. Stel dat de 1ste generatie na de 70'er jaren gekomen zijn en dat hun kinderen dus ook na de 70'er jaren geboren zijn dan kun je ervan uitgaan dat de meeste 2de generatie niet ouder als 30 jaar zijn. Ik geloof zelf dat de meeste 2de generatie vooral na de 80'r jaren geboren zijn. Wat inhoudt dat de meeste 2de generatie onder de 18 jaar zijn.

Ik heb dat alleen als voorbeeld gebruikt om aan te geven als men de 18 jaar grens ook voor de allochtonen zou gebruiken dat er stukken minder moslims uit de statistieken zouden komen.

Maar één ding staat vast moslims rekent men vanaf 0 jaar en autochtonen vanaf 18 jaar en verder zijn de turken en amrokkanen niet geintervieuwd of ze actief geloven en waarin ze geloven.


groet,
wolfsbroer

Groetjes,

Zwarte Schaap

Blade20
16-10-03, 16:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon kritisch lezen.

Dit zegt het CBS:



Bovengenoemde cijfers zijn alle Turken en Marokkanen bij elkaar. Als ze de groep van onder de 18 jaar niet meegeteld hebben dan zou je een veel lagere getal hebben van de turken en marokkanen.

Ze schrijven zelf dat 38 % van de moslims de tweede generatie betreft. Ik weet vrijwel zeker dat de meerderheid van de 2de generatie onder de 18 jaar is.

Ze gaan er klakkeloos vanuit dat alle marokkanen en Turken islamieten zijn terwijl ze dat bij de autochtonen via een landelijke enquete hebben nagevraagd.

zucht, het is in jouw geval lezen wat je wil lezen. Als ze zeggen dat ze alleen moslims boven de 18 hebben geteld erboven bedoelen ze met die onderste regels gewoon hoeveel moslims in totaal er van Marokko en Turkije komen, er staat niet dat ze die allemaal hebben meegeteld.

Zwarte Schaap
16-10-03, 16:38
Geplaatst door Blade20
zucht, het is in jouw geval lezen wat je wil lezen. Als ze zeggen dat ze alleen moslims boven de 18 hebben geteld erboven bedoelen ze met die onderste regels gewoon hoeveel moslims in totaal er van Marokko en Turkije komen, er staat niet dat ze die allemaal hebben meegeteld.

Dat is de truc van het neerzetten van hun woorden. Ik garandeer je dat 18 jaar en ouder alleen voor autochtonen geldt. Als zij 18jaar en ouder noemen bedoelen ze de autochtonen terwijl ze dat voor de allochtonen niet gedaan hebben. In hun zinnetje liegen ze niet maar ze vertellen ook niet de hele waarheid.

Vandaar dat ik het een tendieuze onderzoek is. Ik neem zo een ''opzettelijke fout'' het cbs wel kwalijk dat ze niet zuiver te werk zijn gegaan.

Blade20
16-10-03, 17:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de truc van het neerzetten van hun woorden. Ik garandeer je dat 18 jaar en ouder alleen voor autochtonen geldt. Als zij 18jaar en ouder noemen bedoelen ze de autochtonen terwijl ze dat voor de allochtonen niet gedaan hebben. In hun zinnetje liegen ze niet maar ze vertellen ook niet de hele waarheid.

Vandaar dat ik het een tendieuze onderzoek is. Ik neem zo een ''opzettelijke fout'' het cbs wel kwalijk dat ze niet zuiver te werk zijn gegaan.

Das goed, dan garandeerd ik van niet. Dan kunnen de mensen lekker zelf bepalen wat ze willen. Anders stuur je ze toch een mailtje om het ze te vragen?!?

Zwarte Schaap
16-10-03, 17:15
Geplaatst door Blade20
Das goed, dan garandeerd ik van niet. Dan kunnen de mensen lekker zelf bepalen wat ze willen. Anders stuur je ze toch een mailtje om het ze te vragen?!?

Ik heb het uit de krant slimpie !


De landelijke CBS-cijfers lijken overigens wat te vertekenen. Het percentage van 31 procent rooms- katholieken gaat uit van Nederlanders van 18 jaar en ouder. Bij de 920.000 moslims in 2003 zijn ook alle kinderen van 0 tot 18 jaar opgeteld. ,,We gaan er van uit dat de kinderen van mensen die islamiet zijn, ook automatisch moslim zijn. Wat die kinderen doen als ze volwassen zijn, dat weten we niet,'' verduidelijkt onderzoeker Ron Tas van het CBS. ,,Dat weten we ook niet van andere geloven. We vragen mensen welk geloof ze aanhangen, niet wat ze er mee doen.''

En om het nog ingewikkelder te maken. De islam-cijfers van het CBS zijn schattingen gebaseerd om de burgerlijke stand-gegevens van gemeenten. Komt iemand oorspronkelijk uit een islamitisch land (en bij kinderen: is hun vader of moeder daar geboren) dan is zoveel procent van die bevolkingsgroep in Nederland ook islamitisch. De andere geloofscijfers zijn gebaseerd op landelijke enquêtes. De COS-onderzoeker: ,,Dat is zo'n fout die veel wordt gemaakt. Als je bijvoorbeeld uit Turkije komt wil niet zeggen dat je ook moslim bent. Dat hoeft helemaal niet.''

Blade20
16-10-03, 18:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het uit de krant slimpie !

Das leuk, ik heb het direct van de CBS website. Wie geloof je, het CBS of de Pers?!

Blade20
16-10-03, 21:35
Geplaatst door Arkan
Die achterlijke gereformeerden hebben de islamietn hier binnengehaald onder het mom van naastenliefde. En straks worden ze er door die zelfde Islamieten uitgegooid.

Ik heb het altijd al gezegd. Gereformeerden zijn ketters en landverraders en achterbaks.

Voor de insiders: hoe hard hebben de gereformeerden in 1944 meegevochten ?
( art 33)

En jij denkt werkelijk dat de Islamieten zoveel macht krijgen. Denk dan nog maar eens na, wij Humanisten Atheisten zullen de volledige macht hebben en er een grondwet doorheen duwen dat religie niet met de regering mag worden vermengt.

Zwarte Schaap
16-10-03, 21:41
Geplaatst door Blade20
Das leuk, ik heb het direct van de CBS website. Wie geloof je, het CBS of de Pers?!

Het vergt een kunst om het goed te lezen vooral als het cbs niet de hele waarheid vertelt. Het is maar goed dat er zoiets als een krant bestaat die er dieper op ingaat. Ik begrijp dat het geen welkome boodschap is voor de moslimhaters die de angsten willen opwekken, maar zo is het eenmaal en niets anders.

Tomas
16-10-03, 21:43
Geplaatst door Blade20
En jij denkt werkelijk dat de Islamieten zoveel macht krijgen. Denk dan nog maar eens na, wij Humanisten Atheisten zullen de volledige macht hebben en er een grondwet doorheen duwen dat religie niet met de regering mag worden vermengt.

Ik denk niet dat "wij" dat alleen voor elkaar gekregen hebben. Ook die religieuzen die hun geloof intelligent en serieus namen hebben uit eigenbehoud hierin mee gestemd. Alleen naieve fanatici blijven geloven dat ze met hun eigen religie ergens de macht kunnen grijpen.

Want het zijn juist de aanhangers van de officiele godsdiensten zoals rk en protestantisme die profiteren van onse seculiere democratie.

"Wij" hebben niet de mogelijkheid om ons te beroepen op godsdienstvrijheid na het uiten van achterlijke beledigende uitspraken in het openbaar.

Blade20
16-10-03, 22:42
Geplaatst door Tomas
Ik denk niet dat "wij" dat alleen voor elkaar gekregen hebben. Ook die religieuzen die hun geloof intelligent en serieus namen hebben uit eigenbehoud hierin mee gestemd. Alleen naieve fanatici blijven geloven dat ze met hun eigen religie ergens de macht kunnen grijpen.

Want het zijn juist de aanhangers van de officiele godsdiensten zoals rk en protestantisme die profiteren van onse seculiere democratie.

"Wij" hebben niet de mogelijkheid om ons te beroepen op godsdienstvrijheid na het uiten van achterlijke beledigende uitspraken in het openbaar.

Dat klopt, maar 'wij'hebben ook geen godsdienstige regels.
En trouwens, als iemand zo'n achterlijke uitspraak doet, dan is hij zelf toch fout. (religie of niet)

En trouwens, als 'wij'aan de macht komen, dan schaffen we die regel voor achter het geloof te schuilen toch af.

Blade20
16-10-03, 22:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het vergt een kunst om het goed te lezen vooral als het cbs niet de hele waarheid vertelt. Het is maar goed dat er zoiets als een krant bestaat die er dieper op ingaat. Ik begrijp dat het geen welkome boodschap is voor de moslimhaters die de angsten willen opwekken, maar zo is het eenmaal en niets anders.

Het is juist de pers die de boel opstookt. Ik dacht dat jij dat inmiddels wel door had

Zwarte Schaap
16-10-03, 22:46
Geplaatst door Blade20
Het is juist de pers die de boel opstookt. Ik dacht dat jij dat inmiddels wel door had

Je hebt gelijk gozertje, slaap zacht zo dadelijk!

Blade20
16-10-03, 22:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt gelijk gozertje, slaap zacht zo dadelijk!

Dank jewel voor het erkennen van mijn gelijk. (ik weet dat je het sarcastisch bedoeld, maar snap dat je diep in je hart mij oprecht gelijk geeft)

Enne, jij ook welterusten.

Zwarte Schaap
16-10-03, 22:51
Geplaatst door Blade20
Dank jewel voor het erkennen van mijn gelijk. (ik weet dat je het sarcastisch bedoeld, maar snap dat je diep in je hart mij oprecht gelijk geeft)

Enne, jij ook welterusten.

Thnx , ben al blij dat je tenminste een diepere psychologische inzicht hebt.

Blade20
16-10-03, 22:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Thnx , ben al blij dat je tenminste een diepere psychologische inzicht hebt.

Dankjewel

Zwarte Schaap
16-10-03, 22:55
Geplaatst door Blade20
Dankjewel

u r welcome