PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran De As Van Het Kwaad



admiraal
14-10-03, 10:56
Zoon Bin Laden speelt belangrijke rol binnen al-Qaeda


WASHINGTON - De zoon van Osama bin Laden, Saad bin Laden, vervult een belangrijke rol binnen zijn vaders terreurorganisatie al-Qaeda. Dat meldde de Washington Post dinsdag. Hij maakt deel uit van een kleine groep al-Qaeda leiders die de beweging vanuit Iran leidt.


Volgens Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten hadden Saad bin Laden en andere leden van de beweging contact met een al-Qaeda-cel in Saudi-Arabië, vlak voor de zelfmoordaanslag in Ryad op 12 mei. Daardoor kwamen 35 mensen om het leven, onder wie acht Amerikanen. De aanslag zou volgens de inlichtingendiensten in Iran zijn voorbereid.

Een geheime Iraanse veiligheidseenheid, de Jerusalem Force, beschermt de groep al-Qaeda-leden. De Iraanse overheid heeft geen controle over de veiligheidseenheid.

De Verenigde Staten zijn in debat met Saudi-Arabië over de beste manier om de Iraanse steun voor terrorisme te verminderen. De Amerikaanse regering heeft de Iraanse regering gewaarschuwd, dat onderdak geven aan terroristen onaangename gevolgen kan hebben voor een land dat president Bush schaart onder de 'as van het kwaad'. Ook Saudi-Arabië heeft meermaals bij Iran aangedrongen op uitlevering van Saad bin Laden en andere verdachten van de aanslag in Ryad, maar Iran weigert dit tot dusver. Volgens Saudi-Arabië bevinden zich zeker vierhonderd leden van al-Qaeda in Iran.

De vermoedelijk 24-jarige Saad bin Laden zou actief zijn geworden binnen al-Qaeda sinds hij een jaar geleden naar Iran kwam. Volgens deskundigen wordt hij steeds belangrijker binnen de organisatie. Hij spreekt goed Engels en kan goed met computers werken. "Hij kan operaties tegen het Westen organiseren omdat hij het Westen goed kent", aldus Rohan Gunaratna, terrorismedeskundige in Singapore.


WANNEER WORDEN DIT SOORT MENSEN NU EENS AANGEPAKT??

lennart
14-10-03, 11:13
Zodra het westen mensen als Sharon aanpakt. Deal?

Syphax
14-10-03, 12:20
'De as van het kwaad'..oooooh..aaaaah... :denk: Popi hoor!!!
Admiraal heeft ons effe getipt..trallalal..blub..blub.. :regie: ijsberg..ijsberg..

Admiraal, voorlopig krijgen ze zijn vader nog niet eens te pakken, en die is stokoud. :lol: :zwaai: :duim:

admiraal
14-10-03, 15:13
het gaat om de impact van dit nieuwsbericht flappie!

dat je niet straks weer gaat janken als Amerika dreigt met een aanval tegen Iran.

lennart
14-10-03, 15:22
In welke krant staat dit bericht trouwens? Het is namelijk oud nieuws, en uiterst speculatief. Trouwens Iran heeft echt geen 'Jerusalem-Force', op z'n hoogst een Al-Quds Force.

admiraal
14-10-03, 15:39
Speculatief?? Misschien moet je eens wat boeken lezen over hoe sommige geheime diensten opereren en hun informatie vergaren....

lennart
14-10-03, 15:43
Geplaatst door admiraal
Speculatief?? Misschien moet je eens wat boeken lezen over hoe sommige geheime diensten opereren en hun informatie vergaren....

Je bedoelt de geheime diensten die er zeker van waren dat er abc wapens in Iraq waren?

Victory
14-10-03, 17:55
Ik ben Iraans, en ik kan je vertellen dat er geen, "de Jerusalem Force" bestaat in Iran.

admiraal
15-10-03, 07:11
Geplaatst door lennart
Je bedoelt de geheime diensten die er zeker van waren dat er abc wapens in Iraq waren?

Weer een opmerking van je die kant noch wal raakt. Ik kan zo nog wel 10 gevallen bedenken waarbij een geheime dienst gefaald heeft.
Maar dat doet niets af aan dit feit.

admiraal
15-10-03, 07:15
Geplaatst door Victory
Ik ben Iraans, en ik kan je vertellen dat er geen, "de Jerusalem Force" bestaat in Iran.

Doe niet zo dom, alsof ze jou daarvan op de hoogste stellen.
Man je woont er niet eens laat staan dat jij weet wat er zich daar allemaal afspeelt. Daar lusten de honden geen brood van.

Syphax
15-10-03, 08:15
Geplaatst door admiraal
het gaat om de impact van dit nieuwsbericht flappie!

dat je niet straks weer gaat janken als Amerika dreigt met een aanval tegen Iran.

Nee hoor Admiraal, daar zal je mij niet op betrappen.
Als janken geen zin heeft, dan doe ik dat ook niet.
Maar het volgende lijkt er verdomme wel veel op!!!:

"WANNEER WORDEN DIT SOORT MENSEN NU EENS AANGEPAKT??" :huil2:

Welke impact sukkeltje? Berichten aangaande terrorisme neem ik met een flinke korrel zout. Ze worden namelijk altijd eenzijdig belicht, als ze al waar zijn.

admiraal
15-10-03, 08:30
eenzijdig belicht?? haha als westerse, amerikaanse én arabische bronnen dit bevestigen is dat inderdaad nog steeds te eenzijdig voor sommige naïevelingen.

oe :boogie: oe :boogie: oe

Syphax
15-10-03, 10:38
Geplaatst door admiraal
eenzijdig belicht?? haha als westerse, amerikaanse én arabische bronnen dit bevestigen is dat inderdaad nog steeds te eenzijdig voor sommige naïevelingen.

oe :boogie: oe :boogie: oe

Yep, net zo naief als ik toen ook was bij de propagandaberichtgeving over Irak en WMd`s enz...

Irak hebben we gehad. Nu moeten we richting Iran met dezelfde manier van oorlogvoering.
Nee admiraaltje, ik geloof niet alles wat ik hoor en lees..dat zou naief zijn. :bril: