PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Dolgelukkige'' Verminkte Iraakse jongen noemt Britten schijnheilig



Zwarte Schaap
14-10-03, 13:46
Verminkte Iraakse jongen noemt Britten schijnheilig

Londen - De 13-jarige Ali Abbas, een Iraakse jongen die bij een Amerikaans bombardement op Irak zijn armen en zijn ouders verloor en het nu met kunstarmen moet doen, wenst de verantwoordelijke piloot hetzelfde toe als hem is overkomen. ,,Ik blijf me maar afvragen: 'Waarom bombarderen zij het Iraakse volk? Wat hebben wij hun gedaan?,'' zei hij in een vraaggesprek met Independent Television. ,,Ik hoop dat de piloot die ons huis heeft geraakt, verbrandt zoals ik ben verbrand en mijn familie is verbrand.''

Foto's van een van pijn huilende Ali in een ziekenhuis in Bagdad gingen de hele wereld rond en maakten hem tot symbool van het leed dat de oorlog heeft toegebracht aan de Iraakse burgerbevolking. Via Koeweit werd Ali overgebracht naar Londen, waar hij op kosten van de Koeweitse regering kunstarmen heeft gekregen. In het interview, dat gisteren werd uitgezonden, verwijt Ali de Britten hun rol in de oorlog. ,,Toen ik in het ziekenhuis lag stuurden ze me brieven, maar ze hebben wel de Amerikanen geholpen.''

Ali, die nu onder de hoede is van een oom, krijgt voor zijn terugkeer naar Irak ergotherapie. ,,Ik wil terug naar mijn familie in Irak en zal me beter voelen. En dan ga ik nadenken.''


Bron: Rotterdams Dagblad 14/10/03

Qwertyno
14-10-03, 13:54
Als het een britse piloot was, kan je de jongen niets anders dan gelijk geven.

Tomas
14-10-03, 16:31
Geplaatst door Qwertyno
Als het een britse piloot was, kan je de jongen niets anders dan gelijk geven.

Dat ligt er maar helemaal aan wat die "ze" zijn die hem brieven hebben gestuurd vonden van de oorlog en/of wat ze schreven.

Maargoed ik kan het een jongen van 13 met wat hij meegemaakt heeft niet kwalijk nemen dat ie zo generaliseert.

Puk
14-10-03, 16:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verminkte Iraakse jongen noemt Britten schijnheilig

Londen - De 13-jarige Ali Abbas, een Iraakse jongen die bij een Amerikaans bombardement op Irak zijn armen en zijn ouders verloor en het nu met kunstarmen moet doen, wenst de verantwoordelijke piloot hetzelfde toe als hem is overkomen. ,,Ik blijf me maar afvragen: 'Waarom bombarderen zij het Iraakse volk? Wat hebben wij hun gedaan?,'' zei hij in een vraaggesprek met Independent Television. ,,Ik hoop dat de piloot die ons huis heeft geraakt, verbrandt zoals ik ben verbrand en mijn familie is verbrand.''

Foto's van een van pijn huilende Ali in een ziekenhuis in Bagdad gingen de hele wereld rond en maakten hem tot symbool van het leed dat de oorlog heeft toegebracht aan de Iraakse burgerbevolking. Via Koeweit werd Ali overgebracht naar Londen, waar hij op kosten van de Koeweitse regering kunstarmen heeft gekregen. In het interview, dat gisteren werd uitgezonden, verwijt Ali de Britten hun rol in de oorlog. ,,Toen ik in het ziekenhuis lag stuurden ze me brieven, maar ze hebben wel de Amerikanen geholpen.''

Ali, die nu onder de hoede is van een oom, krijgt voor zijn terugkeer naar Irak ergotherapie. ,,Ik wil terug naar mijn familie in Irak en zal me beter voelen. En dan ga ik nadenken.''


Bron: Rotterdams Dagblad 14/10/03

Nou, die zie ik nog weleens met een pakketje explosieven onder z'n kunstarm een of andere ambassade in Bagdad binnenlopen...

GroteWolf
14-10-03, 16:49
Wat deze jongen meemaakt gaat het bevattingsvermogen van alle prikkers hier te boven. Het is afschuwelijk. Het leven is zo wreed dat ik niet in een goede god kan geloven. Bommen, ziektes, ongelukken.....sommige mensen krijgen echt een ondragelijk leed toebedeeld, en volledig onverdiend.

Zwarte Schaap
14-10-03, 17:01
Geplaatst door GroteWolf
Wat deze jongen meemaakt gaat het bevattingsvermogen van alle prikkers hier te boven. Het is afschuwelijk. Het leven is zo wreed dat ik niet in een goede god kan geloven. Bommen, ziektes, ongelukken.....sommige mensen krijgen echt een ondragelijk leed toebedeeld, en volledig onverdiend.

Ik ben het helemaal met je eens behalve waar je aangeeft waarom je niet in God gelooft. Je kunt ook zeggen dat je niet in de Britse en amerikaanse politiek gelooft. Ik geef liever de Kille berekende egoistische mensen de schuld dan God daar verantwoordelijk voor houden.

Blade20
14-10-03, 17:11
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.
Als hij was geraakt door (bijvoorbeeld) een Iraans vliegtuig, was hij nu dood geweest. Het is zo jammer dat iemand van zo'n jonge leeftijd niet verder kan kijken dan zijn neus lang is. (dat is trouwens normaal voor zijn leeftijd)
Anders zou hij zien dat het gewoon pech is, het is de normaalste zaak van de wereld dat burgers altijd het slachtoffer worden van oorlog. Hij kan dat natuurlijk niet begrijpen op zijn leeftijd en geeft de schuld natuurlijk aan diegene die de bom wierp. En dat terwijl die piloot gewoon zijn werk doet en zelf alleen maar bevelen aan neemt.

Ik heb medelijden met de piloot die nu constant aan de onterechte beschuldigingen van het jongetje wordt herrinerd.

Ik vindt het zowiezo goedkoop van de jongen dat hij een overwinning wilt van de VS en GB die geen burgerslachtoffers opleverd en waarbij ze direct weer uit het land trekken. Zoiets kan statistisch en logistisch gewoon niet.

Arvid
14-10-03, 17:19
Geplaatst door Blade20
En dat terwijl die piloot gewoon zijn werk doet en zelf alleen maar bevelen aan neemt.



Die piloot kon ook ander werk nemen vroeger....
als je gevechtspiloot wordt weet je dat je een keer kinderen bombardeert, zeker boven Baghdad.

Ach de meeste piloten zitten toch onder de drugs als ze moeten vliegen dus ethisch nadenken kunnen ze niet meer.....

lennart
14-10-03, 17:21
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.

Ja die britten en koeweitis trouwens ook, zijn nooit vies geweest van propagandastunts.

Zijn geluk was overigens dat hij op televisie kwam.

Shaheed
14-10-03, 17:23
Geplaatst door Blade20
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.
Als hij was geraakt door (bijvoorbeeld) een Iraans vliegtuig, was hij nu dood geweest. Het is zo jammer dat iemand van zo'n jonge leeftijd niet verder kan kijken dan zijn neus lang is. (dat is trouwens normaal voor zijn leeftijd)
Anders zou hij zien dat het gewoon pech is, het is de normaalste zaak van de wereld dat burgers altijd het slachtoffer worden van oorlog. Hij kan dat natuurlijk niet begrijpen op zijn leeftijd en geeft de schuld natuurlijk aan diegene die de bom wierp. En dat terwijl die piloot gewoon zijn werk doet en zelf alleen maar bevelen aan neemt.

Ik heb medelijden met de piloot die nu constant aan de onterechte beschuldigingen van het jongetje wordt herrinerd.

Ik vindt het zowiezo goedkoop van de jongen dat hij een overwinning wilt van de VS en GB die geen burgerslachtoffers opleverd en waarbij ze direct weer uit het land trekken. Zoiets kan statistisch en logistisch gewoon niet.

Dus jij staat ook achter die vergeldingsactie van Al Qaida op het WTC.

Immers zij deden ook alleen maar hen werk en tsja in een oorlog zijn altijd onschuldigen de dupe.

Het is toch heel goedkoop om te veronderstellen dat AL Qaida de oorlog gaat winnen zonder onschuldigen te treffen.
Zoiets kan statitisch en logistisch gewoon niet.

Simon
14-10-03, 17:36
Geplaatst door Blade20
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.

Nou ik vind dat je dat niet zo kan stellen. Geluk heeft al weinig met zijn lot te maken. Het is leed dat amper te bevatten is. Hij heeft alle recht te zeggen wat hij wil en vanuit zijn perspectief begrijp ik hem heel goed. Nu ja, dat is al te veel gezegd. Het moet voor hem een absurd gevoel zijn te worden behandeld door dezelfde partij die zijn ouders gedood heeft en zijn lichaam verminkt heeft.

Simon

Blade20
14-10-03, 18:04
Geplaatst door Shaheed
Dus jij staat ook achter die vergeldingsactie van Al Qaida op het WTC.

Immers zij deden ook alleen maar hen werk en tsja in een oorlog zijn altijd onschuldigen de dupe.

Het is toch heel goedkoop om te veronderstellen dat AL Qaida de oorlog gaat winnen zonder onschuldigen te treffen.
Zoiets kan statitisch en logistisch gewoon niet.

idd, al helemaal omdat deze vergeldingsactie weer het gevolg is op een vergeldingsactie vanm het westen. En omdat hij meer goed voor het westen heeft gedaan als kwaad.

Blade20
14-10-03, 18:06
Geplaatst door lennart
Ja die britten en koeweitis trouwens ook, zijn nooit vies geweest van propagandastunts.

Zijn geluk was overigens dat hij op televisie kwam.

ow ja, en dit is zeker geen anti-westerse propaganda?! Trouwens, die naam van die pers zegt niks, het kan ook gewoon een misleidende naam zijn.

Blade20
14-10-03, 18:07
Geplaatst door Simon
Nou ik vind dat je dat niet zo kan stellen. Geluk heeft al weinig met zijn lot te maken. Het is leed dat amper te bevatten is. Hij heeft alle recht te zeggen wat hij wil en vanuit zijn perspectief begrijp ik hem heel goed. Nu ja, dat is al te veel gezegd. Het moet voor hem een absurd gevoel zijn te worden behandeld door dezelfde partij die zijn ouders gedood heeft en zijn lichaam verminkt heeft.

Simon

ow nee, Allah wou natuurlijk dat hij verminkt raakte. Want Allah zorgt toch voor zijn onderdanen.....yeah right!

Zwarte Schaap
14-10-03, 18:10
Geplaatst door Blade20
ow ja, en dit is zeker geen anti-westerse propaganda?! Trouwens, die naam van die pers zegt niks, het kan ook gewoon een misleidende naam zijn.

Het Rotterdams Dagblad heeft er natuurlijk alle belang bij om zich met anti-westerse propaganda bezig te houden.

Blade20
14-10-03, 18:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het Rotterdams Dagblad heeft er natuurlijk alle belang bij om zich met anti-westerse propaganda bezig te houden.

Natuurlijk, zij zijn juist diegene die anti-westers zijn. :D

Zwarte Schaap
14-10-03, 18:13
Geplaatst door Blade20
ow nee, Allah wou natuurlijk dat hij verminkt raakte. Want Allah zorgt toch voor zijn onderdanen.....yeah right!

Collateral damage of zo noemt men dat in het beschaafde westen en israel.

lennart
14-10-03, 18:14
Geplaatst door Blade20
ow ja, en dit is zeker geen anti-westerse propaganda?! Trouwens, die naam van die pers zegt niks, het kan ook gewoon een misleidende naam zijn.

Dit is gewoon wat hij heeft gezegd hoor.. Als Engeland niet wilde dat hij zou praten, hadden ze hem niet moeten verzorgen.

MrBestilla
14-10-03, 19:32
.

Zwarte Schaap
14-10-03, 21:29
Geplaatst door EdV
Maar God is via zijn scheppingsdaad achteraf behoorlijk verantwoordelijk.
Ed

Geloof je wel in God?

dodi_vega
14-10-03, 21:43
Geplaatst door Blade20
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.
Als hij was geraakt door (bijvoorbeeld) een Iraans vliegtuig, was hij nu dood geweest. Het is zo jammer dat iemand van zo'n jonge leeftijd niet verder kan kijken dan zijn neus lang is. (dat is trouwens normaal voor zijn leeftijd)
Anders zou hij zien dat het gewoon pech is, het is de normaalste zaak van de wereld dat burgers altijd het slachtoffer worden van oorlog. Hij kan dat natuurlijk niet begrijpen op zijn leeftijd en geeft de schuld natuurlijk aan diegene die de bom wierp. En dat terwijl die piloot gewoon zijn werk doet en zelf alleen maar bevelen aan neemt.

Ik heb medelijden met de piloot die nu constant aan de onterechte beschuldigingen van het jongetje wordt herrinerd.
Ik vindt het zowiezo goedkoop van de jongen dat hij een overwinning wilt van de VS en GB die geen burgerslachtoffers opleverd en waarbij ze direct weer uit het land trekken. Zoiets kan statistisch en logistisch gewoon niet.

Als die piloot beter had gemikt.. was ali nu ook dood, dus hij mag zeker van geluk spreken. ALS het een (vb...Joodse Vliegtuig/piloot was..):)dan was ie nu wel Dood..!

Die piloot die zijn werk doet.. kan ook werk weigeren.. Voorbeeld.. Die joodse piloten..;) die in het nieuws zijn gekomen..dat ze Werk hadden geweigerd..!!

Qwertyno
14-10-03, 21:59
Geplaatst door Blade20
Die jongen mag nog van geluk spreken dat hij uberhaupt is verzorgd dor de Britten.
Als hij was geraakt door (bijvoorbeeld) een Iraans vliegtuig, was hij nu dood geweest. Het is zo jammer dat iemand van zo'n jonge leeftijd niet verder kan kijken dan zijn neus lang is. (dat is trouwens normaal voor zijn leeftijd)
Anders zou hij zien dat het gewoon pech is, het is de normaalste zaak van de wereld dat burgers altijd het slachtoffer worden van oorlog. Hij kan dat natuurlijk niet begrijpen op zijn leeftijd en geeft de schuld natuurlijk aan diegene die de bom wierp. En dat terwijl die piloot gewoon zijn werk doet en zelf alleen maar bevelen aan neemt.

Ik heb medelijden met de piloot die nu constant aan de onterechte beschuldigingen van het jongetje wordt herrinerd.
Ik vindt het zowiezo goedkoop van de jongen dat hij een overwinning wilt van de VS en GB die geen burgerslachtoffers opleverd en waarbij ze direct weer uit het land trekken. Zoiets kan statistisch en logistisch gewoon niet.

Ik wens dat jij NU in de schoenen van die jongen staat.
Zonder armen, zonder moeder, zonder vader, zonder broertjes en zusjes. Allemaal vernietigd.

ff kijken hoe je piepttt

mulan
14-10-03, 22:03
Bah bah bah....sommige van jullie reacties zijn echt om te kotsen,ik kan er niet meer van maken.
Die jongen heeft zijn moeder (die overigens zwanger was op dat moment,like someone gives a ....) en zijn vader,zijn broertje en een paar andere familieleden verloren.
Nee de reacties hier spreken weer boekdelen hoor....'nou die jongen zie ik wel een bom plaatsen,die jongen kan zaken ook niet onderscheiden,die jongen is generaliserend bezig,ziet hij niet in dat het gewoon een kwestie van pech hebben is'......die jongen geeft zijn mening net als iedereen dat doet(hele begrijpelijk reactie van hem).Komt die mening niet overeen met die van sommige pino's hier dan betekent dat gewoon dat het anti-westerse propaganda is.....

barfly
14-10-03, 22:08
Geplaatst door mulan
Bah bah bah....sommige van jullie reacties zijn echt om te kotsen,ik kan er niet meer van maken.
Die jongen heeft zijn moeder (die overigens zwanger was op dat moment,like someone gives a ....) en zijn vader,zijn broertje en een paar andere familieleden verloren.
Nee de reacties hier spreken weer boekdelen hoor....'nou die jongen zie ik wel een bom plaatsen,die jongen kan zaken ook niet onderscheiden,die jongen is generaliserend bezig,ziet hij niet in dat het gewoon een kwestie van pech hebben is'......die jongen geeft zijn mening net als iedereen dat doet(hele begrijpelijk reactie van hem).Komt die mening niet overeen met die van sommige pino's hier dan betekent dat gewoon dat het anti-westerse propaganda is.....

Tja je moet zo'n jingen niet onderschatten hij is tenslotte al 13 jaar oud.... :rolleyes:

Maargoed je hebt gelijk Mulan, de hele discussie gaat ten kosten van een 13 jaar oud kind... Triest...

Zwarte Schaap
14-10-03, 22:12
Geplaatst door barfly
Tja je moet zo'n jingen niet onderschatten hij is tenslotte al 13 jaar oud.... :rolleyes:

Nee zeker niet, zijn ogen en hersenen mankeert niets. Hij weet dondersgoed wat hem overkomen is en waar de oorzaak van zijn verwoeste leven gezocht moet worden.

barfly
14-10-03, 22:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee zeker niet, zijn ogen en hersenen mankeert niets. Hij weet dondersgoed wat hem overkomen is en waar de oorzaak van zijn verwoeste leven gezocht moet worden.

Nee zijn ogen niet maar zijn hersenen wel, net als bij iedereen die dergelijke trauma heeft moeten ondergaan.

Maar het punt is meer, dat het wel heel erg triest is dat iedereen over elkaar heen valt over een kind dat z'n armen, gezin kortom alles kwijt is.
Het lijkt er op dat je datzelf ook niet meer ziet?
Alleen de boodschap: Hij zal het zich wel weten herinneren!

Blade20
15-10-03, 00:00
Geplaatst door PalastinaWarior
Insallah zal jij de eerste zijn die zal sterven bij een verdedigingsaanval van de Moslim Power Brigade!

Jaja, de MPB, we houden jullie al een tijdje in de gaten. Ach, een aanval in Europa lijdt tot lijden in het MO.

000NobelPrizes
15-10-03, 00:03
Geplaatst door Blade20
Jaja, de MPB, we houden jullie al een tijdje in de gaten. Ach, een aanval in Europa lijdt tot lijden in het MO.
oh, de MPB. Alweer een nieuwe terreur-organisatie?
Wie zegt dat het leven niet spannend is.

taouanza
15-10-03, 00:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
oh, de MPB. Alweer een nieuwe terreur-organisatie?
Wie zegt dat het leven niet spannend is.



:moe: