PDA

Bekijk Volledige Versie : `Discriminatiemeldpunt (DMP) te Amsterdam staat term kutjoden toe.`



nl-x
13-10-03, 21:27
Hallo,

In mijn e-mailbox heb ik het volgende aangetroffen. Na telefonisch contact met de schrijver heb ik besloten hetgeen op het forum te zetten. De titel (subject) van deze thread is van mijzelf afkomstig. De rest is van hem.

Het eerste is een brief aan geïnterreseerde lezers.
De tweede brief is de reactie van het DMP op zijn klacht tov. Rob Oudkerk. Frank vindt Rob (direct of indirect) dood door schuld dragen aan de dood van Anja Joos. In de reactie van de DMP zou je eigenlijk gewoon kunnen lezen dat je kutjoden zou kunnen zeggen tegen 'een bepaalde groep Joden'. Denk eens aan bijvoorbeeld 'alleen de Joden die de onschuldige Palestijnse burgers afschieten' of iets dergelijks. ONTOELAATBAAR NATUURLIJK!

Met vriendelijke groet,
NL-X


Geachte mevrouw, meneer,

De beelden van de bewakingscamera van Dirk van de Broek bevestigen
dat Anja Joos helemaal niets gestolen had.
Een van de jongens biedt zijn excuses aan voor de aanhouding, maar
een groep aanstormende jongeren is niet meer tot bedaren te brengen.
Er volgt een scheldpartij waarbij Anja het woord kutmarokkanen gebruikt,
aldus de volkskrant. De belagers gaan door het lint en schoppen haar dood.
Het woord kutmarokkanen roept bij mij beelden op, uitgezonden door 2 vandaag,
van de beruchte receptie waar Rob Oudkerk al smiespelend tegen Job Cohen het
woord kutmarokkanen bezigde. Klaas Samplonius, eindredacteur van 2 vandaag,
heeft nog geprobeerd, in overleg met Cohen en Oudkerk, deze beelden niet uit
te zenden,maar zijn medewerkers waren het hiermee niet eens.
Het gevolg hebben wij allen kunnen zien. Omdat wij, Nederlanders, waaronder het
journalistengilde, met zijn allen hebben getolereerd dat Rob Oudkerk, als publiek figuur,
dus voorbeeldfunktie, ongestraft het woord "kutmarokkanen" heeft mogen zeggen,
zijn ietwat naïve personen zoals Anja Joos dit woord als normaal gaan beschouwen,
niet wetende welke emoties dit losmaakt bij de Marokkanen. Sinds Oudkerk dit
woord introduceerde, hoor je niets anders meer m.b.t. Marokkanen.
Rob Oudkerk had indertijd uit zijn ambt ontheven moeten worden. Wat zou
er bijvoorbeeld met Zalm of Verhagen gebeurd zijn als zij dit woord gebezigd
zouden hebben?
Job Cohen, de burgermeester van Amsterdam, heeft een ernstige fout begaan.
Zijn funktioneren moet ter discussie worden gesteld.
Voor de marokkaanse gemeenschap zou dit een enorme stimulans zijn.
De heren Cohen en Oudkerk zouden "not amused" zijn als een politicus
het woord kutjood als omgangswoord zou introduceren en daarna vrolijk
verder zou gaan met politiek bedrijven.
Wij, nederlanders, zouden ons moeten schamen.

Wij kunnen niet tolereren dat een politicus het woord kut in combinatie met een
volk of nationaliteit gebruikt. Excuses of niet, hij zal de consequenties van zijn
gedrag moeten aanvaarden, wat inhoudt dat hij uit zijn ambt ontheven behoort
te worden.
Bij deze dien ik dan ook een klacht tegen de Rob Oudkerk in omdat zijn uitspraken
betreffende Marokkanen (in)direct de eerste dode reeds heeft opgeleverd.

Frank Orlemans
Te Tiel

nl-x
13-10-03, 21:29
Geachte Dames en heren,

Onderstaand schrijven heb ik van het discriminatiemeldingspunt (DMP) te Amsterdam ontvangen.
Zij vinden het woord kutmarokkanen geen enkel probleem omdat Oudkerk een specifieke
groep Marokkanen bedoelt.
Job Cohen wil het niet meer tolereren als Marokkanen in Amsterdam het woord
kutjoden gebruiken, terwijl ook zij een specifieke groep bedoelen.
De geloofwaardigheid van Cohen is van generlei waarde omdat hij wel een wethouder
in zijn raad tolereert die kutmarokkanen mag zeggen.
Cohen en Oudkerk zijn beide Joods en PvdA-lid. Dit riekt naar dubbele discriminatie.
Oudkerk moet weg om duidelijk te maken dat kutwoorden in combinatie met een volk
of nationaliteit niet getolereerd worden.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik na het lezen van onderstaande reactie, de
medewerkers van het DMP te Amsterdam als kuthypocrieten heb aangeduid, maar ik
bedoel daarmee specifiek de DMP'ers te Amsterdam. Mijn excuses voor het woord.
Het discriminatiemeldingspunt behoort onbevooroordeeld te zijn. De DMP'ers
in Amsterdam hebben mijn inziens teveel connecties met de PvdA , dus Oudkerk en Cohen.
Dit riekt naar belangenverstrengeling.

Frank Orlemans
Te Tiel



Geachte heer Orlemans,

Zoals wellicht bekend is de aangifte tegen de heer Oudkerk geseponeerd. Voorzover bekend is er geen artikel 12 Sv procedure ingesteld, hetgeen betekent dat er geen bezwaar is gemaakt tegen de sepotbeslissing van het Openbaar Ministerie.
De heer Oudkerk heeft via de media laten weten wat hij precies bedoelde met zijn uitspraak. De term 'Kutmarokkanen' is gebruikt om een selecte groep jonge criminelen van Marokkaanse afkomst aan te duiden, een groep die verantwoordelijk is voor veel diefstal en andere vormen van misdaad, en er toe bijdragen dat Amsterdammers zich onveilig voelen. De term werd niet bedoeld om de gehele Marokkaanse bevolkingsgroep mee aan te duiden.

Het introduceren van een term (kutmarokkanen) door de heer Oudkerk, een term die vervolgens in het dagelijks spraakgebruik gemeengoed wordt, leidt er niet toe dat Oudkerk verantwoordelijk kan worden gehouden voor de doodslag op mevrouw Joos. In deze redenering ontbreekt het causaal of oorzakelijk verband. Om die reden kan het meldpunt uw klacht niet in behandeling nemen.

Hoogachtend,

Maurice Strijkers
beleidsmedewerker
Stichting Meldpunt Discriminatie Amsterdam
Postbus 15514 1001 NA Amsterdam
Bezoekadres: Vijzelstraat 77 I Amsterdam
Tlf 020-638 55 51 Fax 020-620 14 01
www.meldpunt-amsterdam.nl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~
De informatie verzonden in dit e-mailbericht is vertrouwelijk en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is, behoudens nadrukkelijke toestemming van de Stichting Meldpunt Discriminatie Amsterdam, niet toegestaan. Bij overtreding behouden wij ons het recht voor een melding niet in behandeling te nemen of behandeling te staken.
Indien bovenstaand e-mailbericht niet aan u is gericht, verzoeken wij u het e-mailbericht te retourneren aan de verzender en het origineel en eventuele kopieën te verwijderen en te vernietigen.
Aan dit e-mailbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Waterval
13-10-03, 21:36
Das kut......

lennart
13-10-03, 21:48
Sja, het zijn dan wel kutjoden, maar het zijn wel onze kutjoden :rolleyes:

000NobelPrizes
14-10-03, 09:00
Waar gaat dit over? Over die kutmarokkanen die hier altijd lopen te jatten, klieren, intimideren, knokken, hangen; kortom, die ideale schoonzonen?

Wat hebben die met joden te maken? Leuk geprobeerd, maar ondanks wat ze hebben doorstaan zijn onze joden erg succesvolle mensen.
Ik begrijp wel dat hun succes en maatschappelijke status jaloezie opwekt, maar het is opmerkelijk dat schrijver dezes niet de vergelijking trok met kutjoego's of kutbulgaren.

papol
14-10-03, 09:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Als ik het goed begrijp is de moord op Anja Joos de schuld van Rob Oudkerk, omdat hij ooit het woord kutmarokkaan heeft gebruikt.

Zo had ik het nog niet bekeken maar nu zijn me de ogen gelukkig geopend. Nou begrijp ik het weer. Even dacht ik dat het de schuld van die jongens zelf was maar ik zie nu in dat ze er echt niets aan konden doen. Rob Oudkerk en Anja Joos hebben hen zo veel leed berokkend dat ze wel moesten reageren zoals ze gedaan hebben.

Ik eis dat ze onmiddelijk worden vrijgelaten en dat Rob Oudkerk en de nabestaanden van Anja Joos worden veroordeeld tot het betalen van een flink bedrag aan smartegeld.

Nee joh !! dat zie je verkeerd :student: .
Anja Joos is juist spiritueel zeer begaafd geweest. Immers, volgens het DMP mag men bepaalde groepen
voorzien van het drieletterlijkevrouwelijkgeslachtsdeelnaam indien/mits deze zich schuldig maken aan ongeoorloofd gedrag !!
Daardoor had zij een vooruitziende blik op datgene wat nog te gbeuren stond.

Gr.P

Simon
14-10-03, 09:30
Wat een selectieve verontwaardiging. Als ik hier een klacht bij beheer indien omdat hier regelmatig het woord kakkerlakken gebruikt wordt voor joden (in het algemeen) dan krijg ik niet eens antwoord.

Rob Oudkerk heeft het in de context bezien duidelijk gehad over Marokkanen die de stad onveilig maken (en die bestaan helaas) en niet over Marokkanen in het algemeen.

Om de verantwoordelijkheid van een moord bij Rob Oudkerk te leggen vind ik wel erg hypocriet. Wanneer nemen Marokkanen nu eens verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag?

Simon

freya
14-10-03, 11:08
Geplaatst door Simon
Wat een selectieve verontwaardiging. Als ik hier een klacht bij beheer indien omdat hier regelmatig het woord kakkerlakken gebruikt wordt voor joden (in het algemeen) dan krijg ik niet eens antwoord.

Simon

Volgens mij worden hier op het forum alleen zionisten kakkerlakken genoemd.

Niet alle zionisten zijn Joden en niet alle Joden zijn zionisten. :moe:

Tomas
14-10-03, 11:22
Geplaatst door freya
Volgens mij worden hier op het forum alleen zionisten kakkerlakken genoemd.

Niet alle zionisten zijn Joden en niet alle Joden zijn zionisten. :moe:

Hieruit haal ik wel op dat jij het verders prima vindt dat bepaalde mensen kakkerlakken worden genoemd. Wie dat dan precies zijn zal nooit duidelijk worden op basis van definitie, maar het is me wel duidelijk dat zionist in jouw vocabulaire een scheldwoord is.

Toch wel fijn om te weten aangezien je mij ook zo noemt.

Ik vraag me ondertussen ook opeens af welke rechten mij dat scheldwoord geeft om iemand in elkaar te rammen.

Simon
14-10-03, 11:29
Geplaatst door freya
Volgens mij worden hier op het forum alleen zionisten kakkerlakken genoemd.



Nou nee hoor, laat maar eens een zoekopdracht op dit Forum los en je zal zien dat Israeliers = zionisten = kakkerlakken. Als er bijvoorbeeld een aanslag wordt gepleegd en daarbij Israelische burgers omkomen dan wordt vaak genoeg gemeld dat er kakkerlakken zijn omgekomen. Dat is ongeveer de retoriek van nazi-films. Beheer doet daar niks tegen. Maar het woord ****** (k.a.n.k.e.r) wordt hier wel gecensureerd. Je ziet, er verschijnen sterretjes omdat ik een verkeerd woord gebruik.

Simon

Zagora
14-10-03, 11:35
Geplaatst door Maruecos
Hoi,

Ik wil even kwijt dat ik het initiatief van Frank Orlemans buitengewoon waardeer. Mijn beeld van de Nederlander toont sinds vandaag een deukje minder. :duim:

CYA....(around)

P.S.: Ik vind zijn redenering hout snijden. De spreekwoordelijke 'kern van waarheid'. De titel is scherp.

Wat zal de Nederlander daar blij mee wezen.

TonH
14-10-03, 11:54
Geplaatst door Gerrit-Jan
Als ik het goed begrijp is de moord op Anja Joos de schuld van Rob Oudkerk, omdat hij ooit het woord kutmarokkaan heeft gebruikt.




Geplaatst door Simon
Om de verantwoordelijkheid van een moord bij Rob Oudkerk te leggen vind ik wel erg hypocriet. Wanneer nemen Marokkanen nu eens verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag?
Simon


Hoofdcommentaar TROUW, 14 oktober 2003

Volgens de Amsterdamse officier van justitie De Wit lag de opmerking in de sfeer van 'kut-Marokkanen'.

Op grond van deze feiten kon dus niet zo gemakkelijk als aanvankelijk gebeurde een directe lijn worden getrokken tussen de dood van Anja Joos en de prijzende woorden van prins Bernhard en anderen jegens de twee AH-medewerkers die vorig jaar met geweld een winkeldief overmeesterden. Als het al zinvol is in een incidentele zaak zulke verbanden te leggen, dan ligt hier een relatie met de beruchte opmerking van de Amsterdamse wethouder Oudkerk over zijn stadgenoten van Marokkaanse afkomst eerder voor de hand.

De wakkere krant van Christelijk Nederland! :wijs:

Marsipulami
14-10-03, 11:59
Nederlanders = kakkerlakken :fpiraat:

admiraal
14-10-03, 12:07
Het woord kakkerlakken is populair geworden sinds ajax supporters (ook wel joden genoemd) hun rivalen uit rotterdam zo gingen noemen, vervolgens gingen de TCA taxi chauffeurs hun buitenlandse collega's ook zo noemen. VOlkomen terecht gezien hun gedragingen in de taxi wereld.
Nu is het een algemeen bekend (scheld)woord voor turken en marokanen (in Amsterdam iedergeval) en nu gaan jullie hier de joden (in dit geval NIET de ajax supporters) weer kakkerlakken noemen??

HAHAHA getuigt weer van weinig orginaliteit....

Simon
14-10-03, 12:09
Geplaatst door TonH
Hoofdcommentaar TROUW, 14 oktober 2003

Volgens de Amsterdamse officier van justitie De Wit lag de opmerking in de sfeer van 'kut-Marokkanen'.

Op grond van deze feiten kon dus niet zo gemakkelijk als aanvankelijk gebeurde een directe lijn worden getrokken tussen de dood van Anja Joos en de prijzende woorden van prins Bernhard en anderen jegens de twee AH-medewerkers die vorig jaar met geweld een winkeldief overmeesterden. Als het al zinvol is in een incidentele zaak zulke verbanden te leggen, dan ligt hier een relatie met de beruchte opmerking van de Amsterdamse wethouder Oudkerk over zijn stadgenoten van Marokkaanse afkomst eerder voor de hand.

Ja volgens die redenering lijkt mij de schuld van het toenemend anti-semitisme op VMBO scholen bij maroc.nl te liggen.

Simon

lennart
14-10-03, 12:11
Geplaatst door Simon
Rob Oudkerk heeft het in de context bezien duidelijk gehad over Marokkanen die de stad onveilig maken (en die bestaan helaas) en niet over Marokkanen in het algemeen.


Ohja, toen ik het over kut-joden had, toen had ik het natuurlijk over de joden die in het Nederlandse bestuur enorme fouten maken, in die context moet je het bezien.

En het blijven natuurlijk onze kutjoden.

lennart
14-10-03, 12:12
Geplaatst door Simon
Ja volgens die redenering lijkt mij de schuld van het toenemend anti-semitisme op VMBO scholen bij maroc.nl te liggen.

Simon

Maroc.nl is geen politieke vertegenwoordiger.

freya
14-10-03, 12:12
Geplaatst door Simon
Nou nee hoor, laat maar eens een zoekopdracht op dit Forum los en je zal zien dat Israeliers = zionisten = kakkerlakken. Als er bijvoorbeeld een aanslag wordt gepleegd en daarbij Israelische burgers omkomen dan wordt vaak genoeg gemeld dat er kakkerlakken zijn omgekomen. Dat is ongeveer de retoriek van nazi-films. Beheer doet daar niks tegen. Maar het woord ****** (k.a.n.k.e.r) wordt hier wel gecensureerd. Je ziet, er verschijnen sterretjes omdat ik een verkeerd woord gebruik.

Simon

En zijn alle Joden Israeliers?!

Israelische burgers wonen in Israel en zijn dus, voor 95% zeker, voor een exclusief Joodse staat, dus zijn het, voor 95% zeker, zionisten.

Dat jij dat niet wilt begrijpen is niet het probleem van beheer.

nefertiti
14-10-03, 12:22
Als ik het allemaal goed begrijp dan mogen volgende woorden NIET gebruikt worden:

- kutmarokkanen
- kakkerlakken als het over marokkanen en turken gaat

maar volgende woorden mogen wel gebruikt worden:
- kutjoden
- kakkerlakken als het over joden gaat

- en BOVENDIEN : mestkevers! als het over Vlaams Blok stemmers gaat!


je moet dus eerst zien "over" wie het gaat, en dan mag je rustig schelden!

Heb ik het goed begrepen zo? :melig2:

TonH
14-10-03, 12:31
Of zullen we weer het aloude Nederlandse scheldvoorvoegsel 'rot-' gaan gebruiken zijn we meteen van deze ROT-discussie af. :D

Simon
14-10-03, 12:42
Geplaatst door freya
En zijn alle Joden Israeliers?!

Israelische burgers wonen in Israel en zijn dus, voor 95% zeker, voor een exclusief Joodse staat, dus zijn het, voor 95% zeker, zionisten.

Dat jij dat niet wilt begrijpen is niet het probleem van beheer.

Wat een gezeur. Bijna alle Israeliers zijn Joden. Volgens jou zijn bijna alle Israeliers ook zionisten. Jij relativeert mijn opmerkingen door te stellen dat alleen zionisten kakkerlakken worden genoemd. Maar in de praktijk worden hier zionisten, Israeliers, Joden en kakkerlakken als synoniemen van elkaar gebruikt. Jij vindt dat blijkbaar normaal. Ik vind dat normvervaging. Dat beheer het stuk van Frank Orlemans te Tiel met instemming bespreekt is ronduit hypocriet.

Simon

Donna
14-10-03, 12:45
Als jullie straks op nu.nl een berichtje lezen met de titel: 'Woedende jonge vrouw beukt groepje jonge mannen met blote handen dood op metrostation', dan heeft dat waarschijnlijk te maken met het koosnaampje 'hoer'.

lennart
14-10-03, 12:55
Geplaatst door nefertiti
Heb ik het goed begrepen zo? :melig2:

Niet helemaal, het moet of alletwee wel kunnen of alletwee niet.

Maar zoals je wellicht gemerkt hebt, is anti-semitisme een no-no, daarentegen is anti-marokisme/anti-islamisme een volkssport geworden.

lennart
14-10-03, 12:59
Wat ik overigens niet goed begrijp is de verontwaardigde mensen in deze topic zich druk maken over hypocrisie op het forum, maar mag ik er even op wijzen dat deze posting juist over hypocrisie in de samenleving handelt.

Oudkerk die zich druk maakt over anti-semitisme, maar niets kwaads ziet in zijn eigen uitspraken, is dat niet hypocrisie?

freya
14-10-03, 13:08
Geplaatst door Simon
in de praktijk worden hier zionisten, Israeliers, Joden en kakkerlakken als synoniemen van elkaar gebruikt.


Dat bestrijd ik dus. Joden hoort in dit rijtje niet thuis.

Dat maak jij ervan.

Geef mij eens een voorbeeld van het gebruik van het woord kakkerlakken hier op dit forum, waarmee niet zionisten wordt bedoeld.

Simon
14-10-03, 13:25
Geplaatst door lennart

Oudkerk die zich druk maakt over anti-semitisme, maar niets kwaads ziet in zijn eigen uitspraken, is dat niet hypocrisie?

Ten eerste weet je dat hij er vele malen zijn excuses voor heeft aangeboden dus waarom schrijf je dan dat hij niks kwaads in zijn eigen uitspraken ziet.
Ten tweede denk ik dat hij zich niet druk zou maken om de kwalificering 'kutjoden' op het moment dat dit gebezigd wordt door een palestijn als ze weer eens een vluchtelingenkamp intrekken om wat huizen op te blazen. Met andere woorden: de context is wel degelijk van belang.

Simon

nefertiti
14-10-03, 13:32
Geplaatst door Donna
Als jullie straks op nu.nl een berichtje lezen met de titel: 'Woedende jonge vrouw beukt groepje jonge mannen met blote handen dood op metrostation', dan heeft dat waarschijnlijk te maken met het koosnaampje 'hoer'.
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

lennart
14-10-03, 13:34
Geplaatst door Simon
Ten eerste weet je dat hij er vele malen zijn excuses voor heeft aangeboden dus waarom schrijf je dan dat hij niks kwaads in zijn eigen uitspraken ziet.


Sorry cultuur. Als er sprake was geweest van anti-semitisme had hij al drie keer zijn functie moeten neerleggen.



Ten tweede denk ik dat hij zich niet druk zou maken om de kwalificering 'kutjoden' op het moment dat dit gebezigd wordt door een palestijn als ze weer eens een vluchtelingenkamp intrekken om wat huizen op te blazen. Met andere woorden: de context is wel degelijk van belang.


Hij werd niet lastig gevallen door kutmarokkanen, hij is aangesteld om de belangen van ondermeer de Marokkanen te vertegenwoordigen in de gemeenteraad. Door een bevolkingsgroep te kwalificeren als kutmarokkanen maakt hem ongeschikt om nog verder te gaan in die hoedanigheid. Als een ander gemeenteraadslid, of het nu in besloten kring is of niet, Oudkerk uitmaakt voor kutjood en het komt uit, dan weet jij netzo goed als ik wat daarvan de consequentie zou zijn.

Globetrotter
14-10-03, 13:42
De redenatie en de denktrant vallen precies in de toon van dat een vrouw een verkrachting aan zich zelf te danken heeft, omdat ze een kort rokje aan had.

Simon
14-10-03, 13:43
Geplaatst door freya
Geef mij eens een voorbeeld van het gebruik van het woord kakkerlakken hier op dit forum, waarmee niet zionisten wordt bedoeld.

Voorbeeld 1:
KAKKERLAKKEN willen totale oorlog ontketenen in MO (#)
121 Teletekst ma 06 okt
Israël valt doelen in Libanon aan

Voorbeeld 2
twintigtal kakkerlakken te grazen genomen..Happy Yom Kippur (#)

voorbeeld 3
KAKKERLAKKEN doden 15-jarige scholier ! (#)

voorbeeld 4
Kakkerlakken willen zelf bepalen wie leider van Palestijnen is !! (#)
Israël wil geen leiding door Arafat

Overigens is je vraag onjuist. Kakkerlakken en zionisten zijn verschillende zaken. Net zo goed als ratten en Marokkanen verschillende zaken zijn.

Simon

Simon
14-10-03, 13:55
Geplaatst door lennart
Door een bevolkingsgroep te kwalificeren als kutmarokkanen maakt hem ongeschikt om nog verder te gaan in die hoedanigheid. Als een ander gemeenteraadslid, of het nu in besloten kring is of niet, Oudkerk uitmaakt voor kutjood en het komt uit, dan weet jij netzo goed als ik wat daarvan de consequentie zou zijn.

Ach wat een populist ben je ook. Je weet dat hij ook voor de belangen van de overgrote meerderheid der Marokkanen opkomt door tukmarokkanen hard aan te pakken.
En verder Oudkerk is geen tukjood. Hij jat en steelt niet maar dient de gemeenschap. Doe niet zo goedkoop!

Simon

lennart
14-10-03, 14:22
Geplaatst door Simon
Ach wat een populist ben je ook. Je weet dat hij ook voor de belangen van de overgrote meerderheid der Marokkanen opkomt door tukmarokkanen hard aan te pakken.
En verder Oudkerk is geen tukjood. Hij jat en steelt niet maar dient de gemeenschap. Doe niet zo goedkoop!


Ik hoor Oudkerk alleen maar zeiken, zoals een PvdA'er betaamd.

En populist? Mijn lijn van denken is echt niet populair.



Rob Oudkerk: 'Wat krom is, is niet recht'

Ex-parlementariër Rob Oudkerk ging gisteren door het stof wegens onparlementair taalgebruik. Maar intussen, zegt hij, had hij wel gelijk.

Door onze Amsterdamse redactie

AMSTERDAM, 20 MAART. Tuurlijk was het stom, Oudkerk vraagt excuus voor zijn woordgebruik. ,,Kut-Marokkanen''. ,,Ongepast'', noemt hij die opmerking. ,,Onparlementair en stom''.
Cohen had hem op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen gevraagd of hij dacht dat Pim Fortuyn ook in Amsterdam zo'n grote aanhang zou kunnen krijgen als hij in Rotterdam had gekregen. Dat dacht de Amsterdamse PvdA-leider, voor een open microfoon, hardop van wel, want ,,Wij hebben hier ook'' en het gewraakte woord volgde.

Hoe vaak heeft hij dat woord tijdens de vier weken durende verkiezingscampagne niet gehoord? Vraagt hij zich hardop af, minimaal tweehonderd keer, geeft hijzelf het antwoord. ,,'Weet jij waarom wij op Fortuyn stemmen?', vroegen de mensen me keer op keer. 'Omdat die iets tegen die Marokkanen doet''', zegt Oudkerk. Zijn riposte was, zegt hij: ,,Wij doen óók iets'', en: ,,Als je zegt 'Marokkanen' stigmatiseer je wel een hele bevolkinggroep''. Want daarop legt hij de nadruk: het gaat om een kleine kern van zo'n 250 man die een hele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt. Niet, hij wordt er bijna boos van, alle Marokkanen.

Goed, het was misschien stom om dat woord te gebruiken, maar daarmee is het probleem niet weg. Hij snapt de gevoeligheden, maar er is geen tijd voor gevoeligheden. Wanneer we om de hete brij lopen dan helpen we Fortuyn, vindt hij. ,,En die jongens helpen we er ook niet mee.'' Hij zal, zegt hij, doorgaan met het benoemen van wat hij hoort. ,,Ik wil alles benoemen zoals het is. Wat krom is, is niet recht.''

Waarvan hij wel enigszins is geschrokken, zegt hij, is dat mensen, ook in de partij, aan zijn integriteit twijfelden. Hij wenst niet dat aan zijn integriteit wordt getwijfeld. Nogmaals zegt hij dat zijn opmerking ,,ongepast'' was, maar de mensen die hem kennen, moeten weten dat hij zijn hele leven vecht hij tegen achterstanden, zegt hij. En zo te hoop lopen tegen een woord, hoe onparlementair ook, dat is je hoofd in het zand steken voor wat er in de samenleving leeft.


20 maart 2002


Kortom, hij vond wel dat hij gelijk had, wie is nu de populist.

En bovendien draai jij om de brei heen. Had hij Kut-Joden gezegd, dan had hij alang moeten aftreden.

Globetrotter
14-10-03, 14:31
Geplaatst door lennart
En bovendien draai jij om de brei heen. Had hij Kut-Joden gezegd, dan had hij alang moeten aftreden.

Weet je waarom hij dan had moeten aftreden??

Omdat er in NEDERLAND geen kut-joden zijn. Per defenitie zouden dan alle joden als kut-joden bestempeld worden en wordt de gehele groep ten onrechte vals betiteld.

In het geval van de Marokkanen gaat dat niet op. Daar is een relatief kleine, maar absolute grote groep verantwoordelijk voor het feit dat er gesproken kan worden over meerdere soorten Marokkanen, waaronder kut-Marokannen.

Puk
14-10-03, 14:33
Geplaatst door admiraal
Het woord kakkerlakken is populair geworden sinds ajax supporters (ook wel joden genoemd) hun rivalen uit rotterdam zo gingen noemen, vervolgens gingen de TCA taxi chauffeurs hun buitenlandse collega's ook zo noemen. VOlkomen terecht gezien hun gedragingen in de taxi wereld.
Nu is het een algemeen bekend (scheld)woord voor turken en marokanen (in Amsterdam iedergeval) en nu gaan jullie hier de joden (in dit geval NIET de ajax supporters) weer kakkerlakken noemen??

HAHAHA getuigt weer van weinig orginaliteit....

Ik stel voor Marokkaanse VMBO-hangjongeren die lopen te kloten voortaan filosofen te noemen.

Iedereen mee eens? Ja? Okay dan!

lennart
14-10-03, 14:34
Geplaatst door Globetrotter
Weet je waarom hij dan had moeten aftreden??

Omdat er in NEDERLAND geen kut-joden zijn. Per defenitie zouden dan alle joden als kut-joden bestempeld worden en wordt de gehele groep ten onrechte vals betiteld.

In het geval van de Marokkanen gaat dat niet op. Daar is een relatief kleine, maar absolute grote groep verantwoordelijk voor het feit dat er gesproken kan worden over meerdere soorten Marokkanen, waaronder kut-Marokannen.

Nounou, ten eerste is Oudkerk, een populist, zelf een kutjood, ik heb namelijk een hekel aan populisten en bovendien aan PvdA die veel lullen maar weinig uitvoeren. En ten tweede als ik in de context van Israel, het over kut-joden heb, dan weet iedereen wie ik daarmee bedoel.

Zijn uitspraak van kut-marokkanen was bovendien heel erg bewust, er kwamen tenslotte verkiezingen aan. Populisme in optima forma.

Puk
14-10-03, 14:35
Geplaatst door lennart
Maroc.nl is geen politieke vertegenwoordiger.

De Bilderberggroep ook niet.

Puk
14-10-03, 14:37
Geplaatst door Marsipulami
Nederlanders = kakkerlakken :fpiraat:

Belgen = waterkonijnen

lennart
14-10-03, 14:39
Geplaatst door Puk
De Bilderberggroep ook niet.

Your point? Trouwens sommige binnen Bilderberg dragen wel politieke verantwoordelijkheid, waaronder Koningin Bea, in wiens naam het jaarlijkse congres wordt georganiseerd.

Globetrotter
14-10-03, 14:41
Geplaatst door lennart

Zijn uitspraak van kut-marokkanen was bovendien heel erg bewust, er kwamen tenslotte verkiezingen aan. Populisme in optima forma.

??? Populisme? Er kwamen verkiezingen aan? Volgens iedereen was het een onderonsje met Cohen, waarvan het niet de bedoeling was dat het in de openbaarheid kwam. Wel denken, niet zeggen, dus.

Dus populisme is wat dit betreft kilometers ver weg. Ik denk dat je je definitie moet bijstellen, en waarschijnlijk meerdere denkbeelden wil je zuiver blijven.

lennart
14-10-03, 14:45
Geplaatst door Globetrotter
??? Populisme? Er kwamen verkiezingen aan? Volgens iedereen was het een onderonsje met Cohen, waarvan het niet de bedoeling was dat het in de openbaarheid kwam. Wel denken, niet zeggen, dus.


Hij had een camera achter zich aanlopen! Wie zegt mij dat hij dat niet heel bewust heeft gedaan.


En maar om de brei heen draaien... Als een Nederlandse raadslid kutjoden had gezegd, in welke context dan ook, dan zal dat raadslid linearecta moeten aftreden.

Puk
14-10-03, 14:46
Geplaatst door lennart
Your point? Trouwens sommige binnen Bilderberg dragen wel politieke verantwoordelijkheid, waaronder Koningin Bea, in wiens naam het jaarlijkse congres wordt georganiseerd.

My point --> politieke invloed.

lennart
14-10-03, 14:48
Geplaatst door Puk
My point --> politieke invloed.

Er zit een verschil tussen politieke verantwoordelijkheid en politieke invloed. Daarom mocht Ayaan de Islam een achterlijke cultuur, maar nu niet meer omdat ze politieke verantwoordelijkheid draagt.

Globetrotter
14-10-03, 14:51
Geplaatst door lennart
Hij had een camera achter zich aanlopen! Wie zegt mij dat hij dat niet heel bewust heeft gedaan.

Als je het eerste stuk had gelezen, dan kon je lezen dat er een overleg is geweest om het niet uit te zenden.

lennart
14-10-03, 14:54
Geplaatst door Globetrotter
Als je het eerste stuk had gelezen, dan kon je lezen dat er een overleg is geweest om het niet uit te zenden.

Ja tuurlijk joh.... In de politiek gebeurt nooit iets per ongeluk, zeker niet wanneer er verkiezingen aankomen.

Globetrotter
14-10-03, 14:58
Geplaatst door lennart
Ja tuurlijk joh.... In de politiek gebeurt nooit iets per ongeluk, zeker niet wanneer er verkiezingen aankomen.

Wat is jouw probleem?

Er is overleg geweest met burgermeester Cohen om het neit uit t ezenden. Cohen, nota bene, die er alles aan doet om de allochtone bevolking te beschermen tegen "onrealistische" auttochtonen en verwoed probeert de boel bij elkaar te houden. Die Cohen, betitel jij dus ook als medepopulist en gladde politicus??

lennart
14-10-03, 15:01
Geplaatst door Globetrotter
Er is overleg geweest met burgermeester Cohen om het neit uit t ezenden. Cohen, nota bene, die er alles aan doet om de allochtone bevolking te beschermen tegen "onrealistische" auttochtonen en verwoed probeert de boel bij elkaar te houden. Die Cohen, betitel jij dus ook als medepopulist en gladde politicus??

Oudkerk is de populist, hij zal waarschijnlijk tegen 2vandaag hebben gezegd dat het van hem betreft wel uitgezonden mocht worden. Nee jij gaat wel erg ver in je goedgelovigheid ten opzichte van politici.

Mijn probleem, is jouw hypocrisie... Als een Nederlands raadslid, kutjoden had gezegd, in welke context dan ook en hoeveel excuses hij daarna maakt, dan had die moeten aftreden.

Puk
14-10-03, 15:02
Geplaatst door lennart
Er zit een verschil tussen politieke verantwoordelijkheid en politieke invloed. Daarom mocht Ayaan de Islam een achterlijke cultuur, maar nu niet meer omdat ze politieke verantwoordelijkheid draagt.

Filosoof!

Simon
14-10-03, 15:11
Geplaatst door lennart

En bovendien draai jij om de brei heen. Had hij Kut-Joden gezegd, dan had hij alang moeten aftreden.

Je leest niet goed maar ik heb geen zin mij telkens te moeten herhalen.

Globetrotter
14-10-03, 15:14
Geplaatst door lennart
Oudkerk is de populist, hij zal waarschijnlijk tegen 2vandaag hebben gezegd dat het van hem betreft wel uitgezonden mocht worden. Nee jij gaat wel erg ver in je goedgelovigheid ten opzichte van politici.

Mijn probleem, is jouw hypocrisie... Als een Nederlands raadslid, kutjoden had gezegd, in welke context dan ook en hoeveel excuses hij daarna maakt, dan had die moeten aftreden.

Ik heb er een probleem mee dat jij met mij een probleem heb, want jij lees niet wat er geschreven wordt.

Immers, ik ontken ook niet dat als er kut-jood werd gezegd dat hij niet zou moeten aftreden. Dat heb ik ook nergens beweerd.

Hij moet dan juist wel aftreden. Waarom moet hij dan wel aftreden? Omdat dit A) in historisch opzicht een beladen uitspraak is, b) MAATSCHAPPELIJK niet ter zake doet, C) een uitspraak die door bijna niemand als serieus zou worden beschouwd.

Simon
14-10-03, 15:16
Geplaatst door lennart

Mijn probleem, is jouw hypocrisie... Als een Nederlands raadslid, kutjoden had gezegd, in welke context dan ook en hoeveel excuses hij daarna maakt, dan had die moeten aftreden.

Een betere vergelijking is de term 'kut-Israeliers'. Marokkaan duidt immers op een nationaliteit. Als een raadslid zou zeggen na de inval in een vluchtelingenkamp .... 'die kut-Israeliers weer' ... denk ik dat er niet eens een heissa om ontstaan zou zijn laat staan dat dit raadslid had moeten aftreden. Dus je suggestie slaat nergens op.

Simon

lennart
14-10-03, 15:19
Geplaatst door Globetrotter
Ik heb er een probleem mee dat jij met mij een probleem heb, want jij lees niet wat er geschreven wordt.

Immers, ik ontken ook niet dat als er kut-jood werd gezegd dat hij niet zou moeten aftreden. Dat heb ik ook nergens beweerd.

Hij moet dan juist wel aftreden. Waarom moet hij dan wel aftreden? Omdat dit A) in historisch opzicht een beladen uitspraak is, b) MAATSCHAPPELIJK niet ter zake doet, C) een uitspraak die door bijna niemand als serieus zou worden beschouwd.

Nou ik ben blij dat je het zegt, Oudkerk kan ik niet meer serieus nemen en ik denk dat veel Marokkanen er hetzelfde over denken.

Face the music, rascisme is rascisme, in welke context je het dan ook maar plaatst. Maar aangezien rascisme dus tegenwoordig acceptabel is, ga dan niet zeiken over hoeren, kakkerlakken en meer van dat soort uitspraken.

lennart
14-10-03, 15:23
Geplaatst door Simon
Een betere vergelijking is de term 'kut-Israeliers'. Marokkaan duidt immers op een nationaliteit. Als een raadslid zou zeggen na de inval in een vluchtelingenkamp .... 'die kut-Israeliers weer' ... denk ik dat er niet eens een heissa om ontstaan zou zijn laat staan dat dit raadslid had moeten aftreden. Dus je suggestie slaat nergens op.


Mijn suggestie raakt de hypocrisie perfect. Als ik het over Israel heb, en ik noem de inwoners die hun leger inzetten om stenenwerpende jongetjes bang te maken, kut-joden, dan weet iedereen over wie ik het heb!

Jij bent degene die hier zeikt over context en hypocrisie.

Simon
14-10-03, 15:26
Geplaatst door aQua
Dus Lennart heeft wel degelijk gelijk dat hij op de golven van populisme meevaart: kutmarokkanen is in Nederlandse kringen immers een populairdere term dan kutjoden

Nee kutjoden is te vergelijken met kutmoslims en dat heeft hij niet gezegd.

Simon

Zwarte Schaap
14-10-03, 15:28
Geplaatst door lennart
Nou ik ben blij dat je het zegt, Oudkerk kan ik niet meer serieus nemen en ik denk dat veel Marokkanen er hetzelfde over denken.


Na zijn uitspraken om de ouders te straffen via de kinderbijslag, heeft hij bij mij elke greintje respect en geloofwaardigheid verloren.

lennart
14-10-03, 15:32
Geplaatst door Simon
Nee kutjoden is te vergelijken met kutmoslims en dat heeft hij niet gezegd.

Simon

Als je kutmarokkanen mag zeggen, dan mag je alles zeggen. Omschrijf de context duidelijk en dus is dan kutjoden een goede term om het over de Joodse Israeli te hebben. Immers er wonen ook moslims en christen Israeli in Israel.

Simon
14-10-03, 15:34
Geplaatst door lennart
Mijn suggestie raakt de hypocrisie perfect. Als ik het over Israel heb, en ik noem de inwoners die hun leger inzetten om stenenwerpende jongetjes bang te maken, kut-joden, dan weet iedereen over wie ik het heb!

Jij bent degene die hier zeikt over context en hypocrisie.

Het gaat er niet om of iedereen weet waar je het over hebt. Wat is dat nu voor kulargument? Kut-joden ligt zeker gevoeliger dan kut-Israeliers zoals ook voor anderen de term kut-moslims ongetwijfeld gevoeliger ligt dan kut-marokkanen. En ik vind het normvervaging - zoals ik al zei - om kakkerlakken als synoniem van Israeliers te gebruiken.

Simon

Simon
14-10-03, 15:40
Geplaatst door lennart
Als je kutmarokkanen mag zeggen, dan mag je alles zeggen. Omschrijf de context duidelijk en dus is dan kutjoden een goede term om het over de Joodse Israeli te hebben. Immers er wonen ook moslims en christen Israeli in Israel.

Volgens de normen en waarden van beheer op dit Forum heb je ongetwijfeld gelijk maar dat zijn niet mijn waarden en normen. Maar laat beheer dan niet zo instemmend een bijdrage van Frank Orlemans behandelen die de moord op een oud vrouwtje in de schoenen van Oudkerk probeert te schuiven. Ze zijn zelf geen haar beter door joden en Israeliers als kakkerlakken te laten omschrijven zonder daar maatregelen tegen te nemen.

Simon

Simon
14-10-03, 15:45
Geplaatst door aQua
Het duid wel een specifieke bevolkingsgroep aan. Hij had dus net zo goed kutmoslims kunnen zeggen als kutjoden.

Hij duidde een specifieke groep Marokkaanse criminelen aan die ik zelf ook wel ergere omschrijvingen geef als ze weer eens mijn auto hebben opengebroken. Ik geloof eigenlijk dat veel marokkanen het graag verkeerd willen begrijpen omdat ze nu eenmaal graag een slachtofferrol spelen. Niet die ettertjes die een vrouwtje doodmeppen zijn de daders maar zij die marokkaanse crimineeltjes kutmarokkanen noemen. Tja, daar zal je wel lekker mee opschieten ....

Simon

lennart
14-10-03, 15:48
Geplaatst door Simon
Volgens de normen en waarden van beheer op dit Forum heb je ongetwijfeld gelijk maar dat zijn niet mijn waarden en normen. Maar laat beheer dan niet zo instemmend een bijdrage van Frank Orlemans behandelen die de moord op een oud vrouwtje in de schoenen van Oudkerk probeert te schuiven. Ze zijn zelf geen haar beter door joden en Israeliers als kakkerlakken te laten omschrijven zonder daar maatregelen tegen te nemen.

Simon

Nou, nou voor iemand die houdt van context, laat je zien dat de context jouw hier helemaal ontgaat. Ik lees dus echt niet in die twee emails een poging om Oudkerk de moord in de schoenen te schuiven. Wat ik wel lees, en waar ik mij dus ook zorgen over maak, is de algemene, noem het hetze, waarmee Marokkanen op dit moment te maken hebben.

Het woord kutjoden is dus de beste verdediging tegen de hypocrisie en daar heeft Oudkerk het naar gemaakt.

lennart
14-10-03, 15:51
Geplaatst door Simon
Ik geloof eigenlijk dat veel marokkanen het graag verkeerd willen begrijpen omdat ze nu eenmaal graag een slachtofferrol spelen.

Juist Witte Nederlanders en Joden spelen graag het slachtofferrol, die doen alsof de verloedering van de samenleving komt door de criminele marokkaantjes. Maar in plaats van er iets aan te doen, verhuizen ze weg naar de buitenwijken, zoals de huichelaars die ze zijn betaamd.

Simon
14-10-03, 15:54
Geplaatst door lennart
Juist Witte Nederlanders en Joden spelen graag het slachtofferrol, die doen alsof de verloedering van de samenleving komt door de criminele marokkaantjes. Maar in plaats van er iets aan te doen, verhuizen ze weg naar de buitenwijken, zoals de huichelaars die ze zijn betaamd.

De verloedering in de stad komt inderdaad ten dele door criminele Marokkaantjes. Ik woon al in een buitenwijk en het barst hier van de criminele Marokkaantjes. Maar ik woon hier best prettig hoor dus zeg mij niet dat ik een slachtofferrol speel.

Simon

Simon
14-10-03, 15:57
Geplaatst door lennart
Nou, nou voor iemand die houdt van context, laat je zien dat de context jouw hier helemaal ontgaat. Ik lees dus echt niet in die twee emails een poging om Oudkerk de moord in de schoenen te schuiven.

Haha nou dan kan je echt niet lezen .... hij schrijft letterlijk:

Bij deze dien ik dan ook een klacht tegen de Rob Oudkerk in omdat zijn uitspraken betreffende Marokkanen (in)direct de eerste dode reeds heeft opgeleverd.

Duidelijker kan toch niet?

Simon

lennart
14-10-03, 15:58
Geplaatst door Simon
De verloedering in de stad komt inderdaad ten dele door criminele Marokkaantjes. Ik woon al in een buitenwijk en het barst hier van de criminele Marokkaantjes. Maar ik woon hier best prettig hoor dus zeg mij niet dat ik een slachtofferrol speel.

Simon

Zij die weggaan veroorzaken de verloedering van de wijk -> leegstand, brekende sociale structuren, minder invloed in de gemeenteraad... Alleen de criminaliteit komt van criminelen, maar daarmee is de verloedering nog niet verklaard. En jij neemt weldegelijk een slachtofferrol op je, je schuift immers de problemen in jouw wijk af op anderen, dat is de slachtofferrol spelen.

lennart
14-10-03, 15:59
Geplaatst door Simon
Haha nou dan kan je echt niet lezen .... hij schrijft letterlijk:

Bij deze dien ik dan ook een klacht tegen de Rob Oudkerk in omdat zijn uitspraken betreffende Marokkanen (in)direct de eerste dode reeds heeft opgeleverd.

Duidelijker kan toch niet?

Simon

Context Simon, daar draaide het toch allemaal om.

Simon
14-10-03, 16:03
Geplaatst door lennart
Zij die weggaan veroorzaken de verloedering van de wijk -> leegstand, brekende sociale structuren, minder invloed in de gemeenteraad... Alleen de criminaliteit komt van criminelen, maar daarmee is de verloedering nog niet verklaard. En jij neemt weldegelijk een slachtofferrol op je, je schuift immers de problemen in jouw wijk af op anderen, dat is de slachtofferrol spelen.

Ja sorry dat ik niet de schuld op mij neem van alle inbraken en berovingen in de buurt waardoor bejaarden de wijk uittrekken en niet meer s'avonds op straat durven. Sorry dat die mensen met tranen in hun ogen afscheid nemen van hun woning omdat ze niet meer op straat durven s 'avonds en zich daarom niet meer prettig voelen in hun wijk. Sorry dat die bejaarden niet meer enthousiast de politiek ingaan als ze voor de 3e keer beroofd zijn. Sorry hoor.

Simon

Simon
14-10-03, 16:04
Geplaatst door lennart
Context Simon, daar draaide het toch allemaal om.

Ja inderdaad je kan niet lezen.

Simon

Puk
14-10-03, 16:06
Geplaatst door lennart
Zij die weggaan veroorzaken de verloedering van de wijk -> leegstand, brekende sociale structuren, minder invloed in de gemeenteraad... Alleen de criminaliteit komt van criminelen, maar daarmee is de verloedering nog niet verklaard. En jij neemt weldegelijk een slachtofferrol op je, je schuift immers de problemen in jouw wijk af op anderen, dat is de slachtofferrol spelen.

Hahahaha! Dus jij verlangt van goedwillende burgers dat ze in de shitzooi blijven wonen? Waar hebben ze dat aan verdiend?

lennart
14-10-03, 16:08
Geplaatst door Simon
Ja inderdaad je kan niet lezen.

Simon

Komt vast door jouw hypocrisie, want als zelfs als ik het hier over kut-joden heb, krijg ik mensen over mij heen. Oh en kakkerlakken mag van jouw schijnbaar ook niet, maar kutmarokkanen, neeeee dan moeten we eerst naar de context kijken, en zien hoe vaak hij het heeft uitlegd dat hij het maar over een klein specifiek deeltje van de Marokkaanse gemeenschap had... pff ik zit dit al 3 paginas te tikken, maar je hebt er nog geen goed antwoord op gegeven.

lennart
14-10-03, 16:08
Geplaatst door Puk
Hahahaha! Dus jij verlangt van goedwillende burgers dat ze in de shitzooi blijven wonen? Waar hebben ze dat aan verdiend?

Of verhuizen, maar niet gaan klagen. :slapen:

Zwarte Schaap
14-10-03, 16:11
Geplaatst door Simon
Ja sorry dat ik niet de schuld op mij neem van alle inbraken en berovingen in de buurt waardoor bejaarden de wijk uittrekken en niet meer s'avonds op straat durven. Sorry dat die mensen met tranen in hun ogen afscheid nemen van hun woning omdat ze niet meer op straat durven s 'avonds en zich daarom niet meer prettig voelen in hun wijk. Sorry dat die bejaarden niet meer enthousiast de politiek ingaan als ze voor de 3e keer beroofd zijn. Sorry hoor.

Simon

Simon zet zijn speciale joker in die altijd werkt om sympathie te krijgen.
Criminolgen weten al jaren dat bejaarden de minste kans hebben om met criminaliteit in aanraking te komen. Men kan beter de subjectieve angstgevoelens bestrijden.

Puk
14-10-03, 16:11
Geplaatst door lennart
Of verhuizen, maar niet gaan klagen. :slapen:

Jah... slaap maar lekker verder.

Maar goed. Mag er wel geklaagd worden als die mensen in de shitzooi blijven wonen?

Dutchguy
14-10-03, 16:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Men kan beter de subjectieve angstgevoelens bestrijden.

Subjectieve angstgevoelens zijn aanwezig, zonder meer. Maar dan zijn er ook de verhalen van mensen die aan den lijve die onveiligheid ervaren en die neem ik wel degelijk serieus. Je kunt dus niet alles onder de noemer 'subjectieve angstgevoelens' plaatsen.

lennart
14-10-03, 16:14
Geplaatst door Simon
Ja sorry dat ik niet de schuld op mij neem van alle inbraken en berovingen in de buurt waardoor bejaarden de wijk uittrekken en niet meer s'avonds op straat durven. Sorry dat die mensen met tranen in hun ogen afscheid nemen van hun woning omdat ze niet meer op straat durven s 'avonds en zich daarom niet meer prettig voelen in hun wijk. Sorry dat die bejaarden niet meer enthousiast de politiek ingaan als ze voor de 3e keer beroofd zijn. Sorry hoor.


Oh, dan heb je vast al een beweging in de buurt in gang gezet, om onze bejaarde medemens te begeleiden naar de supermarkt. Weet je ik denk dat ze dat om meer dan een reden zullen waarderen, immers zoonlief 'durft' ook al niet meer op bezoek.

Dutchguy
14-10-03, 16:16
Geplaatst door lennart
Of verhuizen, maar niet gaan klagen. :slapen:

Verhuizen mocht toch ook niet? Dan krijg je juist die leegstand die je aanwees als oorzaak van de huidige situatie in sommige wijken. Wat blijft er dan over?

lennart
14-10-03, 16:16
Geplaatst door Puk
Jah... slaap maar lekker verder.

Maar goed. Mag er wel geklaagd worden als die mensen in de shitzooi blijven wonen?

Tuurlijk, het liefst via een buurtvereniging of de moskee oid en dan met meerdere mensen naar de gemeente stappen, anders heeft het natuurlijk ook geen zin.

Simon
14-10-03, 16:16
Geplaatst door aQua
Dus je vindt die dieven kut omdat het Marokkanen zijn. Hoe noem je een Hollander die je auto openbreekt?

Wat doet dat er nou toe? Ik geef alleen maar aan dat er veel mensen overlast van ondervinden dus het is niet zo gek als ze dan uitgescholden worden.


Ik denk dat jij graag wilt dat wij het verkeerd willen begrijpen. Immers, de logica staat niet aan jouw kant. Je wringt je in allerlei niet na te bootsen bochten om maar niet toe te hoeven geven dat kutmarokkanen een racistische opmerking is. Ondertussen vind je de term kutjood niet kunnen, al wordt deze gebezigd in dezelfde context als degene die jij goedpraat. En daarom beste Simon ben jij een hypocrite populist

Kutmoslim vind ik ook niet kunnen.


Helaas voor jou, maar degene die die denktrant heeft opgeschreven is geen Marokkaan maar een Hollander. Tot zover je "het aan de Marokkaan eigen-zijn van het opnemen van een slachtoffer rol"

Een kut-hollander is het. En dat laatste - de slachtofferrol - sloeg op de ontwikkeling van de discussie op dit Forum.

Simon

lennart
14-10-03, 16:18
Geplaatst door Dutchguy
Verhuizen mocht toch ook niet? Dan krijg je juist die leegstand die je aanwees als oorzaak van de huidige situatie in sommige wijken. Wat blijft er dan over?

Hoezo zou verhuizen niet mogen? Alleen Simon vond het noodzakelijk de verloedering van de wijk af te schuiven op Marokkaanse crimineeltjes. Volgens mij valt er bij die opmerking nog genoeg mitsen en maren te plaatsen. Afschuiven van problemen op sociaal zwakkere groepen is altijd al een favoriete bezigheid geweest. Als Rob Oudkerk, wethouder van Amsterdam, dan op televisie zegt, kutmarokkanen, dan weet ik in welke richting de schuld wordt opgeschoven.

Simon
14-10-03, 16:21
Geplaatst door Dutchguy
Subjectieve angstgevoelens zijn aanwezig, zonder meer. Maar dan zijn er ook de verhalen van mensen die aan den lijve die onveiligheid ervaren en die neem ik wel degelijk serieus. Je kunt dus niet alles onder de noemer 'subjectieve angstgevoelens' plaatsen.

Ja juist de ouderen die hier na de bouw van de westelijke tuinsteden zijn komen wonen trekken hier allemaal weg. Ze voelen zich hier niet meer veilig en worden inderdaad vaak beroofd, uitgescholden en bedreigd in deze wijk.

Simon

Dutchguy
14-10-03, 16:23
Geplaatst door lennart
Hoezo zou verhuizen niet mogen? Alleen Simon vond het noodzakelijk de verloedering van de wijk af te schuiven op Marokkaanse crimineeltjes. Volgens mij valt er bij die opmerking nog genoeg mitsen en maren te plaatsen. Afschuiven van problemen op sociaal zwakkere groepen is altijd al een favoriete bezigheid geweest. Als Rob Oudkerk, wethouder van Amsterdam, dan op televisie zegt, kutmarokkanen, dan weet ik in welke richting de schuld wordt opgeschoven.

"Maar in plaats van er iets aan te doen, verhuizen ze weg naar de buitenwijken, zoals de huichelaars die ze zijn betaamd."

Deze tekst was van jou, ze mogen dus niet verhuizen en niet klagen, wat blijft er over?

Puk
14-10-03, 16:23
Geplaatst door lennart
Tuurlijk, het liefst via een buurtvereniging of de moskee oid en dan met meerdere mensen naar de gemeente stappen, anders heeft het natuurlijk ook geen zin.

Lennart, er werd 20 jaar geleden al geklaagd. Heeft nooit een fuck geholpen. Dan is verhuizen de laatste optie. Kan je die mensen niet kwalijk nemen.

Simon
14-10-03, 16:26
Geplaatst door lennart
Alleen Simon vond het noodzakelijk de verloedering van de wijk af te schuiven op Marokkaanse crimineeltjes. Volgens mij valt er bij die opmerking nog genoeg mitsen en maren te plaatsen. Afschuiven van problemen op sociaal zwakkere groepen is altijd al een favoriete bezigheid geweest. Als Rob Oudkerk, wethouder van Amsterdam, dan op televisie zegt, kutmarokkanen, dan weet ik in welke richting de schuld wordt opgeschoven.

Ach statistieken genoeg die dat bewijzen. Overigens vind ik de aanpak hier in amsterdam ten aanzien van deze groepen wel goed maar deze is een beetje laat op gang gekomen en begint nu nog maar net resultaten op te leveren.

Simon

Dutchguy
14-10-03, 16:27
Geplaatst door Simon
Ja juist de ouderen die hier na de bouw van de westelijke tuinsteden zijn komen wonen trekken hier allemaal weg. Ze voelen zich hier niet meer veilig en worden inderdaad vaak beroofd, uitgescholden en bedreigd in deze wijk.

Simon

Dat zijn ernstige zaken die de politiek wel serieus MOET nemen. Tegelijkertijd is het zaak om dit soort zaken te scheiden van holle Telegraaf-rethoriek. Zolang het onderscheid duidelijk is vind ik dat je overal over moet kunnen praten, zeker over bejaarden die zich niet veilig voelen in een wijk.

lennart
14-10-03, 16:28
Geplaatst door Dutchguy
"Maar in plaats van er iets aan te doen, verhuizen ze weg naar de buitenwijken, zoals de huichelaars die ze zijn betaamd."

Deze tekst was van jou, ze mogen dus niet verhuizen en niet klagen, wat blijft er over?

Context.. Het zijn huichelaars omdat ze klagen, niets doen, en weggaan.

:zwaai:

Maargoed, het is duidelijk, hypocrisie is in Nederland volkomen normaal, wat we natuurlijk allemaal al wisten. Volgende keer niet gaan klagen wanneer ze het over kuthomo's hebben he :rolleyes:

lennart
14-10-03, 16:30
Geplaatst door Simon
Ach statistieken genoeg die dat bewijzen. Overigens vind ik de aanpak hier in amsterdam ten aanzien van deze groepen wel goed maar deze is een beetje laat op gang gekomen en begint nu nog maar net resultaten op te leveren.


Heb ik dan ontkent dat er veel criminaliteit is onder sociaal zwakkere groepen? Ik leg echter niet alleen de schuld bij de marokkaantjes en dat doe jij wel. Zolang Marokkanen zich politiek correct moeten uiten over homo's, vrouwen en joden, dan moet jij je maar politiek correct uitlaten over marokkaantjes.

Dutchguy
14-10-03, 16:31
Geplaatst door lennart
Context.. Het zijn huichelaars omdat ze klagen, niets doen, en weggaan.

:zwaai:

Maargoed, het is duidelijk, hypocrisie is in Nederland volkomen normaal, wat we natuurlijk allemaal al wisten. Volgende keer niet gaan klagen wanneer ze het over kuthomo's hebben he :rolleyes:

Context.... met dat woord kun je dus echt alle kanten op. Hangt af van de persoonlijke interpretatie. Ik begrijp dat jij de oplossingen ook niet hebt.

lennart
14-10-03, 16:32
Maar vooral dus Rob Oudkerk, anders is hij gewoon een kutjood.

lennart
14-10-03, 16:34
Geplaatst door Dutchguy
Context.... met dat woord kun je dus echt alle kanten op. Hangt af van de persoonlijke interpretatie. Ik begrijp dat jij de oplossingen ook niet hebt.

Ik vind dat mensen geen hypocrisie ten toon moeten spreiden. Als mensen de problemen gaan leggen bij sociaal zwakkere groepen en tijdens dit proces de nadruk vooral leggen op etnische of culture verschillen, krijg ik de nare bijsmaak van de rassentheorie in mijn mond.

Puk
14-10-03, 16:37
Geplaatst door lennart
Ik vind dat mensen geen hypocrisie ten toon moeten spreiden. Als mensen de problemen gaan leggen bij sociaal zwakkere groepen en tijdens dit proces de nadruk vooral leggen op etnische of culture verschillen, krijg ik de nare bijsmaak van de rassentheorie in mijn mond.

Nog hypocrieter is de problemen niet te benoemen zoals ze voor je liggen. Daar doe je de Marokkanen ook geen plezier mee.

Tomas
14-10-03, 16:38
Geplaatst door lennart
Context.. Het zijn huichelaars omdat ze klagen, niets doen, en weggaan.

:zwaai:

Maargoed, het is duidelijk, hypocrisie is in Nederland volkomen normaal, wat we natuurlijk allemaal al wisten. Volgende keer niet gaan klagen wanneer ze het over kuthomo's hebben he :rolleyes:

Potjandorie! Huichelaars nog wel. 't is wel hard. Dan wil ik al helemaal niet van je horen hoe jij oordeelt over jongens die alle kans krijgen in Nederland om te studeren en wat van hun leven te maken, maar dan toch besluiten om iets leuks in de criminaliteit te worden.

Simon
14-10-03, 16:38
Geplaatst door aQua
[B]Je vindt het niet gek dat ze uitgescholden worden op hun etnische achtergrond, daar waar hun daad het criminele is?

Op hun nationaliteit volgens mij. Nee dat vind ik niet gek en ik vind het ook niet racistisch.


Kutmoslims mag vanuit jouw logica weer wel als het Moslims betreft die zich schuldig maken aan overtreding van maatschappelijke normen, immers dat doen die kutmarokkanen ook.
Hmmz...nog maar es, hoe zit het nou met kutjoden

Hoe kom je daar bij? Ik vind kutmoslim sowieso niet kunnen. En kutjood ook niet.


Hoezo, ik zie niemand hier zeggen dat de daders eigenlijk slachtoffers zijn, tenzij ik eroverheen heb gekeken. Ik zie reacties die gaan over een misselijkmakend dubbele moraal, hypocrisie en racisme

Uiteraard wordt dat wel gesuggereerd in de eerste bijdrage in deze topic die zo goedkeurend besproken is en aanleiding is voor deze discussie. Oudkerk is immers (in)direct verantwoordelijk voor een moord gesteld. Ik zie hier alles aan de orde gesteld worden behalve de rol van de daders. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid voor je daden en je lot.

Simon

lennart
14-10-03, 16:39
Geplaatst door Puk
Nog hypocrieter is de problemen niet te benoemen zoals ze voor je liggen. Daar doe je de Marokkanen ook geen plezier mee.

Ja, en de beste manier om dit te doen, is te polariseren en al die jaren dat je er niets aan hebt gedaan wijten aan de 'linkse kerk'.

lennart
14-10-03, 16:40
Geplaatst door Tomas
Potjandorie! Huichelaars nog wel. 't is wel hard. Dan wil ik al helemaal niet van je horen hoe jij oordeelt over jongens die alle kans krijgen in Nederland om te studeren en wat van hun leven te maken, maar dan toch besluiten om iets leuks in de criminaliteit te worden.

Je bedoelt die jongens, die worden geweigerd op witte scholen?

Dutchguy
14-10-03, 16:44
Geplaatst door lennart
Ik vind dat mensen geen hypocrisie ten toon moeten spreiden. Als mensen de problemen gaan leggen bij sociaal zwakkere groepen en tijdens dit proces de nadruk vooral leggen op etnische of culture verschillen, krijg ik de nare bijsmaak van de rassentheorie in mijn mond.

Ik vind dus ook dat je hier voorzichtig mee om moet gaan. Daarom zei ik ook dat je Telegraaf-rethoriek moet zien te vermijden. Goedwillenden zullen hier altijd door getroffen worden. Maar aan de andere kant moet je de problemen ook zo kunnen benoemen zoals ze zijn. Ik geloof dat daar een middenweg in mogelijk is.

Simon
14-10-03, 16:45
Geplaatst door lennart
Heb ik dan ontkent dat er veel criminaliteit is onder sociaal zwakkere groepen? Ik leg echter niet alleen de schuld bij de marokkaantjes en dat doe jij wel. Zolang Marokkanen zich politiek correct moeten uiten over homo's, vrouwen en joden, dan moet jij je maar politiek correct uitlaten over marokkaantjes.

Ach hou toch op. Als ze 2 keer in één week mijn auto openbreken ben ik echt niet politiek correct. En voor de rest ben ik dat wel. Niet omdat ik politiek correct wil doen. Maar omdat ik niks heb tegen de Marokkanen hier in de buurt die er net zo goed last van hebben als ik. Ik ben benieuwd hoe die hun landgenoten noemen als die hun auto openbreken. Begrijpt u? Maar ik ga echt niet doen alsof ik niet weet wie zich daarmee bezig houden hier in de buurt. En van mij hoeven politici dat ook niet te doen. Integendeel: als je weet om welke groepen het gaat kan je er ook beter gericht beleid op voeren.

Simon

lennart
14-10-03, 16:47
Geplaatst door Simon
Ach hou toch op. Als ze 2 keer in één week mijn auto openbreken ben ik echt niet politiek correct. En voor de rest ben ik dat wel. Niet omdat ik politiek correct wil doen. Maar omdat ik niks heb tegen de Marokkanen hier in de buurt die er net zo goed last van hebben als ik. Ik ben benieuwd hoe die hun landgenoten noemen als die hun auto openbreken. Begrijpt u? Maar ik ga echt niet doen alsof ik niet weet wie zich daarmee bezig houden hier in de buurt. En van mij hoeven politici dat ook niet te doen. Integendeel: als je weet om welke groepen het gaat kan je er ook beter gericht beleid op voeren.


Ja tuurlijk joh... Maar nog steeds heb je dan niet beantwoord waarom Kutjoden niet kan, maar Kutmarokkanen wel kan.

Tomas
14-10-03, 16:48
Geplaatst door lennart
Je bedoelt die jongens, die worden geweigerd op witte scholen?

Niemand wordt geweigerd op de school die bij zijn niveau past. Maar het is wel zo dat veel ouders het niet met dat niveau eens zijn, ongeacht de citotoets of het schooladvies. Dat is wat anders.

Maar dat zie jij dus als goed excuus om de criminaliteit in te gaan? Beter dan het excuus om te verhuizen als je niet meer tegen de criminalitiet opgewassen bent in de buurt?

lennart
14-10-03, 16:49
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind dus ook dat je hier voorzichtig mee om moet gaan. Daarom zei ik ook dat je Telegraaf-rethoriek moet zien te vermijden. Goedwillenden zullen hier altijd door getroffen worden. Maar aan de andere kant moet je de problemen ook zo kunnen benoemen zoals ze zijn. Ik geloof dat daar een middenweg in mogelijk is.

Daar is vast een middenweg voor, maar de Nederlandse samenleving en dan met name de Nederlandse media en politici hebben die middenweg duidelijk niet gekozen.

Simon
14-10-03, 16:49
Geplaatst door lennart
Ja tuurlijk joh... Maar nog steeds heb je dan niet beantwoord waarom Kutjoden niet kan, maar Kutmarokkanen wel kan.

dat heb ik wel maar je leest blijkbaar niet alles

lennart
14-10-03, 16:54
Geplaatst door Tomas
Niemand wordt geweigerd op de school die bij zijn niveau past. Maar het is wel zo dat veel ouders het niet met dat niveau eens zijn, ongeacht de citotoets of het schooladvies. Dat is wat anders.


Onderzoek wijst anders uit. CITO scores bleken excuus zijn, maar niet de reden.



Maar dat zie jij dus als goed excuus om de criminaliteit in te gaan?


Er gaan mensen voor minder de criminaliteit in, Klaas Bruinsma was al rijk voordat in de drugs ging. Maar feit is gewoon dat sociaal zwakkere groepen eerder in de criminaliteit terecht komen dan sterke groepen. Ik vind het dan ook heel makkelijk om de schuld te leggen bij deze groepen en dan vervolgens wegverhuizen omdat je bang bent voor de sociaal zwakkeren.


Beter dan het excuus om te verhuizen als je niet meer tegen de criminalitiet opgewassen bent in de buurt?

Van mij mag je verhuizen, van mij mag je zeiken, maar ga niet zeiken over politieke correctheid wanneer je het zelf niet bent. Dat is de rode draad door al mijn berichten geweest, maar dat is blijkbaar niet belangrijk voor de meesten.

Zwarte Schaap
14-10-03, 16:56
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind dus ook dat je hier voorzichtig mee om moet gaan. Daarom zei ik ook dat je Telegraaf-rethoriek moet zien te vermijden. Goedwillenden zullen hier altijd door getroffen worden. Maar aan de andere kant moet je de problemen ook zo kunnen benoemen zoals ze zijn. Ik geloof dat daar een middenweg in mogelijk is.

Ik verwijt ''die kutnederlanders'' dat ze alleen maar klagen en praten maar niets doen. Zo kunnen ze tot de einde der tijden blijven klagen.

Dit zorgt ervoor dat er een stigma in leven gehouden wordt zodat de discriminatie toeneemt, waardoor de werkloosheid en negatieve bejegening alleen maar toeneemt. Dat leidt weer tot frustratie en dat vindt zijn weerslag weer op de straat.

De cirkel is rond en ''die kutnederlanders'' kunnen hun favouriete bezigheid cultiveren, namelijk klagen. Klagen over het weer schijnt niet genoeg te zijn.

Wist je dat de meeste jeugdproblemen ophouden als men een baan en een geliefde heeft?

Puk
14-10-03, 16:58
Geplaatst door lennart
Ja, en de beste manier om dit te doen, is te polariseren en al die jaren dat je er niets aan hebt gedaan wijten aan de 'linkse kerk'.

Jah, dat ben ik wel met je eens.

lennart
14-10-03, 17:02
Geplaatst door Simon
dat heb ik wel maar je leest blijkbaar niet alles

Je hebt simpelweg geen antwoord gegeven op mijn stelling:

Oudkerk maakt zich druk over 'anti-semitisme' op school; ja hij dreigt zelfs met het financieel korten van de ouders van een kind dat zich schuldig maakt aan anti-semitisme (kutjood), maar maakt zich niet druk over zijn eigen uitspraak, behalve dan dat hij vond dat hij zich wellicht in andere bewoording had moeten uitlaten, maar de kern van de uitspraak, vond hij weldegelijk correct.

Dit is een duidelijke vorm van hypcrisie, waar jij je niet over uitlaat. Je zegt dat Oudkerk zich niet druk zou maken als een term als kutjoden wordt gebezigd in de context over Israel, maar het is duidelijk dat de uitingen van anti-semitisme dat wordt geuit door die paar jongens op school, voortkomen uit het beleid van Israel en omdat ze het leuk vinden de lessen te verstoren.

Tomas
14-10-03, 17:10
Geplaatst door lennart
Onderzoek wijst anders uit. CITO scores bleken excuus zijn, maar niet de reden.


Je haalt onderzoek en suggestie door elkaar. Er is geopperd dat marokkaanse jongens misschien hoger ingedeeld zouden kunnen worden als er rekening met hun taalachterstand zou worden gehouden.

Dat kan. Maar je kunt ook zeggen dat het verrekte hypocriet van die ouders is om een school van racisme te beschuldigen zonder enige bewijs terwijl het aantoonbaar is dat die taalachterstand is opgelopen omdat diezelfde ouders hun kroost juist zo laat naar school sturen.

Maar dit is slechts speculatie, want ik weet niet wie suggereerde dat scholen discrimineren en of dat dus diezelfde personen zijn die verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor de taalachterstand.

in ieder geval is de overheid niet verantwordelijk voor de taalachterstand bij kinderen, want er wordt echt wel voldoende extra geld uitgetrokken als het om allochtone kinderen gaat.



Er gaan mensen voor minder de criminaliteit in, Klaas Bruinsma was al rijk voordat in de drugs ging.

Ik haak even af? Wat is hier relevant aan? Je bedoelt dat crimineelgedrag gewoon normaal is, ofzo?


Maar feit is gewoon dat sociaal zwakkere groepen eerder in de criminaliteit terecht komen dan sterke groepen.

Zal best. Net zoals het feit dat mensen die de kans krijgen om uit een achterstadnswijk te vertrekken dat ook doen. Ook een feit.


Ik vind het dan ook heel makkelijk om de schuld te leggen bij deze groepen en dan vervolgens wegverhuizen omdat je bang bent voor de sociaal zwakkeren.

Volg ik niet. Ze verhuizen voor de criminaliteit hoofdzakelijk. Nu stel je die dat doen gelijk aan sociaalzwakkeren? Iedere sociaal zwakkere is perdefinitie een crimineel? Vreemde redenering.


Van mij mag je verhuizen, van mij mag je zeiken, maar ga niet zeiken over politieke correctheid wanneer je het zelf niet bent. Dat is de rode draad door al mijn berichten geweest, maar dat is blijkbaar niet belangrijk voor de meesten.

Jij put je uit in excuses voor de criminelen, maar ergert je mateloos aan mensen die verhuizen uit verloederende buurten. Dat valt mij op, zoals je al opgemerkt zult hebben.

En Simon valt op hoe dubbel beheer hier omgaat met het begrip kutmarokkanen versus kakkerlakken.

De rest is mij niet opgevallen. Nou ja, dat Aqua iets beweerde over het recht van provocerende jongeren om onderscheid te maken tussen de joden in Israel nu en de slachtoffers toen. Maar daar begrijp ik dus geen fuk van.

lennart
14-10-03, 17:14
En Simon valt op hoe dubbel beheer hier omgaat met het begrip kutmarokkanen versus kakkerlakken.


Maar Simon en jij weigeren de hypocrisie van Oudkerk te zien.

Hetgeen de rest van je antwoord irrelevant maakt.

Zagora
14-10-03, 17:15
Teringkaaskoppen
Kut-Marokkanen
Tyfusanti's
Luie Suri's
Knoflook Turken

Er zit wel een kern van waarheid in

Tomas
14-10-03, 17:23
Geplaatst door lennart
Maar Simon en jij weigeren de hypocrisie van Oudkerk te zien.


Van Simon weet ik het niet, maar ik vond Oudkerk toendertijd tijdens die uitspraak wel een hypocriet. Gezien de situatie toen met Fortuijn. Die werd letterlijk naar de hel gedemoniseerd en Oudkerk leek op deze wijze echt even wat electoraat van Pim in te proberen pikken,

Sindsdien ben ik wel eens wat genuanceerder over 'm gaan denken.


Hetgeen de rest van je antwoord irrelevant maakt.

Nee, dat is het niet. Je bent gewoon een veel slechtere debater dan je wilt toegeven. Een kut-debater zogezegd.

lennart
14-10-03, 17:30
Geplaatst door Tomas
Van Simon weet ik het niet, maar ik vond Oudkerk toendertijd tijdens die uitspraak wel een hypocriet. Gezien de situatie toen met Fortuijn. Die werd letterlijk naar de hel gedemoniseerd en Oudkerk leek op deze wijze echt even wat electoraat van Pim in te proberen pikken,

Sindsdien ben ik wel eens wat genuanceerder over 'm gaan denken.


Dat, maar ook zijn verontwaardiging over "anti-semitisme" op school. Waarbij ik het anti-semitisme niet wil bagataliseren, dat is er ongetwijfeld, maar zijn eigen gedrag ten aanzien van het onderwerp.

Straffen, maar voor jezelf excuses maken.



Nee, dat is het niet. Je bent gewoon een veel slechtere debater dan je wilt toegeven. Een kut-debater zogezegd.

Het debat gaat niet over sociale zwakke mensen, bejaarden, of verloedering van de wijk, dat alles is "context" dat er door Simon erbij wordt gehaald, naar aanleiding van zijn klacht dat maroc.nl hypocriet is. Maroc.nl is echter niet hypocriet, als Rob Oudkerk niet hypocriet is. Ik heb echter het idee dat Simon vind dat Rob niet hypocriet is.

lennart
14-10-03, 17:34
Oeps, ik zie dat ik het erbij heb gehaald. Mea Culpa.

Het slachtofferrol, dat werd er door Simon bij gehaald.

Simon
14-10-03, 17:55
Geplaatst door aQua
[B]Dan klopt de term kutmarokkanen al helemaal niet aangezien die kleine crimi's grotendeels de Nederlandse nationaliteit hebben. Kutnederlanders dus.

De hoofdcommissaris van politie in amsterdam heeft daar hele andere cijfers over.


Als je dit niet gek vindt, is kutjoden ook niet gek. De eerste de beste Jood die spreekt over israel daar waar het Palestina hoort te zijn is een kutjood, duidelijk. Ook vind je het niet gek dat mensen worden aangesproken op achtergrond ipv hun daad, wat dus duidelijk zegt dat een Marokkaan voor jou kut is tot het tegendeel bewezen is. Achterlijke racistische gedachte gang heb je

Ach als een Hollander een auto van een marokkaan openbreekt kan ik mij er niet druk om maken als de eigenaar van de auto "kut-kaaskop" zegt. Jij blijkbaar wel.


Duidelijk wordt mij ook dat je de term kutmoslim afkeurt louter vanwege dat je kutjood anders ook zou moeten goekeuren.

Nee hoor omdat 'moslim'en 'jood' op hun geloof slaan. En ik vind het een beetje te ver gaan om diefstal en misdaad te koppelen aan een religieuze achtergrond. Immers, religies verbieden diefstal.

Simon

Simon
14-10-03, 18:03
Geplaatst door lennart
Je hebt simpelweg geen antwoord gegeven op mijn stelling:

Oudkerk maakt zich druk over 'anti-semitisme' op school; ja hij dreigt zelfs met het financieel korten van de ouders van een kind dat zich schuldig maakt aan anti-semitisme (kutjood), maar maakt zich niet druk over zijn eigen uitspraak, behalve dan dat hij vond dat hij zich wellicht in andere bewoording had moeten uitlaten, maar de kern van de uitspraak, vond hij weldegelijk correct.

Ach op die scholen gaat het er vooral om dat kinderen niet het lesprogramma bepalen. De kern van de uitspraak van Oudkerk vind ik ook correct omdat het een reeël probleem is in amsterdam. Hij heeft het alleen niet gelukkig geformuleerd maar het was ook niet voor publicatie bedoeld.


Dit is een duidelijke vorm van hypcrisie, waar jij je niet over uitlaat. Je zegt dat Oudkerk zich niet druk zou maken als een term als kutjoden wordt gebezigd in de context over Israel, maar het is duidelijk dat de uitingen van anti-semitisme dat wordt geuit door die paar jongens op school, voortkomen uit het beleid van Israel en omdat ze het leuk vinden de lessen te verstoren.

Ja maar het beleid van het hedendaagse Israel heeft weinig met de geschiedenisles over de tweede wereldoorlog te maken. Overigens heb ik zelf weinig hedendaagse geschiedenis gehad op school en ik vind dat er meer aandacht voor moet komen. Dan bedoel ik de geschiedenis van 1945 tot heden.

Simon

lennart
14-10-03, 18:08
Geplaatst door Simon
Ach op die scholen gaat het er vooral om dat kinderen niet het lesprogramma bepalen. De kern van de uitspraak van Oudkerk vind ik ook correct omdat het een reeël probleem is in amsterdam. Hij heeft het alleen niet gelukkig geformuleerd maar het was ook niet voor publicatie bedoeld.

Ja maar het beleid van het hedendaagse Israel heeft weinig met de geschiedenisles over de tweede wereldoorlog te maken. Overigens heb ik zelf weinig hedendaagse geschiedenis gehad op school en ik vind dat er meer aandacht voor moet komen. Dan bedoel ik de geschiedenis van 1945 tot heden.


En dat is weer erom heen draaien. Ik geloof er trouwens niets van dat de 'kutmarokkanen' opmerking niet voor publieke consumptie bedoeld was. Maar ik vind Oudkerk dan ook een kutjood, omdat hij zich te buiten gaat aan populisme en er hypocrisie schuilt in zijn politieke standpunten, bovendien is het een PvdA'er......

Dutchguy
14-10-03, 19:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik verwijt ''die kutnederlanders'' dat ze alleen maar klagen en praten maar niets doen. Zo kunnen ze tot de einde der tijden blijven klagen.

Dit zorgt ervoor dat er een stigma in leven gehouden wordt zodat de discriminatie toeneemt, waardoor de werkloosheid en negatieve bejegening alleen maar toeneemt. Dat leidt weer tot frustratie en dat vindt zijn weerslag weer op de straat.

De cirkel is rond en ''die kutnederlanders'' kunnen hun favouriete bezigheid cultiveren, namelijk klagen. Klagen over het weer schijnt niet genoeg te zijn.

Wist je dat de meeste jeugdproblemen ophouden als men een baan en een geliefde heeft?

Net zoals ik me ook erger aan tendentieuze berichtgeving over Marokkanen in de media vind ik dit ook een karakterisering waar ik niets mee kan.

En het kan best zijn dat jeugdproblemen ophouden als men een baan en een geliefde heeft, maar dat is natuurlijk geen antwoord op deze problematiek.

papol
14-10-03, 19:58
ONGELOOFLIJK,

wat een oeverloos gezwets over een een geslachtsdeel wat 50% van de wereldbevolking bij zich draagt en waar de andere 50% dagelijks naar snakt.
:wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Okee, enkele tienden procenten dan niet maar verder . :fuckit: .............. Ppffffffffffffffffffffffftt

Gr.P

nl-x
14-10-03, 20:25
Geplaatst door Simon
Een betere vergelijking is de term 'kut-Israeliers'. Marokkaan duidt immers op een nationaliteit. Als een raadslid zou zeggen na de inval in een vluchtelingenkamp .... 'die kut-Israeliers weer' ... denk ik dat er niet eens een heissa om ontstaan zou zijn laat staan dat dit raadslid had moeten aftreden. Dus je suggestie slaat nergens op.

Simon

haha, je hoeft maar als niet-raadslid een Palestijnse vlag op te hangen, en je hebt ALLE poppen aan het dansen.

nl-x
14-10-03, 21:17
Ik amuseer me nu toch eigenlijk wel een beetje. Ongelooflijk hoe ver mensen wel niet gaan om hunzelf goed te praten. Ongeacht hoe fout ze zijn.

Mensen , waar zijn jullie toch mee bezig?

Hoe haal je het in je hoofd om te gaan goedpraten dat 'kutmarokkanen' kan en 'kutjoden' niet kan? Dan zit er toch iets goed mis in je brein? Dat zie je dan toch wel? Al die smoezen er oom heen maken dat niet goed.

Niemand probeert de moord op Anja in de schoenen van Oudkerk te stoppen. Maar hij draagt er wel schuld aan. En alsnog, het praat het niet goed dat je dan wel 'kutmarokkanen' zou kunnen zeggen, maar geen 'kutjoden'.

Context maakt vaak uit. Maar alsnog, je kan er niet mee goedpraten dat je 'kutmarokkanen' kan zeggen, en geen 'kutjoden'.

Ja Marokkanen zijn mensen van een land, en Joods is een geloof. Maar je kan alsnog niet wel 'kutmarokkanen' zeggen, maar geen 'kutjoden'.

Herken je jezelf niet gewoon wanneer je probeert recht te praten dat het een kan, en het ander niet?

mvg
gvr
nlx

Zagora
14-10-03, 23:13
Discriminatie is fout. Kut-Marokkaan of Kut-Jood zijn termen die niet getolereerd moeten worden. Jaja, ik ben nog steeds een grote komiek.

Qwertyno
14-10-03, 23:22
Discriminatie is fout. Kut-Marokkaan of Kut-Jood zijn termen die niet getolereerd moeten worden. Jaja, ik ben nog steeds een grote komiek.

Mee eens, maar kut marokkaan is blijkbaar getolereerd.
Het is uitgesproken door oudkerk en Joos.

Wat doe je dan met kut jood?

of allebei niet toleren, (daar ben ik voor)

of allebei wel tolereren.

Zagora
14-10-03, 23:24
Geplaatst door Qwertyno
Mee eens, maar kut marokkaan is blijkbaar getolereerd.
Het is uitgesproken door oudkerk en Joos.

Wat doe je dan met kut jood?

of allebei niet toleren, (daar ben ik voor)

of allebei wel tolereren.

Allebei niet tolereren. Ik keur Oudkerk's opmerking absoluut niet goed, maar feit blijft dat in sommige delen van Amsterdam de mokertjes de boel aardig verkloten.

Marsipulami
14-10-03, 23:29
Geplaatst door Zagora
Discriminatie is fout. Kut-Marokkaan of Kut-Jood zijn termen die niet getolereerd moeten worden. Jaja, ik ben nog steeds een grote komiek.

Moet het nou kutmarokkanen zijn of Kutmarokkanen of kut-Marokkanen of Kut-Marokkanen ?

Zagora
14-10-03, 23:30
Geplaatst door Marsipulami
Moet het nou kutmarokkanen zijn of Kutmarokkanen of kut-Marokkanen of Kut-Marokkanen ?

uhmmmm ik denk dat kut-Marokkanen de juiste spelling is

000NobelPrizes
14-10-03, 23:31
Geplaatst door aQua
Kortom, tis duidelijk. Je praat in bekende logica waarbij het toegestaan is 1 specifieke groep te discrimineren, onderwijl andere in bescherming nemend. Allemaal heel logisch, racistische logica

Wat is hier nou in vredesnaam logisch aan?
Als we hier overal bendes joden hadden die voortdurend liepen te jatten, klieren, vechten, meiden verkrachten en dingen vernielen, dan zou ik ook rustig kutjoden zeggen hoor. Zou niks met discriminatie te maken hebben, maar alles met ergernis over hun gedrag.

Marsipulami
14-10-03, 23:33
Geplaatst door Zagora
uhmmmm ik denk dat kut-Marokkanen de juiste spelling is

Waarom dat koppelteken ?


Enne, ik ben wel zeker dat het Metallica moet zijn i.p.v. metallica.

Zagora
14-10-03, 23:34
Geplaatst door Marsipulami
Waarom dat koppelteken ?


Enne, ik ben wel zeker dat het Metallica moet zijn i.p.v. metallica.

het is nog geen ingeburgerde term.....nou ja...nog niet, tenminste

papol
14-10-03, 23:37
Wat is toch het verschil ??

Dat is een kutmarokkaan.
Dat is een kut Marokkaan.
Dat is een Marokkaan kut.
Dat is een marokkaankut.

Dat is een kutnederlander.
Dat is een kut Nederlander.
Dat is een Nederlander kut.
Dat is een nederlanderkut.

Dat is een kutjood.
Dat is een kut Jood.
Dat is een Jood kut.
Dat is een joodkut.

:boer:

Gr.P

Qwertyno
14-10-03, 23:39
Allebei niet tolereren. Ik keur Oudkerk's opmerking absoluut niet goed, maar feit blijft dat in sommige delen van Amsterdam de mokertjes de boel aardig verkloten.

Ik begrijp je wel,
Maar dat is net zoiets als
maar feit blijft dat in sommige delen van nederland (of wereld) de 'joden' de boel aardig verkloten.

Denk aan
propaganda en alle bekende misdaden.

Dus niet toleren punt. en geen gemaar want als je gaat vergelijken zijn die kut marokkanen niets vergeleken met de bedoelde kutjoden

p.s sorry voor die harde termen ik heb ze veel te vaak getyped vandaag.

Zagora
14-10-03, 23:39
Geplaatst door papol
Wat is toch het verschil ??

Dat is een kutmarokkaan.
Dat is een kut Marokkaan.
Dat is een Marokkaan kut.
Dat is een marokkaankut.

Dat is een kutnederlander.
Dat is een kut Nederlander.
Dat is een Nederlander kut.
Dat is een nederlanderkut.

Dat is een kutjood.
Dat is een kut Jood.
Dat is een Jood kut.
Dat is een joodkut.

:boer:

Gr.P

Het is de aloude strijd om kutten. Vele dappere mannen zijn in naam daarvan gesneuveld.

Zagora
14-10-03, 23:41
Geplaatst door Qwertyno
Ik begrijp je wel,
Maar dat is net zoiets als
maar feit blijft dat in sommige delen van nederland (of wereld) de 'joden' de boel aardig verkloten.

Denk aan
propaganda en alle bekende misdaden.

Dus niet toleren punt. en geen gemaar want als je gaat vergelijken zijn die kut marokkanen niets vergeleken met de bedoelde kutjoden

p.s sorry voor die harde termen ik heb ze veel te vaak getyped vandaag.

Mag je niet zeggen dat enkele elementen van een bepaalde bevolkingsgroep de boel verkloot?

Marsipulami
14-10-03, 23:41
Geplaatst door Zagora
het is nog geen ingeburgerde term.....nou ja...nog niet, tenminste

Huh ? De term wordt gebezigd door zowel hooggeplaatste politici met stopdas als door marginale drugsverslaafde aidspatiënten. Het was het neologisme bij uitstek in de Nederlandse pers het afgelopen jaar en er is een rapper die er een liedje over gemaakt heeft. Vanaf wanneer is een term dan wel ingeburgerd ?

Marsipulami
14-10-03, 23:43
Geplaatst door Zagora
Mag je niet zeggen dat enkele elementen van een bepaalde bevolkingsgroep de boel verkloot?

Je wordt steeds politiek correcter. Is dat omdat de ramadan dichterbij komt en iedereen weer aardig hoort te zijn voor elkaar ?

Qwertyno
14-10-03, 23:44
Geplaatst door papol
Wat is toch het verschil ??

Dat is een kutmarokkaan.
Dat is een kut Marokkaan.
Dat is een Marokkaan kut.
Dat is een marokkaankut.

Dat is een kutnederlander.
Dat is een kut Nederlander.
Dat is een Nederlander kut.
Dat is een nederlanderkut.

Dat is een kutjood.
Dat is een kut Jood.
Dat is een Jood kut.
Dat is een joodkut.

:boer:
Gr.P

Ze hebben ieder een eigen nationaliteit.
Dat is wat zeker is en eigenlijk zijn er nog veeel meer verschillen maar moet je niet over praten..

Zagora
14-10-03, 23:45
Geplaatst door Marsipulami
Huh ? De term wordt gebezigd door zowel hooggeplaatste politici met stopdas als door marginale drugsverslaafde aidspatiënten. Het was het neologisme bij uitstek in de Nederlandse pers het afgelopen jaar en er is een rapper die er een liedje over gemaakt heeft. Vanaf wanneer is een term dan wel ingeburgerd ?

En Marokkaan is een geografische naam. Na elk voorvoegsel komt dan een koppelteken.

Qwertyno
14-10-03, 23:46
Mag je niet zeggen dat enkele elementen van een bepaalde bevolkingsgroep de boel verkloot?

wat jij wilt, maar dan moet het gelden voor alle volken.
vind je niet?

000NobelPrizes
14-10-03, 23:46
Geplaatst door Zagora
En Marokkaan is een geografische naam. Na elk voorvoegsel komt dan een koppelteken. Niet zozeer voorvoegsel: wel in combinatie met een ander woord.

000NobelPrizes
14-10-03, 23:47
Geplaatst door Qwertyno
wat jij wilt, maar dan moet het gelden voor alle volken.
vind je niet?

Hoezo? Wat kan ons het schelen dat er ook kut-Marokkaantjes in Marokko rondlopen? Da's niet ons probleem.

Zagora
14-10-03, 23:47
Geplaatst door Marsipulami
Je wordt steeds politiek correcter. Is dat omdat de ramadan dichterbij komt en iedereen weer aardig hoort te zijn voor elkaar ?

Ik ben altijd aardig voor mijn medemensen. Ongeacht hun nationaliteit of ras. En nee dat heeft niets met de ramadan te maken. In de ramadan word ik een somber mens. let maar op.

Zagora
14-10-03, 23:49
Geplaatst door Qwertyno
wat jij wilt, maar dan moet het gelden voor alle volken.
vind je niet?

uhmmmm ik heb niets gehoord over joden die amsterdam west terorriseren.

Qwertyno
14-10-03, 23:51
Hoezo? Wat kan ons het schelen dat er ook kut-Marokkaantjes in Marokko rondlopen? Da's niet ons probleem.

wat ons! praat voor jezelf zou ik zeggen.
Want er zijn wellicht mensen die er anders over denken.

Antwoord op je vraag is dus, das jouw probleem.

000NobelPrizes
14-10-03, 23:54
Geplaatst door Qwertyno
wat ons! praat voor jezelf zou ik zeggen.
Want er zijn wellicht mensen die er anders over denken.

Antwoord op je vraag is dus, das jouw probleem.

If we consider only deaths in the Muslim world, the discrepancy in attention is staggering. Saddam Hussein may be the greatest killer of Muslims in history, but he was treated widely as a hero. The National Islamic Front in Sudan has killed largely Christians and animists, but also hundreds of thousands of Muslims, especially among the Beja, Fur, Massaleit, Tama, and Nuba peoples. Its militias have also taken Muslim slaves.

The Armed Islamic Group in Algeria has murdered more than 100,000 Muslims in the last decade. In Chechnya, another 100,000 people, one-10th of the population, has been killed and almost half the population is displaced. In Afghanistan, the Taliban and their Al Qaeda allies killed thousands of Shia. In Mauritania, tens of thousand of Muslims are held as slaves. Tens of thousands more died in the Kashmir conflict and in the civil wars in Liberia, Ivory Coast, and Sierra Leone. Thousands more have died in Nigeria and Indonesia. The Burmese junta drove out more than a quarter million of its Rohingya Muslims in the early 1990s. In India last year some 2,000 Muslims were slaughtered in Gujarat, some disemboweled or burned alive while police stood by or joined in.

Dan zou schelden op mondiaal moeten, als we het hier over kutjoden gaan hebben.
Zie het stukkie uit de Boston Globe: genoeg inspiratie om je scheldkannonnades te gaan uitbreiden.

Qwertyno
14-10-03, 23:54
uhmmmm ik heb niets gehoord over joden die amsterdam west terorriseren.


Geplaatst door Qwertyno
Ik begrijp je wel,
Maar dat is net zoiets als
maar feit blijft dat in sommige delen van nederland (of wereld) de 'joden' de boel aardig verkloten.

Denk aan
propaganda en alle bekende misdaden .

Dus niet toleren punt. en geen gemaar want als je gaat vergelijken zijn die kut marokkanen niets vergeleken met de bedoelde kutjoden

p.s sorry voor die harde termen ik heb ze veel te vaak getyped vandaag.

Je wilt graag toch vergelijken.
of je snapt hem niet.

Marsipulami
14-10-03, 23:55
Geplaatst door Zagora
En Marokkaan is een geografische naam. Na elk voorvoegsel komt dan een koppelteken.

Er was hier een jood (Jood) op het forum een tijdje geleden die zei dat het antisemiet moest zijn in plaats van anti-semiet. Is semiet (Semiet) dan geen geografische naam ?

000NobelPrizes
14-10-03, 23:55
Geplaatst door Zagora
uhmmmm ik heb niets gehoord over joden die amsterdam west terorriseren.
Of waar dan ook in Nederland.
En die kut-Marokkaantjes hangen ook op andere plaatsen dan in Mokum West de beest uit. Nice.

Zagora
14-10-03, 23:56
Geplaatst door Marsipulami
Er was hier een jood (Jood) op het forum een tijdje geleden die zei dat het antisemiet moest zijn in plaats van anti-semiet. Is semiet (Semiet) dan geen geografische naam ?

nee. er bestaat geen land/gebied dat semitië heet, niet waar?

Qwertyno
14-10-03, 23:56
Of waar dan ook in Nederland.
En die kut-Marokkaantjes hangen ook op andere plaatsen dan in Mokum West de beest uit. Nice.

jij wil em ook niet begrijpen

000NobelPrizes
14-10-03, 23:58
Geplaatst door Qwertyno
jij wil em ook niet begrijpen

Ja hoor: ik ben het alleen niet met je eens.

Qwertyno
15-10-03, 00:02
Zagora en 151,

Vraag je af waarom sommige mensen andere kutmarokkanen willen noemen
en waarom sommige mensen andere kutjoden willen noemen.
en vergelijk de daden van deze twee groepen

en daar draait het om.

Maar dat getouwtrek van jullie zegt me genoeg.

Zagora
15-10-03, 00:02
Geplaatst door aQua
Nice de nuance "in Nederland" :)
Toch ben ook jij een kutjood omdat je de daden van kutjoden steunt en als zodanig stimuleert.

Que? Stimuleert 151 kutjoden? Wat een onverzadigbare woman is dat.

Simon
15-10-03, 00:02
Geplaatst door nl-x
[B]Niemand probeert de moord op Anja in de schoenen van Oudkerk te stoppen. Maar hij draagt er wel schuld aan.

Leuk mensen die zichzelf direct tegenspreken. Ik ben nu zeker ook schuldig aan moord: kutmarokkanen.


En alsnog, het praat het niet goed dat je dan wel 'kutmarokkanen' zou kunnen zeggen, maar geen 'kutjoden'.

Je zegt maar wat je wil maar ga mij niet zeggen dat Oudkerk schuldig is aan moord en jij niet. Als Oudkerk schuldig is aan moord ben jij het zeker. Immers jullie als bestuur/beheer laten hier de ergste scheldwoorden ongemoeid. Daarmee werken jullie mee aan een klimaat van ophitsing waardoor die Marokkaantje buiten Dirk van de Broek buiten hun boekje zijn gegaan. Ze leren immers hier dat het normaal is mensen als kakkerlakken te zien die je dood kan trappen.

Simon

Marsipulami
15-10-03, 00:03
Geplaatst door Zagora
Ik ben altijd aardig voor mijn medemensen. Ongeacht hun nationaliteit of ras. En nee dat heeft niets met de ramadan te maken. In de ramadan word ik een somber mens. let maar op.


Waarom word je dan somber ? De ramadan lijkt me een fijne tijd te zijn voor Marokkanen. Zo'n beetje als het begin van een nieuw schooljaar voor de koeffaar, een periode waar goede voornemens nog welig tieren. Een tijd waar alles nog mogelijk is en men de beperktheid van de menselijke existentie even durft vergeten.

Zagora
15-10-03, 00:03
Geplaatst door Qwertyno
Zagora en 151,

Vraag je af waarom sommige mensen andere kutmarokkanen willen noemen
en waarom sommige mensen andere kutjoden willen noemen.
en vergelijk de daden van deze twee groepen

en daar draait het om.

Maar dat getouwtrek van jullie zegt me genoeg.

uhmmmm ik hoef helemaal niet de daden van deze twee groepen te vergelijken. wil je zeggen dat je niets slechts over marokkanen mag zeggen omdat er evenveel slechte joden zijn? que passa????

000NobelPrizes
15-10-03, 00:07
Geplaatst door aQua
Nice de nuance "in Nederland" :)
Toch ben ook jij een kutjood omdat je de daden van kutjoden steunt en als zodanig stimuleert.
Je weet niks van me, kutwijf.

Simon
15-10-03, 00:07
Geplaatst door aQua
Kortom, tis duidelijk. Je praat in bekende logica waarbij het toegestaan is 1 specifieke groep te discrimineren, onderwijl andere in bescherming nemend. Allemaal heel logisch, racistische logica

Ik geloof niet dat deze gedachten van jou iets met de teksten van mij te maken hebben waarop je reageert. Ik heb juist op deze topic gereageerd omdat ik het nogal hypocriet vind om een opmerking van Oudkerk van lang geleden in verband te brengen met een moord. Dat Zeker als je ziet wat hier regelmatig ongecensureerd aan scheldwoorden passeert. Dat vind ik nu het meten met twee maten.

Simon

Zagora
15-10-03, 00:07
Geplaatst door Marsipulami
Waarom word je dan somber ? De ramadan lijkt me een fijne tijd te zijn voor Marokkanen. Zo'n beetje als het begin van een nieuw schooljaar voor de koeffaar, een periode waar goede voornemens nog welig tieren. Een tijd waar alles nog mogelijk is en men de beperktheid van de menselijke existentie even durft vergeten.

Ja, wat kan ik zeggen. De regenplassen, de wind die de bladeren voortblaast, koukleumende forenzen. De dood. Ja, dat is het. In de ramadan wordt men sterk herinnert aan de dood en de vergankelijkheid van dit alles.

000NobelPrizes
15-10-03, 00:11
Geplaatst door Zagora
Ja, wat kan ik zeggen. De regenplassen, de wind die de bladeren voortblaast, koukleumende forenzen. De dood. Ja, dat is het. In de ramadan wordt men sterk herinnert aan de dood en de vergankelijkheid van dit alles.
Dankzij het Hollandse klimaat.
Hoe werkt dat daar waar het lekker weer is?

Qwertyno
15-10-03, 00:12
uhmmmm ik hoef helemaal niet de daden van deze twee groepen te vergelijken.
jij hoeft van mij helemaal niets schatje..


wil je zeggen dat je niets slechts over marokkanen mag zeggen omdat er evenveel slechte joden zijn? que passa????

wil je zeggen dat je niets slechts over joden mag zeggen.

en dan zijn we weer bij het begin....

Marsipulami
15-10-03, 00:13
Geplaatst door Zagora
nee. er bestaat geen land/gebied dat semitië heet, niet waar?

Ik heb ooit iemand horen zeggen dat je joden moet schrijven als je de aanhangers van een bepaalde religie bedoelt en Joden als je een volk bedoelt. Semitië is geen land, maar s(S)emieten zijn wel een volk -aanhangers van twee broederreligies (haha). Volgens mij moet je Vlamingen, Basken, Koerden, Berbers, enz. schrijven. Maar dat zijn allemaal geen landen maar wel volkeren. Moet je de verzamelnaam van leden van een bepaald volk met een hoofdletter schrijven of niet ?

Zagora
15-10-03, 00:15
Geplaatst door Qwertyno
jij hoeft van mij helemaal niets schatje..



wil je zeggen dat je niets slechts over joden mag zeggen.

en dan zijn we weer bij het begin....

dat mag je van mij mijn beste. daar heb je mijn toestemming toch niet voor nodig?

Zagora
15-10-03, 00:17
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb ooit iemand horen zeggen dat je joden moet schrijven als je de aanhangers van een bepaalde religie bedoelt en Joden als je een volk bedoelt. Semitië is geen land, maar s(S)emieten zijn wel een volk -aanhangers van twee broederreligies (haha). Volgens mij moet je Vlamingen, Basken, Koerden, Berbers, enz. schrijven. Maar dat zijn allemaal geen landen maar wel volkeren. Moet je de verzamelnaam van leden van een bepaald volk met een hoofdletter schrijven of niet ?

Ja, dat moet altijd met een hoofdletter. En de volkeren die je opsomt zijn allen afkomstig uit gebieden die dezelfde naam dragen.

Qwertyno
15-10-03, 00:17
uhmmmm ik hoef helemaal niet de daden van deze twee groepen te vergelijken. wil je zeggen dat je niets slechts over marokkanen mag zeggen omdat er evenveel slechte joden zijn? que passa????

je wilt niet vergelijken maar je vergelijkt toch verkeerd
Want ik druf te zeggen dat er veeeel meer kutjoden zijn dan kut marokkanen.

De bedoelde marokkanen en joden dan.

Qwertyno
15-10-03, 00:18
dat mag je van mij mijn beste. daar heb je mijn toestemming toch niet voor nodig?

vraag ik die dan?

Wat hardnekkig zeg! pas op straks gaat sadeeq je nog een kakkerlak noemen.

Zagora
15-10-03, 00:18
Geplaatst door Qwertyno
je wilt niet vergelijken maar je vergelijkt toch verkeerd
Want ik druf te zeggen dat er veeeel meer kutjoden zijn dan kut marokkanen.

De bedoelde marokkanen en joden dan.

ik vergelijk helemaal nergens, koekenbakker!

Marsipulami
15-10-03, 00:19
Geplaatst door Zagora
Ja, wat kan ik zeggen. De regenplassen, de wind die de bladeren voortblaast, koukleumende forenzen. De dood. Ja, dat is het. In de ramadan wordt men sterk herinnert aan de dood en de vergankelijkheid van dit alles.

Deze ramadan valt onder het vallen van de bladeren. Ik ben echter oud genoeg om me een ramadan te herinneren die zich in de lente afspeelde. Aangezien het islamitisch jaar 10 of 11 dagen korter is dan een christelijk jaar verschuift de ramadan tgo de seizoenen. Word je somber van de herfst of van de ramadan ?

Zagora
15-10-03, 00:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dankzij het Hollandse klimaat.
Hoe werkt dat daar waar het lekker weer is?

Om dezelfde zwaarmoedigheid te ervaren steken ze voor 13.000 ballen de Middenlandse zee over.

000NobelPrizes
15-10-03, 00:21
Geplaatst door Zagora
Om dezelfde zwaarmoedigheid te ervaren steken ze voor 13.000 ballen de Middenlandse zee over.
Me dunkt dat er dan op de plek des vertreks geen gebrek aan zwaarmoedigheid is.

Marsipulami
15-10-03, 00:22
Geplaatst door Zagora
Ja, dat moet altijd met een hoofdletter. En de volkeren die je opsomt zijn allen afkomstig uit gebieden die dezelfde naam dragen.

Ja maar joden (Joden) zitten overal. Moet je nou Joden of joden schrijven ?

Zagora
15-10-03, 00:22
Geplaatst door Marsipulami
Deze ramadan valt onder het vallen van de bladeren. Ik ben echter oud genoeg om me een ramadan te herinneren die zich in de lente afspeelde. Aangezien het islamitisch jaar 10 of 11 dagen korter is dan een christelijk jaar verschuift de ramadan tgo de seizoenen. Word je somber van de herfst of van de ramadan ?

Wat stel je toch moeilijke vragen, Mars. Ik ben gewoon een somber mens die vooral in de ramadan, als mensen zich een maand lang verplichten om happy te zijn, het niet meer zie zitten. En door de bladeren, regen etc etc

Zagora
15-10-03, 00:23
Geplaatst door Marsipulami
Ja maar joden (Joden) zitten overal. Moet je nou Joden of joden schrijven ?

nee, joden schrijf je met onderkast j. immers, daarmee geef je aan dat het aanhangers van een religie zijn. zo schrijf je ook altijd moslims en geen Moslims.

Zagora
15-10-03, 00:24
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Me dunkt dat er dan op de plek des vertreks geen gebrek aan zwaarmoedigheid is.

Ken je Disneyland? Daar moet je dus aan denken.

Qwertyno
15-10-03, 00:26
koekenbakker!

grappig.... :fplet:

000NobelPrizes
15-10-03, 00:26
Geplaatst door Zagora
Ken je Disneyland? Daar moet je dus aan denken.

De Disneys uit Disneyland: ook geen onderkast dus.

Simon
15-10-03, 00:28
Geplaatst door aQua
Draai het fijn om en draai er nog eens omheen. Het gaat om de term kutmarokkanen wat jij in je selectiviteit de normaalste zaak van de wereld vind

Ja in een bepaalde context wel. Net als kuthollanders. Maar ik gebruik die termen bijna nooit. En ik denk dat ik kutmarokkanen niet vaker zeg dan kuthollanders.

Simon

Marsipulami
15-10-03, 00:31
Geplaatst door Zagora
Wat stel je toch moeilijke vragen, Mars. Ik ben gewoon een somber mens die vooral in de ramadan, als mensen zich een maand lang verplichten om happy te zijn, het niet meer zie zitten. En door de bladeren, regen etc etc

Nou ja, ik begrijp je wel. Ik word ook wel somber op carnaval en kermissen wanneer je op commando van allerlei archaïsche tradities vrolijk hoort te zijn.

Zagora
15-10-03, 00:32
Geplaatst door Marsipulami
Nou ja, ik begrijp je wel. Ik word ook wel somber op carnaval en kermissen wanneer je op commando van allerlei archaïsche tradities vrolijk hoort te zijn.

Ga weg! Jij bent een echte levengenieter!

000NobelPrizes
15-10-03, 00:34
Geplaatst door Marsipulami
Nou ja, ik begrijp je wel. Ik word ook wel somber op carnaval en kermissen wanneer je op commando van allerlei archaïsche tradities vrolijk hoort te zijn.
Klef.

Qwertyno
15-10-03, 00:34
uhmmmm ik hoef helemaal niet de daden van deze twee groepen te vergelijken. wil je zeggen dat je niets slechts over marokkanen mag zeggen omdat er evenveel slechte joden zijn? que passa????



Geplaatst door Qwertyno
je wilt niet vergelijken maar je vergelijkt toch verkeerd
Want ik druf te zeggen dat er veeeel meer kutjoden zijn dan kut marokkanen.

De bedoelde marokkanen en joden dan.


ik vergelijk helemaal nergens, koekenbakker!

ik zal het maar toch zeggen, want mischien denk je dat je echt niets hebt vergeleken.

je hebt namelijk marokkanen met joden vergeleken.
Want wanneer gebruik je 'evenveel'?
evenveel als wat?....

Zagora
15-10-03, 00:38
Geplaatst door Qwertyno
ik zal het maar toch zeggen, want mischien denk je dat je echt niets hebt vergeleken.

je hebt namelijk marokkanen met joden vergeleken.
Want wanneer gebruik je 'evenveel'?
evenveel als wat?....

je neemt me toch niet in de maling, he?

Qwertyno
15-10-03, 00:39
'k vind het prima, kutjood is al ingeburgerd

Oke we zijn eruit kutmarokkanen, kuthollanders en kutjoden.
Het kan allemaal...

hey zagoro, jij bent er tegen toch.. zeg er wat van..

Qwertyno
15-10-03, 00:41
je neemt me toch niet in de maling, he?

nee, ik jou niet, ik denk dat jij jezelf in de maling neemt..





oke ff wat milder ... we nemen elkaar in de maling, zo goed?

Zagora
15-10-03, 00:42
Geplaatst door Qwertyno
Oke we zijn eruit kutmarokkanen, kuthollanders en kutjoden.
Het kan allemaal...

hey zagoro, jij bent er tegen toch.. zeg er wat van..

je verwart mij met een van je familieleden. die reageren namelijk wel op commando's.

Marsipulami
15-10-03, 00:44
Geplaatst door Zagora
Ga weg! Jij bent een echte levengenieter!

Ik wou dat je gelijk had, maar driewerf helaas. Ik heb een scrupuleuze quasi-suïcidale persoonlijkheid die zich schuldig voelt omwille van schuldgevoelens, niet in staat om van het leven te genieten dat God mij/ons in al zijn goedgunstigheid en barmhartigheid gratis heeft geschonken. :(

Zagora
15-10-03, 00:45
Geplaatst door Marsipulami
Ik wou dat je gelijk had, maar driewerf helaas. Ik heb een scrupuleuze quasi-suïcidale persoonlijkheid die zich schuldig voelt omwille van schuldgevoelens, niet in staat om van het leven te genieten dat God mij/ons in al zijn goedgunstigheid en barmhartigheid gratis heeft geschonken. :(


God zal zich over je ontfermen. Amen

Qwertyno
15-10-03, 00:49
je verwart mij met een van je familieleden. die reageren namelijk wel op commando's.

familieleden... zagora toch, wat hebben die hier meet te maken dat je begint over mijn familieleden.

is wel min van je... als ze eens wisten hoe er door een zagoratje over hen gepraat wordt zouden ze je mischien een trutje noemen. Maar ik weet het niet zeker, want ze schelden zelden.

Marsipulami
15-10-03, 00:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Klef.

Probeer nou eens een beetje lief te zijn voor je medemens en het kwaad dat jezelf ooit werd aangedaan niet af te reageren op anderen.

Zagora
15-10-03, 00:51
Geplaatst door Qwertyno
familieleden... zagora toch, wat hebben die hier meet te maken dat je begint over mijn familieleden.

is wel min van je... als ze eens wisten hoe er door een zagoratje over hen gepraat wordt zouden ze je mischien een trutje noemen. Maar ik weet het niet zeker, want ze schelden zelden.

Sjo, wat een nette mensen zeg. Jammer dat ze je niet hebben bijgebracht dat domme mensen in de fabriek moeten werken en niet de discussie moeten aangaan met lui die wél kunnen lezen.

Qwertyno
15-10-03, 00:52
No worry, 'k vind alleen die persoontjes die selectief zijn in hun kutbenamingen kuthollanders. En alleen de joden die een Joodse staat in Palestina stimuleren kutjoden


Je moet zaken in context bekijken

aQua, ik denk dat ik jou wel begrijp.

Zagora
15-10-03, 00:53
Geplaatst door Qwertyno
aQua, ik denk dat ik jou wel begrijp.

Dat is een feestje waard

Qwertyno
15-10-03, 00:55
Sjo, wat een nette mensen zeg. Jammer dat ze je niet hebben bijgebracht dat domme mensen in de fabriek moeten werken en niet de discussie moeten aangaan met lui die wél kunnen lezen.


zagora,

Shittt.... uit welke fabriek kom jij in hemelsnaam vandaan
Produceren ze daar stront ofzo?

Want je begint werkelijk te stinken.

sorry hoor maar ehh je vraagt erom.

Zagora
15-10-03, 01:03
Geplaatst door Qwertyno
zagora,

Shittt.... uit welke fabriek kom jij in hemelsnaam vandaan
Produceren ze daar stront ofzo?

Want je begint werkelijk te stinken.

sorry hoor maar ehh je vraagt erom.

Zagora BV

Marsipulami
15-10-03, 01:06
Geplaatst door Qwertyno
zagora,

Shittt.... uit welke fabriek kom jij in hemelsnaam vandaan
Produceren ze daar stront ofzo?

Want je begint werkelijk te stinken.

sorry hoor maar ehh je vraagt erom.

Ik vind Zagora een erg moedig persoon die zich beter dan jij met je goedkope scheldtirades heeft ingespannen om zijn autochtoonse medemens te begrijpen en naar een goede relatie met hem/haar te streven. Daardoor is hij volgens mij een betere dienaar van God dan jij.

Zagora
15-10-03, 01:07
Oh Mars, ik bloos helemaal!

Qwertyno
15-10-03, 01:10
Zagora BV

dat is dan duidelijk.

Als jij een marokkaan bent en als jij het niet erg vindt dan noem ik je voortaan een strontmarokkaan.

past het nog een beetje bij de topic

Puk
15-10-03, 01:12
Geplaatst door Zagora
uhmmmm ik denk dat kut-Marokkanen de juiste spelling is

Puk's Fatwa voor vandaag:

Iedereen die kut-Marokkaan roept moet je doodschoppen, liefst met z'n tienen. Dus niet met z'n negenen en ook niet met z'n elven. Maar wel met z'n tienen. Voorwaar, dat is het juiste aantal.

Qwertyno
15-10-03, 01:12
Ik vind Zagora een erg moedig persoon die zich beter dan jij met je goedkope scheldtirades heeft ingespannen om zijn autochtoonse medemens te begrijpen en naar een goede relatie met hem/haar te streven. Daardoor is hij volgens mij een betere dienaar van God dan jij.

mijn intentie was zeker niet om hier te komen schelden.
u mag vinden wat u wilt. net zoals ik mijn mening heb.
en ik hoop voor alle mensen dat zij een goede dienaar van god zijn.

ik ben trouwens niet perfect.

Zagora
15-10-03, 01:15
Geplaatst door Puk
Puk's Fatwa voor vandaag:

Iedereen die kut-Marokkaan roept moet je doodschoppen, liefst met z'n tienen. Dus niet met z'n negenen en ook niet met z'n elven. Maar wel met z'n tienen. Voorwaar, dat is het juiste aantal.

waarom 10?

Marsipulami
15-10-03, 01:23
Geplaatst door Qwertyno
mijn intentie was zeker niet om hier te komen schelden.
u mag vinden wat u wilt. net zoals ik mijn mening heb.
en ik hoop voor alle mensen dat zij een goede dienaar van god zijn.

ik ben trouwens niet perfect.

Hmm, ok, nou ja, ik moet tot mijn eigen schade en schande toegeven dat ikzelf ook al niet perfect ben. :wink:

Behalve de enkele scheldpartijen meen ik me van jouw priksels tot hiertoe te herinneren dat je erg verstandige dingen zegt. :fpiraat:

Puk
15-10-03, 01:29
Geplaatst door Zagora
waarom 10?

Zo staat het geschreven.

papol
15-10-03, 09:37
kut1 (de ~, ~ten)
1 [inf.] vagina [grof]

kut2 (bn.; alleen pred.)
1 [grof] ellendig, vervelend

kut-
1 rot-
2 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde onbeduidend is

kut·lik·ken (ww.)
1 [grof] beffen

kut·ten·kop (de ~ (v.))
1 [bel., inf.] sloom meisje of vrouw => trut

kut·wijf (het ~ (v.))
1 [bel.] scheldnaam voor een vrouw

kut·zwa·ger (de ~ (m.))
1 [grof] elk van de mannen die met dezelfde vrouw geslapen hebben

uit vandale.nl

Gr.P

000NobelPrizes
15-10-03, 10:52
Geplaatst door Marsipulami
Probeer nou eens een beetje lief te zijn voor je medemens en het kwaad dat jezelf ooit werd aangedaan niet af te reageren op anderen.

Welk kwaad is mij aangedaan? Ik weet van niks.
En 99% van de tijd lig ik dubbel om de priksels hier, dus ik heb niet bepaald last van een slecht humeur.

jaja
15-10-03, 11:46
Geplaatst door freya
Dat bestrijd ik dus. Joden hoort in dit rijtje niet thuis.

Dat maak jij ervan.

Geef mij eens een voorbeeld van het gebruik van het woord kakkerlakken hier op dit forum, waarmee niet zionisten wordt bedoeld. foutje ...:)

Simon
15-10-03, 12:01
Geplaatst door jaja
foutje ...:)

??? ik heb er vier voorbeelden van gegeven.

Simon

Qwertyno
15-10-03, 13:58
Hmm, ok, nou ja, ik moet tot mijn eigen schade en schande toegeven dat ikzelf ook al niet perfect ben.

Behalve de enkele scheldpartijen meen ik me van jouw priksels tot hiertoe te herinneren dat je erg verstandige dingen zegt.

je woorden zijn verzoenend.

nl-x
15-10-03, 16:32
Geplaatst door Marsipulami
Moet het nou kutmarokkanen zijn of Kutmarokkanen of kut-Marokkanen of Kut-Marokkanen ?

Ik gok op kutmarokkaan. Geen koppelteken, omdat kut geen geïmporteerd woord is. En geen hoofdletter omdat er nou eenmaal geen hoofdletter moet op kut.

mvg
gvr
nlx

nl-x
15-10-03, 16:36
Geplaatst door Zagora
uhmmmm ik heb niets gehoord over joden die amsterdam west terorriseren.

Wie heeft bepaald dat het in Amsterdam West moet gebeuren, voordat er een volk tot kut kan worden bestempeld? Oudkerk?

Ik weet namelijk van genoeg Joden die in Palestina te terroriseren. Kutjoden dus?

mvg
gvr
nlx

nl-x
15-10-03, 16:38
Geplaatst door Zagora
nee. er bestaat geen land/gebied dat semitië heet, niet waar?

Mag kutsemiet?

observer
15-10-03, 16:42
oudkerk had het wel over "onze" kutmarokkanen

dus laat de k*tisraeliers maar inhet k*t middenoosten met de k*tpalestijnen hun k*tleven leiden

alles ziet er beter uit als je k*t ervoorzet!!

:engel:

nl-x
15-10-03, 16:48
Geplaatst door papol
kut1 (de ~, ~ten)
1 [inf.] vagina [grof]

kut2 (bn.; alleen pred.)
1 [grof] ellendig, vervelend

[B]kut-
1 rot-
2 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde onbeduidend is

kut·lik·ken (ww.)
1 [grof] beffen

kut·ten·kop (de ~ (v.))
1 sloom meisje of vrouw => trut

kut·wijf (het ~ (v.))
1 [bel.] scheldnaam voor een vrouw

kut·zwa·ger (de ~ (m.))
1 [grof] elk van de mannen die met dezelfde vrouw geslapen hebben

uit vandale.nl

Gr.P

En het moraal van het verhaal is?

Qwertyno
15-10-03, 17:18
oudkerk had het wel over "onze" kutmarokkanen

dus laat de k*tisraeliers maar inhet k*t middenoosten met de k*tpalestijnen hun k*tleven leiden

alles ziet er beter uit als je k*t ervoorzet!!

ik denk dat je ernaast zit.
Sommigen zullen je zeggen dat ze ook 'onze' k*t joden bedoelen.
Ze zullen je zeggen dat het hier in Nederland krioelt van de k*tjoden.
Ze zullen wijzen op politici, sommige media, sommige lobbyisten, mensen met bepaalde uitspraken, op organisatie zoals, CIDI, JDL enzz.
Dit nog eens los van de fysieke misdaden in het MO.

K*t joden of marokkanen of wat dan ook moet gewoon niet kunnen. Dit zonder gejammer. Het komt namelijk te kwetsend over bij de gehele twee bevolkingen. Het heeft een te generaliserend element in zich.

Zagora
15-10-03, 17:24
Geplaatst door nl-x
Mag kutsemiet?

kut-nl-x mag ook

taouanza
15-10-03, 19:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Welk kwaad is mij aangedaan? Ik weet van niks.
En 99% van de tijd lig ik dubbel om de priksels hier, dus ik heb niet bepaald last van een slecht humeur.


Maar jij bent niet grappig ik heb maar twee keer om jou moeten lachen. :rolleyes:

000NobelPrizes
15-10-03, 19:06
Geplaatst door taouanza
Maar jij bent niet grappig ik heb maar twee keer om jou moeten lachen. :rolleyes:

Jij ook niet, maar toch maak je me aan het lachen. Rara hoe kan dat.


PS: Je bent als kauwgum aan mijn schoenen. Zet me gewoon op je fictieve ignore-lijstje.

taouanza
15-10-03, 19:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Jij ook niet, maar ik toch maak je me aan het lachen. Rara hoe kan dat.


PS: Je bent als kauwgum aan mijn schoenen. Zet me gewoon op je fictieve ignore-lijstje.


dit vind ik nou zo erg verveeld

papol
15-10-03, 19:24
Geplaatst door nl-x
En het moraal van het verhaal is?



kut-
1 rot-
2 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde onbeduidend is


Moraal?
1: Dat kut met een streepje moet :lole: :lole: :lole:
2: Het tweede lid is onbeduidend, niet van belang :lol: :lol:

Nu maar hopen dat de link lid niet met de discussie verweven word. Daarentegen is met lid een en twee wel wat andere leuke dingen te doen :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Gr.P

Sharkia
15-10-03, 20:13
Geplaatst door papol
Moraal?
1: Dat kut met een streepje moet :lole: :lole: :lole:
2: Het tweede lid is onbeduidend, niet van belang :lol: :lol:

Nu maar hopen dat de link lid niet met de discussie verweven word. Daarentegen is met lid een en twee wel wat andere leuke dingen te doen :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Gr.P

kuch
het tweede lid is onbeduidend omdat het niets voorstelt --> Marokkaan stelt niets voor. Vrije Jip en Janneke vertaling van 'kut Marokkanen'--> kut geeft aan dat Marokkanen niets voorstellen :student:

nl-x
15-10-03, 22:36
Geplaatst door papol
Moraal?
1: Dat kut met een streepje moet :lole: :lole: :lole:
2: Het tweede lid is onbeduidend, niet van belang :lol: :lol:

Nu maar hopen dat de link lid niet met de discussie verweven word. Daarentegen is met lid een en twee wel wat andere leuke dingen te doen :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Gr.P

Néh, niet mee eens
kut- betekent kut en hetgeen er achter komt.
Er staat in je uitleg er al onder, kutwijf (zonder streepje er tussen, (dat puntje is voor de lettergrepen)).

Dat betekent dus dat het onbeduidende dat er achter moet zonder streep moet zijn.

nl-x
16-10-03, 11:55
Geen taalpuristen meer?

Back to the topic dan maar?

mulan
16-10-03, 12:11
Oh gelukkig......de verklaring dat ze met het betreffende woord alleen de crimineeltjes bedoelen stemt mij gerust.... :o

papol
16-10-03, 12:23
Geplaatst door nl-x
Geen taalpuristen meer?

Back to the topic dan maar?

Nog eentje dan ??

kuttenkop = trut, vrouwelijk zonder dat kop of ten of tenkop iets met een vrouw te maken heeft
kutwijf = vrouw, wijf/vrouw klint logisch
kutzwager = mannelijk ! aha !! deze zwagers delen een vrouw!!

Zouden kutjood en kutkaaskop en kutmarokkaan allemaal een vrouw delen?

Pakken we het streepje erbij, dan word het tweede lid onbeduidend, niet van belang/klein. Nou gezien de 'problemen' die het betreffende woord oplevert vind ik onbelangrijk/klein niet echt je van het.


Gr.P

Maarten
16-10-03, 17:07
Geplaatst door Sharkia
kuch

Hello Baby!!!.. :engel:
Here's ya Man!..:

nl-x
18-10-03, 12:59
Geplaatst door Maarten
Hello Baby!!!.. :engel:
Here's ya Man!..: ?

lennart
27-10-03, 20:03
Grappig:

Ingezonden stukje over "kut-Marokkanen" - Tuesday, October 21, 2003 at 11:47
Hoewel de Rode Roos nogal internationaal gericht is en zich concentreert op de gebeurtenissen op onze kleine aardbol, is de opgelaaide discussie over de zgn. "kut-Marokkanen", een denigrerende term bedacht door PvdA'er Oudkerk om Marokkaanse criminele probleemjongeren aan te duiden, me niet geheel ontgaan.

Dhr Orlemans heeft mij het volgende gemailed. Het is een ander links geluid.

Geachte redactie,

Daar de criminelen die wij aanduiden onder de noemer "kutmarokkanen"
allen geboren en getogen Amsterdammers zijn, pleit ik ervoor deze in het
vervolg als "kutamsterdammers" aan te spreken.
Dit alles om de eerlijke Amsterdammer te laten voelen hoe het is om alsmaar
het woord kutamsterdammer uit monden van politici, journalisten, populisten,
rascisten en andere meelullers te horen.
In mijn optiek kunnen we deze criminelen met allerlei termen aanduiden, zoals
jeugddelinquenten, of, voor de liefhebbers, als smeerlappen, gespuis, tuig, ettertjes,
klootzakken, minkukels, respectlozen, recalcitrante stierproletische nitwits, teringlijers,
enzovoort, maar nooit en te nimmer als k.tmarokkanen, k.tantillianen, k.tkampers,
k.thollanders, k.tjoden of een ander kutvolk.
Oudkerk heeft deze jongens een stok aangereikt waarmee ze ons meedogenloos op
onze vooringenomen smoelen slaan. (vindt U het fijn om elke dag als kutjood bejegend
te worden door jongens die naar het stadhuis van Amsterdam wijzen ?).
Als dit de nieuwe politiek moet voorstellen, stem ik nooit meer op de kutPvdA.
Oudkerk zal moeten aftreden zodat we eindelijk smetvrij zijn om echte politiek te
gaan bedrijven en de problemen pragmatisch aan te pakken.
Het is voor mij sowieso onbegrijpelijk dat Links Nederland de uitspraken van Oudkerk
heeft getolereerd. Sterker nog, men prees hem voor het feit dat er eindelijk iemand
was die het beestje bij de naam durfde te noemen. Nog erger als Janmaat, Glimmerveen,
Kusters en Smit bij elkaar.
Verkeert heel Links Nederland in een staat van "Ordinary Madness" ???

Met vriendelijke groet,

Frank Orlemans
http://www10.brinkster.com/roderoos/news/news_item.asp?NewsID=356

Maarten
28-10-03, 02:06
Lennart, overdrijven is ook een kunst..
Oudkerk heeft de term K.M. helemaal niet geintroduceerd.
Oudkerk heeft de term éen keer gebruikt, en niet echt in het openbaar, maar in de besloten sfeer met Cohen. Alleen draaide er op de achtergrond een video mee (door een groep die oudkerk een paar dagen volgde.)
Nou waren er wel een paar mensen in de buurt, maar een openbare uitlating kun je het bepaald niet noemen.
En in de prive-sfeer wordt nogal eens wat gezegd..
En ze hebben echt wel een probleem in Adam-west hoor, en daar zijn die twee heren ook nog als bestuurder verantwoordelijk voor.
Mogen die mischien onderling even een term gebruiken?

ten tweede heeft Oudkerk zich behoorlijk gerevancheerd, en niet een beetje! Die is zich zo op een positieve manier met marokanen gaan bezighouden, dat ik er al een op TV hoorde zeggen: "Je bent er een van óns!" En voor die inzet koos hij vrijwillig hoor, daar was hij totaal niet toe verplicht.

Maar nou is de maat een beetje vol bij hem, en daar heeft hij begrijpelijke redenen voor. Dus begint hij nou weer te roepen over hardere aanpak.

En moet hij dus nou weer gepakt worden vanwege die K.M? Ik vind dat erg slap. Oudkerk heeft zichzelf intussen dubbel en dwars bewezen. Die Orlemans kan meteen afgevoerd worden..

lennart
28-10-03, 02:17
Oudkerk moet niet zeuren, en jij ook niet. Een politicus moet tegen een stootje kunnen :rolleyes:

Je gaat mij niet vertellen dat een politicus iets "per ongeluk" zegt wanneer er een camera in de buurt is.

Ook heeft hij de term vandaag alweer vergoeilijkt in het Parool.

Maarten
28-10-03, 02:28
Geplaatst door lennart

Je gaat mij niet vertellen dat een politicus iets "per ongeluk" zegt wanneer er een camera in de buurt is.


In dit geval wel. Ze filmden hem al drie dagen. Intussen staat ie gewoon zijn werk te doen, en valt dat niet meer op. En dan heeft ie op redelijk zachte toon een onderonsje met Cohen, in de een of andere zaal, waar veel mensen heen en weer lopen. Hij stond ook een beetje met zijn rug naar de camera. Op zich niets aan het handje hoor..

Maar de commotie die het veroorzaakte, maakte wel dat hij er veel werk van maakte, en véél meer dan er van hem verwacht kon worden. Hij heeft echt zijn best gedaan hoor, meer dan zat. Wie nou nog over hem zeikt i.v.m. Marokkanen is echt niet meer dan een zeiker hoor..

lennart
28-10-03, 14:38
Wie nou nog over hem zeikt


Hij is een vergoeilijker van rascisme en hij dient in een kutpartij. Ik zie meer dan genoeg redenen over hem te zeiken.